IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Elokuussa tehty PAS ei onnistunut ja lopetin luget maanantaina, nyt vuoto tekee tuloaan ja arvon täällä olisko tänään kp1 vai meneekö huomiseen. 3. PAS olisi tarkoitus tehdä heti perään. Kaksi alkiota pakkasessa odottelee sulatusta. Huomenna varmaan vois varailla aikaa kp10 ultraan. Mulla on PAS:it tehty luonnolliseen kiertoon.
 
Tänään oli siis siirto ja meidän yhdeksän muniksen saalis oli aika lailla kutistunut, eli 8 oli kypsää, joista 6 hedelmöittyi icsillä. Näistä 3 oli huonolaatuista ja heitettiin pois. Kaksi hyvänlaatuista, mutta hidasta, eli kaksi-soluista siirrettiin ja yhtä alkiota vielä harkitaan, että kannattaako pakastaa vai ei. Eli eipä tämä viimeinen kierros kovin lupaavalta näytä...

Parempaa onnea huomenna siirtoon meneville!
 
Maricce:: Luin punktiokokemuksesi toisesta pinosta ja haluasinkin nyt esittää kysymyksen siirtoon liittyen. Paikat ovat tosi arat eilisen punktion jälkeen ja mietin vain, et koskeeko huominen siirto ja pitäisiköhän ottaa kipulääke ennakkoon?

Arhg!! Kohta teen tuhoja tälle kannettavalle masiinalle. Sillä on tapana hävittää tekstit taivaan tuliin kesken kirjoittamisen... Johtunee kai näppäimistön hipaisuhiireen osumisesta.

Nyt tulee se osio tyhmiä kysymyksiä. :ashamed: Eilisen jälkeen tulee veristä vuotoa samaan tahtiin kuin tädin kyläillessä. Mietin et miten se pieni alkio pystyy kiinnittymään mihinkään eikä tulemaan vuodon mukana pois? Osaako kukaan sanoa tuohon tyhmään kysymykseen mitään viisasta? Pessimistiset ajatukset ovat näköjään tulleet takaisin... :headwall:
 
Melialle pohdintoihin. Eikös punktio tehdä emättimeen tai sinne sivuun silleesti (punkiota ei tehdä siis kohtuun).... ja alkiohan siirretään kohtuun... eli vuoto ei tule kohdusta niin kyllä se alkio siellä pysyy... hyvin lääketieteellisen selvitys...

Eipä muuta!

Lotta
 
Punktio takana ja hengissä ollaan :) Punktiota odottaville pehmeämpi tarina tästä päivästä.
Suoneen meni rauhoittavaa ja kipulääkettä, mikä kai on ihan tavallista punktion yhteydessä.
Pientä kipua punktion aikana, mutta ei jäänyt mitään kauhua punktiota kohtaan.
Söin heti punktion jälkeen ja lähdin kotiin alle tunnin kuluttua punktiosta. Olin anopin luona kylässä muutaman tunnin, käytin koirat ulkona yms.
Kotona otin yhden särkylääkkeen päivällä, mutta esim. tällä hetkellä vain pientä aristusta mahassa. Minulla nämä kaikki kolme punktiota on olleet aika siedettäviä, ei ole jäänyt pelkoa jne. Vaikka huomenna voisin mennä jo uuteen punktioon :D
Eli ei kannata pelätä etukäteen, koska jokainen punktio on varmaan jollakin tavalla erilainen.
Voi olla liki kivuton kuten minulla tai kamalan kipeä kokemus.
Hyvin pientä vähäistä veristä vuotoa on, mutta kokemuksesta muistan, että sekin lakkaa pian.

Saalistakin saatiin, peräti 9 munasolua :heart: Perjantaina on kahden alkion siirto, jos perjantaina enää on kahta siirrettävää.

melia Siirto on täysin kivuton toimenpide, joka tehdään ilman kipulääkettä ja ilman rauhoittavia. Ei tunnu sen enempää, kuin ultraaminenkaan.
 
hopottitar : :flower: :flower: :flower: Munasolujen määrähän oli tosi hyvä vaikka aiemmin epäilit määrää. Onnittelut hyvästä saalista! Ja varmasti kaksi siirrettävää löytyy perjantaille. Pidän peukut pystyssä! :heart:
 
Hienoa että on näin mukavia punktiouutisia ja saaliita! Hienoa! Toivottavasti ja ihan varmasti kaikille löytyy siirrettävää!
Itellä kp 10 nyt ja eikä ultrassa siis tarvi käydä. Oviksia alan bongaileen su ja sitten ku on positiivinen, soitto polille ja siirto tehdään! Luonnolliseen kiertoon siis tehdään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja melia:
Maricce:: Luin punktiokokemuksesi toisesta pinosta ja haluasinkin nyt esittää kysymyksen siirtoon liittyen. Paikat ovat tosi arat eilisen punktion jälkeen ja mietin vain, et koskeeko huominen siirto ja pitäisiköhän ottaa kipulääke ennakkoon?
Sitä vain tulin äkkiä sanomaan, että minulla oli vielä tossa vaiheessa niin kipeät paikat, että minä suorastaan itkin kun yrittivät kaivaa kohdunsuuuta/nipukkaa =mitä nyt olikaan esiin ja kiinni sen lääkärin johonkin pihteihin. Itse siirto ei tuntunut missään vaan se nipukan "penkominen" sattui kamalasti kun oli niin piilossa, ettei lääkäri meinannut saada sitä millään otteeseensa. Itse ajattelin jälkeen päin, että kunpa olisi ottanut jonkun kipulääkkeen etukäteen. Mutta juu, mulla endonkin takia kaikki paikat niin paljon herkemmät...

Onnea siirtoon

:heart:
 
Äsken soittivat klinikalta. Kumpikin sulatettu alkio oli selvinnyt yön yli sulatuksesta ja lähtenyt jakaantumaan. Pääsi helpotuksen itku. Yksi kuitenkin vain siirretään. Sit pohditaan, että pakastetaanko toinen vielä uudelleen. Nyt pitää vielä selvitä työpäivästä (vain puoleenpäivään) ja kolmen tunnin junamatkasta. Siirto klo 15.40.

Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan ja se aiheutti viimeksi hieman ongelmia. Vaikka olin ollut virtsaamatta, niin ultralla ei meinattu saada kohtua näkyviin. Hoitajan piti käytännössä painaa sitä ultrasauvaa mun vatsan päälle koko painollaan, että onnistui. Nyt olen varannut matkaksi paljon juomista mukaan, pitää saada rakko aivan piri pintaan ;) Onko jollain toisella kohtu taaksepäin kallellaan?
 
[/url]
[color=Green3]Mukana menossa Torstaina 11.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. Testipäivä 15.9. pp 10

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9. Testipäivä 19.9. pp 6

tanyan 1.ICSI, punktio ?, siirto 5.9 Testipäivä 16.9 pp 6

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9 pp 3

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio 8.9, siirto 10.9, Testipäivä 24.9 pp 1

Hobelix: 1.IVF, punktio 8.9, siirto 10.9 pp 1

RouvaP: 1.IVF, punktio 9.9 ja siirto 11.9 pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

nasu29: 1. IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

melia: 1.IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8.9 ja siirto 12.9 pp --

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

kira: 1.ICSI:n 2.PAS, siirto vko 38 tai 39 pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

riepuriia: PAS syys-/lokakuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--

Soleil76: 1.IVF, punktio??, siirto?? pp--

MinzuS ?.IVF?, 3.PAS, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]









 
Kiitoksia päivityksistä Maricce! Sulla on sitten jo pp 10! Onko mitään tuntemuksia? Meinaatko jaksaa odottaa testipäivään?

Kävin just koiran kans lenkillä ja edelleen kävellessä tuntuu semmonen painontunne mahassa? Onko muilla jo punktiossa olleilla samanlaista? Mun mielestä mulla ei ennemmin oo enää täs vaihees tuntunu mahas yhtään miltään.

Onnea kaikille tänään siirtoon meneville ja tulkaahan kertomaan kuulumisia!
 
Joanna78 Ei mitään tuntemuksia :| Kohdunnipukka on kyllä täysin ulottumattomissa, oon vain huomannut kun niitä lugeja laittelen B) Mitään muuta ei ole, ei edes menkkaoireita.
Mutta mikä ihaninta olen ollut pitkästä aikaa täysin kivuton. Välillä on kyllä "vedellyt" vatsasta, mutta ei viime päivinä. Juu ja en meinaa jaksaa sinne testipäivään!!! Kaksi erityisherkkää raskaustestiä on ostettu, tuossa ne odottaa kaapin päällä. Mietin tässä, että tekisinkö toisen jo lauantaina kun se on pp 12 ja joillakin klinikoilla se on se testipäivä... saa nähdä maltanko mieleni! B)
 
Täällä alkoi myös piinailut =) Jännitti aivan kamalasti mennä oysiin tänä aamuna kun en tiennyt ollenkaan että pääsenkö siirtoon asti. 2 oli hedelmöittynyt vain koska olivat tehneet puolet tavallisella ivf-menetelmällä ja puolet icsi-menetelmällä. Icsi-menetelmä oli sitten tuottanut tulosta. Olen hyvillä mielin kun saatiin edes yksi pakkaseen ja nelisoluinen top alkio meni sitten massuun köllöttelemään.

Oliko muilla tänään punktio tai siirto?
 
Martta75 Mullakaan ei tullut kunnon vuotoa tällä kertaa, vaan just sellasta tummaa tuhrua. Ne alko mulla jo su 7.9, ja soitinkin sitten klinikalle ja kysyin mitä tehdään. Siellä sitten lääkäri oli laskenut mulle millon aloitan pistokset. Ekan Puregonin pistän lauantaina eli niinkuin mulla olisi alkanu menkat vasta tänään. Selittivätkö miksi et voi aloittaa pistoksia? Mulle sanoivat ettei tää haittaa... mulla kyllä aina joskus on tällaset menkat.
 
Tänään käynyt ultrassa, kierron 10 päivä, ja ei näkynyt "johtavaa follikelia", mitä tarkoittaa sitä että joko oli varhain tämä ultra (uudestaan menossa ensi viikon alussa) tai sitten ei tule ovista.... mitä tarkoittaa sitä ettei tule siirtoa tällä kertaa ja seuraava yritys tapahtuu sitten luultavasti hormoonien avulla... Että näin..
 
Tänään on ollut mieli maassa :snotty: En jaksa uskoa enkä toivoa raskautta, mitään oireita kun ei ole. Ja muutenkin, ei vaan jaksa ja nyt olo aivan maansa myynyt...

EDIT

Minulle olisi ihan sama vaikka oksentaisin koko raskauden, sattuisi saatanasti ja ruoka ei maistais, uni ei tulis ja mua roikotettaisiin pää alaspäin koko raskauden ajan niin helvetti mä tekisin sen hymyssä suin, kunhan vain saisin vauvan, oman lapsen, kullannupun!!!! :snotty: Ja oikeasti kun hänellä ei ole edes ollut vaikea raskaus, vaan helppo muihin näkemiini verrattuna. Ei ole ollut pahoinvointeja, vuotoja, isoja kipuja eikä mitään muutakaan ääripäätä tai huolestuttavaa....

Mä olen niin väsynyt tähän kaikkeen ja etenkin odottamisen odottamiseen! :ashamed: Anteeksi purkaukseni ja toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä!!!! :snotty:
 

Yhteistyössä