Miks en laihdu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä jättäisin kaikki kevyt-tuotteet pois, niitä tulee vaan syötyä määrällisesti enemmän. Terveellistä ruokaa, useita aterioita päivässä (ei ylimääräsiä välipaloja).

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Listaapa jonkun normaalin päivän kaikki syömiset tänne, niin saa paremmin kuvaa ruokavaliosta.

Tässä on työpäivän ruokalista. Vapailla syön 2 lämmintä ruokaa.

Aamupala: 1,5dl rasvatonta jugurttia + 0,5dl turkkilaista jugurttia, vajaa 1dl mysliä, kahvi rasvattomalla maidolla.

- Voin kertoa että turkkilainen jugu pois! Sisältää törkeästi rasvaa samoin myslit koska siinä on pähkinöitä. Ei laihduttajan ruokaa. Pikemmin sellaisen, joka haluaa lihoa.

Lounas: 3dl kasviswokkia riisillä, vihreä salaatti + vähärasvaista fetaa, 2dl rasvatonta piimää

- Kokeile fetan sijaan välillä raejuustoa.

Välipala 1: Banaani, viili, myslipatukka + kahvi
Välipala 2: 2 ruisleipää, jossa levitettä + juustoa + kurkkua + kahvi

-Myslipatukat lihottaa. Viilin pitäisi olla vähärasvasta samoin juuston.

Iltapala: 1,5 dl turkkilaista jugurttia + 2dl marjoja, 2 ruisleipää juustolla, tomaatilla ja kurkulla

- Edelleenkin ei turkkilaista jugua, vaan vähärasvaista. Juusto vähärasvaista tai ei ollenkaan.

lisäksi juon päivän aikana 0,5l vichyä ja vähintään saman verran vettä.

LISTASIN MUUTOKSET TUOHON ALLE! KATSO SIITÄ.

Huoh. Milloin ihmiset oppii että laihduttajakin tarvitsee rasvaa. Esim pähkinät on oiva hyvän rasvan lähde. Niitä ei missään nimessä kannata jättää pois.

Jos ei tahdo laihtua, niin sit voi vetää niitä. Mutta ei kannata sit ihmetellä ku ei laihdu. Voit lisätä niitä ruokavalioosi pikku hiljaa ja sitten kun olet laihtunut ottaa ne ruokavalioon, ne on terveellisiä, mut rasvasia. Rasvaa ihminen saa ku käyttää ruokavaliossaan terveellisiä rasvoja, kuten rypsiöljyä, oliiviöljyä, kalaa jne.

Onko ap kuulolla, laitoitko askelmittaria töihin ja jos niin mitä näytti?

Jep, kuulolla ollaan. Pidin askelmittaria töissä 8 tuntia kahtena päivänä. Ensimmäisenä päivänä askeleita tuli 6944 ja toisena 7389.

Mä olen kiloklubissa käynyt laskemassa mun päivittäisiä kaloreita, ja ovat olleet 1400-1600 välillä. Suositus on kiloklubin mukaan 1700kcal. Olen jättänyt myslipatukat pois, ja myös nuo iltapalaleivät. Leipien tilalla olen syönyt vihanneksia.

En ole vielä puntarilla käynyt, mutta ihan kuin housut tuntuisivat vähän löysemmiltä... :)

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Listaapa jonkun normaalin päivän kaikki syömiset tänne, niin saa paremmin kuvaa ruokavaliosta.

Tässä on työpäivän ruokalista. Vapailla syön 2 lämmintä ruokaa.

Aamupala: 1,5dl rasvatonta jugurttia + 0,5dl turkkilaista jugurttia, vajaa 1dl mysliä, kahvi rasvattomalla maidolla.

- Voin kertoa että turkkilainen jugu pois! Sisältää törkeästi rasvaa samoin myslit koska siinä on pähkinöitä. Ei laihduttajan ruokaa. Pikemmin sellaisen, joka haluaa lihoa.

Lounas: 3dl kasviswokkia riisillä, vihreä salaatti + vähärasvaista fetaa, 2dl rasvatonta piimää

- Kokeile fetan sijaan välillä raejuustoa.

Välipala 1: Banaani, viili, myslipatukka + kahvi
Välipala 2: 2 ruisleipää, jossa levitettä + juustoa + kurkkua + kahvi

-Myslipatukat lihottaa. Viilin pitäisi olla vähärasvasta samoin juuston.

Iltapala: 1,5 dl turkkilaista jugurttia + 2dl marjoja, 2 ruisleipää juustolla, tomaatilla ja kurkulla

- Edelleenkin ei turkkilaista jugua, vaan vähärasvaista. Juusto vähärasvaista tai ei ollenkaan.

lisäksi juon päivän aikana 0,5l vichyä ja vähintään saman verran vettä.

LISTASIN MUUTOKSET TUOHON ALLE! KATSO SIITÄ.

Huoh. Milloin ihmiset oppii että laihduttajakin tarvitsee rasvaa. Esim pähkinät on oiva hyvän rasvan lähde. Niitä ei missään nimessä kannata jättää pois.

Jos ei tahdo laihtua, niin sit voi vetää niitä. Mutta ei kannata sit ihmetellä ku ei laihdu. Voit lisätä niitä ruokavalioosi pikku hiljaa ja sitten kun olet laihtunut ottaa ne ruokavalioon, ne on terveellisiä, mut rasvasia. Rasvaa ihminen saa ku käyttää ruokavaliossaan terveellisiä rasvoja, kuten rypsiöljyä, oliiviöljyä, kalaa jne.

No mä aloin heti lisään pähkinöitä salaattiin kun en saanut muuten tarpeeksi rasvaa ja kappas, 16 kiloa olen laihtunut niin kyllä ne kilot on tullut aikanaan jostain ihan muualta.

Onko ap kuulolla, laitoitko askelmittaria töihin ja jos niin mitä näytti?

Jep, kuulolla ollaan. Pidin askelmittaria töissä 8 tuntia kahtena päivänä. Ensimmäisenä päivänä askeleita tuli 6944 ja toisena 7389.

Mä olen kiloklubissa käynyt laskemassa mun päivittäisiä kaloreita, ja ovat olleet 1400-1600 välillä. Suositus on kiloklubin mukaan 1700kcal. Olen jättänyt myslipatukat pois, ja myös nuo iltapalaleivät. Leipien tilalla olen syönyt vihanneksia.

En ole vielä puntarilla käynyt, mutta ihan kuin housut tuntuisivat vähän löysemmiltä... :)

Mä olen sitä mieltä että Kiloklubin suosituksia kannattaa noudattaa. Ei kannata syödä liian vähän, ei se auta.

Aamulla ykkösviili ja hedelmä (ei banaania)

Lounaaksi iso annos vihanneksia raakana ja tai keitettynä, ei mitään kastikkeita
100 gr tonnikalaa ja 100 gr raejuustoa

Välipala: Purkki rahkaa ja joku hedelmä (ei bannaania edelleenkään)

Päivällinen
Keitettyjä kasviksia (ei perunaa) ja lisäksi 100 gr kalaa tai laihaa lihaa

Iltapala
Marjoja ja ykkösviili

Vettä juomaksi pitkin päivää ja vihreää teetä ja mustaa kahvia.

Tällä lähtee kun pitää tästä kiinni eikä ota mitään ylimääräistä.

jos meinaa laihduttaa, maksimissaan 1200 ja se pitää tarkkaan laskea eli punnita sapuskat ja katsoa kaloritaulukosta. Monella ei ole realistista kuvaa miten paljon oikeat annoskoot ovat. Esim sitä mysliä ei saisi syödä kuin 1 rkl korkeintaan.

Unohda kalorien kyttäily ja nämä perinteiset vähärasvaisuusintoilut muutenkin. Tutustu vaikkapa Antti Heikkilän kirjoihin vähähiilihydraattisen ruokavalion vaikutuksista terveyteen. Banaanit, sokeri ja leivät pois, samoin kaikki missä lukee "light" tai "kevyt".

lisäämpäs lusikkani tähän :)
elikkäs,syöt mielestäni liikaa huonoja hiilareita. ainakin tuon alkujuttusi mukaan. myslit kokonaan pois sekä vaaleet leivät. jos et leivästä voi kokonaan luopus syö vaikka pari palaa hapankorppua.
rahkaa itse tehtynä,raejuustoo,lihaa ja kasviksia. siitä koostat itsellesi päivän ateriat.
hiilareita ei toki sovi unohtaa kokonaan,mutta laatua ja määrää kannattaa tarkkailla vaikka ei karppaaja olisikaan.
esimerkiksi urheilijat ei mätä hiilihydraatteja eikä ole karppaajia.
mihin sä edes tarviit sitä riisiä? parempaa se ruoka on hyvän salaatinkanssa :)

olen saman pituinen kun sinä ja lähtöpainoni oli 82kg. laihduin nopeasti 70kg ja sitten meni muutamia kuukausia että vaaka näytti 57kg.

mun ruokavalioni on tälläinen nyt tällähetkellä

aamulla vihreetä teetä tai kahvia maidolla
pari munaa keitettynä
(jos lähden töihin on pakko syödä tukevampi aamupala,otan mukaan lihaa ja raejuustoo )

lounas ja päivällinen on salaattia ja lihaa. salaattia syön runsaasti, salaatinkastiketta en käytä koskaan,niissä on hirveemäärä sokeria. mutta vähän saatan joskus lisätä majoneesia (chilimajo...nams..)
raejuustoo käytän myös paljon ja saatan myös punajuurisalaattia lisätä ruokalusikallisen.

välipalaa syön jos on nälkä. se on rahkaa,marjoilla tai lisään jugurttia. nyt uutuus ihana sitrus jugyrtti on aivan ihanaa rahkankanssa! laitan ehrmann rahkaa purkin ja sitrus jugurttipurkin sekasin,siitä saan kaksi annosta. päälle laitan hasselpähkinä rouhetta. aijai ;)

iltapala on salaattia,joskus syön raskaamminkin illalla. en vältä makkaraa,mutta makkarassani saa olla maksimissaan 2g hiilareita.

juon paljon,töissä kerkeen kyllä käymään veskissä,ei siinä niin kauaa mene. meillä ei juuri töissä taukoja ole,8h päivässä vajaa puolituntia. jos kus syön enempi ja joskus vähempi. peruskulutukseni on 1300kcal pääsääntöisesti en syö yli sen koskaan.

käyn kuntosalilla 2x viikossa. jumppia pitäs lisätä,mutta saan arkisin töissä liikuntaa eikä innostus riitä jumppaamiseen. salitreenin jälkeen juoksen tai poljen 15minuuttia matolla tai pyörällä.