Ivf hoitoja lapsettomille

Game over, poistun hetkeksi palstoilta. Hirmuisasti tsemppiä aivan kaikille, toivon, että kun joskus palaan, niin te ette kukaan ole enää täällä vaan olette siirtyneet odottajiin :heart:

YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS...........................helmikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1. IVF..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF..................................syksy 2013?

PIINAILIJAT :confused:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4 .2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1.......................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................... .1.2 .2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................ 4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013
Ameile..................2.IVF........... ........1......................5.2.2013

PLUSSANNEET :flower:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Ambrosiolle täältäkin suunnalta varovaiset onnittelut. Toivottavasti viiva vahvistuu.

Voimia Grosjean. Nyt levähtelet sitten kevään ja nautit rauhassa kesästä ja syksyllä sitten paremmalla onnella jatkoa hoitoihin.

HelgeR Pidän sulle niin peukut pystyssä että kaikki kääntyisi parhain päin.

ON: Nyt sain hcg-arvon ja oon niin RASKAANA! Upeaa! Itkuhan siinä puhelimessa tuli. Oli ihana kuulla kun meidän lääkärikin vaikutti niin onnelliselta meidän puolesta. Meen sinne samalle lääkärille 1.3. varhaisultraan. Sano se kyllä että jos oikein tuntuu hankalalta odottaa niin voi katsoa vähän aikaisemminkin :) Nyt on niin hyvä mieli ja olokin on parempi kuin viikkoihin. Jee!
 
Meillä ei kolmas inssikään onnistunut, joten 1. IVF on edessä. Päästiin samantien hoitoihin eli piikitykset alkaa huomenna Puregonilla, irrotukseen Pregnyl ja sit loppukiertoon luget. Punktioon päästään jo nyt helmikuussa, mahdollisesti viikolla 7. Mieliala surkea ja epäuskoinen, että hoitoihin jouduttiin. Syytä lapsettomuudelle ei ole vielä löytynyt. Ei kiertohäiriöitä ja ovulaatiot säännölliset. Ei auta kuin uskoa, että tämä on nyt totta. Mielenkiinnolla odotan kuitenkin, että selviääkö lapsettomuuden syy IVF-hoitojen kautta.
Muoks! Lääkitykseen tuli vielä Orgalutran jarruksi! Ja me mennään siis lyhyellä kaavalla.

Onnea plussanneille:heart:

YRITTÄJÄT

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS...........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF..........................helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF..................................syksy 2013?

PIINAILIJAT

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Helge...................1.IVF/3.PAS...........2........................4.2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1.......................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................... .1.2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013
Ameile..................2.IVF........... ........1......................5.2.2013

PLUSSANNEET

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Viimeksi muokattu:
Helge ja ambrosio toivon sydämestäni, että teidän testiviivat vahvistuu!! Kyllä niiden täytyy vahvistua...! Kovasti jaksamista teille molemmille! Halaus! :heart:

Hienoa Vihervaara! Onnea tosi paljon! :flower: Toivottavasti raskaus sujuu hyvin loppuun asti. :)

grosjeanille pahoittelut negasta :( , tsemppiä tulevaan! Nautihan keväästä ja kesästä mahdollisimman paljon! :)

Lutinukselle, Ameilelle ja Manuliinalle rautaisia hermoja viimehetken piinailuun!

Toive13 harmi, että inssit ei tuottaneet tulosta. Toivotan parempaa onnea IVF:n kanssa! Tsemppiä piikitykseen! :)
 
Onnea Vihervaaralle!:flower:
Pidän peukkuja lujasti pystyssä HelgeR sekä ambrosio, olis se vaan oikeus ja kohtuus että ne plussat sellasina pysyis!

Täällä vielä jännäilen kuukauden verran toiselle kolmannekselle ennenkun uskallan hiukan huokasta, mutta tänään jo uskalsin varata neuvola-ajan. Ja siitä tuli mieleeni että tuonne jääkaappiin jäin aika läjä GonalF:ää sinetöityihin paketteihinsa jos jollakin pk-seudulla tarvetta? Voihan se olla että joudutaan vielä hoitoihin turvautumaan mutta ei sitä ihan pahinta pedatenkaan voi elää.

Tsemppiä niin maailman eniten teille kaikille, ootte ihan mahtavia
 
Voimia grosjean!

HelgeR ja ambrosio, toivottavasti viivat tummuvat teillä. :)

Vihervaara, onnea! Koska siirryt kaunistamaan tuota plussanneet-osastoa listalla?

Tervetuloa Toive13, mullakin on punktio vk 7. Ymmärrän et tuntuu pahalle siirtyä koviin hoitoihin, mullakin oli siitä jonkinasteinen kriisi kun inssit ei tehonnut. Tosin en niihin uskonut muutenkaan, kun meistä ei ole mitään syytä löydetty. Mut silti tietysti toivoin, et onnistuisi. Nyt hoidon ollessa käynnissä, on ajatukset vahvasti raskautumisessa, positiivisin mielin.
 
Vihervaara Mahtavaa, isot onnittelut!!=)

HelgeR ja ambrosio tummenevia viivoja toivon teille kummallekin!:whistle:

grosjean Pahoittelut ja jaksamista:hug: Nyt sitten rauhassa nautit alkavasta keväästä, toivottavasti viime vuotista kauniimmasta kesästä ja keräilet voimia syksyyn. Itsekin siis aion parin kuukauden luovan tauon tässä pitää ellei tämä siirto sitä plussaa tuo, ja palata sitten keväällä taas asiaan. Kaikkea hyvää sinulle!!:heart:

Toive13 Meillä ei ole ainakaan vielä löytynyt syytä IVF:nkään myötä. Kaipa ne joidenkin kohdalla saattavat löytää jonkun selityksen mutta meillä kaikki on "kuten pitää"(mitä on hiukan vaikea uskoa näin 3,5 vuoden turhan yrityksen jälkeen...) Kummallaki solut kunnossa, hedelmöitys tapahtuu hyvin, alkiot jakaantuu. Vielä on epäselvää onko ensimmäinen siirretty ottanut kiinni vai ei mutta siis: syytä ei kuitenkaan tähän lapsettomuuteen ole löytynyt. Hiukan ehkä turhauttavaa mutta toisaalta hyvä tietää että pitäisi olla kaikki mahdollisuudet onnistua luomustikin kun kaikki kerran toimii=) Onnea tuleviin hoitoihin!:)
 
Helge ja ambrosio toivottavasti viiva vahvistuu. Eikös se hcg:n nousukin loppujen lopuksi ole aika yksilöllistä?

Vihervaara! onnittelut. :heart:

Toive13, menetkin sitten prikulleen samalla aikataululla mun ja anirazin kanssa.

Minusta tai miehestä ei myöskään ole syytä löytynyt ja takana kolme inssiä. Jaksamisia ensimmäiseen IVF:ään! :wave:

).( Mies on saanutnyt piikitellä mua pari päivää. Kuumat aallot ovat vaihtuneet vilunväristyksiksi, väsyttää ja päätä särkee. Joko sivuoireita tai flunssa tekee tuloaan. Oon ollut sumutteluiden aikoina todella energinen ja pirteä...oisinpa vieläkin. Menis helpommin nämä seuravat pari viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Oon nyt tehnyt viisi testiä sen veritestin jälkeen ja viivat on joko haaleita tai TOSI haaleita, ei ainakaan merkkiä tummumisesta. Oon niin paniikissa sen alhaisen hcg:n takia et ihan mahassa kiertää, oksettaa, tärisen, oon niin peloissani :'( en pysty tekeen enää testiä vaikka mulla on niitä kaapit pullollaan, mitä jos joku aamu ei tuu viivaa enää ollenkaan, mä en kestä tätä epätietoisuutta. anteeksi kamala omanapaisuus.
 
Kiitos tsempeistä ja kokemuksistanne tuosta selityksien löytymisestä lapsettomuudelle. Onhan se niin, ettei sitä selitystä välttämättä löydy. Se mua vaan niin häiritsee, kun ei tiedä, mistä ongelma johtuu. Tulee jotenkin aika äkkiä nyt tämä hoidon aloitus, kun maaliskuuta alun perin olin ajatellut, mutta lyhyt kaava on yllättävän lyhyt ja kun kierron vaihe osui kohdilleen niin pyysin päästä heti hoitoon ja pienen järjestelyn kautta se onnistui.

Piu_pau+Aniraz Kiva, kun joku menee samoilla aikatauluilla! Onko teillä lyhyt vai pitkä kaava? Miten ne perusteli sen kaavan valinnan teille?
 
HelgeR voi ei...! Tuntuu varmasti aivan musertavan pahalta... Muakin alkoi itkettämään sun puolesta. Tämä on niin väärin, jos se pikkuinen ei jaksanutkaan pysyä kyydissä... Me kaikki niin kovasti toivoimme sulle plussaa ja riemuitsimme plussauutisestasi! Voi kunpa silti olisi vielä toivoa... Maanantainahan sulla se verikoe vielä on, eikö niin? Voimia sinulle. Olen hengessä mukana. :heart:
 
HelgeR, voi ei..voimia sinulle!

Toive13, pitkällä kaavalla mennään. Julkisella se taitaa olla vakiokäytäntö? Ei ole mitään perusteluja, se lyhyt kaava on varmasti mukavampi kuitenkin kun ei tarvii näin pitkää lääkkeiden kanssa pelata. Synarela-kuuri aiheutti hirveästi oireita, mutta nyt Puregonin tultua kuvioihin, olo on taas normaali.
Itse en välitä tietää syytä tälle, haluun vaan vauvan! :) Ymmärrän kyllä et jos olisi joku syy, niin olisi helpompi hyväksyä tää tilanne.
 
Vihervaara sylin täydeltä onnitteluja! ihanaa ! sinun tuloksesi tuo itselle mahdottoman paljon toivoa, että onnistuminen on mahdollista !

Helge Olen sanaton :/ Kun luin että sait plussan testiin ja tuntemuksistasi, se sai kyyneleet silmiini. Toivon koko sydämestäni, että kyytiläinen olisi testeistä huolimatta vielä kiinni. Voimia ! Pakko vielä uskoa, että huomenna verikokeessa kaikki olisi hyvin.:hug:

Meillä menossa välikierto, tuntuu, että pitkästä aikaa voin hengittää.
 
HelgeR :hug: Tuntuu kyllä todella epäreilulta! ..toivon kuitenkin että tilanne sittenkin muuttuisi.

Toive13, meillä pitkä kaava. Sitä ei sen kummemmin perusteltu. Luulisin että johtuu sitä että "aikatauluttaminen" on helpompaa. Mulla on Suprecur-sumut ja niistä oli vain lieviä kuumia aaltoja. Piikittelyt alkoi keskiviikkona 150 UI:lla Gonal-F:ää. Ihmettelin vähän miksi mulla vaihtui tuo lääke. Insseissä oli Puregon ja siihen kroppa reagoi hyvin. Tiistaina ois uä ja pääsee näkemään onko lääkkeet tehonneet.

Ootteko yksityisellä hoidossa kun pääsitte jonottamatta IVF:ään?
Meidän piti jonottaa kolmisen kuukautta. Tauko teki kyllä mulle hyvää. Nyt on taas jalat maassa ja pää kasassa. :p
 
Viimeksi muokattu:
piu_pau/B] mulle oli suunniteltu gonal-f ja mietin et miksi kun on kynä puregonia varten. Mut lääkäri vaihtoi sen sit puregoniin mikä oli insseistä tuttu, sano vaa et samaa ainetta ovat. 3 kk jonotus kuulostaa lyhyeltä, meillä oli 6 kk. Mut samaa mieltä, tauko välissä teki hyvää. Ehti elää välissä ja sulatella ivf:n siirtymistä.
 
aniraz Pikaseen piti vaan tulla kommentoimaan että ei oo pitkä kaava mikään vakio julkisella. Itsekin olen julkisella puolella hoidoissa ja heti sanoivat että lyhyellä mennään. Kai siihen vaikuttaa oman kropan toiminta "normaalisti"(ilman lääkkeitä), eli koska mullakin säännöllinen kierto ja ovuloin ihan luonnollisestikin ni ehkä ne oli osaltaan vaikuttavia tekijöitä. Mene ja tiedä:confused:

