Ivf hoitoja lapsettomille

Ainox :hug: kurjia uutisia, samoja mietteitä mietin, mitähän mieltä tässä oikein on? Kun tuntuu olevan niin tajuttoman vaikeaa. Mutta kun on sitä toivoa kuitenkin, eihän näitä hoitoja muuten tehtäisi.
 
Ainox Voi itkujen itku! Tammoisten jalkeen sita kylla miettii, etta miksi nain ja mista saa sita voimaa jatkaa. Valtavasti voimia naihin mustiin paiviin, selviat ihan varmasti! :hug:

Manuliina Unohdin tuossa aikaisemmassa kommentoida, kun jai edelleiselle sivulle... ymmarran taysin tarinasi, been there done that! Voit onnitella itseasi tosi rohkeasta paatoksesta, ei ole varmastikaan ollut helppoa paatya nain radikaaliin ratkaisuun. Mutta onneksi sen paatoksen olet tehnyt nyt, etka vuosia myohemmin. Nyt vain katse eteenpain ja itsea kuunnellen! :hug:
 
Ainox, olen todella pahoillani puolestanne. :hug: Enpä haluaisi toivottaa tervetulleeksi samaan veneeseen. Meilläkään ei siellä pakkasessa ole mitään...

Nannukka, olen uusi palstalla. Miten teillä meni 1. hoito? Saitteko jotain pakkaseen? Onnea tulevaan hoitoon!
 
Viimeksi muokattu:
Nannukka81 mulle on jooka siirron jälkeen määrätty gonapeptyl piikki tukemaan kiinnitystä. Se on laitettu aina 2 päivää siirron jälkeen, yksi pistos siis mahaan. Lääkäri on aina itse ehdottanut.

Ainox Voi itku :( Hurjan paljon voimia sinulle toivotan :hug:

Manuliinan tilanteen vuoksi ja jo ennemminkin olen myös miettinyt omaa suhdettani ja nämä kaikki epäonnistuneet hoidot saaneet minut monesti miettimään sitä onko siihen joku muukin syy että juuri me emme saa lasta. Meidän ei kuulu saada yhteistä lasta koska meitä ole tarkoitettu toisillemme? Näiden kysymysten parissa olen nyt vuoden verran tarponut enkä taida tietää lopullista vastausta. En myöskään ole tarpeeksi rohkea tekemään tässä vaiheessa mitään päätöksiä, joten tämä hoitotauko tulee nyt kyllä tarpeeseen moneltakin kannalta.
 
piu_pau Me ollaan jo toisella kierrolla (päivitin taulukon syksyllä huonnosti), koska ensimmäinen ICSI ei tuottanut tulosta marraskuussa ja pakkaseen emme saaneet yhtikäs mittään. Syy kuulemma se, että munasolut olivat ”raakoja”. :( Nyt mentiin pistelyjen kanssa pari päivää pitempään ja Puregonia huomattavasti suuremmalla annoksella. Toiveissa siis päästä siirtoon pe (huomenna punktio) ja saada myös huuruneniä.

Ainox Itkut, valitettavan ikäviä uutisia :'( Voimia tuleviin päätöksiin :hug:

Manuliinan ja HelgeRin tavoin jaan samanlaisia ajatuksia. Tuntuu, että yritetäänkö meille kertoa, että ”miettikääpäs teidän suhdettanne uudemman kerran.”. Toki me olemme avomieheni kanssa yrittäneet hoitaa suhdettamme hoitojen aikana erityisen hyvin, koska muuten meidän suhteessa toisesta tulisi liian itsestään selvyys ja kaikkea muuta mahdollista. Mutta on hetkiä jolloin mietin tämän suhteen järjettömyyttä jne. Voimia HelgeR paussille ja toivottavasti ajatukset/tunteet selkenevät. :hug:

).( Mulla on nyt muutaman viimeisen päivän ollut tosi kurja olo. Ei, ei hyperiä (kait), mutta kuvottaa, väsyttää, palelee ja päänsärkyä vähän väliä. Onneksi ilta- ja yövuoroa pukkaa tännään niin saa huomen aamulla könköillä tukka pystyssä ja silmät ristissä punktioon :D
 
Heitä hei kaikille pitkästä aikaa!

