Ivf hoitoja lapsettomille

YRITTÄJÄT

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF........... ..................helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ....................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio..............2.IVF............. ....................touko-kesäkuu 2013?
ainox.....................1.IVF......... ..... ................helmikuu 2013
Manuliina.............1.IVF/2.PAS...........................huhtikuu 2013?

PIINAILIJAT

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4.2.2013



PLUSSANNEET

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 
Manuliina olen pahoillani. :hug:
Ja kiitos teille ihan kaikille ihanille kun olette olleet tukena, olette olleet korvaamattomia, en tiedä mitä tekisin ilman teitä :heart: Kiitos!

Nyt se on sit ohi. Lääkkeet voi lopettaa. Lääkärin laittoi papereihin että keskenmeno, että sellanenki nyt sitten koettu. Ja vielä vähän käännettiin veistä haavassa, kotiin kun klinikalta pääsin ja postin hain, niin mua odotti ensimmäisen verikokeen tulokset kirjallisena, ja mukana lappu jossa luki "TULOS POSITIIVINEN, ONNEA". Huoh :headwall: Nyt sitte saakin kuulemma varautua normaalia suurempaan vuotoon ja pitää odottaa pari kuukautta että kaikki rompe tulee ulos. Lähete julkiselle puolelle laitettu ja tässä välissä ennen toista IVF:ää koitetaan yhdistelmällä anastrozol + pregnyl.

YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF........... ..................helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ....................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio..............2.IVF............. ....................touko-kesäkuu 2013?
ainox.....................1.IVF......... ..... ................helmikuu 2013
Manuliina.............1.IVF/2.PAS...........................huhtikuu 2013?
Helge...................2.IVF......................................??

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä


PLUSSANNEET :flower:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 
Viimeksi muokattu:
HelgeR ja Manuliina, pahoittelut!

En kyllä ymmärrä, miten voi olla että niin monta piinailijaa samaan aikaan ja yksi plussa vain? Kuitenkin onnistumisprosentti on 30-40%. :| on tää niin väärin...huoh! Mutta hienosti kaikki on tsempannut itsensä kasaan ja kohti sitä onnistumista, eikä ole vaihtoehtojakaan.

Meikä piinailee huomista ultraa, kauhukuvissa kaikki munasolut on livahtanu menemään. Jotenkin ahistaa nyt tää homma, alkaa olla tositoimet edessä ja hermot kireellä. Ei jaksa yhtään mitään tai ketään. :D mites piu_pau, Toive13 ja Ainox teidän olotilat, ollaa kohta täällä vuorostamme piinailemassa.
 
Viimeksi muokattu:
aniraz, tänne ei kummempia. Alavatsaa juilii ja vatsa pömpöttää vähän. Olo on yllättävän hyvä.

Mulla kans huomenna uä ja punktiopäiväkin selviää. Saako kohta alkaa panikoimaan? :D

Ainox, sullahan tais olla punktio huomenna? Stemppiä koitokseen! :)
 
Viimeksi muokattu:
piu_pau mullakin vatsa pönkkö ja ihmeellisiä nipistelyjä, varsinkin iltaisin. Uskon että lupaavat hyvää, lisäksi ovisliman tapaista koko ajan enemmän. Kysyin klinikalta tuosta niin kuuluu asiaan, samoin nippailut.

Voi alkaa panikoimaan, jos punktiota tarkoitat. Pakkohan sinne on vaan mennä tyhjentämään munasolut kyydistä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Ultrassa näkyi lähemmäs 40 munista. : / harmittaa kun nyt ei sit välttämättä päästä tuoresiirtoon, jos hyperstimulaatio pukkaa päälle. Voi äly, en todellakaan odottanut et siel ois noin monta ollu, aattelin ehkä joitai kuusi kpl ois hyvä. :D punktio tiistaina, nyt se on sitten menoa! Mites muut?
 
PiuPau ja Aniraz teillä on kohta kuumat paikat ;) tsemppiä koitokseen !
Aniraz sullahan on suuri määrä tulossa :D Minulta kerättiin punktiossa 20 kpl, kipeä en erityisemmin ollut ja punktiossa itkin ilon kyyneleitä kun ei sattunut yhtään :)

Helge Kyllä tässä on ihminen ihmeissään, miksi pitää näin ihmistä kiusata tällä epäonnella :/ eka antaa ja sitten ottaa. Eikö tämä odotus ja pelko yksinään jo riitä. Voimia sinulle !

Ajattelin tällä välikierrolla vetäistä rauta kuurin ! auttaa kuulemma istukan muodostumisessa yms. ( ihan ku ois hetkeen semmosta muodostumassa )Minulla muutenkin matala verenpaine, joten tuskin siitä haittaakaan on...olen myös tuntenut itseni todella väsyneeksi :/
 
HelgeR ja Manuliina Voimia näiden asioiden kanssa ja toivotaan ens kerralle tärppiä!

Aniraz ja Piu_pau Mulla on vointi ollut ok. Aavistus nippailee ja valkovuotoa on kohtalaisen paljon, mutta ihan kuin ei mitään lääkkeitä oliskaan pistellyt. Jännä, kun olin aina kuvitellut, että kamalat oireet tulis noista lääkkeistä, mutta en vielä mitään kummempaa ole tuntenut.

Tänään oli ultra ja oikealla oli yks folli ja vasemmalla viisi eli yhteensä 6. Olisin toivonut parempaa saalista, mutta näillä mennään. Toivotaan, että laatu korvaa määrän=). Punktio on keskiviikkona ja siirto perjantaina, jos siis siirrettävää saadaan aikaiseksi. Meinaa jännittää vähän se punktio ja muut jutut, että onko follien sisällä mitään ja hedelmöittyykö meidän solut keskenään ja onko alkioista mihinkään.
 
Pahoittelut Manuliina ja HelgeR.

No hui! Aniraz, johan on folleja. =)
Meillä punktio on samana päivänä.

Toive13, eihän sitä tarvita kuin yksi hyvä. :) Millainen on olo muuten? Mua ei jännitä niinkään tuo punktio vaan se että hedelmöittyykö yhtään ja päästäänkö siirtoon.

).( Mulla folleja oikealla 6-8. Vasenpuoli merkittiin papereihin kysymysmerkillä. Sitä ei päästy taaskaan ultraamaan kunnolla. :( Se on niin kipeä. Ultraaminenkin sattui ihan hitosti.

Nopealla vilkaisulla ei edes sitä ainokaista follia löytynyt. Lääkärikin sanoi että vaikea on sanoa mikä siellä on vikana ja aiheuttaa kivun...

Jos kaikki menee hyvin, siirto osuis ystävänpäivälle. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ai, ai ja ai. Tänään punktiossa ja itse punktioon olin yllättynyt, odotin pahempaa... mutta tämä olotila nyt, mahaa turvottaa ja sattuu vaikka kuinka päin olis : /
16 munasolua saatiin kerättyä, siirto alustavasti vasta keskiviikkona tai jos maanantaina tilanne näyttää siltä, soittavat jo maanantaina siirtoon. Mistä johtuu noin pitkät viljelyajat?
 
Haikala huojentavaa kuulla et kymmenienkin munasolujen keräys voi sujua kivutta. Kuuluisinpa siihen joukkoon myös, aion kyllä inistä hoitopöydällä niin että lääkettä riittää.

Oon vieläki järkyttyny tosta follimäärästä, aivan posketon mun mielestä. Lääkäri sanoi et kaikki reagoi eri tavoilla, mulla pienikin annos aiheuttaa voimakkaan reaktion munasarjoissa. No jos noista suurperhe sitte kehkeytyis meille. Kai tässä jotakin positiivistakin on? Munasarjoissa ei ole kuulemma vikaa vaikka reagoivat noin. Nyt vaan litkin vettä ja teetä, aion päästä siihen tuoresiirtoon, en suostu oottamaan! :D

piu_pau ja Toive13, teidän määrät kuulostaa oikein hyville! Mua jännittää saadaako meidän soluilla mitää aikaseksi, on tässä niin miljoona mutkaa matkassa. Ollapa normiraskautuva...

AinoX hieno saalis ja toivottavasti kivut hellittää.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut kaikille negasta. Erityisvoimahali piinailukaveri HelgeR.

Täällä kaikki ok, ei vuotoa, pahoinvointia on kestettävissä määrin ja hirveä salmiakin himo :) Töissä olen jo tämän viikon ollut ja siellä oli pakko ilmoittaa raskaudesta, kun on vältettäviä asioita. Onneksi ne jotka nyt tietää otti asian hyvin. Mahd. matalalla profiililla mennään. Neuvolaan en ole vielä uskaltanut soittaa, odotan kuudenteen raskausviikkoon.

