IVF marras/joulukuu

Puppeli: toivon ettei teidän kyytiläinen nyt hyppää ulos. Mä aion pitää nyt taukoa ja jatkaa sitten tammikuussa. Tai katsotaan nyt missä ja miten jatketaan...kun sekään ei ole varmaa.
Vaikka kyytiläinen/kyytiläiset jaksaneet olla kyydissä niin en anna asian masentaa itseäni...kyllä tää tästä vielä. Nyt oon päättänyt aloittaa kokeilun tuon foolihapon ihmeellisyyksillä joten katsotaan vaikuttaako se mitenkään.

 
Ketkäs täällä vielä piinailevat? Yritin lukea juttuja läpi ja tuntui että helpompi on kysyä näin suoraan.
Itsellä vasta pp3. Mitenkäs aikaseen niitä haamutestauksia voi kokeilla? Miten se haamu sitten ilmenee? En ole raskaustestiä koskaan tehnyt et sen toiminta ei ole tuttu. Pitäs varmaan nyt käydä sellainen ostamassa jotenkin on tullut tunne et haluun kokeilla aikaiseen enkä malta oottaa sitä pp11 verikoetta
B) Niin minulta sitten saatiin yks siirrettyä ja mitään ei jäänyt pakkaseen :snotty: mut pitää yrittää luottaa tähän yhteen :)
 
hei inkaliini minä sain haamu plussan pp9 testinä mulla oli aconin se herkkä testi mikä ottaa jo 10 kun jotkin tavalliset testit ottaa vasta 25-50 haamu tarkoittaa sitä että kun raskaustestiin tulee ne kaksi viivaa jos on raskaana niin se raskaus viiva on haalea kun kontrolli viiva on vahva ja jos ei ole raskaana niin testiin tulee vain se kontrolli viiva mutta kannattaa muistaa jos testailee etu ajassa että tulos ei ole ihan varma kun ihmiskeho tuottaa kaikilla eri tavalla sitä hcg hormoonia niin joillakin saattaa näyttää myöhemmin plussan tai haamuplussan kuin toisilla
 
Moikka Inkaliini!
Ite testasin ekan kerran pp10 Apteekin omalla ja siihen tuli jo melkein yhtä vahva tulos kontrolliviivan kanssa - haamuna sitä silti pidin.

Paljon onnea kaikille piinailijoille ja pikaliimaa pikkuisille :heart:
 
Inkaliinille,

minä testasin nyt tässä passissa ekan haamun jo pp7...alotin testaamisen pp6 ja sillonkin tuli ns. viivanpaikka, ei ollu väriä viivassa vielä... testit oli aconin erit. herkkiä tikkuja, nyt oon testannu samoin aconilla, mut ihan tavallisella 25iu testillä ja hyvät viivat on.. mutta tänään on vielä verikoe ja huomenna sit tulokset siitä..
Jännäks menee, kun eilen iltasella tuli vaaleenruskeeta vuotoo pyyhkiessä, ei oo sen jälkeen tullu, mutta maha on sen verran kipeä että tuntuu täti ovella kolkuttavan...paniikkia pukkaa..
 
kiva kun vastailitte, ootte jo vähän pitemmällä pp päivissä kuin minä. Pääsette jo haamuja testailemaan. Minun pitäisi sitäkin vielä malttaa. Kävin jo apteekissa ihmettelemässä niitä testejä mutta siellä ei ollut tuota aconin testiä. Apteekin oma ois ollut vaan en uskaltanut ostaa kun aattelin että se ei ole riittävän herkkä B)
Minulla ei ole ollut vielä mitään vuotoa. Mutta maha on herkkä. Jokainen nipistys laittaa miettimään et mitähän tuokin taas oli ;)
 
Tänään sitten tein testin (Apteekin oma) ja aivan tyylipuhdas nega sieltä tuli. Nyt on pp 13. Eli ne vuotoni eivät kuuluneet asiaan, aivan kuten epäilinkin.

Yksi meillä on vielä pakkasessa, joten kaipa se siirretään sitten ensi vuoden puolella kyytiin.

Lämpimät onnittelut kaikille plussanneille. Meille muille tsemppiä tulevaan!
 
Käyn katsastamassa toisesta apteekista joskos siellä olis noita herkempiä testejä. Onkos se nyt niin et siihen testin plussaan voi "luottaa" kun on sitä hormoonia kuitenkin piikitetty hoitojen vuoksi? Ettei se anna väärää plussaa?
Lohtuhalaus siulle Puppeli :hug: ...onneksi sinulla on se yksi pakkasessa uutta yritystä varten...vaikka ei se varmaan paljoa juuri nyt lohduta :ashamed:
 
Puppeli suuri lohtuhalaus :hug:

Kesä-74: Sylintäydeltä onnea :heart: Turvallista, tarrasukkientäyteistä matkaa sulle ja pikkuiselle kohti elokuuta =)

Inkaliini: Toi irrotuspiikkinä oleva Pregnyl saattaa aiheuttaa vääriä testituloksia. Lueskelin jostain, että sen pitoisuus puolittuisi aina vuorokaudessa, joten ainakin kymmenen päivää pistämisestä kannattaisi odotella - ellei se jo ole kulunut...

Oikein paljon tsemppiä kaikille vielä piinaileville :hug:
 
Kesä 74 ja muutkin

Vaikka olin toisenlaisesta tuloksesta aivan varma, näytti kotitesti eilen (ja tänäänaamulla) haaleahkoa plussaa. Tänään on pp13. Nyt odottelen hcg vastausta, iltapäivällä Tulee. Onko tuo 100 siis hyvä? Minkälainen sen pitäisi tässä vaiheessa olla? Ei kovin korkea kun on niin varhaista, vai?

Elämäni eka plussa, 2,5 v yritystä takana, 2. ivf. Voikun tämä onni kestäisi pidemmälle kuin iltapäivään...
 
Ensin ihan älyttömän isot onnittelut kaikille plussaneille :flower: joita on ollut mielestäni tässä pinossa aika monta =)

Ja vastaavasti negan saanneille älyttömän iso lohdutus halaus :hug: , tiedän miltä teistä tuntuu.

Oma napa tällä hetkellä. Punktio tehty eilen saaliina 19 follia josta 10:ssä oli munasolu. Meillä on siis edessä kolmas IVF ja varmasti viimeinen, kun tuota ikääkin on kertenyt jo. Edellisessä 2:ssa hoidossa on aina saatu 2 alkiota jotka molemmat siiretty. Ensimmäisestä hoidosta tuli kemiallinen raskaus. Ja heti seuraavasta kierosta luomu plussa , joka valitettavasti oli tuulimuna. Toinen IVF oli ihan selkeä nega. Ennen hoitoja ollaan saatu aikaiseksi yksi kohdun ulkopuolinen raskaus, joten lähes kaikki ollaan jo kokeiltu paitsi tuo ihan oikea raskaus .
Nyt vaan kauhulla odotellaan selviäisikö noista 10:stä joku perjantaihin saakka jolloin siirto olisi. Ollaan aina saatu munasoluja yli kymmenen mutta alkioita ei ole tullut kuin kaksi joten pakkaseen ei saatu koskaan mitään.

Onnea kaikille eri hoitovaiheisiin!

t. Mari
 
Marista löysin heti itselleni kohtalontoverin, myös minulla oli eilen punktio. Meidän saalis oli kyllä roimasti heikompi vain kolme munasolullista tapausta. Tänään olen jännityksellä odotellut, ovatko lähteneet jakautumaan ja päästäänkö perjantaina siirtoon. Tämä on meille ensimmäinen IVF-hoito.

Kaikille plussanneille toivotan sylin täydeltä onnea ja neganneille voimia jaksaa eteenpäin, kaikesta huolimatta.
 
Hei ja onnea hyvästä saaliista. Ja tsemppiä myös jatkoon. Taustasi tuntui aika samalta kuin omani. 2 ICSI on takana ja molemmilla kerroilla saatiin vain 4 munasolua, joista molemmilla kerroilla hedelmöittyi vain 2. Olisin kovasti kiinnostunut, että millä lääkityksillä ja annoksilla sinulle on hoidot tehty. Eli erosiko tuo viimeisin, jossa saatiin parempi saalis, muista hoidoista? Tarkkailen päivittäin myös yksityisviestejäni, joten sinnekin saapi vastailla =)
 
Höh, soitin juuri IVF-sairaanhoitajalle, kun mitään tietoa ei ole kuulunut eilen kerättyjen munasolujen hedelmöittymisestä. Hän ei osannut sanoa muuta kun, että ilmeisesti kaikki on ok, muuten minulle olisi soiteltu. Pahus nyt pitää odottaa perjantaihin asti ennen kuin tietää tehdäänkö se alkionsiirto vai ei. Hermot menee! :headwall:
 
Tikru70: Tiedän tunteen! Arvaa montako kertaa meinasin soittaa klinikalle, mutta sitten ajattelin että jos/kun on huonoja uutisia niin on parempi etten tiedä vielä, ehtii sen kuulemaan perjantainakin (pessimisti ei pety!).

Johanna72: Mulla on kaksi ensimmäistä hoitoa oli suhteellisen samoilla lääkkeillä
1. IVF: Gonal F (150-225 nostettiin hoidon aikana) + Cetrotinde 0.25(jarruna) + Pregnyl (10.000 UI). Tällöin saatiin 13 folia ja 12:sta munasolu, joista siis loppuen lopuksi kaksi alkiota oli käyttökelvollisia.

2. IVF: Gonal F (187.5 - 225 nostettiin taas hoidon aikana) + jarruna tällä kertaa orgalutran + irrotukseen pregnyl (10.000 UI). Tuloksena 21 follia ja 9:ssä munasolu, joista taas vain kaksi käyttökelvollista alkiota.

3. IVF: Gonal F (150) + Menopur (75) + jarruna Orgalutran+ irrotukseen pregnyl (7.500 UI). Tämä on siis viimeisin ja saatiin folleja 19 joista 10:ssä munasolu.

Eli kova on karsinta, niin kuin näkyy. Ja meikäläisen ikähän ei ole mikään plussa tässä asiassa :/ .
 
Mari66, Tikru70 ja Johanna72,

Minulla oli alkion siirto tänään.
Ikää on jo 43 ja "raskaushistoriaa" on yksi tuulimuna 2005. Kolme IUI:ta, kaikki negoja.

IVF:ssä lääkityksenä oli Menopur + Synarela jarruna + Pregnyl irrotukseen ja Lugesteron kiinnittymistä vahvistamassa. Saalis oli 7 follia, joista viidessä oli munasolu. Kolme hedelmöityi mikroinjektiolla ja tänään sain kyytiin kaksi, mutta olivat laatuluokkaa 3 (1-4). Voi itku! (konkreettisesti). Raskautumisprosentti on 10 kieppeissä... Kolmas alkio heitettiin roskiin, oli luokkaa 4.

Hävikki on aikamoista. Lääkärin mukaan ei ole kovin paljon merkitystä, mitä munasoluja kasvattavaa lääkettä käytetään. Enemmän merkkaa munasarjojen rakenne ja ikä, paljonko folleja kasvaa ja mitä ne pitää sisällään.

Oikein paljon onnea Marille ja Tikrulle perjantaille ja kaikille raskautumisprojektiin, joka toivottavasti onnistuisi mahdollisimman monen kohdalla!

Hyvää itsenäisyyspäivää myös!
 
sain tänään neuvolasta vahvistetun lasketun ajan eli 2.8.2008 ois meille tarkoitus tulla vauva jos kaikki menee hyvin mutta nyt siirryn sitten tuonne odottajien puolelle mutta käyn vielä välillä vilkuilemassa ja ehkä kommentoimassakin mutta voimia kaikille jotka negas :hug: ja onnea muille plussanneille :flower: =)
 
Onko täällä viisaampia paikalla? Hcg ei ollut kamalan korkea, 88, onko jollain tietoa mahdollisuuksista?

Luin kyllä netistä eri palstoilta todennäköisyydet noilla arvoilla ja tiedän, että se on yksilöllistä ja että myös kiinnittymisen ajankohta vaikuttaa, mutta silti sellainen "kokemusta on" info olisi nyt tarpeen...
 
Mariainen: 3vkoa viimeisistä kuukautisista (eli n. kp 21)/viikko hedelmöittymisestä HCG 0-5, 4 viikkoa kuukautisista (eli n.kp 28)/kaksi viikoa hedelmöittymisestä HCG 3-426, 5 viikkoa kuukautisista (eli n.kp 35)/kolme viikkoa hedelmöityksestä HCG 18-7340 jne.. Eli tuon mukaan arvo on vielä normaali :) Sitten pomppaa, että 6 vkoa kuukautisista pitäisi arvon olla jo yli tuhat.. Tiedot otettu sivulta: http://metku.net/~pesu/faq.php

Ei siis kokemusta ole, mutta toi noita tilastoja, mitä varmaan luitkin jo.. *peukut pystyssä* Toivottavasti maha-asukki pysyy mukana :)
:heart:
 
mariainen hcg:n nousu on ihan ihmiskohtaista toisilla se nousee nopeammin ja toisilla hitaammin ja arvo riippuu myös siitä miten pian tuo alkio on kiinnittynyt muistaakseni se oli että se tuplaantuu päivittäni eli jo tänään se olisi sinullakin yli sata eli ihan hyvä arvo varmastikkin tarrasukkia kuitenkin että pysyy mukana
 
kiitos tiedosta että noin kymmenen päivää pitäisi odottaa irrotuspistoksen jälkeen ennenkuin testaa testillä. Minulla on nyt siis pp6 joten kolme päivää jos malttais vielä oottaa :whistle: nyt tämä testin odottaminen jo alkaa olla vaikeaa. Sain sitten sen Aconin herkän testin. Onneksi kaverini toi työmatkalta. Meidän kaupungissa ei noita herkkiä myydä :(
 
Juu, mäkin löysin nuo. ei vaan voi laskea oikein viime kuukautisista, kun oli pitkän kaavan inf ja niistähän on aikaa jo hyvänen aika vaikka kuinka kauan. Taisivat alkaa 22.10 tai jotain. Mutta pitkässä kaavassa se väli edellisistä kuukautisista hedelmöittymiseen on paljon pidempi, kuin normi kierrossa kuukautisten ja ovulaation väli.
 

Yhteistyössä