Ivf hoitoja lapsettomille

Menkat alko tänää, tasan 2vpv Lutinuksen lopettamisesta. Olokin on normalisoitunut, hormoonihöyryt alkaa haihtumaan. Tosin tänää joku neropatti toi vauvansa näytille työpaikalla, onneksi en tunne ko. henkilöä :headwall: Ovi kii niin ei tarvinnut kuunnella itkua ja lässytystä. Puuh!

Piinailijoille, keijukainen, nannukka81 ja lutinus toivon niin paljon niitä pitkään kaivattuja plussia!
 
Tsemppiä piinailijoille !! Älä keijukainen vielä hätäile ;)
Täällä mennään toiveikkain mutta toisaalta taas pelokkain mielin. Unta riittää ja eilen koin kauhunhetkiä kun pp7 ja aamulla wc reissulla huomasin haalean punertavaa paperissa. Noh se ei kuitenkaan jatkunut... Mikä lie ollut... Alaselkää jomotellut tämän päivän. Vielä viikko, huoks.
 
Pahoittelut negoista piu_pau, aniraz, ainox ja Toive13:( niin kohtuutonta :(

Lutinus olisko se voinut olla kiinnittymisvuotoa? Onhan se nyt jo tilastollinen tosiasia että plussan on kohta tultava! :) Toivotaan parasta!

ambrosio kiva kuulla että sinulla hoitotauko auttaa. Samaa toivon itselle.

Haikala Hui! Mikä tilanne??

Kiitos jälleen kaikille jotka vointia kyselitte, sain verikokeen tulokset ja hcg oli 27 eli laskenut jälleen onneksi, mutta tulos EDELLEEN positiivinen joka tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä että tää ei loppunut vieläkään, vaan kotrolli taas ens viikolla. Huh huh. Ne ei varmaan tiedä itekään oliko se kohdunulkoinen vai vaan varhainen keskenmeno, kun nyt puhui taas keskenmenosta. No ihan sama, oli mikä oli, kun nyt vaan olis ohi.

keijukainen ja Nannukka pidän peukkuja!
 
Viimeksi muokattu:
Haikala, aikamoinen uutinen. Toivottavasti ei kovin viivytä teidän hoitoja. Täytyisköhän ottaa itselläkin asia puheeksi lääkärin kanssa, on tullut kunnon monttuja kynsiin!?! Passittiko sut lapsettomuuslääkäri verikokeisiin vai jossain muuallako kävit asioimassa?

Toive13 ja piu_pau ja muutkin neganneet. Pahoittelut negasta ja voimia uuteen koitokseen! :hug:

Keijukainen, Nannukka ja Lutinus: Voi kunpa teillä pärähtäis plussat tikkuun. Sais tähänki ryhmään tulla jo vähän positiivisempiakin lopputuloksia. Pitkää pinnaa piinailuun. :hug:

Helge: Kyllä sua nyt koetellaan. :hug: Se on tympeetä ravata niissä testeissä yhtenään. Toivotaan että ens viikolla se piina päättyy ja pääset jatkamaan elämää eteenpäin.

ON: Täällä reilun viikon ajan sumuteltu ja ens ke on ensimmäinen ultra. Olo on jotenkin kummallisen kevyt. Mä olen ihan ihmeissäni, et miten voinkaan olla niin kuin ei mitään oliskaan. Joku kyseli reissusuunnitelmista. Vielä ei olla lyöty mitään lukkoon mut sillä ajatuksella mennään et jos tästä hoidosta ei mitään tule niin reissuun lähdetään. Kohde päätetään sitten. Sen ajatuksen voimalla mä kai tallustan eteenpäin. Mä rrrakastan matkustelua niin se piristää kovasti et on jotain kivaa odotettavaa jos ei saa alkaa mahaa kasvattamaan.

Tsemppiä teille jokaiselle, joita en erikseen maininnut. :heart:

ps. jos joku päivittää listaa, minulle voi laittaa iän, 29v. Kiitos =)
 
Moi! Ilmeisesti täälläkin palstalla on piinailijoita? Saako teistä seuraa? :) Haen tänään myös itse kyytiläisen mukaan. Kyseessä ensimmäisen ICSI hoidon kolmas pas. Takana siis yksi tuoresiiro ja kolme passia, joista siis viimeinen alkaa tänään. Yritämme ensimmäistä lasta ja syy hoitoihin on miehessä. Yhden taitavat minulla jälleen siirtää. Katselin tuolta tilastoista, että lähes teille kaikille Keijukaista lukuunottamatta on siirretty kaksi alkiota. Onko syynä ollut toinen hoitokierros? EIvät nimittäin minulle halua millään vielä kahta siirtää... Yritän lukea palstaa ja saada kiinni, missä mennään. :)
 
Kiitos kaikille halauksista ja muusta tuesta :flower: Veritestikin oli tänään negatiivinen ja tikkutesti oli nega jo toissapäivänä, joten ei ollut edes kiinnittymisyritystä. PAS tehdään seuraavaan kiertoon ens kuussa ja omaan luonnolliseen kiertoon siirto ajoitetaan. Toiseen IVF-hoitoon ei vielä saatu lupaa päästä ennen kesää, mut me mennään yksityiselle, jos julkiselle pääsee vasta syksyllä. Mulla ei oo juuri uskoa tuon PASsin onnistumiseen. En usko, että se yks pakkasalkio on sen kummempi selviytyjä, kuin nämäkään kaksi jotka tuoreena siirrettiin..

Parempaa onnea muille! Minä alan jännäämään tässä kierrossa jos vaikka meillekin tuollainen idealistin välikierron ylläri tulisi =)

Rachel79 Laitoin sut piinailijoihin, ilmoita ikä (33 vai 34?)+testipäivä, ni lisään ne sit. Tai toki voit lisätä ne itsekin.

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset:

YRITTÄJÄT:popcorn:
Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta
Valoa..*29v......................2.IVF.... ........ .............maaliskuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... .........................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ........................?
ainox.....*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz.....*31v.............2. IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau...*30v............2.IVF.............................kesäkuu?
Toive13....*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu

PIINAILIJAT:headwall:
Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS.........1............5.3.
Nannukka.. *31v.............. 2. ICSI .............. 2 ............ 8.3.
Lutinus.. *30v...................2.ICSI........... ......2..............6.3.
Rachel79..........................1.ICSI/3.PAS.........1..............

PLUSSANNEET:heart:
Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä
Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara..*28v.....1.ICSI............. ...........................1.2.2013
 
Viimeksi muokattu:
Toive, kyselit lääke- tai luomukierroista. Olen ymmärtänyt, että jos naisen oma kierto on hyvä, voidaan mennä luomulla. Tosin se edellyttää, että ovis sattuu oikealle päivälle, jotta siirto ei mene viikonlopulle. Esim. jos alkiot on kahden päivän ikäisiä, ei ovis saa tulla to tai pe, koska oviksesta kaksi päivää, jolloin siirto olisi olisi juuri la - tai su. Lähtökohtaisesti minullekin on suositeltu omaa kiertoa, mutta odotellessa on käynyt niin, että ovis on aikaistunut ja osunut just väärälle päivälle ja toisella kertaa kierto jäi superlyhyeksi, mitä se ei ole tietääkseni koskaan ollut. Lääkärin mukaan aivotoiminnalla on iso merkitys hyväänkin kiertoon..Koska en jaksanut odottaa enempää, on minulla yksi siirto tehty aiemmin Zumenonilla - ei sopinut muuten ollenkaan itselle. Olin aivan super allapäin koko kuurin ajan! Voi vaikuttaa niin. Ja nyt tässä siirrossa tehtiin kolmen Gonal F piston ovisinduktio, mikä parempi ratkaisu itselle, jos halutaan lääkkeillä varmistaa kierto. Mieluiten tekisin kyllä itsekin luonnolliseen kiertoon.. Ja jos joudutaan lähtemään toiselle hoitokierrokselle, ajattelin kesällä yrittää taas omaa kiertoa.

Keijukainen, olet tosi aikaisin liikkellä! Älä vielä tee johtopäätöksiä tuloksesta.

Lutinus, nuo oireesi ovat todella lupaavat. :) Kyllä se kiinnittyminen voi olla myöhässä ja tapahtua vasta viikonkin päästä! Yleensä kai 3-5 päivä siirrosta.

Keijukainen ja Lutinus (miksei muutkin), koska teille on tehty ICSI, onko myös teillä syynä lapsettomuuteen male factor?


Täällä otetaan rauhallisesti kotosalla ja toisin kuin yleensä, en aamulla lähdekään urheilemaan. Koitan nyt tällaista vaihtoehtoa, vaikkei lääkäri ole liikuntaa kieltänytkään. Yritän myös juoda kovasti lämmintä... Ilmeisesti vesi ja lämpö tekee hyvää. Ja sitten greippi/ ananasmehua. ja yritän olen myös lisännyt proteeinien saantia ruokavaliossani. En juurikaan syö nimittäin esim. lihatuotteita, mutta hyvää kuulemma tekee. Näillä mennään. Ihanaa viikonloppua kaikille!

Rachel pp1, ikää (vielä toistaiseksi )33v.
 
Tervetuloa Rachel79 palstalle ja piinailemaan. Meillä tuoresiirrossa siirrettiin yksi ja sen jälkeen 3 PASsia aina 2 alkiota. Se oli meidän oma toive (yksityisellä) ja lopulta myös lääkäri itsekin suositteli kahden siirtämistä. Syytä en tarkalleen tiedä, oletan että mun alkiot eivät olleet ihan priimaa ja myös limakalvon paksuuden kanssa mulla ollut ongelmia. ei meinaa kasvaa riittävästi lääkkeistä huolimatta. Yksityisellä myös siirtävät kahta paremmin kuin julkisella. Tsemppiä sinulle alkaneisiin piinapäiviin. Sanoit että vesi ja lämpö tekee hyvää, tätä en ollutkaan kuullut. Mihin se perustuu osaatko sanoa? Mikä sinun testipäivä muuten on?

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset:

YRITTÄJÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta
Valoa..*29v......................2.IVF.. .. ........ .............maaliskuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... .........................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ........................?
ainox.....*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz.....*31v.............2. IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau...*30v............2.IVF......... ....................kesäkuu?
Toive13....*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS.........1............5.3.
Nannukka.. *31v.............. 2. ICSI .............. 2 ............ 8.3.
Lutinus.. *30v...................2.ICSI........... ......2..............6.3.
Rachel79..*33v.......................1.ICSI/3.PAS.........1..............

PLUSSANNEET :flower:
Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä
Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara..*28v.....1.ICSI............. ...........................1.2.2013
 
Rachel tervetuloa piinailemaan :) Meille on siirretty kaksi koska kummatkin selvinneet hyvin sulatuksesta, täälläpäin ei ilmeisesti ole tapana pakastella uudelleen jo kerran sulatettuja. Male factor meillä syynä, siittiöiden pään muodossa jotain häikkää. Tämä siirto oli 2 ICSI hoidon 3 pas, ja pakkanen tyhjä.
 
Rachel tervetuloa joukkoon !

No niin, menen tähystykseen kk päästä. tähystys täytyy tehdä, että saadaan selville mikä aiheuttaa f-calpron nousun. Saattaa olla tulehdus, keliakia yms. Tähystyksen jälkeen saan sitten varmaan jotain lääkkeitä, että saadaan arvot tasapainoon. Klinikan lääkäri sanoi, että hommat laitetaan jäihin siihen asti, että tämä suoli ongelma on ok. Että ei uhrata turhaan meidän viimeisiä alkioita.
Menin siis työterv. huoltoon esittelemään kynsiäni, jotka ovat kupruiset. Kynsi on aaltomainen ja kynnessä on selviä kuoppia. Hoitaja sanoi heti, että yleensä kynsissä heijastuu jos suolessa häikkää. Nyt pelkään, että tämä on joku loppuelämän kiusa :/ ja, että miten ne lääkkeet joita mahd. saan vaikuttaa lapsettomuus hoitoihin jne. Onko tämä syy miksi hoidot eivät ole onnistuneet.. ? Stressi taso on tällä hetkellä aika korkea. Kun kuulin tämän suoli uutisen, niin mietin jo hetken sairasloman hakua...liikaa vastoin käymisiä.
Mua on alkanu suuresti ärsyttää läheiset, jotka sanovat, että kaikella on jokin tarkoitus ! Niin varmaan ! Astuppa mun saappaisiin niin voidaan yhdessä ettii sitä v***n tarkoitusta !!!

Anteeks tää avautuminen. Ootte mun henkireikä :heart:

Piinailijoille plussia ! !
 
Haikala :hug: ei tosiaan tarvitse yhtäkään murheen aihetta lisää! Kunpa tuo tulehdus saataisiin nopeasti taltutettua. Alkiot onneksi jaksaa odottaa, vaikka varmasti on turhauttava tilanne. Kaikella on tarkoitus...nii näiden hoitojen tarkoitus on tietty se vauva. :)

Rachel tervetuloa ja plussaonnea!
 
Viimeksi muokattu:
HelgeR, tuossa toisessa ketjussa (hoidot jatkuu) kerroinkin, että yritän tässä siirroossa kaikki mahdollisdet vinkit, oli niistä sitten apua tai ei. Lääkärini mukaan (yksityisellä ollaan) voi normaalia elämää jatkaa, kunhan kahvit on max 3 kupissa, eikä mene uimaan / kylpyyn ensimmäisen viikon aikana.
Oon lukenut kovasti jenkki / brittisivuja hoidosta, ja niissä neuvotaan juomaan runsaasti vettä ja ilmeisesti ielellään myös jotain lämmintä. Solut (KAI? ;)) kehittyy kun vettä on elimistössä runsaasti ja tuo lämpö perustuu akupunktion periaatteisiin pitää "kohtu lämpimänä". :) Lisäksi sivuilla on neuvottu juomaan ananamahua tai greippimehua runsaasti - tekee hyvää limakalvoilla, välttämään yrittiteetä (mikä olis hyvä, jos kuumaa pitää juoda....) ja kahvia. Lisäksi useilla on kielletty liikunta ekaksi viikoksi ja jenkeissä määäräävät monesti bedrestiä siirron jälkeen. En nyt ihan siihen usko, mutta olen nyt päättänyt ottaa tosi rauhassa, toisin kuin aiemmissa siirroissa, olen lähtenyt jumppaan / hiihtämään seuraavana päivänä. Kahvin oon kans jättänyt kokonaan pois ja kittaan noita mehuja, perus foolihapon yms. vitamiinien lisäksi. En siis tosiaan itsekään usko, että näistä kikoista kiinni olis, ja kai lääkärit olisi suositelleet, jos apua olisi. Haluan vaan nyt koittaa kaikkea mahdollista, kun pakkanen on tyhjänä. En mielestäni kuitenkaan paljosta luovu, vaikka liikuntaa rakastankin. Teen siis kävelylenkkejä nämä kaksi viikkoa ja tämän ekan viikonlopun yritän olla pääasiassa kotona, lueskella ja katsoa leffoja yms. ihan hyvällä omalla tunnolla. Niin joo, myös saunomisen jätän nyt kahdeksi viikoksi. Ja jos joku ajattelee, että ihan kahjoa, niin myönnän, voi olla, mutta tuntuu, että h aluan yrittää kaikkea. :)

Testipäivä on 15.3. siis verikoepäivä. Taidan tehdä kuitenkin tikkutestin jo 14.3.

Meillä on ollut ainoastaan yhden alkion siirtoja, kun lääkäri on paasannut kaksoisraskauden vaaroista, jotka on kuulemma viisinkertaisia tavalliseen raskauteen. Tosin alkiot ovat olleet hyviä, ja limakalvo lääkärin mukaan hieno. Ehkä siksi ollaan siis menty yhdellä. Onneksi ei ole tarvinnut "roskiin heittää" alkioita, koska ne pakatettiin kahden sarjoissa ja toinen joka kerralla menehtyikin sulatuksessa.. No, jos nyt tulee nega ja hoitoja jatketaan, alan kyllä vaatia jo kahden siirtoa minäkin.

Oliko muuten niin, että siirtopäivä oli pp0? Näin hyvin olen taas kartalla. :)

Haikala, voi kuulostaa ikävälle. Jos voi jotain sanoa, niin meidän klinikalla aluksi tsekattiin keliakian mahdollisuus, joka jo itsessään voi aiheuttaa lapsettomuutta. Siinä mielessä on hyvä, että kaikki asiat tutkitaan. Et kyllä olisi tietysti mitään ylimääräistä tarvinnut tilanteeseesi.

Tsemppiä muille piinailijoille ja tietysti myös muissa hoidon vaiheissa oleville. Kyllä meidän kaikkien aika joskus tulee. :)

ps. Ja todellakin, työpaikalle tulevat vauvojen esittelijät ovat niin per----stä!! Muistetaan tämä, jos ja kun joku meistä raskautuu..
 
