Nenya2: Kyllä tuo näytti ihan tutulta, mutta vähemmän valkoista on mun silmissä. Sillon pahemmassa vaiheessa pisteet oli kooltaan suurempia, kuin mitä nyt. Tuo linkin kuva oli kyllä melkoista sadetta, mutta siis joo, sama asia.
Ja tosiaan itsekin olen panikoinut kaikista eniten silmäoireita, näkö on kuitenkin sen verran tärkeä asia. Mulla laittoi lääkäri oireita vähän piilokarsastuksen piikkiin ja toinen sitten vähätteli, että ei se tuommoisia aiheuta (tässä tarkoitan pitkäänkestäviä varjokuvia (?) eli kun normaalisti katsoo lamppuun ja jää se valopallo silmiin, niin mulla jäi kellot seinille ja huonekalut ja kaikki ihan ilman valoa. Sininen valo jotenkin häiritsi, en vaan enää muista miten. Sit oli se usein aamulla kun avas silmät niin kaikki vaan pomppi edestakaisin. Ja ne välkkeet. Paineentunne oikeen puolen (eli mulla pahempi puoli naamasta) silmässä on yhä edelleen välillä, täytys varmaan mittauttaa paineet, kun ei tainnu sitä tehdä tohtori. Tuntuu että silmä pullahtaa pihalle. Ei pystynyt katsomaan pitkään kohteeseen, eli katse haki jatkuvasti..) En muista toistaiseksi muuta, muistilaputkin on ties missä..
Kappas kun tätä juttua tulee taas. Eilispäivä oli tuskaa, vihloikin taas tuolta takaraivolta eteen ja jaloissakin pulputteli pitkästä aikaa, kädet puutuu. Suosittelen kaikille niskatuen hankintaa, helpottuu elämä huomattavasti, mutta ei kannata käyttää liian pitkiä aikoja kerralla.
Olisi kiva pystyä vetämään joku linja siitä, että mitkä oireistani johtui/tuu pelkästään jännitysniskasta ja mitkä tuosta ylimmän nikaman poukkoilusta.
Ja niin, en muista että olis ollu puhetta aiemmin, mutta onko muille tuttua alhaalta ylöspäin nousevat kylmänväreet, jotka jää päähän ja naamaan?? Tuli taas hetki sitten ja viime talvena oli melko jatkuva oire tuokin.