IVF/ICSI/PAS syyskuussa

http://hotimg18.fotki.com/a/81_197/65_38/PLUSTESTI2.gif
Tuossa kuva nyt sitten testistä :D

Ellastiina, soja, nasu29, hopottitar, lintu, Tao74, RouvaP, marakatti72, Joanna78 ja kaikki muutkin, KIITOS onnitteluista ja kaikesta tsempityksestä :heart: Olen ihan itku kurkussa, tällä kertaa hämmästyksestä ja ilosta... Ihanaa että olette olemassa!!!! Nyt toivotaan tosissaan, että nämä "plussabasillit" tarttuu myös teihin ja että kyytiläiset pysyisi kyydissä itse kullakin!!!
 
Voi Maricce! PALJON ONNEA PLUSSASTA! Ihan selvähän tuo on tos kuvassakin, vaikka testi ulkonäöllisesti onkin mulle outo! Tosi hienoa!

Tsemppiä kaikille huomenissa punktioon tai siirtoon meneville! Sekä kaikille piinapäiväläisille ja kaikille meille!
 
Maricce Huippua, mahtavaa!!! En meinannut enää tulla koneelle, mutta onneksi tulin :heart: Kyllä tällasten uutisten jälkeen on mukava mennä nukkumaan. Haalea viiva on raskauden merkki, päivä päivältä se siitä tummenee (nimimerkki kokemusta on ;) )...

Nasu Mä oikein odotan niitä menkkamaisia kipuja. Ekan IVF:n jälkeen (tuoresiirron) säikähdin niitä, koska olin aivan varma, et menkat alkavat. Mutta, ne olivatkin kiinnittymiskipuja!!! Ekan PASin jälkeen niitä ei sit tullutkaan :( ja negaa näytti testikin :'( Mähän meen sun kanssa samaa piina-aikatauluja ja alan vähitellen hermoilla sillä, kun niitä menkkakipuja ei kuulu... Käytän Progesteronia ja hermoan silläkin, kun se valuu niin herkästi ulos. Jääköhän sitä edes riittävästi sisälle?!

RouvaP Periaatteessa IVF:n jälkeen voi kai tehdä PASin heti seuraavaan kiertoon?! Mulla piti olla epäonnistuneen PASin jälkeen yks kierto välissä, ehkä siks, et tehtiin lääkkeelliseen kiertoon. Olisko sama ton IVF:n ja PAS:in välilläkin. Mulla vaan kävi niin, et tulinki yllättäen luomuna raskaaks just sillä välikierrolla, mut sehän päätyi km: on. IVF-tuoresiirto onnistui, joten silloinkaan ei voitu keskustella siitä, et olisko PAS voitu tehdä heti. Mut se IVF-raskaushan päätyi myös km: on rv 13. Sit lääkärin mukaan riitti yks kierto taukoa ja teknisesti PAS olis ollu heti mahdollinen. Itse halusin kuitenkin odottaa vähän enemmän, olin henkisesti niin hajalla.

Lintu Mulla ei oo tuntemuksia minkäänlaisia, ei edes noista lääkkeistä. Tosin joskus iltaisin pahoinvointia, mut se johtunee glucophageista eikä oo joka iltaista. Aiemmista raskauksista vain yhdessä (eli yks kuudesta alkaneesta raskaudesta) ollu rinnat arat, joten sitä en pidä omalla kohdallani minkäänlaisena oireena. Enemmän "luotan" alavatsan paineentunteeseen ja menkkakipumaisiin tuntemuksiin. Sit mulla on yhtä raskautta lukuunottamatta alkanu kuvotus ja ällötys rv 6.
 
Maricce: Vielä kerran onnittelut nyt ihan "virallisesta" plussa-testistä, wau!!! :flower:

Lintu: Mulla on ainakin just toi painon tunne mahassa ja menkkamainen olo tienny plussaa, negakierroissa niitä ei oo ollut ja nyt tosiaan on, tosin vasta pp 4, joten pitäis yrittää pitää jalat maassa...
 
Mukavaa maanantaina kaikille :flower:

Joanna78 Kiitos vinkistä, kävin illalla tilaamassa niitä herkkiä testejä kolmen paketin. Onpahan varalta ja jos vaikka ensi viikon alussa pääsisi testaamaan, ellei täti tule sitä ennen.

Tuomenmarja Kiitos tiedosta. Mukava kuulla, että on mahdollisuus yrittää heti perään sillä en halua hukata aikaa enään yhtään. Onneksi meitä vähän lohduttaa se tieto viidestä erästä pakkasesta... punktioon, kun en taida enään ikinä uskaltaa :|

Nasu29 Minulla alkoi myös eilen menkkamaiset tuntemukset ja tuntuu kuin kohdussa vihloisi aina välillä. Munasarjat ovat edelleen kipeät ja luulen, että täti tulee ennemmin tai myöhemmin. Toivoisin pääseväni edes testaamaan... vaikka negan uhalla!

Tänäänhän oli muutama punktioon menijä myös.... laittakaahan kuulumisia ja toivotaan hyviä munasaaliita ;)
 
Tylsää olla kotona... edelleen kylki kipeä ja nauraminen ja yskiminen sattuu palleaan. Ahdas olo edelleen hyperin jälkeen :headwall:

Anteeksi masentava viestini, mutta jotenkin pitäisi saada tämä viikko kulumaan. Loppuviikosta pesen kyllä ikkunat... kivusta huolimatta.

En tiedä olenko tästä jo palstalla kertonut: mennessäni hyperikivuissa takaisin oysiin punktion jälkeen, mieheni oli hetkeä aiemmin lähtenyt kovalla kiireellä veljensä kanssa pitkälle golfkierrokselle... ja arvatkaa kahdesti "haukuinko" häntä tuskissani sairaalassa hoitajille ... "minä kärsin täällä tuskissani ja mies vain pelaa golfia" :LOL:

Okei, hän on hyvittänyt sen jo monta kertaa... ja paha mieli hänelläkin oli, kun kuuli tilanteestani. Välimatkaa oli vain jo monta sataa kilometria, enkä luvannut hänen enään yötä vasten lähteä ajamaan.

Naiset saa aina kaiken kestää.. =)
 
Meillä plussa oli aamulla vielä haaleampi kuin eilen illalla :| Klinikalta kyllä sanoivat, että ok jos ei ala vuoto tai isompia ihmeellisiä kipuja. Eivät antaneet lähetettä veritestiin, sen saa TAYS:sissa kuulema vain jos jotain häikkää on. Ultra-ajan antoi, se olisi 6.10, eli sinnekin on kolme viikkoa. No, enhän minä siihen tyytynyt kun niin pelottaa. Juuri kävin väestöliitossa veritestissä, tulokset tulee iltapäivällä. Hintaa tuli kokeelle omavastuuna 49 e.
 
Ihanaa, Maricce!! Olen niin onnellinen puolestasi! Ihan selvän plussanhan tuo testi näyttää!!! Onnea!!!! :heart:

Kaikille uusille taas tervetuloa puolestani! En meinaa pysyä enää kärryillä kaikista uusista, mutta kaikille kuitenkin tsemppiä hoitojenne eri vaiheisiin.

(.) Äsken oli ilmestynyt vähän verta pikkuhousunsuojaan kun kävin vessassa. Huomenna varmasti vuoto on jo täysillä päällä. Ensimmäisessä hoidossa alkoi tiputteluvuoto myös pp10 -päivänä. Niin, että eiköhän se ollut sitten taas tässä. Pakko kuitenkin lähteä hakemaan muutama testi, koska testattava on joka tapauksessa. Kyllä tää apeaksi taas vetää mielen. En kyllä osaa jatkossa enää suhtautua yhtään positiivisella mielellä raskautumista ajatellen näihin hoitoihin, tai vaikealta se ainakin tässä vaiheessa tuntuu.

Vetäydyn luultavasti taka-alalle joksikin aikaa täältäkin, mutta tulen kuitenkin kuittaamaan tänne sen negan sitten tulevana perjantaina.

Haluan toivottaa teille kaikille paljon plussasäteitä matkaan ja kiitos kallisarvoisesta tuestanne hoitoni aikana!!! Olette ihania!!!!! :heart:
 
[/url]
[color=Green3]Mukana menossa Maanantai 15.9.2008:[/color]


Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9. Testipäivä 19.9. pp 10

tanyan 1.ICSI, punktio ?, siirto 5.9 Testipäivä 16.9 pp 10

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9 pp 7

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio 8.9, siirto 10.9, Testipäivä 24.9 pp5

Hobelix: 1.IVF, punktio 8.9, siirto 10.9 pp 5

RouvaP: 1.IVF, punktio 9.9 ja siirto 11.9 Testipäivä 25.9 pp 4

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9 pp 4

nasu29: 1. IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp 4

melia: 1.IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 Testipäivä 25.9 pp 4

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8.9 ja siirto 12.9 pp 3

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

kira: 1.ICSI:n 2.PAS, siirto vko 38 tai 39 pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

riepuriia: PAS syys-/lokakuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--

Soleil76: 1.IVF, punktio??, siirto?? pp--

MinzuS ?.IVF?, 3.PAS, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:



[color=Green3]Plussanneet:[/color]



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]



Täysin ulalla olevat:

Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9., TP 15.9. pp 14
RT positiivinen pp 13 ja pp14, HCG vain 12 pp14 ODOTTELUA!
 
Maricce: :hug: mullakin tuli nyt tosi paha mieli sun puolesta...mutta eihän sitä tiedä vaikka se olisi vasta kiinnittynyt ja sen takia hcg arvot ovat noin pienet. Pidetään peukkuja!

PeePee77: toivotaan että pääset huomenna siirtoon niin pääset oikein kunnolla piinailemaan =)

Tuomenmarja: kiitos tsempityksestä ja mä todellakin toivon että tuo menkkajomotus ois sitä kiinnittymiskipua mutta yritän kuitenkin olla realistinen.

Jäyhis: älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Minä toivon täällä että se ois vain jotain pientä kiinnittymisvuotoa vain ja saisit sen plussan siihen testiin!

Mimi79: miten meni punktio??

RouvaP: Oysissa sanottiin että PAS tehdään heti kun on tullut tämän hoidon jälkeen menkat ja vielä yhdet säännölliset menkat ja sitten voi tehdä sen PASsin.

).( Rinnat kipeytyy päivä päivältä enemmän ja enemmän. Vatsassa tuntuu aina välillä vihlaisuja ja menkkajomotusta. Oon onneksi niin tiiviisti töissä etten kamalasti ehdi miettimään tätä mutta viime yönä näin unta että mulla alkoi menkat ja heräsin siihen kun itkin unen läpi ja pakkohan se oli käydä tarkistamassa että oliko ne alkaneet mutta onneksi ei. Kahvia tekee älyttömästi mieli koska olen tottunut kittaamaan sitä monta kuppia päivässä ja nyt en uskalla juoda kuin sen aamukahvin. Sanottiinko teille mitään kahvin juonnista että saako sitä juoda ja kuinka paljon sitä saa juoda jos saa ja estääkö se jotenkin sitä kiinnittymistä?

Kyllä on pakko sanoa että tulisin hulluksi ilman teitä koska täällä saan tukea niin iloissa kuin suruissa! :heart: Ootte ihania :heart:
 
Täällä siirto takana! =) Kaksi sinne nyt sit pistettiin köllöttelemään, kun olivat vähän hitaanlaisia. Mitään ei jäänyt pakastettavaksi, mut en kyllä oikeestaan sitä odottanutkaan eli enpä siitä asiasta stressiä aio tällä hetkellä ottaa. Siirto meni tosi hyvin vaikka mutkia onkin "matkalla"! Pissahätä oli kyllä ihan hirveä, mut näkyipä kohtu sitten ainakin kunnolla!

Nyt on kyllä jotenkin tyhjä olo, kun aletaan vaan odotteleen mitä tapahtuu..

:hug: kaikille!
 
JÄYHS ja MARICCE, täällä kovasti ajatuksen voimalla lähetetään hurjia plussapuhureita teidän suuntaan! Ja tietysti kaikille muillekin piinaajille!!! Meitä on täällä vaan niiiin monta, ettei millään meinaa perässä pysyä...
Yritin itsekin päivittää omaa osuuttani listalla, mutta minun sisäinen tietokone-experttini on jossain toosi syvällä, koska eihän siitä mitään tullut, mutta 17.9. on punktio ja muusta ei vielä uskalla edes haaveilla...
SAARA10, :heart: sykkyrällä odottelen kuulumiasi ultrasta!!! Toivottavasti sait hyviä uutisia!!! Ja :hug: joka tapauksessa sinulle!
Tänään illalla täräytetään pregnyl-piikki omaan napaan ja jäädään jännittämään keskiviikkoa!
 
Jäyhis ja Maricce Jouduitte todelliseen piinaan, mutta selviätte! Kaikki voi kuitenkin olla ihan hyvin. Me tämän palstan naiset emme ole mitään kevyesti kaadettavia!!! :hug:

Kiinnittymiskivuista Minä kiertopäivinä ne tuntuu? Mulla ollu tänään kp4 ja viimeks ku IVF-tuoresiirto "onnistui", niin tunsit muistaakseni just kp 4 voimakkaat menkkakivut. Olin aivan varma, että vuoto alkaa ja mieli mustana laukkasin vessassa. No, silloinhan tuli kuitenkin km rv 13. Nega-PASissa ei tuntunut kiinnittymistä. Ja nyt oon aivan hermo, ku ei tunnu YHTÄÄN MITÄÄN!!! Joku puhui, et lääkäri sanonu kiinnittymisen tapahtuvan kp 4-7. Onko niin? Onko jollain tarrannu ilman tuntemuksia?

En taida enää kestää tätä. Mieskin just sanoi, et jos ei nyt onnistu, niin pitää pitää varmaan pidempi tauko, ku ei oo rahaa. Nyt masennuin sit siitä. Mä en halua mitään taukoja!!! Joka tapauksessa tulis tauko siitä kierrosta, ku lääkkeet pitäis lopettaa. Seuraavalla voi sit kai taas tehdä PASin. Tuun hulluksi! En haluais vielä miettiä sitä. Sori valitus :ashamed:

Tsempit tämän viikon punktioihin ja siirtoihin! Ajatuksin mukana.
 
Tuomenmarja, koeta kestää tätä epävarmuutta! Meillä eka ivf ja alkion siirto ke. Ihmettelin kun sanoit että kiinnittyminen on kp4. Lasketaanko kierto ivf:ssä alkavaksi siirrosta? Eli kiinnittyminen olis 4 pvän päästä siirrosta?
 
Tuomenmarja, koeta kestää tätä kamalaa epävarmuutta! :hug:
Meillä eka ivf, punktio tänään sujui hyvin ja siirto on ke. Ihmettelin kun sanoit että kiinnittyminen on kp4. Lasketaanko ivf:ssä kierto alkavaksi siirrosta, eli kiinnittyminen ois 4 pvää siirron jälkeen?

Tao, onnea matkaan & peukut pystyyn!!
 
Mimi Alan sekoilla, kun paniikki valtaa. Tarkoitus oli laittaa pp eikä kp. Voihan sekoilu! Joka tapauksessa siirtopäivä on pp0 ja siitä seuraava pv on pp1. Tarkotin, et jostain luin, et kiinnittymistuntemukset/kiinnittyminen tapahtuis pp4-7.
 
Olin eilen täydellisessä nettipimennossa, kiitos Soneran ja nyt kun viimein pääsin nettiiin, niin onpa tänne tullut hirveesti viestejä eilisen aikana!

