IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

ON: Jos siirron jälkeinen piina on piinaa, niin on se tämäkin. Alan tosissani epäillä, ettei se jaksanutkaan jatkaa. Ihan kuin hentoa vuotoa (en enää tiedä näenkö oikein vain väärin, kuvittelenko vai enkö) ja ihan hiljaista...Eilen tuntui rinnoissa "jännältä", nyt ei.
 
Zoona eikös sen HGC:n pitäisi tuplaantua parin päivän välein, tms. jotenkin noin, että ei välttämättä kannata viivan vahvistumisia joka päivä tutkailla? näin maalaisjärjellä ajatellen ainakin.
Tarrasukkia kuitenkin paljon sinne myös!
 
Zoona: Tästä se piinailu varmasti todella alkaa. : /

Mä en sitten jaksanut odottaa siihen asti, että mulle soitetaan hcg-arvosta ja juoksin ruokatauolla digitestin apteekista ja pissin sen kauppakeskuksen vessassa. Se näytti "Raskaana 2-3". Nyt ehkä jaksan odottaa siihen iltapäivän puheluun. Tänään pp11.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Zoona Hmm.. erikoista, oon käsittäny että yleensä se hcg kontrolloidaan 3 pv (vai mikä se tuplaantumisaika olikaan..) päästä että voidaan verrata nouseeko normaalia tahtia. Oon saanu nyt viime siirroissa klinikalta aina 2 lähetelappua mukaan verikokeeseen. Minkä merkkisiä ne kotitestit on ollu? Muistasin että jokkut ainakin on sellasia ettei se viiva kovinkaan selkeesti tummu vrk aikana. Ja ainakin PC liuskoissa se alkaa näkyäkin ihan älyttömän hitaasti! Apteekin testi tais olla samalta valmistajalta.

viiva84lle onnea!!

Mandala, niin tai pikemminkin mun verivanassa :x heh.. no toivottavasti sun ties ei sentään näin pitkä ja kivikkoinen ois.. teillä on ainakin saatu paljon pakkaseenkin. Mullahan 1. hoidossa 2 siirrettiin ja loput 7 kuoli jatkoviljelyssä, eli ei mitään pakkaseen. Eikä sen jälkeenkään ne saaliit mitään huimia oo ollu.
Kyllähän noita kaikkia tyhmiä kuviteltuja oireita aina jostain kumpuaa, mutta nykysin varsinkin yrittää vaientaa ne heti. Esim. nytkin ollu hetkittäin jotain etomista (varmaan lugeista?), rintakehässä huomasin pari pv sitten useita pikkufinnejä (yleensä ei mitään sillä alueella, ja sillon plussahoidossa naama kukki vastaavan laisista) ja eilen hampaita pestessä sylki oli punertavaa.. en muista oonko joskus lukenu että ikenetkin vuotas helpommin raskaana ollessa? Tisseissä ei oo ollu juurikaan mitään "eloo" kkm:n jälkeen, yleensä ne tulee koviks ja kipeiks loppukierrossa ja se on pms oire. Nyt vaan nänneissä on ollu lievää arkuutta jos koskee. Vaikka en kyllä muista että mitään ihmeellisempiä oireita sillon plussan aikoihinkaan vielä ois ollu, saati ennen sitä.
 
viiva84 Ihanaa, lisää onnistumisia :heart: Onnea kovasti ja tsemppiä uuteen piinaan sinullekin!

zoona Tunnistan pelkosi vallan hyvin. Itsehän testailin varmaan viikon ja ylikin joka päivä ja olin ihan stressissä jos olikin haaleampi viiva tai oireettomampi päivä. Pc ei edelleenkään ole antanut kontrolliviivaa vahvempaa, Sofi (?) kyllä, joten yritän luottaa siihen. Nyt olen yrittänyt hellittää tämänkin kanssa, koska se vain tuntui aiheuttavan sitten lisää stressiä. Mutta joo, pelottaahan tämä :|
 
Viiva loistavia uutisia!!! Isot onnittelut plussauksesta ja taitaa hcgkin olla aikas korkee kun jo 2-3 digi sanoo :heart:

Zoona malttia hermojen kanssa! Suosittelen hakemaan digin niin saat kunnolla selvyyttä! Voitko käydä mittauttamassa uudelleen verestä hcg:n? =) Toivottavasti kaikki hyvin!

Jee, maanantaina punktio!! Tänään vielä gonalit ja orgalutran ja huomenna illalla irroitukseen ovitrelle =) Kummallakin puolella joku 10 rakkulaa että eipä annoksen pienentäminen vähentänyt niitä. Muuten kohtu ja kohdunlimakalvo oli kuin oppikirjasta, kaunista katseltavaa kuulemma :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Risukasa ei ole mitään muuta tiedossa kuin aika varhaisultra kolmen viikon päästä :| Kyllä mieltä rauhoittaisi jos olisi toinenkin testi. Davidin liuskoilla olen testannut, ne ei taida olla luotettavimmasta päästä, vaikka mainostavat olevansa herkkiä..