Tuo Arttu Wiskarin kappale - hyvä etten ääneen ulvonu... Miten niin herkällä päällä...? ;)Toivottavasti ei ala soida radiossa.
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Ei tää painajainen näköjään tähän vielä loppunutkaan. Soittivat klinikalta eilen että mun viimeisimmässä verikokeessa hcg lähtenyt uudelleen nousuun joka viittais kohdun ulkoiseen raskauteen! Että sekin vielä, vielä pahempaa..sain ohjeeksi että samantien päivystykseen jos tunnen vähänkin kipua jossainpäin. Ihan ku eläisin jotain pahaa painajaista joka ei vaan lopu....

Tsemppiä ja parempaa onnea kaikille, luin kyllä kaikkien uudet kommentit, kommentoin kun tästä vähän tokenen.
 
Piu_pau Mulla vointi on hyvä sekä fyysisesti että henkisesti. Voi olla, että olot muuttuu kun punktio lähenee tai sit ei. Eniten se muakin jännittää, että saadaanko siirrettävää vai ei. Mua kiinnostais tietää, millä annoksilla sun munasarjoja kypsytettiin? Mulla oli Puregon 125IU päivässä.

Aniraz ja Ainox Millä annoksella teitä hoidettiin? Mulla siis Puregon 125IU päivässä.

Miks sun Aniraz pitää juoda? Mua ei käsketty juomaan mitenkään poikkeavasti. Liittyykö se tuohon follien suureen määrään? Viekö ne kropasta nesteitä? Eli pitää juoda ettei muu elimistö kuivu?
 
HelgeR, kylläpä sua nyt koitellaan!

Toive13, mukava kuulla että vointi on hyvä. :) Mua on kehotettu kans juomaan vaikka hyperin vaaraa ei olekaan. Hoitajat sanoivat että ainakin pari litraa ois hyvä juoda päivässä.

Mulla on ollut käytössä Gonal-F 150 IU annoksella. Oon pistellyt viime keskiviikosta lähtien. Tänään pistän vielä jämät (n. 100 IU) kynästä ja huomenillalla ois irrotuspiikin vuoro.
 
Toive13, mulla on sama lääke ja annos kuin sulla. Hyperin uhkan takia tässä nesteitä tulee nauttia reilusti, mutta näköjään on hyväks muillekin hoitolaisille. Pitää nestetasapainon kunnossa, mitään sen tarkempaa en tiedä. Vessassa saa ravata mutta se on hyvä merkki, ettei jää nesteet sisälle. Aamupainoa pitää kans tarkkailla, jos tulee raju lisäys, niin sitte pitäis soitella ohjeita.

Lääkerumba on kohta ohi, enää huomenna sumut ja illalla irrotuspiikki.
 
Mun lääkitys on ollut seuraava: Elonvan laitoin kp 2, jarrupiikkiä (orgalutran) laitoin viitenä peräkkäisenä päivänä kp:t 6-10. Puregon piikit kp 8 ja 9, irrotuspiikki kp 10. Munkin käskettiin juoda paljon, ihan minimoidaksi hyperin riskiä... nyt mietinkin, kauanko mahtaa olla normaalia punktion jälkeen että vatsaan sattuu?
 
Olen pitänyt vähän taukoa kirjoittelusta, mutta olen ahkerasti käynyt lukemassa teidän kuulumisia...

Olen tosi pahoillani kaikkien neganneiden puolesta! Tää tuntuu ihan käsittämättömältä, miten niitä plussia ei tullut, kun niin monta piinailijaa täällä oli hetki sitten?? :( Halaukset teille jokaiselle! :heart:

Helge sua koetellaan nyt ihan liikaa... Oon tosi pahoillani sun puolesta. Tarpeeksi kestämistä jo tuossa keskenmenossa, niin siihen sitten vielä päälle pelko kohdun ulkoisesta... :( Hirmusti voimia ja jaksamista sulle! Onko voinnissasi tapahtunut muutoksia sitten viime postauksen? Varmasti tuntuu aivan painajaiselta koko homma... Halaus! :heart:

Ainox : Onnittelut hienosta saaliista! :) Tuntuu olevan tosi klinikkakohtaista tuo viljelyajan pituus. Meillä alkiot pakastettiin 3 vuorokauden ikäisinä. Tuosta vatsakivusta sen verran, että mulla oli ensimmäiset 4 päivää melkoisen kipeä vatsa, jolloin en pystynyt kauaa olemaan pystyssä ja kävelykin oli helpompaa vähän kumarassa. Kaikkiaan kipuilua oli pari viikkoa, mutta toisena viikkona se taisi olla enää sellaista lievää, lähinnä liikkuessa ilmenevää. Toivottavasti paranet pian eikä hyperi iskisi! :) Oletko tänään saanut tietoa, kuinka moni munasolu hedelmöittyi ja alkoi jakaantumaan?

aniraz ja piu_pau : Teillä ilmeisesti huomenna punktiot? Tosi paljon tsemppiä teille molemmille! Toivottavasti menee hyvin, mahdollisimman kivuttomasti ja saisitte hyvät saaliit! :)

Toive13 : Tsemppiä keskiviikkoiseen punktioon! :) Pidän peukkuja, että menee kaikin puolin hyvin.

Manuliina : Oli kyllä tosi koskettavat sanat tuossa biisissä... :'(

ON: Kp10 meneillään ja jo muutaman päivän ollut tiputteluvuotoa (TAAS). Tänään sain tiputtelun vuoksi ohjeen lisätä Estradot-laastariannosta 150mikrogrammasta 200mikrogrammaan. Keskiviikkona sitten ultra ja katsotaan kohdun limakalvon tilanne. Toivottavasti tässä kierrossa päästäisiin PASsiin...

Kovasti jaksamista teille ihan kaikille omiin vaiheisiinne!
 
Netissä googlettelun perusteella jos hyper iskee, ei sitä tarvii edes miettiä onko se sitä vai ei.. itsellä tais pamahtaa flunssa samaan syssyyn niin senkin takia olo on ollut punktion jälkeen heikompi. Selvästi kuitenkin parempaan päin kokoajan.
Huomenna siirtoon! :heart: (säästin jännityksen huomiselle, en siis tiedä yhtään mitä siellä odottaa, mutta ainakin joku siellä venttailee siirtoon pääsyä)

Eiköhän puhalleta kunnon keväiset plussatuulet nyt käyntiin! Ihan uskomattoman paljon surullisia uutisia. Voimia kaikille :hug:
 
Viimeksi muokattu:
ambrosio mietit tuolla sitä että kannattaako clomikuuri/inssi hoitotaolla. Meillehän lääkäri sanoi, että jotain "kevyttä" voisi kokeilla ennen toista IVF:ää. Se kevyt olisi meidän kohdalla anastrozol+pregnyl kotikonstein eli ei kuulemma kannata lääkärin mielestä rahoja tuhlata inseminaatioon kun kotikonstein melkein sama onnistumisprosentti.

aniraz ja piu_pau Teillä tänään ollut punktiot?? Miten meni? Toivottavasti molemmilla kaikki kunnossa ja paljon munasoluja saaliina ja vointi hyvä :heart:

Toive13 tsemppiä kovasti huomiseen punktioon! :)

keijukainen Toivottavasti huomenna ultrassa limakalvo hyvä. Onko sinulla zumenon laastareiden lisäksi? oliko niin että sinullakin on pco muistanko oikein?

Ainox onko kivut hellittäneet? Olin kans itse todella kipeä punktion jälkeen (saalis oli 24 munasaolua) en päässyt kävelemään pariin päivään, pienikin liike sattui. Helpotti sitten siirtoon mennessä mutta paheni taas siirron jälkeen, keijukaisen tapaan kävelin myöskin kumarassa monta päivää, olo oli kuin mummolla :LOL: Tsemppiä sinulle toipumiseen ja siirtoon :heart:

SUUREN SUURI KIITOS kaikille tsempeistä, tulee ihan tippa linssiin kun olette niin ihania :heart: Vuoto siis alkoi ja tänään oli taas kontrolli verikoe. Lääkäri sanoi että kohdun ulkoisen voi nyt laskea pois kun vuoto kerran alkoi. Viime yö oli järkyttävä, aikamoiset menkkakivut, kyllä siinä muutama kasisatanen burana kului illan ja yön aikana. Nyt on helpottunutolo,vihdoin tää painajainen loppuu, (kop kop huomista tulosta tosin vielä odotellessa) toivottavasti hcg on jo kokonaan kadonnut (jännä että toivoo näiden hoitojen aikana että hcg laskee, on tää niin kummallista, ensin toivoo että nousee ja sitten että laskee) :headwall:
 
Taalla taas, tovi vierahti, etta saa itsensa kasattua ja elamaan kiinni. Taas paiva paistaa vahan enemman ja epaonnistumisista eteenpain ajattelimme taivaltaa.

aniraz, piu_pau, Toive13 Mika tilanne punktioiden ja siirtojen suhteen. Taidatten olla nyt seuraavat jannaajat vuorossa :).

keijukainen Tsemppia tulevaan PASiin. Toivotaan, etta kaikki sujuu hyvin!

Ainox Mina myos kavelin vajaan viikon kumarassa :), mutta mielestani paasin tosi helpolla ja vahilla kivuilla. Ja itsellani oli molemmissa punktioissa toipuminen nopeaa. Mutta liikunnan uskalsin aloittaa vasta viikon jalkeen rauhallisesti. Toivotaan, etta kivut helppttavat ja palaudut nopeasti!

HelgeR Kiva kuulla, etta elama alkaa menna vahitellen parempaan suuntaan ja toivottavasti koettelemukset ovat takanapain. Mutta voin sanoa, etta niiiiin tiedan tunteen ja tunteiden vuoristoradan, mutta arvaa mita, tasta kaikesta suossa tarpomisesta huolimatta olemme paattaneet jaktkaa viela kerran. Sielta se taas nousee taallakin ja elama nayttaa valoisaa puolta, usko pois!

Just, katsotaan miten kay, oikeasti omia toiveitahan ei uskalla edes kaivaa ylos vaan nyt mennaan silla fiiliksella, etta kavi miten kavi... En olisi koskaan uskonut, etta viela kolmanteen tasta joutuu, munhan piti saada lapset luomusti niin kuin muidenkin sukulaisten ja tuttavien.

No mutta, nyt alkaa taalla siis vahan tarkemmat tutkimukset, vasta-aineet, kromosomit ja keliakia. Miehelta lisaksi dna-ketjut ja jotain muuta harpakkaa, josta en ymmartanyt kaikkea, se menee niin hienosaadoksi, etta en jaksa oikeasti syventyakkaan tarkemmin. Syyn epaily on vahvasti kylla mun munasolujen jakautumattomuudessa, mutta tutkitaan silti viela vahan miestakin :). Ja olemme nyt myos munasolulahjoitusjonossa, jossa siis vuosi pitaisi jaksaa kokottaa, jos sita ennen ei ihmetta tapahdu. Ei vitsi, en vaan vielakaan jaksa uskoa, etta tassa sita ollaan taas, huoh! Ehka siis kaikkien selvityksien jalkeen, jos tohtori on sita mielta, etta kannattaa viela yrittaa, niin se olis sitten huhtikuussa. Etta sita kohti sitten ;).
 
Ameile kyllä tää tuntuu niin kohtuuttomalta että meitä hyväsydämisiä kunnon ihmisiä näin koetellaan. Mutta niinkuin sanoit niin jostain se toivo aina nostaa päätään. Ja niin kauan kun lääkärit on sitä mieltä että kannattaa yrittää, niin kai se sitten niin on. Voimia paljon sinulle ja miehellesi, teilläkin alkaa olla hoitoja paljon takana. Mutta haluan uskoa että me kaikki saadaan vielä joku päivä se oma lapsi, tavalla tai toisella. Eihän tässä muuten ole mitään järkeä.

Aamulla muuten siellä klinikalla se verikoetta suorittanut hoitaja alkoi suosittelemaan mulle psykologia :LOL: en kehdannut sanoa että mä käyn jo muualla :headwall: mietin vaan että näkeekö musta tosiaan jo kilometrin päähän kuinka paha olo mulla on. Mutta kaippa se taas tästä. Ainiin pakko hieman avautua tähän lopuksi. Mulla on siis yksi työkaveri joka käynyt näutä hoitoja joskus aikoinaan ja saanut lapsen IVF hoidolla. Sille olen kertonut meidän hoidoista ja nyt tästä keskenmenosta yms niin arvartkaa vaan mitä tuli mulle sanomaan siinä tilanteessa kun itkin sitä keskenmenoa. Että "jonkun täytyy tää sulle nyt sanoa, mutta jossai vaiheessa teidän tarttee miettiä että jos te sitä lasta noin paljon haluatte, niin onko tää sitten ainut tapa, vai pitäskö teidän alkaa miettiä adoptiota". En voinut uskoa että joku tossa tilanteessa ja vielä samoja läpi käynyt henkilö päästää suustansa jotain noin ajattelematonta!! Päätin etten tälle henkilölle kerro mun asioista enää mitään. NIH.
 

Yhteistyössä