puskurissa roikkujat

PirunRasittava

Aktiivinen jäsen
08.05.2007
1 131
0
36
Jos mä painan jarrut pohjaan ja takana ajava tyyppi ajaa perään niin eikös se oo sit sen vika...?
Mä teen niin vielä joku kaunis päivä jos ihmiset ei lopeta sitä perässä roikkumista. Raivostuttavaa. Jos mä ajan 80km/h alueella 90km/h niin menkööt ohi jos ei oo tarpeeksi vauhtia. Joitain ei sit ilmeisesti liikennesäännöt koske...

Molemmat saa sakot. Vaik ois takana tulevan vika, ni silti. Ja jos joku näkee, et teet tahallas ton jarrutuksen, ni sä maksat ja paljon.

Enivei... Täällä meillä noita perskärpäsii on liikaaki. Mä suunnittelin tota samaa, ja naapurin isäntä sit valisti mua tolla em. tekstillä...

..jotkun kun kuvittelee säästävänsä bensaa kun toisen imussa ajaa... helvata, että se ärsyttää :kieh: :kieh: .. Mä olen kans monta kertaa miettinyt, et löis jarrut pohjaan, vaan aina ollut lapsi takana kyydissä, joten ei ole vielä tuota voinut tehdä :whistle: ...

Alkuperäinen kirjoittaja Riiviötär:
Molemmat saa sakot. Vaik ois takana tulevan vika, ni silti. Ja jos joku näkee, et teet tahallas ton jarrutuksen, ni sä maksat ja paljon.

Kukapas täälläkin saloilla mitään näkisi. Ja melkein mielelläni maksan ne sakotkin, kunhan saan hieman opettaa jotain pösilöä.
Luulis olevan paha ajaa niin kiinni edellä olevan puskurissa kun eihän sieltä nää edes mitään!

Voiko siitä oikeesti saada jarruttajakin sakot, jos ajatellaan, että kaupungilla vaikka 40 nopeudella perässätuleva ajaa päin kun toinen jarruttaa suojatien eteen esimerkiksi.

Joo toi on niin sairaan ärsyttävää!!!! |O

Oon kans monta kertaa miettinyt että kohta vedän jarrut lukkoon, mutta lapsi kyydissä en voi, enkä kyllä ehkä uskalla muutenkaan, ettei itsellekään tapahdu mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-toukka:
Voiko siitä oikeesti saada jarruttajakin sakot, jos ajatellaan, että kaupungilla vaikka 40 nopeudella perässätuleva ajaa päin kun toinen jarruttaa suojatien eteen esimerkiksi.

No ei voi. Se on vähän tapauskohtaista. Mutta jos joku näkee että ilman syytä lyöt liinat kiinni ja toinen tulee persiiseen niin... No, en mä tiedä... Voishan sitä aina sanoa että näki sen elefantin pientareella, kuka senkin tietää mitä joku on nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-toukka:

No ei kyllä mun mielestä voi saada... Siis jos joku ei varmaksi todista, että oli tahallisesti tehty...

Ootteko kuullu sen, kun iso rekka ajoi moottoritiellä ja poliisiauto ajoi puskurissa kiinni.. rekkamieheltä paloi hermo ja löi jarrut kii... Poliisi meni puhuttelemaan ja rekkamies sanoi että väisti jänistä... Poliisi sanoi "minä en mitään jänistä nähnyt.." Tähän rekkamies "No et varmasti nähnytkään, kun et näe edes 10 metrin pituista rekkaa, joka ajaa edelläsi..." :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
No jos vaan vilauttaa jarruvaloja. Pikkasen säikäyttää vaan... :whistle: Paskoo housuihinsa, suuttuu ja ajaa ohi tai viisastuu hetkellisesti ainaki. :saint:

Ei se tunnu vaikuttavan mitenkään. Ei ainakaan meilläpäin. Samalla lailla perseessä roikkuvat.

No jos vaan vilauttaa jarruvaloja. Pikkasen säikäyttää vaan... :whistle: Paskoo housuihinsa, suuttuu ja ajaa ohi tai viisastuu hetkellisesti ainaki. :saint:

Toinen vaihtoehto on tiputtaa omaa vauhtia, eka 90->80 jos ei mee ohi ->70 jne. Kyl siin 50 kohdilla viimeistään menee ohi :whistle:

Mä olen kans NIIN kypsä noihin!!
Joidenkin on vaan jostain syystä pakko ajaa IHAN kiinni takapuskurissa, teit sitten mitä tahansa päästääkses niistä.
Onneks on kohta talvi ja sentään prätkät pysyy talleissaan.. takapuskurissa roikkuva prätkä on sentään paljon vaarallisempi, ainakin sitä ajavalle.. prätkän jarrutusmatka on niin paljon pitempi kun auton..

Mutta jos aiheuttaa peräänajon lyömällä liinat kiinni niin sulla on sakkojen lisäksi takana ajaneen henki kontollasi ja omakin auto korjaamolla joten en kyllä suosittele.

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Joidenkin on vaan jostain syystä pakko ajaa IHAN kiinni takapuskurissa, teit sitten mitä tahansa päästääkses niistä.
Onneks on kohta talvi ja sentään prätkät pysyy talleissaan.. takapuskurissa roikkuva prätkä on sentään paljon vaarallisempi, ainakin sitä ajavalle.. prätkän jarrutusmatka on niin paljon pitempi kun auton..

Mutta jos aiheuttaa peräänajon lyömällä liinat kiinni niin sulla on sakkojen lisäksi takana ajaneen henki kontollasi ja omakin auto korjaamolla joten en kyllä suosittele.

Prätkä kyl pysähtyy huomattavasti nopeemmin ku auto

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:

Toinen vaihtoehto on tiputtaa omaa vauhtia, eka 90->80 jos ei mee ohi ->70 jne. Kyl siin 50 kohdilla viimeistään menee ohi :whistle:

Keskiviivalla köröttelee kuuttakymppiä... :kieh: Siinä voi isoegonen kiehahtaa ja ajaa päälle. :/

Mulla on tapana myös väläytellä noita jarruvaloja. Kyllä ne tontut puskurissa roikkujat yleensä muutaman väläytyksen jälkeen älyää mistä kiikastaa. :headwall: Se on kyl niiiiin ärsyttävää, varsinkin kun lapset kyydissä takapenkillä niin pelottaa ihan oikeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:

Prätkä kyl pysähtyy huomattavasti nopeemmin ku auto

Juu varmasti.. kokeile joskus! Tule vaikka mun takapuskuriin niin voidaan kokeilla? Itse prätkä pysähtyy, mut ei sen kyydissä oleva motoristi.

Se on muuten KARMIVAA kun rekka tulee persiiseen kiinni ajelemaan. Oikeasti, talvella varsinkin. Muutaman kerran ollut tommonen tilanne, ja oikeasti pelottaa. Siitä kun pitäis vielä itse kääntyä johonkin, niin pelkään että ellei se näekään siellä että vilkutan kun ajaa niin perseessä. Hui.

Pyörä pysähtyy kyl nopeemmin jos autoon vertaa. Ja pyörien kans ei oo koskaan ollu ongelmaa.

Juu auto vois mällääntyä, mut niitähän saa uusia. Takana tuleva ei taida itsekään paljon henkeään arvostaa, joten ei maksa multakaan vaivaa.
Ottaa siis niin paljon kupoliin se roikkuminen...

Sama asia raivostuttaa minuakin. Ja minä rupean ajamaan sitten ihan tahallani alinopeutta ja näytän vilkkua, että menisi ohi. :D
Yleensä siinä vaiheessa tajuaa jäädä vähän kauemmas..

Yhteistyössä