IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tsempit kaikille punktiosta toipuville! Oli aika hurjaa touhua, mulla jouduttiin kaiveleen aika tavalla munarakkuloita, mutta nyt olo jo pelottavan hyvä. Eilen siis oli punktio.

Tänään tuli soitto, 19 munasolusta 15 kypsää, joista 11 hedelmöittyi.:D Vähän katoa kävi, mutta tuo 11 kuulostaa kyllä tässä vaiheessa hyvältä! Vielä ei tuoresiirtoa luvattu tehdä, jos hyperi pysyy aisoissa, perjantaina ois siirto!
 
Täällä tuli loppuviikko lisää vielä sairaslomaa, koska turvotus sen verran kovaa. Hoitaja sanoi, että soittaa heti jos olo pahenee tai hengitys vaikeutuu. Parempi nyt vain levätä ja juoda paljon, jotta tämä ei pahene tästä. Minulla oli kans punktiopäivänä olo ihmeen hyvä. Otin illasta vain yhden särkylääkkee enää. Eilen ja tänään ei ole tarvinnut syödä niitä.

Olo alkoi eilen turpoamaan ja maha on kuin potkupallo. Kipuja ei onneksi olo.

Hyviä saaliita olette kaikki saaneet. Hieno juttu! Toivon nyt paljon tärppejä kaikille ja että solut jakautuvat ja pääsette siirtoon. Meillä tehdään tosiaan lauantaina nyt sitten vasta päätös, voidaanko siirtää ja sittenhän näkee onko siellä blastokystia.
 
Pelättyä soittoo ei tullu, ja tänään kävin hakeen 3. hoidon vihon viimesen blaston mukaan. On vielä rupumpi (6BB) kun se viimesin nega (6AB), että ei oo odotukset turhan korkeella...
Jos tästä ei nyt ihmeitä seuraa, niin enskierrossa tutkitaan munasolureservit kun se nyt on kai jonkinlainen edellytys 4. hoidon suunnittelulle. Tietääkö joku paljonko tällänen suurin piirtein maksaa yksityispuolen lähetteellä? Ilmeisesti ainakin amh ja fsh arvot otetaan..

Lugeista on viime päivinä tullu pikemminkin jomotuksia alaselkään ja munasarjoihin (tai eihän sitä varmaks tiä johtuuko niistä), vaikka eikö sen just pitäs rentouttaa lihaksia ja vaikuttaa päinvastoin? Vai endoko se siellä vaan päästelee myrkkyjään että ois jo valmiiks heikohkolla alkioraukalla entistäkin surkeemmat mahdollisuudet.
Voi lugestakin v*tutusta tulla, tosin sitä on muutenkin jo sen verran että huomaako sitä lisäystä edes :rolleyes: kortisonista sen sijaan tuli oikein kunnon raivo päälle..
Viime aikoina on kans vaivannu kun limakalvo on ultrissa näyttäny jotenkin oudolta ja erilaiselta mitä muistasin et joskus aiemmin oli, vielä huuhtelun jälkeenkin...että eiks se oo vieläkään täysin toipunu km:n tyhjennys-rääkistä?! Sitä paksumpaa näkys kertyvän vaan sinne kohdun perälle ja muuten on omituisen ohutta. Onko muut huomannu tällästä km/tyhjennyksen jälkeen? No, kai sinnekin sit pitäs pystyä normaalisti kiinnittyyn, ja lääkärit tietää mitä tekee...
Illemmalla vielä muistettava gonapeptyl ja sitten pitäs yrittää olla vaipumatta ennenaikojaan synkkyyteen.. yritettävä aatella että eihän sitä koskaan tiedä minkälainen rupu saattaa loppuviimein olla se kaikkein sitkein ja eläväisin tyyppi.
 
RiiMini toivotaan nyt kuitenkin ettet sinne jonoon joudu. Kyllä nämä jutut voi olla niin pitkissä kantimissa jos jonotteluunkin joutuu varata yhteensä vuoden + kaikki väälikierrot ja kesätauot.

