Siis mikä ongelma, kun paino ei vaan putoa alle 70 kg? Ehkäisy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuomittu läskiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuomittu läskiksi

Vieras
Mietin, että voisikohan hormonaalinen ehkäisy olla syynä sille, että paino ei putoa.

Olen siis lievästi ylipainoinen, omasta mielestä kyllä jo läski, koska tää paino on jo todella paljon yli mun mukavuusalueen (170/73):( Muutama vuosi sitten ja ennen hormoniehkäisyä sain painon pidettyä 61 kilossa. JOs se välillä vähän nousi, niin pienellä vaivalla sen sai taas ruotuun.

Oon toki herkutellut enemmän sittemmin, mutta kun herkkujen poisjättäminen ja ruokavalion siistiminen ei tunnu nykyään auttavan juuri mitään. Kaloreita tulee n. 1200-1500 päivässä ja liikuntaa (raskasta punttia ja aerobista) 4-5 kertaa viikossa.

Musta on tullut läskipallo, tissit turvonneet kuppikoolla, mikä on myös ällöttävää, haluan vanhan kuppikokoni ja pienet, sievät rinnat takaisin. Aluksi vähensin herkkuja kertaan viikossa kohtuudella, paino laski 200g. Nyt olen ollut kuukauden täysin ilman herkkuja ja muutenkin karsinut sokeria ruokavaliosta, ei muutosta. Sentit ei vähene ja läskimaha pysyy.

Tää on ihan outoa, kun syön ihan samalla tavalla kuin silloin hoikkanakin ja mitään ei tapahdu. Onko mun enää turha haaveilla hoikkuudesta, olenko tuomisttu läskiksi?:(

Hei mulla oli sama ongelma :) Tosin aloitin painonpudottamisen 10 kg lihavampana. Olen 170 pitkä minäkin ja tavoitepaino minulla on sama kuin sinulla. Noin vuosi sitten aloitin mielstäni järkevän painonpudottamisen ja tavoite oli että kesällä 2012 olisin tavoitteessani. Minulla jäi kuitenkin paino junnaamaan siihen 70. Minäkin jätin kaikki herkut ja muut hiilarit pois, ei auttanut. Nyt puolitin syömäni ruuan määrän ja johan alkoi tapahtua. Tunnen nälkää monta kertaa päivän aikana mutta totesin että en laihdu ellen tunne nälkää, niin ikävää kuin se onkin. Nyt aijon pysyä tällä niukalla linjalla tavoitteeseeni asti.

Raskas punttitreeni lisää lihasmassaa, mikä on luonnollisesti läskiä painavampaa. Raskaalla voimareenillä on vaikee saada painoa alas, kokeile ennemmin lisätä aerobista liikuntaa, jossa oikein hiki virtaa. Pitää myös muistaa syödä monipuolisesti ja ruokavaliossa pitää olla muutakin kuin salaattia, ettei keho mene säästöliekille.

[QUOTE="vieras";25741526]Raskas punttitreeni lisää lihasmassaa, mikä on luonnollisesti läskiä painavampaa. Raskaalla voimareenillä on vaikee saada painoa alas, kokeile ennemmin lisätä aerobista liikuntaa, jossa oikein hiki virtaa. Pitää myös muistaa syödä monipuolisesti ja ruokavaliossa pitää olla muutakin kuin salaattia, ettei keho mene säästöliekille.[/QUOTE]

Aloittelijalla sen varmasti onkin noin, kuten mainitsit. Aluksi lihasmassaa tulee reilummin ja kiloja ei kannata tuijottaa. Mutta minä olen harrastanut punttia jo 5 vuotta, joten siitä tuskin on nyt kysymys, mun massan kasvatus on aika työn ja tuskan takana nykyään:)

Ja kuten mainitsin, aerobistakin harrastan.

Syön muutakin kuin salaattia, mistä edes noin päättelit? Säästöliekki taas on ihan puppua, siihen en usko. Tai sen vaikutus on merkityksettömän pieni.

Sä syöt pakostakin vielä enemmän kuin kulutat :) Osta keittiövaaka ja pidä tarkkaa ruokapäiväkirjaa, niin saat laskettua oikeat kalorimäärät ruuillesi. Esim. 1dl kaurahiutaleista veteen tehtyä puuroa= 110 kcal, lisäät siihen reilun voisilmän, niin määrä onkin jo 200 kcal. Tämänkin älysin kun mittasin vaa'alla tarkalleen kuinka monta grammaa puurolautaseen tuli voisilmän jälkeen lisäpainoa ja tästä grammamäärästä laskin kcal voipaketin kyljestä..

[QUOTE="Mina";25741793]Sä syöt pakostakin vielä enemmän kuin kulutat :) Osta keittiövaaka ja pidä tarkkaa ruokapäiväkirjaa, niin saat laskettua oikeat kalorimäärät ruuillesi. Esim. 1dl kaurahiutaleista veteen tehtyä puuroa= 110 kcal, lisäät siihen reilun voisilmän, niin määrä onkin jo 200 kcal. Tämänkin älysin kun mittasin vaa'alla tarkalleen kuinka monta grammaa puurolautaseen tuli voisilmän jälkeen lisäpainoa ja tästä grammamäärästä laskin kcal voipaketin kyljestä..[/QUOTE]

On noita eväitä ennekin punnittu ja ravinstosisältöjä syynätty. Vaaka mulla on ollut jo monta vuotta ja nyt olen taas alkanut punnita ja laskea kaloreita, tuttua hommaa. Kyllähän niitä lisäkaloreita tosiaan helposti tulee.

Mut se, mikä mua ihmetyttää on, että ihan samoilla eväillä olen ollut ennenkin ja ennen paino on todellakin laskenut ja vielä aika nopeasti. Käytän siis ihan samaa pt:n laatimaa ruokavaliota pohjana, kuten hoikempanakin.Mutta nyt paino ei vaan laske! Eikä kyse tosiaan ole mistään lihaksen lisääntymisestä, oon jo sen aloittelijavaiheen ohittanut.

Eniten mietityttää, että voisiko hormoniehkäisy olla syynä tähän jumiin? Onko muilla kokemuksia moisesta?

Yhteistyössä