Alkuperäinen kirjoittaja Cartel:
Alkuperäinen kirjoittaja itsemurha lähipiirissä:
mutta sanonpa tähän väliin vain sen,että itsemurhan tehneet ovat todella itsekeskeisiä toisia ajattelemattomia ihmisiä...eivät tiedä kuinka paljon tuskaa ja kysymyksiä jättävät jälkeensä
Minusta taas on tosi itsekeskeistä ajatella noin, että jonkun tulisi jatkaa elämäänsä toisten takia. Mitä katkeruus ja syyttely auttaa? Pikemminkin tulisi lähteä liikkeelle siitä, että itsemurhan tehnyt ei ole ajatellut samoin kuin "terve" ihminen, hän e ole nähnyt muuta keinoa, hänen henkinen tilansa ei ole ollut normaali...
saanen kysyä,että onko kohdallesi sattunut sellaista,että olisit menettänyt jonkun läheisesi itsemurhan kautta?
Aika läheisiäkin ihmisiä on poistunut oman käden kautta: miesystäväni, ystäväni,setäni, eräästä ei ole varmuutta oliko lavastus (ystävä jne.
En itse pidä tekoa täysin itsekkäänä. Ei kukaan voi pakottaa elämään.
Jos joku jää auton alle ja kuolee, niin eihän hänkään ole itsekäs? Vai onko? Olen käsitellyt aihetta aika paljon pääni sisällä, lukennut aiheesta paljon, ja käynyt terapiassa. En tietenkään toivo kenenkään itsemurhaa tekevän, mutta mielestäni kykenen asettumaan molempien asemaan: itsemurhan tehneen ja omaisten, en siis pelkästään omaisten.
Olen yrittänyt vuosia sitten itsemurhaa. Ei olisi tullut mieleenikään silloin, että olin itsekäs. Jos joku ajattelee, että se on itsekästä, ajatelkoon niin, koska mielipiteitä on monia.