IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Tao Erikoinen tuo sun tilanne, mutta todellakin tosi hieno, ettei annettu tilanteen valua hukkaan. Mua jännitti aivan hirveesti se puhelinsoitto to-aamuna klinikalta. Biologi, joka soitti, oli todella fiksu. Sanoi vaan nimensä ja mistä soittaa ja sit heti perään, että "hyvää kuuluu". Sen jälkeen vasta kertoi tarkemmin. Pääsin siis heti tuskallisesta jännityksestä. Itku siinä kyllä puhelun jälkeen tuli, niin kova henkinen ponnistus tuokin oli. Voimia siihen!
 
Marakatti ja Saara: Mulla oli myös viikko sitten perjantaina ankeita ultrakuulumisia, kun vasemmalta puolelta ei löytynyt mitään ja oikeeltakin vain 4 ja 5 pientä. Lääkäri arveli, etteivät pienet ehdi kasvaa punktioon mennessä. Piikittelin kuitenkin vielä 300 iu perjantaina ja sit lauantaina irrotuspiikki ja kuinka ollakaan punktiossa maanantaina löytyi 9 munista, joista 8 kypsiä!!! Paljon tsemppiä munisten kasvatteluun!!!

Onko Maricce jo testannut, kun ei ole kuulunut mitään?!
 
Tänään aloitettu oviksen bongaus ja yllätysten yllätys se oli jo tänään positiivinen! Eli ens viikolla siirtoon, jihaa! :p Tosin nyt on vasta kp 14, vaikka mun kierto on 30-32 päivää, mutta eihän se tota tulosta muuksi muuta. Joten huomenna yritän keretä soittaan IVF-hoitajille ett joskos to tehtäis siirto. Jännittävää!
Myös mä olen vm 74 jos Tuomenmarja sitä tarkoitat!
 
hei naiset! pääseekö mukaan? ensimmäinen ivf-hoito meneillään ja punktio huomenaamuna. Siirto on keskiviikkona. Ajattelin että jännään tällä kertaa yksin mutta sitten mieli muuttui! Jännätään yhdessä!! =)
 
Hoitsuäippä samoissa mennään.

Minäkin bongaan ovista. Tänään kp 10 (tänään näkyi ovistestissä haalea toinen viiva.. eli ainakin vielä mennään normaalilla.. pelkään siis että jotain sekaisin kun oli ivf viime kierrossa) ja pitäs olla siis ensi viikolla ovulaatio. Ovulaatiotesteistä kysyisin että kun minun testissä sanotaan että aamupissasta pitää testata niin kun testaan kaksi kertaa päivässä niin kai se pitäisi näkyä iltapissastakin... meinasin olla juomatta ja pissaamatta pari tuntia ennen iltatestiä.

Sitten toinen kysymys: Monta päivää ne voi siirtää passia. Eli jos tikku näyttää että siirto pitäisi tehdä viikonloppuna niin kai sitä sitten voi jotankin siirtää sitä siirron ajankohtaa. En ole ennen passissa ollut. MInulle siis sanottiin että kun tikku näyttää ovista niin sitten seuraavan päivänä pistos ja sitten seuraavana pari-neljä päivää lugeja ja sitten siirto. Varmaan tuo pari -neljä lugeja on se jousto ettei mene siirto viikonlopulle? Vai onko jollain jäännyt pas tekemättä kun olisi siirto sattunut viikonlopulle?

Sitten mietin että kun alkiot ovat 2- ja nelisoluiset, niin otetaanko ne ennen sulamaan ja sitten katsotaane että ne jakautuu. Mihinkähän asti niitä voidaan kasvattaa ennen kohtuun laittoa normaalisti?



