:) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

Voihan piina...
40tuntia myöhemmin otettu verikoe 8490...
Neuvolan nainen sano että täähän nousee ja että raskaus selkeesti jatkuu..
Soitin omalle klinikalle joka sano että onhan tuo vähän alhanen...
Laskeskelin tuossa että mun hcg on tuplaantunut n.joka kolmas päivä...tuostakin on niin montaa eri versioo olemassa, miten kuuluis mennä...

Mutta kyllä on todellinen ihme ,jos tästä vielä lapsi syntyy!

Jos raskaus keskeytyy, niin mahtaakohan tuo hcg:n nousu edes loppua?

Läiti ja veijari 6+5
 
Läiti, yhdeltä sivulta löytyi pätevän oloinen teksti. Sen mukaan sun tasolla yli 7000 just pitäis olla näkyvissä ruskuaispussi. Ja näillä tasoilla ei tuplaannu läheskään niin nopeasti kuin 48h välein. Tulkitsen tän silleen, ettei olisi syytä huoleen. Tsemppiä!

What does it mean if the hCG is "slow rising"?
Many women wonder whether they have a normal hCG level or not and in fact there is a wide range of normal hCG (pregnancy hormone) levels in early pregnancy. Many women wonder whether they have a normal hCG level or not.

An hCG level below 5 mIU/ml is considered "not pregnant."
An hCG level above 25 mIU/ml is considered "pregnant."
An hCG level between 5-25 mIU/ml requires a follow-up test to confirm what it could be.
At hCG levels in early pregnancy below 1,200 mIU/ml, the hCG usually doubles every 48-72 hours and it should normally increase by at least 60% every two days.
Between 1,200 and 6,000 mIU/ml serum hCG levels in early pregnancy, the hCG usually takes 72-96 hours to double.
Above 6,000 mIU/ml, the hCG often takes over four or more days to double.
In general, when the HCG level reached 7200 mIU/ml, a yolk sac should be seen
At an HCG level greater than 12,000 mIU/ml there should be a visible embryo with a heartbeat, though it could take up to an hCG level of 22,000 mIU/ml to first see the fetal heart beat.
After 9-10 weeks of the pregnancy hCG levels normally decrease.
It makes little sense to follow the hCG level in early pregnancy above 6,000 mIU/ml as at this point the increase is normally slower and not related to how well the pregnancy is doing. After two to three months the hCG numbers in early pregnancy will slow even further and eventually hCG levels even decline before reaching a plateau for the duration of the pregnancy.

- See more at: hCG Level in Early Pregnancy | BabyMed
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!
Monen epätoivoisen hetken, oireilun ja oireettomuuden jälkeen tänään on saatu nähdä meidän taimi hyvinvoivana ja reippaana. Viikkoja tulee su 12 täyteen ja kaikki täsmäsi viikkoihin nähden. Niskaturvotusta ei ollut. Nyt saa Joulu tulla ja aion lopettaa turhan vatvomisen ja hermoilun. Suurimmat riskiviikot takana päin. Koskaanhan mikään ei ole varmaa ja aina voi sattua kaikenlaista. Juuri kuulin ihan täysaikaisen tuttavan vauvan kohtukuolemasta, mutta ei noita voi jäädä pelkäämään. Viikot ja kuukaudet näyttää mitä tuleman pitää. Joulun aikaan ajateltiin kertoa asiasta laajemmin lähisuvulle.
Läiti: Voimia sulle piinailuun. On niin raastavaa se epäieminen ja huoli, onko kaikki kunnossa. Onnea!!
Hyvää Joulua kaikille ja onnea vaiheisiinne, sekä hyvää vointia!
 
Kiela onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ihana juttu.

Läiti, onko tullut mitään uutta tietoa? Kovasti peukut ja varpaat pystyssä puolestanne!

Wannawallille onnea pojasta :heart:

).( käytiin tänään np-ultrassa ja kaikki oli onneksi hienosti. Niskaturvotusta oli 0,5mm ja verikokeet kun kävin kanta.fi:stä katsomassa niin osuivat suunnilleen (netistä löytämääni) normaalikäyrään. Kätilö ei arvoja kommentoinut, sanoi että nyt vasta lähtee laskentaan kun on kaikki seulaan tarvittavat arvot olemassa. Pikkutyyppi nukkui alkuun sikeästi eikä millään olisi halunnut herätä esittelemään itseään. Lopulta tasajalkahypy auttoivat ja saatiin tarvittavat mitat merkittyä.

