IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Olen ollut aika väsynyt viime aikoina, enkä ole oikein jaksanut käydä täälläkään. Töitä on ollut paljon ja ajatukset pyörivät niin tässä alkaneessa hoidossa, ettei oikein muuta pysty taas ajattelemaan. Viime viikon loppuna sain oikein kunnon itkukohtauksen, ihan yleisesti kaikesta tästä. :'( Onneksi ihana mieheni osasi lohduttaa ja rauhoitella minua niin että kyllä tässä nyt jo taas alkaa ihan hyvä mieli olla. Nyt kun tulin konelle ja luin teidän kirjoituksianne, tajusin taas kuinka paljon myös täältä voikaan ammentaa tukea, voimaa ja uskoa itselle. Onneksi olette olemassa!!! Kiitos teille kaikille!

Ihmeelliset vatsakivut, mistä aikaisemmin kirjoittelin, menivät nekin sitten onneksi ohitse ja tätikin tuli viimein, tosin vähän normaalikierrosta poiketen, myöhään. Pääsin pistämään Puregonia sunnuntaina ja ensimmäinen ultra on tulevana perjantaina. Jännittää kaikki ja olen nyttenkin aika herkistyneessä mielentilassa, varmaan osittain johtuen Puregonista.

Toivon kaikille tsemppimieltä ja voimaa jaksaa uskoa omaan pikkuiseen nyytiin!

Niin ja tietenkin kaikille uusille tervetulotoivotukset!!! :wave:
 
eipä näy tätiä. kerrankin niitä oikein odottaa niin eivät
varmasti ala! Hoidon aloitus vaan siirtyy ja siirtyy...
Aika hällä väliä fiilis, ihan itteeni inhottaa.

Kuka voisi opettaa elämään tässä hetkessä?
Ajatukset vaan viipottaa pitkällä tulevaisuudessa ja just nyt jää sit
kokonaan elämättä.
 


[color=Green3]Mukana menossa Keskiviikkona 27.8.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1-3.9. pp--

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 36 pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto?? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

lintu: 1.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio vko 37, siirto?? pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio syyskuussa?, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--




[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]


 
Moi Joanna78!

Mullakin on punktio ja siirto näillä näkymin viikolla 37. Menkat alkoi viime lauantaina ja pistelyt Puregonilla aloitin sunnuntaina, eli tänään on neljäs pistopäivä, lyhyellä kaavalla mennään. Perjantaina ensimmäinen ultra. Jännittää ihan kaikki! Vähäisiä nippauksia olen tuntenut alavatsalla ja ylimääräistä herkkyyttä on havaittavissa mielentilassa. Muuten kaikki ok. Onko sulle tehty aiemmat hoidot pitkällä vai lyhyellä kaavalla? Olet varmaankin aiemmin siitä kirjoitellut, mutta mulla on jäänyt palstailut aika vähiin viime aikoina eikä ole nyt tullut luettua pinoa taaksepäin, laiska kun olen...Oletteko yksityisellä vai julkisella? Me ollaan julkisella ja puntio ja siirto tehdään TAYS:issa.

Tsemppiä sinulle todella paljon matkaan ja kaikille muille myös peukkuja! =)


[color=Green3]Mukana menossa Keskiviikkona 27.8.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1-3.9. pp--

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 37 pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto?? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

lintu: 1.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio vko 37, siirto?? pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio syyskuussa?, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--




[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]




 
Hei kaikille! Olen 29v ja mieheni 30v ja olemme yrittäneet saada lasta jo kohta 10vuotta mut ei vielä ole haikara meille löytänyt :(

Kaikki tutkimukset on tehty ja mitään vikaa ei meistä kummastakaan löydetty. Viime vuonna olimme kahdessa inseminaatio-hoidossa ja kummastakin nega. Ja nyt on ensimmäinen ivf-hoito sitten alkanut ja toiveet on välillä tosi korkealla mutta sitten taas välillä olen ihan masentunut... onneksi ihanat ystäväni ja mieheni ovat olleet tosi korvaamattomia tukijoita nytten.

