IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
-jennica- 2.IVF Primolut nor,Puregon,Orgalutran,Pregnyl,Lutinus, punktio vk13

PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Nenna81 1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä) Siirto 12.3
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Läiti 1.IVF/3.PAS Progynova,Lugesteron.Siirto 17.3
Untuvikko80

Huhtikuu
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Jännää 1.IVF 1.PAS

Toukokuu
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Piinailijat: :snotty:
Bonniemoi 3.3 (1.IVF 2. PAS)
Patsuli 11.3 (5.ICSI)
Mandala 17.3. verikokeen tulokset (1.IVF 4.PAS)
Henrietta 25.3 (2.icsi)
Havina 26.3


Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liljeby, kannattaa tarkistaa oman alan työehtosopimus. Osalla aloista saa lähteä poliklinikkakäynneille kesken työpäivän ja vielä palkkakin juoksee :) toki siitä pitää ilmottaa aina sillonki pomolle mut syytä ei oo välttämätöntä kertoa.
 
Kiitti Jännää, kun lisäsit minut listalle! Olin vain unohtanut vielä lääkelistalta Orgalutranin ennen tuota Pregnyliä, mutta lieneekö tuolla yhdellä lääkkeellä niin merkitystä tuossa listassa. :D

Minä olen julkisella puolella töissä ja meillä onneksi ovat nuo polikäynnit toistaiseksi saanut tehdä työajalla ja palkkakin on juossut. En tiedä miten menisi talous meillä sekaisin, jos pitäisi palkattomia vielä näiden kulujen lisäksi ottaa...
 
Minut voisi lisätä piinailijoihin ja päivitää testipäiväksi 26.3.

Tänään haettiin mukaan yksi täydellinen kasisoluinen top-alkio. Meidän kolmesta alkiosta kaksi muuta ei jakautunut kunnolla ja pakkanen siis tyhjä. Limakalvokin oli muhkea, kuten lääkäri sitä kuvaili: 13mm. Itse mietin vaan et oliko jo liian paksu, mut en sit kysynyt kun oon flunssassa ja hädin tuskin ääntä lähtee. Vakuutteli et kaikki näyttää hyvältä ja jospa se raskaus siitä alkas.

Huomasin muuten miten pessimisti oon tän onnistumisen suhteen. Koko päivän ajattelin et ne soittaa vielä et kaikki alkiot on kuolleet, joten en tajunnut ajottaa virtsarakkoa täyteen. Lisäks kysyin et eikö veritesti päivää voi aikastaa kun mulla kuitenkin alkaa vuoto tasan kaks viikkoo punktiosta niinki viimeksi. Mut kyllä tää tästä.. Jos se pirunvuot alkaa ni voi olla että aikaistan parilla päivää mun herkkulakon loppumista ja ostan vähän suklaata:D
 
Mä voisin tulla listoille vaikka nämä hoidot alkaa vasta polin kesätaoun jälkeen, eli hannuliini yrittämään aloitettiin 8/11, eka toiveissa mulla siis pco ja endo sori en saa punasella näitä ku tabletilla suffaan.. ja ennen elokuuta olis tarkotus viel keskittyä tohon painonpudotukseen et saa vikat 10kg pois..
 
Jes, Havina! Hieno juttu vaikka pakkaseen ei mennytkään mitään. Voidaan piinailla yhdessä :)Onko teillä veritesti vai kotitesti? Mä oon kamala hätähousu tän testaamisen kanssa niin mä aloitan jo varmaan aika aikaisin testaamaan :) Millon sulla virallinen testipäivä?
 
Veritesti on ja tais olla sama päivä kun sulla? Mä oon taas aika kylmähermonen tossa testailussa ja viimeks testasin vasta kun vuoto alkoi jolloin omin päin lopetin luget ennen veritestiä.

Nyt muuten tarkistin ton lugeasian kun oon miettinyt et onko ne tarpeelliset ja pilaanko kaiken lopettamalla luget aiemmin jos oonki raskaana. Eli ne follikkelit jotka punktiossa tyhjennetään, muuttuu kyllä ihan normaalisti keltarauhaseksi, mutta koska niitä on punktiossa tökitty ja puhkottu, ei voi varmaks tietää kuinka hyvin ne toimii. Siks lugeja määrätään. Jos nyt kukaan ymmärsi :D mua tää on aina kiinnostanut :D
 
Vilijonkka en nyt ollut ihan varma halusitko PAS päivityksen huhti vai toukokuulle?

Retikka tuliko tietosi päiviteltyä oikeaan paikkaan?

Ja Bonniemoi ja patsuli joko teidät saa ottaa piinailijoista? Luin vain tuhruvuodoista, mutta alkoiko menkat? Tulkaapa kertomaan hoitopäivitykset tai uutiset!

Please!! Punaisella että oikeesti löydän! ensin maalaatte kirjoittamanne tiedon hiirellä tai sormella, niin että sininen, sitten size ruudun ja hymynaama ruudun välissä on ISO A kirjain ruutu, jossa pikkuinen musta nuolipää, siitä klik ja värit tulee esiin ja sieltä punainen ruutu ja klik ja vailtsette värin ..KIITOOS!!
Jos tästä nyt saatte selvää..

Hyvin se päivitys sujui muillakin.. rohkeesti vaa lisää yrittämään, ei tää nii vakavaa..
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Mahtuisinko minäkin mukaan? =)

Ensimmäisestä lapsesta haaveillaan, yritystä takana 3 vuotta. Vuosi luomuiltiin ja 2013 mentiin yksityiselle tutkimuksiin, diagnoosi selittämätön. Ainoana löydöksenä pieni toiminnallinen kysta joita ollut vuodesta 2012 asti (silloin ultrattu ekan kerran).

2/2014 aloitettiin hoidot. Tehtiin 2 x OI+ IUI.
Sen jälkeen 1. IVF lyhyellä kaavalla (Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron). 13 munasolua --> 9 kypsää --> 4 hedelmöittyi. 1 hyvä alkio siirrettiin kaksi päivää punktiosta. Lopuille kolmelle tehtiin pitkä viljely --> Ei mitään pakkaseen

2. IVF/ICSI tehtiin loppuvuodesta. Lääkäri halusi kokeilla ICSI:a. Tämä hoito tehtiin pitkällä kaavalla (Synarela, Menopur, Pregnyl, Lugesteron). 12 munasolua, 8 kypsää ja 6 hedelmöittyi ICSI:llä. 2 alkiota (hitaasti jakaantuvia) siirrettiin kolmantena päivänä punktiosta, lopuille neljälle pitkä viljely --> ei mitään pakkaseen

2. IVF/ICSI-hoidon yhteydessä löytyi mahdollinen endometriooma munasarjasta, eli syynä lapsettomuuteen saattaa olla endo. 3. IVF/ICSI alkaa tästä kierrosta. Nyt kp 12, Synarela-nenäsumute aloitetetaan kp 21. Sitä ennen käynti lääkärillä.

Mulle voisi päivittää:

Haave79 # 2/2012 # ensimmäinen # selittäm./endo?
3. IVF/ICSI maalis-huhtikuu-15
 
Jännää mä en tiedä mihin PAS osuu eli ei tarvi vielä laittaa, infoan sitten kun tiedän aikataulusta. Huhtikuulla siis voitaisiin tehdä, mutta taidetaan olla just reissussa otolliset päivät eli menee ehkä toukokuulle.
Mites sun aikataulut menee? Onko ensin suunnitteluaika ja sitten vasta tiedetään vai miten? Ajattelin kun samassa paikassa ollaan hoidossa...

Voi ei deja, jaksamisia :hug:

Mandala aika lupaavalta kuulostaa, voi kun onnistaisi :)

ON: Arvatkaas vaan kuinka monta eri kertaa olen laskenut, että jos menkat alkaa tuolloin tai tuolloin, niin milloin olisi ultrat ja milloin siirto...Ja ihan turhaan kun kierto voi olla kaikkea 30-70 päivän välillä. Lasketut ajatkin jo monta kertaa googletettu, epätoivoista tiedän : / Ja nyt kun tunnustuksiin päästiin, niin pakko tunnustaa että ostin tänään kauppareissulla raskaustestin. Ja minkä takia?? Ihan kun nyt olisi mukamas luomuna tärpännyt.. Taas epätoivoista, tiedetään!

Oikein mukavaa viikonvaihdetta kaikille tasapuolisesti. Niin ja tervetuloa uusille.
 
Viimeksi muokattu:
Deja Voi ei :hug: Voimia!

Kone temppuilee eikä anna päivittää listaa, eli jos joku kykenee niin mut voi päivittää piinailijoihin: testipäivä 26.3 (1.IVF 2.PAS kahden alkion siirto)

Pakastin on tyhjä ja seuraavaa hoitoa saa odotella 4-5kk
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
-jennica- 2.IVF Primolut nor,Puregon,Orgalutran,Pregnyl,Lutinus, punktio vk13
Haave79 3. IVF/ICSI Synarela,
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Läiti 1.IVF/3.PAS Progynova,Lugesteron.Siirto 17.3
Untuvikko80 4.IVF 1. PAS Letrozol, Ovitrelle, Lutinus Siirto vk14

Huhtikuu
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Jännää 1.IVF 1.PAS

Toukokuu
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Piinailijat: :snotty:
Bonniemoi 3.3 (1.IVF 2. PAS)
Patsuli 11.3 (5.ICSI)
Mandala 17.3. verikokeen tulokset (1.IVF 4.PAS)
Henrietta 25.3 (2.icsi)
Havina 26.3
Nenna81 26.3 (1.IVF 2.PAS kahden alkion siirto)


Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
patsuli ok..Peukutuksia sinulle.. Joko muuten olo parempi Tuuhan kertoo jännittävät uutiset veritestistä?
Vilijonkka Ok , tuu kertoo milloin hoidot, mä pistin sinut nyt toukokuulle mutta muutetaan jos meet aikaisemmin;)..kumpa ois huhtikuu, voitais piinailla yhdessä :popcorn:
Jep ensin suunnittelu 8.4, en yhtään tiiä tuleeko luomu vai lääkkeellinen, ja nuo luget ku tuli se vuoto läp(Tosin surkea alkio ja kova flunssa)i, että tarviiko muuta tueksi tai onko tosiaa se luomu kokeilu.. ja sitte mietin jos solut hitaita jakautuu tai ei selvii sulatuksesta, 11 soluu jäljellä pakkasessa, mutta vielä ny en rupee niitä panikoimaa. Nyt luomua yritän tän maalliskuun rupeen tikuttelee ovista täs viikonloppu ja ens viikon puolväli sektorilla. Juon greippimehua ja viiniä ja popsin glee royaleja, mutta ei oo ainakaa paineita. Ehkä saan ja yhde raskaustestin tehtyä. ;) Siihen asti en oo viel päässy, ku tuhrut alkaa ja siitä tiiän, että ne menkatkin..

Täällä onkin monta piinailijaa, toivottavasti lisää plussa uutisia!! Tsempitykset piinailijoile!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille. Pienemme syntyi eilen ja pienen hetken sain vauvaa katsoa. Olen edelleen osastolla, odottelen päätöstä kotiutumisesta tai kaavinnasta. Kokemus on ollut rankka, vaikkakin "parempi" kuin edellinen (tyhjennys kotona kkm8+3). Lääkärin kanssa on ollut puhetta mahdollisesta tukilääkityksestä läpi seuraavan raskauden (jos vereni on liian paksua ja se aiheuttaa keskeytymiset...), mutta en tiedä miten tähän pyöritykseen uskaltaa enää ikinä lähteä?

Hurjasti paljon onnea kaikille punktioihin ja piinapäiviin!
 
No eihän se perjantai 13. päivänä testi muuta voi näyttää ku negaa. Vaikka ei tullut yllätyksenä niin aika tyhjä olo. Toisaalta hyvä että pakastin tyhjennetään varmasti seuraavalla kerralla mutta onhan se surullista että monta turhaa siirtoa tahkottu. Eikä se yksityinenkään taikoja osaa tehdä joten pitäis takoa päähän että ei sielläkään välttämättä onnistu.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä