IVF/ICSI/PAS syyskuussa

hopottitar: :hug: Toivottavasti kuitenkin saatte usempia muniksia ja niistä siirtokelpoisia alkioita. Ei kannata vielä luovuttaa. Pidän peukut pystyssä maanantaina ja toivon hyvää saalista!

Tänään selvisi punktio- ja siirtopäivä - punktio 9.9. ja siirto 11.9.. Follikkeleiden koosta en ottanut selvää (lääkärin selvitykset hieman sekavia), mut lääkäri huokaili et ne on aika pieniä. No, toivottavasti kasvavat vielä viikonloppuna. 10 kappaletta niitä kuitenkin löytyi. Mikä ihmeellistä, toiselta puolelta yksi oli hävinnyt ja toiselle puolelle oli vastaavasti tullut yksi lisää. No, enpä tuosta lääketieteestä mitään ymmärrä, joten kaipa se on ihan normaalia.

 
Meidän pinomme on nyt ihan mahdottoman virkeä. Kiva juttu, vaikka aihe onkin vähemmän kiva. Taas on tullut uusia lisää, joten tervetuloa kaikille ja hirmuiset tsempitykset joka ikiselle täältä suunnasta! :wave:

ON: Siirrossa kaikki meni hyvin ja kaikkiaan niistä kymmenestä löydetystä munasolusta yhdeksän oli kypsää, viisi oli hedelmöittynyt ja kolme ihan TOP -luokkaan asti! :D Eli yksi siirrettiin ja pakkaseenkin saatiin vielä kaksi. Olen todella onnellinen! Harmi ettei mieheni ole kotona, halaisin siltä muuten pään irti!!!!

Hopottitar, pidän peukkuja että munikset ottaisivat kohdallasi kunnon loppupyrähdyksen! Mutta yksikin alkio riittää, vaikkei olisi edes parasta mahdollista laatua! Moni on raskautunut "ei niin hyvillä" alkioilla ja terveitä lapsia on tullut!

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja voimaa hoitoihin ja piinailuun. :heart:
Nyt täytyy lähteä juhlistamaan hyvää tilannetta lasillisella mummun marjamehua =)
 
Jäyhis Hienoja uutisia!!!

Hopottitar Uskotaan hyviin uutisiin! :heart:

Rouva P, Nasu29, Melia Olikos teillä kaikilla siirto to 11.9.?! Oliko vielä joku muu? Mulla on siis myös silloin siirto. Saadaan siis monta (tuskallista) piinailukaveria juuri samoille päiville =) Kukahan uskaltaa ekana tehdä testin...

Nasu29 Mulla on myös pähkinäallergia. IVF:n aikana sain jotain kallista korvaavaa tuotetta, joka ei kuulunut ollenkaan Kelan korvattaviin. Maksoin siis kaikki viulut itse, vaikka Kelan maksukattokin oli ylittynyt. Otti päähän! Lääkäri vielä sanoi, että se (jota käytin) on tosi hyvä lääke ja sitä varmasti käytettäisiin muillakin, jos vaan kuuluis korvattaviin. Muualla maailmassa kuulemma käytössä. Sit 1.PASin yhteydessä sain Progesteron-nimistä lääkettä, jota valmistaa vaan YO-apteekit. Siitä saa myös Kela-korvauksen ja muutenkin paljon halvempi kuin tuo aiempi (jonka nimeä en nyt muista :ashamed: ). Mulla vaan sellainen ongelma, että meidän paikkakunnalla ei ole yo-apteekkia. Viimeksi toin junassa kylmälaukussa satsin parin sadan euron lääkkeitä.

Vielä noista lugeista/progesteroneista: valuuko ne teiltä hirveesti ulos? Toi jälkimmäinen valui aivan tosi paljon. Paljon enemmän kuin se kallis lääke. Siinä kalliissa oli myös "asetin", mut tää halvempi pitää työntää sormin sisään. (olipa hölmösti kirjoitettu). Kuitenkin. Joskus oon miettiny, et eikö se PAS onnistunu siksi, et toi valui ulos??? Klinikalla kuitenkin sanoivat, että he tietävät tuosta valumisesta ja lääkäreiden mukaan sitä saadaan silti riittävä määrä.

Nasulle vielä Mulla ei ollut ongelmia sen irrotuspiikin pistämisen kanssa. Kädet täristen vaan "valmistin" sitä piikkiä, kun pelkäsin et mokaan niiden ilmakuplien kanssa. Apteekkikin oli jo kiinni ja mulla vaan se yks piikki. Jännitin niin hirveesti. Mitä ihmettä olisin sit tehny?! Kamalaa, olis pitäny olla joku varapiikki henkiseksi tueksi. Tsempit siihen!

Soleil76 Ahkera oot todellakin ollut, jos oot kaikki viestit kahlannu läpi ;) Mä en kokenu punktiota pahana. Yritin jopa päästä siihen ilman sitä rauhottavaa lääkitystä (ällöttää tunne, et pää menee sekasin), mut olivat ehdottomasti sitä mieltä, että sitä pitää ottaa, muuten en kuulemma selviäis. Mulla kuitenkin korkea kipukynnys ja olihan siinä se kipulääke. No, hoitaja sanoi sit, et jos hän laittais vaikka aluksi vaan puoliannosta ja se oli mulle ok. Eikä tarvinnut lisätä. Punktion aikana tunsin ehkä 3-4 kertaa pienen menkkamaisen pistoksen (muniksia kerättiin 13-14), ei muuta. Mies kyllä kuvaili myöhemmin sitä piikkiä järkyttäväksi, jolla niitä otettiin. Itse en sitä nähnyt. Toimenpiteen jälkeen lepäilin (ja nukuinkin) pari tuntia. Ja toki sen jälkeenkin piti ottaa rauhallisesti. Esim. kävelyvauhti oli olematon normaaliin nähden.

Lotta ja Kira Tervetuloa teillekin! Tällä kierrolla laitetaan onnistumaan! Lotta: Meillä lääkäri on neljännen peräkkäisen keskenmenonkin jälkeen ehdottomasti yhden alkion siirtämisen kannalla. Perustelee sen mm. sillä, että alkiot ovat niin hyvänlaatuisia?! Ja sit tietty kaksosraskauden riskitekijöillä. Eli jälleen siirretään yksi.

 
Tuomenmarja: Kyllä Lugetkin valuu tosi paljon. Noin parin tunnin päästä siitä, kun on luget laittanu, alkaa valumaan. Itse ainakin käytän silloin koko ajan ph-suojaa, muuten on pikkarit märät... Lugeista ei myöskään saa kela-korvausta ja näin ollen ne pitää itse maksaa, vaikka maksukatto olisikin täyttynyt.

Täällä odotellaan illan irrotuspiikkiä, eipä muuta...
 
Ai niin, siitä minidisperiinistä. Yksityisen lääkäri kehotti sitä ottamaan siirtopäivästä lähtien joka päivä yhden 50 mg tabun. Mikäli raskautuu, minidisperiiniä täytyy jatkaa ties kuinka pitkälle raskauteen. Just eilen ostin uuden purkin niitä, kun edelliset oli menny vanhaksi ja ajattelin kyllä ruveta niitä nappailemaan siirtopäivästä lähtien.
 
PeePee77 Meille lääkäri sanoi ettei siitä mitään haittaakaan ole korkeintaan hyötyä. Parantaa limakalvojen verenkiertoa ja ohentaa verta->vähentää tulpan mahdollisuutta. Siis estää keskenmenoja ja parantaa alkion kiinnittymin mahdollisuuksia. (lisäys: siis puhun disperiinistä :))

Täällähän on käynyt kamala vilske!!! :D Nyt ei kerkeä lukemaan kaikkia läpi kun on kummityttö hoidossa täällä, juuri heräsi ja nyt tuossa köllii lattialla :heart: nuppusella ikää n 5 kk =)
Miestä naurattaa kun kotona löytyy leluja, Pilttiä ja Tuttelia kaapista ja maissinaksuja ei omista lapsista tietoakaan!!! :LOL: No, minulla sattuu olemaan hieman yli vuoden ikäinen veli ja sitten tämä kummityttö ja molemmat on vuorotellen täällä hoidossa. Eilen oli veli ja nyt sitten kummityttö! Molemmat on NIIIN mussukoita. Ja helmikuussa siskokin saa vauvan joten hoidettavat lisääntyy. Juuri katselin huutiksesta matkasänkyä niin olisi heille jo valmiina täällä sänky niin ei tarvitsisi säätää mitään!

Kaikille jaksuja :flower:
 
[/url]

[color=Green3]Mukana menossa Lauantaina 6.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. pp 5 Testipäivä 15.9.

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9 pp 1 Testipäivä 19.9.

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9? pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8.9 ja siirto 10.9 pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio 8.9, siirto 10.9 pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio 8.9, siirto 10.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 9.9 ja siirto 11.9 pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

nasu29: 1. IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

melia: 1.IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

kira: 1.ICSI:n 2.PAS, siirto vko 38 tai 39 pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

riepuriia: PAS syys-/lokakuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--

Soleil76: 1.IVF, punktio??, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]


 
Täällä olen edeleen huumassa eilisestä. Täytyy alkaa nyt rauhoittumaan ja ottaa realiteetit todesta. Eka piinispäivä on mennyt ihan rauhallisesti tähän mennessä. Miestä odottelen edelleen kotiin työreissusta. Kirjoittelin tuonne +35 -pinoon syöneeni huhtikuusta lähtien foolihappoa, kalaöljykapseleita ja rautaa. Lisäksi olen ollut täysin ilman alkoholia jo ennen tämän kakkoshoidon aloitusta. Vaikken mikään doku ole koskaan ollutkaan, niin nyt ole jättänyt nekin vähät juomiset pois. Haluaisin ajatella, että olen itse pystynyt vaikuttamaan munasolujeni laatuun em jutuilla. Minulle tuskin disperiinistä olisi hyötyä, kun muutenkin kärsin alhaisesta hemoglobiinista. En ole kuitenkaan kysynyt asiasta lääkäriltä. Täytynee kysäistä, mikäli tästä siirrosta ei tärppää.

Olen tosiaan minäkin lukenut, että disperiinin pitäisi lisätä kohdun verenkiertoa mutta niin käsittääkseni kalaöljynkin pitäisi. Kalaöljy tekee verestä juoksevampaa, eikä sitä sen takia suositella käytettäväksi veren ohennuslääkkeitä käyttäville henkilöille.

Mariccella onkin siellä täyttä tohinaa! Toivottavasti teillä on kohta oma pikkuinen siellä tuhisemassa =)


Voimia ja jaksuja kaikille, terveisin Jäyhis



[color=Green3]Mukana menossa Lauantaina 6.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. pp 5 Testipäivä 15.9.

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9. Testipäivä 19.9. pp 1

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9? pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8.9 ja siirto 10.9 pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio 8.9, siirto 10.9 pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio 8.9, siirto 10.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 9.9 ja siirto 11.9 pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

nasu29: 1. IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

melia: 1.IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

kira: 1.ICSI:n 2.PAS, siirto vko 38 tai 39 pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

riepuriia: PAS syys-/lokakuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--

Soleil76: 1.IVF, punktio??, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]



 
RouvaP: Oululaisia ollaan :) ja oy:ssa ollaan hoidoissa. Tiedä vaikka meillä ois peräkkäiset ajat =)

hopottitar: Toivon sydämestäni asti että se yksi edes hedelmöittyis. Jospa se kolmas kerta toden sanois ja saisitte sen plussan! :hug:

Tuomenmarja: Joo, mahdollinen siirto ois sitten 11.9 ja sitten se piinailu vasta alkaakin. Mieheni lupasi pistää mulle sen irrotuspiikin...onneksi :) Muistan niin hyvin inseminaatio irrostuspiikit jolloin meinasin pyörtyä ku piti itse pistää koska mies oli töissä juuri niihin aikoihin.

Jäyhis: mahtavia uutisia sulla =) Kohta minäkin pääsen piinailemaan sun kanssa =)

Kaikille hyvää viikonlopun jatkoa!
 
Hei!
Anteeksi kun ilmeisesti menivät nimimerkit Hobelix ja Hopottitar sekaisin. Tämä on muuten jo aika pitkä ketju luettavaksi! Minidisperiinistä tai oikeastaan asperiinista sen verran että olen itskin viimekertaisen yrityksen aikana kokeillut ja lisäksi mulla oli käytössä astmalääke pillereinä. Asperiinin oli todellakin tarkoitus ohentaa verta ( mulla ei kyllä ole paksu veri) ja parantaa kohdun verenkiertoa. Astmalääkkeen oli tarkoitus rauhoittaa kohtua, lääkäri meinäsi että se supistelee joka vaikeuttaa kiinnittymistä. Olen myös luvan kanssa saanut nauttia siirron jälkeen pienen lasillisen punaviiniä joka päivä, rentouttamaan. Ja meille on myäs tehty alkionkuorenavauksia. Tuo suklaa kuullosti kyllä erittäin hyvälle hoitomuodolle kanssa, sitäpä ei ole vielä kokeiltu. Täytyy kokeilla sitä vielä kun mikään muukaan ei ole näyttänyt toimivan. :LOL:
Ja hopottitar,eihän tarvitä kuin yksi hyvä, toivottavasti se on juuri nyt siellä tulossa. Ymmärrän kyllä että tilanne tuntuu lohduttomalle :( .
 
Nasu ja RouvaP täällä myös OYS:ssa hoidossa oleva! Meitähän onkin! Todella mukavan oloinen se uusi klinikka, kun vielä vuonna 06 kun nuorempi alulle laitettiin kävin väestöklinikan puolella vaikka olen siis julkisella puolella hoidoissa.

Tääl on raskausoireet jatkuneet, vaikka menkat oli ja meni. Ne kesti vain 4 päivää, aiemmat 7 päivää! Iltapäiväkuvotusta edelleen ja tuolta oikealta alavatsalta nippaa välillä. Mulle siis tehtiin PAS 21.8. Maanataina soitan polille, ettei olis joku ulkopuolinen tai tuulimuna kuitenkin, toivottavasti ei. Testiä en ole tehnyt
 
PeePee77 Mä syön zumeja 3x /pv. Muistan silloin 1. PASin aikaan, et lääkäri sanoi, että sillä ei ole mitään väliä, milloin ne ottaa, et vois ottaa vaikka kaikki kolme kerralla?! Oon kuitenkin pyrkinyt ottamaan klo 7, klo 15 ja klo 23. Heittoja kuitenkin tulee etenkin viikonloppuisin ja arkisinkin ton viimeisen kanssa. Viime PASin aikaan otin niitä minuutilleen, mut nyt en oo ollu niin tarkka eli suunnilleen-ajalla oon ottanut. Ja hyvin oli limis kasvanut. Eikä varmasti ole väliä, jos muutaman kerran tulee pidempikin väli, kunhan vaan otat oikean määrän. Luulisin.

Minidisperinistä/asperinistä. Heti kun aloitettiin "järeämmät" hoidot (IVF, toisen km:n jälkeen), lääkäri määräsi noi disperinit siirtopäivästä alkaen, vaikkei multa verikokein löytynyt mitään hyytymisongelmia. Ne määrättiin just lisäämään verenkiertoa. Se raskaus oli kuitenkin sellainen, että vuoto alkoi jo rv 5 (ilmeisesti etinen istukka), joten joskus rv 8 paikkeilla disperinit lopetettiin, koska ne ikään kuin lisäsivät vuototaipumusta. Sain sit km:n rv 13 :( . Lääkäri totetsi km:n jälkeen, eeti mulla voi kyllä hyytymistekijöissä olla ongelmia. Jotenkin liittyi siihen, et mulla oli kohdussa sellanen hematoma (verihyytymä) raskauden aikana, joka siis oli HYYTYNYT eli ne tekijät toimivat. Myöhemmin disperiniä ei oo enää ehdotettu. En tiedä tästä tulevasta siirrosta.

Ja niistä lugeista. Toi Progesteroni ei pysy sisällä edes kahta tuntia, vaan valuu heti ulos. Aamut on pahoja, kun pitäis herätä tosi aikaisin, että vois sit vielä mennä makoilemaan, että edes jotain jäis sisälle. Mut jos illalla ottaa ne vaikka klo 22, niin aamulla pitäis sit ottaa jo klo 6. Illalla klo 18 on liian aikaisin. En mä ainakaan pääse silloin vielä makuulle. Tänään just ostin kaupasta jotain large-koon pikkuhousunsuojia, ettei kaikki housut likaannu siitä mönjästä. Oliko muita Progesteronin käyttäjiä? Saatteko ne pysymään sisällä?

Mulla on ilmeisesti tällä kerralla noi zumenonit päässy vaikuttamaan mielialaan. Viimeksi en ollu näin "masentunu"/itkuherkkä. Voihan se toki johtua siitäkin, että tää touhu alkaa käydä jo aika rankaksi. Mies sanoi tänään, et haluais takas sen saman TÄYSPÄIVÄISEN vaimon, joka on ollut ennenkin. Tää touhu on siis menny siihen pisteeseen, ettei mun päähän juuri muuta mahdun. Nyt oon lisäks ollu niin väsynyt, etten oo muuta jaksanutkaan. Eikä mikään juuri kiinnostakaan. On tää surkeaa. Joskus tää on lopetettava. Mut millanen mieli sitä silloin on?!

Onko muita glucophagen syöjiä? Mä luulen, et mun väsymys johtuu pääasiassa niistä. Vetävät verensokerin välillä niin alas, et heikottaa, on paha olo ja väsyttää... Ja näitä kaikkia lääkkeitä pitäis jatkaa vielä monta kuukautta!
 
:flower: :flower: :flower:

Ihanaa, että meillä on näin kiva porukka täällä kasassa!!!

riepuriia Tervetuloa porukkaan ja onnea matkaan :)

Tuomenmarja Siirtopäivä minullakin torstaina 11.9 mikäli onneksemme siirtoon pääsemme... Monta meitä näyttää tällä palstalla olevan menossa mukana. Ihana niin kuitenkin ja toivotaan plussia kaikille ja sitä että edes vähintään siirtoon pääsisimme kaikki!! Tämä touhu kyllä on sellaista portaita eteenpäin menemistä, mikään ei ole lopulta varmaa. Pelkään hyperiä niin, että olen varmaan juonut sitä vettä tupla-annoksen suositeltuun nähden ;)

nasu29 Minulla punktio tiistaina oulussa (Uudella klinikalla B) ja sisäänkirjautumisaika jo aamusta ennen kymmentä. Voi olla, että nähdään ohimennen!! =) En ole tällä uudella klinikalla vielä käynnytkään, sillä edellisissä hoidoissa oli käytäntönä vielä käydä väestöliiton puolella medipoliksessa vuonna 2004. Hieman on toiminta muuttunut.

hoitsuäippä Mukava, että meitä on täällä enemmänkin porukkaa matkassa. :flower: Toivon, että saisit pian vastauksen, ettei tarvitsisi turhaan miettiä ja toivoa...

(.) Huomenna sunnuntaina irrotuspiikki illasta, mies aikoi pistää sen. (Aikoo näin ollen olla jopa jotenkin asiassa mukana) Pistikin kerran itseänsä vatsaan, kun valitin, että kaiken minä joudun kestämään. Kärtysin hänelle jopa sitä, että joudun yksin kärsimään punktion ym. pistämiset matkan varrella.... aikoi lopulta osallistua punktioon. Ihana saada hänet tueksi, pääseepähän olemaan muutenkin kuin vain "rahallisesti" mukana tässä projektissa ;)

Viikonlopun jatkoja kaikille, palataan ensi viikolla!!
 
Nopeasti... ollaan jo tänään menossa samalle paikkakunnalle kuin missä klinikka on. Ihan kiva että saa nukkua hieman pitempää - 2 tuntia! Yritin tossa silitellä, mutta ei siitä nyt mitään taida tulla, osa syy on kyllä yli kolmenkymmenen asteen lämpö, pustalla on kyllä aikasen tuskaista elellä, välillä, en voi silittää kun on liian kuuma :D .
 
RouvaP: Me mennään jo klo 9 huomen aamuna ku mies antaa siemennestenäytteen ja minä valmistaudun sitten klo 10 alkavaan punktioon =)

Ihana mieheni pistää minulle tänään irrotuspiikin ja lupautui tulemaan tuekseni punktioon. On minulla ihana mies :heart: Jännittää vähän jo.

Tsemppiä kaikille ja paljon jaksamishaleja!!
 
Nasu: Oletko sinäkin menossa huomenna punktioon? Kuinka sulle irrotuspiikki vasta tänään pistetään?

Mulle on mies aina pistäny ton irrotuspiikin, kun se neula on vähä järeämpi. Samoin mies on aina ollut punktiossa mukana, kun en uskaltaisi sinne kyllä yksin mennäkään. Meillä siis huomenna punktio Tays:ssa. Missäs hopottittaren punktio on?
 
PeePee77 Joo, toinen PAS meillä nyt torstaina. Meillä siis ennestään kaks lasta. Eka luomu, toinen clomi. Sen jälkeen tuplaclomeilla raskaus, josta km jo rv 6. Sit luomuraskaus ja km rv 10. Sit IVF ja km rv 13. Sit 1.PAS, josta nega ja sit luomu, josta km rv 10. Esikoinen täyttää jo 8v ja kuopus on 5v. Jotain häikkää mulla on, mutta yllätyksenä yhdeksän vuoden sisällä kolme luomua, joista yhdestä siis tuo esikoinen. Juuri sanoi gyne, että varmasti mun munasoluissa on jotain vikaa, kun nuo luomut on "hyytyny" aina samoille viikoille. No munasolu"vikaa" on lapsettomuusklinikallakin epäilty. Monta vuotta elelin ovistikkujen kanssa. Näyttivät positiivista tulosta, mut silti ei yhtään raskautta alkanu. Yks gyne sit sanoikin, ettei pos. tulos välttämättä tarkoita, että ovu tapahtuis. Silloin lopetin tikkujen käytön.

Mä oon myös todella väsynyt. Voiskohan johtua myös zumeista? Enemmän kuitenkin epäilen glucophageja. Tsempit teille!
 
Joanna78: Siis nyt on kyllä mulla mennyt päivät ihan sekaisin :/ Siis tänä iltana on se irrotuspiikki ja tiistaina on sitten se punktio. Mulla on jo ajatukset ihan sekaisin joten koittakaa ymmärtää näitä mun sekoiluja :ashamed:

Toivottavasti en töissä kovin sähläile =)
 
Äskeinen viesti hävisi. No höh:

Kira taidetaan olla aika samoissa ajoissa. Pas viikolla 38 tai 39.

Soitin tänään hoidoista ja hoitaja suhtautui aivan eri tavalla kahden alkion siirtoon kuin viimeksi. Viimeksi oli vähän epäilevä että se sopisi. Nyt sanoi että ei varmaan ole mitään estettä siirtää kahta alkiota. Hoitaja myös varoitteli että ovulaatiota ei välttämättä tule tai se on vaikea bongata suoraan ivf:n jälkeen kiertoon. Mutta jos ovis tulee niin sitten on pas. Toivon siis että ovi on viikolla 38 ja siirto viikolla 39.

Lotta
 

[/url]
[color=Green3]Mukana menossa Maanantaina 8.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. Testipäivä 15.9. pp 7

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9. Testipäivä 19.9. pp 3

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9? pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8.9 ja siirto 10.9 pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio 8.9, siirto 10.9 pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio 8.9, siirto 10.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 9.9 ja siirto 11.9 pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

nasu29: 1. IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

melia: 1.IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

kira: 1.ICSI:n 2.PAS, siirto vko 38 tai 39 pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

riepuriia: PAS syys-/lokakuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--

Soleil76: 1.IVF, punktio??, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]





 
Täällä on punktiosta kotiuduttu ja saaliskin oli vallan mainio noihin ultriin verrattuna, eli tuloksena oli 9 munasolua!!! Uskoisin, että melkein kaikista folleista löytyi munis, sillä noi kaikki oli oikealta puolelta, vasemmalta ei löytynyt mitään. Perjantaina siis ultrassa jo noi yheksän köllötteli, viisi suurempana ja neljä pienempänä. Punktiokin oli täysin kivuton, puudutusneuloja lukuunottamatta, eli ilmeisesti puudutus ja kipulääke tehosivat. Kotiin pääsin tunnin makoilun jälkeen, kun en ollut yhtään kipee. Nyt sitten vaan odotellaan keskiviikon siirtoa, jolloin saa tietää montako on hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan.

Kuinkas muiden punktiot meni?

Mitäs maricce onko sulla vielä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen, kun sulla on jo pp 7?
 
Ensiksi onnittelut Joannalle78 hyvin menneestä punktiosta. Toivottavasti saat hyviä alkioita niistä! Minulla oli perjantaina ihan sama saalis eli 9 munasolua.

Omia kuulumisia: Tänään oli meidän siirtopäivä ja kyllä jännitti ensin kuulla tulokset - huh huh- En meinannut penkillä pysyä.

Tulos oli hyvä. 9:stä kaikki hedelmöittyi ja 5 selvisi alkiovaiheeseen eli jatkoon. Niistä neljä pääsi pareittain pakkaseen köllöttelemään ja yksi pääsi ihan uuteen maailmaan Nyt vaan toivotaan, että se jaksaa kiinnittyä ja viihtyy siellä. Jotain pientä katvetta lääkäri näki edelleen mun limakalvossa, mutta oli sitä mieltä, että kannattaa ehdottomasti siirto tehdä. Jos raskaus ei ala, kohtu tutkitaan uudelleen vielä. Toivotaan, että alkaa ja testipäivä on 19.9.

Onks jo siirtoon ehtineillä, ainakin Maricce ja Jäyhis vinkkejä, miten tämän ajan nyt saa kulumaan? Kun pitäisi töitäkin tehdä... Onneksi tänään olen vielä sairaslomalla.

Oletteko muuten huomannut, että meillä on todella pitkä lista ja tosi aktiivista keskustelua! Lohdullista kuulla ja seurata muidenkin tsemppaamista tässä asiassa. Minusta tuli eilen taas kummi ja kyllä oli omat tunteet herkässä kun luin raamatunluvut ristiäisissä kaiken tämän oman myllerryksen keskellä. Nyt on kuitenkin toiveikas olo. Nyt ollaan uuden alun edessä. Tulipas sentimentaalista tilitystä - koittakaa kestää!!

Voimia kaikille!!!
 
Hienoa lintu, että siirto onnistui hyvin ja pakkaseenkin jäi vielä alkioita! Kovasti plussatuulia sinne päin! Vai olit sinä kummina, itse en olisi siihen pystynyt... Puolitoista vuotta sitten paras ystäväni, joka tietää tilanteestamme, pyysi minua kummiksi, mutta sanoin, että en kyllä "selviäisi hengissä" ristiäisistä, onneksi hän ymmärsi tilanteeni. Oon vissiin vähä herkkis.. :'(
 

Yhteistyössä