Lotta
 
[/url]
[color=Green3]Mukana menossa Sunnuntaina 14.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. Testipäivä 15.9. pp 13

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9. Testipäivä 19.9. pp 9

tanyan 1.ICSI, punktio ?, siirto 5.9 Testipäivä 16.9 pp 9

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9 pp 6

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio 8.9, siirto 10.9, Testipäivä 24.9 pp 4

Hobelix: 1.IVF, punktio 8.9, siirto 10.9 pp 4

RouvaP: 1.IVF, punktio 9.9 ja siirto 11.9 Testipäivä 25.9 pp 3

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9 pp 3

nasu29: 1. IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp 3

melia: 1.IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 Testipäivä 25.9 pp 3

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8.9 ja siirto 12.9 pp 2

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

kira: 1.ICSI:n 2.PAS, siirto vko 38 tai 39 pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

riepuriia: PAS syys-/lokakuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--

Soleil76: 1.IVF, punktio??, siirto?? pp--

MinzuS ?.IVF?, 3.PAS, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]



[/quote]

 
Testasin eilen negan :( En usko, että se muuttuu siitä enää maanantaiksi. On tossa testi varattuna huomiselle, mutta toivo on kyllä mennyt. Mitään oireitakaan ei ole, ei kumpaakaan suuntaan. Onko tietoa paljonko maksaa yksityisellä verestä tehtävä raskaustesti? Ajattelin, että haluan kuitenkin olla täysin varma jos ne ei TAYS:sista annakkaan lähetettä siihen testiin ja käskevät vain lopettamaan luget. Voi kunpa päästäisiin edes tämän vuoden puolella uuteen hoitoon :|
 
Maricce :hug: Älä vielä menetä toivoasi!!! En usko, että TAYS:lta käskevät vain lopettamaan Luget. Itselleni ainakin kehoitettiin inssin jälkeen käyttämään niitä vielä pari päivää testipäivänkin jälkeen, jos tulee nega ja sitten testaamaan vielä uudestaan. Vielä on toivoa!!!

Mikä on TAYS:n käytäntö testaamisessa? Eivätkö he käytä virtsa- tai verikoetta ollenkaan? Pelkästäänkö itse testaillaan? Itse en ole vielä sinne asti edennyt, että olisin päässyt asiaa kysymään.

Aina uuden vaiheen myötä tulee sitten uusia kysymyksiäkin. Itselläni on huomenna ensimmäinen ultra. Jännittää nähdä mitä piikit ovat saaneet aikaa. Pistellyt olen siis tiistaista saakka. Eilen vasta tuntui oviskipumaista tuntemusta. Muuten en ole kyllä havainnut minkäälaisia tuntemuksia tai oireita. Meillä mennään siis lyhyen kaavan mukaan.

Mäkin stressaan jo testaamisesta, sillä luultavasti se ajoittuisi työmatkan aikaan. Jos tulee nega, niin en tiedä olenko edes työkykyinen! Miten sitä silloin missään kokouksessa voi olla!!! Fiilikset menevät ylös ja alas. Välillä on toiveikas, välillä epätoivoinen.

Ps. täällä myös ollaan vuosimallia -74.
 
Maricce Ymmärrän tuntemuksesi :hug: mutta aivan kuten sanoit, niin ota varman päälle. Mä kävi viime PASin jälkeen yksityisellä verikokeessa. Itselle jäi maksettavaa n.40e. Otti vaan päähän, ku testi lähetettiin jonnekin HKIin ja sain sen tuloksen sit samana päivänä ku virtsatestinkin. Ja negaa ne silloin näytti molemmat. Toisaalta en tiedä, olisinko voinut lopettaa lääkityksen, ellen olis ollut ihan varma asiasta. Miksi epäilet, ettette pääsisi enää tänä vuonna uuteen yritykseen? Älä vielä luovuta tämänkään suhteen! Voimia huomiseen testaukseen! :heart:

Mimi79 Tervetulos joukkoon! Tsempit huomiseen punktioon! Tule sitten kertomaan, miten meni.

Lotta Mä en osaa täysin vastata sun kysymyksiin, koska mulle on kumpikin PAS tehty lääkkeelliseen kiertoon. ulatus kuitenkin tapahtuu niin, että sulattavat edellisenä päivänä ja sit seuraavana aamuna (siirtopäivänä) ilmoittavat, onko alkio selvinnyt sulatuksesta ja jatkanut jakaantumista. Sanoivat, että voivat sulattaa myös samana päivänä, mut sitä "laatu" ei välttämättä selviä yhtä hyvin.

Zumenonien avulla siirtopäivää on ainakin voinut joustaa juuri esim. viikonlopun tm. esteen vuoksi. Ekan PASin aikana sanottiin, että siirtopv on kp 19-21. Se oli sit kp 21. Nyt toisella kerralla oli kp22. Ehkä luget vaikuttavat samoin. Mä oon allerginen lugejen sisältämälle pähkinälle, joten mulla on käytössä Progesteroni-niminen lääke. Se aloitettiin ma-aamuna, kun siirto tehtiin to-iltapäivällä.
 
Hei kanssasisaret!!!
Nyt kaipaan mielipidettä mutta en morkaamista :D
Tein tänään uuden testin, saman merkkisen kuin eilenkin. Eilen tuli täysin selvä nega, ei edes roskishaamua :( Mutta tänään tuli noin puolentunnin päästä testin teosta selvä roskishaamu. Mieskin pongasi sen siitä testistä. Eilinenkin testi oli vielä tallella ja verrattiin niitä ja kyllä tämän päiväisessä oli selvästi erittäin hailakka viiva. VOI PERSKELES ETTÄ MENEE JÄNNITTÄVÄKSI!!!

Mun täytyy mennä ostamaan vielä huomiseksi uusi testi. Mikä olisi luotettavin ja paras testi?
AAAARG, kuolen jännitykseen. Jos olen oikeasti raskaana niin menee varmaan vielä muutamia päiviä, että saan kunnon viivan testiin.
 
Kiitos myötäelämisestä. Täällä ollaan ihan täpinöissä eli huomenna on ratkaiseva päivä. Maraktti, hetihän minun piti vastata, kun huomasin kohtalotoverin, koska meitä ei tunnu olevan kovin monta. Minulla menee tällä hetkellä menopuria 300 iU per päivä. Annosta nostettiin torstaina. Minulla kumpikin tehdas on olemassa, mutta näyttäis siltä, että toista on vaikea saada näkyviin ja se vaikuttaa olevan jo laiskistunut (jos nimimerkistä voi päätellä, niin minulla ikää noin viis vuotta enemmän). Ja niin, tuli kyllä minullekin mieleen, että suhtautuminen punktioon muuttui kertaheitolla, kun siitä tuli vaikeasti saavutettava etappi.

Meillä myös toiveet olivat korkealla, mutta niin ne vain ovat muuttuneet. Nyt en uskalla edes ajatella, mitä epäonnistuminen jo tässä vaiheessa tarkoittais. Haaveiden lopullista hautaamista?!?

Vaan huomenna tiedetään sitten jo enemmän. Nyt ei kyllä ole aamun jälkeen ollut mitään oireita. Aamulla oli sentään vähän ovismaisia tuntemuksia, mutta niitä oli myös ennen torstain ultraa.

Tämä meni kovasti oman navan kaivelemiseksi. Taidan lähteä värkkäämään ruokaa. Jos vaikka kaikenlainen puuhastelu auttais suuntaamaan ajatukset muualle.

Rentouttavaa sunnuntaipäivän jatkoa!
 
Maricce: Kylläpäs sulla meni jännäksi, hui! Jospa on ollutkin myöhäinen kiinnittyminen, eikä siksi vielä näkynyt eilen mitään. On tää mystistä puuhaa. Nyt vaan oottelet huomista ja testailet sit aamupissasta uudestaan. Mulle ovat Tays:sta suositelleet Apteekin omaa raskaustestiä ja niitä mulla onkin pari tuolla kaapissa odottelemassa. Minkä merkkisellä olet muuten testannut eilen ja tänään? Pidellään peukkuja!

