IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Vielä tuosta yhden/kahden alkion siirrosta. Mulle on julkisella tuoresiirrossa aina laitettu vain yksi alkio, mutta yksityisellä laitettiin tuoresiirrossakin kaksi blastokystia, eli pitkään viljeltyjä alkioita, siitä huolimatta kaikki tuoresiirrot ovat olleet negaa... Pas:seissa on laitettu aina kaksi ja molemmilla kerroilla, kun olen plussannut, on siirretty kaksi, mutta vain yksi on ollut sitten mukana plussatessa. Täällä onkin odotukset ihan nollilla tuoresiirtoa ajatellen...

Hobelix: Jännä, kun multakin löytyi noita 10 mm möllyköitä, joita lääkäri piti liian pieninä, että eivät ehdi kasvaa tarpeeksi punktiota ajatellen, ei ollut kuin kolme suurempaa... Olen kyllä hyvin positiivisella mielellä, että kyllä ne vielä loppukirin ottavat, kun suurennettiin annostakin. Mulla on tullut juijintaa oikeastaan vasta vähä ennen punktiota, kun irrotuspiikki on alkanut vaikuttaa. Sitä ennen on ollut suht normiolo, mitä nyt vähä turvotusta loppuvaiheessa.
 
Joanna - Mulla on onneksi viikko viela kasvatus aikaa, mutta aina insseissä oli yksi 17-19mm isoin. En siis tiedä kasvaako mun sen isommiksi. Limis mua huolettaa enemmän. Ei ole aina ollut tarpeeksi paksu, ja nyt loppu suomesta tuodut helokkiöljykapselitkin.
 
Hobelix: Kyllä mullakin on vielä viikko kasvatusaikaa. Punktio on siis ens viikolla, mutta tarkemmasta päivästä en tiedä, uskoisin kuitenkin, että viimeistään keskiviikkona, koska Tays:ssa siirto on punktiosta kahen päivän päässä, eivätkä oo viikonloppuisin töissä...
 


[color=Green3]Mukana menossa Keskiviikkona 3.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. pp 2 Testipäivä 15.9.

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 37 pp--

nasu29: 1. IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto 10 tai 11.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto?? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

lintu: 1.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio vko 37, siirto?? pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]






 
So far so good - etuajassa ollaan täällä. Munarakkulat kypsyneet nyt 17-20 mm:n kokoon. Löytyi 12. Aika turvonnut olo alkaa ollakin. Työmatkan kävely on mennyt aika hissukseen.
Tänään illalla pregnyl-piikki ja jo perjantaina punktioon. Limakalvokin näytti olevan hyvä, vaikka vähän huoletti jossain vaiheessa näkynyt varjostuma. Nyt alkaa jännittää!!

 
Heipä hei! Olen tietoisesti välttänyt täällä seikkailemista. Pakko välillä tyhjätä ajatuksia, mutta kerronpa nyt kuulumiset ja pari kysymystäkin olisi, mikäli joku osaisi vastata. Meille piti siis tehdä viime viikolla kolmas inssi, mutta aluesairaalamme olikin saanut uudet ohjeet ettei niitä enää tehdä. Meni siis se mahdollisuus ohi. Ensin hieman harmitti, mut nyt odotan innolla menkkojen alkua. Ensi viikolla pitäis alkaa ja sitten aletaan pistelemään. Jännittää niin, etten meinaa pysyä nahoissani. Punktio siis viikolla 39 jos suunnitelmat pitää. Pelottaa se punktio jo etukäteen!! Mutta hyvillä mielin kuitenkin alamme 1. IVF:n! :) Mutta niihin kysymyksiin: olemme siis aloittamassa hoidot Jyväskylän In-tiimissä. Nyt tuli kuitenkin kuukauden päähän kutsu julkiselle. Haluamme hoidot alkuun nyt, kun olemme siihen henkisesti valmistautuneet. Ajateltiin, että eka kerta (ja toivottavasti viimeinen!) käydään yksityisellä ja sit ehkä julkiselle. Onkohan se ihan ok, jos olen hoidossa yksityisellä ja sit odotan jo kutsua julkiselle? Kysymys kaksi: tiedättekö voiko yksityiseltä siirtää pakastealkiot julkiselle?

l
Mahdottamasti kirjoittelijoita on liittynyt näköjään joukkoomme. On kiva huomata, että meitä on paljon ja saamme toisilta tukea, kuulemme kokemuksia ja jaksamme tsempata.

lintu:Mikä varjostuma sulla näkyi? Mullakin lääkäri sanoi jotain varjostumasta limakalvossa. Koskaan mitään sellasta ei ole ollut aiemmin.
 
Hoitsuäippä Mä odottelen myös saavani synttärilahjan. Syyskuun lopussa olis synttärit ja muutama päivä ennen sitä vois sen plussatestin tehdä ;) Mielenkiintoinen toi kaksosasia... Muakin ihmetytti toi ultraavan gynen kommentti tosta pakkasessa "heikkenemisestä"... Klinikalla ei oo puhuttu mitään sellasesta ja miks muuten niitä niin kauan edes pidettäis pakkasessa?! Itse oon yhtenä positiivisena asiana tässä ajatellu, että luomuna koko ajan vanhenen, mutta pakkasessa olevat alkiot pysyvät koko ajan saman ikäisinä = nuorina ;)

Hobelix Mulla ei juurikaan ollut mitään oireita IVF-hoidon aikana, siis mitään kovia ainakaan. Mitä nyt vatsa oli mustelmista kirjava, mutta ihan siedettävä piikkiin meni kaikki. Mulla on kyllä korkea kipukynnys.
 
PeePee Tervetuloa! Ja pahoittelut km:sta :hug: Mullakin niitä mielestäni jo riittävästi takana. Tunneskaala on melkoinen, kun ensin tuskailee selviääkö alkiot siirtoon asti ja sit kiinnittyykö, ilmestyykö kaks viivaa, löytyykö syke varhaisultrassa jne. Ja vaikka kaikki nuo toteutuiskin, niin silti tulee km. Kunpa nyt hyppäis sen vaiheen ohi! Sitä meille kaikille toivoen ja rukoillen.

Meitä on kyllä melkoisen mukava joukko! Nyt rynnistetään plussille!!!
 


[color=Green3]Mukana menossa Torsataina 4.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. pp 3 Testipäivä 15.9.

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 37 pp--

nasu29: 1. IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto 10 tai 11.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto?? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

lintu: 1.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio vko 37, siirto?? pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]






[/quote]

 
Moi kaikille ja uusille tervetuloa!

PeePeelle77 pahoitteluni km:sta! Toivottavasti seuraavasta PAS:ista tärppää! =)


Nipsu08 !Muistan joskus lukeneeni, ettei julkisella puolella välttämättä pidetä siitä, että käydään yksityisen puolen hoidoissa "samaan aikaan" heidän hoitojen kanssa. Täällä jossakin ketjussa siitä puhuttiin ja joku kirjoitteli että oli pudonnut pois julkisen IVF -jonosta, kun oli käynyt yksityisellä hoidettavana välillä. Minulta ei ainakaan ole edes kysytty sairaalassa, niin kuin joiltain on, että ollaanko käyty välillä yksityisellä hoitoa saamassa. Ja kyllä moni tuntuu olevan käynyt silti molemmilla hoidoissa ilman ongelmia. Ilmeisesti eri paikoissa on eri käytäntöjä.

ON:
Olin eilen punktiossa. Ei ollut paha kokemus taaskaan. Minua ei sattunut ollenkaan koko aikana, onneksi! Kymmenen isoa solua sitten löytyi ja tämä päivän olen pelännyt koko ajan, että sieltä soitetaan ja ilmoitetaan ettei siirtoon päästä. Onneksi ei ole soittoa kuulunut! Siirto on siis huomenna. Ja sitten piinailemaan. Toivon niin hartaasti, että tällä kertaa saataisiin jotain pakkaseenkin!


[/url]

[color=Green3]Mukana menossa Torstaina 4.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. pp 2 Testipäivä 15.9.

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 36 pp--

nasu29: 1. IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto 10 tai 11.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto?? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

lintu: 1.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio vko 37, siirto?? pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]








 
hopottitar: aikataulu meillä molemmilla edelleen sama, myös täällä päässä selviää huomenna punktiopäivä. Montako follikkelia löytyi edellisestä ultrasta?

PeePee77: Pahoittelut km:sta :hug:

Jäyhis: Ihana kuulla, että punktio meni hyvin eikä koskenut!!! Lievittää hieman omaa pelkoani punktion suhteen. Saaliskin oli teillä ihan hyvä.

Nyt vain peukut ja varpaat pystyssä, että tästä pinosta tulee kaikkien aikojen suurin plussien kerääjä. Tsemppiä teille kaikille hoitoihin!
 
Kiitti PeePee! Luulen että siirtävät kaksi alkiota. Ei siitä ole kylläkään vielä puhuttu. Varmasti riipuu paljon alkioiden laadusta. Mutta luultavasti huomioivat myös ikäni, kun olen jo aika vanha näihin hommiin (36-v.) ja sen tähden siirtävät mielummin kaksi kuin yhden. Ekassa hoidossa siirrettiin kaksi: toinen oli lähes huippu yksilö, mutta toinen oli kuulemma vähän huonompi. Alkiot tukevat toinen toistaan kohdussa, oli selitys. Ymmärsin siis, että toisen on helpompi kiinnittyä jos toinen on tukemassa. Meillä ei sitten kuitenkaan kumpikaan kiinnittynyt... :( eikä pakkaseenkaan jäänyt mitään.

Malia, yritä olla jännittämättä punktiota etukäteen. Itse olen koittanut ajatella, että kestän millaisen kivun hyvänsä sellaisena kuin se tulee ja tosiaan murehdin sitä vasta sillä hetkellä kun se tulee, en etukäteen. Onnekseni punktio ei ole tehnyt minulle yhtään kipeää. Toivottavasti ei sinullekaan!!! Tsemppiä kovasti sinulle ja voimia tulevaan!!

Muillekin kauheasti tsempitystä ja plussatuulosia! Huomiseen!
 
Siirryn elokuun pinosta tänne. Eilen alkoi menkat. Eli se tästä kierrosta. Mutta onnneksi on uusi mahdollisuuksia.

1. ivf:n 1 pas tulossa. Voidaan tehdä jo seuraavaan kiertoon eli pas olisi noin viikolla 39.

Meinasin kinuta että haluan kaksi alkiota siirtoon. Yritn jo puhua hoitajaa yli, ei lämmennyt ajatukselle. No ylipuhun lääkärin.... pakkasessa on siis 2- ja 4- soluisia alkioita sekä 1. että 2. luokkaa...

Lotta


 
Jäyhis Hienoa, että punktio meni hyvin. Ja munasolusaaliskin oli hieno! Siirto kuulumisia odotellessa =)

Lintu taitaa olla myös tänään punktiossa, toivottavasti kaikki menee hyvin ja saalista saadaan, kuulumisia myös odotellaan =)

lotta08 Tervetuloa pinoon! Ja pahoittelut negasta :hug:


Oma napa: Täällä rupeaa vihdoista viimein punktion jälkeiset kivut hellittämään! Viikko siihen meni, huh huh. Viime yönä oli erilaista vihlontaa, mutta en osaa toivoa mitään kun mulla nyt noita kaikennäköisiä eri vihlontoja on milloin mistäkin syystä!! Hormonien aiheuttama tissi kipukin on menneen talven lumia ja muutenkin tissit nyt normaali, ei turvotusta. Ei yökkö oloa, siis ei mitään oireita. Mutta eihän niitä vielä varmasti pitäisikään olla. PIIINAAA!
 
[/url]

[color=Green3]Mukana menossa Perjantaina 5.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. pp 4 Testipäivä 15.9.

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9 pp--

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9? pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto 10 tai 11.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto?? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

nasu29: 1. IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio vko 37, siirto?? pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]








[/quote]

 
Hei!

Lukaisin koko ketjun läpi (ahkera!) ja tulisin joukkoonne, jos vain sopii. :wave: Kolmas ja viimeinen inssi paljastui juuri turhaksi ja maanantaina on IVF/ICSI-suunnittelukäynti. Meillä miehellä on simpat hitaita ja määräkin on hieman alakanttiin. Muuta vikaa ei ole havaittu, mutta koska miehenkään tulokset eivät ole ihan surkeita vaan hiukka viitearvojen alapuolella, tulee mieleen, että ehkä muutakin ongelmaa on... :/ Minä olen 31-vuotias ja mies 33-vee, lasta on yritetty ja toivottu kaksi vuotta. Olemme hoidoissa Väestöliitossa Tampereella.

Seuraava askel tuntuu kyllä pelottavalta. Jotenkin niin paljon suuremmalta ja lääketieteellisemmältä kuin inssi. Ja punktiokin jännittää, Jäyhiksen kokemukset hieman auttavat asiaan - ehkä se ei siis aina ole ihan kauheaa. Lääkärikin kyllä lupaili, että saan kunnon kipulääkkeet ja jotain rauhoittavaakin... Tarvitsisin sitä rauhoittavaa ehkä jo nyt! Heh. :D




[/url]

[color=Green3]Mukana menossa Perjantaina 5.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. pp 4 Testipäivä 15.9.

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9 pp--

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9? pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto 10 tai 11.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto?? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

nasu29: 1. IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio vko 37, siirto?? pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--

Soleil76 1. IVF, punktio?, siirto? pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]



 
PeePee77: Pahoittelut km:sta :hug: mullakin niitä on ollut vähän liiankin monta mutta aina sitä on jotenkin selvinnyt niistä ja ei muuta kuin uusia tuulia päin.

).( tulin just äsken 2.ultrasta ja sinne oli tullut lisää muniksia eli nyt siellä näkyi 14 ja lääkäri sanoi että tosi hyvä tilanne. Ensi tiistaina 9.päivä punktio ja mahdollinen siirto ois sitten 11.päivä. Tänä aamuna oli maha ihan sekaisin ja huono olo mutta varmaan johtuu siitä kun olen juonut nestettä vähän liikaa. Pähkinäallergiani takia joudun mahdollisen siirron jälkeen ottamaan lugesteronin tilalta progesteronia. Enpä ois uskonut että lääkkeissäkin käytetään pähkinää =) Nyt en jännitä punktiota ollenkaan vaan sitä kun joudun pistämään sunnuntaina irrotuspiikin jossa onkin sitten vähän isompi neula :|

Toivon teille kaikille jaksamista :hug:
 
Hei, olen ns.vanhauusi sillä koska olen aiemminkin kirjoitellut tänne parivuotta sitten. Olen pitänyt kirjoittelusta ja sivujen luvusta taukoa, ehkä vain halunnut unohtaa koko asian. Nyt olen taas vähän aikaa lueskellut teidän juttuja ja päätin liittyä joukkoon.Olemme olleet montamontamonta vuotta jo hoidoissa ja tuloksetta. Nyt yritämme taas pienen tauon jälkeen uudella lääkäriasemalla. Tarkoitus olisi päästä ICSI:n lokakuussa. Tilannettamme hiukan vaikeuttaa se että olemme ulkomailla. Huomasin että sinä Hopottitar mainitsit jossain että olet Unkarissa. Olemme meinaan kanssa. Käyttekö te hoidoissa Suomessa? Ja kuinka olette ne saaneet järjestettyä? Vai käytkö joissain hoidoissa Unkarissa? Anteeksi uteluni, tarkoitukseni ei ole olla tunkeileva, en vain voinut olla huomaamatta ja kun ilmeisesti samassa maassa ollaan niin mielenkiintoni heräsi. Itselläni on suunnitteluaika vasta 6.10 ja punktio+siirto menee kuun lopulle. Tsemppiä kaikille!
 
Punktio varattiin ensi tiistaille 9.8 ja toivottava siirto olisi torstaina 11.8. Muniksia lääkäri laski olevan n. 13 kpl. Kaikki yli 14mm, osa isompia. Piikkiannos pienennettiin 300:sta 150:een, eli huomenna lauantaina viimeinen pistos. Sunnuntaina irrotuspiikki.

Tiger Tervetuloa takaisin!

PeePee77 Pahoitteluni :hug:


nasu29 Meillähän menee nämä samalla rytmillä =) Punktio samana päivänä ja mahdollinen siirto suunniteltu myös samalle päivälle. Oletko missä päin suomea hoidettavana? Itse menen toimenpiteisiin oysiin ja tutustumaan uuteen klinikkaan samalla.

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:
 
Täällä myös vipa ultra takanapäin. Oikealla puolella oli 4x17mm munista ja 5 pienempää, joista joku voi ehkä ehtiä kasvaa tarpeeksi, vasemmalla ei ollut kuin pieniä, jotka eivät todennäköisesti ehdi mukaan. Eli aika pieni saalis tulossa, mutta toivottavasti laatu korvaa määrän! Punktio siis maanantaina 8.9. ja mahdollinen siirto keskiviikkona 10.9. Tänään pistelen vielä 300 yksikköä Gonalia sekä Orgalutranin ja huomenna sitte irrotuspiikki.
 
Tiger Tuota.. en minä kyllä ole ikuuna unkarissa käynytkään, ihan suomessa Kysissä käyn hoidoissa =) Onko jollakin samantyylinen nimimerkki vai olenko kirjoitellut täällä unissani =)

melia
Tiistaina ultrassa näkyi yksi 19mm follikkeli ja muutama 8-12mm follikkeli, limis oli 7.
Tänään Perjantaina näkyi yksi 25mm follikkeli ja muutama 10-14mm follikkeli, limis 11.

Lääkärit eivät olleet toiveikkaita, joten itkin jo silmät turvoksiin ja punaisiksi :ashamed: :snotty: :(

Pistän nyt kolmena iltana Menopuria (pe, la ja su) annoksella 150IU. Maanantaina 8.9 menen punktioon, enkä missään vaiheessa pistä irrotuspiikkiä Pregnyliä... siis punktio ilman irrotuspiikkiä. Onko kenelläkään kokemusta?

keskiviikkona 10.9 on siirto, jos saadaan edes yksi munasolu ja jos se hedelmöittyy ja jos se jakaantuu...

Tässä taisi siis olla se meidän kolmas IVF-hoitomme :ashamed: :(

ps. tuo Hopotti on siskon pikkupojan antama nimi... (suomennettuna Robotti Ruttunen).
 
Munasolupunktio tehtiin aamulla varhain ja nyt alan olla jalkeilla päivän kestäneestä pöhnästä. Ekakertalaisena jännitti aika lailla, mutta kaikki meni ihan hyvin. Rauhoittava lääke oli yksi humaus vaan ja olin aivan tillin tallin. Silmät ei pysynyt auki ja olo oli hyvin hyvin rento. En muista toimenpiteestä juurikaan, hieman kipeää se teki, mutta todella vähän. Klinikalta pääsimme reilun parin tunnin päästä ja kävimme sitä ennen kuulemassa lääkäriltä saldon: 9 munasolua. Hip hei! Nyt toivotaan, että tyypit jaksaa lisääntyä ja jakaantua.

Päivä on mennyt nukkuessa, kunnes tunti sitten heräilin auringonpaisteeseen. Kipuja on vähän, mutta ihan siedettävissä määrin. Tietenkään ei tässä mihinkään fyysiseen pysty vaan löhöillessä menee. Fyysisesti rankin on nyt takana päin, nyt iloitsemme tästä etapista ja pidetään peukut pystyssä.

Miehen lähetin saman tien golffaamaan ;), jotta ei huolehtisi liikaa! Onnea ja voimia kaikille punktioon sekä muihin koettelemuksiin! Muistakaa iloita pienistäkin onnistumisista - auttaa jaksamaan!

 
Soleil & Lotta - :hug:ja ja onnea uuteen yritykseen.
Tiger - Liki on mennyt nimimerkit... :) Minä siis asun unkarissa pysyvästi, ja tottakai voi kysyä. Me käydään Szegedissä, koska ystäväpariskunta oli onnistunut siellä ja kehuivat. Ei meillä olisi millään varaa käydä Suomessa ja Kaali-klinikalla kun ei tarvitse odotella jonoissa. Mielenkiintoisia kokemuksia on ollut matkan varrella, kulttuurishokkeja. Kuuden inssin jälkeen meillä ensi viikolla on eka ivf. Jippii! Onnea sulle tulevaan.
(.) Isoimmat möllykät olivat kasvaneet 18mm:ksi eli irrotuspiikki huomenna ja punktio maanantaina 8.9 ja siirto varmaan keskiviikkona. Ne tekee suurella todennäköisyydellä hatchingin kun olen yli 35:n. Ja Icsi tehdään jos ukko sairastuu tai yllattäen pikkuveijarit olisivat heikossa kunnossa. Eli kaikkeen ollaan varauduttu. Aspiriiniakin pitää nyt syödä ja käytiin hakemassa ihania tuoreita makeita hyvin tummanpunaisia viinirypäleitä, joista puristan itselleni mehua. Ja tietysti ostin itselleni ison kasan 70%suklaata. :LOL:
 
Hopottitar: :hug: Toivotaan kuitenkin, että saisit edes pari munista punktiossa. Onnea matkaan!

Lintu: Hienoa, että teillä meni punktio hyvin ja saldokin oli ihan mainio! Koska teillä on siirto, maanantainako?

Hobelix: Me mennäänkin samaa tahtia! Tsemppiä sinne! Eikös toi hatching oo suomeksi alkionkuoren avaus, vai?
 

Yhteistyössä