ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

Banaani Kuuostaa niin tutulta nuo ultrakuulumiset. "Pientä" paniikkia tuo epätietoisuus aiheuttaa. Vitsi kun vaan osaisi luottaa noihin lääkäreihin, mutta kun eiväthän nekään voi tietää miten kukin noihin piikityksiin reagoi. Pidetään nyt molemmat lippu korkealla!

Vuorokauden kuluttua olen jo toimenpiteessä, joten . . . nyt ei voi muuta kuin koittaa ottaa rennosti. :LOL:
 
Hei vaan kaikille :wave: , minäkin kävin eilen ultrassa ja perjantaina on viiminen ultra ennen punktiota. Eilen ultrassa näytti ihan hyvältä, rakkuloita ei ole kehittynyt niin paljoa, kun mitä viime hoidossa. Viime ivf.hoidossa rakkuloita oli yli 30 ja nyt näytti ultrassa olevan noin 15 ja se oli lääkärin mukaan hyvä ja ideaali tilanne. Toisin kun edellinen, jolloin niitä oli hänen mukaansa liikaa ja tästä syystä kauhea turvotus ja vaaikea olo. Siitä syystä ilmeisesti lähdettiinkin liikkeelle eri lääkkeellä, kun mitä viimeksi. Viimeks oli lääkkeenä puregon ja nyt on menopur, jota isompi annos ja sit puregon pienenä annoksena. Ja lisäksi nyt pistän sit vielä orgalutronia. Punktio on tarkoitus tehdä maanantaina. Pelottaa jo odotus |O ,
 
pp12 tänään ja vuosisadan mekat tulossa, siltä ainakin tuntuu kun niin paljon välillä vihlasee ja jomottaa alamahaa. mulla tää päivä siihen, että koitan uskotella itselleni, ettei menkat tee tuloaan. olen pyykännyt kamalan kasan likapyykkiä, leiponut sämpylöitä, jotta saisin ajatukset muualle. mutta, aina se viheliäinen vihlasu/jomotus vaan saa ajatukset taas asiaan.

Kris: hyvän oloinen saalis sulla tulossa.
EllaElias: onnea punktioon ja toivotaab hyvää saalista sullekin.
 
HelinäKeijulle kiitos tsempityksistä. Huomenna sitten nähdään mitä tuo tullessaan.

Toivottavasti vihlaisut ja jomotukset tuovat teille sen odotetun positiivisen testituloksen.
Tsemppiä siis sinullekin roppa kaupalla!
 
Kiitos tsempityksestä EllaElias ja onnea huomiseen! Minä toivottavasti tulen ensi viikolla perässä.
Kris minullakin perjantaina ultra. Sinulla tuntuukin olevan kunnon saalis tulossa.
[/b]HelinäKeijulle toivotaan odotettua tulosta piinailuun.

Minulla piikitykset jatkuu isommalla annoksella ja johtuuko sitten siitä vai mistä mutta pistämisen jälkeen kirvelee...enemmän kuin aikaisemmin. Toivottavasti sitten tehoakin on enemmän.
 
Täällähän on alkanut tapahtua =)
Tsemppiä jokaiselle ja jaksamista ja kärsivällisyyttä heille, joilla ei nyt tällä kertaa ole tärpännyt. :hug:

Mä olen täällä sumutellut ja vähän sählännytkin :ashamed: Toinen sumupullo räsähti hajalle kylppärin lattialle. Onneksi se oli se ensimmäinen, että jäi se toinen vielä jäljelle. Nyt varjelen sitä kuin omaa lastani ;)
Tämä toinen pullo kyllä jäi sitten ystäväni luokse 90 km:n päähän ja huomasin vasta kotona.. klo23 aikoihin. Ei kun hakemaan. En muista milloin ois niin paljon ollut itsevihaa ilmassa :ashamed:

Tänään sitten lääkäriaika ja toivottavasti pääsen pistelemään =) Saisi puolittaa noi sumut. Jos vaikka ei tarttis ostaa uutta pulloa :whistle:

Ovelasti tämä hoito jää muka taka-alalle nyt, kun meille on tulossa 2 viikon päästä koiravauva ulkomailta :) Odotan sitä niiin paljon. Pienentää vähän tätä jännitystä. Piinapäivien jännitykseen ei kyllä auta mikään :/

Aurinkoista päivää kaikille!!!!!
 
Ellaelias:Miten punktio sujui ja saitteko millaisen saaliin?Onko sulla siirto sitten perjantaina?Tsemppiä :hug:

Helinäkeijulle jaksamista vatsakipujen kanssa.Se on kyllä NIIIIIN totta että kun vähänkin saa ajatuksia muualle näistä hoidoista niin sitten vihlaisee tai tulee jokin muu oire joka palauttaa vahvasti takaisin maankamaralle... :kieh: Voi vitsi miten se oliskaan helppoa jos siirron jälkeen "unohtuis"koko asia ja sitten testipäivänä sais kuulla kuinka kävi... :|

Oma napa: Mulla ei muutoksia missään,kuukautisetkin tuli niinkuin pitikin ja ens viikon tiistaina 8.4 on se ultra ja varmaankin sillon sitten alotetaan Puregonin pistelyt.

Ihana ilma ulkona!Oikein upeaa ja plussarikasta kevättä meille kaikille! :D :flower:
 
Alexandria: Kiitos kysymästä: Punktio sujui - no jaa - ei mikään ihan pikku juttu, mutta nyt kun on takana, niin menihän se siinä. Käsittääkseni rakkuloita saatiin tyhjennettyä 14, munasoluja saatiin 11. Olen ihan tyytyväinen. Nyt täytyy taas vaan olla ja odottaa huomista soittoaikaa, jotta saa tiettä mitä niille kuuluupi. Siirto tosiaan suunniteltu perjantaille.

Palailen varmaan vielä illemmalla lukemaan kuulumisianne - aurinkoista iltaa B) kaikille teille!
 
EllaElias: hyvä saalishan sulla oli! minä olen aina ihmetelly, että kaikki soittavat hoitopaikkaansa miten menee. en minä ole koskaan soittanu, vaan seuraavan kerran kuulen kuulumiset sitten siirtopäivänä. olenkohan minä pikkasen rohkea, meillä kuitenkin 134km matkaa felicitakselle. pitää ilmeisesti ruveta soittelemaan, siis sitten joskus useamman vuoden kuluttua, jahka viiru & pesonen tulevat. en siis ole testannu plussaa, mutta kolmaskerta toden sanoo... ääh! en usko enää tohon höpötykseen!
nyt vaan EllaElias lepäät ja annat miehen passata, ja tulet kuulumiset kertomaan huomenna.

Alexandria: kun se tuloksen saaminen olisikin niin yksinkertainen asia, että otsaan ilmestyi joko plussa tai miinus ihan itsestään, ihan vaan joku aamu kun herää niin selvä tulos olisi siinä otsikossa. ei tarttes pissailla tikkuun taikka mennä vertaluovuttamaan. mutta, aina kaikki ei ole niin yksinkertaista.

Florence: voi koiravauva! saako udella, että minkälainen yksilö tulossa? mulla ollu jo jonkin aikkaa kamala koirakuume, ja puhuttiinkin jo miehen kanssa ihan leikillään rotikan hankkimisesta. sitten tämä elimäen kamala juttu muutti kyllä tehokkaasti mun pääni. tällä hetkellä meillä on musta labbisuros, joka ensi viikolla täyttänee 7vuotta. ruskeata labbista havittelen seuraavaksi, sitten on "värisuora" valmis.
sullapa huono säkä ton nokkasumun kanssa, onneksi sulla oli toinen pullo, mutta ymmärrän tuntee, kun 90km ajaa omasta huolimattomuudestaan.

mulla tänään pp13, APUA!
tänään tilasin 3 testiä, tuliskohan jo huomenna tai perjantaina. samaa täällä kun ennenkin, vihloo pahasti, tänään ei ole kyllä jomotellu. rintavarustus ennallaan. mulla ihan semmonen tunne, että olen jo luovuttanu, ettei me vieläkään onnistuttu. voisin ihan hyvin olla testaamatta, koska tiedän jo tuloksen. laihis jatkuu, tupakkalakko jatkuu, rauhallinen tasainen elämä jatkuu, remontti kotona jatkuu. jos ennen kesäsulkuja menisi vasta passiin.
 
Pakko oli tulla piipahtamaan . . .
HelinäKeiju: Torstai on toivoa täynnä, sanotaan ja se toivotaan, että se pitää teillä paikkansa. Aiotko siis huomenna testata vai pysytykö olemaan niin kylmähermoinen ja jaksat vielä odottaa? Testeistä tuossa puhuitkin, mutta onko teillä päin tapana käydä myös veritestissä?
Florence Onnittelut tulevasta koiravauvasta. Olet varmaan kuullutkin, että sitten kun koiravauva on hankittu niin monelle se oikea vauvakin ilmoittaa tulostaan, joten tuohon kannattaa nyt luottaa.
 
taidan olla testaamatta vielä huomenna, viimeistään sunnuntaina on pakko, kun maanantaina loppuisivat luget, jos ihme ja kumma tapahtuu, että testi plussaa näyttää.
kerran olen käynny veritestissä. muulloin olen kyllä tehny vaan kotitestin. ja se on sopinut hyvin meidän lääkärille. silloin kun plussasin (-06), niin silloin kävin pariin kolmeen otteeseen veritestissä, kun hcg ei noussut tarpeeksi, mutta viimeisellä kerralla olikin jo noussut reippaasti vaikkakin oli tuulimuna.

mulla kaksi ystävää, jotka ottaneet toisen koiran ja molemmilla on IVF-hoito tuonut sen jälkeen plussan. toiselle tuli tyttö ja toiselle tuli idettiset kaksos tytöt. joten pitäisköhän munkin ruveta puhumaan toisen koiran ottamisesta ihan tosissaan.
 
Florence:Tosiaan onnittelut tulevasta koiravauvelista! :) Kyllä ne pennut on tosi sulosia!
Ellaelias:Hieno saalis punktiossa!Onnittelut!Toivottavasti kaikki sujuu nyt sitten ongelmitta! :hug:

Helinäkeiju:En mäkään koskaan ole klinikalle soittanut alkioitten kuulumisia.Ne sanoo aina klinikalla punktion jälkeen että soittavat jos siinä ilmenee jotakin ongelmia muuten saan sitten siirrossa kuulla kuinka kävi.
Täällä piinailen sun puolesta,hienoa jos jaksat odottaa testaamista sitten on ainakin selkeä plussa KUN se sieltä tulee :D Itse en tosiaan siihen pystyisi.Tosin meitin klinikalla on käytäntö että pp12 otetaan verikoe jokatapauksessa joten en ole "virallista" testia koskaan tehnyt kotitestinä. Epävirallisia testejä löytyy monta pp10 ja pp11 :ashamed:

Plussatuulia kaikille :whistle:
 
testit sitten tuli tänään postin mukana, arvatkaa vaan tekeekö mieli testata!? no, ei tee. pelottaa niin maan perusteellisesti, että tekisi mieli vaan olla ja oottaa mitä tapahtuu.
aamulla kahvia laittaessani pelästyi, että menkat sitten alkoi just nyt, nimittäin housuun lorahti jotain erittäin lämmintä ja erittäin märkää. miehelle en uskaltanut sanoa, mitään ennen kun pääsin vessaan tarkistamaan. siellä mitään ollu, muuta kun lugemössöä ja valkkaria pikkuhousunsuoja täynnä (liiottellusti!). arvatkaapa kuka huokasi helpotuksesta. :) mahaa vihlasee edelleen, muuta ei sitten olekkaan.
mulla taas vapaat pidetty ja iltavuoroon käy matka tänään, ei kiva. mulla jotenkin työmotivaatio aivan kadoksissa.
 
pitääpä lisätä vielä yksi asia, en muista olenko maininnut siitä täällä aiemmin.
jokatapauksessa olen viime vuonna saanut "mutkan kautta" yhden selvänäkijän numeron, hän asuu ruotsissa ja on yhden tuntemani naisen sukulainen. tälle naiselle kerroin tilanteestamme ja hän sanoi kysyvänsä sukulaiseltaan, että voisiko hän auttaa minua. tämä selvänäkijä sanoi näkevänsä yhden erittäin terveen lapsen ja pyysi minua itse soittamaan hänelle. aikani mietittyäni, rohkenin soittaa hänelle ja hän sanoi saman asian minulle, näkee yhden lapsen ensi vuonna. siis soittelin hänelle viime vuonna, ja nyt on siis tämä ensi vuonna! ja jos hoito on nyt onnistunut, niin laskettuaikahan olisi siinä joulukuun puolessa välissä. :LOL: :LOL: ken uskoo joka haluu... niin tämä selvänäkijä olisi nähnyt oikein.
tämä selvänäkijä on nähnyt aiemmin esim, että hänen suvusta lähtee kaksi ihmistä. ja oikeasti on kaksi ihmistä kuollut aivan yllättäen. karmivaa!
 
Helinäkeijulle mulla oli samanlaisia oireita ennen testipäivää. Eli olin varma etten ole raskaana. Säntäilin vessaan kun olin varma munasarjojen juilinnan takia että menkat alkaa. Mua vihloi myös vatsaa siihen malliin että luulin että peli on menetetty. Enkä uskaltanut/halunnut testailla ennen pp14 vaikka mies siihen yrittikin yllyttää. Meillä oli juuri silloin muuttotouhut meneillään joten olisi ollut hyvä tietää voiko nostella mitään. Heräsin sitten testipäivänä aamuyöstä pissaamaan tikkuun. Oltiin sovittu että odotan miestäni yövuorosta ja että tehtäisiin testi yhdessä. Ajattelin kuitenkin että pask....at, teen testin nyt niin pääsen sitten takaisin nukkumaan. Negasta olin siis aika varma. Toisaalta aamulla mulla oli kuitenkin hieman painostava olo masussa. En silti uskaltanut uskoa. Arvatkaa nousiko pulssi kun kädet täristen sainkin 2 vahvaa viivaa testiin. Kontrolliviiva oli jopa vahvempi kuin viiva johon verrataan.

Ai niin ja meillekin yksi tuttu ennustaja ennusti että tulen raskaaksi tänä vuonna. Siksi oli ihan pakko kommentoida.

Eilen kävin yksityisellä ultrassa kun halusin nyt jo tietää onko kaikki hyvin, onko oikeassa paikassa jne. Pillahdin itkuun kun näin pikkuisen köllöttelevän kohdussa ja sydämen sykkivän.
Alussa ollaan joten vielä ei voi huokaista.

Toivon sydämestäni että saatte kaikki pian ne 2 maagista viivaa testiin. Ja Helinäkeiju voit hyvinkin olla raskaana...

Marica ja pikkuinen 7+2
 
Tervehdys kaikille :wave:
Helinäkeijulle plussatuulia täältä lähetän! :wave: Koskas meinaat testata?
Kuulostaa kovin tutulta nuo sun lugekokemukset.. heh heh. Mäkin varmaan alotan noi luget ens viikolla, odotan oiken ilolla taas niitä!
Ei mullekaan koskaan ole mitään soiteltu klinikalta, enkä mä ole sinne myöskään soitellut alkioista tai mistään muusta kun uusista hoidon alottamisista. Siirtopv on aina sovittu ennakkoon, edellisellä käynnillä tai punktiossa. Viimekskin piti alunperin siirtää kaksi viimeistä alkiota, mutta selvisi vain yksi ja tämä selvis sitten hetki ennen sitä siirtoa vasta mulle.

Mulla on huomenna viiminen ultra ennen punktiota. Punktio on suunniteltu maanantaille, mutta huomenna asia varmistunee. Oliko Banaani71 sullakin ultra huomenna?? Missä olettte hoidossa?
 
Heippa kaikille!
Kris Kyllä mulla on ultra huomenna ja punktio suunniteltu ensi viikolle ma-ke, mutta viime ultrassa lääkäri oli sitä mieltä, että se olisikin ke-pe. Huomenna sitten taas selviää lisää. Ihmeen vähän mua tällä hetkellä jännittää ja niinhän se on ettei noille asioille oikein itse mitään voi. Eli katsottava se vaan on mitä tuleman pitää. Meillä siis on tämä 1. IVF, että sikäli kaikki uutta ja ihmeellistä. Hoidossa ollaan julkisella puolella ja kantahämeessä. Tsemppiä huomiseen!
HelinäKeijulle plussa puhureita :whistle:
 
marica: onnittelut plussasta! joskus näemmä on uskottava mitä ennustaja sanoo.

kris: sunnuntaina meinasin vasta testata, kun on vapaapäivä. saa sitten rauhassa olla naama väärinpäin.

kamalan stressaavaa tämä tällänen elämä, joka kerta kun vessaa menee, niin sydän läpättää kurkussa asti. tekisi mieli lopettaa juominen, ettei tarttis käydä vessassa kun aamuin illoin. :LOL: mulla olo kuten aiemminkin, ei siis juurikaan mitään, eilen muutaman kerran vihlasi mahasta työaikana. sen tiedän, että mulla kuuma! aamulla ihmettelin herätessäni, että olempa hiestä märkänä. niin sisälämpömittari näyttää 26 astetta! meillä vanha talo ja vanhat termostaatit pattereissa (putkimiehellä kamalasti hommia, ei ole siis kerennyt vielä meille), niin suurin osa jumahtanu kiinni ettei minun voimilla niitä kiinni saada, nyt olenki koko aamupäivän hilpassu alusvaattesillani täällä ja silti hikoilen. eilen kyllä nukkumaan käydessäni olin korvia myöten peiton alla, kun vilunväreitä meni. tulisi jo kesä, niin loppuisi toi pattereiden rassaaminen, hermostuttaa ne kun mieskin nyt ollu yöt pois kotoonta. mulla on jotenkin näiden hoitojen aikana kadonnu työmotivaatio, teksi mieli vaan olla möllöttää ja antaa mahaasukkien olla rauhassa. vaikkakin normaalia elämäähän niiden pitäisi kestää. vesijuoksemaan tekisi mieli jo lähteä, mutta vielä en ole saanut siihen lupaa. siirrossa lääkäri kielsi, että ei lugesteronin käytön aikana ei saa uida. paha nakki!
pakko lopetella ja kehiteltävä murkinaa, ennen töihinlähtöä. kaikille oikein hauskaa viikonloppua, palailen taas kertomaan kuulumiset, viimeistään sunnuntaina sen nega uutisen.
 
Hei hyvä HelinäKeiju. Palaat tietenkin kertomaan, mutta plussauutisia, eikö vain? :heart:

Siirto takana ja kaksi kyytiläistä mukana, toinen ICSI.alkio ja toinen 2-soluinen IVF.alkio. Noista alkioiden laadusta en oikein ole perillä, mutta tuota ICSI-alkiota pidettiin hyvänä. Pakkaseen meni kolme. Nyt alkaa sitten kahden viikon jännittäminen, kivaa! tai sitten ei! Mites HelinäKeiju sun piinapäivät ovat sujuneet? Oisko jotain hyväksi koettuja kikkoja, millä pitää pään kylmänä ja mielen positiivisena? Kerrohan ihmeessä!
 
Helinäkeijun tulosta tulin kurkistelemaan mutta testaatkin sunnuntaina joten varmaan silloin palaan asiaan ja uskon täysin kyllä tähän ennustajaan ja sun plussaan! :D

Ellaelias:Onnittelut 2 kyytiläisestä täällä saadaan alkaa piinailemaan sun tulosta sitten myös!Mulla olis vielä 3 viikkoa mahdolliseen siirtoon...Ens viikolla alkaa piikittely.

Viikonloppu vapaata ihanaa!Ja ripulissa... :kieh: Hyvä työntekijä olen kun vapaat alkaa niin usein silloin sairastun....Ja huomenna pitäis viel kaikenlisäks mennä ostamaan kaakeleita...Toivottavasti siellä on vessa jossakin lähellä muuten käy vahinko :LOL:

Hyvää viikonloppua kanssasisarille!Jaksamista hormonimyrskyissä :D
 
Onnea Ellaelias kahden kyytiläisen siirrosta! Täällä toivottavasti perässä tullaan.

Minulla oli siis tänään ultra ja suurempi puregon annos oli toiminut ja molemmilta puolilta löytyi 9 rakkulaa, tosin niistä noin puolet ehkä liian pieniä. Kuitenkin näytti jo huomattavasti paremmalta kuin viimeksi. Maanantaina vielä ultraan ja lääkäri jo arvioi punktion keskiviikoksi.
 
Kiitti Alexandria ja Banaani onnitteluista. Nyt se jännitys sitten jatkuu seuraavat kaksi viikkoa yhtäjaksoisesti ja jokapäiväisenä.

Banaani: Hienoa, että sait ultrasta hyviä kuulumisia ja ehtiihän nuo nyt vielä ennen keskiviikkoa ottamaan loppukirin, niin ainakin mulle kävi.

Alexandria: Mukavaa vapaavkloppua sinulle. Nujerra nyt se tauti pikaisesti, että pääset viettämään rentouttavia vapaapäiviä! Ja eiköhän noissa kaakelikaupoissa ole myös wc-pönttöjä esillä, mutta lienee parempi kuitenkin olla käyttämättä niitä! :LOL:
 
EllaElias: onnea siirron johdosta, nyt ei ku piinaamaan. mun piinapäivät meni aika nopeasti ja lepposasti, mielialat vaihdellen. ei vaiskaa, mie olin sairaslomalla viikon ja vapailla ja olikohan se pp7 kun menin vasta töihin. mie otin kotona rauhallisesti, kotiaskareita vaan touhuille, leivoin, ulkoilinm koiran kanssa ja kahvittelin ystävien kanssa.

Alexandria: koita parantua, tiedän mitä ripuli on. itse sairastin sitä vuoden päivät. koitin hyla-diettiä. ei vaan auttanut, niin sitten koitin ihan laktoositonta-diettiä ja jopas helpotti. turkaleen kalliita vaan nämä laktoosittomat tuotteet! itse muistan, miten vaikeeta oli edes prismassa käydä... maitotiskille kun kerkeät, ni jo sitä viedään. ei paljoa naurattanu!

Banaani71: toivottavasti keskiviikkona pääset ultraan, niin pääsisit piinailemaan. mulla rakkulat otti loppukirin, joten älä ole vielä huolissasi. uskon, että saat maanantaina hyviä uutisia.

sitten omaa napaa: kohta olisi töihin lähdön aika, yöks! onneksi huomenna ja maanantai ovat sitten vapaata. ja huomenna sitten on se totuuden kuulemisen aika. nyt siis on pp16. te kaikki varmaan pidätte minuu kastapäisenä, kun en testaa. mutta en USKALLA! mieskin jo eilen koitti, että tee aamulla ennen töihin menoa, minä vaan että en.
muutamana aamuna ihan kun olen huomannu, että aamukahvi ei ole niin hyvää kun aikasemmin. tänään en saanut alas kun puolikkaan mukin kahden asemasta. olen ihan varma, että olen kuvitellu koko jutun. mutta aamusella mun suu on edelleen kun kuiva rukkanen. ja nyt kyllä nukun heräilemättä jan herään vasta kun kello rupeaa soimaan.
pakko lopetella ja mentävä pusuttelemaan vielä mies ja koira ja hypättävä autoon ja huristeltava mummojen ja pappojen tykö. palaamisiin!




 
HelinäKeiju En usko, että kukaan pitää sua mitenkään kaistapäisenä, päinvastoin hirveän coolina. Mä en nimittäin millään jaksá uskoa, että itse kykenisin tuohon eli olla testaamatta. Ja kyllähän sulla oireet ovat tosi hyviä ja jo sekin, että olet jo pp16, eikä mitään vuotoa ole alkanut, joten huomenna kanssasi jännäilee tällä palstalla varmaan useampikin. Suuret peukutukset sulle! :D
 
EllaElias; mu8lla luget pitää vuodon poissa, paitsi kerran ei. ota tosta nyt selvää, mulle lääkäri sanoi ettei pitäisi pitää vuotoa pois jos on alkaakkseen. mulla vuoto alkanut sitten lugen jättämisen jälkeen vasta jotaa 3-5 päivän kuluttua.

työpäivä meni KAMALAN hitaasti, mie olin jo 10ltä ihan valmista kauraa päikkäreille, mietit syytä ja HAH, olin jättäny kahvin juomatta.
 

Yhteistyössä