Puskurissa roikkuvat autoilijat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimra

Vieras
Käytiin äsken miehen kanssa kahvilla...ja TAAS sain huomata huonosta kelistä huolimatta, että joillakin se autoilussa unohtuu, että on olemassa nopeusrajoutus taajamissa!!! :kieh: |O

Siis ajoimme 40 km/h alueella ja heti oli 2 autoa roikkumassa niin perässä kuin olla ja voi... Noh, kirottua sitä miehelleni (tein itsekin väärin) ajattelin, että katsotaan missä vauhdissa se perässä roikkuminen loppuu!?!?!? Ja siis ajoin 60 km/h ja siellä oli samat autot melkein puskurissa |O |O |O

Siis mietittekö te "roikkujat" yhtään miksi ne rajoitukset on siellä teillä ?

Jos pitäisi pysähtyä PIAN eli tulee äkillinen tilanne niin eikö ole aivan eriasia ajaa 40 km/h kuin 60 km/h ?

Mua ärsyttää ihan sama juttu ja mä ainakin tasan tarkkaan ajan nopeusrajoitusten mukaan. Kamalinta on ajaa isoilla teillä kasiikymppiä ja takapuskurissa roikkuu rekka :o

Minä ajan sit yleensä niiiiiiiiiin hiljaa, että joko menee ohi tai että tajuaa, että mulla menee hermo sen roikkumisen kanssa! Mulla on ajanut auto perseeseen äkkipysähdyksen takia. Onneksi ei ollut lapset silloin kyydissä. Nyt etenkin lasten kanssa oikeen ketuttaa ne perässäroikkujat!

Mä en siis voi ymmärtää tuota asiaa noiden roikkujien kanssa samalla mielellä.. Mitäs sit jos tulee esim hirvi eteen ??? Itse olen vielä 9 kk raskaana ja ahdistaa ajatellakin, että ei ihmiset kyllä yhtään mieti... Siis ei ne rajoitukset siellä teillä huvikseen ole |O

Ne on raivostuttavia. Itselläni on "ilkeä" tapa painaa jarrua hiukan jos joku ei tajua jättää väliä. Muutaman kerran jarruttanut niin, että takanaolija on liki main poksauttanu perään, kun ei ole ensimmäisestä jarrujen vilautuksesta tajunnu jättää väliä.
Toinen mikä on rasittavaa että tungetaan hidastelee kolmion takaa siihen eteen niin että on pakko tehä oikein kunnon äkkijarrutus. :kieh:

Niillä puskurissa roikkojilla on tapana roikkua puskurissa nopeudesta riippumatta.
Ja jos ei ihan edessä ole autoa, ajetaan kunnes saadaan kilometrien päässä ajava auto kiinni - ja sitten roikutaan taas.

Niin ärsyttävää |O
Meillä on kans tässä km ennen kotia 40 rajoitus ja joskus hiljennän entisestään jos joku roikkuu perässä. Oon myös kokeillut sitä että lisään nopeutta ja perässä tullaan vaikka mennään hurjasti ylinopeutta....
Kamalinta siinä on, että on tosiaan vaaraksi itselle nää roikkujat jos jotakin tapahtuu edessä.

Jos minun perään joku tulee puskuriin roikkumaan kaupunki alueella, niin joka risteyksessä yms muistan hidastaa moottorijarrutuksella ja tehokkaasti!! Siinä on muutama kännykkään puhunut puskurin seuraaja saanut pikapikaa reakoida, ettei ole perään ajanut :kieh: En 40 alueella ala jarruvalolla varoittelemaan, että hidastan tasa-arvoisiin risteyksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ärsyttää ihan sama juttu ja mä ainakin tasan tarkkaan ajan nopeusrajoitusten mukaan. Kamalinta on ajaa isoilla teillä kasiikymppiä ja takapuskurissa roikkuu rekka :o

Muista huomioida auton mittarivirhettä, eli älä aja tasan rajoituksen mukaan ilman GPS-navigaattoria tai vastaavaa kalibroitua nopeusmittaria. Ajopiirturin takia rekat eivät juuikaan aja ylinopeutta, joten on todennäköistä että ajat selvää alinopeutta (72-76 km/h jos auton mittari näyttää tasan 80 km/h).

Meillä on onneksi mittari tarkistettu, mutta kyse nyt oli lähinnä siitä, että tajutaanko siellä takana olevassa autossa ollenkaan mitä se tarkoittaa muille liikenteessa olijoille, jos ja kun sattuu se onnettomuus/äkkitilanne ja nopeutta "pitää" olla vähintään 20 km/h enemmän kuin sallittu nopeus |O

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Muista huomioida auton mittarivirhettä, eli älä aja tasan rajoituksen mukaan ilman GPS-navigaattoria tai vastaavaa kalibroitua nopeusmittaria. Ajopiirturin takia rekat eivät juuikaan aja ylinopeutta, joten on todennäköistä että ajat selvää alinopeutta (72-76 km/h jos auton mittari näyttää tasan 80 km/h).

Mun käsitykseni mukaan rekat paahtaa rajoitinta vasten joka on yleensä asetettu 95km/h. näin tekee ainakin ne kuskit joita tiedän (eikä niitä ole ihan vähän). käsittääkseni talvikelillä rekatkin ajaa hiljempaa, ainakin jotkut

Alkuperäinen kirjoittaja rahtarin vaimo:
Mun käsitykseni mukaan rekat paahtaa rajoitinta vasten joka on yleensä asetettu 95km/h. näin tekee ainakin ne kuskit joita tiedän (eikä niitä ole ihan vähän). käsittääkseni talvikelillä rekatkin ajaa hiljempaa, ainakin jotkut

100:n alueella varmaan juuri noin. 80:n alueella ajavat taas hitaammin kuin henkilöautoliikenne joka kulkee 92 km/h ("turvallisesti" alle rikesakkorajan).

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja rahtarin vaimo:

100:n alueella varmaan juuri noin. 80:n alueella ajavat taas hitaammin kuin henkilöautoliikenne joka kulkee 92 km/h ("turvallisesti" alle rikesakkorajan).

On varmaan paljon näitäkin kuskeja. Mun tuntemat kuskit ei nopeutta juuri pudota ku alkaa 80:n alue. :) Mut talvella tosiaan toimivat vähän toisin.

Mä en vaan ymmärrä, että MIKSI pitää ajaa ylinopeutta !!! |O ja raahata se puskuri kiinni toiseen, VAIKKA toinen ajaa oikeassa nopeudessa, otettuna huomioon tuo mittareiden mahdollinen heitto. Useammin on käynyt niin, että ovat menneet ohi, tehden liikenteelle vaarallisia ohituksia ja sitten seuraavissa valoissa ollaan peräkkäin!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Mä en vaan ymmärrä, että MIKSI pitää ajaa ylinopeutta !!! |O ja raahata se puskuri kiinni toiseen, VAIKKA toinen ajaa oikeassa nopeudessa, otettuna huomioon tuo mittareiden mahdollinen heitto. Useammin on käynyt niin, että ovat menneet ohi, tehden liikenteelle vaarallisia ohituksia ja sitten seuraavissa valoissa ollaan peräkkäin!!

En minäkään. Mieheni tekee tuota, muttei osaa perustella. Jaksan kyllä naljailla. Kun minun perseessä ajaa niin hiljennän ja hiljennän, saatanpa näyttää vilkkuakin. Siinä vaiheessa yleensä tajuavat perääntyä..
Ja tätä tapahtuu päivittäin tiellä jossa 60 rajoitus ja ajan mittarin mukaan n. 70. Useat painelee ohi..

Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:

No mutta katso kun MULLA on niin hirveä kiire. Ja MUN täytyy nyt päästä tästä ja sä vaan maleksit siinä. Ja sitä paitsi MUN auto kyllä kulkee, toisin kun näköjään sun.
Se on se tuttu MINÄMINÄMINÄ-asenne mikä tuol liikenteessä vallitsee :kieh: |O

(ja niin, mä siis en tod. harrasta tota puskurissa roikkumista! )

Täällä tuon huomaa ihan kanssa päivittäin ja tiellä kuin tiellä - 4-tietä kun ajaa niin siellä niitä on ihan joka kohdassa ja sitten seisotaan samoissa valoissa ja risteyksissä, kun ovat menneet esim (itsestäni ohi) ajaessa sallittua nopeutta :D Kerran avasinkin ikkunan ja tuumasin (toisella ikkuna auki, kun kyydittävä poltteli tupakkaa), että kyllä oli taas niin fiksu veto :laugh: Mitä sä voitit ohittamalla mut ? Sen, että paloi bensaa enemmän ja saat odottaa näissä punaisissa valoissa (ehkä) pidempään :laugh: