IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jännäällä käy tilanne vain jännemmäksi, toivottavasti se oksupoksu ei tule enää kylään :D

Kävinpä itse lekurissa ja sittenkin oli limis tehnyt loppukirin ja oli 6-7.5mm lopulta, joten lääkäri antoi luvan siirtoa varten. Totesi kyllä, että juuri näin digin hymyilyn aikana se limis on paksuimmillaan ja ehtii siirtoon mennessä hieman ohentua, mutta koska ainoa koska limistä mitataan on tämä ajankohta nyt niin tällä hetkellä se riittää. Maanantaille on nyt sitten siirto jos sulatukset onnistuu.

Oikein mahtavaa viikonloppua kaikille, ja piinailijoille kylmiä hermoja!
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona ja Jännää
Jännää Mullakin on ollut maha sekaisin, voisiko siis johtua lugeista? Tsempit sulle, että johtuu jostain positiivisesta.

ON: Tänään pp11 ja alkoi ruskea tuhru sekä kovat menkkakivut. Nyt odottelen menkkoja alkavaksi kunnolla, en saa kuitenkaan lopettaa lääkkeitä ennen tiistain testiä. Outoa sinänsä, mulla ei ole koskaan aiemmin alkanut lugejen, terojen ta promojen läpi menkat vaan aina odottaneet lääkkeiden lopetusta... Miten muilla on mennyt?

Pelkään, etten pääse heti uuteen siirtoon, koska lääkkeet pitäisi uudelleen aloittaa kolmantena kiertopäivänä ja nythän käyttäisin niitä taukoamatta. Tietääkö kukaan miten tämä menee? Mulle on tehty siirrot siis peräkkäin lääkkeellisiin kiertoihin.
 
Zoona Meen verikokeeseen ke, mutta ajattelin kans et joko testaan ti aamulla tai ke aamulla ennen verikoetta ei oo sit suber pettymys to. Kiitos että ees joku jaksaa olla optimisti. Mandala sanoppa muuta jännitystä ny ei ainakaa puutu, melkei kaikilla mausteilla, jotenki aattelin et vielä se oksuki voi tähän samaa tuurii sopia ;)
 
Hei minun on pakko kommentoida tuota ripulointia. Itselläni se oli nimittäin raskausoire
molemmissa kemiallisissa raskauksissa, siksi siis päättelen ettei ollut mitään sattumaa tai mahatautia. Vatsa oli löysällä aina ruoan jälkeen, mutta vatsaa ei vääntänyt, oli vain löysällä.
Tuo ripuli oli oikeastaan ensimmäisiä "oireita" ja jatkui vielä sinne asti kun r-testissä vähänkin viivaa näkyi. Joten kyseessä voi olla jotain muuta kuin ripuli, näin ainakin toivon teidän kohdalla olevan!
 
Viimeksi muokattu:
Voi hitto..
Nyt täytyy heti sitten sanoa, että nyt menee varmaan pelkäksi oman navan itkuksi, mutta..
Tänään tuli sitten suunnitelma ensimmäistä PASsia varten.
Ja hieno juttu juu, mut se tehdään luonnolliseen kiertoon.

Minun pitkät kierrot oli huomioitu sillä, että normaalin kp 12-14 sijaan minun pitää varata ultra kp 15-16.
Yritin kertoa, että kierrot ovat pitkiä (42-90päivää) ja että vuotoa ei tule ilman lääkkeitä (primolut) ja tosiaan, ovulaatio ei tule kuin hyvänä vuonna spontaanisti kerran. Clomifenilla viime syksynä kolmannessa ja neljännessä kierrossa.

En käsitä miten ihmeessä minä ovuloin seuraavassa kierrossa ihan noin vaan luomuna ilman mitään...?

Harmittaa jo etukäteen, kun sitten todetaan siellä kp 15-16 ultrassa, että "kappas- eihän täällä mitään ole tulossa", että mitään ei sitten enää ole tehtävissä muuta kuin alottaa progesteronilla uusi kierto.

Olen suorastaan järkyttynyt ja hirmuisella tappiomielialalla. Tässä meni sitten se mahdollisuus passiin :(
 
  • Tykkää
Reactions: Kiela
Zoona juu 2x2 oli Synarela ja labrojen tulos oli että E2 oli 0.04 ja ilmeisesti tarpeeksi matala koska eilen sain luvan vähentää Synarelan 1x2 ja Puregon alkoi eilen myös.

Onko muilla tullu Puregonista millaisia oireita? Eilen illalla jonku aikaa pistoksen jälkeen tuli pökertävä olo, meni kyllä nopeesti ohi, mutta oli jotenkin ikävä tunne. Tosin sain eilen myös poskiontelotulehdukseen (kyllä alkuviikosta oli kurkunpääntulehdus...) kuurin sekä kortisonipohjaisen nenäsumutteen sekä kehoituksen käyttää seesamiöljynenäsumutetta :LOL: eli päivässä kolme eri sumutetta + antibiootit + Duackt + Puregon

Ens viikolla tiistaina eka ultra joten jospa sittenkin pääsis viikolla 11 punktioon :)
 
Pitää vähän täsmentää..Ripulilla vaan aamuisin eli en onneks kokopäivää ja helpottaa kun syö. Tarpeeksi siinäkin.Toivottavasti ois raskausoire. Voi kyll olla et kova kuume ja nesteet on tehny mahasta löysän. Kun ei ruoka oo niin maistunut. En oo ennen kuullut että ripuli liittyisi kemialliseen raskauteen. Mutta saapa ny nähdä. Kaikki varmaa mahdollista.

RiiMini Miten ne nyt sillai tuon hoidon suunnitteli? Onko joku lääkäri vaihtunut tms.?

Bonniemoi Kiitos Kannustuksesta! Jaksamista sullekkin!!

Fullmoon81 Aikas moinen sumute ja lääke rumba, pitää varmaa kirjata tarkaa ylös että muistaa mitä kulloinkin on laittanut..huh huh. Toivottavasti paranet pian!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: FullMoon81
Täällä alkoi menkat. Ei me vaan saada yhteistä lasta, jotain on tapahtunut geeneille 6 vuodessa. Se yksi blasto on pakkasessa ja täytyy maanantaina soitella klinikalle miten PAS tehdään. Oon mä saanut jo useasti pääni sellaiseen asentoon, että olen aina välillä jo rauhallisesti hyväksynyt että näin tämä nyt meni, ja oon kyllä ollut lopen kyllästynyt tähän piikitteluun ja lugesteronien mielenheilahteluihin ja yöhikoiluun ja että elämä vaan junnaa. Mä kyllä veikkaan että jos lääkäri maanantaina sanoo jotain mitä voisi vielä kokeilla, niin katsotaan mitä mun päätöksille tapahtuu... Saatiin tästäkin nyt se yksi ainoa pakkaseen..

Risukasa, mikä toi munasolureservien tutkimus on?
 
Pikaisesti päivitän omat kuulumiset. Ei päästy tuoresiirtoon, munasarjat läpimitaltaan reilut 8cm. Hyperin riski ja taipumus siihen on, joten päädyttiin tähän. Vähän alamaissa on tää päivä mennyt, mut on meillä kuitenkin 9 hyvää alkiota pakastettuna. Katotaan sit maanantaina millon otetaan uus yritys.

Tsempit kaikille omiin tilanteisiin, paljon näyttää tapahtuneen taas! Ei tää helppo tie ole kuljettavaksi.
 
Jännää: siis en tarkoittanut että tuo ripuli olisi juuri kemiallisten raskauksien oire, mutta itselläni kokemukset siis vain kahdesta kemiallisesta ja molemmissa vatsa oli juurikin aamulla ja muutaman kerran päiväruoan jälkeenkin sekaisin. Ja minulla ehti noissa kemiallisissa tulla jo paljon muitakin raskausoireita , tuo vatsan löysyys oli vain yksi niistä. Ystävälläni myös ripuli oli alkuraskauden vaiva, käsittääkseni siis on yhtä yleistä kuin ummetuskin. Joka tapauksessa toivon sinullekin parasta!

RiiMini: onpa tosiaan outoa miten päätyivät kohdallasi luonnon kiertoon, jos ovista ei luonnostaan tule. Olivat kai lääkärit kuitenkin tietoisia ettet ovuloi?

Mandalalle tsemppiä seuraavaan siirtoon! Eihän sitä koskaan tiedä vaikka ohuempi limis toisikin plussan. Sinullakin jo monta siirtoa takana, joten soisi teille kyllä jo onnistumisen.
 
Tästä tulee sekava kun puhelimesta paasaan...

RiiMini: Onpa turhauttava tilanne! Kuulostaa kyllä siltä, että hoidon suunnitellut ei taida olla kartalla?

Epplu: Stemppiä. ???? Parempi tietysti, ettei hengen kaupalla. Ja alkiota on mahtava määrä, onnittelut.

Fullmoon kannattaa kyllä laittaa ylös ????. Mun piti yhdenkin aineen kohdalla välillä miettiä tuliko suihkuteltua.

ON: Kaveri soitti kertoakseen, että kolmas lapsi on tulossa. Varovasti kyseli, josko me odotettais yhdessä kun muisteli, että syksyllä olin hoitoihin menossa. Tuskin. Satunnaisia tuntemuksia alavatsassa, sellaisia ei positiivisia.
 
Bonniemoi, Timjami77 :hug:
Oon käsittäny että siinä tutkimuksessa katotaan ainakin amh ja fsh -arvot, jotka kertoo munasarjojen toiminnasta (niiden hiipumisesta) ja hupenevista solumääristä. Että niin "mukavaa" tutkimusta on tiedossa..

RiiMinille jaksamista, yhtä odotteluahan tää enimmäkseen on...oisko siinä ajatuksena että jos sillon uä:ssä ei näkyis follia kasvamassa, niin alettas kasvattaa lääkkeellä? En kyl ymmärrä määkään miksei vois tehdä sit samantien lääkepassia..melkein kun ne ei ois edes kattonu sun taustatietoja tarkemmin, tai sekottanu johonkin toiseen :(

Kyllä sitä itekin miettii miten pitkään näitä jatkuvia turhia toivon heräämisiä ja taas pettymyksiä ja jopa menetyksiäkin voi jaksaa.. ois jotenkin edes vähän helpompaa jättäytyä koko hoitovuoristoradasta jos ois joku mies kenen kans vois sitten jatkaa vielä kotioloissa jotain epätoivosta luomuihmeen yritystä (joita tapahtuu enää vain muille) ja ois sit edes se teoreettinen mahdollisuus joka kuukaus.
Onneks viime päivät on ollu tosi kiireisiä muuton ym. kans ettei enimmän osan aikaa oo edes muistanu että mulle on laitettu joku alkio! Tänään illemmalla tuli mieleen että ainiin, nythän on se kammottu päivä eli keskenmenneen raskauden LA ja siel ois yks kalja jääkaapissa, ottasinko sen nyt vitutukseen..joo, se on hyvä idea.. ja sitten vasta hetken päästä muistin että mut ainiin, saatan olla periaatteessa raskaana (tai no en tiä voisko olla vielä edes kiinnittyny?), onkohan se nyt ok..! No, otin sen ihan hyvällä omalla tunnolla, eikös se pieni määrä vaan virkistä verenkiertoo tms. :whistle:
Ja tohon p*skakeskusteluun, mulla oli kans normaalia löysempää ne muutamat r-viikot.. parempi niin, kun tuntu et jos joutus kauheesti ponnisteleen niin pian näkys punasta etupuolelta.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Kaikille! :hug:
Itse olin siis keskiviikkona siirrossa,yksi 2-tasoinen sinne kohtuun kipsahti mennä,
nyt vaan pitäis jännätä lugejen kera 11.3 saakka...Flunssankin sain tässä
kyytipoikana,joten ei hurraamista.Onko teille tullut lugeista jotain sivuoireita?
Itselläni oli kaksi päivää järkyttävän pahaolo,joka kesti tuonne puolillepäivin saakka.Voihan se kyllä johtua flunssastakin...
 
Voi lisätä piinailijoihin, testipäivä 11.3

Kyselikö täällä joku Gelee Royalista?
Mie oon käyttäny sitä ovulaation aikaansaamiseksi ja on toiminutkin. Ei siis ole taannut sitä ihan jokakiertoon mutta ilman sitä ei olisi ollut ollenkaan. Annostuksena oon käyttäny 2 kpl eli en tiputtanut siihen yhteen koska se ei riittänyt. Voi nostaa verenpainetta, mutta itellä laski normaaliin hetki aloituksen jälkeen. Hoitojen aikana en ole sitä syönyt. Ja välillä pitäny muutenkin taukoa, jotta siitä saisi taas paremmin vastetta.

(.) Väsyttää, väsyttää, väsyttää, huono-olo eikä ruokahalua. Jo portaiden nousu kotona alakerrasta yläkertaan, ni oon puol kuollu. Yrittäny saaha aivot narikkaan koko touhusta mutta...
Yksi "Me katottiin nyt että tää olis vielä siirtokelpoinen"- alkio siirretty siis keskiviikkona. Mitään muuta ei jäänyt jälelle. 26 folllia, 10 solua, 3 kypsää solua joista yksi monitumainen ja kaksi hedelmöittyi. Näistä toinen lakkasi jakaantumasta. Siirron jälkeisenä tukena Pregnyl 2x2500IU.
Veritestipäivä 11.3.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
No oma napa: Täällä pyyhin paperiin kirkasta verta, eli menkat varmasti alkavat pian..pp10 nyt. Eli se hidas solu ei lähteny kasvamaan, vähän sellainen fiilis oli alusta asti.
Tsemiä ja onnistumista muille piinailioille!
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt
Zoona # 2011 # ensimmäinen # selittämätön

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu
Piikit ja punktiot:
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
epplu 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, 2.ICSI, Gonalf, Orgalutran, Ovitrelle+Luget, punktio vk10-11
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Nenna81 1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Sofi12 2.ivf 2.PAS
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Huhtikuu
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)

Piinailijat: :snotty:
Bonniemoi 3.3 (1.IVF 2. PAS)
Zoona 5.3 (2.IVF)
viiva84 6.3 (2.IVF)
Patsuli 11.3 (5.ICSI)


Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Minut voisi päivittää piinailijoihin. Raskaustesti 11.3.2015

Tänään siirrettiin siis blastokysti onnistuneesti ja pakkaaseen saatiin saaliiksi 9 hedelmöittyneestä alkiosta sitten 1 blastokysti ja 2 morulaa (4 pvän ikäistä). Nuo kaksi olivat ilmesesti vähän hitaammin jakautuneet kuin 2 blastokystia, mutta olivat kuulemma niin hyväluokkaisia, että kannattaa pakastaa.

11.3 siis pissasta raskaustesti ja nyt vain jännitellään. Lutinus jatkuu 3 krt päivässä sekä huomenna lisäksi 1 kpl Gonapeptyl piikki mahaan vielä. Lisäksi kortisonia jatketaan vähintään raskaustestipäivään asti ja pitempään, jos maailman suurin ihme sattuisi tapahtumaan ja raskaus alkaisi. Onko muilla ollut tukena tuota Gonapeptyliä siirron jälkeen?
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kamala tilanne. Meillä on vieraita enkä pääse rauhassa itkemään ja asiaa pureskelemaan. Välillä vessaan itkemään ja sitten taas pinnistelemään ihmisten pariin, vaikka tuntuu ettei kuulu eikä edes ymmärrä mitä ihmiset ympärillä puhuu.
 
Kuittaan minäkin, vaikka en listalla ole. Nega testattu ja vuoto alkanut.
Jonkun tasoista PAS-suunnittelua pitäisi kai käydä tekemässä huhti-toukokuun vaihteeseen. Nyt tiedossa pitkä, ovuloimaton 1,5kk kestävä välikierto.

Luonnollisen kierron PAS:sin haluaisin, jos jompikumpi alkio selviää sulatuksesta. Todennäköisyydet vissiin aika 50-50. En uskalla asettaa toiveita millekään tasolle.
Seuraava (viimeinen) hoito sitten kesälomien ja -tauon jälkeen elokuussa.

Tiesin verikokeen tuloksen etukäteen, silti piti vetää itkupotkuhepulit.
 
jännää ja zoona, :hug:

untuvikko, Tsemppiä piinailuun! On ollu gonapeptyl yhes aikasemmas hoidossa. Nyt tuolla jääkaapissa yks joutilas gonapapetyl piikki olis. Sitä ei kyl julkisen puolesta ole määrätty (koska sitä ei ole tieteellisesti todistettu ett auttas, samoin ku sanoivat kortisonistakin), mut aattelin silti josko pistäis tuolta pois kuleksimasta.
 
Jännää ja Zoona: :( :hug: Koittakaa jaksaa.

Neiti: pahoittelut negasta :(

Timjami: Voi ei, pahoittelut.

Miksi näin paljon negoja, vetää omankin mielen matalaksi.

Untuvikko: Ihanaa kun saitte jotain pakkaseen. Mulla on ollut molemmissa siirroissa Gonapeptyl käytössä. Mä ajattelin, että se piikki maksaa 18 e joten se on sitten pieni hinta jos se voi edes ihan pikksen auttaa alkiota kiinnittymään. Mulla oli Gonapeptyl jo irroituspiikkinä, se on kyllä mun kehossani ylivoimaisesti kirvelevin lääkeaine.

Omassa navassa eletään tällä hetkellä pp6. Luget väsyttää niin, että nukun lähes 14 h vuorokaudessa ja aivot on puuroa koko päivän. Töissä ei suju mitään ja kotona istun sohvalla kykenemättä mihinkään aktiiviseen. Tissit on niin kipeät, että itkettää kun kipeytyivät siinä punktion jälkeen. Milloin teillä muilla on lakannut toi tissikipu? Mua vaivaa edelleen ummetus ja alavatsa tuntuu koko ajan täydeltä ja kipuiselta, mutta ihan kuin munasarjoihin ei enää särkisi. Mulla ei ole juuri kovia toiveita itsellä enää tästä hoidosta ja itkien mietin jo tulevaa (mistä rahat, miten itse jaksaa, tuleeko sieltäkään kunnon alkiota, entä jos...). Loputonta, kunpa voisikin vain keskittyä tähän hetkeen.

Aurinkoa kaikille päivään yhteisesti :wave:
 

Yhteistyössä