Itkettää tämä laihdutus, kun ei onnistu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läskipallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läskipallo

Vieras
Vyötärö on pienentynyt kyllä reilun viikon aikana 3senttiä mutta paino ei laske grammaakaan. Tänä aamuna tuli jo itku...

-Olen lisännyt vedenjuontia 1,5litralla (en ennen juonut kuin lasin päivässä jos sitäkään)
-Olen ottanut salaatin ruokavalioon ja pienentänyt annoskokoja
-Koitan keskittyä proteiinin saantiin mutta aina vain jostain tulee sitä rasvaakin, kun ei leipä maistu miltään ilman voita
-Olen jättänyt vehnät pois, paitsi sen mitä ruisleivässä saan
-Ennen söin sipsiä joka viikko 1-2 kertaa, nyt en ole kahteen viikkoon syönyt, herkkuina mennyt ainoastaan kaksi kertaa pieni siivu jäätelöä viime viikolla, ennen söin jättipalasia.
-Teen jokainen arkipäivä käsipainojen kanssa vatsalihasliikkeitä, ja muita nostoja, treenaan jalkoja ja selkää että saisin ryhtiä... Poljen kuntopyörää kun kerkeän n 15min kerrallaan, pari kertaa viikossa n 5km kävelylenkki

Ja paino ei laske. Ei yhtään. Saatanhan olla kärsimätön mutta tiedän ettei minkäänmoinen motivaatio pysy tätä menoa päällä. Pudotettavaa olisi vähintään 10kiloa, jopa 15kiloa että olisin tyytyväinen itse.

Lähtisi edes se puoli kiloa viikossa mutta ei!

Mitä teen väärin? Kalorilaskuri ja kiloklubi on ahkerassa käytössä mutta näköjään tulen vain pahalle tuulelle...

Kuinka usein syöt? Sinunhan pitäisi syödä tasaisesti 5-6 kertaa päivässä, syötkö joka päivä? Juotko kaloripitoisia juomia? Ja rasvaa saa ruokavaliossa ollakin kunhan se on hyvää rasvaa...margariinia ja öljyjä.

Ei mullakaan tipu. Koko huhtikuun elin tiukasti ruoan suhteen ja liikuin. Paino ei pudonnut yhtään :( Viime vuonna laihdutin 10 kg ja siihen meni aikaa 8 kuukautta. Tosi heikkoa tulosta siis!

Mulla sama ongelma, tosin pudotettavaakin 35kg...

Mietin että syönkö liikaa vai liian vähän, liikun 5-6xviikossa joko pyörälenkki tai kävely, sykkeen mittaan ja kiloklubin mukaan n. 1500kcal palaa viikossa liikkumalla.

Vyötärö on pienentynyt viikossa 3 cm ja sä alat itkemään, kun et ole laihtunut?!?

Kai sä nyt hyvä ihminen ymmärrät, että se laihtuminen mitataan toki sillä vaaka-lukemalla, mutta myös sillä mittanauhalla. Olethan sä väkiselläänkin pienempi nyt, kuin mitä viikko sitten, jos mitat antaa pienempää tulosta.

Jos sun motivaatiosi uuvahtaa nyt tähän, niin lopeta laihdutus ja kanna ne kilosi kuten ennenkin. Jos sä olet kenties jo useamman viikon, ehkä useamman kuukauden tai vuodenkin kantanut sitä 10-15 kiloa, niin ehkä sä nyt kestätä kuitenkin, jos et ihan heti päässyt vaakalukeman kanssa laskusuuntaan? Siis jos OIKEIN yrität.

Sepustuksesi kuulostaa safkan osalta ihan hyvälle...jatka samaa rataa ja jos vielä 2 viikon kuluttua on tilanne se, ettei vaaka anna pienempää lukemaa, on syytä perehtyä siihen safkan sisältöön vielä tarkemmin.

[QUOTE="Lea";26222172]Kuinka usein syöt? Sinunhan pitäisi syödä tasaisesti 5-6 kertaa päivässä, syötkö joka päivä? Juotko kaloripitoisia juomia? Ja rasvaa saa ruokavaliossa ollakin kunhan se on hyvää rasvaa...margariinia ja öljyjä.[/QUOTE]

Yritän syödä mahdollisimman säännöllisesti.

Minun ongelmani lienee siinä että tarvin ruokaan makua, mauttoman ruuan pupellus aiheuttaa myöhemmin ahmimisongelmaa... Käytän esim. punaista leviä leivän päällä, mahdollisimman vähän mutta mikään muu ei maistu. Ja tuo kai on sitä pahaa rasvaa sitten... Leipää syön hyvin vähän, yhden tai kaksi päivässä.

Punnitse kasvikset joka aterialle eli 200g kasviksia 2x päivässä. Kastikkeet ruuista pois. Lisää ruokavalioon rasvatonta maitorahkaa ja raejuustoa. Siinä parhaimmat vinkkini...

Alkuperäinen kirjoittaja läskipallo;26222192:
Yritän syödä mahdollisimman säännöllisesti.

Minun ongelmani lienee siinä että tarvin ruokaan makua, mauttoman ruuan pupellus aiheuttaa myöhemmin ahmimisongelmaa... Käytän esim. punaista leviä leivän päällä, mahdollisimman vähän mutta mikään muu ei maistu. Ja tuo kai on sitä pahaa rasvaa sitten... Leipää syön hyvin vähän, yhden tai kaksi päivässä.

Onko sen maun pakko tulla levitteestä siihen leipään? Kun siihen levän päälle voi latoa 10 eri muutakin päällistä ja vaikka mausteitakin...mä käytän monasti oregaanoa ja valkosipulijauhetta leivän päällä.

Vyötärö on pienentynyt viikossa 3 cm ja sä alat itkemään, kun et ole laihtunut?!?

Kai sä nyt hyvä ihminen ymmärrät, että se laihtuminen mitataan toki sillä vaaka-lukemalla, mutta myös sillä mittanauhalla. Olethan sä väkiselläänkin pienempi nyt, kuin mitä viikko sitten, jos mitat antaa pienempää tulosta.

Jos sun motivaatiosi uuvahtaa nyt tähän, niin lopeta laihdutus ja kanna ne kilosi kuten ennenkin. Jos sä olet kenties jo useamman viikon, ehkä useamman kuukauden tai vuodenkin kantanut sitä 10-15 kiloa, niin ehkä sä nyt kestätä kuitenkin, jos et ihan heti päässyt vaakalukeman kanssa laskusuuntaan? Siis jos OIKEIN yrität.

Sepustuksesi kuulostaa safkan osalta ihan hyvälle...jatka samaa rataa ja jos vielä 2 viikon kuluttua on tilanne se, ettei vaaka anna pienempää lukemaa, on syytä perehtyä siihen safkan sisältöön vielä tarkemmin.

Kiitos lohdutuksen sanoista. Tuli vähän parempi mieli kyllä. Muutaman vuoden on kilot kulkeneet mukana, ja aina toisinaan olen yrittänyt niistä eroon päästä, mutta viikossa on motivaatio hävinnyt taivaan tuuliin. Nyt on jotenkin ihan eri tsemppi päällä mitä ennen, joten uskoisin että onnistuisin.

Luulen että nuo 3cm kyllä paukkuvat takaisin joka tapauksessa, hyvin vaihtelevaa tulosta saan mittanauhan kanssa. Aamuisin uupuu tuo 3cm, illalla 1cm...

Onko sen maun pakko tulla levitteestä siihen leipään? Kun siihen levän päälle voi latoa 10 eri muutakin päällistä ja vaikka mausteitakin...mä käytän monasti oregaanoa ja valkosipulijauhetta leivän päällä.

Sepäs se, kun sen on pakko tulla juuri siitä... :ashamed: Muut päälliset voin jättää ihan helposti pois jos vain saan sen levitteen siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja läskipallo;26222222:
Sepäs se, kun sen on pakko tulla juuri siitä... :ashamed: Muut päälliset voin jättää ihan helposti pois jos vain saan sen levitteen siihen.

No entä jos laitatkin jotain tuorejuustolevitettä tms? Vai pitääkö sen olla nimenomaan rasvaa?

Mä käytän valkosipulilevitettä...vähemmän kaloreita, kuin margariinissa :D

Mitäpä jos jättäisit sen puntarin ja mittanauhan käytön ja keskittyisit voimaan hyvin? Liiku minkä ehdit, syö runsaasti kasviksia (siis oikeasti se puoli lautasellista per ateria ja muutakin kuin salaattia, joka on melko höpöä!); voi leivän päällä tuskin on mikään iso asia, ellet sitten puputa leipää päivän mittaan.

Sanooko kiloklubi, että jätä rasvat pois. Et saa palloa vihreäksi, jos et käytä hyvää rasvaa tarpeeksi. Mene kiloklubin ohjeiden mukaan ja älä odota ihmettä liian nopeaa. Onko se paino tullut viikossa, ei se lähde poiskaan kuin sitkeydellä ja maltilla, jolloin se myös pysyy pois. Ihmekonsteja ei ole, ei ainakaan pysyvään painonhallintaan!!!

itse saanu pudotettua painoa 5kiloa 2kuukaudessa sillä, että liikuntaa lisänny ihan hirveästi.pitkää kävelylenkkiä päivittäin. Selkälihaksia,vatsalihaksia ja kaikkia lihaksia tehnyt kotona joka ilta. En katso mitä suuhuni pistän vaan syön ihan samalla tavalla kuin ennen. Liikuntaa reippaasti lisäämällä saa painoa eniten putomaan

Yhteistyössä