ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

Labrasta tulin juuri, iltapäivällä soittoaika, joten siihen asti täristään täällä ihan kunnolla! Eikä kyllä pelkästään testin tuloksesta vaan kuumeesta. Eilen jo alkoi päänsärky, yöllä nousi kuume, joten nyt peiton alle käy tieni. Kuullaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja EllaElias:
Labrasta tulin juuri, iltapäivällä soittoaika, joten siihen asti täristään täällä ihan kunnolla! Eikä kyllä pelkästään testin tuloksesta vaan kuumeesta. Eilen jo alkoi päänsärky, yöllä nousi kuume, joten nyt peiton alle käy tieni. Kuullaan!
Jännittää sun puolesta! Tule heti kertomaan.
=)
 
Veritestin tulos pp13 oli hcg127. :heart: Pitää myöntää :ashamed: että tuli tuossa pp11 päivänä jo testattua kotitestillä plussa, mutta en uskaltanut siitä kertoa kun jännitin niin kovasti tuota aroa. Olisi se vähän korkeampi saanut olla, niin olisi jotenkin paljon valoisampi mieli. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja EllaElias:
Veritestin tulos pp13 oli hcg127. :heart: Pitää myöntää :ashamed: että tuli tuossa pp11 päivänä jo testattua kotitestillä plussa, mutta en uskaltanut siitä kertoa kun jännitin niin kovasti tuota aroa. Olisi se vähän korkeampi saanut olla, niin olisi jotenkin paljon valoisampi mieli. ;)
:heart: :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower: :flower: :hug: :hug: :hug: Olen niin onnellinen sun puolesta :) :)

Mulla oli esikoisesta hcg 139 ja sanottiin, että VAHVASTI olet raskaana. Joten hieno on tuo sinun lukemasi!!

Mokomakin... ihmettelinkin miten joku voi olla muka testaamatta ;)
 
:ashamed: En todellakaan uskaltanut tuossa kohdin vielä suutani avata.
Kiitos Florence että kerroit tuon oman lukemasi. Ihan oikeasti olen ollut siitä omasta lukemastani huolissani noiden tuulimunaraskauksien alle100 olevien lukemien vuoksi. Ekassa onnistuneessa raskaudessa kun ei tuota hcg-arvoa veritestillä mitattu, niin ei ole mitään sellaista positiivista vertailukohdetta. Nuo arvot kun taitavat nousta jokaiselle niin yksillöllisesti, eikö vain?
 
Täällähän on aivan ihania uutisia ollut!!PALJON ONNEA ELLALELIAS :hug: :D
Ihanaa kun täällä plussataan se tuo toivoa omaan tilanteeseen.Huomaa että kyllä näistä hoidoista on jotakin hyötyä!

Kyllä se HCG oli hyvä Ellaelias.Sehän riippuu ihan siitä koska alkio on kiinnittynyt kun mun muistaakseni hcg tuplaantuu joka toinen päivä.

Itselläni ei täällä kummempia vatsassa hieman tuntuu välillä kipuja toivottavasti siellä kasvaa nyt hyviä muniksia!

Florence:Hienoja uutisia ja upea saalis pakkaseen!Nyt ei muuta kuin jännäilemään! :D
 
Moikka! Täällä ilmoittautuu yksi uusi taustalta. Aloitin synarelan tänään ja 30.04 ultra jos menkat alkaa sitä ennen. Takana on parin vuoden yritys ja syy on mun munajohtimien tukkoisuus...mitäpä muuta? Oon kyllä aika pihalla vielä tästä kaikesta eikä oikeen edes oo tajunnut että hoidot nyt on alkanu...

Tietääkö kukaan että mitä tapahtuu sen 30.04 ultran jälkeen? Tai tyhmä kysymys "tietääkö joku". Todennäkösesti joku täällä olijoista on ollut samassa ultrassa joskus he he! =) =) Mutta onko jollain myös tietoa kuinka tarkkaa on ottaa synarela tarkkoihin aikoihin? Mulla on tosi epäsäännöllinen työ eli pitäis sit raahata se töihin mukaan kun tänäänkin otin aamu 8 mut töihin kello 17-03?

Jeps, enpä mä muuta osaa kertoa tai kysellä tällä kertaa....tosi paljon tsemppiä kaikille täällä oleville!! =)
 
Tervetuloa joukkoomme Maya :wave:
Kyllä varmasti on ensikertalaisena pihalla näistä kuvioista.
Ultra, johon menet 30.päivä, selvittää kohdunlimakalvon tilanteen ja sen siis, että onko sumutteet pysäyttäneet toiminnat tarpeeksi. Jos näin on, voit aloittaa yleensä seuraavana päivänä pistokset. Samalla sumutetta puolitetaan.

Synarela suositellaan otettavaksi niin kellontarkkaan kuin mahdollista. Ainakin saman tunnin aikana edes. Voin kyllä kertoa, että meikäläisellä ei todellakaan mennyt välillä edes tunnilleen :ashamed: Hyvin toimi kuitenkin =) Helppohan se on töihinkin ottaa, kun ei tarvitse edes jääkaappiin laittaa. Ja pikaisesti jossain vessassa käy imppaamassa =)

Tsemppiä sinullekin hoitoihin!
 
IHANIA UUTISIA EllaElias JA OIKEIN PALJON ONNEA!!! :heart: :heart: :heart: Minulla menossa pp7 ja testauspäivä lähestyy...

Tervetuloa joukkoon Maya82 ! Kyselit synarelan ottamisen ajoista ja minullakin tosiaan heitteli varmaan pahimmillaan kolme tuntia ottamisaika, mutta toivotulla tavalla oli kuitenkin toiminut. Vaikkakin uskon, että kannattaa pyrkiä samoihin aikoihin, mutta tuskin kannattaa kuitenkaan hirveästi stressata jos ei aina onnistu. :eek:

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Ultrassa käyty ja Puregonit ei olleet tehonneet... :( Paljon pieniä follikkeleita mutta mitä niillä tekee?!! :kieh: No yritetään vielä viikonlopun yli kasvattaa niitä annos oli ennen 100ky nyt viikonlopun yli 150ky ja toivotaan että auttaa! Maanantaina ultra jotta nähdään kuinka kävi.Lääkäri sano että voi olla ettei punktoida ollenkaan... :'( No tosin mitä hyötyä punktoida jo valmiiksi tiedossa olevia "raakoja" muniksia.

Eli maanantaina tiedän enemmän ja jos kaikki on menny niinkuin pitää niin punktio on keskiviikkona 23.4 :D Nyt vaan täytyy toivoa parasta... :| Hirveän sekavat tunteet.Pelottaa kauheasti kun tää on se meidän vika ivf et jos ei päästä edes punktioon niin siihen meni meidän mahdollisuudet saada lapsi... :'(

Maya82:Kovasti tervetuloa!Mukava kun saadaan lisää juttuseuraa ja vertaistukea :hug:
 
Kiitoksia kaikille!! OOps, tais kyllä mennä Synarelan ottamisajat hiukan p...lleen...eilen sumutin klo 8 ja 23, tänään klo 10...siinä paketissa ei lue että se aika ois niin tarkka eikä kukaan sitä myöskään mulle oo sanonut, mut onneks te ootte täällä joilta voi kysyä! =) =)
Onks teillä vielä tietoa että mihin aikaan Synarela pitäis ottaa ja montako tuntia aamu- ja iltaannoksen väliin pitäis jäädä?

Banaani71: jännät paikat!!! Pystytkö olee testaamatta aiemmin?

Florencen ja Alexandrian tilannetta en nyt muista...ja jos selaan taaksepäin katsoo teidän viestejä niin mun tähän asti kirjoittama häviää taivaan tuuliin! Mut jos jaksatte, niin kertokaa!
 
Moi kaikille!
Ajattelin myös liittyä tänne keskusteluun. Meikäläinen on nyt viikon pistellyt Puregonia 150 ky sekä Orgalutrania. Tänään on molemmille viimeinen pistoskerta. Ultrassa olen käynyt kaksi kertaa, josta näkyi että vasemmalla puolella on 7 rakkulaa ja oikealla 6. Ja limakalvo näytti hyvältä. Tiistaina on sitten edessä punktio, kääk.
 
Maya82:Tää on tosiaan meidän 3 ja viimeinen IVF kun ollaan julkisella puolella.Tokihan niitä hoitoja voi jatkaa yksityisellä mutta kun sitä rahaa ei löydy ihan noin vain...Lapsettomuushoidoissa ollaan oltu 08/06 alkaen ja itse yrittäminen alkoi 12/04 jolloin päästiin tutkimuksiin heti erinäisten taustojen takia.

Oma napa: Nyt on Puregonia pistelty isolla annoksella ja vatsassa kyllä tuntuu mutta en tiedä takaako se mitään.Sehän voi tarkoittaa vaan että siellä on apljon pieniä mikä tekee sen kivun...No huomenna ultraan ja sitten ollaan taas entistä fiksumpia! :)

Florence:Miten on piinailu sujunnu?Onko ollu tuntemuksia?
 
Alexandria: Hei, kolmas kerta toden sanoo!!! Pidetään miljoona peukkua pystyssä!
Joo ja raha on kanssa sellanen ihme asia, että tuntuu ihan oudolta että jotkut saa lapsia ihan ilmaiseksi-ja helposti. Mä just miehelle tossa sanoin että miten ihmeessä joku VOI tulla vahingossa raskaaksi!! =) No, sellasta se on...

Mä täällä vaan revin tapetteja seinistä ja alan kohta maalaushommiin. Onneks ei ole paljon muuta elämässä tällä hetkellä kun toi ivf....paitsi työ, opiskelua samalla, remontti, koiranpentu viikon päästä, puutarhan laitto ja häät 3,5 kuukauden päästä. He he! Ei sen enempää! :headwall:

Mutta tiedettiin jo talvella että tää kesä tulee olemaan "aika" kiireinen niin siihen osaa asennoitua!

Mitäs te muut? Kertokaa kuulumisia. Ei osaa oikeen vielä paljon kyselläkään kun ei oo ihan kärryillä kaikista vaiheista....
 
Heippa kaikille tasapuolisesti =)

Alexandrialle sanoisin, ettei vielä lannistuta. Mullakin näkyi olevan vaan kaksi oikean kokoista solua ja samalla puregonilla jatkettiin seuraavat kaksi päivää. Kuitenkin myös ne kitukasvuiset saatiin kunnon alkioiksi. En tiedä olivatko kasvaneet sinä aikana vai mitä, mutta älä vielä menetä toivoasi. :hug:

Vitsi mikä viikko tää tulee olemaan. Huomenna tulee vihdoin koiravauva kotiin :) Haetaan se illalla lentokentältä, tai siis sieltä rahtiterminaalista. Mua jännittää ihan hirveesti.. Lähinnä se, onko pentu kovin järkyttynyt kaikesta muutoksesta ja lennosta.

En tajuu miksi mulla on ollut maha sekaisin ja kipeä siitä punktiosta asti. Turvottaa ja kiertää ja joka aamu täystyhjennys :x :x Ja sen myötä kyllä pahoinvointiakin :/

Nyt on pp4 ja tarkkailen koko ajan mun hajuaistia. Tiedän kokemuksesta, että se on mun eka oire. Haistan ihan uskomattoman kauaa uskomattomia asioita :D

Hullua on se, että jos nyt oisin raskaana, laskettu aika olis 31.12 :D Esikoinen on syntynyt 29.12 eli hyvin hyvin loppuvuodesta.

Niin ja sitten.. viimeksi testasin plussan pp8. Nyt olen päättänyt.. malttaa mieleni.

Kylläpä sulla Maya on kaikenlaista "projektia" =) Häät ja kaikki :flower: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maya82:
Mikäs koiravauva teille tulee Florence? Meille tulee New foundlandin koira, tai haetaan se viikon päästä. Kiva saada joku hoivattava! Sullekin pidän kovasti peukkuja pystyssä!!
Meillä on myös nöffi. :heart:

Nyt tulee iso sveitsinpaimenkoira =)
 
No niin ultrassa käyty ja tää IVF jäi tähän... :'( Siellä oli muutama hassu iso solu ja se lääkäri olis punktoinu ne mutta sano varmistavansa vielä ylilääkäriltä joka sano sitten että ei kannata. Koska tää on tosiaan 3 ivf (alkion siirtoja takana 4) niin sanoivat että on parempi että annetaan kunnon hoito.Tuskin niistä soluista olis hedelmöittynyt tai saatikka kiinnittynyt ykskään... :headwall:

Mua V.....AA!!!Ymmärrän ettei ole järkeä punktoida mutta toiveet oli taas niin kauhian korkealla...No nyt me sitten taas kökötetään jonossa seuraavaan kertaan :kieh: Justhan me jonotettiin 6kk piinaavaa aikaa tähän hoitoon niin nyt sitten uudestaan siihen samaan saakutin jonoon että voi helvata! :kieh: Pitää kuulemma antaa kropan rauhottua ja kun tulee klinikan kesäsulkukin...

Oli tää taas tosi iso pettymys...Ihan kun niitä ei olis jo tarpeeksi ollut.No taas me sitten jonotetaan.

Florence ja Maya82:Onnittelut tulevasta koiranpennusta! :heart:
 
Alexandria: :hug: En tiedä mitä sanoa.. :'( On tää niin tätä :kieh:

On ehkä liian aikaista nyt kysyä tällaista tai todeta siis, että mä en kyllä henk.koht. tajua miksi ne ei punktoinut niitä isoja...? Toki he viisaammat tietävät. Halusivat siis, että ensi kerralla tulisi enemmän ja ei oteta nyt ns.turhaa riskiä? Onhan siinä kyllä järkeä. Voi että, nyt taas odotusta. Kesä menee onneksi aina tooosi nopeesti. Keksitte jotain spesiaalia itsellenne. :hug:
 
Alexandria: Voi vitsi, oon tosi pahoillani.... :hug: Eli mikä teillä sit on seuraava vaihe sen jonotuksen jälkeen? Mikä on se kunnon hoito?

Florence: aika jännä juttu, oot ensimmäinen jolla tiedän olevan nöffi, niitä kun ei mun mielestä monilla oo. Tämäkin me haetaan Ruotsista kun tällä hetkellä suomessa olevilla oli kaikilla vanhemilla b-e lonkat.
 
Maya82: Ruotsista tuli minunkin eka nöffi. Suomessa on enää hyvin harvoja täysin tervelonkkaisia :/ Mun ruotsintuonnilla oli A-lonkat molemmat. Samoin sen veljellä. Uskallatko kertoa mistä kennelistä? Voit laittaa myös yv:tä.

mä olen täällä itseinhoa täynnä. Olen onnistunut ymmärtämään väärin pennun tulopäivän :headwall: Odotettiin terminaalissa ja he olivat lopulta, että ei siellä mitään koiraa ole :eek:
Huomenna sama aika sama paikka :headwall:
 
Florence: Enköhän mä uskalla...eli Yalatkit's kennelistä, onko tuttu? Tänkin vanhemmilla on molemmat A-lonkat. No just! Kiva varmaan odotella into piukassa koiraa mikä sitten ei tuukkaan, höh! Uus yritys huomenna.....
 

Yhteistyössä