Mulla on vatsassa möyrästys jatkunut ja myös rinnat olivat aamulla arat. Täällä siis toivo nostaa päätään, sillä molemmissa plussauskierroissani on ollut samankaltaisia oireita samoilla päivillä... Mä testailen varmaankin ekan kerran jo perjantaina (pp 9), sillä molemmissa plussakierroissa olen silloin saanut haamun. Pitäis vaan tilata niitä Aconin tms. muita herkempiä testejä, sillä toi apteekin oma ei kyllä vielä noin aikaisin näyttäisi mitään. Jännäksi vetää. Minkäslaiset on fiilikset muilla piinailijoilla?

Paljon tsemppiä myös meidän oviksen bongaajille! Mulle on aina tehty pas lääkkeelliseen kiertoon, joten toi ovistikkujen kanssa räplääminen on onneksi jäänyt välistä...

Ja huomenna oli porukkaa menossa punktioonkin. Onnea matkaan kaikille!
 
Maricce Toivon todellakin plussaa sulle! Ystäväni teki myös roskishaamun toissapäivänä ja toisen haamun eilen ja tänään selkeän plussan! Itse ensimmäisen raskauden alkaessa tein yli kymmenen testiä ja kaikki oli todella "haamuja". Kertaakaan se viiva ei näkynyt kunnolla eikä se ollut tarkka neuvolassakaan :D Tyttö on nyt 4-vuotias pikkurinsessa =)

Mistä te tiedätte mitkä testit on herkkiä? Tekisi mieleni testata tämä pian pois päiväjärjestyksestä. Entä onko kenelläkään kokemusta kuinka pian IVF:n jälkeen voi tehdä PAS:in? Pelkään, etten enään koskaan uskalla lähteä näihin hoitoihin sen kamalan hyperin jälkeen.

RouvaP... pp3

:attn: Milloinkahan voi aikaisintaa testata ja kaikkein herkimmällä testillä....?
 
MARICCE, täällä peukut sojottaa haamun vahvistumiseksi selkeäksi plussaksi!!! Ystävälläni oli ihan samalainen tilanne ja haamuviiva vahvistui vasta 3.pvänä ekan haamun jälkeen kunnon viivaksi, joten malttia vaan ystäväiseni... Ja ropisemalla plussapisteitä :LOL: !

SAARA10, Toivon :heart: , että huomisessa ultrassa löytyy punktoitavaa oikein kunnolla!!!Ja laitahan kuulumisia tulemaan, olisi niin mukavaa saada sinusta piinaustoveri. Meillä tosin edellinen hoito tyssäsi punktioon, vaikka 5 kypsää munasolua saatiinkin maljoille hedelmöittymistä varten kerättyä. Yksikään niistä ei IVF-menetelmällä hedelmöittynyt ja nyt olisi sitten vuorossa ICSI, mikäli sieltä jotain hedelmöitettävää saadaan kerättyä... Mutta apinanraivolla täytyy sinnitellä toivon rippeissä roikkuen keskiviikkoon saakka, jolloin on totuuden hetki... Voimia sinulle munistehtailuun!
Ja RUTISTUS kaikille kanssasisarille!
 
Rouva P: Tilasin just netistä mammaksi.fi:n r-testejä ja sieltä löytyi myös herkkiä testejä, herkkyys 10. Käsittääkseni yleisesti apteekissa myytävät, esim. Apteekin oma r-testi, Clearblue yms. ei oo niin herkkiä testejä.
 
Päätinpä minäkin pitkästä aikaa vaihtaa kuulumisia, kun olen vain yrittänyt hiljaa elellä mukamas ajattelematta piinapäiviä. Täällähän on väkeä kuin pipoa! Mariccelle peukkuja siitä, että tuo haamu kääntyy vielä plussaksi. Ja tsemppiä kaikille punktioon tai siirtoon suuntaaville, että tulokset ovat hyviä.

Itselläni on testipäivä vasta ensi perjantai ja teen sen yksityisellä verikokeesta, koska olen siellä käynyt myös hoidoissa. Lääkärini sanoin: "Ei ne kotitestit aina niin luotettavia ole", joten ei kannata vielä heittää toivoa. Käyn labrassa aamulla ja soittavat mulle iltapäivällä HCG-arvon.

