Ivf hoitoja lapsettomille

Pikainen oma napainen päivitys. Kotiin selvitty. :) Punktio meni oikein hyvin. Kiitos hyvän lääkityksen ja hoitohenkilökunnan.

Kahdeksan solua saatiin oikealta. Vasenta puolta ei edes ronkittu. Siellä näkyi se ainokainen solu. Olisi jouduttu pistää sekä virtsarakon että suolen läpi, joten lääkäri sanoi että liian suuri riski yhden solun takia. Jotenkin kiertynyt tuo toinen puoli on.

Vähän juilii mahaa, mutta lääkeet vaikuttaa vielä. Nyt sohvan pohjalle pötköttämään peukut ja varpaat pystyssä. :)
 
HelgeR Juuri nain, ei tassa auta muuta kuin uskoa ja me ollaan paatetty selvita tasta ja ihan varmasti selviatte tekin. Ei varmaankaan tule helppoa olemaan, mutta naina suht hyvina paivina, kun elama ei mene mustaksi, niin jaksaa viela hyvin toivoa ja elama nayttaa muitakin puolia, kuin ikuisen lapsihaaveen. Jos et ole viela lukenut kirjaa "Ei kenenkaan aiti", niin suosittelen lammolla. Uskalsin vihdoin tarttua opukseen ja siita tuli silla sekunnilla mun tukikirja ja hirvean iso apu tahan myllerrykseen.

Voi kurjuus, lahella olevat ihmiset voivat olla oikeasti juurikin niita pahimpia molayttelijoita, mutta todellisuudessa eivat ajattele tuon taivaallista. Itse naiden synkkien vuosien varrella olen huomannut, etta jyvat erottuvat akanoista ystavissakin. Osan asenteet paistavat jo kauas, etta ymmarrysta ei tule, niin en silloin vaivaudu edes sanomaan semmoiselle ihmiselle mitaan. Monesti olen miettinyt, etta turhan avoimesti olen puhunut, mutta takana on niin paljon vuosia yrittamista, niin ei sita vaan pysty pitamaan kaikkea sisalla. Ja surullista kylla, aika moni ystavyys on katkennut, kun ei vain ole loytynyt enaa sita yhteytta ja pahaltahan se tuntuu, jos ystava ei kysy enaa mitaan vaikka tietaa missa helvetissa sita moyrii. Mutta onneksi muutamat ystavat ovat jaksaneet ja kestaneet nama vuodet ja ne ovat ne tarkein voimavara, joista kannattaa pitaa kiinni! :heart:
 
Meikäläinenkin juuri kotiutui punktiosta. Hyvin meni, pahin kipu oli se tipan laitto. Ja pöydällä tärisin jännityksestä mutta kipua en tuntenut. Lääkettä laitettiin reilusti, hyvää oli! :D munasolu saalis on 25 kpl. Huh! Ihanaa että on ohi ja kiva et täällä kyseltiin kuulumisia.

piu_pau onnittelut saaliista! Mäkin sohvailen ja haaveilen alkioista. :)

HelgeR, olipa taas törppöjä neuvoja työkaverilla. Noista ei kannata välittää. Mut eipä kannata tollasille mitään kertoa kun myötätunnon taso on tota luokkaa.

Toive13 tsemppiä punktioon! Ja keijukaiselle onnentoivotukset PASsiin!

Ameile hyvä kuulla että voimaa on taas jatkaa hoitoja. Samaa mieltä ystävistä, useimmat tukevat aivan ihanasti ja juuri oikealla tavalla, toiset haluavat sivuuttaa koko asian. Eipä siinä sitten mitään sielujen sympatiaa synny.

AinoX miten sujui siirto?
 
Viimeksi muokattu:
aniraz: Hieno saalis! Toivotaan että saatte monta alkiota :heart: koska siirto?

piu_pau: Hieno saldo myös teillä, jos ottaa huomioon että vain toinen puoli punktioitiin.. toivotaan että toipuminenkin on helpompaa kun ei ole molempia puolia ronklattu!
Koska siirto?