Voi kurjuus kaikkea, oon taustalla lukenu teidän juttuja. Tsemppiä teille kaikille!

Manuliina oot rohkea. Hienoa että jaksat tämän kaiken pyörityksen keskellä miettiä noin syvällisiä. Itsestä tuntui että pyyhälsi päivät töissä ja hoidoissa sivuilleni katsomatta tai mitään muuta miettimättä... HelgeR Mikä sun tilanne nyt on? Onko hcg lähteny laskuun? Toivon niin että selviät tuosta koettelemuksesta mahdollisimman vähällä. Toivottavasti oot saanu levätä.

Eipä meilläkään tule hyviä uutisia ilman huonoja. Raskaana oon edelleen, nyt 6+6. Eilen sitten aloin vuotaan verta. Ei sitä onneksi paljon tullut, mutta säikäytti pahanpäiväisesti (taustalla se km samalla viikolla). Soitin klinikalla ja sainkin tunnin päähän ultra-ajan mun ihanalle gynelle. Kohdussa näkyi viikkoja vastaava sikiö sekä syke! Helpotti kyllä, mutta takaraivossa pakottaa pelko koko ajan. Mitään vuotoa selittävää ei löytyny, ilmeisesti viikonlopun työputki oli liikaa ja joku pieni verisuoni oli katkennu. Lugesteroni aloitettiin uudestaan ja reilun viikon päässä oleva ultra-aika pidettiin voimassa. Töihin olisin saanu tänään mennä (nyt oon nneksi pystyny töissä olemaan), mutta aamulla oli maha kipeä ja sitten onneksi aloin ripuloimaan ja oksentamaan elikkä nyt mahatautia poden kotona. Onneksi mahakivun taustalla oli mahatauti eikä mitään muuta...

Plussia teille piinailijoille!
 
YRITTÄJÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta
Valoa..........................2.IVF.... ........ .............helmi-maaliskuu
Nannukka81..*31v…….....2.ICSI……? ??. .. .........helmikuu 2013
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS................helmikuu 2013
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF?...... .... ...........................?
ambrosio...*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge...*31v................2.IVF....... .... ...........................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ..........................?

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä
piu_pau...*30v............1.IVF......... . .....1..............27.2
aniraz....*31v..............1.IVF/ICSI...........1.................26.2
ainox.....*28v................1.IVF/ICSI...........1.................26.2
Toive13..*35v..............1.IVF........ . .....2..............4.3
PLUSSANNEET
Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä
Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara..*28v.....1.ICSI........................................1.2.2013
 
Pahoittelen omanapaisuutta, mutta nyt tuli taas naita paivia, etta miettii vaan mita sita elamallaan tekee ja miten tasta paasee eteenpain. Ja missa helkutissa ne ystavat luuraavat kun niita eniten tarvitsee... ai niin, ne kaikki elavat ruuhkavuosiaan lasten kanssa, eika aikaa riita ylimaaraiselle, niin ja raskaana olevat eivat uskalla ottaa yhteytta kun eivat ole kokeneet tata elaman mustaa kulmaa. Eivatpa muutenkaan tieda mita sanoa eivatka jaksa tietoisuuttaan lisata, kun musta kulma ei kosketa heita.

No sukulaiset, siskot pyorittavt arkea neljan lapsen kanssa eivatka tieda tahttomasta lapsettomuudesta tuon taivaallista, toinen ei ole ottanut edes yhteytta, kun pyysin pitamaan edelliseen hoitoon sormet ja varpaat pystyssa, toivotti vaan onnea. Jep jep, ei edes tieda, etta hoito meni metsaan, kun ei siis ilmeisesti kiinnosta. Ja aiti totesi, etta varmaan ihan hyva, kun olette siella luovutusjonossa, kun suvussa on yksi vakava periytyva sairaus. Just, teki mieli sanoa, etta katsos kun potentiaalisia sairastujia sulla on jo kahdessa polvessa, joten minunko ei enaa kannata omilla geeneillani risikia lisata!

Voi taivas, tallaisessa piirissa ma pyorin ja yritan selvita taman hulluuden keskella! Grrrrrrr!
 
Ai niin, ja tati on tehnyt niin monta lasta ihan vain tekemisen ilosta, etta ei pysty huolehtimaan niista miehensa kanssa. On itse jo hulluuden partaalla, sukulaiset kantavat taloon ruokakasseja ja vaatteita avuksi ja lapset ovat niin ahdistuneita tilanteesta, etta yksi on jo paassyt viiltelyn makuun ja sossukin on kehissa. Just, nain se lapsen saamisen onni jakautuu tasaisesti, etta ei voi edes kasittaa!
 
Nannukka81 kovasti tsemppiä huomiseen punktioon! Toivotaan hyvää saalista!

Vihervaara kiva kuulla kuulumisiasi! Hyvä että pääsit näkemään ultraan että kaikki hyvin ja syke löytyi yms. Samalla tajusin että meidän vauvat olisi täsmälleen saman ikäisiä kun meillä oli sama siirtopäivä. Huoh. Toivon sydämestäni että teillä kaikki sujuu hyvin loppuun asti. :heart:

Ameile ymmärrän tuskasi. Ihan samoja ajatuksia täällä pyörittelen, mistä voimaa tulevaan, mitä järkeä missään... Voimia ja positiivisia ajatuksia lähetän sinulle :heart: koita jaksaa.

Siitä päästäänkin siihen, että tänään astelin avalle ja sain lähetteen suoraan tayssiin. Olin oikeesti varautunut jo pahimpaan, mutta kuinka ollakaan hcg enää vain reilut 50 eli kappas lähtenyt laskuun. Ultrassa ei näkynyt taaskaa mitään normaalista poikkeavaa eli taas vain tarkkaillaan tilannetta.. Tää on niin puuduttaavaa ettei mitään järkeä. Hyvä asia on se, että jos se tuosta nyt kuivuis itekseen vai mitä lie katoaa? niin en tarvitse sitä solumyrkkyä tai muutakaan isoa operaatiota. Olis vaan kauheen kiva saada tää asia nyt päätökseen, koska kuukauden päästä matkustan toiselle puolelle maapalloo enkä todellakaan ajatellut siellä ravata verikokeissa.
Kaikenlisäks mun lääkäri on kyllä ihana mutta niin hajamielinen ettei mitään järkeä. Sen piti jo kolme viikkoa sitten laittaa se lähete julkiselle, vaan eipä ollut laittanut. Kaikesta saa ite pitää huolen. Tästäkö sitten maksan itteni kipeeks. ilmeisesti.
 
Rautaisia hermoja piinailuun piu_pau, aniraz, ainox ja Toive13! :) Toivottavasti aloitatte oikein ison plussa-aallon! :heart:

Manuliina
: Valtavasti voimia kaikkeen! :heart: Olet kyllä vahva, viisas ja rohkea nainen, kun tuollaisen päätöksen teit! Toivon sulle kaikkea hyvää tulevaan. :)

valoa : Tervetuloa takaisin ja tsemppiä hoitoihin! :)

Nannukka81 : Pidän sulle peukkuja, että huomisessa punktiossa saatte saaliiksi paljon kypsiä ja laadukkaita munasoluja! :)

Vihervaara : Onneksi vauva on kunnossa. :heart: Toivottavasti loppuraskaus sujuu kaikin puolin hyvin.

Ameile : Monta halausta ja positiivisia ajatuksia sinulle! :heart: On tämä lapsettomuus kyllä sellainen suo, johon ei kenenkään toivoisi joutuvan...

Helge : Onneksi hcg on kääntynyt laskuun! Toivon, että pääsisit tuosta kontrollikierteestä jo pois. Varmasti todella tympeetä jatkuvasti käydä testeissä ja jännittää. :( Ja onpas kurjaa, että se lääkäri ei ollut muistanut laittaa lähetettä TAYS:aan... Mutta toivottavasti pääsette sinne yhtä nopeasti tai jopa nopeammin kuin me. :) Meidän ensikäynti oli muistaakseni 1,5kk lähetteen laittamisen jälkeen ja tutkimukset aloitettiin heti. Just ennen kesätaukoa kesäkuussa lääkärit päätti, että meille pitää tehdä ICSI niin piikittelemään päästiin jo syyskuussa (elokuussa ICSI:n suunnittelukäynti). Eli odottelua/jonottamista oli vain 3kk ja siitäkin reilu kk oli koko pulju kiinni kesätauon takia. Teillä kun on tutkimukset jo tehty niin luulen, että pääsette melko nopeasti IVF/ICSI -hommiin. :) Hirmuisesti tsemppiä! Voin lämpimästi suositella TAYS:n lapsettomuuspolia. Ollaan pääsääntöisesti saatu siellä todella hyvää, ammattimaista ja empaattista palvelua niin lääkäreiltä kuin hoitajilta. :)

Kiitos kaikille vastanneille mun limakalvo-kysymykseen! :)

ON: PAS tehtiin tänään ja meni hyvin. Kohdun limakalvo oli viime keskiviikkoisesta 6,2-6,4mm:stä kasvanut jopa 9,6mm:ksi! Olin tosi yllättynyt ja iloinen tuosta. Tällä kertaa sain kyytiini sellaisen alkion, joka oli pakastettaessa 3. päivän ikäisenä 11soluinen. Eilisestä sulatuksesta se selvisi hyvin ja tänään siirrettäessä se oli kehittynyt varhaiseksi blastokystiksi. Lääkäri sanoi, että näistä meidän tähän mennessä siirretyistä alkioista tämä on paras, oikein sellainen Pipsa Pippuri. :) Ja voi kyllä, taaaaas ne toiveet nousi, että josko tästä meille lapsi kehittyisi... Pitää vaan nyt pitää pää kylmänä ja jalat maassa. Oireita en aio kuulostella ollenkaan, koska niitä viimeksikin oli jos vaikka mitä ja negahan sieltä kuitenkin tuli. Nyt yritän olla positiivinen nostamatta toiveita kuitenkaan ihan pilviin asti. :D

YRITTÄJÄT :popcorn:
Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta
Valoa..........................2.IVF.... ........ .............helmi-maaliskuu
Nannukka81..*31v…….....2.ICSI……? ??. .. .........helmikuu 2013
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF?...... .... ...........................?
ambrosio...*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge...*31v................2.IVF....... .... ...........................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ..........................?

PIINAILIJAT :headwall:
Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä
piu_pau...*30v............1.IVF......... . .....1..............27.2
aniraz....*31v..............1.IVF/ICSI...........1.................26.2
ainox.....*28v................1.IVF/ICSI...........1.................26.2
Toive13..*35v..............1.IVF........ . .....2..............4.3
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS.....................5.3.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä
Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara..*28v.....1.ICSI............. ...........................1.2.2013
 
keijukainen voi ihanaa että sait kyytiläisen. Mä näköjään herkistyn nykyään kaikesta, tuli ihan tippa linssiin kun luin sun tekstiä. Todella toivon että pieni tarraa nyt lujaa äitiin kiinni :heart: ja todella lohdullista kuulla että olette saaneet Tayssissa hyvää palvelua :) se oikeesti antaa pientä toivoa tähän harmauteen. Jospa tosiaan ne jonotkaan ei olis niin pitkät, kunhan nyt vaan se lähete lähtee..
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
keijukainen tervetuloa piinailijaporukkaan! Onnittelut pirteästä alkiosta! :)

HelgeR kunpa tilanne olisi tällä ohi, hyvältä kuulostaa!

Ameile :hug: voimia! Kunpa löytyisi lähipiiristä joku tukemaan sinua. Kaikilla on omat kiireensä, mutta silti ystäville pitäisi olla aikaa. Mua ilahduttaa ihan tekstarikin, missä kysellään vointia.

Nannukka81 tsemppia punktioon!

Oma napa: tänään ylös noustessa iski kunnon menkkakipu päälle, muuten oireetonta menoa. Huolestuttaa nuo kivut, on niin vaikea uskoa mihinkään plussaan. Kun joka ikinen oire on vaan tiennyt niitä menkkoja. Mutta voihan nää olla mun kohdalla hyviäkin merkkejä! :confused: Miten voi mennä aika näin HITAASTI! Tuntuu et punktiosta ja siirrosta ois aikaa jo viikkotolkulla.
 
Viimeksi muokattu:
Ameile, ymmärrän tuskasi. :headwall: Kuulostaa tutulta tuo ystävien ja sukulaisten reagointi. Kai tässä touhussa jotain mieltä on kun tähän oravanpyörään on mukaan hypännyt..?

Nannukka81, onnea huomiseen puntioon! :)

HelgeR, toivotaan että hcg jatkaa laskuaan ja toivottavasti pääsette mahdollisimman pian julkiselle. Täällä pohjoisessa olen ollut tyytyväinen julkisen hoitoihin ja henkilökuntaan. Etenkin hoitajat ovat ihania. Lääkäreihin nyt mahtuu monenmoista, mutta suurin osa on todella mukavia tyyppejä ja osaavat työnsä.

*keijukainen*, onnea kyytiläisestä ja tervetuloa piinalijoihin! :heart:

aniraz, toivotaan että nuo juilinnat tietävät hyvää. Olen samaa mieltä kanssasi, aika kuluu todella hitaaaaaaaaaasti. :kieh:

Oman navan ympärille ei kummempia kuulu. Oireita ei kummemmin ole..ehkä joku juilina. On kyllä todella hankalaa olla kuuntelematta oma kroppaa. :D

Minkälainen vitaamini ym. arsenaali teillä on käytössä?

Itse käytän Ladyvitan mama monivitamiinia, d-vitamiinia, möllerin omega-3 ja vehnänalkioöljyä. Mietin tässä lisäisinkö vielä litaniaan sinkin ja magnesiumin. Mun kynnet on "raidalliset". Ne ovat aina olleet, joten en ole tähän osannut kiinnittää huomiota. Eräs tuttu huomautti että se on merkki magnesiumin ja/tai sinkin puutteesta. Ihollekin olisi apua tuosta sinkistä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
piu_pau mulla kans vehnänalkioöljy, monivitamiini ja d-vitamiini. sen lisäksi omega 3-kapselit, rauta, foolihappo, kupari, sinkki ja magnesium :) aikamoinen cocktail :) nyt oon vähän lipsunut, tarvii aloittaa kuuri taas kun tämä kontrollikierre on ohi. Matka tulee kyllä niin tarpeeseen :)

Nyt on kyllä taas monta piinailijaa, hyvät mahkut saada plussia :) Tsemppiä kaikille :heart:
 
Vitamiineiseta meillä (molemmat ottaa saman annoksen) menee aikamoinen napsu. Eli foolihappo, seleeni, sinkki, B-, C, D-, E-vitamiinit, möllerit ja maitohappobakteerit. :) Nyt sitten kun purkit tekee loppuaan niin kävin ostamssa Ladyvita Mamaa itselleni + möllerit+c-vitamiinit siihen. Ja mies ottaa miehille suunnattua monivitamiinia (sis. tärkeitä sinkkiä ja seleeniä) höystettynä tuolla möllereillä ja C-vitamiinilla myös. Pitää muistaa käydä ostamassa vielä E-vitamiini ja maitohappobakteeri, koska ne unohdin asioidessani viimeksi.

).( Uuuh, 12 loistavan tasoista munasolua kerätty tännään mukkaan :D Vasemman puolen munista pari oli menny piiloon ja niiden hakeminen tuntui. Nyt lievää kuumeilua ja kipuilua erityisesti tuolla vasemmalla puolella. Toivottavasti mun munikset rakastuu mieheni simppoihin ja saadaan pakkaseen vihdoinkin jotain ja päästäisiin siirtoonkin asti suunnitellusti perjantaina. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
aniraz Mun mielestä sun oireet kuulostaa lupaavilta:heart:

piu_pau Mulla myös oireet loistaa poissaolollaan: /..

keijukainen Onnea kyytiläisestä!

nannukka81 Toivottavasti saatte paljon hyviä alkioita!

Vitamiineista mulla ei ole käytössä kuin D-vitamiini ja sit foolihappoa käytän myös. Ne saa luvan riittää.
 
Nannukka81 Onnittelut loistavasta saaliista! :) Pidän peukkuja, että muniksien ja simppojen treffit menee hienosti! ;) Lepäilehän siellä ja muista juoda paljon. :)

piu_pau kiitos. :) Mulla on käytössä Ladyvita Mama. Vehnänalkioöljyä käytän välillä, se vaan on niin pahan makuista, ettei sitä tee mieli ottaa vaikka heti sen perään jotain hyvänmakuista joisikin/söisikin. :D Mulla on kans raidalliset kynnet... Kuinkahan paljon magnesiumia ja sinkkiä uskaltais ottaa, kun toi Mama sisältää jo 80% magnesiumin saantisuosituksesta ja 150% sinkin saantisuosituksesta? Lähinnä mietityttää, että voiko tosi suurista määristä olla haittaa. Jos päädyt kokeilemaan isompia annoksia niin raportoi sit tänne, onko vaikutusta kynsiin. :)

Toive13 kiitos! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nannukka81
*Keijukainen* Minulle on joskus väitetty, että raidalliset kynnet johtuu sinkin, B-vitamiinin ja/tai raudan puutteesta. Mene ja tiedä sitten, kun en ole tieteellistä tekstiä asiasta koskaan nähny. Raudan puutteenhan saa suht nopeasti selville terkkarilla käydessä vaikka. :)

Kiitokset kaikille tsempauksesta :) Minulla on suoraan sanottuna pelko persiissä, koska mulla on koko hoitojakson ollu vahva tunne, että joku menee pieleen. Ja kun tähän asti on menny ihan jees, niin sehän on siirto sitten joka menee pieleen. Tai pelko on se, että ei päästä siihen siirtoon. :( Noh, nyt on pari piinapäivää alkuunsa :)

Pysytään vahvoina kanssa siskot! :hug: Voimia jokaiselle omaan vaiheeseensa! Kevätaurinko toivottavasti siivittää meitä jokaista eteenpäin vaikeidenkin asioiden yli. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Voihan :headwall: ! Äsken tuli ihan selvää menkkatuhrua paperiin. Argghhh! En tajuu mun kropasta mitää, nyt on pp6 mut menkat vaa alkaa...miten on ees mahdollusta? Täytyy huomenna soittaa klinikalle ja kysyy saanko lopettaa noi pirun ärsyttävät ja ällöttävät Lutinukset ja onko meillä alkioita pakkasessa. V***u onpa mulla hyvä kroppa, en päässyt kuin piinailun puoleen väliin. Ehkä tästä sitten selviää jotakik niille lääkäreille.
.....
Huh, lueskelin netistä et saattaa johtua lääkityksestä tämä tuhru, limakalvot kovilla tms. Kieltämättä mulla on Lutinuksesta tosi epämukavat oltavat, no soitan silti ja kysyn. Vaikea pysyä toiveikkaana kun menkkaoireita satelee.
 
Viimeksi muokattu:
Manuliinalle voimia elämänmuutokseen! :hug:

Testauksista: Mä en varmaan malta olla testaamatta tikulla mut seuraavalla kerralla vaadin myös veritestiä, jos tulos on plussa. Mun hoitopaikassa sitä ei automaattisesti tehdä.

Miten Nannukan tilanne? Oliko siirto tänään?

Ainox, olipa kurja uutinen et jatkoviljellyt ei selvinnyt. Anteeks, mä oon vielä hieman pihalla teidän tilanteista mut oliko niin et saitte kuitenkin alkion kyytiin ja loppuja vielä viljeltiin? Kuinka pitkään niitä viljeltiin ja missä vaiheessa ne kuupahti (sori mikä sana : / ) Mä oon pohtinut tätä pitkää viljelyä tulevassa hoidossa. Haluaisin itse kokeilla sitä, mut mä luulen et siihenkään ne ei mun hoitopaikassa suostu. Ainakin joidenkin lääkäreiden mielestä paras paikka on kohdussa, mutta joidenkin mielestä alkioilla, jotka kehittyvät viljelyssä blastokysta-vaiheeseen (n.5pvää), on suurempi todennäköisyys kiinnittyä kohdun limakalvolle. Mut sit se on ikävää jos käykin niin ettei mikään niistä selviä :headwall:

Miten Helge? Joko on hcg laskenut?

Aniraz, älä vielä luovuta. Vuoto voi olla kiinnittymisvuotoa tai sitten juurikin johtua Lutinuksesta. Tsemppiä piinaaviin hetkiin.

Vitamiineista: Mulla on käytössä D-vitamiini 50mikrog, C-vitamiini, Foolihappo 800mg, ubikinoni 120mg, sinkki , kelp-merilevä (jodi), vehnänalkioöljy ja B12 vitamiini, maca-jauhe. Syön lisäksi paljon kasviksia, hedelmiä ja pyrin syömään terveellisesti muutenkin. Jos ei tärppiä tule niin onpa ainakin muuten hyvä ja pirteä olo. :D

Miten muut piinailijat? Joko testit polttelee?

).( Pari päivää on sumuttelua takana. Tästä se taas alkaa. Mä en oo jotenkin yhtään orientoitunut tähän hoitoon. Puhelin muistuttelee lääkkeistä, muuten ne unohtuis. Mä olen yrittänyt jättää stressin sivuun ja lähteä liikenteeseen sellasella asenteella, et katotaan. Mä toki haluan onnistua tässä nyt mutta viime vuodesta viisastuneena en halua itseäni samaan jamaan. Mä olin tosi väsynyt henkisesti ja fyysisesti koko lapsettomuuteen ja se näkyi kaikessa. Ehkä ne ympärillä olevat raskausmahat lisäsi onnistumisen painetta entisestään. Halusin niin kovasti saada lapsen samaan aikaan kuin kaikki muutkin kaverit. Mä yritän hakea asiasta positiivisia puolia. Mä saan yöt nukkua, päättää ainoastaan omasta elämästäni, matkustella(!!), mennä, tehdä ja kokea. Toki, tällä sekunnilla olen valmis luopumaan tästä kaikesta sen pienen nyytin vuoksi, mutta nyt mulla ei sitä nyyttiä ole joten keskityn kaikkeen muuhun. Mä oon myös suunnitellut unelmamatkaa siltä varalta ettei hoito onnistu. Se saa taas mielen pirteäksi jos on jotain muuta kivaa odotettavaa.

Voimia teille naiset! Jaksetaan yhdessä taittaa tätä taivalta. Löytäkää myös ne ihanat asiat elämästänne ja yrittäkää keskittyä niihin tämän raskaan taipaleen aikana. :heart: :hug:
 
nannukka81, liitytkö piinajoihin tänään? :) Toivottavasti olo punktion jäljiltä on helpottanut.

aniraz, eläpä nyt hättäile... :) Tuo tuhruhan voi olla hyväkin merkki tai sitten johtuu tukilääkityksestä. Onpa kurja että Lutinukset aiheuttaa sulle sivuoireita.

Mulla ei ole mitään. :/ Tuntuu ihmeelliseltä kuinka vähän sivuoireita mulla on ollut koko hoidon ajan. Ainoastaan sumujen aikana oli lieviä kuumia aaltoja, ei muuta. Mielialakin on ollut suhteellisen hyvä koko ajan.

HelgeR, ansaittua ja oikein hyvää matkaa! :) Nauti ja rentoudu.

Mitenkäs keijukaisen ja Pipsa Pippurin piinailut etenee? :)
Mulla on tapana sekoittaa tuo vehnänalkioöljy esimerkiksi aamupuuroon (ei tulikuumaan) tai jugurttiin. Sellaisenaan se on kyllä aivan karseaa...