Maricce: Mitä kuuluu? Tilanteesi veti kyllä nyt tosi sekavaksi... Toivotaan kuitenkin, että kiinnnittyminen olisi tapahtunut vasta myöhään ja siksi noin alhainen hcg! Jaksuja sulle!!!

Entä Jäyhis, eihän vuoto ole lisääntynyt? Peukkuja myös sulle!
 
Joanna78 ja muut kyselijät tässä päivitystä tilanteeseen:
Hoitaja soitti minulle tänään aamulla ja kertoi lääkärin terveiset :| Ei sitten voinut soittaa lääkäri itse. No joka tapauksessa käski mennä VIIKON päästä uudelleen verikokeeseen ja soittamaan jos vaikka menkat alkaa tai tulee muuta muutosta. Eilen illalla kyllä jo poltteli vatsaa niin kuin menkoissa, mutta nyt ihan ok. HITTO TÄTÄ PIINAA! :kieh:

Nyt ei jaksa kirjoitella enempää. Kaikiille oikein paljon jaksuja hoitoihin ja ennen kaikkea PAAAAAAALLLJON PLUSSATUULIA +++++++ :whistle:
 
[/url]
[color=Green3]Mukana menossa Tiistaina 16.9.2008:[/color]


Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9. Testipäivä 19.9. pp 11

tanyan 1.ICSI, punktio ?, siirto 5.9 Testipäivä 16.9 pp 11

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9 pp 8

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio 8.9, siirto 10.9, Testipäivä 24.9 pp6

Hobelix: 1.IVF, punktio 8.9, siirto 10.9 pp 6

RouvaP: 1.IVF, punktio 9.9 ja siirto 11.9 Testipäivä 25.9 pp 5

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9 pp 5

nasu29: 1. IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp 5

melia: 1.IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 Testipäivä 25.9 pp 5

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8.9 ja siirto 12.9 pp 4

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio 17.9, siirto?? pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

kira: 1.ICSI:n 2.PAS, siirto vko 38 tai 39 pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

riepuriia: PAS syys-/lokakuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--

Soleil76: 1.IVF, punktio??, siirto?? pp--

MinzuS ?.IVF?, 3.PAS, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:



[color=Green3]Plussanneet:[/color]



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]



Täysin ulalla olevat:

Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9.,RT positiivinen pp13 (14.9) ja pp 14 (15.9), HCG vain 12 pp14 ODOTTELUA!
Uusi veritesti 22.9 pp 15
 
Tuomenmarja: onko teillä Kelan lääkekatto jo täyttynyt eli olette käyttäneet tämän vuoden aikana lääkkeisiin jo sen reilu 600e ? Jos näin ja tarvitsette uudet lääkkeet niin pyydä lekurilta resepti jotta saatte lääkkeet hankituksi ns ilmaiseksi vielä tämän vuoden puolella vaikka itse hoito tapahtuisi esim ensi tammikuussa.

aika sekava teksti mutta toivottavasti tajusit pointin.
 
Heissan!
Täällähän on käynyt vilske. Olen seuraillut sivusta koska omat hoitoni alkavat vasta lokakuussa, suunnitteluaika on 6.10. Täällä on monella jännät paikat ja tulee mieleen omat jännäilyt aikaisempien yritysten kanssa, mietin vain mitenköhän taas jaksan koko rumban kun tietää mitä on edessä :( .
Toivottavasti Maricce sinun arvot vielä nousee. En halua masentaa mutta itselläni kun oli kohdun ulkoinen niin hcg-arvo oli yhtä alhainen joskin se nousi pikkuhiljaa mutta ei tarpeeksi. Toivottavasti sinulle ei käy niin vaan nyt tulisi pikapyrähdys ;) .
Katselin listaa ja siellä on ilmeisesti myös muita joille hoito ajoittuisi lokakuulle. Pitäisikö meidän siirtyä omalle listalle niin kuljettaisi samassa aikataulussa ja jännättäisi yhtäaikaa ?!
 

Yhteistyössä