ISOmpaa pesuetta haaveilevat 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄssÄ!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viikonloppuja ketjuun!

Ohdis muistaa sitten käydä säännöllisesti ilmottautumassa. Ettei turhaan ollaa ihan hermona...

Tämä mami se vissiin sitten kuskaa tänään esikoisen tyttökaverin luokse :-) Tai eihän se mikään tyttökaveri tietenkään ole, plaa plaa... Asuu niin kaukana korvessa, että tarvitaan kyytiä. Hyvä juttu! ;-)
Oli sillä jo tästä kylältä syyslukukauden ajan yksi tyttö. Kerran oli täällä meilläkin. Mutta siihen tuli joku ryppy ja kuulemma seuraavat jonossa, heheheheh...
Meidän sälli siis seiskalla ja nämä tytöt kasiluokkalaisia.
En oikein ole ottanut uskoakseni, että hän tuonne tytön tykö olisi menossa, kun ei ole ketään muitakaan kavereita menossa ja vanhemmatkin kotona. No, saapas nähdä. Kyllä hän tuossa on raivonnut, että älä siinä kysele, olen menossa...
Katsotaan. Hitto, miten ne muksut kasvaa! Syksyllä alkaa rippikoulu.

Ohdiksellakin siellä sitten jo täys murkku neiti. Olikos samaa ikää kuin meidän neiti, -98?
Meidän neiti on vielä ihan lapsi. Meillä niin päin, että poika kehittyneempi ja tyttö perässä... On niin pienikokoinenkin tuo meidän viidesluokkalainen. Luokkansa pienin.

Jep, mutta nyt mustikkasoppaa keittelemään...

Tehis

Tehiksen kanssa samaa mieltä,
tulet vaan ilmoittelemaan ahkerammin olotiloista tänne,
ettei me huolestuta ! nih.

Tehis meidän pojat on -98 ainakin,
ja kyllä toi murkkuilu alkaa olemaan aika pahana välillä,
ostin jo pojille kirjan " Legopalikoista leopardikalsareihin" eli
sellanen murkkuiluopas, jossa on ihan kaikesta juttua - jos vaik eivät kehtaa jostain kysyä.
Mutta noissa jutuissaan ovat kyllä vielä ihan lapsia,
varsinkin tuo as-poika, joka elää nyt noin 7-vuotiaan elämää,
vaikka kroppa kehittyykin muuten ikätasollaan.

Täällä meidän kohta koululainen tahtoo tehdä itse jo kaiken,
äiti on kohta viraton ja turha kapistus.
Alapääpesunkin opetteli itse eilen - meil on tosi hankala käsisuihku,
mutta oppi sen hyvin.
Vaatteitakaan en saa enää valita, vaan tyttö valitsee itse ne, ja pukee
omassa huoneessa - eikä olohuoneessa, niinku aiemmin ;o)

Meikäläisen toiveet saa haudata taas. Niagara aukes.huoooooooohhh...

Joox, halitus niagarasta. Teidän Pinkkis on jo iso tyttö! Meillä isompi tyty menee syksyllä eskariin, mihin noi vuodet vierii??!!

Tehis, mä olen jo vuosia uhannut hankkia itselle sukset että voi lasten kanssa madella tuolla luonnon hangilla, mut vielä en ole hankkinut. Mullakin siis kouluajoilta niin mälsät tuntemukset että!

Jokohan Ohdis on jakaantumassa?

Noista murkuista. Meidän esikoinen on pian 10v. Eliei siis murkku, vielä. Mutta jännä, että isälleen saattaa vängätä vaikka ja mistä, mutta mulle ei. Ihme juttu. Ja toisaalta niin isoa että mutta toisaalta tosi herkkä. Meidän ihana esikoinen :').

O.N. Mälsää. Mä oon kait tulossa kipeeksi. Väsyttää ihan sikana kokoajan, viluttaa ja mahassa on ihan ihme möyrintää ja vääntöä kokoajan. Ei tiiä mitä tohtis syödä kun olo voi huonota tai sitte ei. Ei millään jaksais nyt sairastelua (no ei oikein muullonkaan) kun oon yrittäny skarpata monella tapaa, kun se vitonen haaveilussa edelleen siintää....

Äääh, mä meen vahtaan töllöä. Mies taas autotallissa rappaamassa jotain romua, niin yksin saa (=pitää) olla :(. Alanko kohta juonitteleen ja kiukutteleen niinku pikkulapsi.. hä...

Viime yön nukuin sohvalla pienimmän kans, sillä ollut kuumetta pari päivää. Epäilen korvia vaikka ei niitä harokaan. Ruokahalu ollut heikompi, varsinaista flunssaa tms. ei ole ollut mutta vähäistä kirkasta nenävuotoa kylläkin. Noh, huomenna lääkäriin.

Järkytys! Tänä aamuna herätessäni jalkojen iho oli niin kipeä, siis tosi kipeä, ettei yöpaidan helma edes kestänyt koskea. Mitään jälkeä jaloissa ei näy, enkä tietääkseni ole saamassa urtikaria-kohtaustakaan kun ei muuta aiheeseen viittaavaa ei kuulu ei näy.
Mitä tämä sitten on? Mulla on tyttöjä alkaessani odottamaan ollut samanlaisia jutttuja, mies jo on liiankin toiveikkaan näköinen, itse en usko vielä mitään tapahtuneeksi.

Mutta oikeesti meinaa jännittää. kp on jotain 35 tai jotain, mut kun kierto voi olla melkein mitä vain niin siihen ei voi luottaa....

Viime yön nukuin sohvalla pienimmän kans, sillä ollut kuumetta pari päivää. Epäilen korvia vaikka ei niitä harokaan. Ruokahalu ollut heikompi, varsinaista flunssaa tms. ei ole ollut mutta vähäistä kirkasta nenävuotoa kylläkin. Noh, huomenna lääkäriin.

Järkytys! Tänä aamuna herätessäni jalkojen iho oli niin kipeä, siis tosi kipeä, ettei yöpaidan helma edes kestänyt koskea. Mitään jälkeä jaloissa ei näy, enkä tietääkseni ole saamassa urtikaria-kohtaustakaan kun ei muuta aiheeseen viittaavaa ei kuulu ei näy.
Mitä tämä sitten on? Mulla on tyttöjä alkaessani odottamaan ollut samanlaisia jutttuja, mies jo on liiankin toiveikkaan näköinen, itse en usko vielä mitään tapahtuneeksi.

Mutta oikeesti meinaa jännittää. kp on jotain 35 tai jotain, mut kun kierto voi olla melkein mitä vain niin siihen ei voi luottaa....

Käääkkk !!
bd bd bd bd bd bd bd bd !

Viimeksi muokattu:
Nooni, nyt vähän paremmalla ajalla...

Jooxille lohtuhalaukset Niagarasta. Höh :-(

Ja Mirkku, sitähän minäkii, et jotain tollasta menossa :-D PEUKKUJA!

Mullakin vähän samantyyppistä oiretta, mutta se on kyllä vain ja ainoastaan jotain taudinpoikasta, joka ei pääse nyt päälle. Raskaana en voi olla, sillä
a) Oili lienee vasta ovella
b) JOS kumikadotusleikki olisikin johtanut raskauteen, se ei vielä oireilisi.

Eipä muuta tähän hätään...

Tehis

No vähän on kyllä epätodellinen olo, vaikka ihokivut alkaa laajeta jo ihan käsivarsiinkin asti, eikä merkkejä mistään urtikariasta ole. Ehkä mä en tässä vaiheessa halua vielä uskoa mitän tapahtuneeksi, enkä aio testailla vielä ainakaan viikkoon, ehkä.
Olo on kyllä kuin jyrän alle jäänyt jo koko viikon. Mitään ei meinaa jaksaa ja kävelylenkitkin on tuntuneet törkeän raskailta. Ja väsyttää, ninkuin nytkin.

Mä nyt tässä tunnustelen itseäni, käyn kyllä vinkkaamassa jos jotain kerrottavaa on ;))

Ei täällä vielä jakauduta =0
Jakauduttaisiinkin...alan olemaan niin kypsä tähän olotilaan, että pää hajoo kohta :D
Supistelee ja mä en rehellisesti sanoen enää keksi kohtaa mihin ei jollain tapaa sattuisi :}

Jahas, Mirkkua saadaan sitten jänskätä ihan tosissaan =}
bd bd bd
Mä muistan ton jyrän alle jääneen fiiliksen, niinkuin ois kauhea krapula koko ajan?

Tehis lausuu täällä lauseita joita voisi hyvin laskea kategoriaan "famous last words". Koputitko edes puuta ennenkun tietokoneen suljit? ;}

Jooxille olisin kuitannut naamakirjassa sitä päivän unelmadeittiä mutta eihän se taas toimi :( aina kun jotain koittaa kirjottaa niin lukee vaan hups.....murrr...
Olisin sulle tarjonnut vaihdossa Pierce Brosnania, joka on mun mielestäni yhtä kiinnostava deittiehdokas kun Sauli Niinistö ;D

Tässä tämä tällä kertaa kaikessa lyhykäisyydessään, kaveri kourii mun nivusia =0
Perjantaina ois luvassa se kokoarvio..sitä kauhulla odotellen..

Ohdis & Voitto 36+2

Ohdis XD !
En vaiha mun deittiä ...lällällällälieru...

Kiva kuulla kuulumisia teikäläisestä,
vaikka kypsänä jo ootkin... mäkin koitan muistella noita viimosia hetkiä,
että helpottais tää masunkaipuu.nyyh.

Naapuri puheli, että kun heillä poika täyttää "jo" 6 kk niin alkaa uuden vauvan kaipuu jo...
Vitjat jos nuo alkaa kohta oottamaan uutta, ni mä en ala.

Voi Mirkkunen mä peukutan täällä nyt ihan tosissaan !
( ja hiukan Tehiksellekii...salaa)

Joox, Tehis ja Ohdis, kiitti peukuista!
Joo-o, olo on ihan karsee. Kävin päivällä 5km umpikinos-kävelyllä (persläskit nääs veks-projekti) ja tuntu että mä kuolen sinne. Älytön puuskutus ja läähätys, vajaa tunti meni kuitenkaan.
Iho on niin kipee että. Pitäis olla ihan alasti kokoajan ja seistä ilmassa, vaan kun ei ole noita jumalallisia ominaisuuksia, niin nou kän duu.
Mies hykertelee tuossa, naama kuin lottovoittajalla. Mä vedän vielä niin matalaa profiilia kuin vain voin. Jotensakin on niin epätodellinen olo, ja odotan vain koska täti kurvaa ferrarillaan meille....

Tehikselle salapeukkuja täältäkin, tiedä vaikka.....;)
Ohdis-rukka, loppupinnistelyt jäljellä. Halitus!

Terveiset vessojen pesusta :-)
Rakastan sunnuntaipäiviä, kun virtaa riittää... On myös pakko selvitä kaikista kotitöistä vähässä ajassa, joten tehokkuus on huipussaan. Tosin nyt vähän tämä puolikipeä olotila verottaa..
Juu, ei siis aikuisten oikeasti voi olla muuta kuin tautia! Ei tarvii koputella Ohdis :-)

Voi Ohdis, haluatko, että tässä lyhyesti kertaan mun neljännen synnytyksen.. Hihii.
Jostain rv 37 luulin pääseväni synnyttämään jo, kun supparit lähti aina joka toinen yö suunnilleen. Ja synnyttämään päästiin 41+4.
Toivottavasti sinulla ei ihan samalla kaavalla sentään!

Niin, unohdinkin mainita, että se esikoinen sitten ihan tosissaan oli eilen tyttökamulla. Vein ja hain. En olisi uskonut. Tykkään kyllä, että näin avoimesti pelataan näitä pelejä! Huomenna tyttö ehkä tulossa koulun jälkeen tänne...
En kyllä odottanut, että näin aikaisin tähän hommaan aletaan, mutta ei toisaalta ole yllätyskään tuon kaverin kanssa.

Jep, nyt saunomaan ja valmistautumaan työviikkoon.
Mirkulle peukutellaan armottomasti ja Ohdikselle toivotellaan suppareita!
Muille mukavaa viikkoa, kun tuskin täällä taas kauheasti pyörähtelee hän. Tiukkaa viikkoa ja ensi viikonloppuna sitten vähän reissuun työkavereiden kanssa.

Tehis

Voi, Tehis... niin ne vaan kasvaa, nuo Mamin pikku nuppuset ,
ja kohta pyristelevät jo pesän reunaa kohti,
rakentavat oman kotosen.

Minkäs ikäinen se olikaan teillä tuo esikko ?

Huhhei... Täällä murkkuillaan tosissaan,
Mä oon kuulema ihan p*stä ja pilaan tuon kiukkuisen pikkumiehen elämän !!!
Voisin kuulema vaik häipyy tai hypätä ikkunasta ni ei tarvis nähdä enää ikinä.
Itku.

Koulussa oli saanut megaraivarinjostain ihan mitättömästä asiasta,
ja ope taas ilmoitti siitä kotiin niin sekin on ihan
idiootti ja tyhmä ja...ja... ja koitti vielä "varastaa pojan luistimet",
kun piti niistä kiinni, ettei poika häivy koulusta ennen aikojaan...
Jihuu.

Ja noi on VASTA ykstoista vee ...AAARGGGHHHHH!!
Mitäs sitte ku ne ( tai ainakin tää kiukkuhermo ) on oikeesti
murkkuiässä....14 - 17 vee...??H.E.L.P...

Mirkku, joko sulla on meille uutisia? ;}

Jooxille jaksamista murkkuilun kanssa, se on välistä niiiiiiin rasittavaa, tiedän :}

Tehikselle mukavaa viikonloppureissua!

Täällä koko illan supisteli 7-10 min välein ja yöllä jatkui. Ei mitään hajua vaan että miten usein yöllä, kun en katsonut kelloa lainkaan mutta pari supistusta oli kyllä ihan jo sitä itseään, eli niin polttavia että mietin jo etten pärjää kotona kauaa jos vielä pahenee. Sitten ne loppui. Kuka pölli mun supistukset? Häh?
Eilen tuli kyllä käytyä kaupoilla, tehtyä lumihommia, juotua yrttiteetä ja hierottua akupisteitä jaloista. Pitääkö mun ottaa koko se rumba tänään uusiks? =0

Ohdis & Voitto 36+5 (tänään Voitto olisi täysiaikainen jos neuvola olisi uskonut mun laskelmat eikä luottaisi sokeasti ar-ultraan :P )

ohdista piti tulla kurkkimaan ;O) Pikalähetyksenä pitkää pinnaa ohdikselle!! Ja ota ne ässät käyttöön, nimittäin fazerin SINKKU ja SOFFAN nurkka =O)

Mites Mirkun laita?? kuullostaa... hmmmm. lupaavalle!

Jooxilaan tsempitykset esimurkkujen kans pähkäilyyn, HUH kohta ne on meilläki edessä... Meillä esikoisella vissiin joku "muuntautumisvaihe" alkamassa... välillä on niin isoo tyttöö ja välillä saa sellasia itkupotkuraivareita että vois kuvitella olevan 2v uhmaikänen =O neidillä tulee loppukesästä 10v täyteen.

Pikkumies se kasvaa äipän mielestä ihan liian nopsaan... vastahan se tuoksui lapsivedeltä ja tuhisi vaan. Nyt päristelee niin että räkä roiskuu ja nauraa röhöttää siskojen touhuille.

Me ollaan oltu pakon sanelemana autottomia 3 viikkoo, kärry siis korjaamolla... Kauppareissut on hoidettu perinteiseen tyyliin vaunu& pulkkakyydillä. Pienet ne on äipän ilot, olen ollu kauhean tyytyväinen että on kestot käytössä ja siitä että oma maito piisaa. On EDES noi pois siitä kuormasta mikä pitää saada mahtuun tän hetken kuljettimiin xD Toisaalta ei kauheesti tuu ostettua heräteostoksia...

Vilkutuksia kaikille! ÄssÄ+ A Aijaa.com - 5686481.jpg

Voi Ässä, ihana pieni mies!! <3

Ohdis, vieläkö sä vallan yhtenä kappaleena? Täällä jo himppasen malttamattomana odotellaan :))

Jooxille jaksuja murkkuikää lähestyvien kanssa! Itsellä siihen on vielä matkaa...

O.N. Ei vielä mitään varmaa, mutta melkein varmaa... tässä lähipäivinä testaillaan :))

Yhtenä kappaleena *huoks*
Iltapäivän taas suppaili, kunnes menin päikkäreille. Nyt sellainen olo, että on jäänyt junan alle tai jtn..mä tänään mitään ois synnyttänytkään :(

Ässä, mahtavat potkarit on teidän pojalla =D
Ja voi miten tosiaan on aika taas hurahtanut, et enää yhdestä haaveilis....? ;}

Mirkku bd bd bd, vaikka kyllähän me jo se testitulos arvataan ;}

Hellou!

ÄssÄllä aivan ihana poitsuli !

Mitämitä... eiks Mirkku ole vielä testannut - vaikka turha kai sitä selvää asiaa on
testeillä varmistella ;o)
( bd bd bd bd bd bd x 165879200,4 )

Ohdis nyt älä enää mieti vaan ryyhdyt tositoimiin, pääset viikonlopuks kotiinkin
vauva kainalossa ... he !
Eiks ois helppoo kun vaan voiski päättää,
et okei, tänään se syntyy sitte, nyt ois hyvä päivä =o)

Meikäläisellä on taas sen yhen S:n suhtene ihan kuollutta,
tais olion himot haihtua jonnekin.
TAi sit siinä olikin koko vuoden edestä ( hoiti homman pois heti alkuvuodesta,
ettei tarvi sitte enää ryhtyä koko vuonna....)Paska jos niin on.
En muuta sano.

Ääähh--- nyt lähetän pojat kouluun ja menen aamukaffelle rauhassa.
Kivaa torjantaita jokaiseen kotiin.

Pikana pyörähdän ennenkun pitää herättää koululaiset :)

Mä olen täällä kukkunut jo jonkun aikaa. Viime yönä nukuin putkeen 4,5 tuntia ja se tuntui ruhtinaalliselta! En muista milloin olisin noin pitkän pätkän saanut nukuttua..varmaan noin 9kk sitten :)

Vielä ois 3,5 tuntia äippäpolin kokoarvioon..mua jänskättää ihan hirveästi :D

Ohdis & täysiaikainen Voitto 37+0

Aijaa.com - 5695615.jpg

Voi, NYYYYH :ò} Ohdis tota sun palleroa !
I - HA - NA !!!! ja liikuttava !

( Vaan ei vielä sen näköinen, että näinä päivinä synnyttäisit - mut mistäs sitä
tietää kuitenkaan ihan varmaks....)

Me lähdetään tuon as- pojan kans Lastenlinnaan ja sitten onkin kokouutisia
varmaan jo täällä kun palataan ... iiks !
Jänskättää muakin !

Kivaa perstaita jokaiselle !

Terveisiä äippäpolilta!

Voiton kokoarvio oli nyt n. 3,4 kiloa joka on vähemmän millä mua on peloteltu ;)
Käteen tuntuisi kuulema hieman isommalta, joten aikaa todennäköiselle käynnistykselle olisi sitten laskettuna päivänä 26.2. (eivät käynnistä jos vauva alle 4 kiloa, mikä kuitenkin epätodennäköistä lääkärin mukaan.)

MUTTA, mun kohdunkaula on hävinnyt ja parille sormelle avoinna joten lähtö voi tulla millon hyvänsä!! *tuulettaa*

Ja kuten Jooxi varmaan tosta kuvasta päätteli, niin vauva ei ole ihan niin alhaalla kun vois olla mutta eipä uudelleensynnyttäjillä aina ookkaan, Voitto voi siis hyvillä mielin painaa huuhtelu-nappia ;}

Kuis Jooxin Lastenlinnan käynti sujui?

Nyt tenavien kanssa kaupoille supistuksia hakemaan ----->

Ohdis mä jo salaa kuiskailinkin Voitolle ,
että painais sitä nappulaa *shwisch-swosh-floooosh......*
Vaan EI nyt kesken kauppareissun kuitenkaan ;o)

Lastenlinnareissu meni ihan kivasti, just kotiuduttiin.
JA ihanaa ettei tarvii enää maanantaina mennä,
vaik meillä oli jo varattu toinen aika silloin.
Noi on niin raskaita reissuja kuitenkin... vielä mennään neurologille,
( toivottavasti pian !)
nyt käytiin vain puheterapia-ihmisellä.

Jatkosta ei vielä tiedä, tod.näk.loppuu kaikki terapiat lapselta,
kun noita määrärahoja supistetaan niin kovin.

Mulla jo ressiä pukkaa kun ei vielä näy kutsua sinne neurokirurgille,
tää käsi on nyt niin kipiänä, että....aaargh.

Noniin.... Voitto nyt kiltisti odottaa että mami pääsee kaupasta
kotiin ja laittaa ruuan.
Sitten ryhdytään toimiin ... isojen täältä lähetettyjen suppareiden kera =o)

Hitsi Mirkku ... JOKO testasit ?????!
Kerro kerro kerro HETI !

Ja Ohdis jokos tuli lähtö, vai vieläkö Voitto piileskelee ?
Mä ramppaan täällä kyttäämässä millon mitäkin kukakin tekee,
eikä kukaa laita mitn...hö.

Mut nyt mulla on ihan kauhee juttu pähkäiltävänä:
Eilen oltiin olion kanssa tossa kylillä katsomassa mulle usuia farkkuja,
ja löysin ihan sikaihanat ja mahtavat Dieselin farkut ... aaah !
Mut hinta - 110 euroa !!!! ÄÄÄKS.
Kauppaan jäivät - ainakin maanantaihin asti - odottelemaan päätöstä.
Tohon hintaan sais lyhennyksen ammattilaisella myös.
Pakko mun on ostaa uudet, kun noi vanhat putoo päältä ja toiset lahoo jo.
Mut kyllä on karmivat hinnat farkuissa !!!

äh.puhelin ---- jatkuu myöh.

Yhteistyössä