ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

nega, siinä se. jätin luget samantien pois ja nyt vaan odotellaan. eipä tässä voi muuta sanoa, kun että vituttaa saatanan paljon!
minähän oinastelin tuloksen, mutta aiahan sitä toivoo toista. elämä jatkuu kaikesta huolimatta. päätettiin aamupalalla miehen kanssa,e ttä passiin lähdetään vasta kesätaukojen jälkeen. annetaan mun kropan levätä ja painon pudota, myös tupakkalakko jatkuu. huomenna soittelen omalle lääkärille ja kyselen, että kannattaisko ottaa jotain kokeita taikka jotaa tehdä, että selviäisi miksei onnistu, vai onko kaikki vaan huonoa tuuria ja luonnon valokoimaan.
nyt olen käyny koiran kanssa oikein kunnon hikilenkillä ja mies tekee remppaa.
toivottavasti te kaikki muut plussaatte. mie käyn kurkkimassa teitä, olen kuitenkin niin koukussa tähän.
 
No voihan surku, Helinäkeiju75 lohtuhalit :hug: sulle! Sitä kumminkin jokainen viimiseen asti haluaisi uskoa, josko olisi onnistanut. On hyvä kerätä vähän voimia, ja yrittää miettiä muita juttuja. Vaikka sehän on kovin vaikeaa. Mutta hyvä kun läksit lenkille! Nyt vaan pientä palautumista ja nenä taas pystyyn ja eteenpäin!
 
Jättisuuret :hug: sinulle HelinäKeiju! Totta kai sinua ketuttaa ja saakin.
Hienoa sen sijaan, että pystyitte saman tien miehen kanssa keskustelemaan jatkosta ja tekemään päätöksen. Itse olen paljon pohtinut tuota, että jos tämä hoito ei tuota tulosta, niin missä vaiheessa se yksi ja ainoa PAS sitten olisi. Klinikan kesätauosta en tiedä eli voipi olla, että päätös tulee sieltä käsin, ettei enää ennen kesää ehtisikään, mutta muutenkin tuntuu jotensakin kauhealta, että PAS tehtäisiin vielä ennen kesää ja jos se menisi mönkään, niin sitten syksyllä olisi edessä toinen ja rankka IVF, musta ei nimittäin ainakan tullut punktion ystävää!
No tauko tekee kuitenkin hyvää, vaikka aina pahalta tuntuu, kun joutuu odottamaan, mutta elimistö nauttii, kun ei ole koko ajan dropattuna! Kaikkea hyvää siis teille jatkoon ja kiva kuulla, että käyt meitä vielä jatkossakin kurkkimassa.
 
Punktio meillä siis keskiviikkona ja tänään vielä irrotuspiikki 22.20. Ultrassa tänään näkyi kummallakin puolella jotain yli 10 rakkulaa, että tässä saapi nyt sitten jännittää hyperiäkin... Käskivät ottaa rauhallisesti ja varsinkin punktion jälkeen. Tosin rakkulat eivät olleet tasakokoisia, että nähtäväksi sitten jää kuinka monta solua sieltä saadaan. Ihmeempiä tuntemuksia ei minulla kuitenkaan vieä ole, mutta itseni tuntien rupean nyt oikein erityis tarkkailemaan itseäni ja pelkäämään ties mitä...

[/b]Helinäkeijulle jaksamisia ja :hug:

Viikonalkuja kaikille :wave:
 
Banaani71:Onnea huomiseen punktioon!

Ellaelias:Mitenkäs piinailu sujuu?

Oma napa: Tänään olin ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitääkin.Huomenna puolittuu synarela annos(onneks!) ja alotan Puregonin pistelyn 100ky. Ens maanantaina labra ja soittavat sitten jos annosta tarvitsee nostaa. Ens viikon perjantaina 18.4 on ultra joka määrää punktion aikataulun. :D
Klinikalta lähtiessäni ihmettelin että missä pe...ssä mun auto on....No se oli hinattu kadun toiselle puolelle niin kuin siinä ISOSSA liikennemerkissä varotettiin että 8.4 klo.8-16... Ja mä puusilmä en sitä huomannu kun autoni siihen aamulla lykkäsin :kieh: Olin vaan tyytyväinen kun kerrankin sain parkkipaikan helposti :LOL: No perästä tulee sitten lasku.Toivottavasti ei kovin iso kun tässä on tätä rahan menoa ollut nyt ihan riittämiin muutenkin...
 
:wave:
Alexandria: Minä sain parkkisakon 50e klinikan edessä tänään :/ Koko kadunvarsi oli täynnä autoja ja samaan riviin tuuppasin minäkin. Kaikilla oli sakko,. Tosiaankin ihanku ei muutenkin olis rahanmenoa.
Päätin mennessäni, että masennun, jos näkyy alle 9 munarakkulaa.. Tasan 9 niitä oli. Ja siis vain yksi munasarja käytössä eli ihan ok saalis. No en mä oikeesti ois masentunut ;) Kuulemma ei ehkä vielä maanantaina punktoida, koska olivat vielä aika pieniä, mutta ens viikon alussa kuitenkin. Joutuu kai anestesian ottamaan, koska joutunee kohdun läpi punktoimaan. Taas 200 euroa lisää :headwall: Mutta hyvään tarkoitukseen toki =)
 
Florence:Kuulostaa kivuliaalta toimenpiteeltä ilman nukutusta :eek: Ihan mielenkiinnosta että miksi joutuvat tekemään punktion niin? Ja 9 rakkulaa on mun mielestä hyvin kun on vielä vain kyse toisesta munasarjasta! :) Näköjään on muutkin töppäilly auton kanssa... ;)

Mieliala on pysynyt vielä ihan positiivisena näitä hoitoja kohtaan.Vaikkakin tuntuu että ne mielialat ja toiveet onnistumisen suhteen on välillä ku linnanmäen vuoristoradassa!Enkä nyt tarkoita että ne on niin vanhoja ja lahoja.... :LOL:
 
Alexandria: Kohdun läpi joudutaan kai punktoimaan, koska mun munasarja on kiinnittynyt sinne kohdun taakse. Toiveissa on, että nyt kun rakkulat siellä kasvaa, se työntäisi munasarjaa edes vähän sivummaksi. Riski, joka siihen liittyy on se, että punktioneula osuu suoleen :/ Sitten tulis mahdollisesti peritoniitti ja ei ois enää mukavaa. Antavat kyllä antibiootin profylaktisesti.. Perjantaina selviää onko työntynyt riittävästi esiin.
Aloitat siis tänään piikittelyn =) Mulla just tyhjeni eka ampulli ja vaihdoin toiseen. Toivon todella, että se riittäis. Ei siitä toisesta tule kuin neljän päivän pistokset.

Mites se irrotuspiikki ajankohta olikaan. Jos pistän esim. sunnuntaina klo 13 viimeisen puregonin???
 
Alexandria: Kiitos kysymästä. Piinailu on nimensä mukaista. Kun oikein toivoo ja etsii, niin ei mitään oireita tunnu ja kun taasen on ihan ajattelematta, niitä saattaakin tuntea. No puolet piinasta vielä edessä, joten. . . jäitä hattuun kai vaan pitäisi kaataa. :headwall:

Banaani: Mitäs sinne kuuluu?

Florence: Täällä ainakin pistettiin Pregnyl kuten Alexandriakin muisteli, 36h ennen punktiota.

Kaikille oikein mukavaa ja rentouttavaa vkloppua! :)
 
Florence: Kyllä täälläkin Pregnyl pistettiin 36h ennen punktiota. Eli jos punktio esim keskiviikkona klo 10, niin pregnyl maanantai iltana klo22.

[/b] Alexandria : Onnea pistelyihin!

EllaElias : Kiitos kysymästä, tänne kuuluu ihan hyvää. Keskiviikkona siis oli punktio, jossa saatiin 35 solua...juu, hieman on ollut järkyttynyt olo asiasta. Hyperin uhkasta on muistuteltu ja olen ottanut rennosti (maannut sohvalla) ja juonut ainakin 3 litraa päivässä. Punktio ei ollut mitenkään ihan kauhea kokemus, aina sai lisää lääkettä kun oli tarvis. Mies lähti kesken punktion siirtämään autoamme toiseen parkkiin ettei saataisi sakkoja...asiat tärkeysjärjestyksessä... :LOL: Ei vaiska, eipä siinä miehellä siinä hetkessä ihmeempiä. Toimenpidepöydältä noustessani luulin kyllä pyörtyväni ja hoitaja vielä lykkäsi eteeni jonkun kipumittarin...ei vähempää olis just silloin kiinnostanut. No, lepäilin pari tuntia ja mies hoiti osuutensa. Lääkäriä jouduttiin vielä odotteleen tovi ja oli päättänyt, että puolet hedelmöitetään ivf:llä ja puolet icsi:llä. Hyvä näin koska ainoastaan icsi:llä hedelmöitetyt lähtivät toimimaan. Tänään siirrettiin yksi 4-soluinen oikein kaunis alkio (biologin mukaan). Ja lääkäri oli heti sitä mieltä, että vain yksi siirretään. Näyttää vissiin olevan klinikan periaate ylipäätään ja nyt hän perusteli sitä vielä erityisesti tällä hyperin uhkalla. Nyt meillä siis pakkasessa 12 alkiota kahden hengen asunnoissaan. Kahden viikon päästä sen sitten vimeistään näkee miten tässä käy! Tsemppiä EllaEliakselle piinailuun!
 
Banaani: Vau mikä saalis!!! :flower: Teillähän meni sitten pakkaseenkin koko joukko pienokaisia, upeaa! Toivottavasti niitä ette ihan heti tarvi, kun tämä nyt siirretty viihtyy vatsassasi tuonne joulun tienoille asti. :heart: Oliko teillä ollut jo hoidon alussa puhetta tuosta kummalla menetelmällä hedelmöitetään? Meillä käsittääkseni oli tarkoitus kaikki IVF:llä, mutta siirtopäivänä kuulin kun biologi kertoi, että ainakin yksi oli hedelmöitetty ICSI:llä ikään kuin varmuuden vuoksi. Vähän tuntui siltä, että lääkäri ja hoitsukin olivat tästä tietämättömiä. Tämä 4-soluinen olii sitten se yksilö, joka ensisijaisesti siirrettiin ja kaveriksi laitettiin sitten joku hieman hitaampi. Pidetäänpä nyt sitten lippu korkealla ja odotetaan rauhassa, niin vissiin :LOL: , sitä testipäivää. Milloin muuten sun testipäivä on? Teetkö kotitestin vai menetkö veritestiin? Mulla veritesti viikon päästä perjantaina. Siihen asti pitäisi malttaa. . .
 
EllaEliakselle ja banaanille tsempityksiä ja jaksamista piinailuun =) Kiitos vastauksistanne; niinhän se oli tosiaan, että 36 tuntia.
35 solua on kyllä huikea määrä :flower: :flower:

Mulla nähtiin ne 9 kpl, joista tänään ultrattuna osa ei ollut kyllä riittävän isoja :/ Lääkäri sanoi, että lääkkeiden vaste ei ollut tällä kertaa niin hyvä.. Irrotuspiikki huomenna ja sitten maanantaiaamuna punktio. Kunpa nyt edes saatais pakkaseen edes yksi alkio. Omalla kohdallani en usko tuoresiirtoon. Lääkärikin totesi, että joilakin tärppää vain Pas:sta, koska se on jotenkin luonnollisempi tapa..

Anestesiassa tehdään ja pitää olla klinikalla jo 7.15 :xmas:

Voimia kaikille jälleen kerran ja kiitos koiravauva-onnitteluista. Ensi viikolla saapuu =)
 
Banaani71:Huh mikä saalis!Mutta toisaalta siitä on sitten se hyöty et jos joskus sisarusta tälle siirretylle haette niin ei ole heti punktio edessä.Plussatuulia piinailuun!

Florence: Maanantaille tsemppiä! :hug: Toivotaan hyvää saalista! Mulla itselläni on taas aina ollut PAS:sta toinen mielikuva eli itse en usko niillä onnistumiseen.Sillä voi olla osuutta asiaan että mun elämäni plussat on tulleet molemmat tuoresiirrosta ja PAS:t on aina ollu negatiivisia...
 
Pitikin vielä palata tuohon kommenttiini, kun suhtaudun tuoresiirtoon epäilevästi ym. Tarkoitin siis OMALLA KOHDALLANI. Prosentit taitaa olla aika samat molemmissa, mutta mä olen plussannut vain PAS:seilla ja joillekin voi olla kuulemma mahd. raskautua vain näin. Ja itse koen kuuluvani siihen porukkaan ja se johtuu tietysti siitä, etten ole onnistunut tuoreeltani plussaamaan. Tokihan se voi olla vain huonoa tuuria..

Nyt kun oikein paasaan tätä asiaa niin toivottavasti tärppäiski nyt ekalla ;) :whistle:

Tänään pitäis illalla se irrotuspiikki pistää ja aikahan on tosi tarkka. Olen töissä illan, joten joutunee piiloutumaan johonkin vessaan.. Aika avoimesti olen kyllä hoidoista puhunut, mutta työpaikalla en ole maininnut. On ollut helppoa, koska olen vain viikonloput töissä.
 
Kiitos onnitteluista kaikille! Hyvät ja huonot puolet tässä suuressa sadossa tietty on, ja minulle on jotenkin tuo hyperin uhka henkisesti piinaavaa. Hoitojen alusta alkaen olen jotenkin miettinyt, että kestän kyllä hetkelliset kivut, mutta hyperi pelottaa... Kumma kyllä minulla ei ollut mitenkään erityisen vaivainen olo ennen punktiota. Minulta ainakin löytyi rakkuloita enemmän kuin viimeisessä ultrassa näkyi.

ElleElias Meillä lääkäri heti punktion jälkeen kertoi, että hedelmöitetään puolet ivf:llä ja puolet icsi:llä. Ja olemme julkisella hoidossa, mutta nyt ruuhkien takia punktiossa ja siirrossa yksityisellä ja kuulemma saavat itse päättää siellä miten hedlmöitetään. Ja varmaankin yksi syy oli vielä aineiston runsaus, oli varaa kokeilla. Meillähän tämä oli eka hoito ja johtuiko lie siitä vai ehkä myös jotain osaavat päätellä miehen näytteen laadusta. Meillä ainakin selvisi, että aikamoisen laiskoja ovat herran siittiöt eivätkä yksin olisi suoriutuneet hommasta... :LOL: Onneksi mies osaa ottaa asian huumorilla ja kuulemma viimeistään varpajaisissa kertoa veijareistaan... :LOL: No, katsotaan koska se sitten on ajankohtaista, nyt vai joskus paljon myöhemmin. Minä teen kotitestin perjantaina 25.4. ja verikokeen voisi kuulemma tehdä jo silloin keskiviikkona, mutta lääkäri totesi ehkä minun mieluummin tekevän testin kotona. Minun pitäisi kuulemma mennä sinne julkisen hoitopaikkaani teettämään se veritesti. Ihmettelen vaan eikö sitä muka voi tehdä missä tahansa labrassa? Kysyä en tietysti asiaa lääkäriltä huomannut. Olin sillä hetkellä niin hämmästynyt siitä, että yleensä siirtoon päästiin, että testaukset tuntui kaukaisilta asioilta.

Florence Tsemppiä viimeisen piikin tuikkaamiseen ja maanantaiseen punktioon!

Alexandria Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys kuka milläkin siirrolla plussaa ja onko kyse vain sattumasta vai onko, totta, että toiset paremmin tuoresiirrolla ja toiset pas:lla...no, ehkä sitä ei kukaan oikeasti tiedä. Tässä lapsettomuus asiassa, kun on vielä niin paljon tutkimatonta tai ainakin sellaista johon ei ole saatu vastausta.

Tsemppiä kaikille ja minä jatkan tässä vielä rennosti ottamista hyvän kirja äärellä. Vaikkakin piha kutsuisi rapsuttelemaan haravalla, mutta ei auta kuin malttaa mielensä... :wave:
 
Mä luulen että se on sattumien summa kuka plussaa tuoresiirrosta ja kuka PAS:sta. Tai ainakaan mulle ei ole sanottu klinikalla mitään näistä asioista...

Huomenna olis verikoe ja sitten soittavat iltapäivällä nostetaanko Puregon annosta vai jatketaanko samalla 100 KY:llä. Voi kun olis jo perjantai niin kuulis koska se KAUAN odotettu punktio on!Ei jaksa enää odottaa että pääsee piinailemaan (mikä sitten vasta kauheaa odottamista onkin)... :LOL:
 
No se E2 hormoni oli 0,37 mitä se sitten tarkoittaakaan...? :eek: Puregon jatkuu edelleen annoksella 100ky päivässä.Aikaisemmissa hoidoissa tässä kohtaa annos on nostettu 125ky mutta sillon on tullut paljon pieniä soluja ja vähän kypsiä.Toivotaan että tällä tavalla tulis muuta hyvä edes!Mutta et ei tulis liian vähän että menee mönkään koko homma :headwall: Perjantaina ultraan sitten.
 

Yhteistyössä