Ja HelgeR Täälläkin on kaikki peukut ja varpaat pystyssä sen puolesta että testit olis väärässä ja kyytiläinen olisikin matkassa:hug:

Täällä huomista odotellaan, ajattelin nyt kuitenkin sen verran hätäillä että ellei maanantainakaan menkat ala ni käyn sitten sillon ostamassa testin ja pissin tikkuun. Saapahan sitten jonkun tiedontapaisen ennen sitä keskiviikon verikoetta. Oireita tosiaan ei ole, ei minkäänlaisia. Paitsi tietysti se "pakko-oire" että koko ajan pitää käydä tarkistamassa pöksyt kun vähän väliä tuntuu että nyt ne alko:stick: Rasittavaa.
 
piu_pau Inssit me tehtiin yksityisellä, mutta nyt ollaan julkisella puolella IVF-hoidossa. Luulen, että päästiin siksi heti hoitoihin, koska mulla on ikää jo 35.. Ei ole järkeä odottaa enää puolta vuotta. Ja aluks ehdottivat siis vasta maaliskuuta, mutta pyysin päästä hoitoon heti ja se järjestyi, kun kiertokin oli sopivassa vaiheessa.

Manuliina Mulla on kans se käsitys, että meillä päin suositaan lyhyttä kaavaa julkisella puolella, ellei ole jotain erityistä syytä valita pitkä kaava. Niistä syistä en osaa sanoa, että milloin valittais sitten tuo pitkä kaava.
 
Ei varmaan ole hyötyä enää verikokeesta negatiivisen testin jälkeen, ei siihen tule enää edes haamujen haamua. Eli se siittä. Miks en alunperin voinut vaan saada negaa nii ei olis turhaan toiveet heränneet! No, yhden päivän ehdin olla maailman onnellisin. Kyllä nyt koetellaan! Jotenkin luulin että nää hoidot oli jo tähän mennessä rankkoja mutta en näköjään tiennyt vielä mitään. :'( :'( kaippa se oli tääkin sitten koettava kaiken muun paskan päälle. ei olis paskemmin vuosi voinut alkaa. :'(
 
Viimeksi muokattu:
HelgeR :hug: Eipä tähän sanoja tarvita tai oikein olekaan sellaisia, mitkä helpottaisivat. Muista kuitenkin, että sulla on oikeus surra, itkeä ja olla vihainen. Ite silloin alkuraskauden keskenmenon jälkeen itkin kotona viikon, ennen kuin minusta oli töihin.
 
Voi Helge oon niin kovin pahoillani. voimia. Tää on kyllä niin epäreilua ettei löydy edes sanoja.

koitan jos onnistuisin lataamaan kuvan tänne mun testitikusta, avaa omaan ikkunaan

Aijaa.com - 11718649

näkeekö tossa kukaan mitään??

Lutinus ootko testaillut uudelleen??

Tsemppiä Manuliinalle ja Ameilelle viimeisiin piinapäiviin :) kaikille muillekin voimia ja tsemppiä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi HelgeR, paljon voimia!:hug: Elämä on niin epäreilua...

ambrosio Jos tuossa pitäs vasemmassakin ruudussa näkyä punainen pystyviiva ni kyllä mä sellasen näen=) Kaikki testit kans pitää olla erilaisia, joissain pitää tulla sekä pysty-että vaakaviivat ja joissain vaan se pystyviiva! Eli jos vain yhtä pystyviivaa haetaan ni siinä tapauksessa sanoisin varovaiset onnittelut sinne:)

Joops, ei ole vielä tänään alkanu menkat. Huomiseen aamuun vielä odotan(pakkokin) ja ellei sillonkaan vielä kuulu ni käyn ostamassa testin, tai kaks. Laskin tässä että nyt olis niinku pp12 ja dpo 16. Ja aiemmissa lugekierroissa, niinkun lugettomissakin, menkat on alkanu aina dpo 14:confused: Eli joko luget on nyt pistäny kropan sekasin tai sitte saa alkaa hiljalleen toivoa parasta. En kuitenkaan vielä toivo, se pirun toivo on tehny mulle ennenkin tepposet!

Jokos Ameile on innostunut testailemaan?=)
 

Yhteistyössä