Mandala mä luulin, että tuplaantuu päivittäin! Mutta ehkä ne olikin solumäärät jotka tuplaantui. Mä oon niin pihalla näistä asioista, kun oon vaan painattanut laput silmillä plussaa kohden.

Henrietta en tiedä saisinko uuden verikokeen jos soitaisin, ehkä en? Tai voisin kai mennä työterveyteen valittamaan kuukautisten mystistä katoamista...jos saisin sieltä.

Viiva mä joudun varmaan painelemaan ip kahville apteekkiin...
 
Mulla näkyi se päivittäinen tummuminen selkeimmin ovisliuskoissa.. ja siihen käy tosiaan ihan halpiksetkin, esim. PC ;) käsittääkseni hcg nousee kyllä tasaseen tahtiin joka päivä, mutta tosiaan tuplaantumiseen menee se pari päivää. Ei siis sillee että pysys 2 päivää samana ja sitten ryöpsähtäis toisena päivänä yhtäkkiä kaksinkertaseks.
Mut kannattaa tosiaan kysyä sitä uutta verikoettakin, suna ainakin Zoona yrittäsin saada.
 
Piinailijoihin voi minut lisätä...1.Icsi,11.3 verikoe

Paljon Onnea Plussanneet!=)
Kyllä on ollut piinaavaa...kirjaimellisesti.Nyt kp 28(yleensä 26-30) ja pp 9...onko
teillä muilla lugejen läpi alkaneet menkat?Itselläni annostus 3xvrk.Tuntuu alavatsassa koko ajan että kohta alkaa ja vessaan meno jo hirvittää...Minulla verikoe vasta pp14...milloinkahan uskaltaisi kotona testata...?
 
Ninnilii luulen että kyllä sulla siellä jo jotain näkyis mutta vaaranahan on että lähtee sitten viivat haalistumaan mikä on kovin ikävä yllätys :O
Itse oon saanu haamulaisia hyvissä ajoin, testaamaan alkanut pp 8 alkaen, ensimmäisessä icsissä sain digiin 1-2 pp 9 (hedelmöityksestä 11pv).

Onnea testailuun, peukut pystyssä kaikkien teidän jännäilijoiden puolesta että plussaus jatkuu ropinalla!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnili
ninnii, on tullu lugella/crinonella joka kerta menkat läpi enkä ole päässyt edes testipäivään asti. Pregnylillä oon päässy testaamaanki kerran. Yksilöllistä on, joten niin kauan kun ei vuotoa niin ei paniikkia.

(.) Hyperi...
Ja 100% olo siitä ettei tää(kään) hoito onnistunut. Kohtu kramppaa niin kovasti :'(
 
Joo, täälläkin punktio maanantaina. Mutta: soluissa ei kehumista, niitä yhteensä vaan kahdeksan ja niissäkin yksi 11mm ja useempi liian iso, yksi jopa 27mm! Stimulaatio epäonnistu mut punktio siitä huolimatta maanantaina...
 
Oon todella järkyttynyt, mutta kukaan ei soittanut mulle tuloksia :headwall: :O Aina ennen klinikalta on soitettu ja olin katsonut puhelimesta, että viimeksi soittivat klo 15.43. Siksi en osannut huolestua aiemmin, mutta vasta klo 16 huolestuin kun tajusin, että klinikan puhelinkin menee kiinni jo 15.30 enkä päässyt enää läpi. Mä jäin siis ihan pimentoon nyt hcg-arvostani, miten jaksan odottaa maanantaihin?? En tiedä kuuluuko lugeja jatkaa esimerkiksi...

Onneksi tein sen digin, käsitin että 2-3 oli just se mitä sen kuuluisi näyttääkin, mutta kyllä mietityttää minkä takia puhelua ei tullut. Tulokset eivät ehtineet, tietokonevika, labrasählinkiä, hcg-arvo niin huono että lääkärin pitää soittaa hoitajan sijaan ja lykkäsivät maanantaihin jne. ?? Mies yrittää rauhoitella kun istun raskaustikkujeni kanssa sohvalla ja pohdin onkohan niissä tarpeeksi vahva viiva. Nyt täytyy rauhoittua, mutta ihan en uskalla iloita vielä ennen kuin kuulen hcg-arvon.
 
viiva84 Hcg-arvo on varmasti ihan hyvä tuolla 2-3 viikkoa -tuloksella. Meillä sitä ei edes testattu. Uskon siis, että voit ottaa ihan rauhassa sen suhteen :) Lugeja jatkaisin viikonlopun yli, koska käytäntöjä on monia. Haittaa siitä ei kuitenkaan ole. Huoli pois, nauti viikonlopusta ja uuden elämänvaiheen alusta :)
 
Ens viikolla pitäis olla sen verran aktiivinen ja soitella tonne tyksiin ja kysellä vähän jatkoja.. sillon kun viime viikolla sinne soittelin niin se hoitaja sanos et laittaa mut niiden lääkärien johonkin palaveri listaan, joka oli eilen. siellä he nyt sit on miettinyt miten tulee hoidot jatkumaan ja sanos viel et soittele seuraavalla viikolla uudestaan..
 
Ihania uutisia täällä! Mahdottoman paljon onnea Viiva84 ja Zoona! :heart: Viivallakin jo tosiaan riittävästi ikävyyksiä takana, joten olet kyllä plussasi ansainnut! Ja tosiaan, usko vain, että kaikki on kunnossa, jos digillä sait jo nyt tuon 2-3 viikkoa. Minulla noissa kemiallisissa digiin tuli vain 1-2 viikkoa noilla samoilla päivillä. Rentoudu ja nauti!

Itselläni toinen hoito lähestyy, pitäisi alkaa lyhyellä kaavalla ensi viikolla. Viimeisen primon otin tänään. Onko kellekään tehnyt tuo primolut nor turvotusta kasvoihin ja vatsaan? Kasvot varsinkin ovat aamuisin todella pöhössä eikä veden juonti ole auttanut. Hirmuiset menkkakivut olleet koko viikon ajan, toivottavasti ei vuoto kuitenkaan vielä huomenna alkaisi. En vaan tiedä mistä sitä saisi uskoa ja voimia aloittaa tämä uusi hoito. Jotenkin itselläkin on vahva tunne, että pitkät hoidot on meilläkin edessä eikä sitä lopullista onnistumista voi kukaan taata...

Elättelen täällä vielä toiveita, josko Risukasalle ja Mandalalle tulisi kuitenkin plussat! =)
 
Tuloksessa ei mitään yllättävää, kyllä sen vaan tietää jo sillon pp4 mikä se tulee oleen.
En taida nähdä enää ikinä niitä kahta viivaa. Harmi ettei blastoja voi viljellä 6 päivää pidempään, karsiutus niistäkin nää kiinnittymiskyvyttömät rupupaskat vielä pois. Jos sais edes 2 kerralla tästälähin niin pääsis edes puolet halvemmalla kun sinne laitetaan tätä paskaa. Ihan turhalta tuntuu enää siirtää blastojakaan jos ei oo jotain parasta AA/1-luokan huippua. Ja sellasiahan mulle tuleekin tunnetusti niin vitunmoiset määrät (yhtä lukuunottamatta tasan pyöree 0 kpl, jatkoviljeltyjä yhteensä jotain lähemmäs 30 varmaan). Sellaset elää sitte hyvässä lykyssä ehkä muutaman viikon. Tai sitten se limakalvo vaan meni jotenki lopullisen pilalle siinä km:ssa. Seuraavaks varmaan todetaan vielä että munasarjatkin on hiipumassa eikä soluissa oo enää kun jokkut surkeimmat jämät jäljellä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä veikkaisin että noilla päästään jo tosi pitkälle. Aika jännä juttu mun mielestä ettei niitä ole otettu sulla kun koko ruljanssi on alkanut :O mulla julkisella se kuului testivalikoimaan mitkä piti hoitaa ennen suunnittelukäyntiä.

Taas naamakirjan etusivu huutaa tuoreiden vanhempien onnea. Olen tästä pariskunnasta maininnut aiemminkin, ne ketkä täyspaskaa suhdettaan päättivät pettämisen ja väliaikaisen eron jälkeen heti korjata sitten lapsen hankinnalla..... että risoo niin perkeleesti.
Muutenkin nyt kun ajattelen niin oikeasti viimeiset puoli vuotta on siis facebook oikeasti ollut täynnä mitä ihmeellisempien kavereiden raskaus/synnytysjuttuja. Siis liiottelematta tällasta boomia ei ole ollut ennen aiemmin vaikka eri ikäisiä kavereita mulla siellä onkin. Joulun aikaan ainakin neljä tuttua/työkaveria sai lapset, nyt tuli taas pari just viikon sisään, lisää tulossa pari ihan vähän ajan päästä jne. On oikeasti varmaan vaan kaksi kaveripariskuntaa kenen tilanteesta tosi onnellinen (vaikka ei lapsettomuutta olekaan), muut on just tällaisia 'mitä ihmettä toikin on aatellut' melkein kaikki sitten. Ja jotenkin tietty sitten laskee päässään että sen puoli vuotta just itekin tahkonnut tätä. Oon varmaan saattanut typeränä kuvitella olevani itsekin näiden joukossa pian vielä viime vuoden puolella, mutta nyt vaan enää oikeasti vituttaa koko asia.
 
Olin varmaan niin paljo nuorempi sillon ettei julkisella tehdä sellasia automaattisesti sen (29v) ikäsille.

Kyllä sitä välillä melkein säikähtää omia ajatuksia, esim. aamulla negatestin jälkeen kun rappukäytävästä kuulu jonkun pikkulapsen parkumista niin tuli mieleen vaan että "tuki nyt saatana se kakaras turpa jo siellä!" :x mut jotkut koirien haukkumiset mitä täällä paljo useemmin kuuluu, ei haittaa mitään. Onneks on parveke ja kaikki ikkunat täysin päinvastaselle puolen taloo ku missä lasten leikkipaikka on....mieluummin sitä kuuntelee ohiajavia autojakin. Että tälläsenä outona lapsiallergisena katkerana ämmänäkö se loppuelämä sitten menee.
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77

Yhteistyössä