Teille kaikille oikein hyvää ja rentouttavaa joulua :heart:
 
Iltaa naisille!

En olekaan täällä aiemmin kirjoitellut, ainoastaan tuolla kuukausipinon faceversiossa. Mutta koska tänne ilmestynyt tuttuja tuolta hoitoketjusta, niin mikä jottei minäkin. Alunperin silloin katselin, että täällä sakin lasketut ajat on tässä kohta ja meitä ensi keväänä vasta lisääntyviä vähempi.

Me siis tälleen vanhoilla päivillä onnistuttiin saamaan ensimmäinen yhteinen plussa, vauvakin tästä toki voi vielä tulla :D Hieman olen ollut semmoinen epäileväinen, kuitenkin ikääkin jo ja kyllä te tiedätte. Ei ole ihan helppoa vuosien jälkeen uskoa todeksi, että se vauva sieltä voi tulla! Esikoinen mulla 19v ja tämä miehen ensimmäinen tenava. Tänään POKSuu 19+0 joten kyllä pikkuhiljaa alkaa olla pakko uskoa. Mahakin kasvaa ja potkii, ensi viikolla rakenneultra.

Myöhemmin lisää, Läitiä lähinnä lähdin tsemppaamaan. Liimaa ja pitkää pinnaa, toivon todella että veijari kasvaa kohisten!

ananias ja ??? öö, ei meillä ole mitään nimee... Käykö vauva?
rv 19+0

PS. listalle vois kanssa, en tiedä miten mutta:
ananias, 1.IVF/tuore, selitt., 2/ensimmäinen yhteinen
 
Hydra hienoa, että vauvan kanssa on sujunut hyvin imetykset ja kaikki. Toivottavasti jatkuu samaan malliin :)

Tervetuloa mukaan ananias ja onnea raskauteen, sehän onkin jo pitkällä. Toivottavasti rakenneultrassa kaikki kunnossa :).

Ricardina hienoa, että ultrassa kaikki niin kuin pitää :)

Onnea Kiela hyvistä ultranäkymistä ja pahimman riskiajan ylittämisestä!

Läiti toivottavasti kaikki on kunnossa!

Briitta hienoa, että olo on parantunut. Eipä ole sullakaan enää montaa viikkoa enää :). On kyllä niiin jännät ajat :).

On: Tänään oli taas neuvolakäynti ja eipä ihmeitä, pää on kuulemma aika alhaalla, ei kait ihan kiinnittynyt, mutta vain vähän liikkuu. JOtenkin olen stressannut sitäkin kauheasti, että jos lapsivedet menee ennen kuin lapsi on laskeutunut. Neuvolan täti oli kuitenkin sitä mieltä, että ihan hyvältä vaikuttaa ja napanuora ei pääsisi enää luiskahtamaan. Oli myös sitä mieltä, että ihan kaikesta ei ihan koko aikaa kannattaisi stressata. Kai mä aika stressipupuna siellä aina olen, mutta ei mahda mitään, että se rennosti ottaminen on helpommin sanottu kuin tehty. Mutta yritetään. :)

Luulen, että ainakin joulun yli menee ja varmaan ensi viikolla vielä neuvolakäynti edessä, kun ei mitään merkkejä ole. Vaikka nopeestihan niitä voi ilmaantua :). Jännää! Oikein hyvää ja mahdollisimman rentoa joulua itse kullekin! :)
 
Kiva lukea täältä hyviä kuulumisia :)

Täällä tosiaan piti ultra olla ennen joulua, mutta en sitten ollutkaan niiin kiireellinen..ilmeisesti kattoivat että verikokeet oli ihan ok.
Tuli kirje että ultra on 29.12.
Eka ajattelin että käyn vielä verikokeissa ennen joulua, mut sit päätin että en käykkään.
Tuossa uusinta ultrassa viikkoja siis 8+3
En jaksa stressata, nautin nyt joulusta ilman viinejä meni syteen tai saveen :)
Olot täällä jatkuu kuitenkin ja välillä unohdan jo huonon olon tunniks(ja koko raskauden), mutta aina se vaan hiipii takasin ja palaan todellisuuteen :/

Ihanaa joulun aikaa kaikille:heart:

Läiti ja Veijari 7+4
 
Hei ja ihanaa joulua kaikille-odottajille ja jo lapseutuneille!

Kiitos myös onnitteluista.

Palaan kirjoittamaan synnytyskokoemuksesta myöhemmin - olipahan yllättävä, vaikka kuvittelin olevani varautunut. Arki on ehkä lähtenyt käyntiin, alku oli tosi rankkaa oman kunnon (selkä- ja lihasjumi)huononemisen vuoksi. Eli heti sanoisin, että nimitys itsellinen on käytännössä kaikkea muuta kuin itsellinen :D. Vauva on tietysti ihana ja onneksi helppo.

Nyt laskettuna päivänä voin vain ihmetellä onneani!
 
  • Tykkää
Reactions: Briitta
Tulipa niin hyvä mieli, kun lueskelin teidän jokaisen kuulumisia. Asiat on kaikilla onnellisen mallillaan.
Ricardina, ihana, että kaikki oli hyvin. On se niin ihmeellistä nähdä se pieni tyyppi potkimassa omassa yksiössään :)
Läiti: Kohta pääset ultraan! Onnea matkaan!
Itse yritän pysyä luottavaisena ja elää päivän kerrallaan. Eipä meillä kenelläkään muuta vaihtoehtoa ole, kun toivoa pikkuisillemme suojelusenkeleitä. Stressaaminen ei auta...mutta vaikka näkee ultrassa kaiken olevan hyvin, niin muutaman päivän päästä taas alkaa mietiskeleen kaikenlaista. Se varmuus ei pysy. Ja kun ei oo mitään luukkua mistä tilannetta vois kurkistella, niin luottamusta rutkasti tarvitaan :)
 
Ultrassa käyty ja vahva syke löytyi:heart:
Veijari piilottelee osittain limakalvon takana, joten ei näy kunnolla siitä syystä.
Epäili että neuvolalääkäri ei juuri tästä syystä saanut viimeksi kunnolla näkymiä.
Mittaaminen tietty oli tosi vaikeeta, juurikin tästä syystä ja ainut mitta minkä sai oli 6+1.
Sanoi ettei tarvitse olla huolissaan, kunnon mittaa ei tulla hetkeen saamaan, joten emme joutuneet tarkailuun tms. vaan huomenna yhteyttä neuvolaan ja varaan aikaa ekaan käyntiin + nt -ultraan :)

Näillä mennään varovasti eteenpäin :)

Läiti ja veijari 8+3
 
skorppari, vieläkö siellä ollaan yhtenä kappaleena? Odotan jo malttamattomana kuulumisia. :)

Meillä arki sujuu hyvin. Tyttö on aivan ihana. :heart: Hän hymyilee ja jokeltelee jo. :) Eilen hänellä oli ikää 3 vkoa ja 3 pv. Käytiin neuvolassa, niin painoa oli tullut sairaalasta lähtö painoon jo kilo lisää! Hyvin siis kasvaa rintamaidolla. :)

Oikein ihanaa uutta vuotta 2015 teille kaikille ja oikein hyviä vointeja. Pian teidänkin odoukset palkitaan. Olette ajatuksissani. :)
 
Hydra kiitos kysymästä, yhtenä kappaleena edelleen. Vähän on taas jännitysmomenttia liiaksi, kun jonkinlaisia mahdollisia raskausmyrkytysviitteitä on ollut. Verenpaineet koholla ja eilen neuvolassa proteiinia pissassa. Sain lähetteen taas äitipolille, jossa kävin tänään. Vauvalla on onneksi kaikki hyvin, kasvanut oli kovasti (kokoarvio jo 3.5kg) ja liikkuu reippaasti :). Pää suht alhaalla, mutta heiluu vielä ja omat paikat melkolailla kiinni, että ei tunnu olevan alkamassa synnytys vielä ihan heti. Nyt uudenvuoden yön aktioniksi keräilen vuorokausivirtsat purkkiin ja huomenna uudelleen käynti polilla, jossa katsotaan vuorokausivirtsan proteiinit ja verenpaineita ja veriarvoja seuraillaan. Voisi pikkuinen kyllä jo syntyä niin loppuisi tämä huoli, uudet huolet kyllä varmasti tulee tilalle..