Vitamiineista sen verran että raudan puute ei mua koskaan ole vaivannut, joten mun tapauksessa ei varmaankaan siitä johdu. Vaikka magnesiumia ja sinkkiä saisikin, esim. monivitamiineista, voi olla että se ei imeydy kunnolla. Sitäkin on kuulemma niin montaa sorttia. Aattelin kokeilla sen lisäystä arsenaaliin, jos tulee nega. Enkä ihan oma toimisesti sitä ajatellut lisätä, pitää kysäistä vaikka neuvoa työterveyshoitajalta tms. Mutta jos nega tulee, haluaisin kokeilla myös DHEA:ta seuraavaan IVF:ään.

Katsotaan nyt kuinka käy. Olen suhteellisen hyvillä mielin. Olo muuten oireeton paitsi että flunssaa pukkaa ja viimeiset neljä päivää on lämmöt ollut koholla ja olen todella väsynyt. Pari kertaa on tuntunut tai lähinnä kuvitellut tuntevani menkkajuilinoita, mutta voi olla että Lutinus pitää menkat pois. Tiedä häntä...
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! :wave:

Aniraz ei luovuttamismielialaa. Tiedän helpommin sanottu kuin toteutettu, mutta niin kuin jo aikaisemmin todettu niin se voi olla kiinnittymisvuotoa. Tsemiä ja iloista mieltä piinaaviin päiviin. :hug:

HelgeR Missä mennään? Selvitkö ilman myrkky-hoitoja? Ja onko sairaalassa ravaaminen loppunut?

valoa Ihana asenne sinulla :heart: Mulla oli/on orientoitumis-ongelmia myös ollut tällä jaksolla. Päivä kerrallaan mitään suurempia tavoitteita, vaikka toki se oma käärö on taustalla hiljaa mielessä ja toiveissa. Me ollaan avopuolison kanssa keskitytty nyt ihan muuhun elämään ympärillämme enemmän ja hoidot menee siinä sivussa (toivottavasti pysyy pää mulla paremmin kuosissa :D ). Oih, mihin suunnittelette unelma-lomaa jos saa kysyä?

piu-pau Saan onnellisena liittyä piinailojoihin tännään =) Olo on jo helpottanut puktion jälkeen. Gyne katteli vielä tännään siirron yhteydessä tarkemmin tuota vasenta puolta ja totesi, että kun se on vähän tuolla takana piilossa niin se varmaan painaa siellä ihan omiaan nyt kun sitä on rämplätty keskiviikkona. Mutta parempi vointi jo, kiitos kysymästä =)

Keijukainen, Pipsan Pippuri Joko, joko? =)

).( Tännään tosiaan saan liittyä hermoileviin piinailijoihin. =) Sain kaksi ihanaa kyytiläistä mukkaan, ei ihan top-luokkaa, mutta laadukkaita kuitenkin kuulema :heart: JA mikä parasta vihdoinkin me saatiin KAKSI myös pakkaseen – jippiiii!!! En tosin hoksannut kysyä minkä luokkaisia ne oli, joista tuli huuruneniä ja menikö samaan olkeen vai eri. Pitää ens viikolla kysellä tai kun seuraavan kerran soittelee. Virallinen testauspäivä onkin sitten Naistenpäivä, toivottavasti se tuo hyvää onnea tullessaan.

Gyne myös kertoi tännään, että 12 munasolusta 10 oli lähtenyt kasvamaan (tai jotain), mutta sitten eilen oli jo katoa alkanut käymään. Eli stimulaatiossa minun kohdallani ei ole ongelmaa (vaste erittäin hyvä), vai meidän ongelmat on tuolla labran puolella. :( Kertoja kuulemma tarvitaan vain lisää. =)

Nautitaan lähestyvästä keväästä ja ihanasta auringonpaisteesta. Uskokaa itseenne ja kumppaniinne. Hyvä me vahvat Naiset! :heart:
 

Yhteistyössä