Pikakuulumisia: 16 munasolusta 9 oli riittävän kokoisia ja niistäkin selvisi jatkoon vain 3.... yksi nyt kyydissä ja kahta kasvatellaan ja pääsevät pakkaseen, jos sinne asti selviävät. Tänään tais tulla eka "romahdus", kun itsekseni olen päättänyt, etten enää ikinä punktioon mene... ehkä se mieli vielä muuttuu joskus. Nyt päätin unohtaa koko asian ja keskittyä kaikkeen muuhun.. toivottavasti sentään muistan kahden viikon päästä tehdä testin ;)
 
Ameile, hienoa että tutkivat vielä tarkemmin. :) Tuo toivo on kyllä ihmeellinen asia. Jostakin sitä aina riittää ja löytyy lisää! :D

HelgeR, olipas erikoisia neuvoja työkaverilta! ..etenkin jos on itse läpikäynyt hoidot. Ilmeisesti aika on tehnyt tehtävänsä. Tuntuu hullulta että nämä tunteet ja tämän rämpimisen voi unohtaa! ...aika ei kultaa ihan kaikkea.

Mää oon kans lukenut tuon Ei kenenkään äiti -kirjan. Se on todella hyvä, vaikkakin rankkaa luettavaa. Se tuo kyllä lohtua kuten tekin :heart: Vertaistuki on korvaamatonta!

keijukainen, peukut pystyssä! Toivottavasti limakalvo on kasvanut ja pääsette siirton.

Toive13, stemppiä punktioon! :)

Ainox, onnea kyytiläisestä! :)

aniraz, mukava kuulla että punktio meni hyvin. :) Teillä onkin hieno saalis!
Meillä on myös siirto huomenna, JOS joku hedelmöittyy. Olisihan se mukavaa saada kaveri kyytiin ystävänpäivänä :heart:

).( Mulla vointi edelleen hyvä. Olen malttanut ottaa rauhallisesti, joten parilla särkylääkkeellä olen selvinnyt. Vasenpuoli vain vaivaa edelleen, melkein enemmän kuin oikea, vaikka sitä ei edes ronklattua. Saa nähdä kauanko kestää että rauhoittuu...
 
  • Tykkää
Reactions: aniraz
piu_pau joo sitä hedelmöittymistä tässä jännittää ihan hirveesti. Nythän on mukavasti aikaa sen miettimiseen.. :headwall: missä on mun kärsivällisyys, tuntuu et lähen nyt klinikalle kattoo meidän alkioita, ei jaksa oottaa! Ystävänpäivä olisi jotenkin sopiva siirtopäivä. :heart:

Oma olo on tosi hyvä, eilen illalla oli kivulias olo alavatsalla, mut hoitui särkylääkkeillä. Tänää ei vielä ainakaa mitään kipuja, vatsa pönköttää vaan. Otan rauhallisesti, mut mietin et pakko lähtee kävelylle tänään, menis ehkä minuutti ohi ilman et mietin näitä juttuja.
 
Kiitos kaikille tsempeistä:)! Täällä kans punktiosta kotiuduttu. Vähän ikävältä tuntui, kun ei lääkkeet menny päähän, mutta ei se niin kamalaa ollut, mitä olin kuvitellut. Saalis oli 8 munasolua ja olen ihan tyytyväinen, kun kuutta lähdin hakemaan. Huomenna selviää, miten solut hedelmöittyy. Jos saadaan siirrettävää, siirto on perjantaina. Nyt sohvalle makoilemaan suklaalevy kainalossa:).

Piu_pau Mulla siis sama saalis näköjään kun sulla. Suurin osa multa saatiin vasemmalta ja pari oikealta. Toivotaan, että päästään siirtoon ja että saatais jotain pakkaseenkin.

Aniraz Mahtava saalis! Kateeks käy..:). Tuosta määrästä luulis riittävän siirtoon ja pakkaseenkin vaikka kuinka!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja aniraz
Toive13 olisihan se mahtavaa et tällä saalistuksella selvittäisiin maaliin saakka. Mutta ei se määrä vaan laatu. :) Sun määrä kuulostaa hyvältä, just siltä mitä ohjepapereiden mukaan lähdetään hakemaan.

Omaa napaa: lääkäri soitti ja saan tulla huomenna siirtoon, ei oo hyperin uhka enää päällä! Ja siellä on 14 pikkualkiota odottamassa! :heart: tietty yhen vaan saan kyytii, loput pakkaseen. Onpa onnellinen olo!
 
Toive13 : Onnea saaliista! Pidän peukkuja, että mahdollisimman moni hedelmöittyisi! :)

aniraz : Onneksi olkoon! 14 alkiota on upea määrä! Kyllä luulisi, että niistä joku teille vauvaksi alkaa. :) Tsempityksiä huomiseen siirtoon!

piu_pau : Toivottavasti pääsette huomenna siirtoon ja saisitte hyvän satsin pakkaseenkin! :)

Ainox : Jarrusukkia kyytiläisellesi ja tsemppiä piinailuun! :)

Ameile : Mahtavaa, että löysitte voimia jatkaa hoitoja. :heart: Hirrrveästi tsemppiä lisätutkimuksiin! Huhtikuu koittaakin jo kohta, toivottavasti pääsette silloin tositoimiin. :)

Helge : Joo, mulla kans pco. Pelkillä laastareilla mennään toistaiseksi. Ne on kyllä näppäriä, kun ei tarvitse koko ajan olla nappailemassa pillereitä. Vatsanahka muistuttaa vaan enemmän ja enemmän tilkkutäkkiä, kun laastareista jää aina suorakaiteen muotoinen punainen läiskä. :D 200mikrog. annoksella jatketaan. Millainen annostus sulla oli? Oliko sulla laastareiden kanssa zumenon? Toivottavasti sun kroppa toipuu nopeasti keskenmenosta. :heart: Saitko tänään verikoetuloksia, oliko hcg laskenut? Ja vielä kommenttia tuohon ympäröivien ihmisten suhtautumiseen... Käsittämätöntä, miten se sun työkaveri vieläpä sellaisen taustan kanssa sillain sulle sanoi! Uskomattoman tökeröä ja ajattelematonta! :| Mulle yks työkaveri tossa joku aika sitten sanoi (kun yritti lohduttaa), että "teitä nyt vaan kasvatetaan vanhemmiksi vähän pidemmän kaavan mukaan, että onhan se tosi iso vastuu." Voi morjens! Pikkusen kiehahti, mutta sain purtua hammasta etten sanonut pahasti. Niinpä niin, esim. alkkikset ja narkit on varmaan meitä tosi paljon kypsempiä vanhemmiksi, kun tulevat vahingossa raskaaksi ja vähät välittävät lapsen hyvinvoinnista.... Murrrr! Ihmiset ei kyllä aina mieti loppuun asti, mitä suustaan päästävät.

ON : Kontrolliultrassa käyty. Kohdun limakalvo oli 6,4mm ja siirtoon päästään ens tiistaina! Jes! :) Jos vaan pakkaskaveri(t) selviää. Kolme olkea siellä vielä on. Yhdessä oljessa on kaksi alkiota ja kahdessa oljessa yksi. Toi limakalvo olis saanut olla paksumpikin, mutta on kuulema riittävä noinkin. Onko teillä ollut siirtojen yhteydessä minkä paksuinen limakalvo?
 
  • Tykkää
Reactions: aniraz
Kiva kuulla että punktiot menneet hyvin kaikilla! tasaisesti onnea kaikille :)

keijukainen mulla oli laastareita 150 mikrog. ja zumenon siihen lisäksi. Siirroissa limakalvon paksuus mulla vaihteli aika paljon, ekalla kerralla 8,1mm, toisella kerralla 10.1mm ja kolmannella kerralla 7,6mm. Onko ollut puhetta että siirretäänkö yksi vai kaksi?

ON: ei olis pitänyt tulla hehkuttaan kuinka helpottunut olen ja että kohdun ulkoisen vaara ohi. Sain tänään verikokeen tuloksen ja hcg nyt yli sata, eli tuplaantunut. Siellä meidän pieni siis elää ja jakautuu mutta täysin väärässä paikassa, todennäköisesti munatorvessa tai vatsaontelossa. Itkin koko matkan taas töistä kotiin, että kerrankin meidän alkio kiinnittyi ja jatkaa jakautumistaan, mutta MIKSI ihmeeessä se ei voinut tehdä sitä KOHDUSSA. Eipä ollut kadun kirkkain lyhty sitten se alkio ku ei tiedä edes mihin kuuluu kiinnittyä, mur!!! Eli taas uusi verikoe odottaa perjantaina ja sitten ultrataan tiistaina jos vaikka löydettäis missä se pesäke oikein on. Nyt taas pitää tarkkailla, jos alkaa sattua niin samantien TAYSsiin, se voi nimittäin revetä siellä mihin se on kiinnittynyt ja voi aiheuttaa hengenvaarallisen vuodon. Ja voitteko kuvitella että näin käy YHDELLE ihmiselle TUHANNESTA. Että pitikin taas kaunistaa näitä tälläisiä tilastoja. Voi MISTÄ minua rangaistaan, ei vaan pysty käsittään, ei millään.
 
