Ivf hoitoja lapsettomille

Vihervaara mahtavaa!! :heart: toivotaan että kaikki menee hyvin! oon niin onnellinen sinun puolesta! kyllä tällä alkiomäärällä jonkun olikin plussattava :)

Helge kylläpä ne nyt mokailee oikein urakalla siellä klinikalle. varmasti aika ristiriitaiset tuntemukset tällä hetkellä varsinkin kun sinulla tunne että olet raskaana. Toivon sydämestäni että saat plussan :heart:
 
RBAM oon tosi pahoillani negasta... :( Voimia! Onneksi teillä on se matka aurinkoon tulossa jo pian! Latailehan akkuja ja nauti olostasi etelän lämmössä. :)

Vihervaara ONNEA! :flower: Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana! :heart:

HelgeR toisaalta hienoa, ettet joudu piinailemaan niin kauaa, mut varmaan tosiaan ahdistaa sekin, että nytkö se jo selviää onko onni ollut myötä... Pidän sulle niiiiin paljon peukkuja ja olen hengessä mukana! Olisi ihanaa, jos plussaisit! :heart:
 
RBAM Pahoittelut negasta:hug: Tosi hieno homma että pääset lämpöön nauttimaan elämästä ja sen iloista ja saat toivottavasti unohdettua tämän lapsettomuushomman. Itsellä ei mitään matkaa ole tiedossa mutta olen kyllä päättänyt että täytyyhän elämässä olla muutakin kuin tämä asia. Eli aion siis seuraavat pari kuukautta keskittyä itseeni, parisuhteeseeni, ulkoilla, tavata ystäviä jne. Ja yrittää olla ajattelematta koko lapsettomuutta sen ajan ja jatkaa sitten taas yritystä toivottavasti uudelleen latautuneena:D

Vihervaara Oikein hurjan paljon onnea sulle!=) Hieno homma ettei jäänyt sairastelut ihan turhiksi;) Eikös sitä sanota jotenkin että kärsi, ihminen, kärsi, kirkkaan kruunun saat? Ja meille itse kullekin se kirkkain palkinto on varmaan juurikin tuo lapsi.

ON: yöllä oli tullut ilmeisesti hiukan verta pikkareihin, aamulla vasta huomasin kuivuneet veritahrat. Josko ne sieltä jo alkaa puskea lugejen läpi...Oletin menkkkojen kyllä alkavan vasta lauantaina kun on oviksesta se 14pv, eli siihen toi "tuhru" on kyllä pari päivää ajoissa. Mut eipä sitä tiedä. Päivä kerrallaan vaan!:)
 
Vihervaara mahtavaa, mahtavaa! Onnea plussasta, kannatti sairastaa vahan normaalia enemman ;).

RBAM ja voi kurjuuksien kurjuus! Mutta kivaa, kun paaset kohta lampoon latailemaan itsea ja parisuhdetta =).

Manuliina nuo sun oireet voi enteilla myos sitaa hyvaa! Ihana, kun jaksat ajatella positiivisesti. Tsemppia!

HelgeR uuuu, jannaa! Toisaaltahan hyva, etta piinaus paattyy yllattaen ei tarvi karvistella yhtaan enempaa. Peukut pystyssa sulle!

Jep jep ja taalla tapahtui iltamyohaan totaalinen romahdus, kun menkat enteilevat tuloaan ja kunnon jomotus mahssa. Enpa nukkunut sitten yolla juurikaan ja nyt on silmat melkein pullahtavat kirkkaanpunaisina paasta. Tahan kun sais viela yhden lahipiirin raskausuutisen, niin avot, olis pakka taas totaalisen hajalla!

Nurinkurista, mutta nyt ma jo toivon, etta menkat alkais akkia, niin paasis tasta piinasta ja vois kaantaa taas uuden sivun ja jattaa taman setin taakseen. Tan jalkeen me mietitaan tohtorin kanssa miten jatketaan tasta eteenpain. Kysyin jo viimeksi silta, onko tassa mittaan jarkea ja se tuumas, etta katsotaan sitten ensi viikolla. Taitaapi olla, etta ei anna kauheasti toivoa mun munasolujen jakautumiselle...
 
Kiitos onnitteluista! En vieläkään meinaa uskoa tätä onnea ja kuljen ympäri kämppää pissatikun (=raskaustesti) kanssa :LOL: Millonkahan siitä loppuu patterit? :ashamed: Kai tähän on pakko uskoa, alkuperäisen suunnitelman mukaanhan mulle ei ois tehty verestä testiä ollenkaan.

Toivottavasti nyt te muutkin saatte plussia! Saatais aikaan kunnon plussa-aalto! On jotenkin huono omatunto hehkuttaa, kun on nega-uutisia ja epäselvä tilanne muilla.
 
Tervehdys pitkästä aikaa! :wave:
Täälläpäs on tapahtunut vaikka ja mitä sillä aikaa kun olen touhuillut palstan ulkopuolella. Meni hetki jos toinenkin kuin mitä kaikkea täällä on tapahtunut kolmen kuukauden aikana. Paljon kaikkia tunteita (hyvä niin) ja ihania plussia :heart: :heart: :heart: Onnea Neela, Idealisti, Vihervaara! Halaukset kaikille!

Haikala Olen pahoillani negastasi. Se on repivä ja lannistava tunne, mutta muista - matka jatkuu kahden huurunenän voimin (sekin on jo enemmän kuin mitä me saatiin ensimmäisellä jaksolla ;) ). Voimahalaus!

Vihervaara On ollut todella harmillista lukea, että olet ollut todella kipeä. Mutta plussa :D Toivottavasti se pysyykin sellaisena.

HelgeR Oih, jännää! Toivon, että tuntemuksesi osuvat kohdalleen ja tulet hyvien uutisten kanssa.

RBAM Pahoitteluni negasta. Mutta lomasuunnitelmasi kuulostivat ihanalta. Omalta kohdaltani voin kertoa, että lomareissu teki hyvää mielenterveydelle kaiken tämän hoito höykytyksen jälkeen.

Painosta - Mulle ensimmäinen ICSI (pitkällä kaavalla tehtynä) toi tuon 5 kiloa elämäniloa, vaikka liikuin mielestäni paremmin ja katsoin tarkemmin mitä söin hoitojakson aikana. Ja voin kertoa, että tiukassa nämä ns. hormonikilot ovat olleet. Tulee varmaan painosta sanomista kun lääkärin kanssa rehvaamme seuraavan kerran :( Yritän kyllä, mutta vaikeaa on…

grosjean Tiedän ja tunnen mistä sinä puhut. Voimia sinulle ja toivottavasti tuot tänne hyviä uutisia. :hug:

Itku on jotain syystä ollut nyt toisen hoitojakson alussa tosi herkässä. Kaikki itkettää. En tiedä onko nenäsumutteen vaihto ja annostus (kunnon norsu-kuuri), vaikuttanut näin paljon vai mikä on saanut mielen näin herkälle ja kylmän horkan päälle (koko ajan olen viluissani/kylmissäni). Ei jaksa edes kiukuttaa kun itkettää enemmänkin. Mekkojakaan ei kuulu ja huolettaa, että kuuluukohan niitä ollenkaan kun ei ole mitään tuntemuksiakaan. :( Noh, kait lääkäri katsoo tilanteen ensi viikolla ja kertoo missä mennään vai mennäänkö missään (koko ajan tunne, että kaikki ei mene nyt oikein kropan mielestä). Jos kaikki menee kaikesta huolimatta kuin pitääkin niin punktio on suunniteltu ilmeisesti viikolle 8 (tajuttoman pitkä aika).

Piinailijoille paaaaljon tsemppiä ja rautaisia hermoja. Toivotaan, että ilmassa tuntuvat kevät tuulet toisivat mukanaan myös plussia tänne.






YRITTÄJÄT

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS...........................helmikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1. IVF..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?

PIINAILIJAT

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4 .2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1.......................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................... .1.2 .2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS..............2.................... ..1. 2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................ 4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013
RBAM..................2.IVF............. ........1....................28.1.2013
Ameile..................2.IVF........... ........1......................5.2.2013

PLUSSANNEET

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Täällä päästään kunnon hormoonicoctailiin kun pääsen aloittamaan Puregon-pistokset, punktio vk 7. Tänää ultrattiin ja kaikki ok, tosi iso helpotus. :) Tässähän on jo periaatteessa raskaana, sen verran toiveet on katossa. en jaksa nyt olla peruspessimisti, kun nyt on hyvä fiilis niin antaa olla vaan. Tällästä oloa ei oo ollu sitten niiden ekojen yrityskuukausien jälkeen, jännittää oikeesti niin paljon, hyvällä tavalla. Mites piu_pau, sullakin oli ultra täl viikolla?
 
aniraz, onpa mukavaa että muitakin on samalla aikataululla. :)
Tänään oli ultra ja kaikki oli kunnossa. Piikittelyt Gonal-F:llä alkaa 150 yksiköllä ja Suprecuria menee enää yks suihkaus neljä kertaa päivässä. Ens viikolla pari ultraa ja jos kaikki menee hyvin mullakin on punktio viikolla 7. Täälläkin ollaan todella hyvillä mielin. Vielä. :D

Tosin lääkäri oli aivan ihme tapaus. Inssien aikana lekurit oli aivan ihania. Stemppasivat sopivasti ja vastailivat kysymyksiin. Tämän päiväinen lekuri oli aivan toista maata, sisään ja ulos -periaate. Hyvä kun olin saanut housut jalkaan niin silla oli jo seuraavan paperit nokan alla. :D Siinä ei kauaa nokka tuhissut. Onneks hoitajilla on aina aikaa. :heart:

Pahoittelut RBAM ja Haikala, negasta. RBAM, onpa ihanaa että matka aurinkoon tiedossa. :) Nauttikaa!

Vihervaara, onnea plussasta. :heart: Varmaan vähän aikaa menee ennen kuin uskoo todeksi. :)

Nannukka, mulla kans kertyi syksyn inssiputken aikana viitisen kiloa. Oon just päässyt eroon siitä työllä ja tuskalla. Nyt voikin aloittaa kilojen keräilyn alusta. :p

Te jotka olette jo punktion kokeneet, niin miten pian olette pystyneet/voineet aloittaa (hiki)liikunnan? Kamala yhdistelmä jos joutuu piinailemaan eikä pääse nollaamaan pääkoppaa liikkumalla. Leppoisa kävelylenkki ei kyllä riitä mun pään nollaukseen. :(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aniraz
Ääh, unohdin päivittää listan... Mutta IHANAA Vihervaara! Hirrrveesti onnea ja niitä "tarrasukkia" :)

Mä olen jo selvinnyt negan tuoneesta pettymyksestä hyvin, ehkäpä kuitenkin tulevaisuudessa koitetaan vielä se 3.IVF... Nyt ei tosin sen kanssa ole mikään kiire! Kiitos ihanat että jaksatte olla vertaistukena täällä :heart:

Aniraz, piu_pau, Nannukka81 Onnea hoitoon! Toivottavasti saatte paljon muniksia ja hyviä alkioita!

Mä jään taustalle odottelemaan niitä plussa uutisia :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: aniraz
...päivitin siis itseni ajantasalle :)

YRITTÄJÄT

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS...........................helmikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1. IVF..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?

PIINAILIJAT

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4 .2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1.......................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................... .1.2 .2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS..............2.................... ..1. 2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................ 4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013
Ameile..................2.IVF........... ........1......................5.2.2013

PLUSSANNEET

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Eilen illalla lugeja laittaessa mietin että "noniin ruokin teitä pikkuiset nyt täältä alakautta" :LOL: ja oli edelleen vahva tunne että tärppi käynyt. Aamulla suunnistin kohti klinikkaa pelonsekaisin tuntein. Hoitajalle kerroin että oireita ei juurikaan ole, mutta TUNNE että olisin raskaana. Kertoi, että hcg arvon saamme vasta huomenna mutta voisimme tehdä sellaisen "pikatestin" verestä tässä ja nyt, menee noin kymmenen minuuttia että se on valmis ja kysyi haluanko että tehdään. No tottakai halusin, onhan se tieto otettava vastaan ennemmin tai myöhemmin. Palasin aulaan juomaan kaakaoo ja se kymmenen minuuttia tuntui ennemminkin tunnilta kun ehdin päässäni kelata ties vaikka mitä. Tunteet velloi laidasta laitaan ja tais siinä muutama pelonsekainen kyynelkin päästä odotellessa. Tiesin, että oli tulos mikä tahansa, niin itkemättä en sieltä pääsisi pois. Samalla tiesin, että kun hoitaja tulee hakemaan mua takaisin, niin todennäköisesti näen jo hänen ilmeestä että mikä on tulos.

Ja sieltä se hoitaja sitten tulikin ja tiesin hetimikä mua odottais. Mua odottais PLUSSA ja niin myös todella oli. Elämäni ensimmäinen plussa ja parahdin vollotukseen samantien ja tästä vollotuksesta ei oo tullut loppua ollenkaan. Oon niin onnellinen etten voi sanoin kuvailla. Luulin että tämä päivä ei ikinä koita. Koko päivä on mennyt ihan sumussa, ihan kuin eläisin jonkun toisen elämää. Kotiinpäästyäni tein vielä virtsatestin vaikkei välttämättä pissasta vielä näykään mut niin vain siihenkin tikkuun pärähti kaksi viivaa, vaalea tosin, mutta selkeästi nähtävissä.

Huomenna saan tietää arvot, toivottavasti kaikki on kohdillaan, ja jännitysmomenttihan on vielä se että onko siellä yksi vai kaksi, kun kaksihan siirrettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea HelgeR!:heart: Mahtaa olla huikeat fiilikset=)

Toivo on toki jo lähes kokonaan heitettykin mutta kyllä täällä näillä plussanneilla on ollut niin vahvoja fiiliksiä että lienee aika olla luopua lopuistakin omista toivonrippeistään, eipä ole meinaan minkäänmoista tunnetta että olisin raskaana. Eikä mitään muitakaan oloja sen puoleen. Eikä se kyllä tule kummoinen pettymys olemaan, on jotenkin jo heti siirrosta asti ollut sellanen fiilis että metsään mennään ja vauhdilla taas, eli on jotenki jo ennakkoon niellyt pettymyksensä ja suunnannu katseen tulevaisuuteen. Josko siitä sais ees hetkeksi hiukan valoisamman ku mitä se on ollut nämä reilut kolme vuotta: /
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Vaihde vau HelgeR! Onnea ja tarrasukkia! Ihanasti kerroit tuosta plussan saannin kokemuksesta. Siinä meidän siirtopäivässä oli varmaan taikaa... Toivottavasti nyt molemmat päästään loppuun saakka.

Älä turhaan synkisty Manuliina, ei mulla mitään tuntemuksia ole ollut... Pidän peukut pystyssä!
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Huikeeta Helge! Aivan ihanaa! Olen niin onnellinen sun puolesta. Täällä ruuhkabussissa työmatkalla luen kännykästä kuulumisia ja sun uutisen kohdalla tuli leveä hymy huulille ja onnenkyynel vierähti poskelle. Toivon koko sydämestäni, että kaikki menee hyvin loppuun saakka! <3 Onnea!! :) :) :)
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
HelgeR Onnea! Mahtavaa, mahtavaa! Aika kiva, kun sulla on ollu tuntemukset tulevasta plussasta. Menee mun ymmarryksen yli :), siis kun en edes pysty kuvittelemaan milta se tuntuu. Varmasti aivan ihana tunne!

Manuliina Ma peesaan sua. Jos nain mahtikset tuntemukset muilla on jo etukateen, niin mun tuntemuksissakaan ei ole hurraamista. Iltaisin vahan normia menkkajomotusta, siina se. Taalla tunnelmat ihan samoissa, luovutusfiilis tuli jo pari paivaa sitten, mutta kummallista kylla, se toivo kumpuaa aina jostain. En tosin tarkoita tata hoitoa vaan tunnetta, etta kylla se vauva meille viela tiensa loytaa :).
 
Kiitos onnitteluista kaikille. Nyt vaan jäitä hattuun, sain nimittäin verikokeen tuloksen ja hcg arvo oli vaivaiset 46. Alarajana pidetään noilla päivillä 50: ntä, eli alarajoilla liikutaan. Eli lyhyeen loppu ainakin tämä hehkutus, jotenkin on sellainen olo ettei ole edes oikeutta iloita tästä tai onni viedään heti pois. Nyt mun pitää tehdä saman merkkisellä raskaustestillä päivittäin testi ja viivan pitää tummua ja maanantaina uus verikoe.

Tsemppiä piinailijoille! Älkää lannistuko, mulla on muutenkin elämäni varrella tapahtunut yliluonnollisia asioita ja vahva intuitio, eli vaikkei teillä olis oireita tai tuntemuksia niin ei se vielä mitään tarkoita :)
 
No voi kurjuus HelgeR. Inhottavaa, kun heti pitää rueta epäileen. Toivottavasti raskaus varmistuu maanantaina ja kaveri on tarrannu lujasti kiinni!

Ite kävin tänään verikokeessa ja muutenkin oon yrittäny liikuskella enemmän enkä ainakaan vielä ole kipeä. Ehkä minäkin pääsen vielä töihin! Nyt vaan jännitän huomista...

Kirjotusvirheitä...
 
Viimeksi muokattu:
Lutinus Älähän nyt vielä lannistu(minä paraskin puhuja:LOL:), eikös sulla se testipäivä ole vasta maanantaina? Ja siihen on vielä aikaa;) Toki noi luget on kyllä rasittavaa tavaraa, ei kans oikein jaksais niitten kanssa pelleillä. Onnistuuhan se raskautuminen muiltakin ilman mitään ylimääräsiä kapseleita tungettuna alapäähän! Luulis sen nyt jo riittävän apujen suhteen kun alkioksi asti täytyy keinotekosesti kehitellä...Ärmur:kieh: Mä olen ajatellut että mikäli nyt niin ihmeellisesti käy ettei menkat vielä viikonloppuna ala ni odotan kiltisti sitä veritestiä keskiviikkona vaikka "virallinen" testipäivä olisikin jo tiistaina. Onneks lähdetään risteilylle maanantaina ni en ainakaan viitsi sinne mukaan ottaa mitään testiä=)

Huomenna sitten grosjeanin ja ambrosion tuloksia jännäillään!:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
olin ajatellut säästää verikoe rahat ja tein äsken kotona virtsatestin. No ruutuun ei eka ilmestynyt mitään, mutta muutaman minuutin päästä ihan vaalean hailakka. En tiedä kuinka vaalea pitää olla että puhutaan haamusta, mutta vaalea se on. Ajattelin mennä verikokeeseen maanantaina. Ei siis mitään hurraahuutoja vielä tässä vaiheessa, kyllä se niin vaalea on...lieko hcg noussut tarpeeksi :confused:

Jokos vihervaara sai hcg arvon???

Lutinus ei se välttämättä näy vielä pp10 jos kerran munkin viiva on noin haalea ja mulla sentään pp14
 
tosi varovaiset onnittelut ambrosio vaaleasta viivasta, toivotaan että se vahvistuu. Ymmärrän täysin ettet halua hehkuttaa ja parempi niin, nimittäin mulla apteekin omaan testiin ei enää tuu kuin haalea viiva myös, hieman jopa vaalentunut siitä mitä se oli keskiviikko iltana, joten kyllä tässä on niin pelko persiissä ja olo että kyllä on niin kallista vittuilua yläkerran herralta jos tää onni nyt samantien viedään pois. Ei mulla oo enää mitään tuntemuksiakaan ja lämmötkin tippuneet :'(
Ei siis missään nimessä tarkoitus masentaa tai lannistaa, toivon todella että viivat siitä tummuisi ja verikokeellahan me molemmat se saadaan selville :) Toivon vaan ettei tulisi muille samanlaista pettymystä, muutenkin ollut jo rankka tie tähän asti.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä