IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pahoittelut Jännää, Zoona, Neiti ja timjami :'(

Riimini onpas ihme tilanne! Pystytkö soittamaan sinne ja vielä vääntämään rautalangasta ettet ovuloi ilman lääkkeitä?!

Onnea matkaan untuvikko :)

Tsemppiä huomiselle siirrolle Mandala!!

Jee, mulla huomenna eka ultra, toivottavasti muniksia on tulossa hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
viiva, vähän on samanlaiset fiilikset täälläkin. uutta hoitoa suunnittelee jo vaikka ei ole vielä tämäkään päättynyt. On jotenkin vaan niin epävarma olo ja varma siitä ettei tämäkään hoito tuota tulosta (kun eihän ne aikasemmatkaan ole). Oon mieheltäkin tivannut jo viikkoja sitten että mitäs sitten tehdään kun nega tulee.
 
Juu, siihen suuntaan näkyy kallistuvan ettei tullu ihmeitä tännekään, pp4 ja o-testi yhtä hailu kun normisti muutenkin. Jotenkaan ei edes tunnu paljo miltään, ei oikein osaa olla kauheen pettynykään. Tuskin jaksan tuijotella yhtään ylimäärästä kertaa noita tyhjiä tikkuja, 7.3. virallinen testipäivä, sillon varmistus r-testillä ja lugen lopetus. Nykysin vaan jotenkin niin VIHAA koko testin tekoo..sen kun näkee jo siinä vaiheessa kun kusiaalto pyyhkäsee siitä läpi, jos se ei pysähdy/hidastu hetkekskään siihen testiviivan kohdalle, siihen ei mitään oo tulossa. No, eipä tartte nyt ainakaan varoo mitään kun muuttaa ja kantaa painaviakin tavaroita ym. reuhtomista.
Ei tullu musta sitten tän maan ensimmästä, joka ois synnyttäny pakastetuista munasoluista alkunsa saaneen lapsen. Se kunnia menköön jollekin muulle.

Pahottelut muillekin negoista. Ihan vitun perseestä tää on....
Untuvikko80 Mulla on nyt yksityispuolen kaikissa 4 siirrossa ollu gonapeptyl, ja toisesta seuras se raskaus ja kkm.
Parempaa onnea muille!
 
Viimeksi muokattu:
Viiva: mulla tissikipu loppuin n. viikon kuluttua Pregynylistä. Ihan kuin vähän vielä turvottaisi?

Jännää ja Neiti: nyt vasta "oikean koneen" äärestä taas näen kaiken :'(

Risukasa: päädyin kans tuohon ratkaisuun, etten enää varo mitään. Join lauantai-illan vitutukseen viiniä, jatkoin sitä vielä sunnuntaina lounaalla. Eilen tein rapsakan juoksulenkin...Normaalielämä täältä tullaan.

ON: lauantaina vaaleanpunertavaa vuotoa, välillä mukana *ällöhorroreritevaroitus* limaisia punaruskeita "suikaleita". Sunnuntaina ei mitään. Eikä nyt aamulla. Mulle käy usein ennen menkkoja just noin. Vähän vuotoa, pari päivää hiljaisuutta ja sitten alkaa tummanruskea tahnatuhrua.
 
Zoona En ottanu sinuu vielä pois jos ei kunnon vuoto oo viel alkanu. Mulla alkoi la klimpit ja tiputtelu ja su ihan kunnon vuoto. Soitin jo hoitajalle ja lugei ei tarvi enää laittaa. en enää su illan jälkee ois laittanutkaan, poishan ne valuu. Mut verikokeeseen kuulemma pitää mennä ne haluu nähdä arvot. Saas nähdä kuinka pian jatkoa saapi. Flunssa viel kiusaa ja kova yskä täs mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Me aloittelemme kolmatta ICSI-hoitoa huhtikuussa. Aiemmista hoidoista ainoastaan yksi munasolu on hedelmöittynyt.Tästä pääsimme siirtoon ja raskauduin, mutta raskaus meni kesken.. Syyksi huonoon hedelmöittymiseen on selvinnyt sER. Onko täällä muita, joilla löytyy tätä ongelmaa? Mielelläni kuulisin lisäinfoa ja muiden kokemuksia tästä, sillä tietoa ei juurikaan löydy.
 
Viimeksi muokattu:
Risukasa älä vielä heitä kirvestä kaivoon, aika vähän sulla noita piiniksiä vasta takana :)

Kissanminttu en oo kuullutkaan tuollaisesta : /

ON: ekassa ultrassa läyty ja isoin folli oli 1.2 cm ja useita pieniä. Tänään illalla jo jarru kuvioihin ja pe seuraavaan ultraan. Vielä ei mitään isompaa turvotusta tai muuta ole =)
Ikävät uutiset oli kun miehen kiveskohjua hoidettiin ruiskutushoidolla marraskuussa mutta eipä siitä siemennesteen laatuun ollut apua :|

Mandala olitko siirrossa? :)
 
Viimeksi muokattu:
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt
Zoona # 2011 # ensimmäinen # selittämätön

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu
Piikit ja punktiot:
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
epplu 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, 2.ICSI, Gonalf, Orgalutran, Ovitrelle+Luget, punktio vk10-11
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Nenna81 1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Sofi12 2.ivf 2.PAS
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Huhtikuu
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)

Piinailijat: :snotty:
Bonniemoi 3.3 (1.IVF 2. PAS)
Zoona 5.3 (2.IVF)
viiva84 6.3 (2.IVF)
Patsuli 11.3 (5.ICSI)
Mandala 17.3. verikokeen tulokset (1.IVF 4.PAS)


Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Joo kyllä sieltä kävin yhden alkion taas kyytiin hakemassa. Lääkäri tokaisi lopuksi "toivotaan että NYT sitten..." niin sanoin vaan "ehkä se viides kerta toden sanoo" :p Toinen sulatetuista ei ollut selvinnyt, joten jäljellä pakkasessa 2 alkiota. Tuli sellanen pieni kauhistuksen hetki, että loppuhan se siellä pakkasessakin häämöttää vihdoin :O vaikka pari siirtoa sitten olin vielä niin toivomassa että loppuisi niin pääsisi harkitsemaan yksityiselle menoa, mutta nyt kun se todennäköisyys on että seuraavalla siirrolla se tyhjenee täysin niin vähän kauhistuttaa silti.
Ei tässä kyllä näytä järkeä olevan jatkaa 2.IVF:ään julkisella jos ei kerran mitään tulosta tule tällä samalla 'reseptillä' . Yksityiselle mentäessä tulisi ehkä vihdoin sellainen olo, että nyt on kaikkea kokeiltu.

Kysyinpä viimeksi vielä sen mun viime keväänä mitatun AMH arvon mikä munasolutuotannosta/reservistä jotain kertoo, ja tulos oli 3,8, joten ei kai pitäisi olla vielä toiminta hiipumassa, ja simpatkin kun on aika priimaa, joten uskoisin ongelman olevan kiinnittymisessä. Tiedä sitten mitä poppakonsteja ja rituaalitansseja tässä keksisi sitä auttamaan :D
 
Minä en ole oikein jaksanut aktivoitua täällä, ehkä mut vois poistaa listoiltakin? Piikit täällä menee, tänään jarru kaveriks ja maanantaina sit punktioon. Muniksia kasvaa ennätysvähän, isompia vaan 1+3 et suunniteltua pitkää viljelyä tuskin tehdään. Oon yrittänyt olla ajattelematta koko hommaa ni eipä oo tullut tänne kirjotettua :/
 
Onnea plussanneille :heart:
Havina, ymmärrän sua täysin.Ite käyn täällä vain satunnaisesti tällä hetkellä lueskelemassa, koska pyrin olla ajattelematta olleskaan koko hoitorumbaa.
Toki saatan tässä vielä aktivoituakin, mutta se jää nähtäväksi.

