IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

MandalaAjatuksia täälläkin.. En oo taikauskoinen, mutten anna lupaa olla ajatuksessa positiivisena, nyt se tärppää. Ehkä jotenkin suojelee henkistä nuppiaan siltä pettymyksen tuskalta. Mietin kanssa et pitäiskö olla positiivinen, se on kyl vaikeaa, ja ei haluu tulla ihan hulluksi, kun sitten taas pettyy.
Osittain myös siksi tälläisiä tunteita ,kun mulla lääkärit on olleet aika pessimistisiä, niin ei itselläkään oo tullu happy olo et wau tästä tärppää. Mieskin sanoi, hän ei usko ennen kuin näkee..

Jotenkin olo, että voi olla endoa ja monirakkulaisuutta ja jos ne sitten tekee munikset huonoiksi ja hitaiksi a niitä tulee paljon ,mut niihinkin on tullut niin montaa eri mielipidettä elämän varrella, ettei sitten tiedä.. Lahjamuniksiin en lähde. Rupuilla, jos ne nyt sellasta on jatkossa.. mennää jos mennää. Jotenkin odottais et sairaalassaki vähä ois jotai stemppiä, mut kyllä se aika ameeba tyyppejä on täys.
Sama fiilis myös täällä, tuntee että kyllä niillä muilla onnistuu, mut me ollaa ain se pari joka epäonnistuu, jostakin sattuman summasta. Et kai tää on itsensä turhaa kiduttamista, mut ehkä myöh. voi todeta et tuli ainakin kaikki keinot kokeiltua. Jos yrittää täs positiiviseen suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jännää: En tiedä mikä pitäis laskea 0-päiväksi: siirtopäivä ja punktiopäivä? Tänään 11 päivää siirrosta eli eikö 11. piinapäivä, perjantaina 20.2. oli siirto..Huomenna kuitenkin kasassa 14 punktiosta ja siis hedelmöittymisestä. Luteaalivaihe luomukierroissa on tarkkaan 14, satunnaisesti 15. Mutta siitä ei kai nyt voi päätellä mitään.

Mandala: ajattelen ihan samalla tavalla. Kiellän itseä toivomasta ja uskomasta, koska se voi vaikuttaa. Kohtalottaret tai joku huomaa ja näpäyttää tarjoamalla ihan muuta.

ON: hermorauniona. Miksen tehnyt aamulla testiä? :headwall: Äsken kävin laittamassa lugen (sain ohjeeksi 3 x päivä, n. 8 h välein ja olen noudattanut sitä lähes orjallisesti) ja tämä on varmaan mielikuvituksen tuote, tai ehkä tein suorituksen jotenkin epänormaalissa asennossa tms., mutta tuntuma oli erilainen. Paikat tuntui kovalta. Ei kyllä ole mitään vertailukohtaa, kun en normaalisti kierron loppuvaiheilla sormillani mitään kaivele. Viittaako se sitten menkkojen alkuun vai...Ei. En kyllä usko muuhun. Alavatsa kipuilee, muttei merkkejä vuodosta.
 
0 päivä on se siirtopäivä mulla oli 18.2. pp1 on sit seuraava päivä 19.2 . näin olen ainakin ymmärtänyt.

Sulla sitten siirto ollut myöhemmin jos vasta 20.2?
21.2 on siis sinun pp1, Mut eihän sit pp14 voi olla sulla huomenna? vaan vasta pe? Jos nyt oikein laskin.
Ja joo sitten sulla menossa vasta pp11. Hassua ymmärsin varmaa väärin ku ajattelin että mennää samoissa, et nyt 4.3. on ja sun pp14, mut mennää melko samoissa ;) vaikkei ihan.
En tiedä miten jotenkin oon ymmärtänyt hassusti et pp14 on sulla 4. 3?

Mutta testataanko sinut sitten pp12 tai pp13 verikokeessa? Eli Zoona meetkö huomenna vai to vai pe verikokeeseen? Hihii tää meni ihan sikin sokin, mutta hyvä että oot itse kärryillä!
 
Viimeksi muokattu:
Zoona toi kovuus kuulostaa hyvältä! Mulla kahdessa alkaneessa raskaudessa värkki tuli just sellaseks kovaks ja lugejen laitto tuntu ihan erilaiselta!!!! Toivotaan tärppiä, sullahan on hyvät mahikset jos vuotoa ei näy. Menkkajomot kuuluu asiaan, testaa jo ihmeessä :heart:
 
Uudet tervetuloa, piinailijoille tsemppiä ja toivotaan parasta!

Itselläni tänään polille aika. Katsotaan että löytyykö sieltä kohdusta polyyppi. Tajusin eilen että olen niin hermoillut tätä polyyppijuttua, etten oo ees OYS:iin muistanu ilmoittaa edellisen pas:n negasta :ashamed:. Pitää huomenna soittaa ja kysyä samalla että onko liian myöhäistä suunnitella tähän kiertoon uutta pas:ia, siis mikäli sitä polyyppia ei oo. Jännittää niin että tekee pahaa.
 
Omaa napaa: Illalla alavatsakivut kovenivat ja ravasin jatkuvasti vessassa tarkistamassa joko vuoto alkaa. Yöllä n. 3 aikaan testasin sen negan. Epäilen, että kuvittelin sen kovuudenkin. Aamulla en ainakaan saanut enää samaa fiilistä. Tänään siis pp12 ja kävin määrätyssä verikokeessa. Huomenna saan tulokset, joten pysyttelen piinailijoissa siihen saakka. Nyt alavatsa on rauhoittunut ja odotan vuotoa alkavaksi tänään...
 
Mandala käytössä oli Davidin herkkä liuskatesti (10mIU/ml), valitettavasti.:'( Ehkä vähän elättelen toiveita siitä, että testaus ajankohta oli huono, kun olin 3 tuntia aikaisemmin käynyt vessassa ja oli vasta pp11-12 välinen yö ja vasta lauantaina oli sitä edellistä vuotoa. Toi pieni vuoto lauantaina on oikeastaan ainoa, joka vähän ylläpitää toivoa. Aiemmin, ei ole ollut tuollaista ollut. Kun on jotain alkanut vuotamaan, se on siitä voimistunut, eikä hanat ole sulkeutunut moneksi päiväksi sen päälle.

Nenna: tsemppiä! Hyvähän se on tutkivat kunnolla eikä suhtauduta niin, ettei se mitään tee jos pieni polyyppi on, katoavat itsestään ym. Multa tutkittiin myös polyyppi ennen tätä ivf:ää, mutta oli joku "tiivistymä".
 
Mä joskus silloin aikoinaan luomuyrittäessä tilasin läjän davidin o ja r testejä mutta se pieni liuska on kyllä niin kauheaa tihrustettavaa, että en viitsi enää niitä käyttää. Varsinkin viime PAS:ssa kun tein r-testin ja se "mietti ja mietti" siinä testiviivan kohdalla vaikka kuinka kauan ja olin muka jotain sotkua siinä näkevinäni kun se vihdoin värjääntyi kontrolliviivaan asti, joten tein digin joka kertoi totuuden 'ei raskaana'. Tarvis melkein suurennuslasin, että niistä Davidin liuskoista näkee.
Toivon, että verikoe antaisi paremman tuloksen sulle!
 
Zoona: Voi rähmä, mä niin toivoin että oisit saanut hyvän testituloksen. No huomenna sunkin piina loppuu, tavalla tai toisella.

Nenna: Toivottavasti olet polyyppi vapaa ja PASin ehtii vielä suunnitella.

Täällä tänään pp9, voisko aika mennä vähän nopeammin ja saisi jo testata. Menen varmaan verikokeeseen pp11 niinkuin klinikalta neuvottiin ja silloin piinakin sitten lopullisesti loppuu, mutta jotenkin mietityttää kannattaisiko se laastari kuitenkin repäistä ennen sitä irti ja kohdata se mahdollinen nega. Niin on toiveet korkealla, että plussa tulisi joten pelottaa kyllä testiä tehdä. Musta tuntui viimeksi, että olisi tärpännyt, mutta eihän se ollut, joten siihen tunteeseen ei enää uskalla luottaa.
 
Jännää oliko sulla muuten lyhyt vai pitkä kaava? Tuli mieleen, että ehkä tää pitkä tekee mulla sen, että vuodon alkaminen on pidemmissä kantimissa ja teettelee tuloaan. ehkä menee aikaa, että oma hormonitoiminta toipuu, ku ensin pahoinpidelty laannuksiin...

Viiva tsemppiä piinailuun sullekin. Kun ppluvut kasvaa, niin testin tekeminen pelottaa yhä enemmän. Toivoo ja pelkää, yrittää unohtaa eikä unohda yhtään. Musta tuntuu, että tämä työpöydän ääressä vietetty aika on kaikkein kamalinta, kun pääsee liikkeelle vähän helpottaa.

ON: ajattelin nyt odottaa kiltisti a. vuotoa, b. puhelua. Kummatkin pelottavia.
 
Zoona Mentii pitkällä, ku ovat puolittai epäilleet sitä endoa.. Mulla kyllä hanat ja avautu heti seuraavana päivänä, nii kuulostaa et sulla ollu kiinnittymisvuoto, kun sitten toppasi siihen. Eli voit hyvinkin olla raskaana. Älä vielä luovuta! Joskus kyllä inssihoidossa se menkka antoi odotuttaa itseään..kierto meni jotenki pitkäksi kai hermoilun ja stressin takia. Tuu sit kertoo onnistiko! Pidän täällä peukkuja!

Lueskelin myös eilen, että joillakin se raskaus hormooni ei näy kovin aikaisessa vaiheessa, siks päätinkin, etten testaa ku vasta tänää, hankin muutaman clear bluen digi testin, ku en ja osaa tulkita niitä olemattomia haamuja tikussa.
Mut nyt en tällä kertaa tarvinnut testiä, kun menkat alkoi. Joskus kun aikasin testaa nii mulla ei oo ainakaa näkyny mitään. Mut tää on varmasti yksilöllistä miten kroppa kullakin toimii.

oma napa:
Verikokeissa tuli käytyä.
Mietin, että pitäiskö kysellä jatkosta tänää vai huomenna hoitajalta..kohta pitäis roikkua soittoajan puhelimessa, sinne on vaa aina kova ruuhka.. Tulokset on kyl jo saatavilla, tänää, mutta en tiedä ovatko ehtineet mitää hoitosuunnitelmaa miettiä..Kai se vaatii ensin lääkärikäynnin ja ultraa ja ovista ja kenties yhet menkatkin ennen ku mitää taas tapahtuu..jos arvata saan.

Multa otettii pari putkee näytettä, olivat määränneet verityypin määrittelyn.. Miksiköhän? Mihin sitä tarvitaan lapsettomuushoidossa? Olishan ne voineet kysyä suoraa mikä mun verityyppi on, kyl se neuvola kortissa on ylhäällä..Mut näin hyvää keskustelua...
 
Viimeksi muokattu:
Mun munkilla terveyskeskuksessa oli joku ongelma tietokoneiden kanssa, soitin polille hoitajalle, mutteivat ole saaneet vastausta kiitos noiden ohjelmien toimivuuden..Eli saan soittaa huomenna uudellee. Heillä näkyy etten oo ees käyny.. mulla osuu just aina tälläset kummalliset ongelmat kohdalle. :stick: TÄÄ on nii TÄTÄ!!
No sano et haluuvat tietää veriryhmän ku ei oo heillä kuulemma ylhäällä. Ihmettelen silti?
 
Oisko neuvoja joilla saisi olotilaansa parannettua?
Oon juonu, juonu ja juonu. Nyt tekee vesi ja vichy jo todella ällöä. Mehua sun muuta nyt yrityksessä. Oon huomannu että lisämagnesiumista huolimatta pyrkii vetämään suonta jaloista. Aattelin josko oon laimentanu itteni niin rajusti tuolla vedellä että tarviis suoloja yms. Oon nyt eilen illalla ja tänä aamuna ottanut Samarinia kun luin että siinä on natriumia ja kaliumia.
 
Polyyppivapaa kohtu :) Kerkesin soittaa OYS:kin ja pitää alkaa ovista tikuttaan. Meillä ois vielä pakkasessa yksi olki jossa kolme alkiota. Edellisessä oljessa oli kaksi joista toinen ei selvinny. Ollaan nyt miehen kanssa mietitty et josko siirtäisivät kaksi jos kaksi kolmesta selviää sulatuksesta.

Nyt kun on tullut tutustuttua tuohon internetin ihanaan maailmaan niin olen törmännyt sellaiseen ajatukseen että kahden alkion siirrossa toinen alkio tukisi toisen kiinnittymistä. Onko kellään tarkempaa tietoa aiheesta? Kysynyt lääkäreiltä tms.? Tietysti kahden alkion siirrossa on riskinsä, mutta jossain oli että tuplaa raskauden mahdollisuuden, mutta "riski" tuplaraskauteen olisi vain 4% En kyllä täysin luota väitteisiin, sillä nämähän ovat täyttä mutua mitä netistä lukee (ennen kuin toisin todistetaan). Ja onhan se tuplien riski olemassa yhden alkion siirrossakin (omalla miehellä kaksoset joita epäillään identtisiksi).
 
patsuli hoitaja sano punktio päivänä et apteekista osmosaalia, siinä on niitä suoloja kans oikeessa suhteessa. Ostin silloin heti kotii paketin ja join peräkkäisinä päivinä sen pussin. Mä oon sekottanu sen mehuu, ku on nii äklöö saada se alas. Sit rupesin kolmenpäivän jälkee jo hysteeristä vesikittausta vähentää ku olo oli kokoajan parempaan. Itse tykkäsin myös Keitoista. boysenmarja lemppari :p Ja ihan suolaisestakin keitosta saa lientä ja nestettä. Taisin myös ostaa kerran pikku paketin sipsejä, tosin en tiedä turvottiko tms. mut suolojen takii. :whistle:Sit hain lastenhyllystä sellaisia hedelmä smoothie juomia. Smoothienhan voi toki tehdä itsekkin hedelmistä mehusta jogurtista marjoista jne.
Nenna81 Mäkin lueskellut tuosta et toinen alkio tukisi toista.. Täällä ne varmaa suhtautuu karsaasti kahteen alkiosiirtoon, mut tuota vois tosiaa kysyy.. ei oo täällä tarkkaa tietoo, mut kiinnostaa kans.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: patsuli
Henrietta, joko sulla on tietoa punktiosta? Mulla näillä näkymin olis maanantaina ja mielenkiinnolla ootan perjantain ultraa et mitä siellä näkyy.

Kiitos kaikille ihanasta tsempistä :) joku tuolla lohdutteli munisten määrästä, itse olin vaan niin järkyttynyt kun mussa ei oo mitään vikaa todettu. Koska vika siittiöissä, ni tartteis paljo munasoluja et joku hyvä alkio saatas... Mut ei täs kai vielä toivo oo mennyt :)
 
Havina mulla perjantaina kans ultra, alustavasti punktiota mietitty maanantaille. Mä en saanu tarkkoja määriä että paljonko rakkuloita oli mutta kuulemma useita molemmin puolin. Viime punktiossa punktoitiin 20 rakkulaa joissa oli 17 kypsää, nyt yritetään saada vähän vähemmän. Mua vaan pelottaa että saadaanko sitten alkioita ollenkaan kun meillä viimeksi hedelmöitty vain 7 ja näistä selviytyi 5 alkiota. Ei auta kun toivoa parasta :)
Tsemppiä Havina sulle!!
 
Henrietta[/B, piti ihan käydä lukemassa noita sun taustoja, eli teilläkin siis vika siittiöissä? Me saatiin viime hoidosta muistaakseni12 solua, joista yhdeksän kypsää. Niistä hedelmöitty kuusi, joista yhdessä kolme tumaa ja yksi muuten huono. Yksi top-alkio siirrettiin ja kolme pakkaseen. PASissa selvisi, että yksikään ei jatkanut jakautumista sulatuksen jälkeen. Nyt sit huolestuttaa et alkioita ei saada edes sitä kuutta niin selviääkö yksikään sitten siirtoon saakka...

Onko teillä mikä niissä siittiöissä vialla? Tehtiinkö inssejä?
 
jännää, juon edelleen aikalailla kun helpottaa oloa. Josko tää tästä joskus helpottas.
jälkitarkennus: johtunee Pregnylistä turvotukset, aamulla pistin vielä viimesen puolikkaan tueksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tirautettu itkut jo useampaan kertaan, viimeiseksi julkisesti metrossa. Tein kuitenkin vielä testin. Superhento toinen viiva ilmestyi, haamujen haamu! Elämäni ensimmäinen ikinä. Alkuun kun sitä miehelle osoittelin, meinasi tulla itkupotkuraivari, kun toinen ei nähnyt mitään, osoitteli vaan "ai tuossako?", "missä sen pitäis näkyä? ai ton toisen vieressä?". Kyllä se sen verran voimistui, että lopulta erottui ilman suurennuslasia.

En oikein uskalla uskoa vielä mihinkään, (uskookohan kukaan lapsettomuuden läpikäynyt) ennen kuin kuulen, onko hcg riittävä (tai 1. puoli vuotta on takana...). Viiva oli kuitenkin niin hento ja päiviä on jo takana. Käsittääkseni kiinnittymisyrityskin voi nostaa hcg:tä niin, että näyttää alkuun plussaa ja alkaa sitten hiipua. : / Menkkakivut on kovat ja maha on turvonnut niin, että housujen nappi pidettävä auki. Ainakin siihen asti on toivoa, kunnes puhelu tulee.
 
Zoona ihania uutisia!! Onnittelut :) Meinaatko digeillä testata? Se on hyvä kun sitten näkee viikkojen nousun niin saa varmuutta! Koita yrittää ottaa rennosti jos pystyt!

Havina meillä siittioitä vähän, olikohan ekassa näytteessä 1,5 miljoonaa/ml, viimeisimmässä 20milj/ml. Liikkuvia vaan 6 prosenttia ja mitäköhän vielä... Eli meille suoraan määrättiin icsi- hoito. Syytä ei tiedetä, hormonimääritykset ok, kromosomit ok. Miehellä todettiin kiveskohju ja se hoidettiin mutta ei vaikutusta siittiötilanteeseen. Jännittää kyllä huominen ultra!

Mites muut piinailijat? :) onko oloja tai testejä tehtynä?
 

Yhteistyössä