IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Hei kaikki, kirjoittelin tanne aikaisemmin kesalla ja kevaalla. Sen jalkeen ei kantti kestanyt tulla tanne nettiin, kun se sai mut kovin surulliseksi ja jotenkin koukkuun.

Teen uuden yrityksen, josko kestaisin talla kertaa ja saisin voimaa taalta.

Tassa meidan tarina siis:

Lapsettomuushoitoja huhtikuusta 08 asti. Tehty 2 IUI (touko ja heinakuussa). Nyt lokakuussa eka IVF. Punktio oli viime viikon KE ja saatiin 18 follia varastoon. Punktio siis loistava ja siihin asti kaikki hyvin. Olen hoidossa ulkomailla yksityisklinikalla. Alkionsiirto sovittiin talle paivalle, eli paivalle 5 punktiosta, eli sita kutsutaan Cystoplastotransferiksi. Kavin kuitekin viime PE kontrollissa klinikalla ja sain tuloksen alkioiden kehittymisesta. Niista 18, kymmenen oli hedelmoittynyt. Niista 10'sta viisi lahti pakastimeen ja viisi siis jatettiin kehittymaan 5. paivaan asti. Niista viidesta vain yksi kehittyi normaalisti, kolme lahti alkioiden taivaaseen heti ja yksi kehittyi liian hitaasti. Kun alkioit olivat niin huonoja, minulle tehtiin siirto heti PE, ei olisi voinut odotaa tahan paivaan asti. Olin kovasti pettynyt etta nain kavi. Sain siis sen yhden alkion mika naytti ok'lle ja sen joka oli hitaasti lahtenyt kayntiin.

Meilla on selittamaton lapsettomuus, laakari totesi etta tama voi olla syyna.... Alkiot ei jostain syysta vaan jakaudu normaalisti.

Ensi viikolla PE menen siis verikokeeseen. Olen kylla valitettavan pessimisti nyt ja valmiiksi epailen negaa. Kurjaa. Ehka mulle ensi viikolla taas toivo kasvaa...
 
Hopottitar: :hug: :hug: :hug: Iso voimahalaus Sinulle! Voinko kysyä mitä tapahtui? Ei tarvitse vastata, jos koet kysymyksen liian tunkeilevaksi. Voimia ja jaksamista vaikka se kuullostaakin niin kliseiseltä, mutta en tiedä miten muuten saisin välittymään sen harmin, jota koen puolestasi. :hug: :heart:

Plussanneille kaikille yhtäläiset onnittelut! :flower:

Negan testanneille ja tädin tulon kokeneille myös iso halaus!

Niin kovasti toivon meille kaikille plussia ja odotuksen onnea loppuun asti. Jokainen huono uutinen tuntuu niin väärälle ja epäreilulle!

(.) Huomenna olisi ultra. Kauhulla odotan huomista. Hirvittävä pelko siitä, että sydänääniä ei kuulu. Outoa terävää vihlontaa on ollut viime aikoina, mutta mitään vuotoa ei kuitenkaan ole tullut. Viime yönä kipu esti välillä jopa nukkumasta ja se taas aiheuttaa pelkoa huomiseen ultraan. Mies onneksi lupasi lähteä mukaan kuulemaan uutiset. Ovat ne sitten hyviä tai huonoja.
 
melia ensimmäisessä ultrassa todettiin, että alkio kiinnittynyt, vaan ei kehittynyt, siis tuulimuna raskaus. Heti aloitettiin lääkkeellinen tyhjennys, sitten kotiin suremaan, vuotamaan ja otin viikonlopuksi saikkua. Vieläkin rinnat kipeät... muistuttaa siitä suuresta odotuksesta, joka päättyi suuriin kyyneliin. Sitä sata kertaa kysyy miksi, eikä saa vastausta.
Mutta, ainut suunta on eteenpäin. Soitin IVF polille ja nyt odotellaan seuraavat menkat, jonka jälkeen ultra ja oviksen metsästys. Eli tämän vuoden puolella jännäilen, selviääkö huurunenut sulatuksesta ja tuleeko plussaa vai miinusta.

:heart: Onnea kaikille raskauteen ja meille muille onnea seuraavaan yritykseen :flower:
 
Myös omalla kohdallani raskaus päättyi keskenmenoon. Plussasta asti oli vuotoa. Hormoniarvo alkoi viime viikolla sitten laskemaan. Eilen se oli enää 200. Nyt vain odottelen, että kunnon vuoto alkaisi ja hormonit nollautuisivat. Toivon kovasti, että vielä tämän vuoden puolella ehtisimme PAS:iin.

Hopottitar
Lohtuhalaus sulle myös!
 
Nyt verikokeessa käyty, ja raskaana olen ainakin ollut. tulos oli hieman viitearvon alapuolella (ei sanonut mikä se arvo oli) mutta sanoi, että vasta ensi viikolla kannattaa tulla seuranta verikokeeseen. Olo on hirveän stressaantunut, ei tämä jännittäminen ja pähkäily lopu millään. Hoitaja sanoi, että tässävaiheessa vk 4 +6 arvot heittelee vielä hirveästi, joten mitään varmaa ei voida sanoa. sanoi, että saattaa viitata myös tuulimunaan, tai kaikki saattaa olla hyvin, ei auta kuin odottaa taas. kyllä tämä on kauheaa. Vuoto oli siis lauantaina melko tummaa punaista ja hieman kölönttejä, sunnuntaina väheni, vähän klönttejä, ti ja ke ollut niukahkoa ja tänään ei juuri mitään. yhtenäkään yönä ei ole vuotanut, vaikka kuukautisten aikaan vuotaa aina. siteeseen ei ole tullut paljon, mutta pönttöön välillä, määrä vaihdellut. mitän kramppeja tms ei ole ollut, normaalia menkkajomotusta välillä, hirveä väsy ja nipistelyä välillä. kuvottavaa oloa jatkuvasti. olin jo luopunut toivosta, mutta nyt kuitenkin mietin, että josko kuitenkin.

Kysymys miten teillä noi hcg arvot, onko olleet viitearvojen sisällä? jos alapuolella, onko tarkoittanut keskenmenoa? entä vuoto, onko kenelläkään tullut klimppejä, ja silti kaikki olis ollut hyvin.

inhottavaa, että tästä piinasta ei pääse ollenkaan. entä seksi jos on vuotoa ollut? ei olla uskallettu harrastaan n kuukauteen seksiä, ja olin jo toivonut, että vihdoin päästäisiin toistemme kimppuun. Ei tässä uskalla juodakaan, vaikka olin ajatellut viinipullon avata, jos keskenmeno on tullut.

Phoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. tiedän todellakin tunteen, luulen, että tulen teidän kanssa tuonne seuraavaan pinoon. joulukuussa meillä olis vissiin sitten PAS, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan.
 
Haltia: Toivotaan parasta, että raskautesi jatkuisi! Vuoto on kai näissä hoidoissa yleistä. Jostain löysin linkin viitearvoihin englannin kielisiltä sivuilta -- ne haarukat ovat todella suuret.

Kunpa tietäisin syyn meidän keskenmenoon... Kysyit toisella palstalla vuodostani. Siinä ei ollut hyytymiä vaan oli vain kirkasta verta. Vähäisempää kuin kuukautisvuoto, joten olin toiveikas siihen asti kunnes todettiin, että hcg arvo oli jämähtänyt ja seuraavalla kerralla sitten se olikin pudonnut rankasta. Ekassa verikokeessa se oli n. 148 ja kahdessa seuraavassa lähemmäs 800. Sitten se olikin romahtanut viikossa n. 200. Tänään alkio tuli ulos ja se oli yllättävän iso. En ymmärrä, miten väitetään, ettei sitä näkisi ultrassa. Sehän oli n. 7mm. Kunpa sen olisi voinut toimittaa johonkin laboratorioon tutkittavaksi... Omat mielialat vaihtelevat ylös ja alas. Tänään on kuitenkin seesteinen olo ja toiveikas, että oikeesti saimme aikaan vauvan alun, vaikka se ei selvinnytkään. Ehkä ensi kerralla kaikki menisi hyvin loppuun asti.
 
Haltia Mulla on ollut neljä keskenmenoa. Kolmannessa oli todella runsasta vuotoa ja paljon hyytymiä. Niin moneen kertaan olin täysin varma km:sta, mutta ultraan päästessäni vauvelin sydän sykytteli ja oli kasvanut kuten pitikin. Kohdusta löytyi iso hematoma, joka sen vuodon aiheutti. Lopuksi (hematoman poistuttua) todettiin myös etinen istukka, joka aiheutti kans vuotoa. Valitettavasti sain kuitenkin km:n rv 13 (kun luulin jo olevani voiton puolella ja kun olin jo viikon viettänyt vuodelevossa).

Siinä vaiheessa kun vuoto alkoi, kiellettiin sauna, kylpeminen ja seksi. Ne kerrat kun olen onnistunut tulemaan raskaaksi, emme ole koskaan seksillä uskaltaneet riskeerata raskautta ennen ku rv 12 + on täyttynyt. Se kuitenkin saattaa aiheuttaa km-riskin. Tuskin sitämuuten ajattelisi, mutta kun tämä raskaaksi tuleminen ja raskaana pysyminen on NIIN vaikeaa...

Voimia odotukseen! Toivon, että kaikki olisi seuraavissa kokeissa hyvin! :hug:
 
Haltia: Kyselit tuolla odotuspuolella alkion ulkonäöstä. Kerron siitä tässä, koska jotenkin tuntuu, että odotuspuoli on "liian kaunis" niin karulle kuvaukselle. Käytän kuukuppia, joten löysin alkion sieltä. (Kamalista kivuista ja tulvasta osasin odottaa sitä ). Se alkio oli mielestäni aika iso -- n. 7mm (ellei siinä sitten ruskuaispussi tehnyt siitä isomman näköistä, sillä eihän tässä vaiheessa alkio vielä voi olla noin iso). Se oli selkeästi ihon värinen ja epämääräisesti alussa olevan alkion mallinen mitä näkee kuvissa. Siitä lähti sellainen suoni, jossa keskellä näkyi ohuen ohut verisuoni. Meidän lapsen alku. En usko, että plussan jälkeen alkio ei voi vain hulahtaa ulos ilman, että sitä huomaisi.
 
Kiitos Ellastiina kun olet jaksanut vastailla kysymyksiini. Olen itse vielä epätietoisuudessa, ja ihmettelen mitä tässä nyt tuleman pitää. Jotenkin helpottaa kuulla muiden samassa tilanteessa olleiden/olevien kokemuksia, niin osaa vähän järjestellä ajatukian, tuntuu, että kukaan ei oikeasti osaa sanoa mitään. olenkin ihmetellyt, että onko alkuraskaus todella älläistä, ettei sitä voida oikeasti edes kerralla todistaa onko se sitten kesken vai mitä. Nyt jännitän tuota hormoni tason suuntaa, että lähteekö nousemaan vai laskemaan. Tänään ei ole olut vuotoa, mutta olo ei ole silti enää mitenkään turvallinen, kun kaikki lähti niin vaikeasti liikkeelle. Toisaalta olen jopa miettinyt, että voisi olla helpottavaa, jos tämä menisi kesken nyt ja sitten joulukuussa pas alkaisi heti hyvin, pelottaa vähän raskaus, jos alussa jo on näin vaikeaa, että onko vauvalla kaikki hyin jne. Silti tietenkin vielä toivon, että kaikki olisi hyvin, ja vauva kasvaisi sisälläni. Voimahalauksia sinulle :hug: varmasti vielä näillä palstoilla (lapsettomuus, odotus) tulemme jakamaan kokemuksia. Toivottavasti molemmat pian onnellisesti odotuspuolella.
 
Ymmärrän fiiliksesi. Itse mietin samaa, kun oli päivittäin vuotoa -- voiko vauva kehittyä normaalisti, kun on tämmöinen alku jne. Luulisin kuitenkin, että jos sulla vuoto on jo loppu, että voit olla turvallisella mielellä. Kun olen netistä tietoa etsinyt, niin olen todennut, että vuoto on usein normaalia. Omassa tapauksessani se ei ollut, mutta se ei ikinä loppunutkaan ja samalla oli niitä kouristuksia/supistuksia. Toivon totisesti, että ensi kerralla alkio kiinnittyisi tiukasti, hormonit nousisi heti tosi hyvin ja ei tulisi minkäänlaista vuotoa. Ehkä sitten uskaltaisi iloita. Ehkä. Voihan olla, että oli asiat niin tai näin, sitä ei uskalla iloitan, koska lapsettomuuden ja nyt keskenmenon kautta on oppinut sen, että elämänlanka on tosi hauras.

Toivottavasti hormonitasosi lähtee nousuun ja saat rauhan sydämellesi taas seuraavaan etappiin saakka.
 
Vielä yksi iso rutistus ikävän uutisen vuoksi. :hug: :hug: Se on niin väärin, että kaikkien toimenpiteiden, lapsettomuuden muutenkin aiheutuvan henkisen tuskan, lääkkeiden ja piinailun jälkeen sitä onnistumista ei suoda. :'( Toivoin niin kovasti koko pinolle onnistumisia ja paljon plussia sekä tarrasukkia loppuun asti. Toivottavasti seuraava PAS on tuo sen kauan toivotun tuloksen ensi kesäksi.

Kävin ensimmäisessä ultrassa ja kaikki on OK. Voi taas hetkeksi huokaista helpotuksesta. Nyt vain jännitetään, että kyytiläinen kestää matkassa.

Siirryn tuonne odotuspuolelle syksyn -08 lapsettomuushoidoista plussanneisiin, mutta käyn lukemassa kuulumisianne.

Kaikille tsemppiä tuleviin koitoksiin! :heart:

Melia & Nuppu 8+1
 

Yhteistyössä