ITSEMURHA JAUHAJAT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ullalla:
Mun tuttuni vuosien takaa jauhoi itsarin tekemisestä niin ettei kukaan enää ottanu todesta. Muutama epätoivoinen yrityskin oli. Mutta henki lähti lopulta oman käden kautta, ja tavalla joka ei jättänyt paljoa selviytymisen varaa. Että kyllä ne puhujatkin saattaa sen tehdä :(

:hug: Mutta kun tämä viimene teko onnistui, oliko sillon puhunu aikeistaan?

niin ja lisään,itse yritin tappaa itseni lääkkeillä ja viinalla,kellekkään en sanonut sitä mitä aijoin.minut löydettiin sinisine ja olin kuoleman rajoilla.
selvisin ja näin vanhempieni tuskan,he näkivät että minulla on tuskani,menin hoitoon ja tässä olen 9 vuotta sen jälkeen.
minä en halunnut pelastua,olisin halunnut lähteä.kohtalo päätti näin.
mutta kertaakaan minulle ei tullut mieleen että itken asiaani jollekin tai jatkan sitä huomaten miten ihmiset hoivaavat ja elävät sinun ehdoillasi että jos teenkin jotain.

Osaksi on vahinkoja kyllä. En usko että tämän oli, kun edelliset yritykset oli sellaisia joista oli mahdollista (todennäköistäkin) selviytyä. Viimeinen yritys ja onnistuminen oli sitten laittaa haulikon piippu suuhun ja ampua. Siinä ei juuri selviytymisen mahdollisuuksia ole.. Etenki kun kyse juuri haulikosta, eikä esim käsiaseesta tms. Tosin tätä viimeistä ei enää etukäteen mainostanutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:
Ne jotka oikeasti tappavat itsensä, eivät puhu siitä. Se on fakta.

Älä puhu p.... ei pidä paikkaansa.

Kyllä se vaan noin on! Ne ainakin mitkä varmasti kuolevat! Ehkäpä ne pelastuu kun sitä mainostaa ja antaa ihme tekstareita läheisilleen jotka reagoivat niihin!!!!

Kun ei ole kaikkien kohdalla ja tästä asiasta on ihan turha enempää vängätä kun sattuu olemaan kokemusta asiasta.

No voihan nyyh, aina tulee joka ketjuun näitä jotka luulevat olevansa ainoita joilla on "kokemusta asiasta" :headwall:

En varmasti ole ainoa mutta tiedän ihan tasan tarkkaan mistä puhun. Ja voin 100% varmuudella sanoa että tuo sun yleistykses ei pidä paikkaansa.

Ja sä luulet tietäväsi asian mua paremmin, koska..? Kyllä se yleistäen ihan paikkansa pitää.

En todellakaan ala sulle selvittään henk.koht asioita ja turhaa se oliskin koska sä olet päättänyt että se joka puhuu ei tapa itteensä.

Olis vaan aika herätä tosielämään...

johan tulee tiukkaa tekstiä taas..kaikki ei puhu. osa puhuu ja silti tekee sen. mä olen puhunut tekeväni, olen miettinyt sitä joskus, suunnitellut sen mutten ole koskaan edes yrittänyt. mun serkun löysi oma isä hirrestä, hetkeä myöhemmin hän olisi ollut kuolut, vaan ei kukaan siitä huolimatta että puhumatta tekoaan yritti ottanut häntä vakavasti, hommannut apua. se että tällaisella asialla joku leikkiikin ei saisi leimata kaikkia. aina pitäisi reagoida. pyytää apua ammattilaisilta jos ei itse osaa. hätä sellaisella ihmisellä ainakin on joka moisesta puhuu, myös sillä joka puoli leikillään sen heittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ohop:
Hätähuuto se on.. Tukea ja kuuntelijaa hän tarvitsee..

hätähuuto,jos sitä autetaan ohjataan hoitoon ja sama jatkuu ja jatkuu,laitetaan tekstaria että otin sitä ja tätä hyvästi.
Mun kaksi tuttua on tappanut itsensä mitään sanomatta,heidät löydettiin molemmat hirtettyinä.
he eivät jättäneet jälkeensä muutakuin anteeksi viestin.
heistä ei koskaa olisi uskonut että noin tekevät,olivat isejä molemmat.
noi jotka jankuttavat sitä et oo tapan itteni ovat huomannee että sääliä ja huomioo sillä saa.anteeksi vain.

Olipa kerrattain sellainen tapaus, jossa tuttavani oli mielentilassa josta ajattelin seuraavan itsemurhan, ehkä. Soitteli koko ajan ja uhkaili tekevänsä sitä ja tätä. Aikani vastailin puhelimeen. Lopetin psykiatrin neuvosta mahdollistamaan henkilön riippuvuuden minuun jättämällä vastaamatta puheluihin. Henkilö elää yhä, mutta tuskin on oman mielenterveyden eteen tehnyt sen kummempia, ei minun eikä kenenkään muunkaan tuen seurauksena. Kaikkihan ne lopulta on omia valintoja,mitä tehdään. Mutta kyllä sen erottaa milloin ihminen hakee oikeasti tukea ja turvaa kuin riippuvuutta. Kaikkea ei pitäisi niin yleistää.

Osaksi on vahinkoja kyllä. En usko että tämän oli, kun edelliset yritykset oli sellaisia joista oli mahdollista (todennäköistäkin) selviytyä. Viimeinen yritys ja onnistuminen oli sitten laittaa haulikon piippu suuhun ja ampua. Siinä ei juuri selviytymisen mahdollisuuksia ole.. Etenki kun kyse juuri haulikosta, eikä esim käsiaseesta tms. Tosin tätä viimeistä ei enää etukäteen mainostanutkaan.

Niin, eli oli päättänyt onnistua pois lähtemisessään. :( Sitä tosiaan ei enää mainosteta jos niin on päättänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Olisko sitten mukavaa lukea jos joku palstaillut ja täällä surrut tekiskin itsarin? Vieläkö olis asenne tuo?

Sittenpä tekis, oma olisi häpeänsä.

uskomaton asenne... ei liene ihminen ollenkaan

CotHai. Toivon sulle paljon murhetta ja pahaa elämääsi, ehkä sitten ymmärrät mitä on paha olo.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
no jos ei muita ole kelle puhua nii sallittakoon se täällä , jos täältä senverran apua saa ettei sitä tee nii hyvä on :attn:

no samaa mieltä. mulle saapi sitten purkaa tuntojaan myös yv:llä jos tuntuu et palstalta saa liikaa paskaa niskaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:

Niin, eli oli päättänyt onnistua pois lähtemisessään. :( Sitä tosiaan ei enää mainosteta jos niin on päättänyt.

Näinpä.

Alkuperäinen kirjoittaja kamala olet:
Olisko sitten mukavaa lukea jos joku palstaillut ja täällä surrut tekiskin itsarin? Vieläkö olis asenne tuo?

Sittenpä tekis, oma olisi häpeänsä.

uskomaton asenne... ei liene ihminen ollenkaan

CotHai. Toivon sulle paljon murhetta ja pahaa elämääsi, ehkä sitten ymmärrät mitä on paha olo.

Mä ymmärrän sen paremmin ku hyvin, mutta en näe syytä alkaa täällä elämääni revittelemään. Järkeä on suotavaa käyttää.

Koska te ymmärrätte että ei kaikki mene saman kaavan mukaan...

Joo varmaan osa on näitä ikuisia uhkailijoita mutta voitteko tajuta että nämä teidän älyttömät yleistykset voi loukata ja satuttaa ihmisiä joiden omainen on tappanut itsensä..

Mutta eihän sillä ole väliä...

no hei haloo,jos joku oikeasti haluaa päättää päivänsä,niin ei hän todellakaan kerro siitä kenellekkään mulle,jotta kukaan ei tulisi estämään häntä!!hei haloo,ajatelkaa nyt edes vähän sillä kuuluisalla maalaisjärjellä...

Alkuperäinen kirjoittaja typerää:

Joo varmaan osa on näitä ikuisia uhkailijoita mutta voitteko tajuta että nämä teidän älyttömät yleistykset voi loukata ja satuttaa ihmisiä joiden omainen on tappanut itsensä..

Mistä sinä taas sitten tiedät, kuinka moni minun läheiseni on tappanut itsensä? Mä en jaksa jauhaa yleensäkään paskaa asioista joista en mitään tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja reija:
no hei haloo,jos joku oikeasti haluaa päättää päivänsä,niin ei hän todellakaan kerro siitä kenellekkään mulle,jotta kukaan ei tulisi estämään häntä!!hei haloo,ajatelkaa nyt edes vähän sillä kuuluisalla maalaisjärjellä...

Valitettavasti tämä ei pidä paikkaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja typerää:

Mistä sinä taas sitten tiedät, kuinka moni minun läheiseni on tappanut itsensä? Mä en jaksa jauhaa yleensäkään paskaa asioista joista en mitään tiedä.

joo ne ei ole puhunut niin sillloin se menee sun oman kaavan mukaan, niinkö???

Mun tuttuni vuosien takaa jauhoi itsarin tekemisestä niin ettei kukaan enää ottanu todesta. Muutama epätoivoinen yrityskin oli. Mutta henki lähti lopulta oman käden kautta, ja tavalla joka ei jättänyt paljoa selviytymisen varaa. Että kyllä ne puhujatkin saattaa sen tehdä :(

Jep, vaan ne on osaksi vahinkoja. Menee huomionhaku liian pitkälle tai jtn.
Mutta osanottoni :hug:

Ei parane kuitenkaan yleistää, vaikka kuinka luulee tietävänsä miten ja mitä se ihminen ajattelee kun on omaa henkeään riistämässä.
Tuskin kaikki kuitenkaan yrittää tappaa itseään vain saadakseen huomiota.

En ymmärrä miten voi joku olla niin asiantuntijaa toisen ihmisen tekemisistä ja ajatuksista. :/

Yhteistyössä