Ivf hoitoja lapsettomille

Lutinus Onnea kyytiläisistä! :) Minäkin olen yrittänyt viettää piiniksiä ajattelematta koko asiaa, mutta nyt kun on tullut mahakipua niin alkaa tosiaan olla fiilikset maassa. Minun alkioista vain toinen oli jatkanut siirto hetkellä jakaantumista, toinen oli samassa asemassa kuin pakastimesta ottaessa.

Manuliina Onnea myös sinulle kyytiläisestä ! :)

Hmm, täällä on ollut mielenkiintoista keskustelua alkioliimasta..täytynee itsekkin kysyä ensikerralla tuosta lääkäriltä. Tietysti vielä vähän toivon ettei sinne tarviis enää mennä ollenkaan vähään aikaan :D Päätettiin, että jos nyt ei onnistu niin pakko pitää ensimmäinen oma välikierto. Kyllä tässä alkaa tukihoitojen yms. muiden myötä jo parisuhde kärsiä :D :LOL:
Nyt menossa pp 11 ja edelleen välillä mahaa vihloo. kaapissa polttelee testi. En uskalla tehdä sitä, kun haluan vielä hetken omassa hullussa mielessäni olla "vähän raskaana" :D

Monella on äskettäin ollut alkionsiirto..mietin juuri omia alkionsiirto päiviäni ja sitä tunnetta kun matkalainen on sinne laitettu ja tunnetta sen jälkeen. se tunne on jotenkin niin onnellinen ja tärkeä. Sillä hetkellä aidosti uskoo, että sisällä on vauvan alku ja miten ihanaa se on. Mieli on herkkä ja ajatukset vauvan pikku bodeissa. Piinapäivien edetessä se tunne kaikkoaa ja tilalle tulee pelko ja huoli.
 
Haikala Meillä on käyty samanmoista keskustelua. Päätettiin kans että ellei tää nyt tärppää ni sitten pidetään kierron tai parin tauko ja palataan PAS:eihin sitten taas keväällä, ehkä huhtikuussa. Ehtii sitten vielä pari kertaa ainakin siirron tehdä ennen kesätaukoa, mikäli siis kaikki alkiot selviävät sulatuksesta yhtä hyvin kuin tämä tänään siirretty. Tänään siis siirrettiin 6-soluinen alkio, lääkäri ainakin kehui sulatuksen ja jakautumisten sujuneen mallikkaasti eli voisin kuvitella olevan luokkaa 1 tai 2.=) Ei sanonu mitään mutta näin päättelin, ainakin pakkaseen mennessä oli ainoa "top-luokkaa" oleva koko seitsemän porukasta. Nii ja sinähän oot piinailijoista sitten ensimmäisenä testivuorossa, sunnuntaina näemmä, jaiks!:rolleyes:

Kysyin myös lääkäriltä että onko jotain ohjeistuksia tälle tulevalle pariviikkoiselle, kuten jotain rajoituksia tai muuta. Hän sanoi että ei ole, ihan tavallista elämää, tervettä järkeä käyttäen toki;) Kysyin vielä erikseen että saako liikuntaa harrastaa normaaliin tapaan, ja et voinko mennä salille huomenna, ja hän sanos että ilman muuta. Eli sinne sitten huomenna, josko ees hetkeksi sais tämän kaiken pois mielestä, muuten nää aatokset pyöriikin siellä lähes nonstoppina:LOL:

Ameile Mitenkäs punktio meni? Tulehan kertomaan kuulumiset:)
Ja *keijukainen* Millanen aikataulu sulla on, joko on siirtopäivä tiedossa? Voi olla että se on jossain lukenutkin mutta joskus menee jotain ohi vaikka kuin koittaa kaikki ajatuksella lukea=)
 
Hyvänen aika sentään, miten monta piinailijaa täällä on tällä hetkellä! Isosti tsemppiä teille kaikille! Pidän peukut pystyssä teille. :)

HelgeR ja Manuliina : Tänne kuuluu muuten hyvää, mutta PAS nyt vähän siirtyy. Eilen oli kontrolliultra ja kohdun limakalvo oli vain 4mm. Tiesin, ettei se kovin paksu voi olla, kun menkkavuoto oli niin runsasta ja vuoto pitkittyi (taas vaihteeksi), joten yllätyksenä tuo ei tullut. Sovittiin, että lopetan zumenonit ja aloitan 10 päivän Primolut kuurin. Sitten seuraavasta vuodosta alan käyttään Estradot-laastareita. Vaikka PAS nyt venyy pidemmälle kuin oli suunnitelmissa niin olen sisänsä tyytyväinen, että kohdun olosuhteet yritetään saada paremmiksi niin on sitten paremmat tsäänssit onnistuakin. Ja noi laastarit kuulostaa senkin puolesta kivemmilta, ettei tarvitse 8h välein muistaa lääkkeitä nappailla. Täytyy kaivaa tästä nyt positiiviset puolet esiin. ;) Paljonpaljon tsemppiä teille! :)
 
Listan päivitystä.

YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....1.ICSI…………. .. ...........….....2.ICSI helmi-touko 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS...........................helmikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Ameile..................2.IVF........... .....................tammikuu 2013

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Haikala.................1.ICSI/2.PAS..........2........................ 27 .1.2013
Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4 .2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1.......................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................... .1.2 .2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS..............2.................... ..1. 2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................ 4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013

PLUSSANNEET
:flower:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Voi vitsi, nyt ei voi olla tulematta plussaa, kun on nain paljon piinalistassa vakea! Kaikille ihan hirvittavasti tsemppia ja toivotaan piiiiiitkaa plussalistaa. Haikala onkin sitten eka plussaaja ja kuun alkupuolella tulevat muut plussan kanssa perassa :heart:.

Haikala, ihan totta tuo mista kerroit siirtopaivan tuntemuksista. Se on niin kiva fiilis, kun voi uskoa, etta nyt sita on sittan raskaana edes hetken verran. Ehka siina on sita samaa, jos oikeasti plussaa ja on "oikeasti" raskaana. En tieda, kun sita ihmetta en ole koskaan kokenut...

*keijukainen* parempi etta odottelee vahan, etta on paremmat lahtokohdat sitten loppuhoitoon. Tsemppia!

Lutinus Ei viela hanskoja tiskiin, ne voi olla kuule semmoisia sisseja ja selviytyjia, kun heraavat kohmelosta. Hirmuisesti tsemppia!

on: punktio meni varsin mallikkaasti, hopeammin ja napparammin kuin ekalla kerralla. Tosin syyna on varmaankin se, etta tiesi mita odottaa. Kehuin hoitajat maasta taivaaseen ja laakarikin meilla on ihan huippu. En myoskaan ole yhtaan niin kipea kuin viime kerralla, olisiko tassa akupunktiolla merkityta, kun olin pariin otteeseen hoidon aikana akussa? Mene ja tieda, henkimaailman asioita... Keratyista 7 oli kelvollista jatkoon ja perjantaina sitten siirtoon. Toivottavsti edes jokunen sielta selviaa, ma kun odotan sita perjantain fiilista, etta nyt sita sitten ollaan raskaana :LOL:.
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
"Leikkaa-liimaa vauvat" :LOL:

Saanksmä tulla kuokkimaan teidän palstalle? No tulin jo ;)
Ajattelin että täältä se plussa-aalto lähtee ja mä tahon siihen samalle aallolle!

Me ollaan askarreltu 2.IVF 8-soluinen alkio tuoresiirtona kyytiin ja vielä vajaa viikko ois piinailua edessä. Toivo nousee varovasti... Pelottaa silti ihan p*rkleesti.
Punktio oli 11.1. ja "saaliina" 11 solua. Yhdeksän kypsää, mutta vain neljä hedelmöittyi normaalisti. Viljely oli kolme päivää (siirto 14.1.) ja viikonlopun jälkeen hengissä oli enää kaksi... Toinen meni siis siirtoon ja 7-soluinen yksin pakkaseen.
Jos nyt ei tuu se plussa niin en tiiä kestääkö pää. :headwall:

Niille jotka ei tunne/muista; mulla on munanjohtimet tukossa, miehellä kaikki kunnossa (todettu 11/2011). 1.IVF tehtiin 3/2012 josta saatiin 6 alkiota. Yksi 8-soluinen tuoresiitoon (hcg alle 1) ja 5 kaveria pakkaseen. Syksyllä 2012 palattiin kesätauon jälkeen hyvin levänneenä PASn merkeissä. Yllättäen se menikin "ranteet auki"-meningillä ja kaikki 5 alkiota jouduttiin sulattamaan, josta selvisi 2 heikompaa alkiota ja molemmat siirrettiin (hcg jälleen alle 1).
2.IVF suunnittelukäynti saatiin joulukuun alkuun, ja saatiin hyödynnettyä Kelan lääkekattoakin :)
Tähän 2.IVF nostettiin Puregon annos 125IU ja pistospäiviä tulikin vain 10, eli lyhempi oli tämä hoito edelliseen verrattuna. Punktio oli taas kivulias, ja nestettä kertyi taas vatsaonteloon. Omaksi yllätykseksi "paranin" aika nopeasti tästä (viimeksi meni melkein 2kk!) ja nyt on jo melkein normaali olo.
Tai no, normaali. Lugesteronia käytän 3xpäivässä ja se turvottaa, itkettää, ällöttää, tekee sitä menkkamaista jomotusta. Ne tekee minusta myös tyhmän.:ashamed:

Tämä oli nyt vähän oma-napainen novelli, mutta siitä huolimatta Naiset paljon tsemppiä! Kyllä tänä vuonna on meidän kaikkien vuoro! :attn:
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Listan päivitystä.

YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....1.ICSI…………. .. ...........….....2.ICSI helmi-touko 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS...........................helmikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Ameile..................2.IVF........... .....................tammikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Haikala.................1.ICSI/2.PAS..........2........................ 27 .1.2013
Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4 .2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1.......................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................... .1.2 .2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS..............2.................... ..1. 2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................ 4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013
RBAM..................2.IVF.....................1....................28.1.2013

PLUSSANNEET :flower:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Manuliina ja grosjean onnea siirron johdosta :) ompa jännää kun puolet porukasta piinailee :)

Tervetuloa RBAM tänne, muistankin sinut tuolta toiselta palstalta :) Tsemppiä piinapäiviin, sullahan alkaa olla jännät paikat, ootte Haikalan kanssa ekoina testivuorossa. Ja Haikala nuo sinun tunteet on kyllä ihan kuin suoraan mun ajatusmaailmasta. Ainiin lääkäri vitsaili vielä siitä alkioliimasta että "on niin tuhtia tavaraa ettet pääse tuosta penkistä enää ylös" :LOL:

Jännä muuten sillon kun oli tuoresiirto niin lääkäri sanoi että siinä on paremmat mahkut kuin pakastesiirrossa, no sitten kun koitti ne PASSIT niin lääkäri sanoi että siinä paremmat mahkut, no sitte ku mikään PASSEISTA ei onnistunutkaan niin yhtäkkiä olikin taas sitä mieltä että jos olis enemmän tuoresiirtoja takana niin ois voinu tärpätä paremmin..eli WHAAAT!!!?? Tuli olo, että vastaus vaihtuu sitä mukaa mitä potilas juuri sillä hetkellä haluaa kuulla.

pp5, ei mitään tuntemuksia. oon varma ettei sielä taaskaan mitään tapahdu. Mä voin kärsiä sen tilastotappion niin plussatkaa edes te muut! :heart:
 
Hui, piinailijoita ihan hirveesti! Oon ihan kade, olisinpa jo siellä saakka. *keijukainen* piinaillaan me sit täällä helmikuussa! Mua kyllästyttää Synarela, karseen makusta, lisäksi sivuoireina mielialanvaihtelut, turvotus yms. kivaa. Onko teille tullu mitää sivuoireita ko. lääkkeestä?
 
Tervetuloa RBAM! Luget tekee varmaan tyhmäksi kun eilen vahingossa yritin parkkipaikalla väärään autoon! En ymmärrä miten siinä pääsi niin käymään, mutta roikuin jo ovenrivassa ennen kuin tajusin. Onneksi autossa oli ovet lukossa, vaikka joku mies istuikin sisällä...

Minä jatkan piinailua kotona eli eilinen erittäin vähäinen liikunta johti tämän päivän kipuihin... Plääh ja pitkää pinnaa...
 
Tervetuloa uusille :) Joo täälläkin luge oireita, väsyttää niin vietävästi ja joka päivä kellon tarkkaan klo 12 tulee ihmeellisiä kuumia aaltoja ja posket helottaa punasena !!! Wuhuu :-D vielä tässä ois reilu viikko kärsittävänä :) Tsemppiä kaikille !!
 
Hei mahtuuko joukkoon? :wave: Olen seurannut taustalla tovin.

Meillä on lapsettomuutta takana kohta kolme vuotta. Syytä ei ole löytynyt. Viime syksynä tehtiin kolme inssiä tuloksetta. 1. IVF olisi helmikuussa. Pitkällä kaavalla mennään. Suprecur-sumutteluja takana pari viikkoa ja ensi viikolla olisi vuorossa 0-ultra. Tällä hetkellä olen puhelimen orja.. ;) Se muistuttelee mua sumuista neljä kertaa päivässä. Onneksi sivuoireita ei pahemmin ole. Lieviä kuumia aaltoja ajoittain. Jos kaikki menee hyvin, punktio on viikolla 7.

Tällä palstalla onkin monta piinailijaa. :) Stemppiä!
 
Hei kaikki! Olen seuraillut useammallakin palstalla jo jonkun aikaa ja saanut paljon tietoa ja tsemppiä. Nyt ajattelin jakaa hieman omia kokemuksia lyhyesti. Olen aika laiska kirjoittamaan, joten voi olla että jatkossakin enemmän taustalla seurailen. Olemme selittämättömästi lapsettomia ja olleet hoitojonossa hieman yli kaksi vuotta. Meille on tehty yksi inseminaatio, jonka jälkeen lääkäri suositteli heti IVF- hoitoa. Sen piti olla viime syyskuussa, mutta sairaalan jonojen ja minun epäsäänöllisen kierron takia IVF siirtyi tammikuulle. Hermot oli kyllä äärimmäisellä koetuksella tuon odottelun vuoksi. Vihdoin kun hoito viime vuoden puolella alkoi, kymmenen päivän Suprecur-sumujen jälkeen huomasin kuitenkin olevani raskaana. Hienoa! Se on mahdollista sittenkin! Yhtäkkiä raskausoireet kuitenkin loppuivat ja vuoto pikkuhiljaa alkoi. Tällä viikolla raskaus meni sitten kesken. Nyt taas jonotellaan ja karkeasti arvioiden uusi IVF- hoito alkaisi maaliskuussa. Olo on edelleen kipeä, mutta toisaalta aika toiveikas. Toivotan kaikille onnea jatkoon!
 
Tervetuloa uusille! :wave: Lisätkää tiedot listalle, niin voi seurailla siitä etenemistä.

piu_pau, me mennään samassa rytmissä, mullakin 0-ultra ensi viikolla. Eka IVF vuorossa meilläkin, tällä hetkellä positiivinen ja toiveikas olo. Tuntuu hyvältä kun voi tehdä jotain, mulla sumutus 2 kertaa päivässä, kännykkähälytyksen orjana minäkin. Mulla sumuna on Synarela ja tuntuu että on kaikki mahdolliset oireet paketin kyljestä, väsymys, kylmät ja kuumat aallot, mielialanvaihtelu, pahoinvointia.
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille ja uusille tervetuloa !

Täällä surkeita uutisia...tänään pp 14 ja testi negatiivinen. Mä tiesin tän, mut silti tuntuu pahalta ja ahdistaa. Luget lopetin jo eilen, kun tiesin tämän ja minulla hoidot tehdään luonnon kiertoon joten ei niillä niin suurta merkitystä ole..huoh. Ahdistusta lisää se, että lähtö tilanteessa meillä oli 7 alkiota pakkasessa ja nyt niitä on enää vain 2 eli enää yhteen siirtoon. :( Voivoi..tulee mieleen kun lääkäri sanoi suuresta alkio määrästä ekassa siirrossa, että kyllä näistä joku rupeaa teille vauvaksi. niinpä niin.
Mä en osaa enkä halua ajatella mun elämää eteenpäin ilman omaa vauvvaa. Tekis mieli käydä vaikka jollain ennustajalla tai noitatohtorilla kysymässä tulevaisuudesta, että saadaanko me lasta ikinä vai taistellaanko me turhaan. kaikki poppa konstit on myös tervetulleita.

Tästä tuli nyt valitusvirsi, pahoitteluni.

Toivon silti sydämestäni teille muille plussaa :heart:
Jonkun on pakko onnistua !
 
Haikala, pahoittelut negasta. :(

Itse yritän tsempata epätoivon hetkinä niin, että nää IVF-hoidot antaa meille samat mahdollisuudet kuin mitä normipareilla on, se 30-40%/kierto. Että normaalistikin vaatii muutaman yrityksen ennen kuin tärppää. Tiedän ettei lohduta, mutta ainakin mulle tää järkeily antaa rauhallisemman olon.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Haikala oon pahoillani :hug: luulin että testaat vasta sunnuntaina? Onneksi teillä on vielä kaksi alkiota pakkasessa. Koita jaksaa, tiedän että on nyt vaikeaa. Koita kohdistaa ajatukset seuraavaan kertaan, se itsellä auttaa. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Tervetuloa piu_pau ja Jokojo

Täällä pp7, pari yötä sitten heräsin hirveisiin vatsakipuihin :confused: ja eilen aamulla kun ajelin töihin alkoi oksettaa, sylkeä alkoi erittyä jo suuhun joten en kuvitellut. :whistle: Kuulostaa vaan oudolta että näin aikasin olis mitään oireita, joten lugejen piikkiin. :stick:

Miten muilla piinailijoilla menee???
 
Listan päivitystä.

YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....1.ICSI…………. .. ...........….....2.ICSI helmi-touko 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS...........................helmikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1. IVF..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Ameile..................2.IVF........... .....................tammikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Haikala.................1.ICSI/2.PAS..........2........................ 27 .1.2013
Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4 .2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1.......................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................... .1.2 .2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS..............2.................... ..1. 2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................ 4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013
RBAM..................2.IVF.....................1....................28.1.2013

PLUSSANNEET :flower:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Viimeksi muokattu:
Haikala voi surkeus :hug: oon tosi pahoillani sinun puolesta. Voimia :heart:

tervetuloa uusille! :wave:

ambrosio Mä välillä unohdan että mitään on edes siirretty koska se mun testipäivä on jossain hamassa tulevaisuudessa pirun kaukana, siis pp19 voitko kuvitella, sinne on EDELLEEN ihan hirveen pitkä aika vaikka siirrosta oon jo viikko :headwall: Enkä jaksa noita lugeja, siis ihan hirveetä mössöä valuu joka paikkaan ja sotkee kaikki paikat. Onks kukaan keksiny mitään hyvää konstia olla sotkematta joka paikkaa vai pitäskö kokeilla vaippoja tai jotain.. :p
 
Anteeksi kun nyt kuokin tänne koko ajan...
Helge: Meinaatko tosiaan malttaa pp19 asti testaamatta? Ihailtava itsekuri! :D Lugeista sen verran, että itse käytin paksumpaa pikkuhousunsuojaa (tein vertailua eri merkkien välillä, Libresse voitti...) ja vaihdoin aika usein, niin se sotku ei häirinnyt niin kovasti.
 
  • Tykkää
Reactions: grosjean
aniraz, onpa mukavaa että on muitakin samassa hoitoaikataulussa.

Mikähän noiden Synarelan ja Suprecurin ero oikein on? Mulla tosiaan neljä kertaa päivässä sumut eikä kuumien aaltojen lisäksi muita oireita ole. Onneksi..? Toivotaan että tekevät kuitenkin tehtävänsä. :/
 
Vienda:joo itseasiassa ei ole minkäänlaista halua tehdä testiä koska niin monta negaa ja romahdusta alla että ihan jo pelottaa se tulos jos se on taas nega. Meillähän pakkanen tyhjeni joten se on game over ja tauko tiedossa jos tästä ei onnistu :'(
Ja kiitos vinkistä, tarttee testata tota libresseä ;)
 
piu_pau, kuumat aallot kuulostaa hyvältä, vaihdevuosioireilta siis, ja sitähän tässä haetaan. :)

ambrosio ja HelgeR, tsemppiä piinailuun. Miten voi olla testipäivä vasta pp19? Oon luullu että pp14 on se?

En kyllä kestäis ootella noin pitkään, vaikka ikinä en oo testiin saanu ko yhden viivan. Alkuaikoina testejä tuli tehtyä paljon, mutta ei ne toimi mun kohdalla. :D en ees sitä haamuviivaa oo saanu aikaseks.
 

Yhteistyössä