IVF/ICSI Tammi/helmikuu Part II

Pikaisesti omia kuulumisia, elikkäs kivut pahenee päiväpäivältä ja nyt ei pärjää enää edes ilman särkylääkettä, joten eiköhän tämä ollut tässä. Olen tehnyt päätöksen, että jos ja kun tämä hoito ei onnistunut en enää rumbaan lähde. Nyt on aika antaa muullekkin elämälle aikaa eikä aina vaan laskee ja miettiä ja erityisesti toivoa.
Toivottavasti siisamille kuuluu jo parempaa!
 
Pikaisesti punktio kuulumisia. Eli esilääkkeeksi sain 2para-Tabsia, 2diabamia ja yhden voltaren kipulääkkeen. Kanyylin laiton jälkeen kun toimenpide huoneeseen mentiin niin laitettiin vielä kohdunkaula puudutus. Lisäksi toimenpiteen aikana sain 3 tai 4 kertaa jotain lääkettä kanyyliin. Olin jo niin sekasi etten muista mitä pumpattiin. Loppujen lopuksi rakkuloita oli aivan hirveenä. Lääkäri ei sanonu kuin paljon oli mutta 15.sta oli munasolu... Joten aika hyvä kun ottaa huomioon että vain yksi sarja jäljellä. Sitä se lääkärikin sanoi. Huomenna soittavat jos on jotain häikkää ja ke olisi klo13.40 sitten siirto. Puhetta ei ollut siirretäänkö yksi vai kaksi.

Hoitaja sanoi että juoda täytyy paljon. Kun autolle käveltiin isännän kans niin kysyi haetaanko sulle mäyris niin saat aloittaa samantien sen juomisen... :LOL: :LOL:
 
Heippa!
Oli ihan pakko kirjoitella kun luin Siisamin kirjoituksia. En tiedä missä vaiheessa vuotosi on alkanut mutta kuulosti niin samalta kun mitä mulla oli noin 9 kk sitten. Ekassa IVF:ssä tuli plussa mutta meni kesken. Voimia sinulle :hug:

Sitten omaa napaa. Minut voisi lisätä listalle. Tässä vähän tietoja: Eli 2. IVF/ICSI oli 6.2. Osalle tehtiin tuo IVF ja osalle ekaa kertaa kokeiltiin ICSI. Siirto oli 8.2. eli olisko nyt pp3? Eihän siirtopäivää lasketa? Testipäivä on 22.2.

Saatiin kerättyä munasoluja yhteensä huikeat 21 kpl! Niistä 11 hedelmöittyi ja 8 siirtokelpoisia. Yksi alkio siirrettiin ja seitsemän jäi pakkaseen.

Ulpulummukka sullako oli hyperi? Millainen se oli? Mitä oli oireina ja miten se ilmeni?

Punktiosta on nyt viisi päivää ja kivut alkaa pikkuhiljaa hellittämään. Olenkin ollut todella kipeä. Kipeämpi kun ekalla kerralla. Enää ei tunnu niinkään jomotusta mutta liikkuessa sattuu edelleen ja istumaan pitää mennä hiljaa. Maha on arka jos siihen koskee. Muuten tuntuu siltä että elämä alkaa taas voittamaan =)
 
Oma punktio keskiviikkona ja pelottaa/jännittää ihan kamalasti. Huomenna olen varmaan jo ihan täys paniikki päällä, tällainen jännittäjä kun olen! Toisaalta punktio on varmaan ihan hyvä juttukin, olo on meinaan jo aika tukala. Turvottaa ja maha on melko hellä, kävelläkin pitää pieni askel kerrallaan ja tosi varovaisesti.

Tänään pitäisi pregnyl pistää ja hermoilen, että hajotan ne ampullit. Lääkäri kun sanoi, että pistosaika on tarkka, saisi heittää max. 10 min, joten varaa möhliä ei ole!! Apua, suorituspaineita ;)

Noista alkioiden siirrosta.. Mitenköhän se menee, jos siirrettäviä jää esim. kaksi alkiota? Laitetaanko vain yhtä pakkaseen? Eikö siinä ole suuri riski, ettei selviä pakastuksesta ja sitten ei olekaan mitään siirrettävää mahdollisessa pas:sissa? Siirretäänkö ekakertalaisella kahta?
Mä täällä mietiskelen kaikenlaisia vaihtoehtoja, vaikka kiitollisia ollaan kunhan nyt saataisiin edes yksi siirrettävä!

Ihanaa, huomenna onkin sitten harvinainen välipäivä kun ei tartte tunkea itseensä mitään hormoneja :)
 
ronttulille peukkuja bd.
Löllykkä: ihan kauheesti ovat suhun pumpanneet aineita.
Raitikselle onneä matkalaisista
Popsylle: Mäkin oon tota miettiny, et mistä ne sen päättää, et siirretäänkö yksi vai kaksi. Kun meillä on nyt pakkasessa kaksi, ni mahtaako ne siirtää molemmat vai vaan toisen. Sen tiedän, et ne on eri oljessa, mut sit just jos ei se viiminen selviäkään sulatuksesta, ni mitäs sitten?
Ja sitäkin mietin (kun kunnallisella ollaan) että kun hoitojen rajat on kolme ivf/icsi:tä tai kaksi lasta, ni jos ne siirtää ekakertalaiselle kaksi ja molemmat onnistuu, (eikä pakastimessa oo mitään) ni oliko ne hoidot sit siinä? Että sitten yksityiselle.
Tietääkö kukaan.
 




IVF-hoitolaiset maanantaina 11.2


Stella75: 1. IFV, punktio 28.1. pp 12 , testipäivä 13.2.


ronttuli08: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa,pp 11


Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä pp 11, testipäivä 14.2


geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen pp 11 verikoetesti 11.2. (tulos 12.2)


Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pp 6


onneliina: 1.IVF, pp 4


Angelina: 2.IVF/ICSI, pp 3, testipäivä 22.2


Raitapaitainen: 1. IVF, punktio 8.2, siirto 11.2 pp


PeePee77: 1.IVF, punktio 11.2, siirto 13.2 pp


Lumienkeli2007: 2.ICSI, pistospäivä 14, punktio ja siirto vko 7


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), punktio 11.2, siirto 13.2


Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., punktio 13.2, siirto 15.2


Kamilla: 1. ICSI, pistospäivä 11, punktio 15.2, siirto 18.2


Popsy: 1.IVF, pistospäivä 11, punktio 13.2 ja siirto 15.2


Casa: 2.IVF, pistospäivä 6, punktio vko 8


Hapsu: 1.IVF, pistospäivä 6, punktio vko 8


marica: 1. IVF, takana yksi inssi, punktio vko 9


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 6, 4 IUI odottaa




PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1
:ashamed:
 
Raitis; Onnea kahdesta kyytiläisestä, tosi huippu juttu et sä oot nyt piinisvaiheessa...toivotan kovasti ++++++++ :whistle: ja tarrasukkia.. :heart:

Ronttuli; Älä heitä vielä kirvestä kaivoon, kaikki on viel mahdollista :heart:

Finttu; Meille sanottiin IVF suunnittelussa (julkisella), et jos siirretään kaksi alkiota ja raskaus jatkuu kummankin alkion kohdalla, niin julkiset hoidot päättyvät siihen, oli sitten pakkasessa mitä tahansa...mut mun mielestä pakkasessa olevat alkiot voidaan siirtää säilytykseen yksityiselle, maksua vastaan tietysti...Julkinen kustantaa siis 3.ivf hoitorumbaa kokonaisuudessaan kahteen lapseen saakka...Pas siirtoja julkinen tekee, ivf hoitojen välillä niin monta kuin pakkasessa on varaa...

Geri; kuis menee...kaikki ok...
 
Kolmas ultrakäynti takana, huoh, odotus jatkuu... Perjantaina vasta punktio. Muniksia oli kyllä ihan hyvin ja perjantain saalis pitäis olla 9-10 kpl. 1x18mm, 2x17mm, 6x14mm, 1x10,5mm ja 8x9mm. Mut noita kymppi- ja yhdeksänmillisiä tuskin voi laskea mukaan. Maanantaina sit siirto. Limiskin oli hyvä, 8,7mm.
Tänään ja huomenna vielä Puregon 200IU ja Orgalutran, keskiviikkona Pregnyl.
 
kiitos puoli-enkeli.
Eli meillä mahdollisimman paska tilanne. Pakkasessa ne kaksi. Eli jos siirretään molemmat ja syntyvät, jää hoidot siihen ja jos yksi kerrallaan, ni sit voi käydä niin, ettei sillä yhdellä kerralla saadakaan mitään siirrettävää, jos ei selviä sulatuksesta.
Mä en nyt yhtään tiä, mitä tekisin tos passin kanssa. Lähdenkö siihen lainkaan? Jos vaan odottaa sitä ihmettä omallakin kohdalla, et tulee jos on tullakseen (eli ei tuu). Voiko olla näin vaikeeta mulla taas. :headwall:

Ja kyllä julkisellakin puolella säilytetään maksua vastaan alkioita, sen tiedän kyllä, mut kun meillä ei oo mitä säilyttäs sitten jos kaksi samaan aikaan siirretään. Eli meen läpset on max kax?
Paljonko yx icsi maksaa lääkkeineen yksityisellä, 3000? ?
 
Gerin uutisia täälläkin odotellen... :heart: Nyt vois tulla kyllä hyviä uutisia jo tilastojen mukaankin, kun meitä on jo neljä felicitalaista negannut...
Ronttuli, älä tosiaan menetä toivoasi, nuo kivut voivat olla ihan jotain muuta kuin menkkakipuilua!Ja eikö tämä ole vasta eka hoito, jossa pääsitte siirtoon? Elikkä toivoa on vielä paljon :heart:

Finttu, älähän nyt. Mieti miten ihanaa olisi jos molemmat alkiot lähtisi kasvamaan, jatkohoitojen mietintä tulisi siinä tapauksessa varmaan kyseeseen vasta paljon myöhemmin =) Meillä tuli tuo hoito lääkkeineen maksamaan yli 3000 euroa. Summa varmasti hieman vaihtelee, ICSI on kalliimpi kuin IVF.Halpaa lystiä ei kuitenkaan valitettavasti ole :headwall:
 
Annuli: Enhän mä. Ja olishan se ihanaa juu jos molemmat lähtis kasvamaan.Mut miten sen sit kestäs, jos ei niitä molempia nyt sit seuraavax siirretä, eikä se toinen sit kestäkään sitä sulatusta, kun tulis sen aika??? Oot syöny kaiken maailman mömmöjä ja tunkenu ittees toisia mömmöjä ja sit se ei kestäskään sitä sulatusta. Ni taas kaikki turhaan. Et pakko kai ne on molemmat siirtää.Mut kun mä olin aina ajatellu, et mulla on ainakin neljä lasta. Samenee järki täs hommassa. :headwall:
 
Mun tietojen perään voi kirjata keskenmenon viikoilla 5+1. Ultraan en pääse ennenkuin keskiviikkona mutta tein tänään vielä varmistustestin ja nyt enään nippanappa silmin nähtävä viiva testissä eli hormoonitkin on jo melkein poistuneet.

Välillä itkettää ihan kauheesti ja välillä ihan kohtuullisen tyyni olo. Nyt kun ton testi teki niin ei ainakaan enään tartte yhtään miettiä. Osashan tätä odottaa kun se alku oli niin takkusta mutta silti :'(

Finttu: Meillä kävi ekassa PAS:ssa niin ettei kahdesta alkiosta kumpikaan selvinnyt sulatuksesta ja tällekkin kierrokselle jäi vain kaksi pakkaseen joten pikkasen hirvittää pääseekö edes PASsiin. Sen jälkeen alkaakin jo viimeinen kierros.

Raitikiksen pikkuisille hakku käteen että saavat kaivettua ittensä kovaa kiinni

Kamillalla olis kanssa ihan hyvän kuuloinen setti tulossa.

Löllykkä Ei ihme jos vähän muisti pätkii noitten mömmöjen
jälkeen.

Angelina: Tervetuloa ja kiitos

Eikös sen Gerin tuloksen pitänyt tullakkin vasta huomenna? ainakin tuolla listassa lukee niin.
 
Vielä kerran :hug: Siisami! Tuo on kyllä niin väärin, ei voi muuta sanoa!
PeePeelle onnea hyvästä saaliista ja Kamillalle tsemppiä, kyllä ne sieltä kasvaa =)

Muakin jännittää kovasti selviytyykö alkiot sulatuksesta. Meillä laitettiin jostain syytä kaikki kolme samaan olkeen, joten yksi menee jokatapauksessa hukkaan.
 
Voi ei Siisami - oon ihan kauhean pahoillani :'( En voi ees kuvitella miten hirveältä siusta tuntuu, kovasti voimia teille molemmille :hug:
Kiitoksia teille kaikille huolehtijoille ja tsemppaajille :heart: Meijän testitulosta odotellaan tosiaan huomiseen iltapäivään saakka. Tänään siis pp11 ja aamulla otettiin verikoe, joka lähti kiireellisenä eteenpäin... Hoitaja kysyi oonko tehnyt pissatestiä ja olisi miulle testin antanut jos oisin halunnut, mutta en ottanut. Haluun tietää varmasti, joten huomiseen on vielä kärvisteltävä. Pelottaa ihan mielettömästi. Ronttuli, olikos siulla huomenna verikoe, entäs tulokset?

Raitikselle onnittelut kahdesta pikku-matkalaisesta! Löllykällä ja PeePeellä on molemmilla punktiot menneet hienosti, nyt vaan odotellaan keskiviikkoa :) Kamillallakin näyttää tilanne hyvältä!

Popsy - meillä meni yksi alkio pakkaseen, kun vain kaksi siirtokelpoista saatiin ja ainoastaan yksi pystyttiin miun kohtuarven takia siirtämään. Toivotaan, että selviää sulatuksesta sitten kun sen aika on. Alkio oli kahdeksansoluinen, joten neljä solua saa sulatuksessa tuhoutua ja vielä voidaan käyttää PAS:ssa.

Halit kaikille....

muoks. korjasin ihan väärään paikkaan lisätyn lauseen...
 
Siisamille iso :hug: Ei ymmärrä miksi pitää käydä näin kun nää hoidot on tarpeeksi raskaita muutenkin.. Liian julmaa! :'(
Koita jaksella! :heart:

gerillä, Stellalla, ronttulilla ja Päivillä jännät päivät,
paljon +++++ :whistle: Olis mahtava saada plussapinoa kasvatettua!!! :heart:

Annuli, teillä ilmeisesti PAS tulossa maaliskuussa..? Toivotaan että pääsette siirtoon sitten! Oliko alkiot hyväksi luokiteltuja?

Tirskuin täällä itsekseni PeePeen naurukohtaukselle :LOL:
Heh, käy vielä itselle samalla lailla ku meinaan pyytää hyvät lääkkeet punktioon :whistle:
 
Voi siisami :hug: . Mä oon niin pahoillani, en osaa sanoa muuta.

Geri: miten niin neljä solua saa tuhoutua sulatuksessa? Meillä on se toinen pakkasessa oleva vaan kaksisoluinen. Eli onko mulla hyvät mahikset päästä toiseen icsiin ja saada kaks kerralla kasvamaan sitten toisella kerralla? (juu, mä tiedän, et oon ihan kahjo, mut silti...)
 
siisami :hug:

omaa napaa: Kuten Popsy Ihanaa, huomenna onkin sitten harvinainen välipäivä kun ei tartte tunkea itseensä mitään hormoneja

Niin minäkin olen onnellinen huomisesta välipäivästä. Tänään pistän yöllä Pregnylin ja jään miehen kanssa jännäämään keskiviikon punktiota ja sitä, että löytyykö biopsiassa siittiöitä.

Vähän jännittää sen pregnylin kanssa hästrääminen, mutta jospas se menisi oikein.
Listan päivittelijälle, en pistä enää puregonia.

Kaikille tasapuolisesti
:wave:
 
Finttu: varmasti sulla on mahikset, jos kerran lääkäri on päättänyt pakastaakin alkiot. Ei ne niitä turhaan pakasta!

Esim. meillä oli siirtopäivänä jäljellä enää kaksi alkiota, ja vaikka pyysin toista pakastettavaksi, lääkäri ei suostunut. Sanoi, että ei kannata. Toinen siis vaan siirrettiin. Mut ei voi ku toivoa, ettei kallis hoito ihan hukkaan mennyt...

Jotenkin aika luottavainen olo ollut, vaikka ei mitenkään erityisiä oireita ole. Välillä vähän jotain. Mutta ainahan niitä tuntemuksia on..
 
Siisamille.. :hug:
Niin kurjaa mutta onneksi nyt tuli asiaan selvyys. Epätietoisuuskin on kuluttavaa. Suru pitää surra rauhassa ja nostaa sitten katse tulevaan.

Päiville kestämistä piinailuun!! Jännät päivät! Meinaatko käydä verikokeessa vai testailetko kotona? Mä en varmaan jaksais olla testaamatta ellei olis pakko. Mulla on sellainen "sopimus" etten saa testata ennen kuin pp14.

Popsy: Meidän piti tehdä tänään päätös, että siirretäänkö yksi vai kaksi. Valitsimme kahden alkion siirron koska se hitaammin jakaantunut ei olisi ehkä kestänyt pakastusta. Jos se nelisoluinen olisi ollut parempi (siis enempi soluinen) niin kyllä se olis pakastettu.

PeePeen miehelle pahoittelut vaimon käyttäytymisestä!! :LOL:

Gerin puolestaan jännätään täälläkin!! ++++++++:whistle:

Kiva huomata, että negoistakin voi toipua.. Annuli on ainakin hyvä esimerkki!

(.) Kiitokset kaikille onnentoivotuksista!!
Hassua, mies teitittelee mua koska kohdussa on nyt kyytiläiset! :D
 
Siisami ison iso voima :hug: tulee täältä. Välillä elämä potkii päähän mutta yleensä kaikki sieltä nousee tavalla tai toisella. Jaksamisia sinulle ja miehellesi.

PeePee77
Meillä aloitetaan Luget vasta siirron jälkeen. Vissiin paikkakohtainen tuo aloitus...?

Finttu Varmaan tuon lääkityksen määrä johtui siitä kun ensimmäisessä punktiossa lääkkeet ei vaikuttaneet yhtään. Ja kivut oli sietämättömiä. Vesi valui norona silmistä. Mutta nyt tuntemukset nollassa...

Niin ja isäntä tuumas vielä ku autolle käveltiin niin että "olet kuin ozzy osbourne... käveletkin samanlain.... Sanoin vain kiitos ja nauraa hörötin. Ihmiset tosin katto mua aika kieroon ku isäntä käveli edellä ( n. parin askeleen päässä ) Ja minä hihitellen ja aika koomisen näköisenä kulen perässä.

Kellä on muuten tullu punktion jälkeen joku aivan mieletön mielihalu jotain?? Itellä iski heti kamala suklaan himo. Piti sitten levy kaupasta hakea ja melkein kokonaan katosi parempiin suihin....
 

Yhteistyössä