IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tunnistan tuttuja ajatuksia risukasa sinun mietteistä ja sydämeni oikein rutistuu surusta sinun puolestasi niitä ajatellessa.
Kirjoitin ennen esikoista, hoitojen aikana blogia, jonne kaadoin aikalailla sen ahdistukseni. Nyt sitä lukiessa muistan niin elävästi sen kaiken.
En todellakaan halua sinne mustuuteen enää. Sinne katkeruuteen ja suoranaiseen vihaan niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat kykeneviä saamaan lapsia.
Minä pakenin raskaanaolevia ystäviä blogiin, jonne sain sitten katkeruuteni vuodattaa. Ja se kyllä auttoi omalla tavallaan.
Blogi päättyi melko vähäisen kirjoituksen jälkeen sitten lopulta kuitenkin siihen plussaan.
Jos vanhat ajatukseni kiinnostaa, niin ne löytynee vielä faithlessfuture.blogspot.fi

Sinulle toivon hyviä asioita, uskoa ja valoa päiviin. Ja toivon, että lopulta kuitenkin se plussa piirtyy sinne testiin.
Sinä olet niin ansainnut sen :heart:
Voimia katkeruuden keskelle.

Mandala olen huomannut myös, että raskausuutiset tulee sellaisina aaltoina ja joskus sitä saa ihan urakalla piilotella facebookista väkeä, kun ei vaan jaksa.
Ja ihan samanlaisia raskauksia minunkin tuttavapiiristä löytyy, etten voi kuin ihmetellä mitä ihmiset ajattelevat.
Toisaalta, eipä sitä tiedä mitä kenenkäkin elämä on.. mutta jotenkin tuntuu, että ..
Noh. Katkerana täältä huutelen, että "älkää nyt hyvät ihmiset jatkuvaan niitä vauvoja pukatko, kun edellisetkin on hoitamatta".
Huhhuh.

Omassa navassa
on hiljaista. Ovulaatio tuskin on tulossa, mut olen sitä "huviksi" tikutellut sen lisäksi, että mittaan aamulämpöjä. Aamulämmöillä saa sit varmisteltua, jos se sattuu tapahtumaan se ovis.
Mut tuskin.
Harmittaa, kun taitaa sittenkin siirtyä passi syksylle.
Pakko myöntää, että vaikka olen siis valmis elämään asian kanssa, että lapsia ei välttämättä tule sen enempää, niin haluaisin silti tämän vaiheen edes kohtuullisessa ajassa ohitse elämässä. Sitä asiaa ei voi hyväksyä ennen kuin tämä tie on käyty loppuun.
Kauhuskenaarioksi on noussut se ajatus, jossa seuraava hoito päästään tekemään vasta vuoden päästä, kun passit vaan venyy ja venyy.
Ei auta kuin toivoa parasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Kiitos RiiMini :heart: ja myös Mandalalle myötätunnosta :heart:
Täytyypä käydä lukemassa joskus blogiasi, vaikka nykysin yritänkin olla vajoomatta enää syvemmälle synkkiin ajatuksiin.. silti joissain tilanteissa, niinkun tänä aamuna se kaikki kuona vaan kumpuaa yhtäkkiä esille jostain.
Joskus aikoinaan kun kavereilla alkoi olla raskauksia ja ite oli jo uponnu tähän mustaan maailmaan, yritin saada erään ymmärtään miltä musta tuntuu, miks oli pakko ottaa etäisyyttä ja linkittelin sille mm. lapsettomuusaiheisten blogien sarjakuvia. Siitähän sen raskaanaoleva mieli järkytty ja oli suorastaan loukkaantunu että mitä mä sille tollasta hirveetä synkkää paskaa lähetän!! Eikä siinä mun mielestä edes ollu mitään pahimpia juttuja.. (no kieltämättä tää oli vähä karumpaa settiä..! Mutta niin osuvaa.. Meinasin kaatua ) sen jälkeen huomasin että on aivan turha tilittää niille ja yrittää saada ketään sellasta tajuaan tätä joka ei oo ite samaa kokenu....antaa olla.
Nykyään ja jo monta vuotta on yrittäny keskittyä enempi muihin asioihin, vaikka eihän tätä ikinä kokonaan pakoon pääse, ja täällä tulee lueskeltua vähintään sillon tällön vaikkei itellä just mitään hoitoo oiskaan menossa. Tv:stä jos tulee jotain aiheeseen liittyvää, esim. ivf-hoidoista niin vaihtuu heti kanava.. se vaan on liiankin tuttu aihe että on kurkkua myöten täys ja tulee jo korvistakin pihalle...kyllä se lopullinen kyllästyminen varmaan jossain vaiheessa tulee. Eikä välttämättä oo niin kovin kaukanakaan enää. Sitten tulee taas se ajatus, että entä jos kerran vielä, jospa se oiskin juuri Se kerta...? Niinkun enkeli ja piru olkapäillä, toinen käskee upottaan kirveen jo johonki mariaanien hautavajoamaan ja toinen houkuttaa kurkkaan vielä seuraavankin nurkan taa, jos se ei vaikka oiskaan tyhjä..
Toisaalta tuntuu välillä ettei oo edes oikeutta olla näin katkera, kun kuitenkin on "vaan" sekundaarilapseton. Ja tottakai sitä on kiitollisempi kun mistään että on saanu sen mitä on...mut alunperin kun haaveili siitä ydinperheestä ja vähintään 5 lapsesta, niin oisko tää kaikki jotenkin siedettävämpää jos ois halunnu alunperinkin "vaan" 2 lasta? No, suur-ydinperhehaaveet on haudattu jo aikoja sitten, uutta miestä ei oo ilmaantunu eikä enää se toinen lapsikaan kovin todennäköseltä näytä.

