Ja jälleen kerran:puskurissa roikkujat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu minä myös roikun perseessä kiinni kun ei prkl voi ajaa kun just tasan sen rajoituksen tai jopa vähän alle!!! Ja kun joka paikassa ei niin vaan ohitella niin sitten körötellään jonossa kun ekana painattaa just se hemmetin teiden tukko!

Niin, ajatella et joku voi vaikka ajaa ihan lain sallimaa nopeutta :whistle: Ja sen ylihän ei oo kenenkään pakko ajaa jos ei halua. En mä kyllä itsekään jaksa jäädä semmoisen taakse köröttelemään, mutta en silti roiku perseessä kiinni vaan pidän silti sen turvavälin ja ohitan heti kun mahdollista. Se perseessä roikkuminen kun ei ketään saa nopeemmin ajamaan. Pikemminkin päinvastoin :whistle:

Peesi tähän.

Ja itse asiassa se ei ole edes niin, että kenenkään ei ole pakko ajaa sallitun rajan yli vaan niin, että kukaan ei saa ajaa sen yli. Vaikka miten kuvittelisi olevansa kiireinen ja tärkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja no voi ny:
Pitäisikö teidän ottaa kenties rauhoittavia tai jotain...?

Aika jännä kun kirjoitin, että lentokentän mittainen suora niin joku otti sen tietenkin kirjaimellisesti ja samalla kehotettiin menemään autokouluun opettelemaan ohittamista ja sitten autokauppaan ostamaan tehokkaampaa autoa. :) No sovitaan sitten niin, että olen huono ohittaja ja meillä on tosi laiska auto. :)

Mutta kuitenkin, onko liikennevirran mukana ajaminen teille täysin mahdoton ajatus? Eli jos sää on hyvä ja rajoitus 80 km/h niin teidän pitää saadaa ajaa 70 km/h ja jos joku tulee taakse niin te painatte jarrua?

En aja minkään "liikennevirran" mukaan, vaan nopeusrajoitusten ja keliolosuhteiden mukaan.
En esim. suostu ajamaan minkään virran vietävänä 100 km tunnissa, jos keli on huono.
Enkä suostu ajamaan suurinta sallittua toukokuun hämärtyvässä illassa alueella, jossa tiedän hirvien liikkuvan tien yli ja näkyvyys tien laidoilla on huono.

Öö... Luitko edes kirjoitustani ennen kuin vastasit?

Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-lime:
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
autokoulussa on opetettu ainakin minulle, että kun OHITTAA, siihen ei jäädä kupeksimaan eikä tukkimaan kaikkia kaistoja, vaan painetaan kaasua ja mennään ohi!!!

Ohittaessakin on noudatettava nopeusrajoitusta!

ohittaessa nopeus sai hetkellisesti nousta, en nyt muista paljollako.

Ei muuten saa.

Jäi ikuisesti mieleen, kun väitin tätä itse autokoulussa ja olin loppuajan koko autokoulun tunnetuin vitsi...

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
miksi valoissa dillet alkaa vasta laittaa vaihdetta ykköselle, kun valo ON JO vihreä? :headwall:

Toi on kans hyvä kysymys, miks niis valois kaivetaan nenää, kattellaan maisemia yms ja sit ihmetellään ku torvet soi. Ei sen toplan tarvi vihreeks vaihtuu et siit saa mennä...

Joo no kyllähän se maailma siihen kaatuukin kun ei HETI pääse valoissa liikkeelle!!!!!

Ei se kaadu mut osa valoista on suht nopeita ja jos se eka istuu ku tatti paikallaan niin osa saa odottaa seuraavatki vaihdot. Ei se maailma kaadu mut vituttaa jos on kiire tai muuten huono hetki =)

Ei pidä olla NIIIIIIN kiire...meillä kaikilla tielläliikkujilla kun on vaan tää yksi elämä....mä olen saanut kortin vasta 2,5kk si1tten ja suoraansanottuna ahistaa lukea näitä aatoksia..mä olen aivan taatusti se tampio joka saa teidän otsasuonenne tykyttämään...ja sre taas johtuu siitä et mä PELKÄÄN vieläkin ajaa esim.motareilla. :snotty:

En yhtään ihmettele, että pelkäät ajaa motarilla. Siellähän pätee nykyisin tällaisten Mansikka-Limen kaltaisten itse kehittelemät viidakon lait, eivät tieliikennelait.

khihihi
lol-034.gif

Päässä vikaavikaavikaa??? ^^ :laugh:

Niinhän se on, että ei se vielä mitään auta ,vaikka tietää / myöntää sen itsekin.

niih..tämäkin sellanen asia mistä oppii kantapään kautta, jos silloinkaan. oma kolari ainakin pisti asioita miettimään, että kannattiko tosiaan lähteä kiireisenä ja stressaantuneena autonrattiin... :ashamed: tuohon aloitukseen liittyen: itseä eniten häritsee jos rekka on perässä kiinni, vaikka ajaisit kuinka rajoitusten mukaan. Luulisi että ammattiautoilijat osais käyttäytyä liikenteessä mutta ei näköjään kaikki |O

Alkuperäinen kirjoittaja Piushka:
Joka hemmetin aamu... perässä roikun :saint:

Kun kaikki ajaa niin h****tin hitaasti |O Ei aamulla saa hidastella työmatkoilla!!
Savu nousee välittömästi korvista jos joku tärrää eessä JUST sen 50km/h tai tasan 60km/h

Näin on, täysin samaa mieltä. Oishan se kivaa körötellä ja katsella maisemia, miettiä mukavia... jne ihan stressittä. Mutta useimmilla on kiire ja haluavat ajaa vauhdikkaasti. Kyllä nuo nopeusrajoitukset on asetettu niin, että ei niiden mukaan voi ajaa. Nitä jos rikkoo n. 20 - 30 km/ h niin sitten alkaa olla sellainen ajonopeus.

Myöskään en tajua tuollaista että jos joku vaikka ajaakin aika lähellä perässä, niin aletaan vaan kiinnittää kaikki huomio siihen perässä ajavaan, vehtailla nopeuksien kanssa, keksimään kaiken maailman temppuja joilla voi sabotoida toisen ajamista, ja ennen kaikkea hermostutaan ja alkaa vitutuskäyrä nousta niin, ettei lopulta enää huomiota riitä omaan ajamiseenn ollenkaan tarpeeksi. Tuollainen pöhkö käytös se vasta liikenneturvallisuutta vaarantaa.

Aika jännä kun kirjoitin, että lentokentän mittainen suora niin joku otti sen tietenkin kirjaimellisesti ja samalla kehotettiin menemään autokouluun opettelemaan ohittamista ja sitten autokauppaan ostamaan tehokkaampaa autoa. :) No sovitaan sitten niin, että olen huono ohittaja ja meillä on tosi laiska auto. :)

Mutta kuitenkin, onko liikennevirran mukana ajaminen teille täysin mahdoton ajatus? Eli jos sää on hyvä ja rajoitus 80 km/h niin teidän pitää saadaa ajaa 70 km/h ja jos joku tulee taakse niin te painatte jarrua?

En aja minkään "liikennevirran" mukaan, vaan nopeusrajoitusten ja keliolosuhteiden mukaan.
En esim. suostu ajamaan minkään virran vietävänä 100 km tunnissa, jos keli on huono.
Enkä suostu ajamaan suurinta sallittua toukokuun hämärtyvässä illassa alueella, jossa tiedän hirvien liikkuvan tien yli ja näkyvyys tien laidoilla on huono.

Luin ja vastasin, etten aja minkään "liikennevirran" mukana, vaan käytän omia aivojani ja teen omia havaintojani. Joskus voi joutua ajamaan hitaammin kuin rajoitus sallisi.
Juuri nämä "liikennevirran" mukana sokeasti ajavat joutuvat ketjukolareihin ja muihin onnettomuuksiin.

Kun kaikki ajaa niin h****tin hitaasti |O Ei aamulla saa hidastella työmatkoilla!!
Savu nousee välittömästi korvista jos joku tärrää eessä JUST sen 50km/h tai tasan 60km/h

Näin on, täysin samaa mieltä. Oishan se kivaa körötellä ja katsella maisemia, miettiä mukavia... jne ihan stressittä. Mutta useimmilla on kiire ja haluavat ajaa vauhdikkaasti. Kyllä nuo nopeusrajoitukset on asetettu niin, että ei niiden mukaan voi ajaa. Nitä jos rikkoo n. 20 - 30 km/ h niin sitten alkaa olla sellainen ajonopeus.

Myöskään en tajua tuollaista että jos joku vaikka ajaakin aika lähellä perässä, niin aletaan vaan kiinnittää kaikki huomio siihen perässä ajavaan, vehtailla nopeuksien kanssa, keksimään kaiken maailman temppuja joilla voi sabotoida toisen ajamista, ja ennen kaikkea hermostutaan ja alkaa vitutuskäyrä nousta niin, ettei lopulta enää huomiota riitä omaan ajamiseenn ollenkaan tarpeeksi. Tuollainen pöhkö käytös se vasta liikenneturvallisuutta vaarantaa.

Oletteko ajatelleet, että esim. liikennevalot on säädetty noiden nopeuksien mukaan. Jos kaikki ajaisivat niiden mukaan, voisi vihreä aalto jopa toimia;)

Ja nuo taajamarajoitukset on tehty esim. jalankulkijoiden turvallisuuden takaamiseksi.

ASIAA!!! :o

Oletteko ajatelleet, että esim. liikennevalot on säädetty noiden nopeuksien mukaan. Jos kaikki ajaisivat niiden mukaan, voisi vihreä aalto jopa toimia;)

Ja nuo taajamarajoitukset on tehty esim. jalankulkijoiden turvallisuuden takaamiseksi.

Kukaan ei aja 30 km/ h taajamassakaan. Jalankulkija katsokoon molemmille puolille ennen kuin lähtee ylittämään tietä.

Mikään vihreä aalto toimi ikinä kuitenkaan joka valoissa on aina punaista.

Kukaan ei aja 30 km/ h taajamassakaan. Jalankulkija katsokoon molemmille puolille ennen kuin lähtee ylittämään tietä.

Mikään vihreä aalto toimi ikinä kuitenkaan joka valoissa on aina punaista.

Ajatelkaa nyt vähän pikkukoululaisiakin. Huom! Koulut alkavat taas kohta. Onko tänäkin syksynä taas otsikoissa auton alle kuolleita pikkulapsia??

No ei varmaan vihreä aalto toimikaan, kun kaikki kiihdyttävät hullunkiilto silmissään ensin valoista liikkeelle, sitten ylinopeutta seuraaviin valoihin odottamaan vihreää. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja näin minä:
Ai sä olet niitä jotka jäävät rekkojen perään, ja aiheuttavat jonoja taakse?
Vaarallisempaa se on rekan perässä körötellä kuin reippaasti edessä!
Sieltä ei nää kunnolla eteen rekan takaa!

Siis mistäköhän tuollaisen ajatuksen sait? Puhuin Etelä-Karjalan rekkajonoista, en mistään yksittäisistä rekoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
^ Mistä se kiire sitten tulee jos ei ihmisestä itsestään, kuten sanottu mulla on harvoin kiire minnekään..

Mulla tulee sillon kiire ku mies kotiutuu esim 22.20 ja mulla alkaa tytö 22.30 ja tarvii viel hakee töis avaimet ennenku voi ittensä töihin lyödä.

Mut se on kiinni teistä ja teidän järjestelyistä loppupeleissä..

^ Mistä se kiire sitten tulee jos ei ihmisestä itsestään, kuten sanottu mulla on harvoin kiire minnekään..

Mulla tulee sillon kiire ku mies kotiutuu esim 22.20 ja mulla alkaa tytö 22.30 ja tarvii viel hakee töis avaimet ennenku voi ittensä töihin lyödä.

Niinhän se, ikävä kyl työt täytyy tehdä vaikka aikataulut menis tiukille

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Mitenköhän mä oon aina ehtinyt perille vaikka en ylinopeutta ajakaan :saint:

Joillain on kiireempi kuin toisilla.
Mutta ei se ole syy alkaa sabotoimaan niiden elämää, jotka ovat valitettavasti kiireisiä. Ehkä heillä on paljon tehtäviä asioita.

Höpö höpö sulla mikään kiire ole, keksit vaan tekosyitä että saat ajaa ylinopeutta. Vähän niin kuin mäkin, mä vaan kuvittelen, että mulla muka ois kiire. Kai sitä nyt netissä moni tietää meitä paremmin onko meillä kiire vai ei.

Höpö höpö sulla mikään kiire ole, keksit vaan tekosyitä että saat ajaa ylinopeutta. Vähän niin kuin mäkin, mä vaan kuvittelen, että mulla muka ois kiire. Kai sitä nyt netissä moni tietää meitä paremmin onko meillä kiire vai ei.

Juu näinhän se menee :D Mä suorastaan nautin siitä tunteesta mahassa joka tulee sillon ku kello näyttää ihan liikaa siihen kohtaan missä oon menos

Menee varmaan jo jankkaamisen puolelle, mut tiukat aikataulut on vain järjestelykysymys
:)

Menee varmaan jo jankkaamisen puolelle, mut tiukat aikataulut on vain järjestelykysymys
:)

Ei se aina ole. Jos mule on merkattu työvuoro alkamaan 22.30 ja mies tulee ajokeikalta esim Ukista niin pitääks miehen sit ajaa ylinopeutta reilusti isommalla masiinalla ku mun ottaa vähän rimeempi vauhti tos hlöautol?

Luin ja vastasin, etten aja minkään "liikennevirran" mukana, vaan käytän omia aivojani ja teen omia havaintojani. Joskus voi joutua ajamaan hitaammin kuin rajoitus sallisi.
Juuri nämä "liikennevirran" mukana sokeasti ajavat joutuvat ketjukolareihin ja muihin onnettomuuksiin.

Oho. Miksi vääntelet kysymystäni ja keksit omiasi koko ajan? Vastaa kysymykseen äläkä lässytä.

Tiedätkö edes mitä liikennevirta tarkoittaa?

Yhteistyössä