Nenäsumutteen aloitin 13.8. ja tänään oli eka ultra ja aloitin samalla puregonin pistämisen ja jatkan nenäsumutteen käyttöä. Ensi viikon tiistaina ja perjantaina ultrat ja viikolla 37 punktio ja mahdollinen siirto.

Tsemppiä kaikille =)
 
Tervetuloa kaikki uudet pinoilijat!!! :wave:

Kivasti näyttää olevan porukkaa tässä syyskuun pinossa. Ja kohta meillä kaikilla alkaa jännittäminen! Tänään pistoskäynti ja sumut ovat tehonneet. Nyt sitten alkoi pistäminen.

Yllättävintä oli ettei mummotaudin oireet olleetkaan niin voimakkaat kuin alkuun pelkäsin. Tosin yöllä on ollut aika lämmintä, olen siirtynyt sohvalle nukkumaan, kun olohuoneessa on huomattavasti viileämpää :ashamed:

Synarelasta olen saanut jotain nokkosihottumaa tai vastavaa. Tänään onneksi annos laski puoleen aiemmasta.

Miehellä taas pinna on ollut kireällä, kun iltaoluet on nyt kielletty. Galluppi: Oletteko laittaneet miehillenne totaalisen alkoholikiellon vai sallitteko yhden tai kaksi annosta? Ainakin Naistenklinikan ohjeissa oli maininta "runsasta" alkoholin käyttöä tulee välttää, joten annoin totaalikiellon alkoholin suhteen ;)

Kaikille jaksamista mummotautioireisiin, mielialan ailahteluihin ja muihin lääkkeiden & hoitojen aiheuttamiin oireisiin!
 
Hei, varovasti kysyn mahdunko vielä mukaan mahtavaan ryhmäänne?

Olemme mieheni kanssa nyt parhaillaan hoidossa. Eka IVF menossa. (Olen saanut tytön -04 1. IVF nega, Pas plus, enempää pakkaseen ei jäänyt ja erosimme myöhemmin) Menimme nykyisen mieheni kanssa naimisiin nyt kesällä ja perheenlisäys olisi erittäin toivottavaa. Olen hyvin varovaisesti liikkeellä, etten pety pahasti. Onneksi mies on realistinen, eikä tämä ole hänelle maailmanloppu. Minulla todettu paha endometrioosi 2002 jolloin hoidettu laparoskopialla. Auttoi muutaman kuukauden, jolloin lähti taas jylläämään. Eikä ole kovin aisoissa saatu pidettyä.

Aloitin tänään puregonin, 225 annoksella. Tänään ensimmäinen ultra, toisella puolella 5 munarakkulaa ja toisella 7 munarakkulaa. Lääkäri meinasi, että aika vähänlaisesti. Kertoi myös kohdun takana ulkoseinällä olevasta myoomasta :/ Lääkäri kuitenkin meinasi, ettei sen pitäisi olla esteenä raskaaksi tulemiseen. Mutta onko kenelläkään muilla? Lääkäri kun meinasi, että niitä on naisilla kuin ihmisellä luomia... :( En sitten tiedä. Että pitikin senkin tulla.

No, nyt jatketaan tällä. Tiistaina seuraava ultra ja perjantaina kolmas. Eli mahdollinen punktio ajoittuu päiville 8-9.9. Oulussa.

Jaksamista ja toivoa kaikille!!! (Vaikken itse uskalla toivoakaan)

 
Sinne paukahti irrotuspiikki :D Nyt sitten vain odottelemaan perjantaita ja punktioita.

Hirvittää ihan hirveästi!!! Siis kaikki. Se miten PAAAALJON halutaan lasta ja mitä kaikkea olemme sen eteen tehneet ja se että ollaanko me nyt ihan varmasti kuitenkaan valmiita lapseen, mitäs jos mä olenkin huono äiti??? Hitto ja miten ihmeessä selviän synnytyksestä hengissä??? Päässä pyörii sata miljoonaa asiaa ja kaikki tunteet on NIIIN pinnassa. Minä en yleensä itke... siis missään tilanteessa! Saattaa mennä jopa vuosia itkujen välillä, mutta nyt olen parin päivän sisällä tihrustanut kaksi kertaa. Viimeksi tänään kun käveltiin leikkikentän ohitse ja sillä oli niiiiin paljon lapsia äitiensä kanssa ja sydäntä riipi kun itsellä ei ole omaa pikku vipeltäjää!!! Huoh :ashamed:
 


[color=Green3]Mukana menossa torstaina 28.8.2008:[/color]


Maricce: 1.IVF, punktio 29.8. ja siirto 1-3.9. pp--

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 37 pp--

nasu29: 1. IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto 10 tai 11.9 pp--

RouvaP: 1.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto?? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto 11.9? pp--

lintu: 1.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio vko 37, siirto?? pp--

Hobelix: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

seiskaseiska: PAS, siirto syyskuussa? pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Saara10: 1.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio lokakuussa, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]


 
Tiistaina oli ultra. Kohtu ja munasarjat ok, mutta munasarjojen ulkopuolella kasvaa kai hyvälaatuinen kysta. Samalla kun on punktio, tuo kysta tyhjennetään.

Eilen pääsin aloittamaan Menopurin pistelyn annoksella 225IU. Seuraava ultra maanantaina 1.9 ja sitä seuraava on perjantaina 5.9. Sitten tiedän, onko punktio 8 vai 9.9 ja siirto 10 vai 11.9 (jos kaikki menee hyvin).

Meitähän on useampi, ketkä päästään samaan aikaan piinailemaan.
Tsemppiä kaikille ketjulaisille :heart: :flower:
 
Tännehän oli eilen tullut monta viestiä, hyvä niin! Tervetuloa mukaan uudet piinailijat :wave:

Jäyhis: Meille on tehty kaksi pitkää ja yksi lyhyt hoito. Ollaan julkisella hoidossa, paitsi yksi hoito käytiin yksityisellä, eli tämä on meidän vipa hoitokierros. Me myös tullaan punktioon ja siirtoon Tays:iin! Saas nähdä, jospa vaikka törmätään...

Tänään siis alkaa Gonal-F pistokset, annoksella 200 IU. Mulle ei oo muuten ikinä sanottu tuosta alkoholin vaikutuksesta miehen siittiöihin! Eli en kyllä mitään saunakaljoja lähtisi kieltämään, eri asia sitten ehkä kunnon kännit ennen punktiota... Olen itsekin lähdössä baariin viikonloppuna... Molemmilla kerroilla, kun olen raskautunut, olen piinailuvaiheessa juonut n. puoli pulloa viiniä, on sattunut olemaan joku sellanen illanvietto tms. en siis ihan tarkoituksella.

Kevättalvella, kun raskauduin, mulla havaittiin myös jonkinlainen myooma tai kysta kohdussa ennen pas-siirtoa, mutta silti siis raskauduin, eli ei sillä varmaan ole mitään merkitystä raskautumiseen.

Mariccelle tsemppiä punktioon!!! Tulethan sitten kertomaan saaliistasi ja tuntemuksistasi!
 
Hormonipistokset (Menopur + Gonal-F) alkoivat minullakin toissapäivänä ja heti alkuun lähdin ruiskujen ja neulojen ja ampullien kanssa reissuun suunnilleen Ivalon korkeudelle. Oli vähän säätämistä kaikkien lääkkeiden mukana kuljetuksessa, mutta sujuihan se sitten. Lentokoneessa vedin jo tottuneesti Synarelat nenään - mukamas flunssalääkkeenä...

Minullakin eka ultra oli tiistaina ja aivan samoin kuin Hopottitarella, oli minullekin ilmestynyt yhtäkkiä munasarjan ulkopuolelle kysta. Sitä edellinen ultra oli noin pari viikkoa sitten ja ihmettelen suuresti, mistä se nyt siihen oli putkahtanut, mutta toistaiseksi lääkäri oli sitä mieltä, ettei siitä tarvii nyt välittää, jollei se kasva ja ala häiritä tätä hommaa jotenkin. Minäkin vain jäin miettimään tuota asiaa, että eikös sen voisi poistaa punktion yhteydessä, jos sinne saakka pääsen.

Menopurissahan saattaa haittavaikutuksen juurikin olla kystojen muodostuminen ja harvinaisemmassa tapauksessa hyperstimulaatio... mutta enpä lähdekään niistä keskustelua jatkamaan, sillä nyt mennään toiveikkaasti eteenpäin, niin pitkälle kuin riittää. Asia kerrallaan.

Ihmeen hyvällä fiiliksellä minäkin olen ollut. Ehkä helpottaa se, että tässä pitkässä odotuksessa vihdoinkin voi itsekin jotenkin asiaan vaikuttaa.

 
Maricce, onnea matkaan punktioon!!! Toivotaan, että kaikki sujuu mahdollisimman hyvin ja nopeasti! Yritä olla jännittämättä etukäteen ja ajattele, että sinä kyllä kestät tilanteen sellaisena kuin se tulee. Tulehan sitten kertomaan kuinka kaikki sujui. Voimahalit!!!!!! :hug:

Tervetuloa taas kaikille uusille! :wave: Kyllä kaikki mahtuu tänne mukaan ja tämä porukka on aivan korvaamaton tuki tämän prosessin aikana.

Joanna78, tiedä niin, vaikka nähtäisiinkin TAYS:issa. Huomenna menen siihen ekaan ultraan. Jospa siellä jo selviäisi vähän punktion ajankohtaa.

Hirmuisesti tsempitystä meille kaikille! Nyt täytyy mennä maate, että pääsen aamulla ylös ja ultraan. Moi!
 
Nopeasti kerron - eilen oli eka käynti eli tänään menossa kp 3. Sain clomeja viiden päivän ajan 100mg, lääkäri pelkää hyperiä kun on tota pcoa. Lisäksi eilen, huomenna ja maanantaina pistän gonal kynästä (33mg+49,5mg+49,5mg) ja tiistaina uudestaan ultraan ja uudet annokset. Kuullostaako jotenkin oikealle? Vaikka meillä on samat aineet käytössä mitta yksiköt ovat erilaisia, joten käytin noita mg:tä. Punktio olis sitten varmaan alkuvkolla 37.
 
Meillä on nyt takana eka käynti Väestöliitossa ja sumuttelut menossa. Vielä ei ole ilmennyt mitään "mummokuumetta", mutta olenkin sumutellut vasta 3 päivää. Ultrassa lääkäri huomasi mullakin jonkun myooman/kystan kohdussa, sanoi että näyttää kyllä sellaiselta että sillä ei olisi vaikutusta hoitojen sujumiseen, mutta seuraavassa ultrassa 9.9. katsotaan vielä mikä sen tilanne on.
 
Täällä kans odottelen Mariccen ja Jäyhiksen "tuloksia"...

Taisin kertoa aiemmin oudoista alaselkäkivuistani, jotka on jatkunu jo 3vkoa. 2,5vkoa sitten kävin gynen päivystyksessäkin, kun arvelin kipujen johtuvan km:sta (josta oli silloin kulunut pari vkoa). Otettiin veri- ja virtsakokeita. Seuraavana päivänä puhuin lääkärin kanssa puhelimessa. Sanoi, että kaikki kokeet ok ja nyt pitää sit kääntyä ortopedin puoleen selkävaivasta (itse epäilin vähintäänkin virtsatietulehdusta). Kipu ei oo tavallista lihasselkäkipua, vaan tulee tuolta "sisältä".

No, kolme viikkoa en oo kipuineni nukkunu lähes lainkaan ja ajatellu, et päässä taitaa olla vika ja tää homma kun muutenkin on niin rankkaa, niin ei kai se ihme joo psyykekin jossain vaiheessa menee. Eilen (to) olin kuitenkin HCG-verikokeessa, joka kuuluu km-kontrolliin ja tänään soitin tuloksista sairaalaan. Arvo oli alle 1 eli kaikki ok siltä osin. Kyselin kromosomitutkimusten tuloksia ja hoitaja siinä mutisi, että tämän 12.8. otetun virtsakokeen tuloksen olet varmaan jo saanutkin. Sanoi, että joo, sehän oli ok. MUTTA hoitaja sanoikin, että viljelytuloksena on saatu beetahemolyyttinen streptokokki!!! Siis 2,5vkoa sitten! Eikä kukaan oo nähny järkeväksi ilmoittaa siitä ja tarvittavasta lääkekuurista mulle. Täällä oon sit vaan valvonu ja kuvitellu sekoavani oireista ja kivusta. Hitsi kun ottaa päähän.

Nyt oon sit odottanu jo kolme tuntia, että soittais takas sieltä sairaalasta. Pitää kuulemma kysyä lääkäriltä, että tarviiko tähän kuurin...

Soitin heti perään lapsettomuushoitoklinikalle ja kysyin, mikä tuo beetahemolyyttinen streptokokki edes on ja vaikuttaako se jotenkin näihin hoitoihin. Kyseessä tavallinen virtsatietulehdus, joka on kuitenkin ehdottomasti hoidettava lääkekuurilla!!! Oon aivan hermoraunio, vaikka helpottikin, kun tajusin, etten oo kuvitellu noita selkäsärkyä. Nyt vaan pitäis saada se resepti. Meneekohän siihen toiset kolme viikkoa?!

Anteeksi tämä valitus ja omanapaisuus, mut pakko oli saada purkaa...

Maanantaina ultra ja kp 12.
 
Ultrassa näytti kaikki olevan hyvin. Oikealta lääkäri löysi kuusi munarakkulaa ja vasemmalta kaksi. Kysyin, miltä tuollainen saalis kuulostaa Lääkärin korviin. Lääkäri sanoi, että oikein hyvältä. Minusta tuo kuulostaa hirmu vähältä! Vaikkakin tiedän, että jos munasoluja kasvaa paljon, saattaa niiden laatu kärsiä, mutta silti tuo kuulostaa niin vähältä! Lääkärin mielestä tilanne oli optimaalinen. Siihen siis tyytyminen. Aika lailla erilaisia lausuntoja nuo lääkärit antavat juuri esimerkiski noiden munarakkuloiden määrästä. RouvaP kirjoitti ylempänä, että hänelle oli lääkäri sanonut isommasta munismäärästä, että on vähänlaisesti! Ja minun lääkärini piti hyvänä määränä noita minun määriäni! :/ Mitäpä tuostakin nyt ajattelisi? Ehkä mielipiteitä on yhtä paljon kuin lääkäreitäkin.

Huomisesta lähtien alan pistää Puregonin lisäksi Orgalutrania, jossa näyttäisi olevan aika jyhkeä neula. Onko teillä kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä? Punktiopäiväksi arvioitiin ensi keskiviikkoa.

Maricce!! Miten meni punktio? Toivottavasti parhaalla mahdollisella tavalla! Kuulumisia!!!!!!

Aika kenkku juttu sinulle on käynyt Tuomenmarja. Tosi ihmeellistä, että nyt vasta sitten hokasivat sen tulehduksen. Toivottavasti lääkekuuri ei sotke hoitoaikatauluja! Yhtään en ihmettele, jos mielesi teki purkautua. Onhan tuo kuitenkin sellainen asia, mikä olisi pitänyt huomata ehdottomasti silloin reilut kaksi vikkoa sitten.

Jaaha, nyt on taas riennettävä että ehtii saunomaan ennen nukkumaan menoa. Hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
UUh! Täällä on tosi ankea fiilinki... Tätiä ei näy ja pelkään, että hoito menee mönkään, jos kierto venyy. Mulla ei ole aiemmin käynyt näin, joten onko muilla kokemuksia samasta? Olen nyt käyttänyt mummelisuihkeita jo reilun viikon ja ensi viikolla pitäisi olla eka ultra. Muistelen, että viimeksi mulla tuli menkat aivan normisti ennen ekaa ultraa. Ja noista myoomista... yleisiä tuntuvat olevan ja minultakin sellainen löytyy, on ollut jo yli 5v. eikä kuulemma vaikuta raskautumiseen millään tavoin. Saas nähdä miten tässä nyt oikein käy, punktio pitäisi olla vkolla 38, jos tästä nyt mitään tulee... :(
Töissä oli helvetillinen meno koko viikon ja kun hermo on hiukka kireelle käärästy jo nyt, niin varmaan arvaatte lopputuloksen... :kieh: Sain eilen kunnon itkukilarit kaikesta väsymyksestä ja pettymyksen pelosta yms... Tuttua kauraa varmaan myös monelle muullekin...
Vauvahaaveet pyörivät koko ajan ja kaupasta ei pääse ulos ilman, että käy hypistelemässä niitä ihanan pikkuisia vaatteita... Tekis mieli hamstrata jo jotain, voihan ne sitten lahjoittaa eteenpäin, ellei...
Joopa joo... tämmöistä vuoristorataa nämä ajatukset kulkevat...
Voimia ja rutistuksia kaikille mukana menossa oleville!!! Ja tsemiä uusille vanhalta konkarilta :)
 
Pistelin äsken Puregonit ja Orgalutranit nahkaani. Ei tosiaan tuntunut miltään sen Orgalutranin pistäminen! Siis ei ainakaan pahalta. Sisälläni asuu luultavasti pieni masokisti, koska pistän itseäni suorastaan ihan mielelläni... ainakin, kun ajattelen mikä lopputulos voi parhaimmassa tapauksessa olla :D

marakatti72, tädin tulon viivästymisestä kyselit. Minulle sanottiin ekalla kierroksella, että mummosuihke voi vähän viivästyttää tädin tuloa, joten tuskin on syytä huoleen!

Missä Maricce luuraa??!! Toivottavasti et ole saanut hyperiä!

Kaikki varmasti ovat nyt viikonlopun vietossa, kun täällä on näin hiljaista. Eli:
Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille ja voimia :heart:
 
Antakaa anteeksi, että olen pitänyt teitä jännityksessä :ashamed:

Punktio ei oikein mennyt ihan niin kuin piti ja olen sitten eilen pillittänyt silmät päästäni. Ei ole pysynyt eikä jaksanut tehdä mitään muuta kuin olla sängynpohjalla! Mutta parempi sekin kuin suunnittelemani järven pohja :snotty:

Meillä näkyi ennen punktioita yli 20 munasolua ultrassa ja olinkin hyvillä mielin menossa punktioon vaikka massu oli TODELLA kipeänä jo etukäteen. Ajattelin, että kyllä siellä kunnon lääkkeet tulee ja onhan saaliskin varmaan ihan hyvä...

NO, toisin meni. (JOS OLET HELPOSI PELÄSTYVÄ, NIIN ÄLÄ LUE) Sain kyllä kamalasti kipulääkettä, mutta toimenpide sattui ihan julmetusti. Kyyneleet valui, kirosin ja uikutin kun vatsaani survottiin ja piikkiä liikuteltiin sisälläni. Toimenpide kesti noin 20 min. Sieltä kun pääsin toipumishuoneeseen olisin voinut itkeä onnesta jos en olisi ollut niin kipulääkepöhnässä. Henkilökunta oli ihanaa, huono kokemukseni ei todellakaan johtunut heistä vaan minun jo valmiiksi todella kipeästä vatsastani. Antoivat kyllä reilulla kädellä lisää lääkkeitä ja yrittivät rauhoitella minua parhaan kykynsä mukaan. Onneksi mieheni oli toimenpiteessä mukana, en olisi selvinnyt siitä selväjärkisenä ilman häntä.

Pari tuntia toimenpiteen jälkeen meni hyvin, oli ihan hyvä olla ja onnellinen siitä että kaikki oli ohitse nyt. No sekin kupla särkyi kun kipulääkkeet ja puudutteet lakkasivat vaikuttamasta. Nyt sitten ei siedä mitään tärinää (kävelyä, autolla ajoa yms.) sängyn, sohvan ja vessan väliä menen hiljalleen. Vessassa käynti yhtä tuskaa kun paikat niin kipeänä, etten meinaa saada mitään tulemaan vaikka rakko on täpötäysi ja halkeaa kohta. Lihaksien vapautus pissan tulemiseksi sattuu niin paljon, että alitajunta estää sen ja itku meinaa tulla.

Kaiken sen kivun tulos: Vaivaiset viisi munasolua. Terveen järjen matematiikalla siitä ei kyllä jää mitään siirrettävää maanantaille. :snotty: Muutama epäkyksä, muutama ei hedelmöity ja muutama ei lähde jakautumaan. Ja siinä se sitten on... :ashamed:

JOO olen hieman pessimistinen. No, ylihuomennahan tuo totuus sitten kuullaan.

Olen todella pahoillani, etten voinut tuoda hyviä uutisia kannustamaan teitä. Mutta hei, jos ajatellaan, että minä olen se tämän pinon epäonnistuja niin silloin teillä kaikilla tilastollisesti miettien pitäisi mennä kaikki hyvin, kun eihän kaikki pinolaiset voi yhtä aikaa epäonnistua. :xmas:

Mut mut, nyt yritän miettiä tässä, että miten tästä eteenpäin. En tiedä pitäisikö minun ruveta vaatimaan ennen seuraavaa IVF hoitoa laproskopiaa kipujen syyn selvittämiseksi. On tääkin meinaan aika kamalaa kärsiä näistä kivuista aina :eek: Mutta taas toisaalta ei haluaisi lykätä näitä vauvahaaveitakaan yhtään sen enempää kuin on pakko!

Ihanaa että olette olemassa ja kaikille parempaa munasaalis onnea kuin minulle!!!

 
Melia: Minäkin laitoin miehelleni totaalisen alkoholikiellon mutta kyllähän tuo oli eilen ottanut kännit sillä aikaa kun olin töissä ja nyt vähän jännittää että kuinka paljon se vaikuttaa tän hoidon onnistumiseen :(
Maricce: Olipas kyllä kamala punktio sulla :hug: ei kyllä toivoisi kenellekkään noin kivuliasta punktiota. Pidän peukkuja että edes yksi niistä hedelmöittyis ja pääsisit siirtoon koska olet joutunut kärsimään noin paljon. Ihmettelen tuota että ennen punktioon menoa oli 20 munasolua ja saalis oli vain 5 munasolua niin mihin ne 15 olivat hävinneet ?? Anteeksi tyhmä kysymykseni mutta olen uusi näissä hoidoissa.

).( oon pistellyt vasta 5päivää ja sumutellut joka päivä. Maha on välillä vähän turvoksissa ja vähän kipeä. Menkat kestivät 8 päivää ku yleensä kestää sen 2-5päivää...en tiedä sitten johtuuko noista hormooneista että menkat kestivät noin pitkään. Tiistaina on sitten eka munisultra ja toivottavasti siellä ois edes muutama etten turhaa rääkkää itseäni pistoksilla ku meinaan pyörtyä joka kerta ku näen neulakynän :D

Voimia kaikille tosi paljon koska voimia ja hermoja nämä hoidot kyllä vaativat. Aurinkoista sunnuntaipäivää ja muistakaa rentoutua kaiken tämän keskellä!!!
 

Yhteistyössä