L
Laihduttaja
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Taitaa olla niin, että syöt liian vähän, minkä vuoksi elimistöllä ei ole mitään mitä polttaa.
Miten joku voi olla sitä mieltä että ap syö liian vähän?!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Taitaa olla niin, että syöt liian vähän, minkä vuoksi elimistöllä ei ole mitään mitä polttaa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Hämmästyttää tämä ristiriitaisuus![]()
Syönkö nyt siis liikaa vai liian vähän? Pituutta mulla on 162cm ja painoa 74kg.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sain tuolle ruokamäärälle lasketuksi vähän päälle 1600 kcal, joka on suht hyvä määrä tuon kokoiselle laihduttajalle.
Ihan tarkkaan ei tietysti pysty laskemaan, kun ei tiedä tarkkaan kaikkien ruokien merkkiä ja määrää, mutta kyllä tuo jotain suuntaa antaa.
Alkuperäinen kirjoittaja e:Tää on kyllä huvittavaa kun puolet sanoo että ap syö ihan liikaa ja käskee jättää puolet pois, ja toinen puoli sanoo, että syö liian vähän.
Ei noi annokset musta kyllä todellakaan miltään valtavilta kuulosta, niin kuin joku sanoi.
Ja yhden kirjoittajan tekstiä "voit ottaa 3 dl kasviswokkia jos tiedät että se on vähärasvaista" kommentoisin, että miten kasviswokki EI olisi vähärasvaista???
Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sain tuolle ruokamäärälle lasketuksi vähän päälle 1600 kcal, joka on suht hyvä määrä tuon kokoiselle laihduttajalle.
Ihan tarkkaan ei tietysti pysty laskemaan, kun ei tiedä tarkkaan kaikkien ruokien merkkiä ja määrää, mutta kyllä tuo jotain suuntaa antaa.
Laskin myös arvion, sain himpun alle 1800kcal. 162cm ja 74kg keskiraskaissa töissä kuluttaa 2100 kcal. Eli periaatteessa tuolla PITÄISI laihtua 300g viikossa. Kun vaje on noin pieni, vaikuttaa tietty jo pienikin viikonlopun kermainen ruoka tai leffaherkku vajeen nollaavasti --> lopputulos on plus miinus nolla.
Suosittelen sitä laskuria, muuten tämä vain on niin vaikeaa.
Alkuperäinen kirjoittaja e:Tää on kyllä huvittavaa kun puolet sanoo että ap syö ihan liikaa ja käskee jättää puolet pois, ja toinen puoli sanoo, että syö liian vähän.
Ei noi annokset musta kyllä todellakaan miltään valtavilta kuulosta, niin kuin joku sanoi.
Ja yhden kirjoittajan tekstiä "voit ottaa 3 dl kasviswokkia jos tiedät että se on vähärasvaista" kommentoisin, että miten kasviswokki EI olisi vähärasvaista???
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mulla siis paino pysyi tuossa 72-74kg:ssa jo monta vuotta ennen kuin lähdin karsimaan ruokavaliotani. Siksi nyt hämmästyttää se, että vaikka olen jo aika monta muutosta tehnyt, niin paino vain on ja pysyy. Jossain lehdissä väitetään, että jo pelkästään se, että vaihtaa jonkun rasvaisen tuotteen rasvattomaan, tiputtaisi painoa vuositasolla. Ei se kai sitten kaikkien kohdalla pidä kuitenkaan paikkansa.
Mä olin keventäjien jäsenenä puoli vuotta, ja siellä olevien laskureiden mukaan mun olisi pitänyt laihtua. Mulla oli tavoitteena tiputtaa 6kg siinä puolessa vuodessa, mutta mitään ei tippunut. Olisin sen mukaan saanut syödä 1700kcal päivässä. Koska tuo kalorimäärä ei laihduttanut, niin söin kuukauden kokeeksi 1400kcal, mutta silläkään ei tulosta tullut. Siihen aikaan jaksoin vielä motivoitua liikkumisestakin, joten treenasin crosstrainerilla 3 kertaa viikossa 30 minuuttia + venyttelin 20 minuuttia päälle. Koska toivottuja tuloksia ei tullut 4kk:n aikana, niin innostus lopahti kokonaan.
Koko 4kk:n saldo oli -4cm vyötäröltä, mutta paino oli ja pysyi.
Voiko ihmisen kroppa olla niin fiksu, että se tosiaan sitten alkaa kuluttamaan vähemmän, kun ruokaa ei tule entiseen malliin? Miten tästä sitten ikinä voi tulla mitään?
Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja:Alkuperäinen kirjoittaja e:Tää on kyllä huvittavaa kun puolet sanoo että ap syö ihan liikaa ja käskee jättää puolet pois, ja toinen puoli sanoo, että syö liian vähän.
No jos se on wokattu öljyssä.
Alkuperäinen kirjoittaja TeylaEmmagan:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mulla siis paino pysyi tuossa 72-74kg:ssa jo monta vuotta ennen kuin lähdin karsimaan ruokavaliotani. Siksi nyt hämmästyttää se, että vaikka olen jo aika monta muutosta tehnyt, niin paino vain on ja pysyy. Jossain lehdissä väitetään, että jo pelkästään se, että vaihtaa jonkun rasvaisen tuotteen rasvattomaan, tiputtaisi painoa vuositasolla. Ei se kai sitten kaikkien kohdalla pidä kuitenkaan paikkansa.
Mä olin keventäjien jäsenenä puoli vuotta, ja siellä olevien laskureiden mukaan mun olisi pitänyt laihtua. Mulla oli tavoitteena tiputtaa 6kg siinä puolessa vuodessa, mutta mitään ei tippunut. Olisin sen mukaan saanut syödä 1700kcal päivässä. Koska tuo kalorimäärä ei laihduttanut, niin söin kuukauden kokeeksi 1400kcal, mutta silläkään ei tulosta tullut. Siihen aikaan jaksoin vielä motivoitua liikkumisestakin, joten treenasin crosstrainerilla 3 kertaa viikossa 30 minuuttia + venyttelin 20 minuuttia päälle. Koska toivottuja tuloksia ei tullut 4kk:n aikana, niin innostus lopahti kokonaan.
Koko 4kk:n saldo oli -4cm vyötäröltä, mutta paino oli ja pysyi.
Voiko ihmisen kroppa olla niin fiksu, että se tosiaan sitten alkaa kuluttamaan vähemmän, kun ruokaa ei tule entiseen malliin? Miten tästä sitten ikinä voi tulla mitään?
No mutta olethan sä laihtunut! Läski on muuttunut lihakseksi ja vyötärönympärys pienentynyt. Älä tuijota sitä pelkkää vaakalukemaa, ei se kerro kaikkea.
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:Tai sitten ap syö vain väärin.
Kaikki me ollaan yksilöitä, aineenvaihdunnallisestikin, ja tosiasia on se, että on monia ihmisiä joille ei sovi vähärasvainen linja eli virallisten suositusten mukainen. Jos tuntuu, että ei toimi, kannattaa kokeilla vähähiilihydraattista (siinä ei tartte niin usein syödäkään, 6 tuntia syömättä menee kevyesti kun syö riittävän tukevia aterioita). Sekään ei ihan kaikille sovi, mutta kokeilematta ei tiedä, ja joilleki sopii enempi hh määrä ja joilleki pienempi, kokeilemalla sekin selviää.
Alkuperäinen kirjoittaja e:Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja:Alkuperäinen kirjoittaja e:Tää on kyllä huvittavaa kun puolet sanoo että ap syö ihan liikaa ja käskee jättää puolet pois, ja toinen puoli sanoo, että syö liian vähän.
Voi jessus. Tuskin kukaan nyt 3 dl kasviksia missään hirveässä määrässä öljyä pystyy wokkaamaan. Ja kyllä laihduttajankin kuuluu saada ruokavaliostaan hyviä, pehmeitä rasvoja!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja:Alkuperäinen kirjoittaja e:Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja:Alkuperäinen kirjoittaja e:Tää on kyllä huvittavaa kun puolet sanoo että ap syö ihan liikaa ja käskee jättää puolet pois, ja toinen puoli sanoo, että syö liian vähän.
Voi jessus. Tuskin kukaan nyt 3 dl kasviksia missään hirveässä määrässä öljyä pystyy wokkaamaan. Ja kyllä laihduttajankin kuuluu saada ruokavaliostaan hyviä, pehmeitä rasvoja!!!!
No toki kuuluu, joskin itse suosin mielummin tuoretta kylmäpuristettua öljyä kuin paistorasvaa. Ja kyllä, esim. erilaisissa ruokaloissa, kasvisruokiin saadaan survottua uskomattomat määrät kaloreita (huom huom tuo wokki oli riisillä..)
Kannattaa kokeilla erilaisia ruokaympyröitä - mikä nyt kenellekin sitten sopii - ja pitää tosiaan huoli että rasvat täyttyvät joka päivä. Silti en ketään neuvoisi syömään kalorimäärässä yli kulutuksen, oli hiilareiden määrä sitten vaikka nolla.. Toki tyylejä on monenlaisia, minä nyt kerroin mikä minulle ja suurimmalle osalle muista toimii![]()
Alkuperäinen kirjoittaja TeylaEmmagan:Ja tosiaan kannattaa kokeilla jotain toisenlaista ravintoaineiden suhdetta. Kokeile karppausta tai vaihda normaalirasvaisiin tuotteisiin (lisää muutenkin rasvan saantia) ja pienennä annoskokoja.
Sama mikä toimii toisella ei välttämättä toimi toisella. Sulle ei ehkä käy tuo vähärasvainen ja vähäkalorinen ruokavalio, kuten Orion- mainitsi.