(lisäys)
Pitihän sitä blogia käydä vilkasemassa, ja kylläpä uppos varsinkin se kirjotus "Haluan elämäni takaisin! Lapsettomuus pilasi elämäni." jne.! Ollaan muuten 'päästetty helvetti valloilleen' samoihin aikoihin, keväällä 2006.. ;) sillon se alamäki täälläkin alkoi, eikä loppua näy.
 
Viimeksi muokattu:
viima onneks olkoon :)

Itekki oon huomannu viimeisen vuoden aikana fb:ssä kovan vauva-buumin. Tuntuu että kokoajan joku ilmottaa olevansa raskaana tai synnyttäneensä.

Tästä kierrosta tuli testailun suhteen lyhyt. Ehin tehdä kaksi pc:n ovistestiä ja tänään ekan digin joka hymyili. Josko ke pääsis PAS:iin.

Ps. Uus auto on oikee unelma :D
 
Ellae Pe varmaa voi olla mahdollinen, kenties PAS hoidolle, mut la su en usko et naikkarilla tehdää mitään, ku ei ees inssi hoitoja tehdä silloin. Näin olettaisin, mutten oo varma. Tosin oon itse menossa vasta huhtikuulla PAS hoitoon nii oon viisaampi..

Kaippa nää hoidoissa käytettävät lääkkeet, voi lisätä masennusta ja ahdistuneisuutta myös. Ja kun jotai kovasti haluu ja ei onnistu ja muut onistuu kyllähän se epäreilulle tuntuu, mutta ei siihen voi jäädä rypemään, tulee muuten lopullisesti hulluksi.
Ja sellaiset, jotka on saaneet lapsen tosta vaa, ei ne varmasti ymmärrä täysin mitä joutuu läpi käymään. Hoidot sinänsä ei nii kammottavaa, mutta se henkinen jännitys, onnistuuko tällä kerralla vai ei, se on se kaamein. Vaikka kuinka aattelis neutraalisti ja yrittäis unohtaa, ei sitä pysty, ku pitää jotai lääkettä tökkiä itteensä ja sit pelkää koska se menkka sieltä valuu..Se on kyllä raskasta. Kuukaudesta toiseen samaa, plus se että taistelet ajoista milloin hoidot voidaan tehdä.. Eihän se oo luonnollista. Henkisesti tosi raskasta.

Mulla jo olo et haluun jonnekki pois tässä kuussa ku ei hoitoja, jonekki mis vois ihan unohtaa kaikki hetkeksi. Tekis hermoille varmasti hyvää.
 
Viimeksi muokattu:
Riimini, Mandala, risukasa jossain vaiheessa arvostin enemmän sellaisia ystäviä, jotka suoraan tunnustivat etteivät voi kuvitella mitä lapsettomuus tai voivat kuvitella, mutteivat kuitenkaan tiedä mitä se oikeastim. Arvostin, niitä enemmän kuin sellaisia jotka kuvittelivat kokeneensa lapsettomuutta, kun lapsi olikin sylissä vasta 2 vuotta siitä kun alettiin yrittämään.

Ellae naikkarilla ei tehdä viikonloppuisin mitään ja punktiotkin ma-ke ja pe, ei torstaisin.

Voi Viiva mikä tilanne :/ Huomenna sitten kuulet!
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
RIIMINI, MANDALA, RISUKASA . Kyllä. Juuri noin. Ajoittain on hyvä fiilis ja välillä sivulliset kärsii mun pahasta mielestä. En oo koskaan oikeen ollu lasten kans tekemisissä kun oon suvun kuopus, mutta nyt en yhtään jaksa leikkiä kahvikutsua jonku toisten lasten kanssa.
Eräätkin kummilapsen synttärit viikonloppuna jossa yli puolet naisväest raskaana. Juhlat helvetistä...Ähkivät rivissä siinä sohvalla kun ei voi olla mahallaan eikä voi olla selällään ja innostuneet isät vertiali sielä naistensa raskausoireita ja serveerasivat vettä, teetä, ja kakkua.
Otti vähän koville jo miehellekki tuo tilanne. ikään nähny sitä noin synkkänä.

Viivaaa, tänään saat tietää :)
 
Naikkarilla Hesassa ei tehdä siirtoja viikonloppuisin. Taitavat vain yksityiset niitä tehdä viikonloppuisin.

Onnea plussanneille taas! Hieno juttu.

Täällä on 9 päivää 5 päiväsen blastokystin siirrosta. Ajattelin huomenna testata jo, koska 2 raskaustestiä odottamassa. Virallinen päivä olisi keskiviikkona, mutta varmasti näyttää huomenna jo oikein. KP27 päivä ja menkkoja ei ole vielä näkynyt. Pientä juilintaa tuntuu alavatsassa. Joko menkat ovat alkamassa. Yleensä on tuoresiirroissa menkat alkaneet kp 28 ja ennen varsinaista testipäivää jo.. Jänskättää
 
Mitä ihmettä, mun viime viikkoinen kirjotus ei oo tullu tänne, tai ainakaan mä en sitä löytäny :stick:

Onnea plussanneille:heart: Ja tarrasukkia matkaan suuresti!
Untuvikko Kyllä se jo näkyy tuossa vaiheessa, joten testiä kehiin vaan :) Jännää!

Täällä tosiaan keskiviikkona ultra ja siellä jos kaikki hyvin, niin Luget taas kehiin ja 6 päivää myöhemmin siirto.
Tällä hetkellä en kerkiä hirveesti koko asiaa murehtimaan kun teemme talokauppoja parasta aikaa :)
Mutta ajattelen niin että tää ei onnistu ja jos tän kaiken keskellä onnistuukin, niin sit ollaan super ilosia... :) Mutta niin kuin taustat tiedetään, uskoa loppuun kestävästä raskaudesta ei tällä hetkellä ole...

Tsemppiä kaikille taspuolisesti :)
 
Wauuuu oiskohan Viivalla tulossa kaksoset kun noin suuri hgc määrä :D Mulla työkaverin vaimolle tuli IVF hoidosta yllätyskaksoset. Sanoi että luonnolla ollut asiansa jotenkin kummallisesti. Kai niillä sitten siirretty yksi alkio silloin.

Läiti toivotaan hyvää ultratulosta, jotta pääsette uuden PASsin touhuun sitten!

Mä olen vain hyvin vähän kommentoinut ystäville, ketkä hoidoista tietää. He ovat aidon surullisia ettei meillä ole onnistunut, ja toivovat kovasti että natsaa nopeasti. Sanon vaan yleensä 'kiitos paljon' enkä jaksa alkaa avaamaan muuten mitään kummempaa kuin korkeintaa mitä IVF toimenpiteenä tarkoittaa kokonaisuudessaan. Koska veikkaan, että käy kuten risukasalla että sieltä ei ymmärrystä löydy sitten sillä tasolla. Toisaalta ei se kenenkään ulkopuolisen ymmärtämys tätä paskatilannetta auttaisikaan, you know.
Tänään on kyllä aika paska fiilis. Pp7 ja aivan tuttu meininki eli pientä kivistystä mahalla ja rinnat kipeät vain painaessa. Ne muutama eka päivää on aina ihan jees siirron jälkeen, nyt on alkanut aina haluamaan että aika hidastuisi tai pysähtyisi kokonaan sen pp5 jälkeen, en mä vaan haluu tietää.. En tiedä alkaakohan tässä siirtomäärät kasautumaan tuonne mielen perukoille vihdoin, koska välinpitämättömyys tai vitutus on vaihtunut nyt ainakin tällä kertaa surullisuudeksi ja itkettääkin.

En muista missä täällä ja kuka sen joskus sanoi, mutta olen täysin samaa mieltä. Antaisin koko omaisuuteni tai tekisin ihan mitä vaan jos joku pystyisi kertomaan 100% varmuudella että jos koskaan onnistuu että milloin se onnistuu. Se voisi olla vaikka tästä vielä kymmenen IVF:n jälkeenkin, mutta sen kyllä kestäisi kun tietäisi.
Riiminin blogissa sanat "toivo on pahin mahdollinen kidutuskeino" osui ja upposi aivan totaalisesti.
Ja sun teksteistä tuli mieleen parinkin kaverini perus idioottikommentit joskus aiemmin "älä stressaa ja ajattele liikaa niin kyllä se siitä". Toinenkin näistä on äiti, ja tullut tietysti ensimmäisestä kierrosta raskaaksi. Ei mulla tässä vaiheessa enää mitään muuta oo mielessä noihin kommentteihin kuin "m.i.t.ä. vittua....!" Toisella taas on ollut asiakas kuka stressannut hoidoissa ravaamisesta ja tullut raskaaksi heti kun hoidot oli vuosien yrittämisen päässä lopetettu. Noh milläs helvetillä minä luomuraskaaksi ilman johtimia tulen... Eli ei paljon rohkaise tuollaiset tarinat.

Noh tällainen päivä tänään sitten.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Isot onnittelut Viiva!! :)

Mulla on sama olo, että jos joku vaan pystyis sanomaan varmuudella että onnistutaan niin kyllähän näitä hoitoja jaksais tahkota mutta kun ei varmuuta ole ja se tuo pahan olon :|

ON: punktiosta kotiuduttu ja rakkuloita tulo 21, toivotaan että soluja löytyy ja hedelmöittyisivät myös hyvin, huomenna väliaikatietoja. Torstaina sitten siirtoon =) Kokemuksena oli punktio taas ihan ok, ei suuremmin kipuja tai mitään. Nyt vähän epämukava olo ja vähän tihkuttaa verta.
 
Isosti Onnea Viiva :flower:

Se ois sitten kp1.eli ensimmäinen icsi meni reisille.V.....aa niin kuin pienessä kylässä :(
No...vähän arvelinkin,ettei ekalla tärppää,mutta silti...pieni toiveen jyvä iti.Kun tuota ikääkin on jo hitusen päälle 40, luomu seksiä 8 vuotta, hoidossa 2 vuotta,johtimet poistettu,endo painaa pahasti...Onneksi Ukko on sentään priimaa.No,kaise pitää keskiviikkona vielä verikokeessa käydä ja sitten alkaa taas rumba alusta.Saas nähdä meneekö 2.kerta sitten syksylle... :'(
 
Ihanaa, täällähän on plussauutisia :heart::heart: Onnea suuresti kaikille plussanneille. Ja turhaan viiva84 olit niin pessimistinen, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Itse olen tarkoituksella pysynyt taustalla, kun tuoresiirtoon ei päästy. Ei ole siis ollut mitään kerrottavaa tässä välissä, eikä oikeastaan ole nytkään muuta kuin, että tuolta maaliskuun PASsilaisista mun nimen voi poistaa. Tänään oli PASsin suunnittelukäynti ja näyttää siltä, että meidän eka siirto menee toukokuulle, riippuu tietty miten nämä luomumenkat tästä nyt tulevat. Jos menee yhtään niin kuin pitäsi, niin ollaan just kriittisin aika kp 10-20 laskemassa mäkeä pohjoisessa eli siinä jää ultrat ja siirrot tekemättä. Ärsyttää ja harmittaa, mutta minkäs teet. Elämää on pakko elää ja tehdä suunnitelmia, aina ei voi miettiä että mikä vaihe hoidoissa on milloinkin menossa.

Mutta siis mä pysyn edelleen taustalla eli käyn lukemassa, mutta en juuri jaksa kirjautua kommentoimaan. Niin ja siis meillä PAS tehdään hormonaaliseen kiertoon, kun ovulaatiota tuskin saadaan luonnollisessa kierrossa kiinni...

Onneksi aurinko paistaa ja vähän piristää mieltä, muuten tämä taival ja ainainen odottaminen tuntuu raastavalta.

Kaikille onnistumisia hoidoissa ja mukavaa alkukevättä. :)
 
Paljon onnea viiva!!:flower:
Ja jännään täällä untuvikon puolesta!
Ninnili:hug:

Täällä alkio siirrettiin perjantaina ja heitin kirveen kaivoon jo lauantaina. Huomasin la 3 nuppineulanpään kokoista rusehtavaa pistettä lutinuksen seassa ja mielestäni se oli siinä... Aika säälittävää näin jälkeenpäin:LOL: ajattelin siis vuodon jo alkavan niinkuin viimeksi jo pp4. Ja mulla oli siirron jälkeen kauheita kipuja mahassa ja selässä ja aattelin että menkat ne sieltä tulee tai sitte mulla on joku kauhee sairaus.
La ja su välisenä yönä en voinut nukkua kunnolla kun mahaan koski ja kaikki liikkeet sattui jopa se kun mies liikkui vieressä:) pissalla käynti sai aikaan painontunteen tai jonkinlaisen kivun kohdun alueelle. Sitten sunnuntaina kello kahden jälkeen aloin huomaamaan että kivut ovat vähenemään päin tai jopa kadonneet?? Ja eivät ole tulleet vieläkään takaisin ihan täysin.
Mitähän tämäkin on? Kummallista...
AI niin, olen siis valittanu lääkärille siitä vuodosta joka alkoi jo niin aikaisin. Hän ei ensin ottanut sitä tosissaan, mutta kun menin siirtoon hän kirjoitti minulle pregnyliä pistettäväksi pe ja huomenna ti. Onko kellään muulla ollut? Kyselin täällä siitä gonapeptylistä kun aioin pistää sen mutta en nyt sitten tiedä kannattaako kun on tuo pregnyl?
Ja siirto tilanne oli muutenkin outo. Kun menin huoneeseen lääkäri oli jotenkin omituinen ja hiljainen, ajattelin ensin jonkin olevan vialla. No se sitten vain kuitenkin kysyi että osallistunko sellaiseen uuteen tutkimukseen, missä he alkavata tutkia kohdun supistelua ennen siirtoa ja sen jälkeen. Suostuin, mutta tuli heti sellainen olo että minussa on joku vika ja sitä ei kerrota minulle. Kysyinkin että onko näin, mutta sanoivat että ei kun tämä on vaan tämmönen tutkimus.. No kaksi lääkäriä katsoi ja kohtu supistelli ennen siirtoa, sitten alkio sisään ja kävin pissalla ja odottelin hetken ja taas katsottiin ja se supisteli. Kysyin varmaan miljoonasti että olenko jotenki epänormaali, en kuulema, mutta mielestäni en saanut siihen oikeaa vastausta.
Olin kuulema ensimmäinen tutkittava...
 
Flow: Huutelen täältä taustalta, kun lueskelen teidän jokaisen taistelua hoitojen keskellä ja kun kyselit tuosta pregnylistä siirron jälkeen, niin minä tässä viidennessä siirrossa sain puhuttua itselleni tukilääkkeeksi pregnylin. Pistin myös gonapeptylin oletetun kiinnittymisen aikoihin. Lääkäri sen laski mulle alkion iän mukaan, koska pitäisi kiinnittyä. Enää en suostu muita tukilääkitystä ottamaan. Raskauduin siitä viidennestä siirrosta ja lugesteronit ei käy mulle. Mun mieli hajoaa niistä ihan täysin ja musta tuli lähes suljetun osaston tavaraa:) Jos teillä jollain on siirron jälkeen mieli aivan musta, niin se johtuu lugeista, lutinikset kai samaa tavaraa. Lääkärit ei sitä kerro, mutta ne vaikuttaa osalla todella voimakkaasti mieleen. Mikä rauha olikaan kun tajusin jättää ne pois. En vaan heti yhdistänyt sitä siirron jälkeistä fiilistä lugeihin, vaan ajattelin sen kuuluvan piinapäiviin ja siihen, että se odottaminen ja epätoivo vaan ottaa täydellisen vallan. Mulle tuo pregnyli toimi ja mistä sitä tietää, mikä johtuu alkiosta ja mikä tukilääkityksestä, mutta ei ainakaan niissä fiiliksissä missä minä olin, voi kukaan raskautua, sen verran oli varmasti keho täynnä negatiivista energiaa. Puistattaa kun ajatteleekin niitä fiiliksiä.

Onnea teille iso sylillinen jokaiselle matkaan ja älkää luopuko koskaan toivosta.
Terv. Kiela ja Taimi rv 23
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt
Zoona # 2011 # ensimmäinen # selittämätön

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu
Piikit ja punktiot:
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
epplu 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, 2.ICSI, Gonalf, Orgalutran, Ovitrelle+Luget, punktio vk10-11
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Nenna81 1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä) Siirto 12.3
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Sofi12 2.ivf 2.PAS
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Huhtikuu
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Jännää

Piinailijat: :snotty:
Bonniemoi 3.3 (1.IVF 2. PAS)
viiva84 6.3 (2.IVF)
Patsuli 11.3 (5.ICSI)
Mandala 17.3. verikokeen tulokset (1.IVF 4.PAS)


Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maalliskuu 2015
Zoona 2.IVF

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Onnea vielä viiva hyvästä arvosta!
Pahottelut negoista ym. huonoista uutisista!

Retikka Kuulostaa todellakin perhejuhlilta suoraa helvetistä! Mä oon jo aikoja sitten sallinu itelleni sen itsekkyyden etten osallistu mihkään pallomahojen vauvakarkeloihin yms. jos ja kun ei vaan jaksa...miks turhaan kiduttasin itteeni. Oisin varmaan tollasissa juhlissa kääntyny heti ovelta takasin jonkun tekosyyn varjolla tai jos oisin tienny etukäteen raskauksista niin oisin tullu just "kipeeks" sillon :D Onneks mua ei pahemmin olla kutsuttukaan enää viime vuosina mihkään ristiäisiin, saati kummiks tms. Toisaalta ei kummiudesta oikein ois kehdannu kieltäytyäkään jos ois pyydetty, sitten varmaan ois pakottanu ittensä meneen vaikka hammasta purren. Yrittäny ajatella että ei se nyt ton lapsen tai kenenkään muunkaan vika oo etten mä saa enää sellasia..

Läiti, samoin täällä, ei se 2 viivaakaan vielä takaa yhtään mitään....jos ennen km-kokemusta uskalsi varsinkin sykkeen näkemisen jälkeen luottaa että todennäkösemmin kaikki menee hyvin, niin nykysin tuntuu että todennäkösemmin EI mee...jos ne viivat vielä joskus näkyy.

Mandala On kuultu täälläkin kaverilta toi "lopeta stressaaminen" -klisee.. itehän sillä oli hirvee tuska ja greippimehut, ovistikut ja vaikka mitä käytössä heti toisessa kierrossa kun ekasta ei tärpänny! Ja muistan ne katkerat lapsijututkin niihin aikoihin.. :mad: sai vaan mitättömän pikkuriikkisen hippusen esimakua siitä mitä tää voi mulla olla kun samaa paskaa jatkunu 9 vuotta..!

Tällä viikolla meen siihen amh-verikokeeseen (fsh:ta tai mitään muuta ei katota), sekin maksaa "kivat" 80e.. miten voi yhdellä verikokeella olla tollanen hinta. Vaikka pisara meressä se nyt näissä muissa kuluissa on.
Infektiotestitkin pitäs ottaa mutta aattelin kysyä käykö se mikä otettiin sillon raskausviikoilla elokuussa, jos on samat hiv, hepatiitit jne. mitä tutkitaan? Yritän saada ne kokeiden tulokset labrasta nyt amh-testiin mennessä ettei tarvis vielä ottaa sitä uudestaan (sekin ois 40e) ja ois siitäkin elokuisesta turhuudesta nyt edes joku hyöty. Niin ja ettei tarvis mennä hakeen neuvolasta niitä..
Suunnittelu parin viikon päästä ja ehkä jo enskierrosta uus hoito jos sopiva luovuttaja löytyy.. ei varmaankaan oo se sama kun viimeks mutta nyt ei kuulema oo siittiöistä pulaa, eli tuskin sen takia ainakaan viivästyis. Yks ja tarvittaessa kakskin välikiertoo menee tosi nopeesti, ainakin siltä tuntuu nyt syksyn useiden kuukausien km-toipumisen jälkeen.
Viime aikoina ruvennu miettiin että pitäs varmaan keskittyä enempi taas muuhunkin elämään, esim. seuranhakuun.. kun oikeestaan koko viime vuos meni enssijasesti omissa hoitokuvioissa ja tietysti siinä raskaudessa ja sit sen jälkihoidossa. Ois niin ilonen jo siitäkin jos löytäs pitkästä aikaa jonku vakituisemman jutun ja vois antaa luonnollekin vielä sen äärimmisen epätodennäkösen mahdollisuuden joka kuukaus.. sekin ois jo paljon ja jotenkin lohdullista. Vaikkei mitään tuukaan sillee, niin ois ainaki siihen "hintaan" saanu pelkästään nauttia erotiikasta ym. mukavasta. Eikä vaan nähny vaivaa ravata millon tökittävänä ultrasauvalla, millon jollain siirtopipeteillä, vähän väliä jonotella apteekissa ja odotella kauhulla jopa 6 numeroisia laskuja postiluukusta. Jotenkin vaan NIIN kyllästyny välillä jo tähän kaikkeen!
Joo, ehkä se vois olla lupaus itelle tälle vuodelle...vaikka eipä se oikeenlaisen miehenkään löytäminen helpoimmasta päästä oo, mut ainakin 100x todennäkösempää sekin kun lapsen saaminen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Timjami77 ja Kiela
Ihmeitä tapahtuu, eikä ikinä kannate menettää toivoa. Mulla on ystävä, jolle annettiin lapsettomuustuomio jo hyvin nuorena. Silloisen miesystävän kanssa yrittivät vuosia ensin luomusti ja sitte hoidoilla. Ei tapahtunut mitään ja parisuhde sittemmin kariutui. Nykyisen miehensä kanssa tapahtui ihme ja ystäväni tuli raskaaksi luomusti melko pian seurustelun alkamisen jälkeen.

Lapsettomien kanssa on jotenkin vaikea keskustella näistä hoidoista, sillä itsehän en ole lapseton vaikka tuska ja se lapsenkaipuu ovatkin aivan mahdottomia. Eihän kukaan meistä voi tietää miltä toisesta ihmisestä tuntuu. Miten syvästi häneen sattuu. Omalla kohdallani loukkaavinta ovat kommentit siitä, että minullahan on jo lapsia ja voin olla tyytyväinen niistä jos ei nyt hoidoilla onnistuta saamaan sitä yhteistä. Ei se mene niin. Se tuska ja kaipuu on niin kovaa, ettei se ajatus olemassa olevista lapsista lohduta yhtään. He ovat tärkeitä ja rakkaita (teinejä), mutta he eivät poista sitä kaipuuta yhteisestä lapsesta mieheni kanssa. Joskus tulee sellainen olo, etteivät nämä tunteet ja ajatukset ole oikeutettuja, sillä on niitä joilla ei ole sitä ensimmäistäkään lasta. Silti se tuska puristaa rintaa. Sitten on yksin näiden ajatusten kanssa. Ei uskalla sanoa niitä ääneen, ettei vain loukkaa kenenkään tunteita olemalla "itsekäs".
 
Tänään testattu nega Clearbluella, vaikka huomenna olisi vasta virallinen testipäivä. Punktio oli siis 23.2, siirto 28.2 (5 pvän ikäinen). EN oikein jaksa uskoa, että tuo tulos huomenna näkyisi plussana. Luulisi, että olisi tänään jo näkynyt jos on näkyäkseen.

PItää huomenna nyt kuitenkin vielä testata ja soittaa klinikalla. En tiedä alkavatko heti punktion jälkeiseen kiertoon yksityisellä tekemään PAS:a. Mulla on ollut vähä huono säkä noiden passien kanssa muutenkin. Viime vuoden lopussa meni 2 kiertoa päin persettä, kun ovis tuli vasta kp 18 ja verikokeiden mukaan oli huono kierto. Tuolla yksityisellä käsitääkseni tosin vain ultraavat. Viimeisin PAS pitikin tehdä sitten lääkkeelliseen kiertoon ja alkio ei sitten tietenkään selvinnyt.