Hyvää uuttavuotta kaikille! :)

Skorppari 39+6
 
Hyvää vuotta 2015 kaikille! Tämä onkin meille kaikille ikimuistoinen vuosi :)

Skorpppari, vähiin käy ennen kuin loppuu kokonaan. Tsempit viimeisille päiville, niitä kaikkein pisimpiä päiviähän ne ovatkin. Toivottavasti sinulle ei nyt tule/ole raskausmyrkytystä. Onneksi olet seurannassa ja vauvakin jo valmis syntymään, jos myrkytykseksi asti kehittyy. Mitä siellä polilla sanottiin?

Läiti, onnittelut sykkeen löytymisestä! Nyt voit jo vähän hengähtää helpotuksesta. Itse muistan nuo alkuviikot tosi stressaavina ja odotin sitä 12 viikon täyttymistä kuin viimeistä päivää. Onneksi sinulla ei ole enää pitkä aika ultraan, joka taas tekee asiasta vähän todellisempaa :)

Kiela, semmoinen luukku, mistä voisi vauvaa katsella olisi kyllä tervetullut! Liekkö sitten luonto tehnyt tarkoituksella äidin mielen sellaiseksi, että oppii heti alusta alkaen kestämään ikuista huolissaan oloa. Sitä tämä äitinä olo välillä tuntuu olevan ihan 24/7.

Wannawalli, mukava kuulla, että vauva on helppo ja sen myötä saat vähän levätäkkin. Toivottavasti omat vaivat helpottavat pian ja pääset elämään normaalia vauva-arkea. Onneksi sinulla on hyvät tukijoukot etkä joudu yksin pärjäämään, jos olet nyt kovin kipeä.

Ananias, tervetuloa joukkoon! Tämä on ollut tosi mukava porukka, vaikka ei kovin aktiivisia ollakaan. Mutta on tosi kiva, että nyt viime aikoina mukaan on tullut paljon uusia.

ON: viime yönä supisteli 2 tuntia jo ihan niin ettei nukkumisesta tullut mitään. Supistukset olivat semmoisia aaltomaisia, jotka alkoivat selästä ja kulkivat mahaan. Kyllä siinä kävi jo mielessä, että näinkö pitää mies herättää. Lämmitin kauratyynyn ja lopulta olin kuitenkin nukahtanut eli supistukset laantuivat. Edelleen kuitenkin tuntuu, että ikään kuin jotain olisi tapahtumassa. Alavatsa ja -sekä ovat jotenkin hellänä ja sinne tänne tuikkailee. Vauvakin on ehkä vähän rauhallisempi (ja sekös stressaa). Näinkö se minun ennustus, että vauva syntyy tällä viikolla kävisi toteen. Saas nähdä, vai vieläkö viikolla 40 odotellaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

- Briitta, rv 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli
Meille syntyi ihana poika 5.1. epäonnistuneen käynnistelyn päätteeksi lopulta keisarileikkauksella. Melko rankka rupeama takana käynnistysyrityksineen, tulehduksineen, leikkauksineen, valvomisineen ja vasta synnytyksen jälkeen pahentuneen raskausmyrkytyksen kanssa. Vasta päästy kotiin ja nyt olo on väsynyt mutta onnellinen :). On tuo tuhisija vaan niiiin käsittämättömän ihana!
 
"Briitta"
Lämpimät onnittelut Skorppari suloisesta poikavauvasta! Ihanaa, että kaikki meni lopulta hyvin ja saitte synnytyskoettelemuksista huolimatta rakkaan nyytin syliinne. Siitä se uusi ajanlasku alkaa. Onnea onnea! Kestikö käynnistysyritys kauan?

Perästä tullaan, tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan. Olen aivan hermoheikko ja pelkään ettei kaikki sujukkaan hyvin. Kumpa pieni päättäisi tulla pian tänne maailmaan, vaikka jo ensi yönä. Laskettuna päivänä on onneksi lääkäri, jolloin en enää suostu lähtemään ilman vauvaa kotiin. Kaikki on vauvaa varten jo valmiina. Sain vuokrattua tens-laitteen ja olen harjoitellut leuan rentoutusta - kuulemma molemmat ovat hyvä apu avautumiskipuihin. Viikonloppuna oli jo vaikka mitä kolotusta ja arvelin, että kohta lähdetään - ja vielä mitä. Tämä poju on itsepäistä sorttia, eikä kuuntele äipän toiveita ollenkaan ;) Jännittää, pelottaa ja tuskastustaa tämä odottaminen.

Mitä teille muille kuuluu?

- Briitta, rv 38 (joka tuntuu aivan uskomattomalle)
 
Skorpparille onnittelut :heart:!

Briitta tsemppiä loppumetreille, toivotaan että kaikki menee hyvin ja saat pian oman nyytin kainaloon =)

Täällä on muuten tasaista vointia, mutta radin kanssa pientä päänvaivaa. Muuten sokerit pysynyt hyvänä, mutta aamupalan jälkeen tahtoo nousta, vaikka söisi kuinka terveellisesti. Painonnousu myös ollut maltillista, kiitos kohtuullisen tiukan ruokavalion. Suklaata tekee välillä niin mieli, että täytyy varmaa synnärille jo pakata levy mukaan |O
Äippäpolilla kävin viikko sitten, ja pojan painoarvio oli ihan keskikäyrällä, mistä olin helpottunut, toivottavasti pysyykin siinä keskikäyrällä =) Muutenkin kaikki oli hyvin!

Kohdunsuulla on tuntunu viime päivinä paljon sellasta vihlovaa ja "tuikkivaa" kipua, kaiketi niitä "sukkapuikkokipuja"? Painaako vauva päätään alas vai mistä ne kivut johtuu, onko jollain muulla kokemuksia? Aika inhan tuntusta..

Rubus 33+5
 
SkorppariOnnea suuresti pikku pojasta:heart:

BriittaSullakin alkaa oleen viimeset hetket käsillä, joten tsemppiä h-hetkeen:)

RubusEi oo sullakaan enään pitkä matka.Tuossa tilanteessasi mä kyllä pakkaisin parikin levyä matkaan :)


ON:Täällä odotellaan ensviikon np-ultraa(,joka on siis torstaina(11+6).Verikokeissa täällä pitää käydä mielellään tasan 10+0, joten niissä kävin jo viime viikon perjantaina.
Nyt tuntuu että alkaa viikot vieriin, mutta silti jostain syystä pelottaa se ultra ja se että kaikki ei senkään jälkeen olis varmaa...tunteet siis ajoittain ristiriitasia.
Pahoinvointi on alkanu helpottaan,välillä unohtaa koko raskauden, mutta sit tulee taas hetki että yökkiminen alkaa.
Lugeja en aio enään hakea lisää,vähentäny niitä nyt oon, mutta ohjeiden mukaan pitäs käyttää 11+6 viimenen.Tän hetkinen levy loppuu 11+4,enkä aio siis maksaa 18€ 2kappaleesta lugeja.


Läiti ja veijari 10+5
 
Skorpparille Onnittelut :flower: ja tsempit Brittalle!

Ja anteeks tosi pitkä ja napaisa vuodatus tulee nyt! :ashamed:
Olen itse ollut pois "ympyröistä" jo viikkotolkulla. Syynä se, että koko ajan pelottaa ja ahistaa. Luullu tavallaan auttavan sen, että keskittyy vaan hengittelyyn ja yrittää olla ajattelematta mitään... Pelolle on syynä mulla nyt se, että rv 15 alkaen olen kamppaillut vaihtelevan vuodon kanssa. On tutkittu, että pienellä Sissillä on syke ja syöty varoiks yks antibioottikuuri mahdollisen kohtutulehduksen varalta. Viikolla 18 ultrailtiin taas ja otettiin tulehdusarvot joissa ei kuitenkaan ollu mitään erityistä. Saikkua joulun pyhien yli ja yhä vaan viikolla 20+ sama tihkuttelu jatkuu...
Lääkärit ei ole jotenkin saanut meille kerrottua mitään diagnoosia niin jykevästi, että olisimme miehen kanssa sen ymmärtäneet. Toinen sanoo vaan, että näitä nyt on kaikenlaisia ja toinen ultrauksestaan huolimatta veikkailee, että voihan se istukka olla kohdunsuulla. No katsokaa nyt hyvät ihmiset niillä laitteillanne!:headwall:
Kaiken kukkuraksi, mua huolettaa kun en tunne liikkeeitä, edes niitä "kuuluisia ilmakuplia". Mahakin on ärsyttävän pieni, näytän vaan pikkusen tanakalta.
Huomenna rakenneultra ja periaatteessa pitäis rauhottaa mieltä kun taas voi nähdä tilanteen, mutta ei.
Tuleeko kenelläkään mieleen, mitä voisimme huomenna siellä pyytää selvittelemään jos pienellä yhä on kaikki ok?
 
Briitta, tsempit odotteluun ja itse koitokseen. Hyvä että sait tens-laitteen vuokralle. Mulla siitä oli todella suuri apu! Suosittelen kokeilemaan myös ilokaasua ja pysymään mahdollisimman pitkään pystyasennossa (seiso, kävele, istu jumppapallolla). Ne oli mulla parhaat kivunlievittäjät. Nyt tosin sitä kipua ei enää edes muista. :)

Rubus, mulla oli sama ongelma aamuisin. Puuro ja leipä ei sopinut, joten söin lähes joka aamu sitten maitorahkaa. Todellakin pakkaat suklaata sairaalaan mukaan. Mullakin oli. ;) Mullakin oli noita sukkapuikkokipuja. Luulen, että ne liittyi juurikin vauvan laskeutumiseen ja kohdunsuun kypsymiseen. Tosin vauva laskeutui lähtökuoppiin vasta synnytyksessä.

Kimakka, miten ultra meni?

Vauva täyttää huomenna jo 6 vkoa ja aika on mennyt nopeeta. Hän on aivan ihana. :heart: D-vitamiinit on aiheuttanut hieman mahakipuja, mutta jätettiin ne nyt hetkeksi tauolle. Muuten on ihanan aurinkoinen ja helppo vauva. :) Pari viikkoa ollaan myös osakestoiltu, joka ei ole niin vaivanloista kuin ajatella saattaisi.
 
IVF/ICSI -hoidoista plussaan


HOITOSYYLAMONESKO
Artemis2.IVF/tuoreselitt5.1.151
Briitta2.IVF/1.PASsekund.28.1.152
Toka21.IVF/1.PASselitt28.1.152
Rubus2.ICSI/1.PASPCO, siittiöt27.2.151
Pinvikilpir.
Kimakka751.IVF/2.PASkilpir.30.5.151
AUkko1.IVF/tuoreendo10.6.151
apsu1.IVF/2.PAS4.7.152
Ricardina1.IVF/2.PASPCO5.7.151
StellaI1.IVF/tuoreendo,kilpir.14.7.151
Cassis2.IVF/tuore28.7.151
Kiela1.ICSI/5.PAS5.7.151
Läiti1.IVF/2.PASPCO7.8.152
ananias1.IVF/tuoreselitt.2/1yht.
[/b]

Neuvolat/ultrat


Syntyneet :heart:
Meemir / ? / ?
Redwing blackbird / 8.6. rv 38+4 / tyttö, 50 cm ja 3200 g
deseo / 12.6. rv 40+2 / poika, 51 cm ja 3500 g
InMyDreams / 17.6. rv 38+5 / tyttö, 51 cm ja 3280 g
Robina / 24.6. rv 38+1 / tyttö, 49 cm ja 3040 g
aurora / 17.7. rv 38+0 / poika, 50 cm ja 3470 g
katiri / 1.8. rv 38+5 / tyttö, 47 cm ja 2820 g
Millyk / 10.8. rv 39+3 / tyttö, 47 cm ja 2975 g
Fyi / 28.8. rv 38+5 / tyttö, 50 cm ja 2910 g
omanna / 15.10. rv 39+2 / tyttö, 46,5 cm ja 2900 g
LaaL / 15.10. rv 39+1 /poika, 52 cm ja 4010 g
glimmer / 28.10. rv 38+5 / tyttö, 50,5 cm ja 3770 g
Toive13 / 22.11. 41+3 / tyttö, 49 cm ja 2950 g
Hydrangea / 5.12. 41+0 / tyttö, 46 cm ja 3295 g
Wannawalli / 11.12. 38+2 / poika, 51 cm ja 4310g
skorppari82 / / poika

Synnyttäneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/2410333-ivf-icsi-hoidoista-plussaan-vauvaketju/
 
Kiitokset kaikille tsempityksistä! :wave: Nämä viimeiset viikot tosiaan todistavat sen, että miksi tätä tilaa kutsutaan RASKAUDEKSI ja ODOTTAMISEKSI. Jos ensimmäiset 12 viikkoa olivat piinaavat, niin eivät loppuviikot juurikaan helpompia ole. Vauvan saaminen on niiiiiiin lähellä, mutta kuitenkin kamalan kaukana.

Kimakka75, kuinka rakenneultra sujui? Saitko lääkäriltä vastauksia mielessä pyöriviin kysymyksiin? Toivottavasti pääset nyt nauttimaan loppuraskaudesta ja vuodot jäävät pois. Ne kyllä varmasti huolettavat yötä päivää :hug: Se ultratilanne on kyllä niin jännittävä, että ainakin minulla oli pää ihan tyhjä ja muistin kysymykset vasta kotimatkalla. Nyt viimeisimpään ultraan olin kirjoittanut kysymykset paperille ja päätin, että kaivan niihin lääkäriltä vastaukset vaikka siihen menisi tunti. Meillä on ollut vähän semmoinen lääkäri, joka vaan hiljakseen mutiseen omiaan eikä kerro oma-aloitteisesti mitään. Nyt tosiaan olin opetellut mieltä painavat kysymykset ulkoa ja lääkäri varmaan vaistosi, ettei tästä pääse helpolla ja vastaili nöyrästi kaikkiin kysymyksiin :LOL:

Hydrangea, missä vaiheessa sinä aloit käyttämään tens:iä? Mukava kuulla, että elo vauvan kanssa, pienistä masuvaivoista huolimatta, sujuu hyvin. Ja kun 3 kuukautta tulee täyteen, niin elämä vaan helpottuu ja itsevarmuuskin kasvaa.

Rubus, eipä ole enää sullakaan kauan h-hetkeen. Ihan kohtalan sinulla alkaa jo äitiyslomakin. Minullakin on ollut niitä sukkapuikkovihlaisuja välillä. Minäkin epäilen, että vauva laskeutuu alemmas ja kudokset tms. antavat periksi. Joko sinua synnytys jännitää? Ja olet kyllä tosiaan ansainnut suklaasi sairaalakassiin!

Täällä ei mitään muutosta edelliseen. Yöt ovat tosi rikkonaisia ja joka yö tulee niin kipeitä supistuksia, että väkisin käy mielessä "jokojoko". Aina kuitenkin lopulta nukahdan ja herätessä totean "ettei vieläkään". Kyllä aletaan koko perhe jo olemaan tulisilla hiilillä. Ja puhelin piippaa "joko?" -viesteistä. Vielä ne viestit eivät ärsytä, mutta jos ollaan 40+ viikoilla, niin saattavat ehkä jo vähän nostaa ärsytystäkin ;) Synnytys vielä viime viikolla pelotti aika paljon, mutta luonto on ihmeellinen ja nyt mieli on sen suhteen selvästi rauhoittunut. Alkaisi nyt vaan, otetaan vastaan se mitä tulee.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Kertoilkaahan kuulumisianne, niitä on niin mukava lukea!

-Briitta, rv 38+2
 
No huh, huh. Rakenneultrasta selvittiin hyvin kuulumisin asukkaan suhteen, kaikki oli niinkuin pitääkin. Minua varten, hiukan moninaisen sairaushistoriani vuoksi, oli kutsuttu hyllyltä pölyttymästä osaston ylilääkäri. Sanon näin siksi, ettäaika vahvasti huomasi ettei hänelle ultran kanssa pelaaminen ollut arkipäivää... kätilö sieltä takaa sai tämän tästä neuvoa häntä koneen käytössä. Oli tavallaan hellyyttävää. No, hän kuiteniin onnistui selittämään tätä verenvuotoa. Istukka on lähellä kohdunsuuta, ei tosin sen päällä. Kohtulihaksen sisällä ollut, hoidoissakin jo bongattu myooma puolestaan on alkanut kasvaa ja pullistunut kohtuonteloon. Huonoksi onneksi istukka on tämän kasvavan myooman päällä ja on todennäköisin syy ja yhtälö vuodoille. Neljän viikon kuluttua uudelleen utraan ja nyt pitää elellä mahdolisimman vähällä rehkimisellä. No nyt ymmärrän paremmin tilanteen, osaan valmistautua todennäköiseen keisarinleikkaukseen ja sitten vaan on lopulta tyydyttävä odottelemaan ja toivomaan tasaista raskautta mahdollisimnan pitkään.
 

Yhteistyössä