Ivf hoitoja lapsettomille

Ainox :hug:
Piu_pau ja aniraz Toivotaan parasta:flower:

).( Ei edelleenkään oireita paitsi kuten anirazilla, tissikipu hävinnyt, joka mulla kans ollut aina varma merkki menkoista :headwall:.. Ja tänään aamulla tuli vähän vuotoa eilisen juilimisen johdosta.. Nyt mulla menossa kp26/28-29. Oikeastaan mulla on jo ajatukset PASsissa, koska meillä on se yks alkio pakkasessa. Aion kinuta sen kyytiin heti seuraavaan kiertoon (jos selviää sulatuksesta) ja voisin kuvitella, että se tehdään luonnolliseen kiertoon, koska mulla ei ole mitään kiertohäiriöitä taustalla. Ja sit 2. IVF huhtikuulle, jos PAS ei onnistu.

Keijukainen Onko sulla PASsit tehty omaan vai lääkkeelliseen kiertoon? Minkä perusteella se päätetään, kumpi valitaan?

Jos vuoto ei kunnolla ala, testailen varmaan sunnuntaina. Maanantainahan mulla on se veritesti, mutta ajattelin jo sitäkin, että pyydän sen perjantaille eli pp14. Jos on nega, niin luget vois lopettaa ja pääsis oma kierto alkamaan. Eikä tarvis viikonlopun yli jännittää ja sais surra mahdollista negaa sit viikonlopun aikana eikä heti työviikon alkajaisiks..
 
Viimeksi muokattu:
Pitkasta aikaa palailen kirjoittelun pariin, olen kylla vahan seuraillut taustalla, mutta omat voimat ovat niin vahissa, etta en ole jaksanut mitaan.

HelgeR Ihana kuulla, etta laakarisi on ihan taysilla mukana ja toivoo oikeasti parasta. Tovottavasti hardelli on nyt ohitse ja matka jatkuu. :hug:

Ainox Hirmuisesti tsemppia pahimpiin hetkiin ja voimia uuteen nousuun.

aniraz Toivotaan kuitenkin viela. Mulla on pariin kertaan ollut ihan sama tilanne, yhden varassa menty kahdesti. Mukavasti tullut kerayksessa, mutta mitaan koskaan ei pakkaseen meillakaan, se on todella riipivaa, kun syyta ei viela tiedeta ja epatietoisuus, onko mahdollisesti jatkossakin sama laiha tulos. Mutta ei sita tarvi kuin sen yhden hyvan kyytiin! Toivotaan viela parasta!

Piu_pauToivotaan hyvia uutisia huomiselle!

Taalla olen ollut siina tutussa kuopassa josta pitaisi nyt jaksaa nousta. Varmasti tuttu kuoppa niille, jotka pohtivat hoitojen valissa miten paljon sita jaksaa ja miten paljon on valmis karsimaan ja onko tassa kertakaikkiaan mitaan jarkea. Tamahan pahenee ja kuoppa syvenee vain hoitojen myota, huoh!

Mutta eipa tassa auta kuin elaa paiva kerrallaan ja puskea uutta tuulta purjeisiin. Lahden vahaksi aikaa maailmalle ja ollaan kuitenkin paatetty jatkaa uudella, kolmannella (huoh!) hoidolla huhtikuussa. Tai siis jos ei tassa luomusti tarppaa parissa kuukaudessa, :LOL:, just, aika hyva vitsi, siihen kun en todellakaan usko itsekkaan, haluaisin mutta kuin ei vaan pysty. Seitseman vuotta on tehnyt tehtavansa.

Hirveasti kaikkille tsemppia tuleviin hoitoihin ja testien jannailyyn!
 
Laitoin itselleni vihdoin tuon hoitoajan, jos vaikka siita saisin uutta uskoa onnistumiseen :).

YRITTÄJÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta
Valoa..........................2.IVF.... ........ .............helmi-maaliskuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio...*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge...*31v................2.IVF....... .... ...........................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ..........................?
ainox.....*28v................2.IVF/ICSI?............................?