Miesparka oli muuten käsittänyt lääkärin puheesta, että saisin tietää sen jo tämän viikon perjantaina. Tuli töistä kotiin, kun mä olin yhden ystäväni kutsunut kylään ja odotti AIVAN kärsimättömänä, että koska se mun ystäväni lähtee (joka ei tiedä näistä harrastuksista), että voi kysyä multa asiaa. No kun sitten tulin saattamasta ystävääni bussipysäkille, mies oli ihan ihmeissään, kun selitin sille tilanteen, että voihan kultaseni, nyt se alkio ehkä vasta kiinnittyy JOS kiinnittyy eikä mikään testi kerro sitä ennen asiaa... Silloin taas tajusin, että kyllä tämän naisen hormonitoiminnan seuraaminen taitaa olla aika hämmentävää näille meidän puolisoille. liikuttavaa.

Nyt se klassinen kysymys kaikille piinailijoille ja muillekin: Onks mitään tuntemuksia/oireita ennen testipäivää? Heittäkää vesilinnulla, jos ette halua ajatella/vastailla... ;)

Jännittää vaan aika lailla ensi viikon perjantai ja kieltämättä pienet oireet nostaa toiveitakin, mutta onhan näitä ennenkin koettu: rintoja kivistää, alavatsalla alkanut nyt viikonloppuna pientä vihlomista ajoittain ja painontunnetta. Tänään vedin myös kahden tunnin päikkärit, mutta sitä en laske itselläni oireisiin, sillä olen lahjakas nukkumaan.

Mutta back to the reality: Käsittääkseni lugetkin aiheuttaa vastaavia sivuoireita osittain kuin raskaus (ainakin rinnoissa), joten yritänpä tässä nyt pitää itseni elättelemästä liikaa toveita. Perjantaina, perjantaina.
 
Kiitos kaikille peukuista =) Ne varmaan auttoi! Olin niin kärsimätön joten menin apteekkiin ja ostin ClearBlue testejä. Haaleen vaalee plussa, kuitenkin ihan selvä sellainen ja ihan testi ajassa :heart: Pyysin myös miestä katsomaan, ettei silmät tehnyt tepposia ja kyllä hänkin sen ihan näki :LOL: Laitan kuvan jos osaan. Mä en usko tätä, mitäs jos se häviää huomen aamuksi??? Tekisi mieli vain kulkea se testi kädessä ja tuijottaa sitä koko ajan!
 
Maricce: Pidän peukkuja että se viiva vahvistuisi ! Kyllä muakin alkoi sun puolesta jännittämään. Toivottavasti saat nukuttua yöllä.

Tervetuloa kaikki uudet :wave: kiva saada uusia tähänkin pinoon :) En tietenkään toivoisi että meistä kukaan olisi tässä pinossa vaan että oltaisiin raskauduttu luomusti ja nopeasti koska tätä ei toivo kenellekkään...siis tätä lapsettomuutta eikä varsinkaan näitä raskaita hoitoja.

).( pp3 menossa ja 2 päivää on ollut aivan armoton väsymys ja lisäksi on alkanut menkkamaiset juilimiset vatsassa. Onko kenelläkään kokemusta/tietoa että johtuuko nuo oireet progesteroneista? Tänään olen ollut tosi alamaissani koska vatsaa juilii välillä ihan niin kuin ennen menkkoja joten olen henkisesti valmistautunut tädin tuloon...tai ainakin niin luulen :(

Anteeksi tämä masentava teksti mutta nyt tuntuu tältä :(

Tsemppiä kaikille jotka ovat menossa punktioon/siirtoon ensi viikolla. Tulkaahan kertomaan sitten kokemuksia että miten meni jne. Jaksamishaleja kaikille ihanille kanssasisarille :hug:
 
Maricce: olen näköjään hidas kirjoittamaan kun sun viestiä ei vielä ollut täällä kun aloin kirjoittamaan :LOL: mutta TODELLA PALJON ONNEA PLUSSASTA JA PALJON TARRASUKKIA VAAVILLE MATKAN VARRELLE :heart: Olen todella onnellinen puolestasi :heart: Ihana uutinen!
 

Yhteistyössä