IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onko kukaan ollut luovutettujen alkioiden hoidossa? Mietin tuota vaihtoehtoa, jos näistä pakastealkioistakaan ei raskautta saada alkuun. En halua luovutettuja munasoluja, koska tuntuisi helpommalta vain ottaa suoraan luovutettu alkio kuin että jännittää, hedelmöittyvätkö alkiot noilla luovutetuilla munasoluilla yms. Meidän klinikalla näyttää olevan 800 € luovutettu alkio. PAS puolestaan 900 €/kerta...
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu
Piikit ja punktiot:
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
epplu 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, 2.ICSI, Gonalf, Orgalutran, Ovitrelle+Luget, punktio vk10-11
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Nenna81 1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä) Siirto 12.3
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Huhtikuu
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Jännää

Piinailijat: :snotty:
Bonniemoi 3.3 (1.IVF 2. PAS)
viiva84 6.3 (2.IVF)
Patsuli 11.3 (5.ICSI)
Mandala 17.3. verikokeen tulokset (1.IVF 4.PAS)


Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Meillä piti olla viiminen pas-siirto tänään, mutta alkio ei selvinnyt sulatusta, että se siitä...:'( Nyt oottelen omalta polilta puhelua, että mitäs nyt..

Untuvikko:hug: Tuosta luovutetuista on oma ketju, kannattaa tutustua siihen..
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu
Piikit ja punktiot:
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
epplu 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, 2.ICSI, Gonalf, Orgalutran, Ovitrelle+Luget, punktio vk10-11
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Nenna81 1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä) Siirto 12.3
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Huhtikuu
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Jännää

Piinailijat: :snotty:
Bonniemoi 3.3 (1.IVF 2. PAS)
Patsuli 11.3 (5.ICSI)
Mandala 17.3. verikokeen tulokset (1.IVF 4.PAS)


Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Flow: .. Raskauduin siitä viidennestä siirrosta ja lugesteronit ei käy mulle. Mun mieli hajoaa niistä ihan täysin ja musta tuli lähes suljetun osaston tavaraa:) Jos teillä jollain on siirron jälkeen mieli aivan musta, niin se johtuu lugeista, lutinikset kai samaa tavaraa. Lääkärit ei sitä kerro, mutta ne vaikuttaa osalla todella voimakkaasti mieleen. Mikä rauha olikaan kun tajusin jättää ne pois. En vaan heti yhdistänyt sitä siirron jälkeistä fiilistä lugeihin, vaan ajattelin sen kuuluvan piinapäiviin ja siihen, että se odottaminen ja epätoivo vaan ottaa täydellisen vallan. Mulle tuo pregnyli toimi ja mistä sitä tietää, mikä johtuu alkiosta ja mikä tukilääkityksestä, mutta ei ainakaan niissä fiiliksissä missä minä olin, voi kukaan raskautua, sen verran oli varmasti keho täynnä negatiivista energiaa. Puistattaa kun ajatteleekin niitä fiiliksiä.

Onnea teille iso sylillinen jokaiselle matkaan ja älkää luopuko koskaan toivosta.
Terv. Kiela ja Taimi rv 23
Aattelinkin että varmaa nää lääkkeet voi pahentaa just tota masentuneisuutta, tosi monella ollut synkkiä fiiliksiä, itselläkin, kuinkahan helpolla ne suostuu vaihtamaan esim. pregnyliin.. Kiitos kun kerroit tästä!
 
Negan saaneille :hug:
Sofi :'( :hug:

Toi on kyl paha kommentti jos kaveri sanoo: Älä stressaa ja kyl se siitä, ja ootte nii nuoria.. sekin joskus se utelu milloinkas teille tulee... töissä sai usein kuulla, silloin töksäytin, ettei ehkä milloinkaan, ei välttämättä saada...Meni hiljaiseksi. Ei kaikki osaa ajatella, jos itse saanut lapset niin kuin kuuluu ja omat lapset saaneet lapsensa helposti, ei varmaa ees tuu mieleen et se ei oo kaikille yhtä helppoa. Kaikki ei ajattele.Lisäys Mut sitten ne rupee säälii, voi että miten pärjään jne.. sekin vähän raivostuttavaa, se sääli, en tiedä miksi. Vaikeeta vaikeeta..tunteitten kanssa.
Tosin oma olo sanomisen jälkee, ei kyl ollu yhtää parempi. Mut ei esim. lapsen teko kuulu ventovieraille, eikä aina tutuillekkaan.
Mua otti yks kaveri päähän, se sano joo ens mennää naimisii ja rakennetaan tää talo valmiiksi ja sitte pari lasta, ja kaikki on tullut ku hups heijaa helpolla.. Se ei ees varmaa tajunnu kun siinä kuuntelin häntä: juu u noin helpolla ku kaikki käviskin..yritystä jo sillo 6v. takana..Ottaisin minäkin noin helpon suunnitelman..Omalla kohdalla menee vain vaikeinta reittiä. Elämä ei aina noin helppoa, valitettavasti. Onko sitten katkeruutta. Kenties, mutta näillä mennään.

Itse en oo hoidoistani kertonut kellekkään, en vanhemmille enkä ystäville. Tänne vähän oon purkanu fiiliksiä ja lukenut muden, jotka oikeesti tajuu tätä..

Parempi ettei sanoisi mitään..No ei kait sillä aina kaikki pahaakaan tarkoita, eivät tosiaan vaan ajattele. Jotkut ei vaa osaa lohduttaa, silloin hiljaisuus paras tai vaikka halaus, se ei loukkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Saako tähän ketjuun liittyä!? Vertaistukea kaipaan kovasti. Meillä siis alkamassa ensimmäinen IVF joko huhti- tai toukokuussa. Yritys aloitettu 6/2013. Haamuplussa kertaalleen tullut 9/2013, sen koommin ei koskaan mitään plussia. Liekö ollut joku virhe sekin. Tutkimuksiin 10/2014. 11/14 laparoskopia ja lievä endometrioosi. Kaikki muu tutkimuksissa ollut mallillaan. Nyt alkaa ensimmäinen IVF tosiaan joko seuraavasta kierrosta tai sitä seuraavasta. Nyt menossa kp 7. Jännittää ihan tajuttomasti että mitä eka IVF tuo mukanaan. Mitään muita hoitoja ei suositeltu endon takia.
 
Untuvikko, Sofi :hug:
liljeby, tervetuloa!

Kai sitä itekin vois vaihtelun vuoks kysyä välillä tota pregnyliä tukilääkkeeks vaikkei mulla nyt luget mitään erikoisempaa henkistä sivuoiretta ookaan aiheuttanu (toivottomuuden ajatuksia taitaa tulla joka tapauksessa sen 3 päivää siirrosta), enkä usko että kiinnittyminen mun tapauksessa lääkkeistä on kiinni. Jos alkio on elinkyvytön rupu niin eipä se auta vaikka ois mitkä aineet käytössä. Mut pääsispä vähän halvemmalla ja vähemmällä vaivalla kun ei tarvis tunkee tahmapalloja. Huono puoli siinä on sit tietysti se testiin vaikuttaminen.
Millonka se (5000iu?) sitten pistetään esim. luomu-pas kierrossa? Lugethan alotetaan pari pv ennen siirtoo.
 
Viimeksi muokattu:
Kiela kiitos kun kerroit tarinasi! Minulla myös tosi masentunut olo siirron jälkeen ja sydämen tykytystä ym... Voi johtua just noista lutinuksista. Minulla siis myös ne pregnylin lisäksi. Ja onnea raskauteesi :heart:
Sofi :hug:

Risukasa mulla pregnyl oli siirtopäivänä 1500iu ja tänään tiistaina sama.

Oliko muuten kellään kokemusta tosta kohdun supistelu tutkimuksesta?
 
flow^ En oo kyl koskaan kuullu sellasesta tutkimuksesta..
En tiennykään et pregnyliä on noin pientä annoskokoo, vai meneekö ne loput vaan haaskuun siitä 5000sta? Miten pitkään se 1500 mahtaa näkyä testissä? 5000ssa varoaika tais olla 10 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Noissa pregnyl annostuksissa on varmasti paljon eroja tilanteen ja klinikoiden mukaan, mutta mulla taussissa määrättiin digin hymyiltyä oviksen 5000iu:tä ja siitä joka kolmas päivä 1500iu:tä ja pienempiä ampulleja ei oo, ku tuo 5000, eli loppu meni aina roskiin, eli aikamoista tuhlausta, mutta niin paljon parempi mieli. Pistin pregnyliä yhteensä 6 piikkiä, sekä siirrosta olisko ollu viis päivää niin sen gonapeptylin. Minähän testailin muistaakseni pp4 lähtien ja seurasin kuinka pregnyl näkyi ja kun viivat alko vahvistua pp 14 kohden, niin itse kyllä tiesin, että raskaus alkanut. Klinikka määräsi testipäivän vasta siirrosta kolmen viikon päähän, ettei varmasti pregnyl enää näy. Minä sain helposti vaihdettua tukilääkityksen, kun sanoin, että 3h lugen laitosta alkaa järjetön ahdistua. Edellisessä siirrossa käytin hiukan pienempää annostusta lugeja, mutta se ei helpottanu ahdistuneisuuteen. Julkisella siis ollaan oltu hoidoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiela, onko sinulla tietoa siitä kuinka tarpeellinen tuo tukilääkitys on hoidoissa? Tai siis itse olen miettinyt, kun minulla hyvä oma kierto lyhyen IVF-kaavan pohjalla, että tuottaakohan oma kroppa sitä keltarauhashormonia ollenkaan? En nimittin tykkää noista lugeista ollenkaan, mut se nyt lähinnä johtuu siitä sulaneesta mömmöstä...

Meillä täällä homma edennyt siten, että kolme solua saatiin kerättyä. Lääkärit sitä harmittelikin, kun viime hoidossa oli kuitenkin se 10kpl ja tasalaatuisempia. Mut punktiosta selvisin hengissä ja kaikki kolme oli hedelmöittyneet. Nyt odotellaan torstaihin, et selviävätkö viljelystä... Niin ja järjetön flunssa iski. Onko kellään tietoa et jos nyt kuume nousee niin pitääkö olla sairaalaan yhteydessä. Et voiko luottaa et liittyy flunssaan vai voiko punktiosta tulla joku tulehdus joka nostaa kuumeen?

Henrietta, millasia hedelmöittymisuutisia sinä sait, solujahan teillä oli hyvä määrä :)?
 
Musta tulee nyt sitten virallisesti uusi ivf:läinen tähän ketjuun, soitin tänään muusta asiasta tyksiin ja kysyin samalla jatkosta niin kesätaon jälkeen alkaa nämä hoidot ja 18.5 on suunnittelu käynti.. mitä tuolla tehdään ja mennäänkö sinne yksin vai kaksin? Lopu kevät trheään vielä oi hoitoja..
 
Monelta oon kuullu että luget aiheuttaa aivan kamalia masisoireita ja negatiivista oloa, kuulostaa kamalalta että joutuu vielä siinä piinailussa käymään sellaista paskaa läpi.

Havina en tiiä voiko kuume estää siirton? Soita ihmeessä klinikalle jos nousee korkra kuume kun kyllähän periaatteesta vois punktiosta tulla joku infektio, kyllähän siinä mennään invasiivisesti sisään vaikka steriilejä välineet onkin. Toivottvasti olo paranee pian! :hug: Toivotaan että noi kolme teillä on sitten topluokkaa ja säilyvät elossa!

Meillä oli 21 rakkulasta hedelmöittynyt 11, nyt toivotaan että jatkavat kasvua torstaihin =)
 
).( Mun kohdalle voi lisätä listaan kkm rv15. Nt-ultrassa kaikki hyvin, seulasta puhtaasti läpi. Tänään lääkärineuvolassa ei enää sykkeitä kuulunu. Mieli on maassa ja voimat lopussa tän kaiken pa*kan kanssa. Pakkasessa on vielä alkioita, mutta kiinnostus yrittää enää uudelleen on pyöreä 0.

Kaikesta huolimatta tsemppiä kaikille taisteluun ja parempaa onnea plussanneille.
 
Risukasa: on joo, lähettivät heti eteenpäin naistentautienpolille. Siellä uusintaultraus ja sama tuomio. Siellä sain ekan lääkkeen, mifegynen ja torstaina meen osastolle tyhjennykseen. Pelottaa kovasti tuleva koitos. Tuntuu niin kovin epäreilultakin...
 
Deja! Kohtuutonta on elämä! Miksi näiden hoitojen jälkeen annetaan toivoa ja sitten se otetaan pois. Paljon voimia surun keskellä ja anna sen kaiken tulla läpi ja yli ja ravistaa, vain sen kautta saa voiman jatkaa taistelua.

Havina, mulle lääkäri sanoi kerran, että tukilääkityksen merkitystä ei pystytä täysin todistamaan, mutta on olemassa jokin indikaattori, jonka mukaan se on auttanut ja siksi käytetään. Itse hyvin lääkekriitikkona suhtaudun epäilevästi koko tukilääkitykseen ja nyt puhun pelkästään LUOMU kiertoon tehdyistä siirroista. Lääkkeelliseen siirtoon pätee taas omat lainalaisuudet. On kuulemma klinikoita, jotka tekee luomukiertoon täysin lääkkeettömiä siirtoja.

Risukasa, voin tässä tunnustaa, että tuo ohjeistus minkä sain pregnylin käyttöön oli ohjeistus, jonka taussista sain, mutta......minä käytin vain puolet pregnyl piikeistä, eli pistin vain 3kertaa ja gonapeptylistäkin ruiskutin vain puolet. Tuo suuren suuri lääkemäärä sai mut puntaroimaan tilannetta ja varsinkin sen tukilääkityskeskustelun jälkeen en usko, että noiden mömmöjen vaikutus on loppuviimein se ratkaisevin alkion kiinnittymiselle. Ja nyt edelleen puhun tilanteesta, joissa siirto tehdään luomukiertoon ja omaa hormoonitoimintaa ei ole sammutettu lääkkeillä ja mulla ei ole todettu omassa kehossa mitään estettä raskautumiselle, meillä syy lapsettomuuteen löytyi täysin miehen siittiöistä. On tietenkin eri asia, mikäli oma keho ei toimi oikein ja lääkitystä tukemiseen tarvitaan. En väheksy niiden merkitystä tarvittaessa, mutta ainakaan mun keho ei tarvinnut yhtään ylimääräistä keltarauhashormonia....kai oma tuotanto on riittävää kun tuli niin voimakkaat sivuvaikutukset. Kyllä omaa kehoa kannattaa kuunnella näissäkin asioissa ja tunnustella, että mikä sopii ja mikä ei. Ei tarvitse olla isokaan asia vinksallaan, niin se saattaa haitata elimistön normaalia toimintaa ja häiritä alkion kiinnittymistä. Itse nämä jutut parhaiten tietää ja tuntee, lääkärit varsinkin julkisella puolella menee sen totutun kaavan kautta ennenku itse sanoo, että ei muuten onnistu ja eikö löytyisi muita vaihtoehtoja. Yleensä löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, oon miettiny kans noiden tukilääkkeiden tarpeellisuutta luomukierroissa.. vois ehkä kysyäkin onko niitä lugeja ihan pakko käyttää jos ei ongelmaa progesteronin tuotannossa oo havaittu. Melkein tuntunu välillä että niiden jälkeen pikemminkin tulee enemmän jomotuksia kun ilman niitä...elimistö yrittää päästä kenties eroon sillä tavoin ärsyttävästä liikahormonista?
Kai ne aika samantekeviä on luomukierroissa, uskoisin että elinkelponen alkio pystyis kiinnittyyn ilmankin niitä, tai niistä huolimatta. Eli ei niistä toisaalta varmaan merkittävää haittaakaan oo. Tuolla kilinkalla ilmeisesti on tapana joka siirtoon se gonapeptyl, ja tän+lugen kanssahan se yks viime kesänäkin kiinnitty.

Ei tarvis kyllä tähän ketjuun varsinkaan tulla yhtään näitä menetyksiä.. mutta tässä se taas ilmenee julmasti ettei mikään oo varmaa vielä vaikka se maaginen rv12 ois ylitetty.. vaarallisia ja pelottavia on loputkin viikot :( sitten ehkä uskaltas jo hiukan riemuitakin kun lapsi ois turvallisesti sylissä synnytyksen jälkeen.
 
Ihan totta Risukasa, huolettomia raskausviikkoja ei ole keksittykkään! Yhtään ainutta tarviketta vauvalle en ole ostanut ja jotaki mun suhtautumisesta tähän raskauteen kertoo sekin, että mieli roikkuu näillä palstoilla. Jotenkin tunnen olevani ja kuuluvani hoitoihin edelleenkin, vaikka raskaana nyt olenkin. Lapsettomuuden leima on syvällä ja niin kauheita asioita tapahtuu ja saa täältä lukea, että rentous ja vilpitön onni on hakusessa. Kiitollinen oon kyllä joka potkusta, jonka tunnen. Nyt jään seuraamaan taustalle ja toivon teille kaikille voimaa ja rohkeutta käydä tätä kaikkea läpi, sekä niitä onnistumisia, vaikka se varsinkin omalle kohdalle aina niin utopialta tuntuukin, mutta se on keksitty, se on olemassa ja se onni yllättää, sinutkin vielä :)
 
Viimeksi muokattu:
Negahan se myös tältä päivältä testistä sitten pamahti. Ei tullut yllätyksenä. Klinikalla ei tarvitse onneksi pitää välikiertoa, mutta pääsiäinen saattaa nyt tulla tuohon ajankohtaan juuri kun siirtoa pitäisi tehdä. Selvitetään lääkäriltä nyt, että miten järkevin toimia.
 

Yhteistyössä