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä
piu_pau...*30v............1.IVF......... . .....1..............27.2
aniraz....*31v..............1.IVF/ICSI...........1.................26.2
Toive13..*35v..............1.IVF........ . .....2..............4.3
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS.........1............5.3.
Nannukka *31v.............. 2. ICSI .............. 2 ............ 8.3.
Lutinus *30v...................2.ICSI........... ......2..............6.3.

PLUSSANNEET
Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä
Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara..*28v.....1.ICSI............. ...........................1.2.2013
 
YRITTÄJÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta
Valoa..........................2.IVF.... ........ .............helmi-maaliskuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio...*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge...*31v................2.IVF....... .... ...........................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ..........................?
ainox.....*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz.....*31v.............2. IVF/ICSI...................touko-kesäkuu 2013?

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä
piu_pau...*30v............1.IVF......... . .....1..............27.2
Toive13..*35v..............1.IVF........ . .....2..............4.3
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS.........1............5.3.
Nannukka *31v.............. 2. ICSI .............. 2 ............ 8.3.
Lutinus *30v...................2.ICSI........... ......2..............6.3.

PLUSSANNEET
Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä
Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara..*28v.....1.ICSI............. ...........................1.2.2013
 
Viimeksi muokattu:
Nega tuli, ei mitään kiinnittymisyrityksiä. Parempaa onnea muille piinailijoille!

Myönteistä on et saan jo huhtikuussa soitella aikaa seuraavan kertaan, eipä siihen oo pitkä aika. Ja niitä jarrusumuja voi laittaa reissussakin jos siis on tarvetta. Eilen tuli masisteltua ja itkettyä tää nega etukäteen. Lasi tai pari punkkua nyt. :)
 
Huh huh, vaikka olen päättänyt että sen kummempia oireita en kyttäile niin tätä väsymystä ei voi olla huomioimatta :-D Eilen olisin voinu nukkua kesken työpäivän ja vetäisin sit viimeyönä 9 tunnin yöunet mikä on todella epänormaalia minulle arkena. Nyt tässä taas pilkitään kera päänsäryn ja yritetään sinnitellä vaikka tuonne ysiin :) pp6.

Tsemppiä muille piinailijoille <3
 
Viimeksi muokattu:
Toive13 mulla on PASsit tehty lääkkeelliseen kiertoon, koska mulla on usein vuotohäiriöitä. Estrogeeni kasvattaa kohdun limakalvoa ja pitää välivuodot poissa. :) Jos on säännöllinen kierto, ei vuotohäiriöitä ja kohdun limiskin kasvaa luomusti tarpeeksi paksuksi niin käsittääkseni lähes aina tehdään luonnolliseen kiertoon. Tsemppiä piinailuun! :)

aniraz monta halausta sinulle! Akut latautuneena on sitten hyvä ryhtyä uuteen hoitokierrokseen. :heart:

Ameile hyvää matkaa! Virkistyneenä ja levänneenä on sitten hyvä jatkaa hoitoja. :)

Helge miten kävi tän päiväisen verikokeen kanssa? Niin kovasti toivon, että hcg olis laskenut ja saisit suunnata ajatukset kunnolla tulevaan. :heart:

Lutinus toivottavasti sinun oireet enteilee hyvää! :)

Voimia ja rautaisia hermoja piinailijoille! :)
 
Moi taas kaikille !
Kirjoitin aiemmin kynsiongelmastani. Sain tänään kokeien vastaukset ja minulla f-calpro reilusti yli viitearvojen ja täten joudun johonkin tähystykseen, koska minulle ilm. suoli tulehtunut tai mitä lie ! Entiedä mitä tässä tapahtuu ! Huomenna pakko saada oma lääkäri kiinni ja kysyä miten tämä vaikuttaa meidän hoitoihin. usko lopussa ja paniikki. Maanantain siirrosta saan nähdä vain unta :/
 
Haikala, ai että ihan tähystykseen...? Kuulostaa vakavalta, mutta hyvä sinut että tutkitaan perusteellisesti. Toivottavasti saat oman lääkärisi kiinni ja asiat järjestyvät!

Mitähän tämä mahtaa olla meillä muilla..?

Voimia piinajoille ja plussaonnea!

).( 1. IVF olikin sitten siinä. Nega testattu hetki sitten. Eipä jotenkin yllättänyt.

Täytyy odotella että menkat alkaa ja sitten soittoa klinikalla että päästää taas jonoon. Viimeksi jonot olivat 4-5 kk. Saa nähdä päästäänkö 2. IVF:ään vasta kesälomien jälkeen... :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
YRITTÄJÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta
Valoa..........................2.IVF.... ........ .............helmi-maaliskuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio...*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge...*31v................2.IVF....... .... ...........................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ..........................?
ainox.....*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz.....*31v.............2. IVF/ICSI...................touko-kesäkuu 2013?
piu_pau...*30v............2.IVF.............................kesäkuu?

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä
Toive13..*35v..............1.IVF........ . .....2..............4.3
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS.........1............5.3.
Nannukka *31v.............. 2. ICSI .............. 2 ............ 8.3.
Lutinus *30v...................2.ICSI........... ......2..............6.3.

PLUSSANNEET
Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä
Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara..*28v.....1.ICSI............. ...........................1.2.2013
 
Viimeksi muokattu:
Tästä tulee piiiiiitkä päivä... :headwall:

Negasta ja 1. IVF:stä olen mielestäni selvinnyt aika hyvin. Pääkoppa on pysynyt kasassa, enkä ole itkeä tihruttanut vähän väliä kuten inssien aikaan.

Nyt alkoi kuitenkin vituttamaan ja rankasti, eikä itkukaan ole kaukana. En töissä saanut edes takkia pois niskasta kun silmiin osui ensimmäinen vauvamaha. :'( Olen työpaikkani nuorin, joten vauvamahoja ei täällä juuri koskaan näe. Mutta juuri tänään meille tuli kiireapulainen, joka NÄKÖJÄÄN on raskaana. :attn:
 
Ameile Toivottavasti maailmalta löytyy uutta virtaa ja energiaa kohti uutta hoitojaksoa. Hyvää matkaa!

Lutinus Toivottavasti oireet lupailee hyvää ;) Mahtava määrä unta kyllä =)

Helge Mitä verikokeet kertoi? Niin toivon, että tämä piina olisi osaltasi ohi nyt. Saisit suunnata ajatuksia muualle :heart:

Haikala O-ho, olipas se vain uutinen… Siis ihan tähystävät? Mitä oma lääkäri sanoi hoitojen jatkosta? Miten maanantain siirron kanssa käy? :hug:

Toive13 Miten piinapäivät on menneet? Onko millainen vointi (henkinen/fyysinen)?Joko testaaminen polttelee?

piu_pau :hug: voimia! Ja rähmä mikä päivän aloitus :( Yritä pärjätä :heart:


).( Ei mitään uutta näiden tähtien alla. Yritetään taistella norovirusta vastaan, mutta etova tunne jatkuu vain päivästä toiseen. :( Muita oireita ei kuulostellakaan, koska negaan on varauduttu jo ilman testin testiä.

Pärjäilkää kanssa sisaret jokainen omassa vaiheessanne ja kanssa piinailijoille hermoja, pitkää pinnaa ja hyviä vointeja
 
keijukainen Kiitos tiedoista! Katsotaan, mitä mun kohdalla tuumaavat.

Piu_pau :hug: Koita selvitä vitutuksesta. Oon myös onneks työpaikkani nuorimpia ja enemmän täällä puhutaan kahvihuoneessa vaihdevuosista kuin raskauksista eikä tosiaan ole maha pystyssä kukaan, mutta jotenkin välillä puheet kääntyy silti raskauksiin ja vauvoihin yms. jolloin hiippailen pois paikalta..

).( Vointi on hyvä ja suht rauhallinen. Mitään oireita mihinkään suuntaan ei ole. Pientä juilimista välillä. Eilinen pieni verensekainen vuoto meni ohi ja tilalle tuli rusehtavaa vuotoa. En jaksa juurikaan uskoa onnistumiseen, mutta vuodosta huolimatta pieni toivonkipinä tietenkin mielessä vielä elää niin kauan kuin testiä ei tee.. Sitä mä vaan ihmettelen, että kun täällä tosiaan ei saa testata vasta kuin pp16 niin tuli vaan mieleen, että olisko hyvä vielä nyt neganneiden testata vielä myöhemminkin, varsinkin, jos vuoto ei ala..?

Muoks Täällä alkoi kunnon menkkakivut ja vuoto myös (kp27/pp12), joten tämä yritys oli tässä. Luget ei mulla näköjään pidä vuotoa pois. Pitää soitella polille huomenna ja kysyä, voiko luget lopettaa ja käynkö silti veritestissä, että nähdään onko ollut edes kiinnittymisyritystä. Ja pitää pyytää sitä pakkasalkiota kyytiin. Tuskin ne edes ottaa uuteen IVF-hoitoon, jos pakkasessa on jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos..yritän jaksaa.

Toive13, juu kyllä varmaan täytyy testata uudelleen jos sellainen ihme tapahtuu ettei menkat ala.

Keijukainen, Toive13, Nannukka81 ja Lutinus mää toivon kyllä teille plussaa. :heart: Pitää saada nyt jostain toivon kipinää että jotain järkeä näissä hoidoissa on.
 
piu_pau :hug: voi surkeus...miksi ei tule plussia?! Missä on se 30-40% onnistumisprosentti? Jos meitä listalla olijoita laskee, niin ei lähimaillakaan. Komppaan, nyt loput piinailijat, pakko jo onnistua!

Toive13 voi ei! :hug: Onneksi teillä on pakkasessa huuruneniä.

Ameile eikö lääkäri ole kertonut mitään syytä alkiokatoon? Tämä kiinnostaa omassa hoidossa, kun alkioita tuli hyvin, mutta eivät jaksaneet pakkaseen ja aion lääkäriltä tätä kysyä. Luin että hyperi huonontaa munasolujen laatua, toivon niin paljon, että se on syy meidän kohdalla. Että oli vaan huono tuuri ja ens kerralla kaikki menee täydellisesti.

Oma olo on vaihteleva, töissä on niin kiire että omat murheet unohtuu. Mut kuunnellessa työkavereiden marinoita, ei paljo sympatiaa heru. En tiiä, nyt tää lapsettomuus tuntuu niin todelliselta. Oon tähän asti uskonut et viimeistään IVF:llä tää selätetään. Toiselle kierrokselle joutuminen oli tosi iso shokki, pakko myöntää. Ajankohta on varmaankin vasta kesätauon jälkeen. Hyvä, koska ajatus lääkkeistä ja tutkimuksista inhottaa, tää pettymyksestä nousu tulee kyllä vaatimaan aikaan. Enkä usko et hoitoja kannattaa tehdä toiveet nollassa. En mä ainakaan jaksa, jos en saa toivoa vauvaa viimeseen saakka ja kuvitella kaikki oireet raskausoireiksi. Kun mitää muuta syytä ei ole, miksi mä itteni tähän rääkkiin pistän.
 
Viimeksi muokattu:
Lisäsin listaan positiivisimman otsikon. :)


Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset:

YRITTÄJÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta
Valoa..........................2.IVF.... ........ .............helmi-maaliskuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio...*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge...*31v................2.IVF....... .... ...........................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ..........................?
ainox.....*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz.....*31v.............2. IVF/ICSI...................toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau...*30v............2.IVF.............................kesäkuu?

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä
Toive13..*35v..............1.IVF........ . .....2..............4.3
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS.........1............5.3.
Nannukka *31v.............. 2. ICSI .............. 2 ............ 8.3.
Lutinus *30v...................2.ICSI........... ......2..............6.3.

PLUSSANNEET
Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä
Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara..*28v.....1.ICSI............. ...........................1.2.2013
 
Viimeksi muokattu:
aniraz, kuulostaa todella tutulta. Ihan samalla tavalla ajattelen. Ajatuksen 2. IVF:stä kestäis paremmin jos ois ollut joku huurunenä pakkasessa. Jos muutkin hoidot menee samalla kaavalla...joo-o.

Kai tämä taas tästä ajan kanssa.

Toive13,
pahoittelut negasta. :hug: Onneksi teillä on kuitenkin pakkasessa huuruneniä. :)
 
piu_pau ja Toive13 pahoittelut negasta teille molemmille. Voimahalauksia lähetän täältä! :heart: Miten tämä nyt näin on edennyt tämä piinailu, että plussia ei ole vielä tullut... :(

Haikala tosi kurjaa, että joudut tähystykseen. Toivottavasti jostain löytyy syy, mikä tuon f-calpron nousemisen aiheuttaa. Ja toivottavasti se on helposti hoidettavissa.. Tosi paljon voimia ja jaksamista epätietoiseen tilanteeseen!

ON: pp8 menossa ja jo kaksi raskaustestiä tehty tähän mennessä. :D Malttamatonko? Molemmista siis negat, kuten arvata saattaa. Hedelmöityksestä on tänään 12pv ja wikipediassa sanotaan, että istukkahormoni on noussut mitattavalle tasolle 11 päivää hedelmöityksen jälkeen 98 prosentilla naisista. Mutta siis eihän tää välttämättä mee ihan ton kaavan mukaan näissä hedelmöityshoidoissa... Vähän on sellanen fiilis, että tuskin plussaa tulee, mutta kyllä se toivo vaan sitkeesti elää. Kunpa vaan menis nopeeta nää viimeiset piinapäivät.
 
"Kummat ovat onnellisempia, lapsia hankkineet vai lapsettomat? Harvard selvitti asian
Julkaistu: 27.2.2013 15:22, päivitetty: 27.2.2013 16:06

LIV Arvostettu Harvardin yliopisto selvitti, mitä onneen tarvitaan.
Harvardin psykologian professorin Daniel Gilbertin mukaan onnelliset ihmiset ovat naimisissa, tienaavat vuodessa noin 38 000 eurosta (50 000 dollaria) 57 000 euroon (75 000 dollaria) ja ovat lapsettomia.

- Se on alamäkeä sen jälkeen, kun ihmiset hankkivat lapsia. Lapset eivät ole tie onneen, Gilbert kertoi konferenssissa Bostonissa viime viikolla.

Hänen mukaansa useimmille aikuisille tuottaa enemmän iloa syödä, katsella televisiota tai urheilla kuin olla tekemisissä lasten kanssa. Onnellisuus palaa, kun lapset muuttavat kotoa.

- Ainoa tyhjän pesän syndrooman oire on jatkuva hymy, tykittää Gilbert Harvard Gazettessa.

Gilbertin mukaan avioliitto on tärkeä onnellisuustekijä, mutta vain, jos se on toimiva. Hänen tutkimuksensa mukaan naimisissa olevat ihmiset olivat onnellisempia lähes kaikilla osa-alueilla kuin naimattomat.

- He ovat terveempiä, elävät pidempään ja harrastavat enemmän seksiä.

Hän ei kuitenkaan kehota ihmisiä jäämään huonoihin avioliittoihin, vaan eroamaan, jos suhde ei toimi."
 
Viimeksi muokattu:
ainox, aniraz ja piu_pau pahoittelut negasta, voimia jokaiselle. Minä kans ajattelin että viimeistään IVF hoito tuo lapsen, ja kova oli kolaus kun ei onnistunutkaan. Nyt kasailen itseäni muutaman kuukauden ja sitten kohti toista IVF:ää. Nyt jo huomaa että muutaman viikon tauko on tehnyt ihmeitä.Olen paljon positiivisempi kun ei koko ajan tarvitse miettiä näitä asioita ja pumpata hormoneja kehoon.

Haikala hui! Paljon voimia sinun tilanteeseen! :heart:

Helgee mitä verikoe sanoi????

keijukainen voi niin toivon sinulle plussaa. joskus itekin testaillut pp8 aikoihin, älä vielä lannistu, se on aika aikaista vielä näkyäkään
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Toive13 Pahoittelut negasta :hug:

Haikala Onko millaisia kuulumisia lekurista?

Valoa Millä mallilla teillä on hoitojakso? Ja kuinka olet voinut?

Keijukainen* Mie niin toivon, että sieltä pärähtää plussa tikkuun muutaman päivän kuluttua :hug: Minkälainen sinulla on vointi? Onko minkälaisia oireita?

Tosiaan missä tämän ryhmän plussat luuraa? Jos tämän päivän menkamaisia vääntöjä on uskominen niin tältä suunnalta plussaa on kyllä turha odottaa :( Säästyypähän muutama euro kun ei todennäköisesti tartte raskaustestiä tehdä.

Miten muilla piinailijoilla menee?
 

Yhteistyössä