Pakastimessa olisi 1 kpl blastoja ja 2 kpl morulaa, joita oli puhe ottaa sulamaan yksitellen edellisenä päivänä ja jos jakautuminen jatkuu, niin siirretään sellainen sitten seuraavana päivänä. Jos sattuu ettei jakaudu tai selviä sulatuksesta niin sitten siirrämme blaston. Mikäli sekään vaan selviää sulatuksesta.

Odotin jotenkin niin paljon tästä hoidosta, koska tukena oli kortsinoni ja gonapeptyl ja kaikki lääkkeet vaihdettiin ja blasto siirrettiin. Lisäksi kilpirauhaslääkitys on nykyään, mutta arvot olivat kyllä viimeksi yli 3 että en tiedä pitäisikö niiden vielä laskea, että kiinnittyminen voisi tapahtua.

Meillä näyttää ongelmana olevan nyt selvästi tuo kiinnittyminen, koska alkiot jakautuivat ja selvisivät blastoiksi/moruloiksi, mutta kiinnittymistä ei tapahdu. Nyt siirrossahan paljastui lisäksi, että kohtuni on sydämenmallinen, joka sekin voi vaikeuttaa kiinnittymistä ja keskenmenojen riskiä. Koskaan aikaisemmin tuosta kohdunmallista ei ole minulle sanottu, vaikka siirtoja tehty 5 naikkarilla ja mahan päältä ultrattu, josta tuo malli olisi kyllä näkynyt. Lisäksi Endo ei tätä yhtälöä helpota. Tuntuu, että kaikki mahdolliset vastoinkäymiset tässä on taas
 
Pahoittelut negan testanneille! :hug:

Pikainen kysymys johon toivon vastausta kaikilta joilla Primolut tai Primolut nor ollut käytössä!!
Otin viimeisen tabletin la 7.3 ja vuodon pitäis alkaa ennen huomista ultraa, mutta pelkään pahoin ettei vuoto ehdi nyt alkaa. Onko muille käynyt niin, että vuoto ei ole alkanut sovittuun aikaan mennessä? Onko hoito peruuntunut vai haittaako parin päivän myöhästyminen hoidon aloituksessa. Olen julkisella hoidossa, joten poli on viikonloppuisin kiinni ja polilla on vain tietyt päivät jolloin tekevät punktioita ja siirtoja.
Pakko laittaa viestiä sinne tänään, että meneekö huominen uä-aika siirtoon vai peruuntuuko koko hoito. En kestä, jos nyt peruuntuu...
 
Untuvikko :hug:

Onko tuolla kuinka myöhään ovis tapahtuu, jotain merkitystä kiinnittymisen suhteen? Itselläni viimekierrossa ovis oli kp 18. Nyt tässä kierrossa kp 15 ja siirto tapahtuu kp 19(3vrk ikäinen alkio tuolloin).
 
jennica sori en osaa sanoa kun en ole koskaan käyttänyt.

Untuvikko voi hitto :( :hug: voin kyllä kuvitella tilanteesi todella hyvin. Olen täysin samaa skenaariota mielessäni pyörittänyt eli tämän naikkarin pakastimen tyhjennyttyä jos kerran mennään yksityiselle ja koko arsenaali käyttöön niin varmasti saisi toiveita ladattua todella kovasti siihen ja pettymys sen mukainen :(

Tuosta sun pohdinnasta tulikin mieleen, että ei meillä välttämättä edes ole kiinnittymisestä kiinni niinku oon miettinyt, kun ei ole kuin se yksi blastoksi asti viljelty. Sekin sulattaessa sisälsi vissiin jotain monitumaista solua, että joutuivat seuraamaan eikä saanut sitä siirrettyä. En nyt edes tiedä onko se pakasteessa vai roskissa nykyään. Eikä ole eka monitumainen mikä sulatetuista tullu, joten voi olla että alkiot on vaan niin rupuja että ei raskaus ala.

flowlle toivottelen onnea! vähän tökerön oloista toimintaa sulla siellä lääkärissä kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä