IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Hei kaikille, itse täällä kovasti pelkään huomista saalista... Pelkään, että sieltä ei näin hyvän alun jälkeen ole yhtään hedelmöitettävää...

Olo on todellakin kuin omenalla, turvonnut ja "siemeniä" täynnä... ihana päästä näistä lääkkeistä eroon. Viikossa olo muuttunut todella plösömäiseksi vaikka olen muuten ihan normaalivartaloinen.

Ihania punktiosaaliita teillä on ollut tähän saakka.. Hienoa!

huomenna se oma saalis kerätään :/
 
Joanna78 Hieno saalis!!! Siitä luulis saavaan jo pakastettavaakin =)
Jaa tuntemukset... No ei ole mitään selviä tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Massua vihloi muutama yö sitten aika paljon, nyttemmin ei kovin usein. Vain jos tulee likaa venytystä tai ponnistusta. MUTTA minulla nuo vihlomiset tulee ja menee muutenkin joka kierrossa, että niistä ei voi päätellä yhtään mitään. Rinnat ei ole erityisen kipeät, ehkä hieman kosketus arat mutta tämä varmasti johtuu näistä kaikista lääkkeistä. Huonovointisuutta ei ole missään muodossa, mikä on hieman outoa sillä olen voinut viimeiset 3-2 kk huonosti jatkuvasti ja olenkin laihtunut 6 kg tänä aikana. Nyt maistuu ruoka hyvin, liiankin hyvin :ashamed:
TOIVEUNIA: Viime yönä heräsin ja olin TÄYSIN VARMA siitä, että olen raskaana. :LOL: Nukahdin sitten takaisin ja aamulla vaan muistin heränneeni ja ns. "valaistuneeni" :LOL: JOO ENÄÄ EN TODELLAKAAN AJATTELE NIIN! Mitä lie ihme unta olin nähnyt!!! Oikeasti en jaksa uskoa sellaiseen ihmeeseen, että heti eka IVF tuottaisi tulosta. Minulla muutenkin kaikki elämässä mennyt vaikeimman kautta niin en usko, että tämä tulisi niin helpolla :p

lintu Hienoa, että siirto meni hyvin ja pakkaseenkin jäi alkioita :flower: Nyt sitten vain piinailemaan :D Minulla ei todellakaan ole mitään hienoja neuvoja ajankulumiseen! Itsellenikin yhtä piinaa kaikki päivät!. Olen yrittänyt järjestää kaikenlaista tekemistä niin että olisi muutakin ajateltavaa, mutta sinne ne ajatukset meinaa yleensä kääntyä. En ole töissä ollenkaan joten mun ei tarvitse onneksi murehtia siitä, etten pystyisi keskittymään tai saisi töitä tehtyä. Koska just niin minulle kävisi jos olisin töissä :whistle:

Testipäivän lähestyminen toisaalta helpottaa ja toisaalta taas pelottaa ihan mielettömästi. Välillä toivoo, ettei se tulisi koskaan niin voisi elää toivossa ja haaveilla vauvasta. Testipäivä kun voi viedä kaiken toivon :ashamed: Iskä juuri kyseli eilen, että millos meillä on se testipäivä. Sanoi sille, että viikon päästä ma ja jos soitan aamusta niin tarkoittaa sitä, että plussa on pärähtänyt ja taas jos minusta ei viikkoon kuulu niin sitten ei onnannut, sillä siinä tilanteessa en varmaan pysty kommunikoimaan kenenkään kanssa :ashamed: Pätee varmaan myös tämän palstan kanssa, katsotaan nyt miten menee...

Jäyhis Miten sinulla on mennyt piinailut?
 
Moi, naiset!

Joanna78 ja Lintu, tosi hyvät munissaaliit teillä! Toivotaan Joannalle hyvää alkiomäärää + onnea siirtoon ja ja Linnulle tsemppiä piinistelyyn!

RouvaP, hirmuisesti onnea huomiseen punktioon! Toivottavasti löytyy hyvä munissaalis!!! Tulehan sitten kertomaan kuulumisia, kun jaksat!

Nasulle myös valmiiksi onnea tiistaiseen punktioon! Täällä ollaan ihan varmasti hengessä mukana.

Kaikille muille myös jaksailuja hoitoihin!!

Lintu, ei mullakaan ole oikein mitää neuvoja ajan kulumiseen. Olen nyt yrittänyt olla ihan melkeinpä ajattelematta koko asiaa. Edellisessä hoidossa en osannut muuta kuin kytätä tuntemuksiani ja olla kotona neljän seinän sisällä kuin mikäkin erakko. Mihinkään tuntemuksiini en uskalla enää yhtää luottaa, koska luget tekee ainakin minulle selkeitä raskausoireita. Nyttenkin on rinnat todella arat ja alavatsaa vihloo vähän väliä, on painon tunnetta, pissattaa ym. Odotan vain testipäivää ja jos vuoto ennen sitä alkaa, teen testin sitten heti sen alettua. Siis testipäivään tai vuodon alkuun asti yritän olla cool B)
Niin ja sitten hypinkin taas seinille ilosta tai surusta... niin se vaan menee.

Kiitos Maricce kun päivität meidän listaa!! :D Tosiaan ihan suhteellisen hyvin on mennyt piinailut. Aika pessimistinen taidan loppupelissä olla tällä kertaa. Ensimmäisessä hoidossa pettymys oli niin suuri. Kai sitä vaan yrittää suojella itseään. Minä olen nähnyt tuhmia unia muutamana yönä. Mitähän sekin tarkoittaa? Varmaan johtuu siitä, kun ei olla vähään aikaan mitään touhuiltu miehen kanssa makuukammarin puolella. Miten asia muuten on, voiko tämän piinailun aikana harrastaa makuukammaritouhuja normaalisti? Enpä ole tullut kysyneeksi lääkäriltä, eikä olla harrasteltu kun ei ole ollut tietoa.

Plussasäteitä ja voimia meidän pinolle!!
 
Hei! Tarrasukkia kaikille jo siirrossa olleille!!!

Kysymys: monentenako kierronpäivänä teillä on punktio ollut? Huomenna aloitan Gonalin piikityksen. Clomeilla mulla oli ovulaatio aina melkoisen varhaisessa vaiheessa. Mietin, että voiko se ennakoida, että punktiokin olisi sitten varhain... Ensimmäinen seurantaultra on ensi viikon maanantaina, joten sitten vasta kai saa enemmän osviittaa jatkosta... Mutta ihanaa, että pääsen piikittämään! Siis jotta homma etenee (en ole masokisti).
 
Moikkis! :wave:

Mä liityn nyt mattimyöhäsenä ketjuun..
Sopiiko vielä mukaan?

Mulla oli perjantaina ekan ICSI : n siirto.
Saatiin tämä yksi ainokainen alkio, pakkaseen ei jäänyt mitään :'(
Testipäivä 16.9..
Ei mitään tuntemuksia vielä ainakaan.. |O



Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. Testipäivä 15.9. pp 7

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9. Testipäivä 19.9. pp 3

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9? pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8.9 ja siirto 10.9 pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio 8.9, siirto 10.9 pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio 8.9, siirto 10.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 9.9 ja siirto 11.9 pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

nasu29: 1. IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

melia: 1.IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

kira: 1.ICSI:n 2.PAS, siirto vko 38 tai 39 pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

riepuriia: PAS syys-/lokakuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--

Soleil76: 1.IVF, punktio??, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

tanyan : 1.ICSI, punktio 5.9=yksi alkio. Siirretty. Testipäivä 16.9


 
Ellastiina minulla on gonalille punktio 14 päivä aloituksesta. Gonalia siis pistin 11 päivää(187,5). En tiedä olisko minulla aikataulu mitenkään normaali... luulisin että pistelin aika kauan... mutta sitten olikin paljon munasoluja yhtä'äkkiä (eka ne ei näkynyt ultrassa).

Tervetuloa tanya.

Lotta
 
Heippa!

Täällä tapahtuu koko ajan ja meitä näyttää listan mukaan olevan paljon.

Edelleen ollaan mekin menossa mukana, nyt ihan konkreettisesti; parit pistokset on masuun isketty ja ultrapäiväksi varattu torstai. Ehkäpä silloin tietää jo enemmän ens viikon tapahtumista. Hurja ajatella, mitä kaikkea parin viikon sisään tapahtuu (meillä eka lapsettomuushoito meneillään, ei oo aikasemmin oltu minkäänlaisissa hoidoissa).

Hyvää mieltä ja paljon onnistumisia!
 
Täällä tulee tekstiä niin paljon, etten valitettavasti pysy perässä. Silti ajattelin informoida miten täällä mennään. Eli siis sunnuntaina aloitin sumuttelut. Vähän pelotti, että mitä JOS kuitenkin olin ihmeen kaupalla raskkaana, koska lauantaina pyörryin saunaan - mitä ei ole koskaan tapahtunut... Mutta ilmeisesti se johtui vain hirveän alhaisesta verenpaineesta yläpainen 72, ja en ole raskaana, Testikään sitä ei vielä olisi näyttänyt. Päätettiin miehen kanssa, että aloitan kuitenkin sumuttelut, koska ei haluta odottaa ensi kiertoon, ja todennäköisyys olis ollut ehkä 0,01 prosentin luokkaa, kuitenkin pieni pelko..
Nyt kauheat kuumat ja kylmät alloot. Kauhulla odotan niitä vaihdevuosia, sitten kun ne joskus päälle paukahtaa. Olo on välillä hieman tokkurainen. Pelkään, että unohdan jonkun annoksista. Viikolla 40 meillä on nyt suunnittelilla punktio ja todennäköisesti siirtokin, katsotaan vain miten tämä synarela nyt alkaa tehoamaan. ensi viikolla aika sitten väestöliitolle taas.

Paljon plussia tähän pinoo, ja voimia erityisesti jo siirrossa olleille. :heart:
 
Maricce
Teillä siis testipäivä päivää ennen meitä.. Joko jännittää?

Joanna78
Me saatiin myös punktiosta 9 munasolua... Sit huomattiin että yksi rakkula oli tyhjä..Jäi jäljelle 8, ja siirtopäivänä.. oli yksi hyvä alkio joka siirrettiin! Pakkaseen ei jäänyt mitään :'( :ashamed:
Toivottavasti teillä menee paremmin... B)

Mä luulin että nuorella iällä olis ollut jotain merkitystä noissa munasoluissa, et ois saanut vähän enemmän tai hyvälaatuisia..mut ei.
Oonhan mä ihan mummo. Kohta 22v ja täysin terve :eek: Toivotaan että tää alkio olis ainutlaatuinen ja kiinnityis muhun...ja kestäis sen 9 kk siellä...*haaveilee* :'(


Huoh..kuinkahan sitä saisi unta.. :ashamed:
Pakko vaan lyödä väkisin pää tyynyyn että pääsee taas tienaamaan rahaa hoitoihin...
 
Tervetuloa joukkoon minunkin puolesta kaikille uusille! Täällähän on saatu mahtavia saaliita punktioissa ja kyytiläisiäkin on jo matkassa mukana... Tarrasukkia sata paria ja voimia piinapäiviin!
:hug:
Itselläni on ollut hieman matalapainetta... Ensin ei tätiä kuulunut lainkaan, mummosuihkeet jylläsivät ja menin totaalisen masentuneena naikkarille kuulemaan "tuomioa"... Lääkäri olikin yllättävän optimistinen ja siirsi pistosten aloittamista päivällä, mikäli täti sittenkin suvaitsisi tulla, kun sitä kerrankin niin pirun kovasti odotettiin.... Ja huh... mikä ilon päivä oli viime torstai, kun täti vihdoinkin saapui!!! Enpä muista milloin olisin siitä iloinnut... Illalla sitten täräytin ekan puregoni-satsin mahamakkaraan ja nyt on sitten menty 5 pvää 200UI...
Perjantaina on ultra ja tsekataan tilanne ainokaisessa munistehtaassani... Viimeksi saldo ei ollut kovinkaan lupaava, mutta toivottavasti edes jotain.... vaikka edes yksi.... Pelottaa vain miten meidän tällä kertaa käy... Tyssääkö kaikki punktioon niiku viimeksi, vai voisiko minullakin olla saumaa ikiomaan kyytiläiseen... Toiveita ja isoja haaveita...
Voimarutistuksia meille kaikille!!!
Mulla taitaa olla punktio mahdollisesti ensi viikolla tai seuraavalla, riippuen tietty perjantain näkymistä...Ketäs muita on samalla aikataululla matkassa?
Ja sitten vielä ekstraluja rutistus Hopottitar, missä sitten menetkin... :hug:
Terveisin yökukkuja

:)
 
Itsekkäästi unilääkkeeksi kirjoitan - helvetillinen punktio takana, toista en ihan heti haluaisi tehdä. Verenpaineet ja sokerit oli alhaalla ihan kunnolla ja pyörryinkin kahdesti ja pitihän sita vielä oksentaakin. Eli koko päivä olin makuulla klinikalla, kun lääkäri pelasi varman päälle. Saalis oli pieni, kolme, koska vasen puoli jätettiin rauhaan kun isot möllykät olivat olleet hätäisiä ja ovuloineet jo sunnuntaina. Nyt on sitten hankala nukkua, kun on täynnä nestettä. Siirto olisi sitten torstaina.
 
Voi Hobelix, kun sulla oli ollut rankkaa :hug: Kuulosti kyllä karmealta kokemukselta! Onko sulla muutenkin ollut ongelmia sokerien ja verenpaineen kanssa, vai oliko toimenpide niin rankka, että se vaikutti niihin? Toivotaan, että nuo kolme olis sitkeitä sissejä ja jaksaisivat hedelmöittyä ja jakautua! Nyt vain lepäilet ja otat rauhallisesti. Paljon jaksuja sinne!
 
[/url]
[color=Green3]Mukana menossa Tiistaina 9.9.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1.9. Testipäivä 15.9. pp 8

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio 3.9 ja siirto 5.9. Testipäivä 19.9. pp 4

tanyan 1.ICSI, punktio ?, siirto 5.9 Testipäivä 16.9 pp 4

lintu: 1.IVF, punktio 5.9 ja siirto 8.9 pp 1

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8.9 ja siirto 10.9 pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio 8.9, siirto 10.9 pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio 8.9, siirto 10.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 9.9 ja siirto 11.9 pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

nasu29: 1. IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

melia: 1.IVF, punktio 9.9, siirto 11.9 pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

kira: 1.ICSI:n 2.PAS, siirto vko 38 tai 39 pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

lotta08 1.IVF:n 1.PAS, siirto viikko 39 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

riepuriia: PAS syys-/lokakuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

hoitsuäippä 2. IVF:n 3. PAS, siirto? pp--

PeePee77 1. IVF:n 2.PAS, siirto? pp--

Soleil76: 1.IVF, punktio??, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]







 
tanyan Jännittää ja kauhistuttaa!!! Välillä toivoisi, että voisi vain nukkua testipäivään asti, ei tarvitsisi miettiä mitään. Muuten miten sinulla on testipäivä jo 16 päivä vaikka siirto oli 5.9? Se olisi niin kuin pp 11. Vai tehdäänkö muualla aikaisemmin testejä kuin täällä Tampereella? Meille lääkäri sanoi tuon pp 14 ja aikaisemmin ei kuulema ole vielä varma se tulos... huijasiko lääkäri minua??? :eek:

Hobelix :hug: Ikävää, että sinullekin oli punktio kamala kokemus. Minä ainakin ajattelin kysyä onko nukutus mahdollinen seuraavalla kerralla, sen verran kammo jäi. Nyt vain toivotaan, että teidän pieni saalis on sitäkin laadukkaampi =) Paljon lepäilyä ja mies passaamaan, toimi ainakin meillä B)

Ellastiina Se punktio päivä ei ole mitenkään sidottu kiertopäiviin. Kaikki riippuu siitä miten sinun munikset kasvaa. Minullakin oli punktio vasta kp 22, eli siinä mielessä kovin myöhään. Tietysti jos sinun keholla tapana reagoida vahvasti hormoneihin niin se kyllä ennustaa sitä aikaista punktioita. Näin minä olen asian ymmärtänyt...

marakatti72 Minulla täällä kaikki sormet ja varpaat ristissä sinun puolestasi =) Toivotaan, että ainokainen munasarjasi saa mahti voimat ja kasvattaa supersaaliin tällä kertaa =)

Jäyhis Ei niitä petipuuhia ole kielletty, lähinnä punktion jälkeen pitää varoa tärinää yms. muutama päivä tai niin kauan kuin on kipeänä. Minä itse tietysti ajattelin viisaana tyttönä (siis kukaan ei minulle ole näin sanonut) näin, että pp 2-7 kun kiinnittyminen tapahtuu, vältetään seksin harrastamista koska tietysti orgasmin voimasta kohtu supistelee ja se voisi mahdollisesti häiritä kiinnittymistä. En tiedä pitääkö mitenkään paikkaansa, mutta otamme varman päälle :LOL: No, kyllä muutenkin on ollut aika hiljaista viime kuukausina makuuhuoneen puolella, on ollut niin paljon mietittävää ja tämä vauvaprojekti rupeaa tympimään molempia. On romantiikka kaukana tästä lastenhankinnasta!!!
Meillä sitten kyllä pusutellaan ja halitaan pitkin päivää, nukutaan kylkikyljessä, että hellyyttä ei puutu, mutta seksi varsinkin miehestä maistuu hieman puulta. Ja nyt kun päästiin IVF:n niin ei ole edes pakko ja siitäkö se mies sanoo JIPII, kun 2 vuotta on harrastettu enemmän ja vähemmän "pakkoseksiä". Muutenkin on hieman vähempään tyytyväinen kuin minä :LOL:

Mutta tsemppiä kaikille, piikittelyyn ja piinailuun, tehdään paljon plussia!!!
 
Täällä on nyt niin vilkasta, ettei tahdo perässä pysyä! Hyvä niin. On ihanaa tietää, että meitä on täällä niin monta, jotka ymmärrämme toisiamme täydellisesti!

Tanyan, minullekin pisti silmään tuo sinun testipäiväsi. Mulla oli myös siirto viime perjantaina, eli tänään on pp4 ja testipäiväni on siis perjantaina 19. päivä. Ollaan siis menossa ihan samoissa aikatauluissa. Toivottavasti kävisi hyvin ja meille molemmille saataisiin tarrautumaan nämä asukit matkaan!!

Hobelixille voimia! Kauhea punktiokokemus sinulla! Olisinpa voinut antaa edes puolet omasta helposta punktiokokemuksestani sinulle!

Marakatille tsemppiä muniskasvatukseen. Toivottavasti tulisi nyt oikein hyvä saalis ainokaiseen tuontantolinjaan!

Maricce! Ihan samalla lailla olin ajatellut tuosta seksiasiasta. Kohdun supistelu ei varmaan ole hyvä juttu tässä vaiheessa piinailuja. Muuten meillä molemmilla tuntuisi olevan halukkuutta ko toimintaan, kun molemmat miehen kanssa siitä untakin jo nähdään :D

Kaikille meille tsemppiä ja jaksailuja!! Ja plussasäteitä ja -tuulia
+++++++ :whistle: PUFFFFF....
 
Ensinnäkin, kiitokset kaikille kannustuksesta eilen. Jännitin ihan hirmuisesti tämänpäiväistä toimenpidettä.

Saaliiksi saatiin15 munasolua, aika hyvin siihen nähden, mitä pelkäsin. Nyt saan sitten jännätä miten hedelmöittyminen sujuu. Miehen sperma kun on diagnosoitu; "riittävä hedelmöittymiskyky". Nyt olen ollut sitten todella kipeä, kolme 600 buranaa jo mennyt ja vieläkin olen kipeä. Itse toimenpide ei sattunut melkeinpä lainkaan sillä toiveeni mukaisesti sain kohdunkaulan puudutuksen, eikä sekään tuntunut missään. Mahtavaa hoitohenkilökuntaa tuolla Oysissa!

Siirto olisi siis torstaina, jollei puhelinsoittoa kuulu huomenna. Toivotaan, että edes yksi lähtisi jakautumaan ja päästäisiin siirtoon.

Tsemppiä hoidoissa oleville ja tarrasukkia piinaajille.

Mitä muille tänään punktiossa olleille kuuluu?

 
Olipa sulla hieno munissaalis RouvaP! Eikö oys:ssa tuo puudutus sitten ole vakiotoimenpide? Mielestäni Tays:ssa se on aina laitettu automaattisesti. Ihmettelin vain sitä, että olet syönyt Buranaa. Tays:ssa hoitaja nimenomaan kielsi Buranan tms. käytön ja sen sijaan pitäisi syödä jotain parasetamolia sisältävää kipulääkettä, kuten esim. Paratabs, Panadol yms. Ilmeisesti Burana voi heikentää kohdun limakalvoa tai jotain sinne päin...
 
Joanna78 Mielestäni pysissa se ei ole vakiotoimenpide, sillä itse toivoin juuri endon vuoksi kunnon lääkitystä ja suosittelivat sitä. Jotkut eivät tarvitse sitä ollenkaan joten tapauskohtaisesti sen antavat. Viime kerralla en saanut puudutusta.

Buranaa käskivät syödä nyt tähän punktion aihettamiin kipuihin ja toki siirron jälkeen ja mikäli raskaus alkaa niin täytyy siirtyä parasetamoliin eli esim. Panadoliin. Mulla on nyt todella kipeä maha aina välillä, vähän sekaisikin, pelkään että jos tämä ei mene ohitse ollenkaan. En oikein pysty kunnolla liikkumaankaan ja paikkoja särkee. Joten napsin nyt sitä buranaa jotta olo paranisi... :|
 
Punktio on sitten ohi ja saaliiksi saatiin 15munista. Punktio oli todella kivulias mutta onneksi oli ihana hoitaja ja mieheni tukemassa minua. Pääsin kotiin jo 11 aikoihin ja sen jälkeen olenkin sitten vain nukkunut ja nyt on olo melkein normaali mitä nyt vähän kävellessä sattuu. Hoitaja kyllä varoitteli että huomenna voin olla kipeämpi....toivottavasti en. Ajattelin ottaa yhden punkku lasillisen ja laittaa uudestaan nukkumaan ku vissiin nuo lääkkeet väsyttävät vieläkin.

RouvaP: meillä oli sitten sama munissaalis =) Mulle eivät aikoneet soittaa jos yksikään ei hedelmöity vaan menen suoraan torstaina oysiin ja kuulen sitten vasta siellä että pääsenkö siirtoon vai en :(
 
Ellastiina Mulle tehtiin punktio gonal-hoidossa kp 12 ja siirto kp 15 (oli viikonloppu välissä). Sit ekassa PASissa siirto oli kp 21 ja nyt olis kp 22.

Voimia kaikille rankoista punktiokokemuksista kärsiville! Ja tsempit siirtoon. Tervetuloa uudet! Ja voimahalit piinailijoille!

Itseänikin alannut hieman jännittää, kun tiedän, että huomenna sulatetaan kaksi alkiota... Kunpa sieltä sitten toinen selviäisi torstaina siirtoon. Soittavat aamusta (yleensä klo 9), juna lähtee klo 12 ja siirto olis klo 15.40. Oon niin kiitollinen, kun ei tarvi töissä kertoa kenellekään mitään...
 
Tippa linsissä luin kannustavia viestejänne!!! :hug: kaikille teille, jotka jaksoitte tsempata minua! Tilanteeni ei todellakaan ole helpoin mahdollinen, mutta toivotaan, että ainoa munistehtaani painaa nyt urakkataksalla hommia :LOL:
Ja aikamoisia kokemuksia on täällä ollut punktioista, uh... Toivottavasti kurja kokemus palkitaan plussalla ja silloin kyllä kaikki kärsimykset pyyhkiytyvät mielestä, ainakin näin luulisin...
Piinailijoille toivottelen vauvantuoksuisia haaveita ja siivillä lentäviä päiviä ja tietty testipäivään PLOP,PLOP =)
Tällä kertaa iloisella fiiliksellä liikenteessä oleva marakatti :wave:
 
Nyt anteeksi viestin OmaNapaisuus.

Perjantaina lääkäri kertoi, että maanantaina punktio ilman Pregnyliä ja ei antanut toiveita, kun on vain yksi isompi follikkeli. Simppapurkki kädessä kotiin... sniif. Silmät punaisena ja turvoksissa..

Maananaina syömättä ja juomatta sairaalaan, mies sai vapaapäivän ja näin mentiin simpat mukana hoitopaikkaan. TÄH.. ei teillä ole punktio, vaan kontrolli ultra :D

Jokin meni vikaan hoitavanlääkärin kesäloman sijaisen ja tämän toisen lääkärin kommunikoinnissa.

Hyvä näin, punktio tänään ja nyt isoja follikkeleja on enemmän kuin yksi. Ja onneksi mies sai tällekin päivälle vapaan, ei tarvinnut talonmiestä mukaan pyytää ;)
Siellä ne follikkelit oli kasvaa pyrähtäneet ja limiskin oli huikeat 11mm

Tulen iltapäivällä kertomaan punktio kuulumisia. Jännittää, vaikka eihän tämän enää pitäisi =9

Tuomenmarja Onnea tulevaan siirtoon. :heart:
Nasu ja Rouva P, voi miten hyvät munasaaliit. Onnea siirtoon :heart:
Marakatille luja halaus ja hyvä, että fiilikset jo iloisemmat :heart:

Kaikki Rakkaat Piinailijat =) koko :heart: toivon sitä plussaa niiiiiin monelle.
Mukavia, rentoja ja stressittömiä piinapäiviä. Liityn joukkoonne perjantaina.
 
Hopottitar: Onnea punktioon!!!

Rouva P: Onnittelut huimasta saaliista! Myös meillä kiellettiin Buranan käyttöja suositeltiin käytettävän paracetamolia sisältävää särkylääkettä. Voi kun olisinkin saanut kohdunkaulan puudutuksen, toimenpide kipuineen oli suoraan helvetistä.

Nasu29: Onnittelut myös sinulle huimasta saalista!

(.) Ensimmäisenä pitää sanoa tuleville 1. punktioon menijöille - kipu on yksilöllistä. Eli tätä ei kannata ottaa kauhutarinana. Ensinnäkin sain esilääkityksenä Tenoxin, joka lienee unilääke? Tämä ei rauhoittanut tippaakaan ja olin todella paniikissa ennen toimenpidettä ja itkin koko toimenpiteen ajan. Lisäksi lääkitys ei tehonnut sitten alkuunkaan ja toivon, että olisinkin kuullut moisesta kohdunkaulan puudutuksesta ennen toimenpiteeseen menoa. Ainoa positiivinen asia oli, et toimenpide oli aika nopea. Lääkitystä lisättiin loppumetreillä ja siltikin tunsin kipua. Mut siihen en ollut varautunut et kipu oli niin sietämätöntä koko eilisen päivän. Yritin alkuun ottaa Panadolia, mut siirryin Panacodiin aika nopeasti. Liikkuminen tuotti ihan pirunmoista tuskaa! Panacodin jälkeen nukuinkin sitten 12 tuntia putkeen. Tänäänkin vielä tuntuu kipua ja koitan liikkua "liukuen" ilman mitään tärähdyksiä. Meitä oli eilen punktiossa muutama henkilö peräkkäin ja ymmärsin ettei muilla tuntunut toimenpide missään eikä myöskään sen jälkeen. Joten kokemustani ei kannata yleistää. No, täytyyhän saaliistakin jotain kertoa - 14 munasolua sieltä sitten löytyi! Joten jos onnistaa, niin punktiota ei tarvitse enää kokea ikinä. Siirto olisi meilläkin torstaina, jos nyt kaikki menee hyvin. Mut se meni ohi, et ilmoitetaanko meille siinä tapauksessa, jos yksikään ei hedelmöity. Täl hetkellä odotan siirtoa kauhulla, kun olo on vieläkiin niin herkkä, et en usko siirronkaan olevan aivan kivuton... Pitäisi tietysti ajatella lopputulosta, mut tällä hetkellä kipu vie voiton. :ashamed:

Tuomenmarja: Myös täältä päästä löytyy pähkinäallergia ja minulle määrättiin sitä kallista& ei korvattavaa Crinonea. Pyysin sitä YA:n tuotetta (Progesteronia ?), mut eivät suostuneet määräämään, koska siitä ei ole kokemusta eikä markkinoilla olevista valmisteista ole muista tieteellistä näyttöä (?...) kuin Lugeista ja Crinonesta. Näin tuo lääkäri minulle ilmoitti. Olisi mieluummin ottanut sen korvattavan tuotteen, kun katto on jo täyttynyt, mut nyt pitää maksaa n. 80 euroa tuotteesta, joka ei ole korvattava... :'( Kovasti koittivat tarjota Lugeja pähkinäallergiasta huolimatta, mikä on tosi outoa, kun saan hengenahdistusta pähkinästä. :'(

Isot halaukset teille kaikille piinailijoille, punktioon ja siirtoon menijöille!

Plussatuulia puhaltaen Melia
 
Ma tässä mietin miksi Suomessa ei tehdä nukutuksessa. Meilla melkein järjestään tehdäan ennemmin nukutuksessa kuin puudutusessa. Ihana uni ja kivutonta, ainakin sillä hetkellä, joskin palautuminen vie enemmän aikaa.
(.) Kolme möllykkää kasvaa ja jakautuu rivaksti, joka on hyva merkki ja huomenna mennään siirtoon. :D
 

Yhteistyössä