IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Täällä hysteria jo muuttunut alakuloksi :| Eli parempaan päin. Kiitos kaikille tsempityksestä. Sain onneksi nukuttua edes muutaman tunnin. Ajattelin huomenna tehdä ekan testin. Tiedän, että se on aikaista mutta ei siitä haittaakaan ole. Meillä on taas tänään pienimmän veljen hoitokeikka, miehellä ikää 1 v 2kk, joten vauhtia riittää. Ei paljon tarvitse muuta miettiä :D

Meitä on aika läjä koko pinossa ja monta piinailijaakin =) Voimia kaikille :hug:
 
Menkat lurahti ja huomenna aloitetaan pistokset. Enpä ole ollut vuoteen näin iloinen kuukautisista. Jännittää kaikki aivan kamalasti. Eka IVF aluillaan, aika moista myllerrystä mielessä. Mahtavaa että päästään aloittamaan, mutta keinot vähenee...

Täytyy vielä kysäistä, että eikös punktioon asti voi elää ihan normaalia elämää voimien mukaan? En nyt aio mitään ryyppäjäisiä pitää, mutta huomenna olisi kauan kaivatun kaverin synttärijuhlat tiedossa ja varmasti siideriä ois tarjolla. Ei varmaankaan vielä tee mitään haittaa!?! Huomennahan pistän vasta ekan pistoksen. Aion kyllä elää viimeisen päälle iisisti ja terveellisesti seuraavan kuukauden.

Hitto mua jännittää mutta samalla olen iiiiiihan innoissani!
 
Voi, Maricce, onpa sulla rankkaa! Koita jaksaa, voimia sinulle :hug: :heart: Jaksailuja viimehetken piinailuun!

Hobelix!! Onnea siirretyille palleroille! :heart: Olisipa minullekin siirretty noin pitkälle jakautuneita palleroita. Varmasti paljon paremmat onnistumismahdollisuudet kuin ihan tuollaisella nelisoluisella... Nyt hirmuisesti plussatuulosia ja tarrasukkia sinulle.

Meinaa ihan pinna loppua kesken, kun en jaksaisi odottaa testipäivää. Toivon niin kovasti, ettei menkat alkaisi. Viimeksi alkoi pp11. Mitää erityisiä tuntemuksia ei ole edelleenkään, lukuun ottamatta normaaleja loppukierron ja lugejen aiheuttamia juttuja(?). Miten minä jaksan odottaa loppuun saakka!? :kieh:

Mutta eihän se muu auta tietenkään kun odottaa. Huoh...

Kaikille silti iloista mieltä ja koitetaan jaksaa. Piinailijolle pitkää pinnaa ja plussasäteitä, kuten kaikille muillekin meidän pinolaisille!



 
Hyppäsin tänne puolelle käymään tuolta 35+ puolelta. Oon seurannu tätäkin palstaa samalla ja täytyy sanoa, että toivottavasti me kaikki onnistutaan näissä taipaleissamme ja saisimme nyytin tuhisemaan kainaloon:heart: .
Jäyhis täällä kans piinataan, mulla pp 3 ja jo nyt kuuntelen kaikkea mitä elimistössä tapahtuu, vaikka lupasin itselleni ennen siirtoa etten ala jännämään, vaan ootan ihan viileenä ensimmäiset 9 päivää ja 10 päivänä on sitten lupa jännittää, koska vuoto on aina alkanut pp10. Palelee kovasti ja väsyttää, mutta niihän luget ja merimonon sivuoireisiin kuuluukin.

:hug: ja onnea jatkoon kaikille.
 
:heart: :heart: :heart:

Kiitos teille nasu29, hopottitar, Hobelix, hoitsuäippä, maricce, Joanna78 ja melia kannustuksesta ja sympatiasta kokeemaani kohtaan. Todella sydäntä lämmittävää!
Toivoisin niin kovasti, että se jäisi viimeiseksi punktioksi..

hopottitar eli sait tänään jopa kaksi kyytiin, toivotaan että jompikumpi kiinnittyisi. Mahdollisuudet on ainakin paremmat kuin yhden siirrossa, kuten minulla. Varmaan iän vuoksi siirsivät vain yhden (28v). En tiedä. Asiaa ei edes minulta kysytty, enkä itse ehtinyt hyperiltäni ajattelemaan. Saman ikäisellä ystävälläni siirrettiin kaksi viikkoa sitten kaksi, testipäivä tänään ja menkkakipuilee valitettavasti. Onnea kuitenkin sinulle matkaan ja tarrasukkia!!!!

Hobelix Mulle ei määrätty kuin panadolia kipuun lääkkeeksi, mitään mistään vitamiineista ei ollut puhettakaan :/ Mitä vitamiineja nyt syöt? Itse aloitin tänään aamusta luget.. raivostuttavaa touhua :headwall: Sairaslomaa hyperin vuoksi sain vielä ensi viikon, olen kyllä sen tarpeessakin sillä vatsa on edelleen kuin olisi viimeisillään raskaana. Tänään alkoi vatsa toimimaan ja ne kamalat ilmavaivat ovat historiaa. Yskiminen ja nauraminen vielä sattuu palleaan ja solisluuhun, mutta pystynpä jo pystyssä kävelemään B) Meillä oli sitten sama siirtopäivä, eli eilen. Saadaan isolla porukalla piinistellä!

Kaikille kivaa viikonlopun alkua, näin se aika vain kulkee. Yritän ajatella tätä elämää positiivisesti, menin kesällä naimisiin unelmien miehen kanssa ja elämä on kivaa ja ihanaa vaikka syksy onkin. Ja siitä pitää nauttia kaikista huolista huolimatta. Tällä hetkellä elämääni varjostaa suuri huoli, kerron siitä teille sitten myöhemmin kun pystyn. Mutta silti pitää nauttia tästä elämästä ja jokaisesta päivästä, ainakin yrittää

Nauttikaa tekin :hug:
 
Pelkään tähän hyperiin käyttämieni läääkkeiden vaikuttaneen kohdun limakalvoon epäsuotuisasti. Kysyin asiaa ja lääkärini mielestä alkion kiinnittyminen tapahtuu n. viikon kuluttua siirrosta. Oletteko saaneet samanlaista tietoa vai lohduttiko lääkärini minua ;)
 
Vihdoinkin pääsen tänne asti kirjoituspuuhiin...

Joanna78 Mulla on ainakin parissa alkaneessa raskaudessa juuri tuo painontunne alapäässä/alavatsassa ollu ekoja oireita raskaudesta. Kerran oli jopa niin, et kotitesti näytti negaa (vaikka kierto oli venyny jo hurjan pitkälle). Ajattelin, että sit on varmaan virtsatietulehdus ja vein näytteen labraan. Ottivat myös raskaustestin ja positiivinenhan tuo oli, vaikkei edellisenä päivänä kotona näyttäytynytkään.

RouvaP Huh, mikä tarina! Varmasti kuitenkin iso lohtu on lukuisat alkiot, jotka pääsivät pakkaseen asti. Punktiota ei ainakaan tarvitse hetkeen kokea. Voimia toipumiseen!

Melia Hienoa "saalis" sullakin! Toi taaksekallistunut kohtu ja täysi rakko -asia varmaan pitää paikkaansa. Ekassa siirrossa mulla ei ollu ongelmia, mut toisessa oli, vaikka olin ollu ohjeen mukaan pissaamatta. Nyt sit oikein satsasin. Olin käymättä vessassa klo 11.15 - 16 (siirto piti olla klo 15.40, mut olivat vähän myöhässä) ja lääkäri kehui, että oli todella hyvä "näkyvyys". Kupla kyllä pullisteli otsassa, mut mitäpä sitä ei tämän asian puolesta tekisi... ;)

Jotkut puhuivat testipäivistä. Mulla oli viime siirron aikana verikoetesti pp 12 ja virtsasta pp 14. Nyt sanoi vaan ton virtsasta otettavan päivämäärän eli se on to 25.9. eli pp 14, tänään siis pp 1. Pitkä matka vielä testipäivään...

Siirto meni hyvin. Lääkäri sanoi, että alkio oli jakaantunut todella hienosti, niin hyvin, että näytti jo ihan "rypäletertulta" eikä soluja kannattanut enää alkaa edes laskea. Kohtu oli siisti ja limis 11,1mm. Sanoi, että lähtötilanne on erittäin hyvä. En voinut kyllä olla sanomatta, että niinhän se oli viimeksikin... Ja niinhän se oli, myönsi lääkärikin. Toinen sulatettu alkio oli myös niin hyvä, että pakastettiin uudelleen. Pakkasessa vielä 3 alkiota.

MUTTA. Luulisi, että olisin siirron jälkeen leijunut onnentaivassa. Enpä leijunutkaan. Tähän asti oon aina ollut tässä vaiheessa iloinen ja uusi toivo on herännyt. Eilen sitä ei tullutkaan. Olin aivan masentunut. Miksi tämä raskaus huippulähtökohdin voisi onnistua, kun ei ne aiemmatkaan samanlaisin lähtökohdin. Vaikka sen plussan saisinkin, niin sit viimeistään päättyy keskenmenoon...

Illalla sain kamalan allergisen reaktion. Nenä aivan tukkoon ja samalla toisaalta valui. Aivastelin niin, että Progesteronit alapäästä pullahtivat ulos. Sit alkoi kamala kitalaen kutina, kielen "turpoaminen" ja huulten kutina. Lopulta oli pakko ottaa antihistamiinia, vaikken ehkä tässä tilassa olisi saanutkaan. No, ei se alkio vielä ole kiinnittynyt. Tänään sit soitin klinikalle ja lääkäri totesi, että oon varmasti herkistynyt zumenonin punaiselle väriaineelle!!! Oonhan tällanen perusatoopikko ja muillekin lääkkeillä ym. herkistynyt. Nyt sit haen illalla jotain korvaavaa. Toivon vaan, että tuo todellakin olis oikea syy.

Tuntuu kyllä, että tän kierron aikana on ollu NIIN paljon vastoinkäymisiä. Ihan kuten Maricce sanoi, että voiko jo lapsi syntyä näin stressaavan ajanjakson jäljiltä... Ainakin siitä tulee hyvin stressiä sietävä tapaus ;)
 
Täytyy kyllä meikäläisenkin päivitellä, että onpa meillä kyllä tosi aktiivinen ketju!!! Tapahtumia ja nikkejä on niiiin monta, että millään ei muista kaikkia ja kaikkien tilannetta... Mutta silti tsemppiä kaikille oli tilanne mikä hyvänsä!

Jospas sit näitä viimeisimpiä kommentoisi... eli

RouvaP: Mun mielestä kiinnittyminen tapahtuu 4-7 päivää siirrosta, eli kyllä lääkärisi oli ihan oikeassa. Olen myös monelta palstalta lukenut kuinka moni on raskautunut hyperistä huolimatta eli paljon onnea sulle matkaan! Mulle on tuoresiirroissa julkisella aina siirretty vain yksi, mutta nyt siis laittoivat kaksi, varmaan siksi, kun olivat vasta 2-soluisia....

Tuomenmarja: Mulla on kans monta kertaa ollut samat fiilikset eli loistoyksilöitä on siirretty ja kaikki on näyttäny ihanteelliselta, mutta silti tulee negaa, tai sit keskenmeno.... Yritä nyt vaan kuitenkin ajatella positiivisesti, jospa tällä kerralla kaikki menisikin hyvin!

Mulla on kans noissa pas-kierroissa, kun olen raskautunut ollut tätä painon tunnetta vatsassa, mutta vasta pp 4-5 lähtien ja nyt on ollu ihan koko ajan... Varmaan vaan vielä jotain punktiosta johtuvaa... Onko muilla muuten semmonen vetämätön olo? Mä olin äsken tuolla puutarhassa ja istuttelin vähä kukkasipuleita ja tarkotus oli tehdä paljon muutakin, mutta sitte iski semmonen kamalan vetämätön olo ja tää maha tuli taas niin kovin painavaksi...

 
Kun nyt aloitin tän kirjoittelun, niin en heti lopetakaan ;)

Lotta Mullekin aina tosta stressistä jauhetaan (myös lääkärit). Yllättäen tulin kuitenkin toukokuussa pahimman työstressin aikaan luomuna raskaaksi (vaikka päättyikin sitten km: on).

Rouva P Mä oon vanhempi (loppukuusta 34v), mut silti mulle ei oo ajateltukaan koskaan siirtää kahta (oltais kyllä haluttu). Lääkäri perustelee sen hyvälaatuisilla alkioilla ja kaksosraskauden riskeillä sekä nykyaikaisilla suosituksilla. Luotan lääkärin ammattitaitoon tässä. Sulla varmasti eri perustelut ku mulla. Voimia huolesi kanssa!

Hopottitar Miten siirto meni? Piinailijat sen kun lisääntyvät :heart: Ihanaa, jos sait kyytiläisiä kaksin kappalein :heart: Ja kiitos toivotuksista!

Hobelix Ihanaa, kun sulla on jo kuvakin =)

Täällä on alkanut nyt monella tapahtua, siitä kai viestivilkkaus. Mukavaa :heart:
 
RouvaP - mulla jo aiemmin aloitettiin aspiriini (100mg) jota syön alkuviikkoon, sen lisaksi sain ihan kunnon särkylääkettä punktion jälkeen (anti-inflamatoori ja nestetasapainoon vaikuttava - ei käytetä Suomessa), olisin saanut jatkaa vielä siirrosta kolmisen päivää, mutta kun alkoi närästää. Sen lisäksi on multivitamiini ja b6 pahoinvointiin ja lisä c-vitamiini (500mg), jota tulee kovasti jo muistakin. Sain vielä jotain joka vaikuttaa verisuonistoon, kapillaareihin, ja siinäkin c-vitamiinia, jota syödään vielä viikko (kuten aspiriini). Ja juoda pitäisi lähemmäs kolme litraa.
Mulla nukkuessa vielä vaivaa, jotenkin nestettä keräantyy mahaan silloin. Mutta lääkäristä ei se estä onnistumista. Pitää vaan olla rennosti, eikä matkustaa. Lääkäri antoi progejen kanssa käskyn että pitäa maata kaksi tuntia aina kun on laitettua (3 kertaa pvä). Insseissä oli vaan tunti ja paivällä sai ottaa suun kautta. Haluaa varmistaa, että otan rauhassa ja että hormooni imeytyy kunnolla, ettei valu pois.
 
Oon kirjoitellu tuolla inseminaatio pinossa, mutta taidan nyt hypätä tähän pinoon. Tänään oli siis tarkoitus tehdä toinen inssi, mutta munasoluja oli liikaa eivätkä uskaltaneet sitä tehdä. Meinasi tulla jo itku silmään kunnes lääkäri totesi, et ei heitetä hukkaan hyviä munasoluja vaan tehdäänkin punktio!

Täällä siis toivutaan punktiosta, joka meni hienosti! 8 munasolua on saalis ja maanantaina tehdään siirto, jos jotain siirrettävää on. Oon vieläkin aika pihalla, kun tuli ihan puskan takaa toimenpiteen vaihdos... Enpähän ainakaan ehtiny turhaan jännittää toimenpidettä! ;)
 
Tuomenmarja, kyllä meille helmiäinen syntyi, tai no maailiskuun 6 päivä tarkalleen vuonna 2007 siis. Harmaita muistisoluja kaivellen, en kyll muista sua ketjusta, mutta en muista paljon muutakaan, joten älä loukkaannu tästä!

Piianailijoille paljon plussatuuliia +++++++++++++++ PUUH!

Kivaa että meitä on näin paljon! Tervetuloa kaikki uudet mukaan!
 
Tänään PP1. Kyydissä kaksi hyvää kyytiläistä. Jospa nämä kaverukset tarrais ja lujaa.
Veritesti 2vk kuluttua perjantaina, mutta ajattelin testata ennen veritestiä. 2 herkkää testiä odottaa jo kaapissa =)

marrice Joko testasit? Minulla edellinen plussa tuli ilman mitään raskausoireita, olin niin varma, että testi näyttää negaa ja sitten tulikin testiin kaksi viivaa.

Katsoin listaa, että monella on edessä punktio (punktioon menijät)ja siirto viikko, joten tsemppiä punktioon ja onnea, että kaikki menee hyvin.
Monella alkaa myös piikittely(piikittelijät), tsemppiä hoitoon ja munasolujen kasvatteluun.

Mitäs meidän piinailijat :D Onko oireita? Millaiset fiilikset? Heh... luin siirtoa odotellessa lehteä, silmiini osui otsikko IVF-hoidosta. Hoidon onnistuminen on 19% parempi, kun nauretaan ja kunnolla, joten eiku nauramaan :LOL: Voi kun se menisikin noin.
 
eikä ollenkaan niin mukavia... Nostetusta annoksesta huolimatta munasarjan vaste laiska ja saldona ultrassa näkyi eilen 1 iso, 3 pientä ja 1 niiden väliltä... Olo on kuin maansa myyneellä, kun eiliseen saakka toivoin niin kovasti parempaa... :'(
Ihmettelen, että laittoivat kuitenkin punktioon, joka on keskiviikkona, koska itelle jäi sellainen fiilis lekurin puheista, että olisi aivan turhaa hommaa... Eli kirves kajahtaa jo valmiiksi kaivoon ja siirrosta on varmasti aivan turhaa haaveilla...
Olo on todellakin surkea, mutta yritän jotenkin pinnistellä itku kurkussa tämä valmiiksi katkera homma loppuun saakka...
Omanapaisuudestani huolimatta, olen kyllä suunnattoman iloinen muiden paremmasta onnesta ja tuloksellisimmista hoidoista! Kyllä tätä rumbaa vuosia läpikäyneenä, toivoo kaikkea hyvää ja plussaonnea kaikille mukana oleville!
Toivoopi,
MasisMarakatti
 
marakattiJatkatko vielä piikittelyä viikonloppuna? Jospa ne pienetkin vielä pyrähtäis kasvuun.. Sut laitettiin kuitenkin punktioon eli toiveitahan on vielä. Yritän tässä sua kovasti tsempata. :hug:

Tää lapsettomuus on aikamoista tunteiden sekamelskaa, kun välillä itketään ja sit taas nauretaan!
 
Lauantaita kaikille!

Ja kahmalokaupalla onnea kaikille niille, jotka ovat saaneet kyytiläisen mukaansa ja piinailevat (ainakin Hopottitar, Tuomenmarja, sitruunapommi, nasu, Maricce, Jäyhis, tanyan, Joanna, melia ja Hobelix - teitähän on monta. Jos joku unohtui, myös hänelle/heille hurrrrjasti tsemppiä. Ja viel Taolle onnea hyvin menneestä punktiosta.

Marakatti - olemme sitten vähän niin kuin kohtalotovereita eli minulla ultra viime torstaina ja pistämisestä huolimatta vain yksi sopivan näköinen munis. Yksi pienikin löytyi, mutta siitä lääkäri mainitsi vain ohimennen. Eli voi hyvinkin olla, että punktioon asti ei päästä. Maanantaina olis uusi ultra ja jännittää, pelottaa, masentaakin...

Fiiliksistä huolimatta onnea kaikille!
Myös sinulle Marakatti, ja itsekin vielä yritän pitää toivoa yllä.
Ja - miten meinasikin unohtua - onnea myös muille munisten kasvattajille + kaikille niille, jotka odottelevat prosessia alkavaksi.
 
Tao74, juups, puregonia pistellään samalla annoksella sunnuntaihin saakka ja synarelaa suihkautellaan maanantaihin, jolloin myös peregnyl-paukku illalla... Kiitos tuesta kannustuksesta... Ja :hug: takaisin sinne! On tämä sellaista menoa välillä, että lintsin vuoristoratakin jää kakkoseks.... :LOL:
Meillä oli vaan niin kovat odotukset (ja erit.minulla) tämän icsi-hoidon suhteen, että olin lähes varma, että nyt nappaa oikein kunnolla ja päästään ensimmäisen kerran edes piinailijoiden kerhoon, mutta...yritän puristaa itsestäni toivoa ensi viikkoon saakka...
Saara10, sinulle erityisen luja :hug: , tiedän tunteesi paremmin kuin hyvin, mutta jospa tuolta jostain saisimme superhypervoimia munisten kasvattamiseen ja tilanne ensi viikolla olisin vallan toinen! Toivon, että pääset kohtalotoverikseni myös siihen ihanaan punktioonkin :LOL: ! Hullua, mutta tässä vaiheessa siitäkin on iloinen!!!
Onko sinulla molemmat munistehtaat tallella ja millaisella annoksella pistelet? Minulla on vain yksi munasarja ja 200Ui:lla mennään...
Kiitos myös sinulle siksi, sillä täällä on vähemmän puhuttu tämän vaiheen haasteista ja olenkin luullut olevani ainoa täällä, jolle munisten kasvattaminen on näin pirun vaikeaa...
Rutistaa kohtalotoveria...
Marakatti
 
Mulla oli perjantai ultrassa alle kymmenen kelvollista munista ja pari liian pientä.Piikittelyä (puregon 150iu) jatkoin sunnuntaihin asti ja sumuja maanantai aamupäivään. Maanantai klo23 pregnyl ja keskiviikkona punktiosta saaliina melkein KAKSIKYMMENTÄ munista, eli yli puolet enemmän kuin ultrassa, tosin vain muutama saatiin hedelmöittymään ja jakaantumaan. Irootuspiikki voi hoitajan mukaan antaa kasvuspurtin muniksille! Nyt pp1 tai pp2. (en tiedä onko alkionsiirto pp0 vai 1)
 
Hoitsuäippä En todellakaan loukkaannu. Enhän ehtinyt olla siellä kuin 1-2vkoa ja sit sain km:n. Mutta jospa nyt tämä touko/kesä pääsis syliin asti. Ens vuodelle ehdin kyllä myös jo odottaa helmiäistä, mutta sekin tuli kesken heinäkuun lopussa :snotty:

Marakatti Voimahalit ja voimatsempit sulle :hug: Vielä on kuitenkin toivoa, koska YKSIKIN hedelmöittynyt alkio johtaa siirtoon ja siitä voi syntyä sylivauva. :heart:
 
Kiitos jokaiselle kohtalotoverille ja tsemppaajalle täällä!!! Veljeni vaimo kysyi, että olenko saanut mistään vertaistukea/keskusteluapua tässä asiassa. Sanoin, että netin keskustelupalsta on kaikkein paras vertaistukiryhmä! Mistä muualta mä voisin löytää kohtalotoverin, jolla vielä olis sama vaihe menossa?!!! Ja täällä niitä on lukuisia, jopa samalla piinapäivällä.

Erityishalaukset munisten kasvattajille ja punktioon meneville sekä sen tiedon odottajille, että onko siirtokelpoisia alkioita. Lapsettomuuslääkärimme sanoi aivan viisaasti, että ei tällaisessa tilanteessa helpota missään vaiheessa, vasta silloin kun lapsi on sylissä elävänä. Näinhän se on. Mua ei saa plussa raskaustestissä pomppimaan ilosta (joku vuosi vielä sai), koska sit alkaa se hirvittävä tuska km:sta. Tullessani siirrosta junalla kotiin, aloin yhtäkkiä itkeä, kun mieleen tuli, että vauva vois syntyä myös täysaikaisena, mutta kuolleena. Mielessäni suunnittelin jo hautajaisia. Tuota kokemusta mulla ei vielä ole ollut, vaikka lähes kaikki muut onkin. No, pitää yrittää laittaa hormonien ja stressin piikkiin. En yleensä ala synkkiä maalailemaan. Mieli oli kuitenkin todella maassa siirron jälkeen. Nyt normalisoitunut, mutta ei iloinen.
 
tuomenmarja Ajattelin tuossa juuri äsken, et luojan kiitos on tällainen palsta mistä saa tietoa ja tukea.

Tuo on aivan totta mitä kirjoitit, et kun yksi etappi on saavutettu niin taas jännitetään seuraavaa. Mä täällä pähkäilen mielessäni, et onko maanantaina mitään siirrettävää..
Tää hoito tuli niin yllätyksenä, et eihän mulle oikein edes ehditty kertoa mitä tapahtuu. Onneks olin lueskellu tätä palstaa niin tiesin suurinpiirtein mitä punktiossa tehdään!
Oli muuten uskomattoman joustavaa toimintaa Taysissa, kun tekivät punktion mulle vielä iltapäivällä. Tuli sellanen olo, et oikeesti tekevät kaikkensa et onnistuttais! =)
 

Yhteistyössä