IVF/ICSI/PAS syyskuussa

[color=Green3]Mukana menossa maanantaina 18.8.2008:[/color]

Maricce: 1.IVF, punktio ja siirto vko 35 pp--

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 36 pp--

Hopottitar: 3.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

lintu: 1.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto?? pp--

kajastus: 2.IVF/ICSI, punktio vko 38??, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38, siirto?? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF:n 2. PAS, siirto syyskuussa pp--

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto syyskuussa pp--

Miimi78: 2.IVF, punktio syyskuun loppu, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio syyskuun loppu, siirto?? pp--

T0iv0: 1.IVF, punktio syys/lokakuu, siirto?? pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu?? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto syys/lokakuu pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Tervetuloa uusille! Toivotaan, että moni täällä tulee tuon sanan "plussannet" alle.

Ellastiina Tässä hoitokierroksessa käyn 3 kertaa ultrassa. Eli piikittely alkaa 26, silloin on ultra. 1.9 ultra ja 5.9 ultra. Punktio on joko 8 tai 9.9. Ymmärrän hyvin tuon tunteen =) Vaikka meneillä on 3 IVF niin kaikki ajatukset pyörii tässä hoidossa.

kajastus Toivottavasti pääset aloittamaan piikittelyn jo syyskuussa. Tuo odottelu on niin turhauttavaa :ashamed:

melia Täälläkään ei vielä mummujen oireet ole tulleet, mutta nenä on tukkoinen. Onneksi n. viikon päästä alkaa pistokset =) ja sumuttelu vähenee.

Tervetuloa kaikki uudet syyskuun piinailijat! :wave:

Toivottavasti tästä pinosta tulee kaikkien aikojen plussapino!

Hopottitar: Piikittely alkaa minulla 27 päivä, mutta ultrat ja labrat ovat 1.9. ja 5.9. eli ihan samassa aikataulussa mennään. Kuten jo aiemmassa tekstissä mainitsin, niin olen piikkikammoinen. Puregonia & Pregnyliä olen jo kerran kokeillut inssin yhteydessä ja joudun tunnustamaan, etten ole pistänyt itse yhtää piikkiä :ashamed: En vain pysty!! Onneksi on mies, jolle piikittäminen ei ole ongelma ja hoitajakoulutuksen omaavia ystäviä. :D
Silti otan mieluummin ne piikit kuin sumut.

Otin tänään selvää töissä lääkärissä käynnistä työajalla. Löysin päätöksen, jossa oltiin lueteltu milloin voi käydä työajalla lääkärillä. Erikoislääkärillä käyntejä ei lasketa työaikaan kuuluvaksi, joten IVF ym. ei siis kuulu täälläkään työaikaan... Täytyy sitten yrittää korvat ne käynnit ylitöillä. Ilmeisesti se on sitten niin, että ne kolme sairaslomapäivääkään eivät kuulu vaan menee palkattomaksi... eikös se näin sitten ole? Kurja juttu.

"Kateellisina" luen teidän tositoimiin päässeiden tekstejä -- haluaisin jo piikitellä tai sumutella tai ihan mitä vaan, että IVF:sta tulisi konkreettisempaa. Lievää alakuloa on ollut ilmassa, mutta samalla tosi kiitollinen olen ollut miehestäni. Olin pitkään sinkku ja tiedän millaista se on, kun odottaa ja odottaa vuosi tolkulla "sitä oikeaa". Nyt on onneksi edes se oikea. Kunhan ei katkeroidu siitä, että sitten joutuu lastakin yrittämään vuosi tolkulla...

Mä haen työterveydestä sairaslomaa, sillä lapsettomuushoitoihin ei palkallista lomaa anneta. Mun pää laukee jo clomienkin kanssa saatikka sitten kun kehiin napataan äreemmät lääkkeet :kieh: . Voi sitä itkua ja hammasten kiristystä, ja miehen hermoparkoja! Työterveys antoi miehellekin saikkua kesällä, kun pettymys tuli tokan inssin jälkeen. Mä olin parin kuukauden kesälomalla, joten sain itkettyä rauhassa. Ensi viikolla tehdään viimeinen inssi, koska vielä yhden julkisella puolella saa. En tosin jaksa yhtään uskoa siihen, mutta katotaan sekin. Sit vain kiireellä menkat alkuun ja vko 39 ois puntiota tiedossa. EI JAKSA ODOTTAA!!! Toivo on taas pikkasen herännyt.