Jännää toivottavasti et ole saanut influenssa, kun noin korkeaa kuumetta pukkaa. Onko sulla ollut repivää kipua koko ajan punktion jälkeen vain onko alannut viime päivinä?

risukasa: onko nuo luokitukset jotain yleisiä alkion luokkia vai onko blastoille omat? Millä perusteella yleensä kasvatellaan blastoiksi asti.

ON: vatsavaiva, se ummetus, on tänään ollut vähemmän karsea kuin eilen. Eilen illalla alkoi alavatsan kivut, nippailuja varmaan ammattilaisslangilla. Aina välillä tulee ja menee. Olen odottanut sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa ja kytännyt joka vessareissulla paperin. Vahvasti tunne, ettei tästä plussaa tule.
 
:wave: Viime vuoden puolella kävin "esittelemässä" itseni ja ajattelin nyt päivittää tietoja... eka ivf-hoito meneillään, pitkällä kaavalla. Tänään oli ns. nollaultra, MUTTA, Synarela ei ole ilmeisesti toiminut halutulla tavalla. Kävin labroissa antamassa E2 (estrogeni) verinäytteen ja viimeistään perjantaina tulee tulokset. Pettymys oli aivan järkyttävä! Eli punktio oli suunniteltu viikolle 11, mutta jos kerta oma hormonitoiminta ei ole "nukuksissa" niin taitaa hoito siirtyä :headwall: Tähän nonparelleina vielä päälle kova flunssa, kurkunpään tulehdus ja huomenna työterveyslääkärille uudestaan kun poskiontelot huutaa hoosiannaa ja päähän koskee särkylääkkeistä huolimatta... On kyllä juuri nyt tällä hetkellä sellaset fiilikset ettei niitä hirveesti tee mieli edes miettiä! Miksi ihmeessä pitää mennä todella vaikeimman kautta nämä asiat!

(taustaa lyhyesti: yritystä kolme vuotta, kummallakaan ei ole lapsia entuudestaan, viime vuonna tehty 5 inssiä ja tässä kuussa aloitin siis Synarela sumuttelut)

Anteeksi omanapaisuus mutta pää meinaa kyllä nyt ihan aikuisten oikeasti hajota :stick:
 
Zoona Blastoilla on tosiaan erilaiset luokitukset kun nuoremmilla, ja tänään sanottiin vielä että 5 ja 6 päiväsilläkin omansa. Niitäkään ei siis voinu suoraa vertailla mut siirtää paremmuusjärjestyksessä.
Mulla on jo 1. hoidosta lähtien viljelty pidempään muutamia loppuja, ja kai siihen vaikuttaa 2-päivästen negasiirrotkin? Mulla suurin osa on näyttäny tyssäävän 4. päivänä, eli sitä nuorempia tuntus jo ihan turhalta siirtääkään.

Ihmettelin myös kun kummankin ikäset on siirretty 6 päivän päästä, mutta kuulema se on ton klinikan käytäntö ja yhtä hyviä tuloksia on tullu...eli ilmeisesti se alkion ikä ja siirtoaika ei ainakaan blastoilla ookaan niin tarkkaa.
Ja testistä vielä, tuollakin on nyt tulossa vakiokäytännöks veritesti, ja sain taas lähetteet mukaan, mutta en kyl aio vaivautua jos kotitesti on selkee nega.

Ei sellasia kiinnittymisvuotoja välttämättä tuu ollenkaan, ei mullakaan oo mitään näkyny (2 raskautta), liekö harvinaisempaakin että tulis..?

Jännäälle pikaista paranemista!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Zoona epäilen kyllä influensaa.. Soitin hoitajallekki muttei reagoinu muuta ku ota panadolii. No otin ja kuume laski 37.3 puoleks tunniks. Nyt taas 38,9. Toivottavasti viirukset ei ny pilaa tätä juttua, jos ny on ees pilattavaa.. Pää särkee vatsa tuli kyl kipeemmäksi mulla. Mut on taas ok. Aamulla oli repivämpää hetken. Ottaa päähän.. Tätä voi nyt sit kestää kaks viikkoa pahimmllaan. Kuinka korkeeseen kuumeeseen pitäis reagoida? 39? Sitä en hoksannu ees kysyy. Tai kitutetaa vissii loppuu asti.. Moi ja tervetuloa fullmoon samat fiilikset täälläkin ..
 
Voi risukasa <3 Nyt jos koskaan toivon, että sieltä se viimeinen olisi sinnikäs ja tärppäisi mukaan! Minä kans noista luokituksista oon kiinnostunut, että mitä nuo oikein tarkottaa? Ei taida ihan mitään selkeetä yhtä linjaa niissä olla valtakunnallisesti vaan kaikilla omat? Noh, oli miten oli niin onnea nyt matkaan! <3

Untuvikko80 tsemppiä nyt toipumiseen! Ja toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette siirtoon! Lepoa ja reilusti nestettä :)

Zoona Kiitos toivotuksista :) Ja olishan se kyllä valtavan hienoa, että ei enää tarvitsisi pistoshoitoon lähteä, mut minun historialla hyvin hyvin epätodennäköistä, että näin helpolla selvittäisiin. Toisaalta meillä on ollut hyvä prosentti noiden raskauksien alkamisen kans, kun vaan on päästy siirtoon, mut toisaalta se raskauden jatkumisprosentti koki nyt kovan kolauksen.
Toivottavasti olet väärässä tuntemuksinesi siitä, että plussaa ei olisi tulossa.
Minulla esikoisen kiinnittyminen tuntui kovana lyhytaikaisena kipuna, joka herätti kesken unen, mutta kemiallisessa se kipu oli vain kaksi pientä vihlaisua. Vuotoa ei kummastakaan tullut.
Tsemppiä ja pitkää pinnaa piinapäiviin!

Jännää voihan sairaus mikä sinuun on iskenyt! Pikaista paranemista ja paljon nestettä ja lepoa! <3

epplu siis WAU mikä saalis ja kuinka hyvin on hedelmöittyneitäkin! VOi että! Jospa tuosta riittäisi pakkasen täydeltä sitten huuruneniä ja sillä tavalla sitten suurperheen alku :) Toivottavasti pääsette siirtoon ja kaikki menee hyvin!

Ai että täällä on kovasti jänniä tilanteita! Toivon kyllä, että monta plussaa saataisiin pinoon! Se tietysti tarkottaa pinon hiljenemistä, mutta hyvähän se vaan olisi.

Ja hei muuten! Nyt sitten toivoisin edelleen niitä kokemuksia PASseista!?
Onko tehty lääkkeelliseen vai lääkkeettömään ja miten olette kokeneet ? Mitä lääkkeitä? Mitä oireita? Onko tietoa jostain tilastoista? Mitä kannattaa ottaa huomioon tai onko jotain lääkkeitä joita olisi hyvä osata pyytää tai välttää?


Minä oon skipannut kaikki passihommat aiemmin, kun ei ole koskenut meitä ja nyt sitten koitan päästä perille tästä lapsettomuushoitojen yhdestä osa-alueesta.

Kiitos jo etukäteen kaikille PASsikysymykseen vastanneelle!


Tsemppiä kaikille ja keväisiä päiviä!
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Kiitos, RiiMini :heart:
Nuoremmilla alkioilla on ainakin kaks arviointitapaa, pisteytys, jossa 3,5 on paras ja luokitus, jossa 1 on top. Oisko blastoilla yhtenäisempi systeemi?
IVF Blastocyst Pictures & Blastocyst Stage Embryo Grading Photos

Passeista... mulla on tehty 2 lääkkeelliseen ja tää oli 3. luomukiertoon. Onhan se aina helpompaa kun ei tarvi muistaa lääkkeitä eikä ne oo niin "elintärkeitä" luomusti, ja mun tapauksessa limakalvokin kehittyny nopeemmin ja paksummaks ilman niitä. Tais olla jotain pientä päänsärkyäkin tms. sivuoiretta zumenonista. Sen lisäks luget, lääkkeellisessä 2x300mg (tai ekassa 3x200) ja luomussa 2x100mg alkaen pari pv ennen siirtoo. Lisäks 4 viimesimmässä ollu gonapeptyl, 3:lla kerralla kortisonit ja pari kertaa minidisperin. Voihan näitä pikkuapuja pyytää ja kokeilla, vaikka ei kai niiden vaikutuksia oo osotettu suuntaan tai toiseen.
Tulokset lääkkeillä tai ilman lienee samaa luokkaa, tosin viime aikoina ehkä siihen suuntaan että luomu ois parempi? Ainakin oma kokemus puhuu puolesta ja se mitä täältä lukenu että muille ois kerrottu :D

:attn: Mitään lääkkeitä ei kannata ottaa greippimehun kanssa (tai ainakin selvittää onko vaikutusta kyseiseen lääkkeeseen), kun voi olla sen sisältämän naringetiinin kanssa lääkkeen tehoa vääristävää vaikutusta. En tiä sitten kannataako tätä juoda ollenkaan lääkekuurien aikana, vai pitäskö olla joku tuntimäärä niiden välillä. Itse oon jättäny ne jo ammosten kotiyritysaikojen jälkeen suosista kaupan hyllylle.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Luomupassista olen miettinyt, että limakalvo minulla on luomuna varsin hyvä ollut tässä vuosien varrella ja jopa vielä kp 70 se on ollut itsekseen muhkea ja muhkeana pysynyt kp 100 asti, kunnes sitten Primolut-kuuri sen sieltä poisti.
Se vähän jännittää, että entä jos sitten limis ei kasvakaan lääkkeillä ja entäs sitä ja entäs tätä.
Kysymysmerkkejä riittää ja epävarmuustekijöitä.

Pakko myöntää, etten millään jaksaisi odottaa, että tulisi suunnitelma. Ja etenkin toivoisin sen olevan lääkkeellinen, sillä se ei tosiaan se oma ovis tule.

Kiitos risukasa taas infosta!
 
Tervetuloa Ninnili, unohtui aiemmin mainita!

Tuosta PAS:sta. Mulle tehty kaikki kolme edellistä samalla tavalla. Lutinusta 1kpl 2 kertaa päivässä aloittaen päivä ennen siirtoa ja that's it eli luonnolliseen kiertoon. Koen sen kivoimpana, koska ei tule sellasta hoitorundimeininkiä ollenkaan kun käy kerran ultrassa, alkio sulatetaan ja siirretään ja sitten laittaa vaan sitä lutinusta. Mullakin kun pakkasessa eri ikäsiä alkioita niin lääkäri sanoi sen olevan helppoa eikä viikonloppujenkaan pitäisi osua väliin ikävästi. Mulla kierto on säännöllinen aina ollut niin helppo sitten luomu PASsia tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Pitänee minunkin tänne ilmoitella itsestäni joskus, kun tuolla listalla olen =) Taustalla olen seurannut ja myötäelänyt hoidoissanne. Omastani en jaksanut/halunnut alkaa kirjoittelemaan nyt mitään, edes ystäville en halunnut oikein tästä nyt puhua. Mutta meille siis tehtiin 2. ivf äskettäin ja ihme tapahtui, raskaustesti muuttui positiiviseksi =) Tuoresiirrossa siirrettiin yksi top-alkio. Plussauspäivänä 25.2. testi näytti viikkoja 2-3, kuten odotinkin. Nyt vain sormet ja varpaat ristissä toivotaan, että pieni pysyy mukana, on oikeassa paikassa ja että se ylipäätään on elävä. Lugesteronin lopetin eilen, kun niin ohjeistettiin, mikä hieman hirvittää. Mutta pitänee luottaa, että lääkärit tietävät sen olevan turvallista.

Tsemppiä toivottelen teille kaikille hoitoihin ja ennenkaikkea uskoa siihen, että se voi onnistua :flower:
 
Onnea Tuutunen80 :) Hienoja uutisia.

Mandala tuo olis kyllä hyvä systeemi, jos kierrot toimisi ja voisi sitten niihin luomukiertoihin tehdä! Pääsisi tosiaan paljon vähemmällä, kun ei tarvitse mitään ultria tai lääkkeitä tai muuta tekemisen meininkiä.

Jos uskoisin, että jollain tavalla ovulaatio tulisi joskus, niin sitä varmaan uskaltautuisi siihen luomupassiin. Olisihan siinä helpompi se jatko, kun ei tarvitsisi niin pitkään käyttää sitten tukilääkkeitä, jos sattuisi onnistamaan.

Jännityksellä odottelen mitä lääkäri suunnittelee minun kohdalle. Toivottavasti terveiset menee perille ovulaatio-ongelmista.
 
Täällä tapahtuu niin paljon koko ajan! Kiva jännätä muiden puolesta kun ittellä ei just nyt tapahdu mitään. Tohtori Tolosen mukaan ubikinonista voisi olla apua soluille. Check! Vitamore monivitamiinivalmiste hedelmällisyyttä tukemaan. Check! Ja tietysti D-vitam. ja foolihappoa. Mitään vaikutusta on vaikee vielä lähtä arvioimaan. Mut eihän se ota jos ei annakaan...
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Onnea Tuutunen80!

RiiMini, yleensä molemmissa pas-tavoissa on se yks "pakollinen" uä ennen siirtoa (luomukierrossa mittaillaan myös follia), ja mulla esim. noissa lääkkeellisissä on jouduttu tekeen se toinenkin kun ei se limis oo ollu vielä tarpeeks paksu siinä ekassa.
Käsittääkseni myös ns. puolilääkkeellinen / avustettu "luomu"kierto on vielä yks vaihtoehto, siis ovulaatiota stimuloidaan clomeilla, pikku määrällä menopuria tms. ja pregnylillä oikee ovisaika ja sitten siirtoon. Kantsii kysyä varmaan tätäkin jos se tuntus paremmalta!
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
risukasa Tsemppiä.. Täällä mennää ja rupulla alkiolla!! Jos se ois kuiteski se vahvin! aatellaa nii!! Kiitos !!

RiiMini Sanos muuta..Kiitos! Influenssalla nyt mennää loppupiinailu, kyl ois riittäny toi punktio ja tää piinailukin pelkästää. :headwall: No lisä jännitystä pelii.. olishan varmaan muuten liian helppoa.

Oma napa:
Kuume on vaa korkee aamullaki 38,4 mennää..Tulee nukuttua kellon ympäri melkein. Voi tätä laiskuuden määrää :LOL:. No rupeen popsii oikein urakal tota panadolii. Lääkäriskin kävin, muttei tietenkää mitää ollu, no hyvä nii, kävin tarkistaa keuhkot kuiteski, mut pöpö nii alussa viel. katotaa sit kahen viikon päästä..

Onnea Tuutunen80 ja pysyvää tarrautumista!!
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt
Zoona # 2011 # ensimmäinen # selittämätön

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu
Piikit ja punktiot:
patsuli 5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
epplu 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, 2.ICSI, Gonalf, Orgalutran, Ovitrelle+Luget, punktio vk10-11
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Nenna81 1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Sofi12 2.ivf 2.PAS
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Huhtikuu
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)

Piinailijat: :snotty:
Bonniemoi 3.3 (1.IVF 2. PAS)
Timjami77 3.3. (4.ICSI)
Jännää 4.3. (1. IVF)
Zoona 5.3 (2.IVF)
viiva84 6.3 (2.IVF)

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Mä pääsin eilen kotiin tyksistä, loppuviikon sain myös sairaslomaksi. Mulla menee kahta eri antibioottiq vielä suun kautta 3 kertaa päivässä. Eilen soittelin tonne tyksin naistenpolille ja se hoitsu laitto mut ens viikon lääkärien meeting listaa niin sit selviää jatko ja seuraavalla viikolla voi soitella et miten hoidot tulee jatkumaan. Ne on muuten välillä myös soittanut takasin siitä mitä ne lääkärit on päättänyt ja antanut sit valmiiksi ohjeet.
 
FullMoon minä pelkäsin juuri tuota Synarelan toimimattomuutta ja kesken loman kävin siitä täällä palstalla huutelemassa, että voiko niin tosiaan käydä ettei se toimi. Kaikkeen muuhun verrattuna (mitä siis tässä hoitojen aikana on tullut käytettyä) Synarela on ollut kaikkein eniten epäluottamusta herättävä. Oliko sulla 2x2/pvä annos?

ON: mieliala on matalalla :(. En yhtä usko plussaan. Ukolle juuri saunassa väitin, että "tiedän" ettei onnistu, koska "tuntuu" siltä. Silloin menee paremmin, kun saa ajatukset pois asiasta, niin kun töissä. Viikonloppu tuntuu ahdistavalta. Menisin oikein mielelläni töihin. Keho tuntuu kaikin puolin hakeutuvan kohti normaalia olotilaa. Mahan turvotus on helpottanut, ummetus helpottanut ja rintojen arkuus lähes hävinnyt.
 
Tuutuselle hirmusti onnea ja tarrasukkia! :heart:

Jännäällä onkin kunhon lenssu päällä, pikaisia paranemisia!

Ihan hirmusti onnentoivotuksia ja tsempityksiä risukasalle, typerän kliseinen lause mutta kyllä todellakin ois sun vuoro jo, mielellään potkittais sut veke täältä odottajien puolelle!!

Omassa navassa hieman aikainen ovis, digi hymyili aamulla kp12 (viime PASseissa kp13 ja kp14) ja nyt vielä se ohut limiskin keskiviikkona mitattu. Jouduin maanantain ultratsekkauksen vaihtaa tälle päivälle, mutta vaikea kyllä uskoa että se limis olisi hirmusti ehtinyt kasvaa, että olisi linjassa oviksen kanssa. Joten voipi mennä persiilleen tämä PAS, mutta minkäs teet, jotkut tähdet ei nyt ole näköjään vain linjassa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Tuutuselle onnea plussasta ja toivotaan onnea jatkoonkin, että pikkuinen tarraa lujaa kiinni! Hienoa kuulla, että täällä on aina välillä näitä onnistuneita, jotka onnistuneet vasta myöhemmillä hoidoilla. Itsekin menossa nyt vasta 2.IVF:ään, joten sinun onnistuminen nosti taas toiveita.

Risukasalle myös minä lähetän paljon kliseisiä tsempityksiä! Todella jännään miten sinun käy ja pakko käydä lukemassa kuulumisiasi, vaikka reissussa ensi viikon olenkin.
 
Oma napa: No nyt sitten vielä Ripuli...:headwall: mä en enää kestä.. Voikohan noi Luget aiheuttaa sitä vaikken niitä suunkautta otakkaan.. Onko kellään kokemusta, tai kuuluuko tää nyt sitten tähän flunssaan?
Oksu tauti vielä nii sitte ois koko paletti..
Zoona Mulla sama fiilis, maha normaali, ei enää turvonnut, rinnat ei oo arat vatsassa ei mitään nippauksia, olo on nii normaali, mitä tän kaiken muun oireen keskellä voi olla. Ei mitään tuntemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Jännää Voi ei! Toivottavasti ripuli johtuu jostain positiivisesta eikä mistään mahataudista. Menetkö muuten verikokeeseen vai testaatko kotona? Mun pitää mennä verikokeeseen, mutta luultavasti testaan ti tai ke, että pysyn kasassa sitten torstaina kun puhelu tulee. Oli tulos kumpi tahansa, jotain tunteita se herättää, enkä halua repeillä työpaikalla.
 

Yhteistyössä