ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

haluaisin tulla tänne mukaan.. :flower: eilen ensimmäinen punktio,kokemus oli...ihan hyvä,ei sattunut lainkaan,pientä pistelyä vaan sillointällöin..saalis oli 5 munasolua,jännittää kovasti että soitto tulee että siirto ei olisikaan huomenna,tekis mieli soittaa itse sinne kysyäkseen mutta ei kehtaa :x sairaslomalla to asti,onneks ihana ilma,ulos koiran kanssa ja ajatukset muualle :flower: ihanaa kun kesä alkaa!!
 
:wave: Tervetuloa Viivi messiin piinailemaan.
Usko vaan, että huomenna saat kyytiläisen/kyytiläiset mukaasi.
Jos asia kovasti mieltäsi painaa, mikä on täysin ymmärrettävää, niin soittelepa ihmeessä hoitajalle ja kysele kuulumisia. Kyllä ne ymmärtää, että haluat tietää! :D
 
Moikka, liitynpä minäkin ketjuun :wave:
Eilen olin ensimmäisessä punktiossa ja 7 munasolua saatiin kerättyä. Huomenna sitten iltapäivällä kuulemaan onko siellä elämää :) ja mahdollisesti kaiffareita jopa pakkaseen...
Punktio oli itselle paljon helpompi ja kivuttomampi kuin odotin...

7.5 asti pitäisi sitten odottaa ja jännittää...
Histriasta sen verran, että olemme "yrittäneet" eli toivoneet lasta nyt reilut 2 vuotta. Takana on 4 inseminaatiota, joita yksi ihan luomusti ja muut lääkkeiden avustuksella. Ilman tulosta. Nyt on kovat odotukset (niinkuin jokainen kuukausi aikaisemminkin) jos vaikka näkisi plussan tikussa...
Mutta mukavaa liittyä joukkoon.
Toivon onnea teille jokaiselle paljon näitten hoitojen keskelle :heart:
T Ninni (30 v)
 
ninajoh:meillä sama päivämäärä piinaan,7.5 saan tehdä kans testin :heart: saitte hyvän saaliin,meille 5 munasolua,kokemus oli ihan ok,ei mitenkään sattunut.peukkuja ja onnea sinulle/teille :flower:
ellaelias:soitinkin sinne yhentoista aikaan,eivät olleet vielä katsoneet,sen jälkeen ei ole kuulunut mitään ja huomen siirto joten ymmärtäisin että kaikki ok.
 
Florence:Eivät punktoineet sen takia niitä muutamia kun tää on meidän viimenen ivf ja lääkäri ajatteli että jos saatais kunnon saalis seuraavalla kerralla että saalis ei olis vaan 3 munasolua josta ykskään ei hedelmöity niinkuin mulla on ollut tapana (viimeksi 45 follikkelia 10 kypsää 6 hedelmöitty ja 2 siirrettiin). Kai se lääkäri ajatteli että jos saatais hyviä soluja pakkaseen.

Maya82:Ymmärsin että kunnon hoito tarkoitti just sitä että ens kerralla pistellään Puregonia isommalla annoksella jotta niitä munasoluja kehittyy kunnolla ja saadaan hyvä saalis eikä tälläistä missä vaan muuta solu jotka ei varmaankaan olis edes kypsiä jotta hedelmöittyis.

Eli elokuuhun asti mun täytyy odotella jotta voin soittaa klinikalle ja kuulla mahdutaanko siihen hoitoon. :kieh: Mutta kyllä tää on taas ollu itsensä kasaamista.En tiedä koska mulle tulee mitta täyteen tän ikuisen odottamisen ja pettymisen kanssa...
 
nyt ollaan sit virallisesti piinailijoita :D ihanan jännittävä olo,mieli masentu hiukan kun lääkäri kerto että pakkaseen ei saatu yhtään,3 hedelmöittyi mutta vaan yhdestä kaasvo alkio,kuulemma oikea komea alkio,nyt vaan jännätään että kuinka käy!huomaa kuinka varovaisuus astuu kuvioon,hyvä kun uskaltaa yskästä :D
 
Moikka,
Viivi73, meillä ihan sama juttu. Seitsemästä solusta vain seitsemän oli kypsiä ja niistä jaljelle jääneistä kolmesta vain yksi oli "kunnollinen" kaunis yksilö. Se sitten hellävaraisesti laitettiin masuun kasvamaan ja nyt toivotaan parasta. Pakkaseen ei siis meilläkään jäänyt mitään... :hug:
Mutta toisaalta ei sitä tarvittaisikaan kuin yksi yhtä lasta varten :)
Nyt vaan pitäisi siis jaksaa kaksi viikkoa... miten se aika voi mennä niin hitaasti (nytkin kulunut vasta 6 tuntia punktiosta...) :)
Voikaa hyvin!
 
Ninajoh ja Viivi 73: mua alkaa myös niin paljon jännittää teidä puolesta!!! Itelläni vielä joku 3 viikkoa punktioon ja siirtoon eikä sitäkään malttais millään odottaa...Onneks tulee koira mikä ehkä vie ajatukset hiukan muualle....

Onko hoitaja/lääkäri nyt tässä vaiheessa kieltänyt teiltä jotain? Urheilu, joku ruoka tms.? No anyway, tosi tosi paljon tsemppiä teille molemmille!!!

Alexandria: Aivan, eli jos ivf- hoito ei mene siirton asti niin sitä ei lasketa yhdeksi kerraksi. Ymmärsinkö oikein? No sitten sulle semmoset superhoidot elokuussa! Ja elokuu tulee tosi äkkiä, meillä on häät ja mun mielestä aika vaan rientää sinne! APUA! Mut joo tiedän, odottavan aika on pitkä....tsemppiä!
 
maya82:lääkäri kielsi siirron jälkeen urheilun,tottakai rauhallinen kävely hyväksi,vaikka sen uuden koiran kanssa :D mutta hyppely ja nostelu(raskaita esineitä)on hetken aikaa kiellettyä.
piti mennä tänään töihin mutta saikkua loppu viikon,alaselkä ja vasen munatorvi todella kipee vaikka panacodia otan,punktion jälkeisiä kipuja jotka menevät sitten ajan kanssa ohi.
 
Tuota... :ashamed: Enkös mä sais jo teiltä luvan pian testata? Niinku esim. tänään? :LOL:
Olis pp8 ja mulla mielessä edellinen plussa, joka näkyi tuona piinapäivänä ;) :whistle:

Oikein tarkasti kun kuvittelee niin saattaa olla tissit vähän arat :D :D :xmas:

Täällähän on uusia joukossa :wave: :wave:

Maya, ei ole tuttu kennel mulle =) Ja meidän Eppu on niiiin täydellinen :heart:
 
Juu eihän sitä Florence missään nimessä saisi testata ennen ns. virallista testipäivää, mutta kuten varmaan muistat ;) , niin täällä suunnalla päivät eivät sinne asti ehtineet vanheta, kun ryntäsin testiostoksille. Joten multa on helppo "saada lupa" varhaseen testaamiseen, mutta tuskin minunkaan plussa vielä pp8 olisi näkynyt, joten jaksaisitko odottaa vielä pari päivää? :hug: Ja kun se testi on sitten tehty, niin ryntääpä heti kertomaan miten kävi! :D Plussapuhuria sinne suunnalle puhaltelen kovasti paljon!
 
Tervetuloa viivi73 ja onnea piinailuun! Minä olen ainakin ymmärtänyt, että pp12 voisi jo mennä verikokeeseen, mutta tarkemmin en tiedä asiasta kun itse teen huomen aamulla kotitestin eli silloin pp14...

Tervetuloa ninajoh ja tsemppiä piinaviikoille!

Alexandrialle jaksamisia syksyn odotteluun! Hyvää kannattaa odottaa...

(.) Minulla siis tänään pp 13. Koin eilen aamupäivällä kauhunhetkiä :eek: kun vessassa käydessäni pyyhkiessä paperiin tuli verta ja ajattelin että tässä tämä hoito sitten oli... No, sen jälkeen ei koko päivänä tuhrua eikä muuta vastaavaa eikä onneksi tänäänkään. Tosin kyllä tässä joka wc-käynnillä kurkkaa pöksyyn pelonsekaisin tuntein. Liekö sitten mitä oli vuoto, mutta onneksi ainakin tällä erää loppui lyhyeen. Makasin eilisen illan vielä hirveässä päänsäryssä sohvan pohjalla ja kyllä päätä on vielä tänäänkin vähän kivistänyt. Liekö sitten ennustavat mitä... No, mutta huomenna on totuuden hetket...Kääk!
 
:wave: Tervehdys Banaani! Suuria plussapuhureita sinulle haluan toivottaa huomisaamuksi. Tulehan sitten heti kun pystyt niin meille kertomaan niitä jännittäviä uutisia. :heart: Mua on yritetty nyt viimeisen viikon verran rauhoittaa sillä, että pienet vuodot/tuhrut eivät vielä välttämättä tarkoita mitään negatiivista ja ei se vuoto aina tule edes kohdusta asti, vaan esim. kohdun suulta. Joten rauhallisin mielin vaan kohti huomista!

viivi Kyllä varmaan voi mennä veritestiin aikaisemminkin kuin pp14, mutta mutta. . . jos arvo on esim. pp12 vielä kovin matala, niin siitä ei sitten pysty ennustamaan jatkuuko raskaus vai onko ollut kemiallinen eli alkio vain "hipaissut" kohdun seinämää ja ei kiinnittynyt kunnolla. Veritestin tuloksen saa yleensä samana päivänä. ;)
 
Moikka,
juu, samanlailla kiellettiin raskas urheilu kuten Viivi73:kin... Tosin eilen otin ihan hirmu spurtin kun meinasin missata junan :) Ajattelin sitten että se ainakin sai niin kovaa kyytiä että ihme jos se ei törmää seinämiin ja jää kiinni :)
No, tässä täytyy vaan odottaa. Harmi kun Viivi73 olet noin kipeä, itsellä ei ole pahasti mitään oireita... Välillä pientä tykytystä, mutta ei sen pahempaa...
Kyllä muuten jutut töissä leviää... Täällä ei ole sellaisia henkilöitä joille haluaisin asiasta kertoa ja ilmoitin vaan ennen keräystä että menen lääketieteelliseen operaatioon ja olen poissa X päivää. Tänään kun tulin töihin, niin ensimmäinen tuli kysymään että milloin pääsin sairaalasta kotiin... Minä olin siinä hetken aikaa että mitä? :LOL:
Nina
 
ninajoh:eek:len samassa tilanteessa että töissä ei oikein voi/halua puhua asiasta ja joudut hiukan valehtelemaan minne meet ja mitä tehdään,meillä töissä ollaan niin kovia juoruamaan ja lisätään omia juttuja..olen ollut aikas kipeä,viime yönä viimeksi :( olen muuten Tampereelta,todella hauskaa kun meillä melkein samat lääkäri ajat :LOL: ihana ilma tänään,jos vaikka lähtis lepuuttaan hermojaan tonne ulos :D
banaani71:mulla on vaan sellainen TUNNE että testissä on 2 ihanaa viivaa,pidän peukut pystyssä ja vähän enemmän :flower:
 
Yess!!! =) :flower: Aivan mahtava ja ihana uutinen, Florence!!!! Antaa muillekin taas enemmän toivoa! Eli sulla nyt pp9? Monesko yritys sulla oli? Tosi paljon onnea vielä! :hug:

Ninajoh ja viivi73: Mulla tulee varmaan töissä oleen aivan sama tilanne kuin teillä...ja sitten kun ihmiset ei saa tietää mistä on kyse niin sittenhän ne vasta kiinnostuukin ja silloin alkaa huhut kiertää! Pitäis varmaa heittää jotain että täytyy mennä poistaa luomi tai jotain (mut sitäkään ei oikeen voi tehdä kovin monta kertaa)
=)
 
Mukava kun kuulumisiani on kaipailtu.. =)
Mutta, mutta...minulla ei ole nyt aivan yksiseliiteistä vastausta kysymykseenne... :x Tein aamulla varhain testin pakottavan vessa hädän saattelemana ja olin tietysti jo illalla lukenut ohjeet ja muisti testin näyttävän tuloksen 3 minuutin kuluttua. Sehän sitten näytti negaa ja hipsin takaisin sänkyyn mieheni paijattavaksi ja reilun tunnin pyörin ajatuksineni kunnes kello soi ja piti nousta ylös. Vilkaisin testiä vielä, jossa nyt oli haalea viiva ja ohjeissa luki testin näyttävän tuloksen 5-10 minuutin kuluttua :eek: . Miten voin olla näin tonttu :xmas: ! No, nyt en sitten tiedä oliko haamu tullut sallitussa ajassa vai ei... Eli teen huomis aamuna uuden, eri merkkisen testin, ja katsotaan sitten taas. En sitten tiedä pitäisikö jo tässä pp14 kohdalla testiin tulla selkeä plussa vai onko mahdollista asiassa olla yksilöllisiä heittoja? Kiinnittymisen voivan tapahtua hitaammin toisilla? Hirveintä on nyt elätellä toivoa ja siksipä yritän todistella itselleni, että nega se oli. Varsinaiset piina päivät on nyt todellakin käsillä!

Onnea Florencelle plussasta, aivan ihana uutinen! :flower: :flower: :flower:

Tsemppiä muillekin ja aurinkoista viikonloppua!
 
Testiin ilmestyi tänä aamuna plussa! Minä jo viikonlopun odottelin vuotojen alkamista, mutta päätin jos eivät ala niin testaan vielä tänä aamuna. Niukkoja vuotoja/tuhrua on viikonloppuna ja tänään tullut ja nyt vaan toivon, että on vaaratonta. En kyllä meinaa uskoa tätä todeksi. Ultra ajan sain 14.5 ja hoitaja polilla naureskeli minun aikaisemmille testauksilleni. No, nyt ei voi kun elää päivän kerrallaan ja toivoa parasta ja yrittää olla koko ajan pelkäämättä pahinta. Helpommin sanottu kuin tehty...

Positiivista viikonalkua kaikille!
 

Yhteistyössä