Joka tapauksessa täällä päästy eteenpäin, vuoto alko eilen ja tänään Progynovien syönti.Ensviikon keskiviikkona ultra ja jos kaikki hyvin, niin seuraavalla viikolla sit siirto.2 alkion siirrolla jatketaan...

Tsemppiä kaikille muille myös, hoitotilanteesta riippumatta :)
 
Mandala Onko tiedossa, että seuraava olisi samalla kaavalla? Toivotaan ettet tarvitse seuraavaa kertaa :) Mulla amh oli 3.9 ja lääkäri sanoi suunnittelukäynnillä, että tekisi mieli kokeilla lyhyttä kaavaa, kun se on kuitenkin "kohtuullinen". Aika ympäripyöreästi sanottu. Mietin onko se hyvässä vai pahassa mielessä kohtuullinen, mutta kai se ihan hyvässä on. Toisaalta mulla on taas FSH aika korkea. 9.7. korkeimmillaan. Ja selvästi menopur, jossa on fsh:ta toimi paremmin.

ON: stressaavaa. Olo edelleen, että menkat alkaa just. Vessaan meno pelottaa, tekee olla menemättä. Tätä voi tosiaan kutsua piinailuksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Harmittaa, kun tämä vuodon alkaminen pitkittyy ja samalla tietty toiveet nousee, eikä missään tapauksessa halua halua toivoa, kun keho osoittaa ihan tuttuja merkkejään.
 
Havina: Tsemppiä, onneksi tänne ei ole mikään pakko kirjoitella jos ei siltä tunnu.

Läiti: Tsemppiä kovasti sinulle siirtoon ja hoitoon.

Zoona: Onko sulla aiemmin alkanut aina tukilääkityksen läpi vuoto?

Itsellä on jotenkin aika masentunut olo, olen yleensä ihan positiivinen ja toiveikaskin, mutta nyt on jotenkin alkanut tuntua nämä hoidotkin vähän rankemmilta. Olen huomannut itsessäni ei-toivottuja tunteita, pelkään muiden onnistumisia hoidoissa (yhyy, onko musta näin katkera tullut) kun kuvittelen, että jos joku onnistuu niin sitten en ainakaan voi itse onnistua. Vaikka eihän se niin ole ja oikeasti olen kyllä onnellinen siitä, että joku onnistuu. Tänään pp8 ja tekisi mieli alkaa testailla että voisi nähdä sen negan, toisaalta sitä negaa ei haluaisi millään nähdä. Testipäivään tuntuu olevan ihan liian monta päivää ja se väsyttää. Voisiko tämän piina-ajan vaan skipata kokonaan??
 
Havina: tuntui siltä, että vaikka en sivuille muuten kirjoittelekaan, nyt halusin tulla sanomaan, että et ole yksin. Minullakin muniksia kasvaa todella vähän. Minulla juuri todettu munasarjojen hiipuminen. AMH arvo 0,2. Ensimmäinen IVF pitkällä kaavalla meni puihin kun saatiin vain yksi munasolu kasvamaan. Nyt toisella kierroksella mentiin lyhyellä kaavalla ja tuplattiin Puregon 300 IU/pv. Ultrissa näkyi aina yksi isompi ja kolme pienempää follia. Jarrulla ja puregonilla saatiin pienemmät kasvamaan tarpeeksi isoiksi ja lopulta punkiossa saatiin neljä, joista kolme hedelmöittyi. Lopulta kaksi selvisi ja lähti jakautumaan ja päätettiin siirtää ne molemmat. Ylihuomenna olisi testipäivä ja täytyy sanoa, että mieli tekisi olla testaamatta... niin paljon jännittää nega..

Mutta ei se auta! Tsemppiä sinulle hoitoihin ja iso voimahalaus. Eteenpäin sanoi mummo lumessa! Ei auta lannistua, vaikka mieli tekisi niin paljon... Hännät pystyyn naiset! Vielä me jollain keinolla onnistutaan <3
 
Viiva on tullut läpi. Kipuilee nyt siihen malliin, että toivois olevansa jossain tilanteessa joka vaatisi kaiken huomion. Tai kai tämä työkin vaatisi huomion, mutta keskittymiskyky/motivaatio ei yksin puuhastellessa ihan riitä...
 
Zoona mullekin muuten ihan sama juttu tuon lääkärin kommentoinnin kanssa. Alunperin siis suunnittelukäynnillä lääkäri sanoi mun amh arvon oleva 'maltillinen'. Kysyin myös silloin että hyvällä tavalla vai huonolla, sanoi vaan että ei mitenkään erityishuono. Nyt sitten kun tältä toiselta lääkäriltä kysyin sitä virallista arvoa ja kerroin mitä aiempi lääkäri oli sanonut siitä niin tämä lääkäri ihmetteli kyllä sanaa 'maltillinen', koska hänen mielestään se on hyvä.

Se amh arvo oli suurelta osilta sitten vaikuttanut siihen, että viime kesänä tehtiin pitkällä kaavalla eka IVF. Veikkaan että jos toiseen IVF:ään mentäisiin naikkarilla niin sama saattaisi olla edessä. Mutta tosiaan, varmasti jatketaan yksityisellä kuitenkin.

Tsemppiä Zoona sulle, kuulostaa todelliselta piinailulta! Oletko testannut/meinannut testata? Mulle verikoe määrätty väliin jäävän viikonlopun takia pp14:sta (normaalisti pp12), joten varmasti testaan aiemmin JOS tuntuu olevan syytä. Mutta aiemmissa siirroissa on aina pp11 alkanut tuhru ja pp12 on jo menkat kun pitänyt mennä verikokeeseen. Mutta naikkarilla pakko käydä verikokeessa, muuten lääkärit ei suostu seuraavaa siirtoa suunnitella huoh.

Tsemppiä itse kullekin kauheasti!
 
Mandala Jep..Mulla on nyt juuri niin et pakko käydä toi verikoe hoitaa alta pois, ei ennen mitään suunnittelua.. No jospa sieltä sitten saavat tärkeää tietoa.. Haluisi ja tietää mitä seuraavaksi..malttamaton ku on.

Zoona Jos ei menkkoja kuulu, voihan olla että sulla on ollu kiinnittymis vuotoa yms. Ehkä aamulla testaamaa? Toivottavasti sulle ois napannu.

Oma naapaa: Mietin täs et saankohan vaadittua, että viljelevät sen alkion 5 tai 6 päiväiseksi..näkis vähän kuoleeko enen viidettäpäivää.. ei jaksais sellaista huonoa kakspäiväistä alkiota taas... Kattookohan ne ihan kieroo jos rupee vaatimaa? ja saas nähä kuinka pitkälle hoito venyy.. Kuinka pian teillä on tehty PAS siirto edellisestä hoidosta? Mietin täs myös et tarttisko jotai lääkettä tueksi. Insseissä ja nyt tässä vuoto alkaa aina ennen. En pääse ees lähellekkää testaamaa.. muoks. Toisin sanoen en oo tehnyt yhtäkään raskaustestiä lapsettomuushoitojen aikana vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Mandala minä siirryin toisin päin, siis yksityiseltä julkiselle. Yksityisellä, tehtiin kaikki 3 inssiä samalla kaavalla. No, vähän isompi puregon annos oli viimeisessä. Myös ivf:ään puregon. Jälkikäteen mietin, että miksei määrätty kertaakaan menopuria. Nyt sillä sitten tuli hyviä alkioita...Voi olla, että omallakin kohdalla pakko harkita yksityistä, jollei pakkasesta mitään synny. Toinen ivf julkisella...Siinä virähtää taas noin ikuisuus.

ON: Menkkakivut enenemään päin. Tähän asti vessareissuista selvitty. Jos huomiseen mennessä ei vuoto ala, testaan aamulla. Tarkistin äsken, että ekassa ivf:ssä alkoi vuoto pp11. Joka siis tänään.
 
Voi surkeus ja murhe, kun mielialat on maassa ja negoja pukkaa :( Toivon kaikille epätoivoisille valoa tunnelinpäähän ja rohkeutta sekä taistelutahtoa päiviin.

Kun maailma sanoo "Anna periksi", niin toivo kuiskaa " Yritä vielä kerran".

... ja niin sitä huomaa vielä yrittävänsä.
Ilman toivoa tämäkin tie olisi helposti paljon lyhyempi.

Voimia kaikille <3

Ja niille, jotka vielä heiluvat siinä epätiedon ja toivon ja kauhun ja jännityksen rajamailla toivotan onnekkaiden tuulien puhalluksia :)
Tsemppiä piinaan!

Täällä ei tapahdu mitään. Ei tullut edes soittoa polilta vastaukseksi soittopyyntöön, että olisin saanut kysellä vähän tulevasta. Ilmeisesti asiani ei ole niin tärkeä, että soittaisivat sen tiimoilta (siis tämä tuleva pas ja siihen liittyvät kysymykset).
Ehkäpä soittavat huomenna. :)
 
Zoona eikös tänää ole jo pp13 sullakin? Mulla on ainakin tuo huominen verikoe pp14.merkattu. Su oli pp11 jolloin mulla hanat auki.. Minusta sulla on jännät paikat ja kulostaa lupaavalle.. koita jaksaa, pidän kovasti peukkuja, että pääset testaa!!
Tai tarkoititko että viime hoidossa hanat auki sullakin pp11? Mä oon jo iha sekasi, ku en ennää ymmärrä mitään..

Lisäys: Täällä ja vähän tylsää, taas tälläinen ei tapahdu mitään vaihe.. ku oottaa et sais jo ton verikokeen hoidetuksi ja toivottavasti nyt pääsis viel ennen kesää hoitoon. Ja tää kenkku flunssa tungettua johonkin ...oon kyl yskiny vatsan ja keuhkot varmaa ympäri, saas nähdä miten johtimet on jakselleet. No kipuja ei oo.
 
Viimeksi muokattu:
RiiMini Mitä me tehtäis ilman sinun mahtavia kannustuksia, vaikka vaikeaa varmasti meillä kaikilla. Varmasti sinullakin :heart: Lisäys: Kovasti myös jaksamista sinulle, hoidoissa! Ja että jaksat olla iloisella mielellä! Tulin itsekkin ihan mukavalle tuulelle, kun luin tsemppauksesi :)

Kiitos, että jaksat ja jaksat jakaa! hihii.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini ja Mandala
Kyllä mäkin tykkäsin Riiminin tekstistä :heart:

Olen itse suhteellisen taikauskoinen aina välillä. Tuntuu, että jos annan itseni toivoa liikaa niin silloin se ei ainakaan onnistu! Mutta toisaalta mietin, että voiko se koskaan tapahtua jos aivot on koko ajan "ei tule tapahtumaan" taajuudella?? Kaikkea tollasta ihan tosi typerää, tiedän.
Mutta eilen lääkäristä kävellessä mietin "hitto oispa aivan käsittämättömän hurjaa jos nyt tämä onnistuisikin ihan puskista!!" ja heti perään sanoin mielessäni itselleni "mitä sä hölmöjä mietit". Koska edelleen on ihan täysin sellainen olo facebook-uutisia yms nähdessä, että se ei vaan koskaan tapahdu meille. Se olisi jotenkin aivan liian mullistuksellinen asia, että ei kyllä meille, ei. Tuntuu niiiiiin kaukaiselta ajatuselta.

On tämäkin elämää!
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini

Yhteistyössä