Viimeksi muokattu:
Haikala Ompa kurjaa että tämä nyt vielä tuli kaiken päälle mutta pääasia että saadaan tutkittua ja saadaan sinut kuntoon, sitten on hyvä jatkaa. Kyllä se alkio siellä odottaa niinkuin anirazkin tuossa totesi, turhauttavaa tottakai odottaa ja stressaavaa, koita jaksaa, paljon voimia sinulle :heart:

Rachel okei, kuulostaa kyllä jotenkin loogiselta tuo "lämmin kohtu". Ja nyt kun sanoit niin itseasiassa itse en hirveesti lämmintä juo, kun taas kiinalainen ystäväni litkii IHAN KOKO AJAN jotain lämmintä. Eli kiitos vinkeistä, aion itsekin kokeilla muuttaa tapojani nyt jo valmiiksi. Kaikki keinot käyttöön, ei niistä haittaakaan voi olla. Ja kyllä, siirtopäivä on pp0 :)

Tuolla olisi tuo kiukkuketjukin, mutta tämä tuntuu omammalta ketjulta joten puran nyt tänne, anteeksi jo etukäteen. Eli. Miehen veli soitti äsken (tän veljen vaimo on raskaana ja heillä on jo ennestään yksi lapsi, aloimme aikoinaan yrittää lasta samaan aikaan ja he ovat tosiaan nyt jo toisella kierrokksella) noh, pyysivät siis jätskille yms. ja mieheni sanoi että juu tullaan tunnin päästä (kysymättä multa!!!) no mähän pimahdan tälläsista että multa kysymättä mennään lupaan että tulen johonkin missä joko a.) pieniä lapsia tai b.) raskaana olevia kavereita. Itkuthan siinä tuli, mun pitää oikeasti henkisesti varautua VÄHINTÄÄN viikon verran että pystyn tämmöisiin asennoitumaan. Mun pitkästä aikaa vapaa vkl alkoi loistavasti ja pitkästä aikaa ehdin olla jo hetken taas onnellinen ja sitten se pilataan näin! että kiukuttaa. Sinne se mieheni sitten läks yksin ku ei pysty varmaan ikinä ymmärtään mitä mä käyn läpi. :(

Parempaa viikonloppua kaikille muille ja tsemppiä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Haikala ihan hirveästi voimia ja tsemppiä sinulle! Todella toivon, että syy f-calpron nousemiseen löytyy ja että se saadaan normalisoitua mahdollisimman nopeasti ja helposti. Ja kun tuo asia saadaan hoidettua niin eihän sitä tiedä, jos vaikka plussakin tulis sitten nopeammin. (Yritän keksiä jotain positiivista asiasta.) Tähystys ei oo kivaa (nimim. kerran paksusuoli tähystetty), mutta onneksi yleensä suht kivuton toimenpide, kun saa hyvät lääkkeet. Sen jälkeen onpi sitten ilmaa suolessa sen verran, että suosittelen ihan kotoilupäivää loppupäivän ohjelmaksi. ;) Täytyy sanoa, että oon kyllä niiiiin samaa mieltä tuosta "kaikella on tarkoituksensa" -höpinästä. Todella RAIVOSTUTTAVAA! Kaikella ei ole tarkoitusta. Uskon, että osalla asioista on tarkoitus, mutta kyllä maailmassa on myös hyvin paljon aivan tarkoituksetonta kärsimystä.

Helge tosi harmi, että vieläkin joudut kontrolliverikokeeseen. Toivottavasti se on viimeinen verikoe tämän asian osalta. Ja kylläpä sulla on ollut kurja päivä! :( Ymmärrän hyvin, ettet varsinkaan tämän viimeisimmän episodin jälkeen halua nähdä mahoja. Ja luulen, että ne sukulaisetkin ymmärtää, jos tietävät asiasta. Toivottavasti sun mies vielä sisäistäis asian oikein kunnolla, ettei vahingossakaan asettaisi sua hankalaan tilanteeseen... Paljon voimia ja parempaa mieltä loppuviikonloppuun! :) :heart:

Tervetuloa Rachel! Meillä lapsettomuuden syynä / ICSI:n valintaan johtaneena mun monirakkulaiset munasarjat (eli en ovuloi omin avuin juurikaan) ja miehen alentunut siittiömäärä. Tuokin on jännä juttu, että ensimmäisessä simppanäytteessä laatu ja määrä oli ihan ok, mutta sitten tapahtui jostain syystä laadukkaiden simppojen määrän alenemista, jonka vuoksi meillä siirryttiin heti ensimmäisen inseminaation jälkeen ICSI:in. Tuoresiirrossa mulle laitettiin yksi alkio ja ensimmäisessä PASsissa kaksi. Siinä kävi niin, että sulattivat ensin yhden alkion, joka näytti seuraavana päivänä niin raasulta, ettei sitä kannattanut siirtää. Sulattivat sitten toisen alkion, joka selvisi sulatuksesta hyvin, mutta koska tuo ensin sulatettu alkiokin oli ottanut kunnon kasvuspurtin niin siirsivät molemmat. TAYS:ssa siis se käytäntö, että alkio(t) sulatetaan edellisenä päivänä niin nähdään, kuinka hyvin ne lähtevät jakautumaan sulatuksen jälkeen. Ja jos on kaksi pakastettu samaan olkeen ja molemmat selviää niin molemmat myös siirretään. :) Kovasti tsemppiä sulle piinailuun! :)

Nannukka kiitos. :) Täällä perusoireita; vatsaa turvottaa, rinnat turvonneet ja kipeät (tosin ei enää niin kipeät kuin aikaisemmin) ja välillä mieli on maassa. Kaikki nää mä laitan tukilääkityksen piikkiin. Mites sillä suunnalla piinailu etenee? :)

Kiitos kaikille tsemppailuista! :)

Täällä pp11 menossa. Tein taas tänä aamuna testin ja nega edelleen. Nää kaikki testit, mitä oon tehnyt, on sellaisia herkkiä testejä, jotka havaitsee jo 12,5 mIU/ml hcg määrän (kun monet testit on sellaisia, joissa tuo raja-arvo on 25 mIU/ml). Tän testin pitäis 90% varmuudella näyttää tulos neljä päivää ennen kuukautisten arvioitua alkamispäivää. Eli onhan tässä nyt vielä 10% mahdollisuus tuon mukaan. Seuraavan testin teen sitten vasta virallisena päivänä tiistaina. Onneks mulla on vapaapäivä silloin niin saan olla rauhassa olipa tulos sitten kumpi hyvänsä.

Hyvää viikonloppua kaikille! :) Ja piinailijoille rautaisia hermoja! :)
 
Rachel Tervetuloa minunkin puolestani tälle palstalle ja ennen kaikkea piinailemaan =) Syyt ICSI hoitoihin on meillä nimenomaan miehen siittiöt (huonolaatu, laiskoja, määrä vähäinen). Itse asiassa mie en tiiä miksi meille siiirettiin 2 alkiota. Yritin kysellä silloin kun siirtoa tehtiin, mutta enpäs saanut vastausta. Ilmeisesti en kysynyt tarpeeksi selkeästä tai jotain. Noh, oltiin kyllä avopuolisoni kanssa mietitty jo valmiiksi, että jos tulee mahdollisuus ja kysytään niin kaksi alkiota tahdomme. Noh, tuli tilaisuus mutta ei kysytty kun siirettiin vain. :) Meille jäi vielä kaksi pakkaseen, kun ensimmäisessä ICSI:ssä emme saaneet kuin yhden tuoresiirtoon ja loput roskiin. Plussatuulia =)

Haikala Olipas vain uutisia. Turhauttavaa, mutta toisaalta kuitenkin kait hyvä, että asia nyt sitten selvitetään ja tehdään sille ainokaiselle alkiolle hyvät lähdöt. :D Se sitkeä sissi kyllä jaksaa odottaa pakkasessa. Hassua - mie ajattelin itse tässä yks päivä samalla tavalla kuin sinä kun erään läheiseni avautumisesta. Joten samassa mielipide veneessä tässä asiassa sun ja keijukaisen kanssa. Voimia sinulle sisukas mimmi :heart:

HelgeR Jotkut tähdet on nyt väärässä asennossa siun taivaalla :( Toivottavasti miehesi ymmärtää jonain päivänä (toivottavasti pikaisesti), että millaisiin tilanteisiin ajaa sinua. Ilmeisesti ei tahallisesti, mutta ei osaa vain ajatella asiaa sinun näkövinkkelistä. Parempaa viikonloppua :heart:

Keijukainen Ihan hyvin piinailu menee. Olen kehitellyt itselleni kaksi kiireistä työviikkoa heti tähän, niin ei ajatuksen ehdi pyörimään navan ympärillä. Tissit on olleet kipeät, mutta se on nyt helpottanut. Turvottaa, vaikka yritän juoda paljon ja lenkkeillä koiran kanssa joka päivä. Aamuisin olen ollut nyt muutamana aamuna huonovointinen ja päänsärky ollut vähän vaivana myös. Mieli tekisi tehdä testi jo, mutta yritän malttaa vielä viikon ainakin (mie oon nii-in varma, että menkat alkaa alkuviikosta). Ihanaa ja rauhallisia viimeisiä piinapäiviä sinulle. Mie niin toivon, että plussa pärähtäisi sinulle tiistaina :heart:

).( Eli piinapäivät on olleet täällä työkiireisiä, että ei ole omaa napaa tullu tutkittua kuin iltaisin pari tuntia. Ilman tutkistelua ilmenneet ”vaivat ja viat” on olleet sellaisia yleisiä: tissit arat (helpottaa jo), pääsärkyä, kylmiä-kuumia aaltoja, muutamana aamuna nyt huonovointisuutta, ala-selkä kipua, repivää kipua vasemmalla puolella ja järkyttävä väsymys. Mutta tosiaan on ollut myös tosi kiireinen työviikko takana, joten aika moni ”vaiva ja vika” siitä johtuva. :D

Ihanaa viikonloppua teille ja näkemisiin! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Rachel79 meille tehtiin IVF ja ICSI kun miehen siittiömäärä on alle viitearvon. Kumpikin tekniikka toimi hyvin.

HelgeR surku kun miehelle ei mee perille sun tunnetila. Kun heidän elämä jatkuu ennallaan hoidoista huolimatta. Ei sumuja, piikkejä, ultria, tippaa, punktiota, siirtoa ja tukilääkkeitä. Ei oireiden vahtaamusta eikä niitä menkkoja sitten vaivan palkaksi. Ja sulla varsinkin tää koettelemus! Miehen näkökulmasta, ainakin meillä, noi hoidot taisi olla se punktiopäivä. Sitten se tulospäivä. Sitte kohti uutta kierrosta. Mut siis voisin kuvitella et mun mies tekisi täysin vastaavan tempun ja ihmettelis et mistä nyt tuulee. :D Toisaalta oon kiitollinen et toinen meistä on rauhallinen ja selväjärkinen.
 
Viimeksi muokattu:
HelgeR Olisin reagoinut täysin samalla tavalla kuin sinä.. On se kyl jännä miten samanlaisia tunteita me täällä käydään läpi. Ihan kuin omasta elämästä lukis näitä asioita.

Joku tais kysyä, miks on siirretty useampi alkio. Meillä syynä varmaan mun ikä ja se, että osa alkioista kuukahti pian hedelmöittymisen jälkeen ja pelkäsivät varmaan, että lopuille käy samoin. Ja niinhän siinä kävi. Ja alkiot oli 2-luokkaa eli ei mitään priimoja. Tosin oon ymmärtänyt, että 2-luokka on vielä aika hyvä luokitus.

Snipsu Mites teillä hoidot etenee?

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset:
YRITTÄJÄT:popcorn:
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Valoa..*29v......................2.IVF.. .. ........ .........maaliskuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ICSI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ......................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ....................?
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2. IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.IVF......... ....................kesäkuu?
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu
PIINAILIJAT:headwall:
Nimimerkki........................Hoito.................Alkiot......Testipäivä
*keijukainen*..*29v...........1.ICSI/2.PAS.........1.............5.3
Nannukka.. *31v.............. 2. ICSI ..................2..............8.3
Lutinus.. *30v...................2.ICSI/3.PAS..........2..............6.3
Rachel79..*33v..................1.ICSI/3.PAS.........1.............15.3
PLUSSANNEET:flower:
Nimimerkki....................Hoito............. ..................Plussauspäivä
Neela84.......................1.ICSI............ ...................29.12.12
idealisti........................välikierron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v............1.ICSI............. ................1.2.13
 
Viimeksi muokattu:
Yritän kovasti, muistilapun kanssa :D opiskella, kuka teistä oli kukin. Pahoittelut, jos sekoilen. Teitä on aika monta ja palsta on aktiivinen (mikä on hyvä!), mutte ehkä opin pikkuhiljaa. Kiitos kaikille plussatsempistä! :) Ja kiitos kun jaksoitte jakaa tarinanne.

Itse koen myös tämän hoito-operaation välillä tosi epäreiluksi, koska minähän se tässä järjestelen työkalenteria, että pääsen lääkäriin, minä otan lääkkeet ja piikit ja minä jätän juhlia väliin alkoholin takia ja joudun miettimään, milloin voin esimerkiksi matkustaa kavereiden kanssa. Ei hirveästi huvittaisi pakata kaikkia testejä/ lääkkeitä matkalaukkuun tms.. Välillä tulee lapsellisia syytöskohtauksia tästä tilanteesta ja tiedän tiedän tiedän, että mies tekisi minun vuoksi toisin päin vaikka mitä (auttaa jo nyt tosi paljon kaikessa mikä helpottaa omaa elämääni erityisesti kun hoidot on päällä), mutta silti välillä tulee purkauksia ja sitten järjetön syyllisyys :/. Kävin juttelemassa klinikan psykologin kanssa ja hän suositteli ihan istuntoa kaksistaan puoliskon kanssa. Mutta me ollaan kyllä jo eläkkeellä, sitten kun hän suostuisi. Ei silti, en koe, että parisuhde olisi jossain hirveessä kriisissä, mutta omien tunteiden käsittely on työlästä.. Mikähän siinä on, että miehet tuntuu pärjäävän vähemmällä kuohunnalla? Ovatko miehemme kasvatettuja pienempään tunneilmaisuun? Ja sitten vielä se, ettei tarvetta ole puhuakaan asiasta muille kuin minulle.. Itsellä on muutamia luottokavereita jotka tietää sekä mieheni vanhemmat, joilla (tai äidille) olen minä jutellut myös asiasta. Ei mieheni siis itse. :)

Välillä myös kavereiden kanssa on hankalaa. Monella on lapsia ja kenellä on, niin sehän on sitten aina puheenaihe numero 1.. Huhhu!! Taidan tuntea yhden maman, joka osaa ja mielellään puhuukin muustakin kuin lapsestaan. Kunpa minustakin tulisi sellainen!

Nannukka, hieno metodi varmasti tuokin pitää itsensä mahdollisimman kiireisenä. Ainakin jollakin tavalla pysyy asia pois mielestä vai miten arvelet? Minulla on tosiaan nyt kokeilussa tällainen slow down ja onneksi tuntuu, että ajatus pysyy hyvällä tavalla siirrossa, mutta myös muissa asioissa. Ei paniikkia täällä kertaa. Sellainenkin yrityskerta on koettu...

Mitäköhän Lutinukselle kuuluu? Onko oireita?

Kuinka monella on muuten gonapeptyl -piikki käytössä avuksi kiinnittymiseen? Ruinasin sen lääkäriltä ja sain, ja se pitäisi pistää tiistaina, joka on pp4. Meillä oli kolmen päivän alkio ja aiemmin kun olen lukenut täältä tuosta piikistä, olen ymmärtänyt, että se laitettaisiin kolme päivää siirron jälkeen, eli maanantaina tämän laskun mukaan eikä tiistaina. En tarkoita tässä väitellyttä lääkäriä epäillä, hehhe, mutta mietin silti, onkohan tuo tiistai liian myöhään.. Jotenkinhan tämä lasketaan alkion iän mukaan. Onko kenelläkään jakaa kokemuksia?

Entä mitä olette kuulleet, tuleeko aina plussassa kiinnittymisvuotoa? Voikohan olla ettei sitä vain näe?

Rachel pp2 (Kiitos HelgeR kun sivistit, että siirtopäivänä ollaan vielä nollissa. :))
 
Rachel oon kyllä samoilla linjoilla tuosta hoitojen epäreiluudesta. Kaikki työkuviot pitää miettiä että voi ravata lääkärissä ja meillä oli sillon hoitojen alkuvaiheessa kinaa miehen kanssa jopa siitä kun hän joutui mennä antaan spermanäytteen eikä olisi millään halunnut! Voi jeesus!! meinas hoidot tyssätä siihen heti alkuunsa. Meidän naistenko sitten on kiva käydä levittelemässä haarojamme ties monelleko ihmiselle, tuo spermanäyte sentään on aika pieni juttu sen kaiken rinnalla mitä tuossa jo anirazkin luetteli. Mulle piikittäminen oli ehkä se kamalin juttu, sain paniikkikohtauksia yms ja silloin oli mieskin kyllä ihan tippa linssissä joka kerta kun itkin ja piikitin. Mutta SILTIKÄÄNen usko että miehet tulevat koskaan ymmärtämään mitä käymme läpi, ja toisaalta miten voisivatkaan. Uskon kuitenkin että parhaansa meilläkin mies yrittää. Ei meilläkään mies oo asiasta tainnut puhua kenellekään, itse en vois pitää tätä kaikkea sisälläni. Välillä tosin harmittaa että olen puhunut niinkin monelle koska en jaksa just niitä väsyneitä "kyllä se siittä" ja "lopettakaa yrittäminen niin sitten onnistutte" yms *askaa. Hyvää kai tarkoittavat mutta olisivat ennemmin vaikka hiljaa jos ei oo mitään muuta sanottavaa.

Mulla ollut se gonapeptyl piikki nyt kolmessa PASsissa. Tarkistin ihan kalenterista että laitoin sen aina pp2. Mutta kai se tosiaan voi vaihdella alkion iän mukaan. Uskon että lääkäri on antanut sinulle ihan oikean päivän kyllä :)
Oon kans googletellut paljonkin tuosta kiinnittymisvuodosta, ja toisilla sitä tulee ja toisilla ei. Oon jutellut tästä myös yhden kaverini kanssa jolla on 4 lasta ja hänellä ei ole kiinnittymisvuoroja tullut koskaan.

Lutinus miten piinailut etenee??

keijukainen voi niin toivon että saisit kuitenkin sen plussan. Jäikös teillä pakkaseen vielä alkioita?

Nannukka mull kans toimii se että pidän itseni kiireisenä. Ekan siirron jälkeen googletin kaiken mahdollisen ja pyörin netissä pakkomielle omaisesti lukemassa kaikki maailman oireet yms, hulluksihan siinä tulee. Ei auta kuin yrittää ottaa rennosti. Tsemppiä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi HelgeR, kuulostaapa tutulle. Kun aloitettiin hoidot, tein oman osuuteni alkukartoituksesta n. 4 kuukautta ennen miestä.. Sitä ei meinannut saada sinne mitenkään ja sittenkin eteen tuli vaikeuksia. Ymmärrän kyllä, että on suuri paine käydä antamassa se näyty aamulla jossakin klinikalla, mutta SILTI. Yritin sanoa, että nauti nyt ihan hyvällä omalla tunnolla pornosta ja anna mennä vaan, mutta vaikeeta oli. Ja kyllä tämä oli yksi syy, että hoitojen aloitus kaikkiaan viivästyi. Se sapettaa tietyllä lailla vieläkin. Ja nyt jos uuteen ICSI pitää mennä, en tosiaan jaksa olla yhtä ymmärtäväinen, jos taas kaikki viivästyy.Mutta hermostuminen / suuttuminenhan ei mitään auta. Päinvastoin. Toisaalta mieskin on sanonut, että kaikkeen tottuu. Ja kyllä minä häntä rakastan ja suhde voi olosuhteisiin nähden kai melko hyvinkin. Tosi ristiriitaista tämä välillä on.


Ja piikkikammoa on myös täällä. Kun piikittelin ensimmäistä hoitoa varten kiroilin joka piikillä kuin tukkimies ja sitten mietin, että manaan koko hoidon kiroilullani epäonniseksi. Ihme taikauskoa / tai muuta uskoa, mukana näissä hommissa! Tähän ekan hoidon vikaan menneillään olevaan passiin ovisinduktiopiikit meni jo helpommin. Niitä olikin vain muutama.

Samat fiilikset myös suhteessa kertomisesta. Olen kertonut luottokavereilleni, mutta minäkin välillä mietin, tuliko kerrottua liian monelle. Haluaisin kertoa asioista aina omaehtoisesti, enkä oikein kestäkään kysymyksiä, no miten teillä hoidot etenee jne... Olen kyllä tästä sanonutkin sitten heille.

Muistatko, minkä ikäisiä alkioita teillä oli, jos gonapeptyl pistettiin pp2. Aion kyllä noudattaa lääkärini ohjeita, mutta uteliaisuudesta nyt kyselen. Ja kiitos, kun olet jaksanut vastata myös tuohon kiinnittymisasiaan.

Halaus sinulle sister! :) (mistä sen animaation saa???)
 
Rachel meillä on muistaakseni ollut neljän päivän ikäisiä alkioita, ehkä siksi gonapeptyl on laitettu jo pp2.

ON:Tajusin juuri että kun veritesti on kerran edelleen positiivinen, niin en varmaan voikaan aloittaa sitä minun anastrozol kuuria (vastaava kuin clomit) ensi kierrosta kuten aiemmin oli lääkärin kanssa puhetta.. ja sitten sitä seuraavakin kierto menee ohi kun ollaan reissussa..voi puuh.
Osaako kukaan sanoa, että kun hoitoja noinkin paljon jo yksityisellä takana ja nyt kun mennään julkiselle, niin pitääkö meidän silti käydä miehen kanssa siellä yhdessä tekeen hoitosuunnitelmat yms.? tuskin kai meitä enempää tutkitaan ainakaan? Aikatauluja on aika vaikea sovittaa niin et päästään samaan aikaan..
 
Rachel Nämä kiireiset työviikot tuntuu toimivan, koska minulle kävi samalla tavalla ensimmäisellä ICSI:ssä kuin Helgelle. Etsin ja luin tietoa kuin pakkomielteinen. Ja voin kertoa se kävi psyykelle hemmetin lujaa. Epäonnistuneen hoitojakson jälkeen olin niiiii-in rikki. Nyt kun sattumalta (tai alitajuntaisesti) järjestin itselleni pari työntäyteistä viikkoa siirron jälkeen, niin psyyke tuntuu kestävän paremmin. Mutta en todellakaan väitä, että tämä mun metodi sopii kaikille. Olen muutekin tämän tyylinen, että kun vastaan tulee vastoinkäymisiä/stressiä/tai muuta vastaavaa niin teen töitä/uppoudun koira-harrastukseeni.

Minullakin kiinnostaa Gonapeptyl –piikki, mutta nyt tehdyn siirron yhteydessä olin jotenkin niin hämmentynyt, väsynyt tai jotain, että en osannut pyytää. Seuraavaan hoitokertaan ajattelin tahtoa, kirjoitin sen jo ihan kalenteriin ylös että muistan puhua lääkärille. Joten omia kokemuksia ei vielä ole. Vauvaliimaa laittoivat kuulemma runsaasti siirron yhteydessä, mitä lie Erikeepperiä ollutkaan :D

Mullakin harmittaa, että jossakin vaiheessa puhuin niin avoimesti meidän hoidoista (nyt tuntuu, että muutamat ystäväni/tuttavani eivät muusta haluaisikaan puhua). Ja kieltämättä ”kyllä se siitä", "lopettakaa yrittäminen niin sitten onnistutte" , ”kaikkien en ole tarkoitus olla vanhempia” ja muuta vastaavaa *askaa ärsyttää. Mutta teidän siskojen kanssa olen samaa mieltä - olisivat ennemmin vaikka hiljaa jos ei oo mitään muuta sanottavaa. Toisaalta haluaisin olla niin vahva ja reipas, että jos joku kysyy lapsettomuudestamme ja siihen liittyvistä hoidoista niin jaksaisin kertoa. Asia on kipeä ja vaikeasti puhuttavissa, mutta toisaalta miksi tästä pitäisi vaieta? Se koskettaa kuitenkin aika montaa ihmistä ainoastaan jo Suomessakin. Eli meidän suhteessa minä olen varmasti enemmän puhunut läheisimmillemme. Mutta tietääkseni mieheni on kertonut vain äidilleen ja vanhimmalle kaverilleen, että olemme hoidoissa.

Mun on kyllä sanottava, että rakas avopuolisoni on tullut jokaiseen testiin/kokeeseen/toimenpiteeseen mukaan jos vain uskaltanut pyytää mukaan (sen jälkeen kuin minä olin varannut kaikki ajat sun muut vuosi sitten ensimmäistä kertaa). Puregonin laittaminen ei ole minulle hankalaa (olen entisessä työssäni joutunut pistämään muita aika paljon), mutta Pregnylin pistäminen meinas töpätä. Silloin piikki-kammoinen mieheni tarjoutui puolestani pistämään oma-aloitteisesti. :heart: Ja kyllä minäkin syyllistyn lapsellisiin syytöksiin vaikeina hetkinä. Mutta anteeksiantamisella, avoimuudella ja puhumalla rehellisesti omista tunteista/olosta on meillä selvitty tähän asti hoidoista. Toki me ollaan oltu sellaisessa laaksossa suhteemme kanssa, että rakkautemme pelisääntöjä silloin kirjattiin ihan ylös.

Keijukainen Miten siellä menee? Mie niin lähetän plussatuulia auringonsäteiden mukana. Olis niin ihanaa kun sie saisit plussan :heart:

Helge En tiedä sata varmasti, mutta jos/kun teille on tehty kattavat tutkimukset yksityisellä niin miksi ne tekis ne julkisella uudestaan? Harmi, että tuon seuraavan hoitojakson aloittaminen siirtyy. Mutta jospa elimistösi ehtisi palautua nyt sitten loisto kuntoon ja positiivisia tuloksia olisi luvassa seuraavassa hoitojaksossa. Voimia :hug:

Lutinus Missä mennään? Onko millaisia tuntemuksia? Ja ennen kaikkea oletko vielä testiä tehnyt?

( . ) Oma napa voi vähän pulleasti nyt pp10 - JÄRKYTTÄVÄ turvotus! Trikoo- ja elastiset vaatteet kunniaan työpaikkalakin ;) Haluttais tehdä jo testi, mutta taidan odottaa, että ne menkat sieltä alkaa. Jomotuksia, vihlauksia sun muuta normaalia jo ollut. En ole edes oikein surullinen nyt, ainakaan vielä. Miten teillä joilla tukihoidosta huolimatta menkat alkaneet – monesko piinapäivä se on ollu? Mie en ite yhtään muista edelliseltä hoitojaksolta monesko päivä ne alkoi.

Ps. Joku kyseli noista hymiöistä sun muista - ne löytyy multa aikain tuosta ns. tekstiboxin työkaluriviltä Ison A-kirjaimen vierestä. Klikkaa sitä hymy-naamaa niin alkaa löytymään ;)
 
Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset:
YRITTÄJÄT:popcorn:
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Valoa..*29v......................2.IVF.. .. ........ .........maaliskuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ICSI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ......................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ....................?
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2. IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.IVF......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu

PIINAILIJAT:headwall:
Nimimerkki........................Hoito.................Alkiot......Testipäivä
*keijukainen*..*29v...........1.ICSI/2.PAS.........1.............5.3
Nannukka.. *31v.............. 2. ICSI ..................2..............8.3
Lutinus.. *30v...................2.ICSI/3.PAS..........2..............6.3
Rachel79..*33v..................1.ICSI/3.PAS.........1.............15.3

PLUSSANNEET:flower:
Nimimerkki....................Hoito............. ..................Plussauspäivä
Neela84.......................1.ICSI............ ...................29.12.12
idealisti........................välikierron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v............1.ICSI............. ................1.2.13
 
Tännehän on tullut juttua. Hyvä niin! :) Täytyy illalla ajan kanssa lukea ja kommentoida.

Rachel79, tervetuloa! Ja tietysti plussatuulia piinajoille! :heart:

).( Pikaisesti omaa napaa työn lomassa. :) Jonossa ollaan taas. Näyttää siltä että 2. IVF:ään päästään elokuussa. Sain kinuttua lekurille soittoajan. Haluaisin hieman keskustella voidaanko jotain tehdä toisin ja voisinko kokeilla tuota DHEA:ta. Ei aavistustakaan miten suhtautuvat siihen julkisella...

Ameile, sullahan oli käytössä tuo DHEA? Oliko ihan lääkärin suosituksesta vai..?
 

Yhteistyössä