Ellastiina: Mäkin olin vuosia sinkkuna ja nyt kolme vuotta avoliitossa asuneena. Aina yhtä odottamista; ensin miestä ja nyt raskautta. Tosin täytyy muistuttaa itselle, että hyvä näinkin. Se "oikea" löytyi ja ehkä tämäkin projekti kääntyy vielä hyväksi. Ja mikä ei tapa, vahvistaa!

Kivaa, että tällanen palsta on olemassa! Täällä kaikki tietää, miten paskaa tää voi olla, eikä tartte turhia selitellä. Asia on vaikea, mutta positiivisuus vie eteenpäin. Kiitos naiset ja tsemppiä!!!

Nipsu - miten käytännössä haet työterveydestä sairaslomaa? Kysymykseni voi olla tyhmä, mutta en ole juurikaan työterveydenpalveluja joutunut käyttämään. Pyydätkö lääkäriltä siis saikkua sillä perusteella, että hormonihirviönä et kykene töitä tekemään? Voiko se olla niin helppoa? Kuinka pitkän sairasloman lääkäri on sulle kirjoittanut (vai oliko sulla kokemusta siitä vielä?) Onnea sulle inssiin!!! Toivotaan, että se toisikin yllätyksen ja säästyisit IVF:ltä!!! Jaan kyllä täysin tuon fiiliksesi, että EN JAKSA odottaa... Meillä varmaankin punktio ajoittuisi aika samoihin aikoihin, kun mullakin se on tod.näk. viikon 38 tai 39 aikana. Toivottavasti tämä alkanut kierto jäisi TOSI lyhyeksi.

TAYS:laiset -- ultraavatko lääkärit IVF-neuvontakäynnillä vai onko se pelkkää neuvontaa? Ajattelin, että haluaisin tietää, että mikä tilanne munasarjoissa on näin luomukiertona -- kp9 on mulla normaalistikin ollut ultrauspäivä... Siitähän sitä kierron pituuttakin voisi päätellä...

Melia Tsemppiä piikittelyyn. Mua itseäni auttoi, kun hoitaja sanoi sen tuntuva hyttysen pistolta. Yllätin itseni iskemällä harjoituspiikin mahanahkaan. Tämä siis Pregnyl piikkiä harjoitellessani inssiä varten. Itse lääkkeen laitossa hermostuttaa se, että mokaisin ja kaataisin pullon (vaikka niin ei ole käynyt).

Muoks! Musta tosin tuntuu, että jos jäisin sairaslomalle useammaksi päiväksi kuin on ihan pakko, hyppisin seinille, kun ajatukset kiertäisivät vain kehää. Parina viime viikkona mulla on ollut niin löysästi työtunteja, että olen saanut esimakua siitä, mitä liika kotona oleminen teettää.

kajastus
Ellastina- Minä ainakin sain työterveydestä sairaslomaa, kun menin valittamaan että en jaksa nyt kuin itkeä. Eihän sellainen ihminen töitä voi tehdä, varsinkaan jos pitäisi pystyä keskittymäänkin johonkin, saatikka jos olisi jossain asiakaspalvelussa. Minä kyllä sain vain yhden päivän (terveydenhoitaja myönsi), mutta sain kyllä kerättyä itteni melko hyvin sen päivän aikana. Tämä oli siis epäonnistuneen inssin jälkeen.

Onko kenelläkään vinkkejä miten voisi "nopeuttaa" kiertoa? Olen nyt syönyt viikon Royal Gelee kapseleita, kun kampaajani sanoi tulleensa raskaaksi syötyään niitä muutaman kuukauden (olivat yrittäneet toista lasta kolme vuotta). Ja toki hänellä oli mieskin, eivät pelkät kapselit temppuja tehneet :p Vaikuttavat jotenkin tasapainottavasti hormonitoimintaan ja sisältävät kasviestrogeeniä. Kampaaja kertoi myös että pari muutakin tutun tuttua olisi tullut raskaaksi näiden avulla. Ei auta kun kokeilla! Jostain muusta pinosta luin, että vehnänalkioöljy ja omenaviinietikkakin auttaisi. En tosin tiedä, että nopeuttavatko ne kiertoa varsinaisesti mutta vaikuttavat ilmeisesti kuitenkin jotenkin johonkin ;).

Jospas minäkin liittyisin jonon jatkoksi. Tulossa on ivf/icsi lyhyellä kaavalla ja punktio on suunniteltu viikolle 37. Tämä on nyt meidän viimeinen hoitokierros, joten "kaikki" on pelissä.... Hoitotaustaa on jo kertynyt aika lailla: lapsettomuutta takana 4,5 vuotta ja hoitoja 3,5. Yritetty on eka clomeilla, sitten tehty neljä inssiä ja 1 ivf, 2 icsiä ja yhteensä 4 pas:sia. Kahdesta pas:sta oon raskautunut, mutta raskaus on mennyt kesken viikoilla 6 ja 7. Olo on tällä hetkellä jotenkin sekava, toisaalta sitä vaan toivoo, että tää ikuinen hoitorumba jo loppuis, kävi miten kävi...

[color=Green3]Mukana menossa tiistaina 19.8.2008:[/color]

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto?? pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio vko 37, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

Täällähän on ollut paljon keskustelua =) Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta :wave:

Ei ole paljon jaksanut palstailla kun mieli on ollut aivan maassa. En tiedä onko se nyt sitten tämän Puregonin sivuvaikutuksia. On ollut myös päänsärkyä ja kamalaa väsymystä. Tietysti nää iänikuiset pitkittyneet menkkakivut kanssa verottaa jaksamista, mutta nyt kyllä tuntuu ihan siltä , että panokset on aivan loppu :|
Tänään oli ensimmäinen seurantaultra. Munasoluja oli kasvamassa, noin 8-9 mm:siä. Lukumäärästä ei voinut sanoa vielä mitään kun toista munasarjaa ei saatu kunnolla näkymään. Lääkäri ei viitsinyt paljon murjoa kun olen muutenkin kipeä massusta :ashamed: Toisella puolella kuitenkin oli noin 6-7 solua kasvamassa. Samalla 150 iu annoksella jatketaan kuin aikaisemminkin. Perjantaina on sitten uusi ultra ja silloin pitäisi selvitä punktiopäivä.

Sain lähetteen lääkäriltä psykofyysiseen fysioterapiaan. Apuja mielialojen ja kipujen kanssa selviämiseen ja tietysti rentoutukseen =) Jotain positiivista =) Eka aika on ensi viikolla.

Te jotka ette ole ensimmäisellä hoitokierrolla niin paljonko olette niitä soluja saaneet aikaisemmissa hoidoissa ja mikä on ollut kato? Siis kuinka monta munasolua on saatu ja kuinka moni niistä hedelmöittyi niin että ne oli siirto kelpoisia?

Tulossa eka punktio + ICSI syyskuussa ja jännittää melkoisesti. Etenkin tuo punktio. Lääkärissä käynti sattui juuri elokuun menkkojen jälkeen, joten tässä on nyt aikaa ajatella, ehkä vähän liikaakin. Onko kenellekään sattunut niin, ettei punktio ole onnistunut?

Maricce Multa kerättiin 13-14 munasoluja, joista 7 hedelmöittyi, mutta 6 selvisi sitten loppujen lopuksi jatkoon. Yks siirrettiin heti ja loput pakastettiin. Sit oli se km rv 13 ja yks pas huhtikuussa, joka tuotti negan. Nyt pakkasessa vielä neljä.

Teillä joilla jo hoitoja takana, niin millä perusteella on siirretty yks tai kaks alkiota. Meidän gyne on jatkuvasti ehdottomasti yhden kannalla. Sanoo, että koska alkiot ovat niin "hyviä", niin ei lähtisi riskeeraamaan kahdella. KM-riski ja sit tietty kaikki raskausajan ja synnytyksen riskit kasvavat. Sanoi, että parempi saada nega yhdellä, ku positiivinen kahdella. Mietin siis vaan sitä, että kahta kuitenkin edelleen siirretään?! Puhui, että suositukset ovat muuttuneet ja suositaan siis vaan yhden siirtoa.

Tervetuloa uusille! Meitä riittää. Ja odottaminen on tuskaa. Mä odotan täällä tätiä, et sais sit sen kp ykkösen ja pääsis napsimaan zumeja. Pelottaa moni juttu. Mitä jos tuleekin raskaaksi? Sit alkaa se piinaava tuska km:sta? Mitä muuta voi enää tapahtua, ku neljä peräkkäistä takana...

Mulla viimesin km oli kesälomalla, joten silloin ei tarvinnu selitellä kenellekään sairaalaolemisiaan ja itkeskelläkin sai ihan rauhassa. PASin negatulos sattui perjantaille ja siinäkin sai sitten itkeä ja huutaa viikonlopun. Rv13 km taas sattui joululomalle... Tosin jouduin vielä myöhemmin takas sairaalaan, mut siitähän sai sit sairasloman. Sitä edeltävä km oli just joululoman jälkeen enkä meinannu itkultani pystyä töissä esimiehelle kertomaan, et miks pitää lähteä kesken päivän (tarvitsen aina sen sijaisen heti). Silloin oli rv 10 enkä ollu vielä kertonu raskaudesta. Sitä edellinen oli kesälomalla.

melia Minulla tuo pistely menee juuri päinvastoin :D Itseäni voin pistää ja toista ihmistä, mutta itseäni en antaisi toisen pistää. Töissä olen ottanut verinäytteitä, mutta itse pelkään labraan menoa (sydän hakkaa, kädet hikoaa yms)... olen jopa suunnitellut, että opettelisin itseltäni ottamaan verikokeet =) Eli omanlainen kamala piikkikammo minullakin.

Tuomenmarja Ensimmäisen IVF-hoidon tuoresiirto oli yhden alkion siirto. Sen jälkeen 2 x PAS ja 1 tuoresiirto ovat olleet kahden alkion siirtoja.

Marrice ensimmäisellä kerralla saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Pakastetuista 4 selvisi hengissä.

Toinen hoito meni niin pieleen kuin vaan voi mennä. 2 siirrettiin tuoresiirrossa (nega) ja 5 jäi pakkaseen, kaikki alkiot kuoli sulatuksessa.

Soja: Meillä lapsettomuuden syy on selittämätön ja sekös lohduttaa... :headwall:

Sitten tuosta yhden tai kahden alkion siirrosta. Meillä on tuoresiirroissa julkisella kummallakin kertaa siirretty vain yksi ja pas:sa kaksi. Molemmat raskaudet ovat tulleet noista kahden alkion pas-siirroista, vaikka kummallakin kertaa vain toinen alkio oli mukana. Kesällä käytiin yksi kierros julkisella, jossa siirrettiin tuoresiirrossa kaksi pidemmälle viljeltyä blastokystia.

Ja solukadosta... En enää tarkalleen muista noita lukuja, mutta suunnilleen ehkä näin. Ekassa ivf:ssä 9 munista, joista 6 hedelmöittyi ja 5 siirrettiin. Tokassa icsi:ssä olisko ollut 6 munista, joista loppujen lopuksi siirrettiin vain 3. Nyt kesällä yksityisen icsi:ssä 12 munista, joista muistaakseni 9 kypsää, joista hedelmöittyi 6, blastokystiksi asti selvisi 4, joista kaksi siirrettiin ja jäljelläolevat 2 ei kestänyt sulatusta.

Muistankohan miten meillä saatiin alkioita...ekalla kerralla saatiin muistaakseni 17 munista joista saatiin viisi hyvää alkioo. Yksi siirrettiin ja neljä jäi pakkaseen. Sit tuli PAS ja yksi siirrettiin. Loput kolme ei selvinnyt sulatuksesta mikä oli aika shokki.
Tokalla kerralla saatiin 21 munasolua joista kahdeksasta tuli hyviä alkioita. Yksi siirrettiin ja seitsemän meni pakkaseen. Sit PAS ja siirrettiin yksi, piti siirtää kaksi mutta toinen ei selvinnyt. Nyt pakksessa on vielä viisi alkioo ja tarkoitus olis varmaan siirtää kaksi jos molemmat selviytyy sulatuksesta.

jep :headwall: selittämätöntä täälläkin periaatteessa :headwall: vika minussa, mies ok. mut lääkärit ei osaa selittää miks mun hormonit ei vaan toimi.... estrogeenitasot 0, ei menkkoja tai mitään muutakaan ilman lääkkeitä :headwall:

meillä nyt tulossa PAS, pakkasessa 3 alkiota, siirretään 2 jos selviivät sulatuksesta, IVF:ssä siirrettiin yksi. nämä neljä saldona 8 punktoidusta. hoidossa ollaan julkisella

jaksamista kaikille!

Meillä on takana kaikki "kevyet" hoidot eli Clomit, ovulaation induktiot ja 3 kpl inssejä on kokeiltu tuloksetta. Nyt olisi edessä 1. IVF Väestöliitossa, pitkän kaavan mukaan mennään, eli Synarelan aloitan 27.8., ja punktio olisi näillä näkymin viikolla 39. Vähän pelonsekaisin mielin täällä ollaan, vaikka toisaalta oon iloinen että vihdoin tauon jälkeen päästään taas tositoimiin. Ja piikittelykin on tuttua. Ehkä eniten pelottaa se, että tämä on nyt tavallaan se viimeinen oljenkorsi, jos nyt ei onnistuta niin tie on kuljettu loppuun...Lääkäri on kyllä hirmu ihana ja sanoi, että meillä on ihan hyvät mahdollisuudet onnistua. Esitteli meille sekä pitkän että lyhyen kaavan ja sanoi, että kumpikin on mahdollinen. Eli saatiin periaatteessa ite päättää kumpi. Seuraavassa hoidossa, siis jos tarvii, voidaan tarvittaessa vaihtaa lyhyeen kaavaan. Miten muilla, miten ootte päätynyt lyhyeen/pitkään kaavaan?

Melia, meille lääkäri sanoi, että sumujen aikana menkat saattaa tulla vähän myöhässä.

[color=Green3]Mukana menossa torstaina 21.8.2008:[/color]

Hopottitar: 3.IVF, punktio 8 tai 9.9 ja siirto?? pp--

Joanna78: 4.IVF/ICSI, punktio vko 37, siirto?? pp--

Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38 tai 39, siirto?? pp--

nipsu08 : 1.IVF, punktio vko 39, siirto?? pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 39 tai 40, siirto?? pp--

Sini 78: 1.IVF, punktio vko 39, siirto? pp--

Eilen sit alkoi vähäinen vuoto ja soittelin hoitajalle. Tänään kp 1. Aloitin zumenonin (3x1/pv), glucophagen (eka vk 1/pv, sit 2/pv ja lopuksi 3/pv) ja foolihapon. Onko teillä muilla toi foolihappo? En ymmärrä, miks sitä ei määrätty mulle aiemmilla kerroilla. Ultra piti olla kp 10, mut se on lauantai, joten on nyt kp 12. Siirto varattiin alustavasti kp 22 eli 11.9. Halusin ton alustavan varauksen siks, että voin järjestää siirtokäynnin työpäivän jälkeen, eikä tarvi selittää kenellekään mitään.

Oon kyllä aivan hermoraunio. Pitäis varmaan sulkea häkkiin siksi aikaa. Miten tästä voi taas selvitä?!

Yhteistyössä