Helge : Voi ei! :( Onpa kyllä tosi kurjaa... ja pelottavaa!! :'( Toivon todella, ettei sieltä nyt mitään repeä!! :| Paljon voimia ja tsemppiä sulle halauksen kera! :heart: Kylläpä tuosta nyt muodostui kamala painajainen sulle... :(
Sulla on ollut tosi hyvät paksuudet kohdun limakalvossa, vähän itsekin toivon, josko se limis vielä ehtis tässä ennen PASsia vähän kasvaa. Alkioiden määrästä ei ollut nyt puhetta. En tiedä sulattavatko sen oljen, missä on kaksi vai yksi. Jos sulatetaan se, missä on kaks ja jos molemmat selviää niin uskon, että molemmat siirretään, kun viimeksikin suostuivat kaksi siirtämään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Taustalta tulin vielä toivottamaan voimia ja jaksamista HelgeR:lle! Sinulle tuli niin paljon kannettavaa, paha mieli puolestasi. :ashamed: Onko siis jo täysin poissuljettua, että alkio olisi kohdussa? :hug:
 
HelgeR on kyllä turhan iso lasti. :hug: Jaksamisia!

Oma napa: Tuli hyviä ja huonoja uutisia. Hyvää se että siirtoon päästiin ja nyt on kaveri kyydissä. :heart: Saan testata aikaisintaan 10 päivän päästä. Luultavasti odotan pidempään.

Kyydissä oleva kaveri onkin sitten ainokainen. Pakkaseen ei saatu mitään. :( Tais selvitä meidän selittämättömän lapsettomuuden syy. Mun solut näyttää olevan rupuja. Kahdeksasta solusta viisi oli hedelmöittynyt. Kolmessa oli jotain häikkää. Olivat jakautuneet ilmeisesti turhankin tiuhalla aikataululla. Kaksi oli lähtenyt jakautumaan hyvin, mutta niistäkin toinen oli kuukahtanut eilisen jälkeen.

Toivotaan että tämä ainokainen kaveri on jääräpää. :heart: Nyt pitäisi olla positiivinen ja hyvillä mielin, mutta lujille ottaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aniraz
Listan päivitystä omalta osalta.

YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF........... ..................helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ....................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio..............2.IVF............. ....................touko-kesäkuu 2013?
ainox.....................1.IVF......... ..... ................helmikuu 2013
Manuliina.............1.IVF/2.PAS...........................huhtikuu 2013?
Helge...................2.IVF......................................??

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito.................Alkiot..................Testipäivä
piu_pau.................1.IVF...........1..................27.2.


PLUSSANNEET :flower:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 
piu_pau tarrasukkia pienelle! Tosi harmi ettei tullut pakkaseen mitään. : /

Omanapa: kyydissä hyvä nelisoluinen! Harmittaa kun eilisestä 14 alkiosta oli kuukahtanut 7. Loppua kuutta viljellään vielä lisää, toivon kovasti että saataisiin pakkaseen ne. Kyllä tuli paha mieli, lääkäri ei kommentoinut mitenkään miksi jakautuminen oli loppunut. Pitäisi olla onnellinen, kun on jo tähän asti päässyt. Mutta nyt se pelottava testi häämöttää.. tekisi mieli ryömiä jonnekkin luolaan murjottamaan. :(
 
YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF........... ..................helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ....................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio..............2.IVF............. ....................touko-kesäkuu 2013?
ainox.....................1.IVF......... ..... ................helmikuu 2013
Manuliina.............1.IVF/2.PAS...........................huhtikuu 2013?
Helge...................2.IVF......................................??

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito.................Alkiot..................Testipäivä
piu_pau.................1.IVF...........1..................27.2.
aniraz.....................1. IVF/ICSI..........1.........26.2.

PLUSSANNEET :flower:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?[/QUOTE]
 
piu_pau, toivotaan että kyydissä olija on oikea selviytyjä! Toisaalta, itsekään en ole varma menikö pakkaseen mitään ja kyydissä olija on ainut toivo.. sitä ei jotenkin halua edes toivoa liikoja ettei tule testipäivänä korkealta ja kovaa :'(

HelgeR
, ihan kamalia olet joutunut kestämään. Toivotaan, että joku päivä onni kääntyy! Tuntuu itsestä ihan idiootilta valittaa pienistä kivuista tai mitättömästä saldosta.....

aniraz
, Saat olla melkoisen onnellinen, jos kaikki 6 saatte pakkaseen! Sellaisia lukuja mäkin itsekseni ajattelin, mutta kuinkas kävikään.....

YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF........... ..................helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ....................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio..............2.IVF............. ....................touko-kesäkuu 2013?
Manuliina.............1.IVF/2.PAS...........................huhtikuu 2013?
Helge...................2.IVF........... ...........................??

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä
piu_pau..................1. IVF........... 1..................27.2
aniraz....................1. IVF/ICSI..........1.........26.2
ainox.....................1. IVF/ICSI..............1...........26.2

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 
Ainox mäkin saan tietää vasta kun veritestin tuloksesta soitetaan jäikö pakkaseen mitään ja kuinka monta. Piinaviikot tosiaan! Tsemppiä kanssapiinailijoille, aloitetaan kaikki joku aikaavievä harrastus joka saa olon rennoksi ja huolettomaksi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Ainox ja aniraz, toivotaan että saatte pakkaseen huuruneniä.

Mulla ei oo ollenkaan veritestiä vaan teen r-testin kotona. Sillä ajattelinkin vitkutella mahdollisimman pitkään. :p On helpompaa jos menkat alkaa kuin tehdä negatiivinen testi. Tosin saattaahan nuo lutinukset sekoittaa kroppaa ja kiertoa.

Yksi asia unohtui aikaisemmasta postauksesta. Oikein hyvää ystävänpäivää kanssasisaret! :heart: Kiitos että olette olemassa ja saan purkaa täällä tuntojani!
 
Viimeksi muokattu:
Mullakaan ei oo veritestiä, vaan myös kotona testailen ja päätin myös että annan olla reippaasti myöhässä ennenkö testailen (tai sitten petytään kun menkat alkaa ennen testipäivää...)

Hyvää ystävänpäivää teille kaikille! Pienen pieni mahdollisuus on, että ensivuonna ystävänpäivää vietetään toisenlaisella mielellä :heart:
 
piu_pau Onneksi saitte edes sen yhden kyytiin :heart: toivotaan että seon se teille tarkoitettu yksilö joka tarraa tiukasti kiinni! Tsemppiä piinailuun.

aniraz ja Ainox onnea myös teille kyytiläisestä, toivottavasti saatte loput pakkaseen! :)

Tämän kohdun ulkoisen koettuani olen itse päättänyt että kotitesteihin en enää koske. Nyt nimittäin jos tekisin testin niin se näyttäis tummat kaksi viivaa ja kuvittelisin että kaikki ok ja odottelisin tyyliin varhaisultraa. Suosittelen siis veritestiä kaikille muillekin, koska se kertoo suoraan hcg arvon. En halua että kukaan teistä joutuu ikinä kokemaan tätä samaa mitä minä nyt.

Vienda vuoto siis alkoi ja lääkäri sanoi että jos se olisi ollut kohdussa niin se olisi vuodon mukana tullut pois. Käsitin niistä puheista ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin että se on ihan jossain missä ei pitäis. Oon jo lukenut kaikenmaailman laparoskopiat sun muut mihin joudun ja kaikki muut maailman kauhukertomukset miten munatorvi poistetaan, olin eilen ihan veren maku suussa ja paniikissa kun luin ihmisten kokemuksia. Todella toivon että se saatais lääkkeillä ulos, mun mielestä se olis oikeus ja kohtuus. Mutta ei auta kuin odotella, huomenna taas verikoe mutta tuloksia joutuu odotteleen maanantaille.

"Jokaisen on omat tiensä kuljettava, mutkaiset ja kivisetkin,
ja omat läksyt opittava, vaikeat ja kipeätkin.
Kun on ystävä joka ymmärtää, se taakkaa keventää."
Hyvää ystävänpäivää!
 
Viimeksi muokattu:
Yritin vähän taukoilla mutta eihän siitä mitään tule, en osaa pysyä poissa täältä kun toivoo kaikille vain parasta ja käy täällä kurkkimassa mitä kellekin kuuluu :)

Muutama piinailija tullut sillä välin, hienoa :heart: piu_pau, Ainox ja aniraz toivon todella teille kaikille plussaa! Voi se antaisi niin toivoa meille muille :)

Voi Helge en tiedä mitä sanoa. Oon niin pahoillani. Vaikka on itselläkin tosi paha olla niin en voi varmasti edes ymmärtää kuinka paha olo sinulla on, voi kumpa voisin jotenkin poistaa edes puolet tuskastasi. Ei kukaan ansaitse tuollaista. Toivon sydämestäni että painajaisesi pian päättyy. Voimia sinulle :kiss:

keijukainen mulla limakalvon paksuus vaihdellut kans 7-10mm välillä siirroissa. Eikös se minimi ole jotain 6-7mm? onnea siirtoon!

ON: meillä ei nyt tapahdu hetkeen mitään, se lähete lähti sinne julkiselle ja tuskin tässä välissä nyt mitään kevyempääkään sitten tehdään. Kai mä odotan jotain vuosisadan luomuihmettä..jep
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä