ISOmpaa pesuetta haaveilevat 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄssÄ!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Herranen aika, misäs kaikki luuraa ??
Ohdis ? Mikä vointi - eli onks kaikki hyvin ??
( TOIVOTTAVASTI ON ! )

Toivotan ketjuun tervetulleeksi uuden "naaman" eli tervetuloa
vaan mun puolestani, Mirputin86 !
Vaikken mä enää sillätavalla aktiiviesesti haaveile ( paitsi salaa ...)

Meidän oliolla on joku kutemis-aika meneillään,
ja käytän kyllä hyödykseni sen koko rahan edestä ;o)
ja kysyinkin yksilta (taas) kun tuli jotain siemenistä puhetta ( siis jostain ihan muista- oisko ollu jotain sesaminsiemenistä puhetta, tms...)ja se kysyi
"haluisiksä multa siemeniä..." nii mä heti " joo, mut ku sä et anna niitä oikees kohdas...."
ja olio siihen " noh-sä varmaan tajuut et se ei o järkevää" ....
minä kysyin heti, et mitäs jos käykii "vahinko" ni suututko mulle vai miten käy ??
Olio siihen " no emmä kyl tiedä....sittehän sen näkee" - ja se HYMYILI =o) siihen vielä.
A-Pu-A.
Nostaa taas toive hieman nokkaansa, ei sais.

Kertokaas kuulumisia, hyvät naiset ---- ettei ihan kadota kokonaan.

Hellout!

Voihan vinde Joox... Jos se olio kummiskin vielä siitä lämpiää. PEUKUT!
Ei sitä koskaan tiedä. Mies on "joskus" hieman outo otus.

Täällä mennä viiletetään normaaliin tahtiin. Aivan niinku ei lomalla ois koskaan ollutkaan. Täysin unohtunut moinen taas :-) Eipä ole kylläkään montaa viikkoa seuraavaan. Hiihtoloma tulee aina ihan hirmu nopsaan.

Kyllä meidän vauvahaaveet on ihan aikuisten oikeasti nyt haudattu. Omat kiinnostuksen kohteetkin selvästi mm. tuolla vapaaehtoistyösaralla jotenkin painottuu murkkupuoleen. Jostain kumman syystä...
Aloitin MLL:n hallituksessa nyt täällä uudella paikkakunnallakin ja kovasti kaikkea kehittämisideaa mielessä. Laitetaan vähän uuteen uskoon tätä paikkakuntaa. Ja jotenkin kaikkea tekee nyt niin suurella sydämellä, kun täällä on juuret jo ties kuinka monessa polvessa. Pappani äiti on täällä myös ollut opettajana. Hän, jonka pirttiäkin tässä nyt olemme remontoimassa..

Hirsitalossa onkin nyt kattoremontti valmis. Keväällä sitten aletaan repiä sisustuksia ihan "paljaaksi". Kaivetaan esille kattopaneelit, seinähirret ja lattialaudat. Sormet syyhyää...

Jaahas, ei pysty enempiä..
Palataan. Terkkuja kaikille!

Tehis

Mirputtimelle piti myös tervetulotoivotuksia laittaa. Katkesi eilen vähän kesken nuo ajatukset...
Minä en tosiaan enää varsinaisesti haaveile. Neljäs lapsi on saanut alkunsa tämän ketjun aikana. Loppukesällä/syksyllä -06 tätä ketjua perustelin :-)
Ei täältä vaan osaa poiskaan näköjään pysyä. Ja onhan nämä haaveet tässä vähän tulleet ja menneet. Mutta nyt lienee lopullinen päätös.

Eipä ole ennen näinkään käynyt, että menkat onnistuu yllättämään ihan täydellisesti. Kp 1 siis.. Siinä joulu- ja reissuhässäkässä on mennyt siis oviskin ihan huomaamatta. Yleensä kyllä sen bongaan. Ja aina on ehtinyt odotella, kun kierto on venahdellut. Nyt ei oireen oiretta, ei mitään. Ihan outoa!
Menkkakivut mulla onkin tuon nelosen jälkeen hävinneet kokonaan.

Jaahas, imurin varteen..

Huhuu, Ohdis.

Kiitos, Tehis ;ò) !

Heh.. ai "joskus" ??! Outoja olioita kaikkiaan nuo.
Meillä on tosiaan oliolla joku kutemis-aika meneillään - ihan kuin haluaisi leikkiä
kohtalolla jotenkin ... katsoa tulisko vielä tulosta.
Mut juu, sopii mulle kyllä oikein hyvin ( oli järkevää tai ei =)
JA toisaalta; mä oon ollu saikulla jo 3 vuotta; oishan tässä yhen ipanan huoletta
ehtiny tekemään ja tarhaikään saattamaan "sivussa" ... näinköhän
ois oliokin vihdoin tuon tajunnut ?

Mulla on muuten menny nyt menkat niin, että tuskat ja turvotus alkaa oviksesta ja kestää
sen 2 - 3 viikkoa ja menkat on sitte 2 päivää.
Eli oireet vaan venyy ja alkaa aiemmin, ja menkat lyhenee....aiemmin oli aina sen 5 päivää,
ekat 2 vaan niagaraa ja loput 3 normia.
Nyt vedetään 2 vuorokautta niagaran putouksia, sit ei mid.... noh, ehkä 2 tippaa/vrk.
Ja päinvastoin ku Tehis, mä oon alkanut bongaamaan oviksen vasta ihan viime vuosina,
sitä ennen ei ollut mitään havaintoa Oilista.

Ihanaa tuo että on kovin Perinteikäs ja muistorikas teidän usui kotitalo,
ja paikkakuntakin.
Olet selkeästi tullut " kotiin" ja ihanahan se on sitte laittaakin paikkoja kuntoon,
kun ei ihan vieraalta tunnu jutut ja paikat.
=ò} Nyyh.
JA onnea hallituksen hommiin !!

Ohdis - mitä mitä mitä..... Mis oot - mikä situation ?????

Hihii, Jooxin Olio se siellä kutee :-)
Ei muuta ku vedättämään (ja vetämään) nyt oikein kunnolla siemenet kotiinpäin!

Tuo hirsitalo, jota rempataan, ei ole siis tämä meidän asuintalo. Siitä on siis tulossa meille kesäasunto vaan, varmaankin...
Enkä nyt ainakaan osaa edes ajatella, että tästä KODISTA osaisin luopua ja muuttaa tuonne korpeen :-) Tämä koti on siis maalla, pienessä taajamassa. Ja tuo suvun vanha hirsitalo on tästä 7km korpeen päin :-D Siellä on kyllä toinen taajama 5km:n päässä.
Tämä talo on 2002 rakennettu. Tähän ei olla tehty vielä mitään pintaremppaa edes. Edellisillä asukkailla hyvä maku sisustuksen suhteen :-) Kesä kun koittaa, niin ulkona on pientä puuhastelua; mm. terassien kaiteet menee uusiksi. Ei miellytä silmää tuo malli ja maalata pitäisi kuitenkin. Pikku juttuja kuitenkin siihen verrattuna, että nyt

Hyvät viikonloput kaikille ja Ohdis kyllä saisi ilmottautua!

Tehis

Hihii, Jooxin Olio se siellä kutee :-)
Ei muuta ku vedättämään (ja vetämään) nyt oikein kunnolla siemenet kotiinpäin!

Tuo hirsitalo, jota rempataan, ei ole siis tämä meidän asuintalo. Siitä on siis tulossa meille kesäasunto vaan, varmaankin...
Enkä nyt ainakaan osaa edes ajatella, että tästä KODISTA osaisin luopua ja muuttaa tuonne korpeen :-) Tämä koti on siis maalla, pienessä taajamassa. Ja tuo suvun vanha hirsitalo on tästä 7km korpeen päin :-D Siellä on kyllä toinen taajama 5km:n päässä.
Tämä talo on 2002 rakennettu. Tähän ei olla tehty vielä mitään pintaremppaa edes. Edellisillä asukkailla hyvä maku sisustuksen suhteen :-) Kesä kun koittaa, niin ulkona on pientä puuhastelua; mm. terassien kaiteet menee uusiksi. Ei miellytä silmää tuo malli ja maalata pitäisi kuitenkin. Pikku juttuja kuitenkin siihen verrattuna, että nyt

Hyvät viikonloput kaikille ja Ohdis kyllä saisi ilmottautua!

Tehis

Niinpä titenkin, Tehis !
Muistinhan mä että teidän koto ei o noin vanha,
sekoilin taas vaan... sorry !

Viimeksi muokattu:
Siis nyt on aivan pakko kirjottaa pikana tänne.
Pinkkiksen kanssa oltiin kaksin eilen ilta kotona ja katsottiin eka telkkuu,
sitten Pinkkis alkaa lukemaan kaikessa rauhassa Anttilan kevätkuvastoa.
( Se oli siis just tullut, en itse ollu ehtiny avaamaankaan )

Sitten Pinkkis arvostelee ja analysoi kaiken mahdollisen siitä kuvastosta,
kunnes kysyy kirkkaalla hämmästyneellä äänellä :
" Voi, Äiti...mitäs ne nämä on ? " ja mä riennän katsomaan.
Dildoja !
Siis V** puoli sivua dildoja viattomassa anttilan kuvastossa !
Ja mä kakistellen, sisäänpäin hymyillen ... " juu en tiedä, krhm...mitälie..."
Ja tyttö " Hei mä TIEDÄN ! Ne on niitä Äitien parranajovehkeitä...."
Arvatkaas, nauroinko ihan maha vääränä.

Niitähän ne X`DDDD

Hep! :}

Pahoittelen arvon naiset, olen laiminlyönyt palstaa viime aikoina...ajatukset on täynnä syntyvää vauvaa ja tulee se aika minkä koneella jaksaa luurata, niin vietettyä sitten vauvajuttujen parissa. Onhan tämäkin tietty sitä, mutta kuitenkin vähän toinen juttu :}

Täällä kaikki kunnossa, isokokoista vauvelia edelleen povataan joten ehkäpä kuukauden päästä olisi sitten käynnistys...*toiveikas*

Mä kyllä aattelin että odotan tasan viikolle 36+ ja sen jälkeen liimaan napaani HÄÄTÖ-lappusen. Alkaa oleen meinaan pikkasen tukalat olot kun kaveri painaa kipeästi kohdunsuulle ja selkärankaan. Ei siinä enää mitkään iskiakset tunnu miltään ;D

Helmikuun odottajissa pikkuhiljaa alkaa vauvoja tipahtelemaan ja mä sain tietysti hepulin ja ompelin vauvalle kolmet pussilakanat, lakanat ja pinniksen suojat. Jaa, etten saa mitään aikaan vai häh?

Mitäs muuta...hmm..noh, mä täytän tiistaina 30. Hieman masentaa kun en oo viettäny synttäreitä 15 vuoteen ainakaan ja tuumailin aina että mä vietän sitten isot kolmikymppiset. Jää nyt sitten juhlinnat kokonaan välistä ja vietän vuoden päästä kolmeykköset ;} Oliolta olen toivonut että vie mut kahdenkesken syömään sitten illalla ja enköhän mä sen saa.

Ässä kyseli siitä kierukasta. Mulla se oli kaksi viikkoa ja aiheutti sellaset tuskat että huh. Poistettiin ensiavussa ja söin sitten useamman kuurin tulehduksiin. Joten kierukka on mulle lähinnä kidutusväline ;}

Mirputtimelle tervetuloa jos vielä palstalle surffailet.

Jooxin olio on oikee pain-in-the-ass mitä tohon siementämiseen tulee ;D Jätkä antaa ymmärtää vaan ei ymmärrä antaa. Kokeiles nyt ihan oikeesti vetää sillä paistinpannulla sitä kuuppaan. Sithän sä voit vaikka kerätä ne siemenet oma-aloitteisesti parempaan jemmaan, kun toinen on höyhensaarilla?

Ja mistäs se Pinkkis muuten tiesi että noi "äitien parranajovehkeet" surisee? ;}

Mä jotenkin kadehdin tota Tehiksen remppaprojektia. Siis meillähän on omatkin rempat kesken mutta toi teidän kuulostaa TOSI paljon mukavammalta :} Vaihdetaaks? :D

Ohdis & Voitto 34+1

Voi hitsi Ohdis mä TODELLA toivon, että tuo loppuodottelu sujuisi
mahdollisimman hyvin ja rauhaisasti =o)

........HÄ ???? Vasta 30?? (<---- tän joutu korjaamaan 5 kertaa, kun ainameinas tulla "vatsa" =)

Mä sain nuo pojatkii yli 3-kymppisenä,
aikaanSAAVA olet ollut - ja hyvä niin.
Jaxaa ipanoiden kans ihan toisella tavalla, ku on itelläki virtaa vielä ;o)

Siis toi meidän olio on syöny jotain ihan outoa
- arvatkaas, missä meinigeissä meni taas eilinen ilta ja tämä aamu :o))))))))
----- HUHHUH !
Mä kysyinkin siltä, et oisko joku keski-iän kriisi tuloillaan vai mikä - mut ei haittaa mua,
olimikäoli - jatka samaan malliin vaan...

Kaivan sen paistinpannun esiin jo iltaa varten ...

Kiitti Joox ;)

Aikaansaava..no juu, kieltämättä mä noi mun ipanat olen ajoissa tehnyt. Eka syntyi kun olin 18, toka kun olin 20 ja kolmas kun olin 23. Ja enempäähän mun ei pitänyt lapsia tehdä vaan minkäs teet kun elämä vei toiseen (parempaan) suuntaan :}

Täällä ihmetellään jo ihme oireilua, vihlontaa kohdunkaulassa, sekaisin olevaa mahaa ja ja ja..no enhän mä vielä synnytä, kunhan kaveri pitää äippää jännityksessä. Kuluisi päivät nopeaan, jännitän kovasti sitä kokoarviota joka on 5.2....taitaa vaavi olla jo ainakin kolmikiloinen tällä hetkellä.

O & V 34+6

Heips !

Ohdis on sentään jaksanut tännekin vielä,
vaikka selkeesti synnytysoireet painaa päälle.... kohtapianhan se jo on,
vaikka varmaan vinottaa noissa oireissa kärvennellä. Lohtuhalit sinne ;o) !

Niin, toi on jännä, kuinka sitä joskus vannoo, ettei IKINÄ enää yhtään lasta,
mut sitte kuiteskin se halu herää ... tiedetään.
Oispa vaan mun elämä vieny jo hiukan aiemmin tähän ( myös parempaan ! ) suuntaan - ois ehkä
ollu enempi lapsentekohaluja tolla oliollakin ;o}

Mulla on taas juupas-eipäs-ehkä-ei yhtään enää-no, ehkä-joo, heti .....fiilarit päällä.
Eli samaa, samaa vaan.
Kuvittelen jo vaiks mitä oireitakin, kun tuo ukko niin innostui just O:n aikaan häärimään.
Eikä vaan yks tai 2 kertaa, vaan siinähän meni 4-5 vuorokautta ihan peräkkäin
noissa touhuissa..oisko 1 päivä jääny väliin.
Ja nyt mä sitte taas kuvittelen kaikkee.Äh.

Jaa niin, pitikin kysyä teiltä (- jotka ehkäs muistatte,
kuinka lapsivastainen mun paras ystäväni on -) että miksi hän sitten
kovasti esitteli mulle 56-senttisiä vaatteita
kun oltiin just shoppailemassa stadissa ???
Joka kaupassa tyyliin " kato-eiks oo niin liikkis ;ò) ??!" jne,jne...

Siis tämä ihminen on pitänyt mua ihan mielenvikaisena, kun halusin enemmän kuin 1 lapsen
ja vieläkin vauvakuume vaivaa, vaikken siitä hänelle voikaan puhua,
kun mielipiteensä on niin teräviä aiheesta.Ja siis vain kielteisiä,
tähän asti ei ikinäkoskaan myönteisiä - ei edes silloin kun omaansa odotti.
Äitiys ei ole koskaan häntä kiehtonut, omankin pojan kanssa vain odotti,
että poika pian kasvaa itsenäiseksi.
Ettei tarvitse sylissä kanniskella tai syöttää tai pukea, tms...
JA nyt... aivan eri ääni kellossa ? hä??

Hän ei voi lapsia saada enää, torvet on solmittu jo vuosia sitten ja muistaakseni myös
ukollaan on piuhat poikki.

En kysynyt, mikä vaivaa, mutta ihmetytti nyt vaan, että mistä moinen puuska - eikä
siis vain yhdessä kaupassa vaan vaikak kuinka monessa ...??!

Outoo.

Huomenna mennään as-pojan kirjekaverin luo kylään ( bussilla 2 tuntia/suunta)
eli kokopäiväretki.... kivaa !

Oikein suloisen ihanaa perjantaita & viikonloppua jokaiselle !

Persjantaita!

Voi Ohdis, älä nyt ihan vielä synnytä kuitenkaan :-) Hyvä olisi vauvelin vielä kypsyä vatsassa hetken aikaa. Ikävä kyllä, jos olo on oikein tukalaa. Mutta äkkiä ne viikot hurahtaa ja aika kultaa muistot, niin pian suunnittelet jo seuraavaa :-D

Jooxilaan pidetään salapeukut pystyssä! ;-)

Mun äiti oli nähnyt, että odotan viidettä muksua ja ihan vatsa jo pystyssä. Just!
No, olen seikkaillut muiden unissa viime aikoina vissiin, kun viime yönä oli reksikin mut nähnyt laivalla :-)

Se on sitten viikonloppu ja kohtuurauhallinen sellainen. Sunnuntaina esikoisella turnausta, jonne kuskivuoroa. On vissiin vähän kovia pakkasiakin lupailtu. Saas nähdä pääseekö ulkoilemaan. Tuo meidän nuorimmainen on NIIIIN KOVA VILUKISU. On meinaan pyntätty vaatetta miljoona kerrosta. Hankin just uusia kamppeita: villapuvun, haalarin, lampaannahkakintaat ym. Ei vanhatkaan huonoja olleet, mutta nostettiin vielä vähän tasoa ja olihan niitä jo käytetty edellisellä kuitenkin.

Meidän hirsitalolla kävi nuohoojakin tällä viikolla ja uunit ovat ihan käyttökelpoisia kaikki. Pientä pinkopahvien purkua uunien läheltä ja palotarkastaja uudelle käynnille. Sitten saadaan varovasti aloitella uunien lämmitystä. Ovat olleet kylmillään kymmenisen vuotta muistaakseni...
Lämpöä kun saadaan, niin ehkä alkaa innostaa vähitellen hommatkin sisällä. Näillä keleillä ei asiaa ole, kun ei ole lämmitystä :-)
Suunnitelmia kyllä ollaan tässä tehty. Nämä viikonloput on sitä hedelmällistä aikaa sen suhteen. Viikolla ei tapahdu kyllä mitään muuta kuin arkinen pyöritys.

Viikonloppuja kaikille,
Tehis

Täällähän on aikas hiljaista...öö.....paraski puhuja kun ei tuu käytyä vaan...

Ohdis, koita ny jaksaa vielä vähän, jookosta!

Mä sain tänään pitää isomman tyttöni kummitädin reilun kk ikäistä tyttöä!!!!! Vähänkö IHANA!! 51cm mittainen aivan ihana kääryle, voi niisk!!! Ja tietty samaan aikaan oli mun kotiväki ja miehen sukua talossa ja mä vetistelen siinä sitten...eh. Me kun ei olla kenellekään puhuttu tästä ehkä jotta koska kun-tilanteesta. Mä en tykkää puhua asioista ennenkuin ne on varmaa tai jotain.
Siinä sitten ihastelin pientä ihmistä, meinas jäädä kaffet keittämättä vieraille :D. Mutta että osasikin olla ihana! Syntyissään oli ollut 45cm, pieni ja pippurinen tyttö. Äitinsä on hyvin siro ja pieni, ja aikaisempi lapsi, poika, on myös pienikokoinen. On nyt ekalla ja on meidän 6v tyttöä aika paljon pienempi. Mut meillä esikoista lukuunottamatta noi on kasvaneet aika vinhaa vauhtia.

Mutta että miten mun "vauva" tuntuukin nyt niin ISOLTA vaikka ikää on "vasta" pian 1v9kk!! Siis kuvitelkaas!! Ja ihan äskön oli pieni nyytti, oikea tissitakiainen.

No joo. On meillä koitettu peittoja pöllytellä, mut eipä oikein tuota tulosta. Mä en jotenkaan ole oikein mukana, enkä tiiä mistä johtuu. Mitään erityistä ei ole sattunut, eikä mieskään ole kummempi kuin muullonkaan. Mut ihan niinku olis jotain. En tiiä.

Nyt on vasta kp28, joten ei mitään mielenkiintoista näköpiirissä. Fiilikset ja olotila liian "normaali" ollakseen mitään toivottua. Plääh.

Maanantaita!
JA oikein todellista sellaista. Pikkuisen kurjia fiiliksiä töissä, syystä ja toisestakin + oppilaat ihan maanantaipotilaita myös... No, elämä on.

Kiva Mirkku, kun olet pyörähtänyt. Peukutellaan kuitenkin, eikös juu!
Meinaakos jotain kriisiä puskea. No, se on elämää vain sekin. Ja AINA alamäen jälkeen tulee ylämäki, ennemmin tai myöhemmin. Joskus se alamäki vain tuntuu kestävän, kestävän ja kestävän. Sitä paremmalta kyllä sitten tuntuu, kun viimein se ylämäki koittaa!

Tällä hetkellä tuntuu, että oma elämä on PELKKÄÄ KRIISIÄ ;-)
Vuoden vaihtuminen kyllä helpotti kovasti. Jotenkin oli sellainen olo, että loppuis tää helvatan 2009, kun oli niin murheellinen ja rankka muutenkin.
Eipä ne kriisit sinne viime vuoteen silti pysähtyneet, sitä en odota... Varsinkin, kun on hankala murkku talossa, niin ELÄMÄ ON TODELLAKIN YHTÄ KRIISIÄ, ARGHARHGHAGHAGAIGHAI!
Perjantaina päästelin höyryjä töissä niin, että kaikilla oli hauskaa :-D
JOUDUIN viime viikolla yläkouluun valinnaisaineinfoon ja murkku paikalla. En sitten vapaaehtoisesti hetkeen lähde häneen kanssaan vastaaviin tilaisuuksiin, joissa täytyy pientä roolia pitää päällä.
Hetkittäin tulee sellainen olo, että miten siitä ihanasta pikku suloisuudesta&keskipisteestä kasvoi tuollainen OTUS. Vaikka on siinä edelleen ne ihanat puoletkin olemassa. Vielä se mua tulee halailemaan ja just yks iltaa vedeltiin polkkaa pitkin huushollia ;-)
Osaa se vaan ottaa niiiiiin hermoonkin. Tajuaa sen kyllä itsekin. Välillä toteaakin: "Enks mä osaakin olla aika ärsyttävä." Jätkällä siis 3kk:n päästä 14v. mittarissa. Eikä ole todellakaan mikään pikkupoika enää... Aikas miehinen ja minua pidempi vönkäle.
Jep, tulihan purettua taas.

Juu, ja toinen pikku purkaus.
Pitää sitä sitten kasvaa aika vanhaksi, jotta kaiken kokee, eheheheh..
Ettepäs kyllä ikinä arvaa, miten kävi tälle pariskunnalle. Kumi katosi pikku tiimellyksessä :-P No, sieltähän se löytyi emännän sisuksista. KRÖHÖM.. ÄLKÄÄ NAURAKO! En tiedä, oliko sillä tekemistä tämän kanssa, että olivat jotain Kanarialta ostettuja, sillä eipä moista ole ennen käynyt.
Ei nyt ihan pitäisi olla pahimmat päivät sen suhteen, mutta tämä minun kroppa osaa yllättääkin. Viimeksi ainakin suhahti jotenkin ohi, vaikka yleensä kyllä bongaan.
No, meitä kyllä nauratti aivan sikana tämä pikku kommellus. Katotaan naurattaako muutaman viikon päästä vielä...

Että tämmöstä elämää tänne :-)

Tehis

Ai niin, yksi juttu.
Meillä tuo mr Kolmonen on alkanut ilahduttaa noilla kaikenkarvaisilla kysymyksillään.
Eilinen tiukka kysymys kuului:
"Äiti, mikä on helppo nakki?" :-D

Terkut Mirkulle !
Joo - mä niin tiedän ton fiiliksen, kun ei malttais antaa edes toisen pientä takaisin.
Pitäis vaan sylissä liimattuna kiinni, eikä tajuu muuta maailmaa ollenkaan...
HuoooooooooooooHhhhh ...
toivottavasti teilläkin siis pian saadaan nauttia tuosta ihanuudesta ( bd bd bd bd !!!)

Tehis X`D ... siis KÄÄK !
juueime naureta, eijei..krhmmm...hihihiiihhhih!

Tiiä sitte vaikka ylläri oiski muhimassa salajemmassa ;o)

Mjuuuh.Tota samaa meininkiä on meillä tuon toisen pojan kans,
mitähän se on sitte ku oikeesti on murkkuikäinen ????....apua.Entahotietää !!

Helppo nakki ? kjähkjäh...

Äh.toi olio tuli luuraamaan taas tohon,
joten täräytän vaan asiani:
Nuorimmainen ilmoitettiin kouluun tänään - iiks !
Se on siis jo niiiiiiiiin iso , että kääkkis!

Lisää muulloin, moikat kaikille !

Tehis..tirsk..muaha...ei me naureta ei :'D
Kato vahinkojahan sattuu ja sen vahingon kanssa voit sit vetää polkkaa 13 vuoden päästä ;}

Vai helppo nakki...hmm..sehän on selkeesti vaikean nakin vastakohta.

Mirkulle peukutellaan kovasti :}
Voi miten on sunkin vauveli kasvanut!

Meillä elettiin jännityksessä eilisilta, supistuksia tuli ensin epäsäännöllisesti, sitten pari tuntia 10 min välein, sitten hieman tiheämmin ja ne napakoitui myös. Lopulta tuli kolme (!) supistusta lähes viiden minsan sisään, joista viimeinen sai aikaan jo melkoista läähätystä ja sen jälkeen ne päättyikin kuin seinään..
Yöllä heräsin pariin supistukseen ja tänä aamuna tullut pari. Saas katsoa johtaako tämä mihinkään vai rääkätäänkö mua nyt sitten koko loppuaika?

Mielelläni pitäisin jalat ristissä vielä pari viikkoa, ihan vauvan kannalta..vaikka olisi iso niin se ei kerro mitään keuhkojen kypsyydestä...Mutta jos Voitto päättää tulla niin mulla ei siihen varmaan ole kovasti sanomista :} Eikä auta vaikka kuinka Olio vetoaa, että ei vielä, kylppäriremppa on vielä kesken! :D

Ohdis & Voitto 35+4

Kiittää Pinkkiksen puolesta, Ohdis ;o) !

Juu, se sanoi heti et " Sit hei isi hommaa mulle uuden repun huomena,
äiti saa hoitaa kynien terotushomat, koska tarviin niitä huomisiin läksyihin....
älkää luulkokaan et meen enää johki eskariin !"

JA vaati oma akotiavaintakin illalla vielä, koska koululaisilla on.
Että me naurettiin sille maha vääränä , ihana pikku nainen !

Olipa muuten työ ja tuska selittää, että se kouluhan alkaa vasta eskarin ja kesäloman jälkeen,
ei sinne huomena mennä .... tyttö siis valitsi itselleen opettajan jo tossa ilmoittautumis-
jutskassa ja päätti, et "luokkakaveriks ei ainakaan tule sitte eskarista 2 poikaa,
eikä ne tytöt jotka vaan kikattaa "
Hmmmm.... saattaa olla tiukka paikka jos ope onkin joku muu
ja luokkakavereitakaan ei sa valita.kääk.
Mä en haluu olla sitä näkemässä, kuinka siinä käy...

Että on teillä ollu jännät paikat , Ohdis !!!

Juu oliolle vaan terkkuja, ettei se Voitto piittaa pätkääkään siitä,
onks joku reppa valmis tai ei.nih!

Mulla oli poikia odottaessa just tollasta samanlaista yhden illan ja yön- se olikin sitten
vieny koko kohdunkaulan, eli lääkäri sanoi, että seuraavan kerran kun alkaa
supistella säännöllisesti, se on menoa sitten.
Siinä kohden oli viikot tasan 36, pojathan syntyi vk 37+2

Sai muuten ihan järjettömän paniikin aikaan poikien isässä, se säntäili kiljuen kello kädessä pitkin kämppää ja huuteli aina välillä, et joko?! joko?! - ja pakkas kamat - eli namia, pähkinöitä, kokista , suklaata ja luettavia lehtiä ( itelleen !!) valmiiksi,
että jaksaa sitten jos laitokselle lähdetään ... heheheheeee !
( juu ei naurattanu silloin kyl yhtää, nyt jo voi nauraakin =)

Sitten soitin kättärille klo 2.yöllä - ja ne neuvoi
menemään lämpimää suihkuun ja sitte peiton alle unille, jos helpottaa.
JA helpottihan se ;o)
Aamulla kyllä säikähtyneenä pakkasin sairaalakassin valmiiksi.

Mut Ohdis toi on superjännää aikaa, ja ihanaakin - tavallaan.
Mä jo eilen valmiiksi kyynelehdin, kun naamakirjasta luin.... arvatkaas,
pitiks olio hulluna mua ? - noh, sitähän oonkin.

TSEMITYKSET x ziljaaaaaaaaaaaaaardi Ohdikselaan täältä ;o)

Hellout!

Voi Ohdis, nyt kintut ristiin :-)
No, jos Voitto on sitä mieltä, että äippä on jo nähtävä, niin eihän siinä muukaan auta. Tervetuloa maailman pikkuinen <3 Tsemppiä Ohdis!
Heh, nuo oliot..

Pinkkikselle onnittelut suuresta askeleesta!
Toivotukset koulutielle lähetellään sitten syssymmällä.. Ja tarjotaan Jooxille virtuaaliolkapäätä, kun hää siellä nyyhkii, eiks juu. Se on aina jotenkin niin liikuttava tuo koulutien aloitus. Jopa minulle, vaikka ihan itse sieltä toiseltakin puolelta katselen. Kyllä siltä puolelta katsoen taas tahtoo tulla tippa linssiin, kun niitä saattavia vanhempia seurailee.
Meillä onkin pitkä tauko tuossa lajissa itsellä. Edellisestä on siis jo kohta viisi vuotta ja seuraavaan on vielä kaksi vuotta aikaa.

Mutta koulunvaihdosta taitaa olla edessä, siltä on tuntunut jo pidemmän aikaa. Tein emämunauksen, kun en tuota nti viidesluokkalaista laittanut "meidän kouluun". Ajattelin lähikoulun olevan järkevämpi kaveripiirien ym. kannalta, mutta nyt on hermot niin kireällä tuon paikan kasvatusmetodien ym. kanssa. Ollaan aivan eri linjalla niin monissa jutuissa. Meidän kouluun sateleekin oppilaita vähän laajemmalta piiriltä :-)

Tänään oli taas töissä niitä päiviä, että ammatinvalinta ei yhtään kaduta. BTW, muutenkin viihdyn tällä hetkellä työssä paremmin kuin piiiiitkääään aikaan (siis työssäolovuosista). Kovasti on paikasta kiinni tuo homma.
Mutta tänään siis oli taas työajalla hiihtämistä :-) Eipä nuo luontaisedut niin kovin kummoiset meidän alalla ole, mutta niistäkin vähistä otetaan ilo irti. Tuo hiihtäminen on aikas mukava laji, kun taas on makuun päässyt. En kylläkään ehtinyt pistellä kuin 6km, kun oli muutakin säätöä. Tyhjää parempi sekin!

Ihan kiva, kun ETTE YHTÄÄN TIRSKUNEET! :-P :-P :-P

Tehis

Kyllä vaan mä luulen että meillä oliolel tekee tiukempaa tuo tytön koulun aloitus ;ò)
ja se jo valmiiks voivottelee, kun tuo on jo niiiiiiiiiiiiiin iso...

Mutta ihana kun tyttö kasvoi ihan yhtäkkiä noin isoksi.
Kun laitettiin sen huone kuntoon, niin kas !
nyt se haluaa valita itse omat vaatteensa,
se haluaa pestä itse tukkansa, se haluaa pakata itse reppunsa,
se haluaa tehdä itse koulupöydällä keksimiään läksyjä....
se haluaa ottaa itse jääkaapista eväät, laittaa itse ruuan lautaselleen....
huhhei ! sopii mulle oikein hyvin =o)

( siis MIKSEN aiemmin jo tehnyt tota huoneen muutosta ???? )

Eilen muuten katottiin Pinkkiksen kans tuosta ellien etusivulta videopätkä
"farkkumuotia" tai jokusellanen.... jostain muotinäytöksestä.
Tyttö nauraa räkätti ihan maha vääränä XD !!
Ja sanoi että " kyl noi on siis idiootteja kun laittavat tollasia riepuja päälleen !
Onnex sä et kulje TON näkösenä täällä - me kuoltas nauruun !"

Noniin. siis kovin, kovin omapäinen muodinkin suhteen on hän, rakas pikkuruisemme.

.............Mitähän Ohdikselassa nyt tapahtuu...?

Tehikselle piti vielä lisätä, että jos mulla olis luontaisetuna hiihtäminen,
niin skippaisin sen kyllä. Suosiolla luovuttaisin muille ton herkun.

On nimittäin niiiiiiiiiiiiiiin karseet muistot koulun pakollisista hiihtoretkistä miljardipakkasella,
kammottavilla limalaudoilla, ettei ikinä ikinä enää kiitos !

Mutta hyvä vaan, jos joku tykkää, kaikin mokomin ;o}

Ja Pinkkis hinkuu hiihtämään kovasti - kaivoin siis sille poikain vanhat sukset varastosta,
ja nyt odotellaan pienempää pakkasta että tuonne
tuuliseen puistoon päästään hiihtohommiin.
Lupasi tuo naapurin 4-v. tyttö tulla kans,
saa Pinkkiksen vanhat sukset niin pääsee nauttimaan tuosta ilosta.

Ei meillä tapahdu yhtään mitään :}
Eilenillalla taas tuli säännöllisiä supistuksia jotka sitten lähti harvenemaan. Varmaan sitten kun on tosi kyseessä niin mä ne suostu lähteen mihinkään kun mua on huijattu siihen mennessä jo niin monta kertaa ;}
Mutta jestas, että väsyttää!! Mä voisin vaan nukkua..
Eikä noi pakkasetkaan kovin mieltäylentäviä ole kun ei takki mee mahan ympärille..Jopa Olion pilkkihaalarit on mulle way too pienet mahan kohdalta, vaikka luulis että just niihin ois suunniteltu tilaa kunnon röllömahoille ;D

Vai on meidän Pinkkiksestä kasvanut iso likka :} Tainnut pidemmän aikaa muhia ja nyt kun huone on laitettu kuntoon, niin sai siitä sitten kunnon kipinän. Mutta kyllä se äidin eloa helpottaa kummasti kun tuo päivä koittaa :}

Meidän likka taasen on nyt pikkunainen, sillä alkoi menkat ja niistä on pommittanut hirveän kasan kysymyksiä tällä viikolla. Meillä oli kyl koulussa aikanaan terveysvalistusta jo ala-asteella muttei noilla ole ollut mitään. Toisaalta ihan kiva, sillä nyt se saa kysellä multa kun taasen itse aikoinaan opin kaiken koulusta.
Eilen se kysyi, että nytkö voi tulla raskaaksi? :D muttei kuulema halua sellaisia "örkkijuttuja" touhuta vielä vuosikausiin. Paree oiskin, tai saa iskä kiillottaa haulikon.. ;}

Tehiksen työmotivaatio saa mut tuntemaan pientä kateutta, meinaan kaipaan töihin ja kovasti. Kävin töissä viime viikolla ja iski kova ikävä työkavereihinkin, meillä on nimittäin ihan loistoporukka siellä ja aina saa nauraa maha kipeänä.
Ja eihän me sulle tirskuta. Ei yhtään ;D Tuli mieleen kaverini jolle kävi samalla tavoin mutta joutui sitten lääkärin vastaanotolle kun kadonnutta kumia ei vaan löytynyt ja lääkärisetä sai sen etsiä ;D

Ohdis & Voitto 35+5

Yhteistyössä