Ja jälleen kerran:puskurissa roikkujat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-lime:
Ja mua taas suunnattomasti vituttaa ne autolijat jotka ajaa ohituskaistaa nopeusrajoituksen mukaan, tai sen alle.....!!!!! Voi mennä siihen toisellekkin kaistalle hidastelemaan.

Mua vituttaa kans tää, kauheita tunareita on ensin oikean puolimmainen kaista täynnä ja sit kun koitat mennä ohitten niin joku nysvää ohituskaistalla :headwall: :headwall: :headwall:

Yleensä huudankin ajaessa vaikkei ne ees kuule, että paina ny sitä kaasua sa*tana :ashamed:

Vihanhallintakurssi olisi paikallaan sinullekin.

Et sinä ole liikenteessä mikään superyli-ihminen, etkä autokoulunopettaja jolla on lupa "kouluttaa" muita autoilijoita.

Joo mä voin mennä vihanhallintakurssille jos noi tunarit menis autokouluun!!!!!!!

Hehän noudattavat rajoituksia, eli osaavat ajaa kuten autokoulussa on opetettu.

Sinä taas saisit mennä autokouluun takaisin, koska et aja kuten siellä on opetettu.

autokoulussa on opetettu ainakin minulle, että kun OHITTAA, siihen ei jäädä kupeksimaan eikä tukkimaan kaikkia kaistoja, vaan painetaan kaasua ja mennään ohi!!!

Mutta autokoulussa opetetaan, että ohittaessa ei saa suurinta sallittua nopeutta ylittää hetkellisestikään.

Sinä olet niin sokeutunut näihin "viidakon liikennesääntöihin", ettet huomaa heidän ajavan suurinta sallittua nopeutta ja itsesi kaahaavan aina ylinopeutta.
Luultavasti ne ohitettavatkaan eivät aina aja mitään alinopeutta...

Mulla on usein koko matkan tre-hki vakinopeudensäädin päällä 120km/h. Ohituskaistalla se on pakko ottaa pois päältä, koska nämä tunarit eivät osaa ajaa OHITUSKAISTALLA sitä 120km/h.

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
miksi valoissa dillet alkaa vasta laittaa vaihdetta ykköselle, kun valo ON JO vihreä? :headwall:

Toi on kans hyvä kysymys, miks niis valois kaivetaan nenää, kattellaan maisemia yms ja sit ihmetellään ku torvet soi. Ei sen toplan tarvi vihreeks vaihtuu et siit saa mennä...

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
miksi valoissa dillet alkaa vasta laittaa vaihdetta ykköselle, kun valo ON JO vihreä? :headwall:

Toi on kans hyvä kysymys, miks niis valois kaivetaan nenää, kattellaan maisemia yms ja sit ihmetellään ku torvet soi. Ei sen toplan tarvi vihreeks vaihtuu et siit saa mennä...

Joo no kyllähän se maailma siihen kaatuukin kun ei HETI pääse valoissa liikkeelle!!!!!

Joo, tää on kans aika yleinen :whistle: sitte kupeksitaan tukkona ja muut ei kerkiä meneen sillä vihreellä :snotty:

Joo nyyh. Jollekin kun aina käy niin ettei kerkee mennä sillä vihreellä....mut kato, onneks niitä vihreitä tulee kohta uudestaan! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Joo no kyllähän se maailma siihen kaatuukin kun ei HETI pääse valoissa liikkeelle!!!!!

Ei se kaadu mut osa valoista on suht nopeita ja jos se eka istuu ku tatti paikallaan niin osa saa odottaa seuraavatki vaihdot. Ei se maailma kaadu mut vituttaa jos on kiire tai muuten huono hetki =)

Ei se kaadu mut osa valoista on suht nopeita ja jos se eka istuu ku tatti paikallaan niin osa saa odottaa seuraavatki vaihdot. Ei se maailma kaadu mut vituttaa jos on kiire tai muuten huono hetki =)

Ei pidä olla NIIIIIIN kiire...meillä kaikilla tielläliikkujilla kun on vaan tää yksi elämä....mä olen saanut kortin vasta 2,5kk si1tten ja suoraansanottuna ahistaa lukea näitä aatoksia..mä olen aivan taatusti se tampio joka saa teidän otsasuonenne tykyttämään...ja sre taas johtuu siitä et mä PELKÄÄN vieläkin ajaa esim.motareilla. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
autokoulussa on opetettu ainakin minulle, että kun OHITTAA, siihen ei jäädä kupeksimaan eikä tukkimaan kaikkia kaistoja, vaan painetaan kaasua ja mennään ohi!!!

Ohittaessakin on noudatettava nopeusrajoitusta!

ohittaessa nopeus sai hetkellisesti nousta, en nyt muista paljollako.

Olet väärässä, ei saa ylittää!

Ja jos moottoritiellä joutuu ylittämään nopeusrajoituksen edelle päästäkseen, silloinhan ohitettava ajaa jo suurinta sallittua nopeutta, eikä sinun tarvitsisi edes ohittaa.

Tuskin siellä puskurissa kukaan huvikseen roikkuu vaan siksi, että Suomessa on paljon mutkaisia, mäkisiä ja vilkasliikenteisiä tieosuuksia, jolloin sitä ohituspaikkaa ei vaan heti löydy. Jos taas jättäytyy kauemmaksi niin pitäisi olla vähintään lentokentän mittainen suora, että sieltä pääsee ohi.

Mielestäni peiliin voisivat katsoa ne, jotka eivät halua ajaa liikennevirran mukana vaan ajavat jostain syystä hieman alle rajoituksen (mittarin mukaan), jolloin todellinen nopeus on n. 10 km/h sallittua alhaisempi. Ja näitähän riittää. Mekin ajetaan vakionopeussäädin päällä nopeusrajoituksen mukaan mittarivirhe huomoiden mutta noita hidastelijoita tai "pumppaajia" tulee aina eteen. Eikä todellakaan roikuta hidastelijan puskurissa ohituspaikan tultua sekuntiakaan kauempaa.

Tosiaan tuo moottoritien vasemman kaistan tukkiminen on kyllä röyhkeyden huippu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
|O |O Vi*un tampiot kun eivät osaa ilmeisesti ajaa rajoitusten mukaan, kun pitää jäädä perään roikkumaan. Painukoon ohi perkele!!!
Hyvän sapetuksen saa heti aamusta kun joitain ei ilmeisesti liikennesäännöt ja -rajoitukset koske ollenkaan...

Ajakaa kovempaa :) Minä roikun puskurissa ihan uhallakin jos edessä ajava on niin tampio, että ajaa joko kirjaimellisesti sitä mitä rajoitus sallii tai alinopeutta. Aina kun ei pääse ohi.

me taas ollaan monta kertaa miehen kans puhuttu sun kaltaisista tampioista et hitto kun tekis mieli painaa jarruu. siinähän sitten maksaisitte.

Ei pidä olla NIIIIIIN kiire...meillä kaikilla tielläliikkujilla kun on vaan tää yksi elämä....mä olen saanut kortin vasta 2,5kk si1tten ja suoraansanottuna ahistaa lukea näitä aatoksia..mä olen aivan taatusti se tampio joka saa teidän otsasuonenne tykyttämään...ja sre taas johtuu siitä et mä PELKÄÄN vieläkin ajaa esim.motareilla. :snotty:

Mä en tykkää myöhästyy töistä tollasen syyn takia ja ku ei aina voi lähtee ennemmin kotoo ku viime hetkellä.
Mut hei tää ketju oli vähän niinku aiheella "mikä ottaa liikenteessä ohimoon" ja noi jutut ärsyttää mut ei ne maailmaa kaada, eikä sua varmaan haittaa jos se takana oleva kiroo sut alimpaan helvettiin? et sä sitä sentään kovin helposti kuule?
Kaikki meistä on joskus sen kortin just saanu ja kyl me kaikki sekaan mahdutaan.
:D

En yhtään ihmettele, että pelkäät ajaa motarilla. Siellähän pätee nykyisin tällaisten Mansikka-Limen kaltaisten itse kehittelemät viidakon lait, eivät tieliikennelait.

Alkuperäinen kirjoittaja no voi ny...:
Tuskin siellä puskurissa kukaan huvikseen roikkuu vaan siksi, että Suomessa on paljon mutkaisia, mäkisiä ja vilkasliikenteisiä tieosuuksia, jolloin sitä ohituspaikkaa ei vaan heti löydy. Jos taas jättäytyy kauemmaksi niin pitäisi olla vähintään lentokentän mittainen suora, että sieltä pääsee ohi.

.

Hanki rimeempi auto jos toi on selitys roikkuu takalasis.

Mut siis eihän se nopeusrajoitus kerro kuin suurimman sallitun nopeuden....eihän sitä 120km/h ole PAKKO ajaa...niin, ja en aja ohituskaistalla. Ehkä mä en uskalla kohta enää ajaakaan teijjän kanssa...HUI! :ashamed:

Mielestäni peiliin voisivat katsoa ne, jotka eivät halua ajaa liikennevirran mukana vaan ajavat jostain syystä hieman alle rajoituksen (mittarin mukaan), jolloin todellinen nopeus on n. 10 km/h sallittua alhaisempi. Ja näitähän riittää. Mekin ajetaan vakionopeussäädin päällä nopeusrajoituksen mukaan mittarivirhe huomoiden mutta noita hidastelijoita tai "pumppaajia" tulee aina eteen. Eikä todellakaan roikuta hidastelijan puskurissa ohituspaikan tultua sekuntiakaan kauempaa.

Tosiaan tuo moottoritien vasemman kaistan tukkiminen on kyllä röyhkeyden huippu.

Minä ajan päivittäin työmatkallani mm. 10 km suoran. Usein näitä kaahaajia ilmaantuu puskuriin suoran puolivälissä... edessä on suora tie, ei vastaantulijoita, mutta he vain eivät mene edelle, vaikka ajaisi mahdollisimman laidassa ja näyttäisi siten että edelle vaan. Joskus olen kokeillut että kiihdytän ylinopeuteen, he polkaisevat myös kaasua, ja kun hiljennän, he hiljentävät myös ja jatkavat roikkumistaan.
Olen todennut, että kyllä näitä riittää...

Puskureissa roikkujat ei tajua sitäkään kuinka paljon sujuvammin se ohittaminen sujuis kun kattelis vähän kauempaa vastaantulevaa liikennettä, puskurissa hinkaten ei näe yhtä hyvin , ja kun sopiva sauma tulee, kiihdytys ja ohitus.
Kun siitä ihan perästä lähtee, joutuu sen kiihdytyksenkin tekemään vasta siinä toisen vierellä = ei mitään järkeä, eikä ainakaan ole sujuvaa.

...meillä kaikilla tielläliikkujilla kun on vaan tää yksi elämä....

..mä olen aivan taatusti se tampio joka...

Vaikka tiedät varmaan itsekin, niin haluan vain tähdentää: _Sinä_ ET OLE TAMPIO liikenteessä ! ! !

Kyllä tämäkin ketju on hyvin osoittanut millaiset kuskit ovat niitä todellisia teiden tampioita.

.

Te ette vain osaa... eli sinne autokouluun.

Puskurissa roikkuessa ei pysty kiihdyttämään ajoissa jotta ohitus onnistuisi. Pitää nimenomaan jättää sitä väliä, jotta pystyy aloittamaan kiihdytyksen ajoissa.
Tämäkin opetettiin siellä AUTOKOULUSSA!

Mä en tykkää myöhästyy töistä tollasen syyn takia ja ku ei aina voi lähtee ennemmin kotoo ku viime hetkellä.
Mut hei tää ketju oli vähän niinku aiheella "mikä ottaa liikenteessä ohimoon" ja noi jutut ärsyttää mut ei ne maailmaa kaada, eikä sua varmaan haittaa jos se takana oleva kiroo sut alimpaan helvettiin? et sä sitä sentään kovin helposti kuule?
Kaikki meistä on joskus sen kortin just saanu ja kyl me kaikki sekaan mahdutaan.
:D

Joo, kyllä varmaan mahdutaan, mut on se pelottavaa silti et joillakin tuntuu olevan sellanen asenne et pitää jotenkin uhitella muille autoilijoille jos ne ei aja just sillai et oma ajo luonnistuu halutulla tavalla. Kyllä liikenteessä ekks tulee se turvallisuus ja sosiaalisuus eikä se, et pääsee nopeesti perille...
Mä toivon et mä muistaisin aina tän paniikin, mitä vielä hetkittäin koen kun joku tupeksii vaikkapa vuoden päästä mun edellä.... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Puskureissa roikkujat ei tajua sitäkään kuinka paljon sujuvammin se ohittaminen sujuis kun kattelis vähän kauempaa vastaantulevaa liikennettä, puskurissa hinkaten ei näe yhtä hyvin , ja kun sopiva sauma tulee, kiihdytys ja ohitus.
Kun siitä ihan perästä lähtee, joutuu sen kiihdytyksenkin tekemään vasta siinä toisen vierellä = ei mitään järkeä, eikä ainakaan ole sujuvaa.

Just noin!!
Opetelkaa retostelevat puskurissaroikkuvat kaaharit ajamaan!

.

Te ette vain osaa... eli sinne autokouluun.

Puskurissa roikkuessa ei pysty kiihdyttämään ajoissa jotta ohitus onnistuisi. Pitää nimenomaan jättää sitä väliä, jotta pystyy aloittamaan kiihdytyksen ajoissa.
Tämäkin opetettiin siellä AUTOKOULUSSA!

Joo niin opetettiin ja jos autos 1.1 l kone niin sillä ei kovin helposti ohi pääse, joten jos ohittaa tarvii niin kannattaa mennä käymään autokaupas

Alkuperäinen kirjoittaja näen:
...meillä kaikilla tielläliikkujilla kun on vaan tää yksi elämä....

..mä olen aivan taatusti se tampio joka...

Vaikka tiedät varmaan itsekin, niin haluan vain tähdentää: _Sinä_ ET OLE TAMPIO liikenteessä ! ! !

Kyllä tämäkin ketju on hyvin osoittanut millaiset kuskit ovat niitä todellisia teiden tampioita.

PEESI!

Olet luultavasti n. 1000 kertaa parempi ajamaan kuin tämän ketjun tampiot.

Yhteistyössä