ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

Minä haluaisin kysyä, että tiedäkö joku, missä saa määrätä hCG-ta verestä? Eli mihin labraan saa mennä suoraan ja ilman lähetettä? Saako Töölöön Mehiläiseen mennä? Onko joku käynnyt?
Mulla tänään pp11 menossa, aamulla testi negatiivinen, mutta jos vuoto ei oo alkanut tiistaiksi, menisin kuitenkin verikokeseen varmistamaan asian. Koska sanotaan että kotitesti ei oo aina luotettava.... :/
 
Helinäkeijulle jaksamista piinailuun!Tiedän täysin miltä se tuntuu kun odottaa pelonsekaisin tuntein että ne himskatin piinapäivät kuluisi eteenpäin! :kieh:

Ciana:Mä oon meihiläisessä kerran käynyt raskaustestissä mikä otettiin verestä mutta niillä ei ollut kuin se HCG testi mikä on joko negatiivinen tai positiivinen joten en tiedä pitääkö se erikseen pyytää jos haluaa sen HCG:n mikä kertoo ihan luvunkin.

Mulla täällä ei ihmeempiä.Teroluttia popsin ja odotan ylihuomista jolloinka on se lääkäriaika ja tarkempi tieto jatkosta.Oikein hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille! :flower:
 
Ciana. Itse olen kerran käynyt hcg-verikokeessa ilman mitään lähetettä Mehiläisessä, mutta Turussa. Kysy sieltä ihmeessä ja muista siis erikseen mainita, että haluat arvollisen. Maksaa tietenkin hiukan pelkkää pos./neg. -testiä enemmän, oisko ollu suunnilleen 30-40e tai jotain sen suuntaista kuitenkin.

Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille! :flower:
 
Nyt on hoidot lähtenyt sitten käyntiin! :D Tänään oltiin lääkärissä ja sain tänään alottaa Synarelan ja sitten lisäksi Flovite(foolihappo) suun kautta.Seuraava lääkärikäynti on 8.4 ja sillon katotaan koska alotan Puregonin pistelyt.

Ensimmäiset synarelat otin jo ja ai tuota ihanaa makua mikä valuu nieluun... :kieh: No sillä on toivottavasti hyvä lopputulos 9kk päästä! :D
 
Alexandria: onnea hoitoon. ja tiedän se synarela ON kamalan makuista, mutta kyllä sen kesti kun ajatteli sitä täydellistä lopputulosta.

ciana:itse kävin omalla lääkärillä otattamassa HCG- kokeen, käyn siis yksityisellä. ensimmäisen IVF:n jälkeen kävin, ja tulos oli alle1, ei siis mitään yritystäkää. muulloin olen siis luottanut pelkkään kotitestiin, testaamista olen kyllä viivytelly, mutta ainahan ne menkat ovat sieltä tulleet. nyt tosin mietin, että menisinkö taas veritestiin.

mulla pp5 tänää, ja mielialat heittelee vieläki. eilen illallakin otin kamalat hikunat miehelle ihan turhasta, niinpä sain saunoa yksin ja ilman pusua käydä nukkumaankin. mutta samantien kyllä rupesi kaduttamaa, mutta en vaan saanut sitä suusta ulos, hivuttauduin kyllä sängyssä miehen selkään kiinni.
mitää oireita ei ole, jos pientä vihlomisen/nipistyksen tunnetta aika ajoin ei oteta huomioon. rinnat mulle olleet arat jo pregnylin pistämisestä, oikeastaan nännit. :LOL: :LOL: onpas tarkkaa selostusta!
 
Eipä se synarela tosiaan hyvältä maistu. Olin tänään 0-ultrassa ja synarela annostus puolitettiin ja puregon pistokset aloitin tänään. Eipä se sitten niin kamalaa ollutkaan se pistäminen. On se niin pieni neula ettei oikein tunnu miltään. Nyt taas vähän paremmalla fiiliksellä hoitojen suhteen, kun kaikki oli niin kuin pitääkin. Mutta kohtahan sitä voi taas ruveta jännittämään seuraavaa ultraa ja sitä miten on puregonit tehonnut..Onnea kaikille hoitoihin!
 
Eipä täällä kummempia tulin muiden kuulumisia katsomaan.Itsellä siis synarela suihkuttelut käynnissä ja parin viikon päästä seuraava ultra.Nyt on muutenkin vähän surua perheessä joten saa nähdä kuinka tää vaikuttaa tulevaan siirtoon ja sen onnistumiseen... :( Vaari on sairaalassa huonossa kunnossa ja ei ilmeisesti sieltä enää kotiudu :'(
 
Heippa kaikille! Ajattelin liittyä tänne keskusteluun, kun tänään kävin munatorvien aukiolotutkimuksessa ja diagnoosi oli että molemmat tukossa. Vähän se masensi. Ja nyt ei sitten inseminaatiot auta tässä tapauksessa. Toivoin niin ettei tarvitsisi lähteä rankempiin hoitoihin (kukapa ei). Lääkäri sitten ehdotti IVF+ICSI. Nyt mietitään miehen kanssa, että ryhdytäänkö siihen. Mietityttää se hoito, että onko se niin rankkaa, mitä olen ymmärtänyt/kuvitellut? Pistämiset, vaihdevuosien kaltaiset oireet, meneekö nuppi sekaisin? Ja hoidon riskit? Niitäkin tietenkin on. Ja sitten on vielä tuo finanssipuoli. Käymme yksityisellä Helsingissä, mutta kyllä molempien vanhukset on luvannut auttaa jos on tarve. Kiitos siitä heille.
 
Minun peli siis loppunut: pp 13 seerumin hCG alle 3 :eek: :'( :'( Eli siis mun kotitestit olivat ihan luotettavia :| PAS ehkä jo huhtikuussa, tai kannataisko heti tuoresiirron perässä.....? Perjantaiksi sain jo ajan lääkärille. Vuotoa ei oo kuitenkin vielä alkanut.
Tsemmppia muille, ketkä vielä odottavat tulosta!!!!!
 
ciana: olen todella pahoillani puolestanne :hug: :hug: :hug: . tiedän miltä susta tuntuu, oikeastaan me kaikki tiedetään.

kukka-75: itse luulin, että IVF on aivan kamalaa, mutta mulle synarela ei juurikaan aiheuttanu sivuvaikutuksia, eikä EHKÄ liiemmin puregon/menopur. tosin voipi olla, että mies on aivan toista mieltä. kaikista rankinta tässä on tämä henkinen hyvinvointi; jännittäminen ja piinailu. mekin käymme yksityisellä helsinkissä, felicitaksessa.

mulla pp6 ja pahoin pelkään, että lyhyeen jää tää piinailu, mahasta nimittäin vihloo ja jomottaa, aivan kuten ennen menkkoja. B) :LOL: B) :LOL:
 
:whistle: Kirjoitn tuossa jo pitkän stoorin ja sitten kliks, se otti ja hävisi, joten nyt pikainen tiivistelmä. Vitsi, että harmittaa :headwall:

ciana: :hug: ja uskoa tulevaan!

Alexandria: :hug: sinullekin ja voimia surulliseen perhetilanteeseen. Tsemppiä sumutteluun ja tulevaan ultraan.

HelinäKeiju75: positiivisia tuulenpuuskia sinulle.

Kukka-75: :wave: Tervehdys sinulle! Vielä en paljoa osaa sinulle kertoa, koska eka IVF vasta piikittelyvaiheessa ja jos kaikki menee kuten on suunniteltu punktio olisi ensi maanantaina. Mutta muutamia ajatuksia haluaisin sinulle "heittää".
Minulle piikittäminen ei ole ollut vaikeaa. Hiukanhan sitä tuli inssien aikana jo Pregnylin kanssa harjoiteltua, mutta ei siis nyt tiiviimmälläkään tahdilla ole tuottanut ongelmaa. Jarruna mulla oli nyt käytössä Procren-piikki, josta ei tullut kuumia aaltoja tai muitakaan peloteltuja vaihdevuosioireita. Tätä olen itsekin ihmetellyt ja keksinyt ns. oman selityksen, ei siis lainkaan tieteellinen. :kieh: Olen nimittäin normaalisti yliviluinen ihminen ja todennäköisesti jarru on tehnyt musta ns. normaalin eli mitään selvää ei ole havaittavissa. Samat villasukat jalassa edelleen iltaisin, mitä aiemmikin. :LOL:
En myöskään toistaiseksi ainakaan koe, että tämä hoito toisi enemmän piinaa ja odottelua kuin esim. inssikään. Onhan tässä tietenkin enemmän vaiheita, jotka voivat mennä ns. pieleen, mutta myös paljon plussaa juuri inssiin verrattuna, esim. ajoituksen suhteen.

Musta on kuitenkin ihan järkevää antaa itselleen tarpeeksi aikaa valmistautua IVF:ään. Meille lääkäri ehdotti IVF:ään siirtymistä jo heti alkuvuodesta, mutta silloin en vielä uskaltanut, vaan keräsin vielä voimia yhden inssikierron verran, joskin sen aikana sitten jo olikin ihan selvää, että nyt sitä mennään, eikä vaan meinata.

No eipä tullutkaan pikainen tiivistelmä, no, toivotaan, että nyt tulee näkyville asti. Öitä!
 
mulla pp7 tänään. tänään ei ole missään tuntunut missää miltään, nukun edelleen huonosti, heräillen. viime yönäkin kävin vessassa ennen kolmea.
tänään olisi oitkästä aikaan töihin lähdön aika, punktion jälkeenhän olin sairaslomalla 7 päivää ja sen jälkeen oli muutama vapaa. mies kovasti hössöttää mun puolesta, mitään en saa yksin töissä tehdä mikä vaan on rankkaa :LOL: :heart: (herttasta ajattelua). mutta, välillä niin kamalaa, esim eilen, taivahalta oli satanut reilu 20cm lunta. minä RAKASTAN lumitöiden tekemistä, mutta arvatkaahan teinkö! kielto oli kova ja jyrkkä, joten kahlasin postilaatikolle aino-tossut täynnä lunta aamulehteä hakemaan, ja aamupäivällä jäin portille auton kanssa jumiin, siinä pientä kiukunpoikasta jo nousi, mutta sainpas kun sainpas auton pihalle. illalla mies sitten teki työpäivän jälkeen kamalat työt, kun koko päivän sateli lisää.
pikkasen aamulla rupesi pelottamaa tää oireettomuus :| . mulla ei ole edes testiäkään kotona, en ole kyllä miettiny vielä, että käynkö kuitenkin veritestissä vai luotanko kotitestiin.
 
Ciana:lämmin :hug: sinulle.Tiedän täysin miltä tuntuu.

Helinäkeiju:menkkamaiset vihlailut voi lupailla oikeinkin hyvää.Mulla on meinaan plussakierroissa ollut kipeä maha.Aina tullu menkkamaisia vihlaisuja pitkin piinailuja ja tissien arkuus on ollut yksi merkki kanssa.Tosin rinnat voi tulla araksi Lugesteronistakin...

Mä olen täällä palstalla kasaamassa päätäni, vaari kuoli tänään :'( :'( Yritän muita asioita puuhailla tänään jotta pää pysyy kasassa.Niin paljon ajatukset meni sekasin että mies joutu muistuttamaan synarelasta en olis muuten muistanut mikä on multa aikasta hyvin...Tsemppiä kaikille piinailuun ja odottamiseen.Helinäkeijun plussaa jään tänne odottamaan.
 
Tervehdys kaikille!
Palasin matkoilta, ja sairastuin reissulla kunnon keuhkikseen! Ja nyt on sitten antibioottikuurit ja menopurit popsittu ja piikitelty vuorotellen. Otin lääkkeet käsimatkatavaroihin. Eikä niiden kanssa ollut kummempia ongelmia, kun ylimääräiset sydämen tykytykset tsekkaukessa.. Aloitin pistokset siis matkalla ja aikataulu meni muutaman tunnin sekasin, kun en sitten koneeessa arvannut alkaa sotkemaan niitä menopurin annoksia. (150iu)

Kävin tänään ultrassa ja nyt sitten sain uuden coctgailin, mukaan otettiin myös puregon ja parin päivän päästä aloitan vielä orgalutroninkin, eli hormoonit senkun lisääntyy. Pistoksia on sitten 3 kpl kerrallaan!! Argh, minä piikkikammoinen! Siihenhän vierähtätää pitkä tovi, kun saa ne iskettyä. Sitten maanantaina menen jo tokaan ultraan, ja tsekataan vaikutusta..

Täällä on paljon tapahtunut kun olin poissa.. Tsemppiä kaikille piinaajille ja pääpystyyn murtuneille! :hug:
 
voi elämä, mie ajattelin ettei mun työpäivä lopu ikinä! heti ovella alkoi tajuton päänsärky ja väsymys :LOL: :whistle: . pää oli koko illan kuin haminan kaupunki ja olo muutenkin tosi tukkonen, toivottavasti äitini flunssa ei ole minuun iskemässä.

Alexandria; otan osaa suruusi :hug: :hug: . läheisen pois meno äkillisesti on rankkaa, vaikka kyseessä vanhempi ihminen. minä ammatikseni hoidan vanhuksia, ja asukkaan poismeno tuntuu minusta vaikealta, vaikken ole omainen.

Kris; hyvä, että reissu meni hyvin ja sait aloitetuksi pistelyn.
 
voi kun täällä on hiljaista!
Alexandria, miten olet voinut? :hug: :hug: :hug:
täällä samat fiilikset kun eilenkin, päätä särkee edelleen, sillee jomottavasti. työmotivaatio aika nollassa, ja kohta sinne pitäisi lähteä. ja koko viikonloppu myös töitä.
eilen sorruin nukkumaan käydessäni kamalaan asiaan, minä mielessäni juttelin viirulle ja pesoselle, että sinnitelkää. :LOL:
 
noh, kirjoittelempa aikani kuluksi kuitenkin.
pp9 siis menossa ja eilen illalla laskin kauaksiko mun luget riittää, niin pitkälle voin venyttää testaamista ennen kuin loppuvat pallerot. pelko ja paniikki kun iskivät, etten voi testata vielä pp14. arkajalka minä!
no joo, päänsärky jatkuu edelleen, nokka tukkonen ja taas heräilin kesken unien. kohta pitäisi töihin suunnistaa, kurjaa kun ulkonakin ihana keli, että koiran kanssa olisi ihana lähtä ulkoilemaan miehen kanssa.
 
Helinäkeiju kiitos osanotosta :hug: Täällä sitä pusketaan eteenpäin,parempi vointi on mutta aina silloin tällöin ikävä ja kaipuu hiipii mieleen.Vaari oli mulle isän korvike kun omaa ei ole ollut yli 20 vuoteen...Kyllä tämä tästä ajan kanssa.

Synarelaa suihkuttelen 5 päivää ja oireita ei ole ollut.Ei kyllä ollut edellisilläkään hoitokerroilla.Muhun ei kai kovinkaan paljon vaikuta noi hormonit.Siis henkisesti... :LOL: no viime hoitokierrosten mukaan ei ne hormonit näytä vaikuttavan muhun fyysisestikään... :LOL:
Helinäkeiju:miten sä maltat olla testaamatta?Mä olen aina ollut kauhea hätähousu ton testaamisen kanssa ja pp10 viimeistään olen testaillu...Pitää saada tietää heti...
 
Alexandria: miten maltan olematta testaamatta, jaa. ihan silkasta epäonnistumisen pelosta. minua aina niin kovasti pelottaa katsoa se tyhjä testi, aina ja aina uudestaan.

mulla tänään pp10. kamala aika on menny nopeasti! rintavarustus on samanmoinen kun aina, nukun edelleen huonosti, suu on jatkuvasti kuiva (töissä, niin kuiva huoneilma), vessahätä, kun tietysti sitä vettä litkii. vihloo, välillä todella kovaakin. jotakin valkkari?luge?vuotoa on, ehkä lisääntynyt. mutta, en testaa ja teen aina yleensä vain yhden testin ja lopetan luget samantien. niin, ja se menkkamainen jomotuskin on mukana. otä näistä sitten jotain selvää :LOL: :kieh:
 
Alexandrialle lämmin osaanotto :hug:
HelinäKeijulle plussatuulia täältä haluan taas välillä puhallella. Vitsi, että sulla on nyt tosi jännät päivä edessä. Mikäs se virallinen testipäivä `sulla onkaan?

Itse täällä elättelen toiveita, josko suurennettu Puregon-annostus vielä pistäisi rakkulat kasvuun ja keskiviikkona jotain kerättävää löytyisi. Melko miedot ovat vielä nuo alavatsatuntemukset tai siis samanlaisina pysyneet koko piikittelyn ajan. Ihan mielettömästi jännittää/panikoittaa tuo tuleva punktio tai tarkemminkin se, että päästäänkö jotain keräämään. Melko mieto vaste kun perjantain ultrassa oli nähtävissä. Huomisiltana sitten vuorossa Pregnyl ja sitten ei voi muuta kuin vain toivoa! :ashamed:
 
pp11 menossa. torstaina siis mun virallinen testipäivä olisi, :attn: olisi jos vaan uskaltaisi. testiäkään mulla ei vielä ole kaapissa polttelemassa. mulla riittää luge pallerot maanantaihin, niin ennen sitä on joka tapauksessa testattava.
äsken tuli hentoinen paha olo, OMA VIKA mitä vetelin karkkia ja sipsejä kaksin käsin naamaan :headwall: . oikeasti tuli pikkasen syötyä liikaa.
välillä mahasta ottaa tosi kovaa, taitaa olla tulossa elämäni kipeimmät menkat.

EllaElias: toivottavasti rakkulat ottais loppu kirin. ei mullakaan ollu kovin paljon tuntemuksia ennen punktiota. ja lähtökohta oli, että jotain 6 RAKKULAA vain olisi ollut. mullahan nostettiin menopuria loppupäiviksi ja lopulta punktiossa oli 13 rakkulaa, mutta vain 7 solua.
tuloksen tietää varmasti vain keskiviikkona punktion jälkeen.
 
Helinäkeiju:Noi sun oireet kuulostaa NIIN tutuilta plussaoireilta...Mutta ymmärrän kyllä miksi ei vielä uskalla hehkutella/kovasti toivoakaan...Pidetään peukkuja että noi oireet olis sitä itseään! :D

Ellaelias:Tsemppiä punktioon ja toivotaan että siellä olis paljon punktoitavaa!Vaikka kaikki aina sanoo että se yksi solu riittää niin mulla on ainakin ittelläni semmonen olo punktiossa että "joo se yksi solu riittää mutta olishan niitä kiva saada pakkaseenkin jos se yksi solu joka riittää niin ei kiinnitykään..." :kieh:

Oma napa:Kävin tänään apteekista hakemassa lisää synarelaa ja Puregon ampullan sen 900IU. Taas tyhjeni kukkaro kummasti...Yhteensä ne oli 640e ja siitä meni kela korvauksia suoraan 250e.No mutta eiköhän se ole rahanväärti tämä asia kun sitten siitä vaan saisi tulosta. :D
 
HelinäKeiju: Toivotaan toivotaan, muuta ei voi tehdä! Ja voi vitsi, että sulla on jännät hetket. Nyt täältä lähtee megaluokan plussapuhallukset! :heart:

Alexandria: Kiitoksia tsempityksestä! Sitähän minäkin olen panikoinut, että jos ei mitään saada pakkseen, niin oltaisiin taas askeleen lähempänä sitä karua todellisuutta, että hoidot tulee päätökseen liian nopeasti. Onneksi mieli on nyt keskittynyt toistaiseksi pohtimaan noita rakkuloita ja niiden kypsimistä, niin ei punktioon toimeenpiteenä ole vielä ehtinyt valmistautua, eikä panikoida. Mä tahtoisin jotenkin luottaa siihen, että selviän siitä kipulääkkeiden voimin. :/ Katsotaan vaan millainen hirveä paniikki huomenna iskee ja tuleeko sitä sitten enää nukuttua seuraavana yönä.
 
Täällähän on jännät päivät monella.
Onnea Helinäkeijulle testailuun!
Toivotaan Ellaeliakselle sopivasti punktioitavaa!
Alexandrialle osanotto ja jaksamisia hoitoihin!

Itse olin tänään seuranta ultrassa ja puregon annosta nostettiin 225 yksikköön ja suunnitellusti seuraava kurkistus perjantaina. Ei ollut parhaat mahdolliset näkymät tänään, isompia soluja vain kolme ja muut liian pieniä. Lopuksi lääkäri totesi että ihan hyvältähän siellä loppujen lopuksi näytti. Ota siitä nyt selvää oliko vai ei...Arvioitu punktioaika nyt ensi viikon ke-pe. Toisaalta en toivoisikaan liian paljon soluja, mutta olisihan se ihan suotavaa saada pakkaseenkin jotain. Mutta ei auta kuin odotella ja sittenhän sen näkee kuinka tässä käy.
 

Yhteistyössä