ISOmpaa pesuetta haaveilevat 17 ;o)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenia täältäkin.
Täällä onkin menty vuoristorataa,iloja ja suruja..
Tittille iso halaus.
Sekä Mirellalle myös.Ikävä kommentti ukkeliinilta,mutta eiköhän se mieli siitä muutu hälläkin.

Tehiksellä on jännät paikat,ootkos jo testannut uusiks?Entä Joox,eikös sielläkin ollut vähän elkeitä?

Kivaa että Papu löytyi!!=)

Täällä viikonloppu rauhaisasti vietetty,puhkoin renkaan perjantaina ja sitä ukko tuossa laittaa nyt kuntoon.

Ja Tehis joo,koitetan kevääks saada ne treffit sovittua,ollaan tosipitkän kaavan mukaan suunniteltu tätä näkemistä!!!=)

Eikä meillä ukkeliini niin tosissaan kait tuota vauvaa buukkaa meille,mutta kai se kokeilee mua vähän väliä vaan.Uskon kyllä että jos sanoisin että joo,niin ei hanttiin laittais.
Sillä kun tapa olla aina eri mieltä kun mä,joten tä taas yks esimerkki!!=)
Luulisin ainakin.
Ei vaan,onhan tuo kaameen lapsrakas.

Ja isot kiitokset naistenpäivän toivotuksista,täällä kakun kera sitä juhlittiin!!

Tänään jesperjuniori kutsuille oon menossa,saas nähdä mitä mukaan tarttuu!!
Moikkis.

Mitämitä, Kata ??
Mitkä jesperjuniorikutsut ??
Mä tiedän sen olevan vaateliike
( ainakin stadissa foorumissa ja espoossakin jossain )
joten onks niillä jotain kutsujuttujaki ?
Olen ostanut sieltä lapsille tooooooooosipaljon todella hyviä käyttövaatteita,
joten kiinnostuin heti...kuka tollasia järkkää ? Miten ? missä ? Hä?
Valaiset varmaan kun tulet sieltä ja olet itses pökkeröön asti ostanut ;o)

Omaa (.) : jotenkin juilii massussa, aivan kamala ummetus ainkain vaivaa, öyks.
Huomenna ois kp 30, mut edes rinnat ei ole kipeinä...
eilen illalla kyllä iski tuttu menkkahimotus: suolasta-makeaa-suolasta-makeaaaaa-huh !

Tänäaamuna tyttö piirsi ison ja pitkän auton,
ja sanoi sen olevan meidän koko perheelle sitten,
kuulema kaikille kuudelle lapselle,
jotka istuu ihan omilla penkkiriveillään ( 3 kpl )
takana ja se etuosa, joak on seinällä erotettu takaosasta on sitte iskälle ja äitille.....
( huh, täs on vielä kamala urakka edessä, ellei tee kolmea yhdellä kertaa,iik! )

Sunnuntaihuomenet!
Täällä kyllä päivä on jo aika pitkällä menossa, kun aikainen herätys näin sunnuntaiaamunakin... Esikoisella futsal-turnaus, joten sinne piti iskän lähteä isojen muksujen kanssa jo aamulla aikaisin.
Sairastuvalla nökötetään vielä. Nyt alkaa poitsu olla paranemaan päin. Yöllä ei enää tullut kummastakaan päästä. Kyllä sitä kolme päivää tulikin kaaressa molemmista. Hyi hittolainen, mikä tauti!

Mites Titti, jatkuiko se vuoto oikein kovana vai oisko sittenkin vaan jotain raskauteen kuuluvaa? Tosi hienosti tuon asian kyllä otat. Niinhän se on, että kyllä se kroppa varmaan tietää. Voimia sulle vielä!
Mulla sen varhaisen km:n jälkeen oli sellanen kierto, että olin aivan varma raskaudesta. En kuitenkaan testannu ja vuotokin sitten lopulta alkoi...

En ole testannu nyt uudelleen, enkä nyt ihan heti taida testin kimppuun hyökätä. Oletan kuitenkin, että ovis on ihan oikeasti ollu, koska pitkään jatkuneet toispuoleiset kolotukset ja jomotukset on nyt jonkin aikaa olleet pois. Ja näyttihän ne ovistestitkin sillon sitä vahvaa viivaa.. Tosin kun on tuota monirakkulaisuutta, niin saattaa sitä pitkäänkin näyttää. Viimeksikin raskauduin niin, että olin tikutellu jo kaksi viikkoa ja viiva oli vahvistunu muistaakseni pariinkin kertaan. Kuitenkin itse hedelmöittyminen on tapahtunut tuon jälkeen ultran mukaan. Noi ovistikut ei todellakaan ole mun juttu, mutta olen halunnu niitä koklata pariin otteeseen ihan vaan nähdäkseni näkyykö niissä mitään.
Kai mä nyt oottelen vaan kiltisti niitä menkkoja??? :-)

Voi kurjuus, Papulla rankan kuuloista. Tsemppiä kovasti ja toivottavasti hoitoasiatkin järjestyy! Ja plussapuhureita lähettelen... Koskas siis ois se testiaika???

Hei Joox3, etkös vois vaikka VÄHÄN testata! :-D

Täälläkin herätty aikaisin, seiskalta heräsin kauheaan paleluun ja kas, 38 vielä kuumetta. Onpas sitkeä tauti. Hanuri vuotaa ihan solkenaan että toivo siltä osin kyllä mennyt. Haikeana aamulla vielä katselin sitä plussaa siinä tikussa... Mutta etteenpäin sano mummo ja sillee...

Voe, Titti!
Kaikki sympatiat on ny kyllä sun puolella. Voimahalitusta täältäkin !

Tehis; kyllä muuten tekis ihan sikana mieli testata,
ja jotenkin tuntuu että jokainen rasvamainoskin telsussa on täynnä pallomasuja,
kaupassa eilen ei voinut olla huomaamatta jokaista jolla pullotti
vähänkin...siis massu.
Ja ajattelen asiaa ihan luvattoman paljon päivin,öin.
Oliookin varmana jänskättää jotenkin,
kun ei ole puhunut asiasta mitään pariin päivään.

Mutta malttia, malttia....
mulla kun on aiemmin ollut niin epäsäännölliset menkat,
että kierto on voinu olla mitävaan.
Nyt tosin viime kuukausina kp ollut max.30 ,
joten siksi aattelin, et se 15.3( kp35) ois aika mukava päivä....
siis jos ite jaksan kärväillä sinne asti !
Täytyy täs tiirailla, josko jotakin oireita ilmestyis vaikka ;o)

JesperJuniorilla on tosi hyviä ja mun mielestä edullisia vaatteita. Meillä pääosin kaikki lastenvaatteet on tuolta ostettu, päällyspukuina Jonathanin puvut, jotka eivät mielestäni häviä Remulle tai Travellelle, mutta on halvempi.
Käykääpä vilaisemassa www.jesperjunior.fi, sieltä soppeli paikkakunta, ja eikun kotiesittelyä järkkäämään. Emäntä saa hyvän palkinnon tuotosta, ja onpahan aikaa katsella vaatteita rauhassa ja kokeilla lapsille. Esittelijänä voi toimia itse, tai sitten teidän alueen esittelijä. Suosittelen!

MIRKKU =o} !

Moi ! Kiva, kun sustakin jotain kuuluu....mitä kuuluu
ja moneskos viikko nyt on meneillään ?
( Muistaakseni plussasit jo aikaa sitten...? )
Kuinkas on sujunut ?

Kerro meille heti nopaa teidän kuulumisia, pleeez !

( aijuu; katoin sivut ja meidän kylillähän on kuin onkin yks esittelijä...
pitäiskö itekin harkita ..jaa-a..)

Mä en näköjään osaa enää muuta tehä ku roikkua täällä palstoilla
( nyt kun pojat on poissa, ni aikaahan on...mitä? siivota ???! Ehhei...! mullahan on täällä TÄRKEEMPÄÄ tekemistä...)
Estäkää mua hullua, hei...jooko ??!
Mä lueskelen kaikkee odotusjuttuja ja nieleskelen...iik.
ESTÄKÄÄ MUA !

Oliolle sanoin aamupäivällä, et ensviikolla testaan - ehkä.... no olio :"ai siis miks ?"
...niin, no siis jos meil vaik ootetaan vauvaa...tai..öh.et jos mul ei ne ala,
niin kai mun täytyy testailla...ööö.siis.Nih.
" aijuu" totes vaan olio.

Eikä sen ihmeempiä.

Mulla on taas outo kuvotusolo...voi tietenkin johtua menkkojenkin alkamisesta,
mut outoo....

Alkuperäinen kirjoittaja joox Mirkulle:
MIRKKU =o} !

Moi ! Kiva, kun sustakin jotain kuuluu....mitä kuuluu
ja moneskos viikko nyt on meneillään ?
( Muistaakseni plussasit jo aikaa sitten...? )
Kuinkas on sujunut ?

Kerro meille heti nopaa teidän kuulumisia, pleeez !

( aijuu; katoin sivut ja meidän kylillähän on kuin onkin yks esittelijä...
pitäiskö itekin harkita ..jaa-a..)

No huomasinhan mä kun oikein lueskelin,
että olitkii käynyt täällä meitä ilahduttamassa jokunen päivä sitte....sorry ;o)
dalmatialainen..........ööö...vaimikäseoli

Heip!!
TUlipa kutsuilla käytyä ja ostettuakin jonkun verran.Maisalla Jonathanin haalarihousut,takki on jo tuossa oottamassa,sekä pipoa ja vedenpitävää rukkasta.

Siis ihan kotisittely oli,ja Jesperin vaatettetta sekä joitain tyrkkyjä.

Jesperin sivuilta näkee jälleenmyyjät ja heihin voi ottaa yhteyttä ja pyytää kutsuja!!

Huomenet
Aamupäivä aikaa pyhittää itselle, eli pyykkiä, tiskiä, pölyjä jne. kirjottakaa siis paljon tänne niin säästyn tältä kaikelta istumalla koneella:))))
Nyt meen tyrkkimään viimeset ovesta pihalle ja palaan sit ruotuun, samalla jotain hommia tehden.

Huomenet heitän ainakin täältä nopsasti!
Sairastuvan soffalla vielä venytään. Poitsu on aika väsähtänyt edelleenkin. Oksentelua ei sentään enää ole ollut.
Ihme, ettei ole uusia potilaita.

Mikäs päivä me Joox3 pakotetaan testaamaan???

Joko Titti on parantunut?
Oletko ajatellut muuten käydä tsekkaamassa, että kaikki kunnossa kohdussa? Kannattaisi ainakin varmaan neuvolaan soittaa ja kertoa tilanteesta, vai mitä tuumaat?

Mikäs Haidin vointi?

Nyt taidan tuosta kans vähän pyykkihommia laitella.. Viimein sain eilen ihan tuota normaalipyykkiäkin pestä. Muutaman päivän pyöri koneet oksu- ja ripulipyykkiä :-/

Onkohan Papu päässy työmaalle vai mikä siellä mahtaa olla tilanne?

Huomenta!!

Täällä töissä ahkerana, pakko oli tänne raahautua muuten katastrofi uhkaa... Kyllä mäkin olen aivan liian tunnollinen työntekijä. Kuumetta ei taida enää olla mut pää ihan vielä jumissa ja tosi hutera olo. Huomenna on taas yksi koulutuspäivä joten hommia on pakko saada tehtyä, kukaan muukaan ei niitä tee. Esikko jäi kotiin potemaan kuumetta vuorostaan, kaikissa tää nyt sit kiertää.

Mites Haidi sun olo? Vuoto helpottanut?? Me taidetaankin ruveta tilailemaan plussajunaa samoihin aikoihin, huhtikuun puolen välin tienoilla taitaisi ainakin meillä olla seuraava yritys päällä. Jotenkin se kaikista isoin vimma nyt lakkasi, tuntui että oli kiire saada vielä tälle vuodelle jotain tapahtuvaksi mutta nyt se kiire loppui ja tuli aika levollinen olo kun siirrettiin haave ensi vuodelle saapuvaksi. Mies vain totesi että jos vielä vauva tulee niin hänen vanhimman ja nuorimman lapsen ikäeroksi tulee 20 v... aika hurjaa... ; )

Lueskelin muuten jostain toisesta ketjusta että km:n jälkeen voi olla jonkun "maitohormonin" tuotantoa pitkään, joku p:llä alkava se oli, se kuulemma estää raskautumista, eiku ovuloimista, tai jtn... Mietin vaan kun mulla vieläkin vähän tulee maitoa, mut ei kai kyl se testi olis sitä plussaa näyttänyt jos en ovuloisi.. Äh, turha kai näitä nyt miettiä, pieni tauko on nyt paikallaan, antaa paikkojen palautua ihan rauhassa ja mietiskellään keväämmällä asioita lisää jos on aihetta. Tissit on kyllä vieläkin sikakipeet että sitä maitoako siellä vielä... ; )

Ei hitsi, nyt on ruvettava töihin, jatketaan taas toiste...

Kiitos vaan kysymästä Tehis...vointi alkaa kait olla lähellä normaalia...tai no empäs nyt kehu vielä, mutta näyttäs siltä, että vuoto alkas loppumaan. Yök varoitus...illalla tutkin tikkilankoja vessapaperista:) leikkauskohtaanhan ei tikkejä tullut, mutta se lääkärin kädenlipsahdus teki ommeltavan haavan emättimeen...niin meikäläisen tuuria. No eiks ne katujen miehetkin ole uskottavampia mitä enemmän on arpia:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Toivottavasti vuoto ei ala uudestaan kun menen töihin. Olis ikävää arvailla mikä on leikkausvuotoo ja mikä menkkoja kun nekin kohta taas pitäs alkaa. Vielä tästä kierrosta en hormooneja aloita, mutta seuraavasta sitten, ellei uutta leikkausta tarvita. Nyt on mentävä raivaamaan tiskit koneeseen, ettei tarvitse jättää koneita päälle lähtiessä...palaan taas.

Tehis, mullahan kuukausi sitten jälkitarkastuksessa ultrattiin kohtu ja munasarjat jne... Silloin kaikki oli ok. Vai meinaatko että nyt ultraan että olisiko sinne jäänyt kaksonen...?? ; D Ei muuten olisi mikään mahdottomuus, itse olen kaksonen joka on vienyt ravinnon toiselta massussa, syntyessä löytyi kaksi istukkaa mutta vain minä olin siis jäljellä. Aina olenkin sanonut että hyvä niin, ei kahta mua kukaan kestäis... ; D

Titti, tuo P mitä hait on prolaktiini, aivolisäkkeen etulohkon hormoni, joka säätelee sukurauhasten toimintaa, vaikuttaa rintarauhasten kehittymiseen ja maidon erittymineen. Se voi jäädä/nousta korkeaksi monestakin syystä stressi, kasvain jne. järkeenkäypältä ajatukselta tuntuisi myös km, koska kroppa kuitenkin on alkanut valmistautua maidon eritykseen.
Mulla itselläni oli tuo prolaktiiniarvo joskus korkealla ja sain siihen lääkityksen, lääkkeen lopetuksen jälkeen meni 4kk kun raskaus onnistui, se meni kylläkin kesken.
Tuo prolaktiiniarvo naisilla pitäisi olla 102-496 välillä niin se on normaali, eikä pitäisi vaikuttaa kropan toimintaan. Lääkitystähän käytetään esim. ennenaikaisena syntyneen ja kuolleen vauvan äidillä maidontulon pysäyttämiseen jne. Jos kierrot on sekaisin pitkät jne. tai km jälkeen kroppa pitkään sekaisin kannattaa nuo arvot tsekata. Googlettamalla tuolla "prolaktiini" löytyy tietoa pilvin pimein, ketä asia kiinnostaa.

Niin Titti, esimerkiksi just tuon takia. Tai sitten, että kaikki on poistunut, jos on ollut vain yksi.
Eikös se ollut niin, että teit tässä kuitenkin negojankin jo välissä, joten tuo ei johtunut ainakaan siitä, että hormonit olisi koholla vielä siitä edellisestä raskaudesta?
Soittele ihmeessä neuvolaan ja kerro tilanteesta.
Ja tuo kaksonen ei sitten todellakaan ole poissuljettu, jos kerran itsekin olet.

Maanantaiaamua.

Tähän mennessä tämä aamu on ollut yksi kaaos..ajoin auton ojaan ja ovi lämähti sormillekkin siihen malliin että nyt töissä naputellaan kaikin muin tavoin kuin kymmensormijärjestelmällä..murrrhhh..

Muttamutta..meillä sitten on siirrytty haaveilusta yritykseen :D
Minä keräsin kaksi päivää rohkeutta että uskalsin kysyä meidän oliolta, että mihin tulokseen oli tullut. Eikä se eka vastaus ollutkaan niin miellyttävä...mutta vihdoin mies oli valmis kuuntelemaan joten kun olin saanut puettuani tunteeni sanoiksi ja pyyhittyä kyyneleet, niin ukkokulta tajusi asian paljon paremmin. Ja sitten päätimme lopettaa ehkäisyn.

Mies kertoi myös syitä miksi on ollut sitä mieltä että voisi odottaa, mutta selviteltiin niitä sitten yhdessä enkä usko että sitä enää hirvittää läheskään niin paljoa :}

Ja nyt mua jänskättää..

Voi Titti, kyllä sua nyt taas kiusataan >:(
Ei varmaankaan olisi yhtään huono ajatus soitella sinne neuvolaan päin.

Papukin on täällä käynyt :}
Ikävä juttu tuon tädin tilanne, mutta lapset ovat yllättävän sopeutuvaisia. Kuten tiedät.

Mikäs on Jooxin tilanne?

Juu prolaktiinihan se olikin... Sainhan mäkin sen lääkityksen sillon tammikuun alussa et ei se maito koskaan noussu mut aina tippa sillon tällöin maitoa herahtaa kun puristaa. Eiköhän se aikanaan lopu.

Juu puhtaanvalkoisen negan sain viime keskiviikkona ettei edellinen raskaus kyllä enää voinut näkyä. Mut tuntuisi tuo vuoto olevan ihan normaalia eikä tässä nyt kovinkaan pitkälle keritty koko hommassa, luulisin että ihan normaalisti jatketaan elämää toistaiseksi, jos myöhemmin aihetta tulee niin sit suunnistetaan lääkäriin.

Voi Ohdakkeenkukka, onnea onnea onnea!!!!!!!!!!!!!!!

Milloin nyt sit tärppipäivät sulla?? Jouluvauvaa tiedossa??? Voi kun hienoa että nää teidän oliot yksi kerrallaan alkaa tulla järkiinsä!!! Jippiiiiii!!!

Hyvä ettei auton kanssa sen pahemmin käynyt, tuleeko siitä kuitenkin vielä entisensä?? Puhalluksia käsipipille, puuuh!

Mulla on pää ihan sekaisin että jos kaikkea ihmeellistä tulee niin älkää välittäkö... ; D

Ja koneet pyörii taas aikaa eksyä tänne:)
Ohdakkeenkukalle onnitteluhalaus...joskus se vaan kestää saada nuo kolmejalkaset ymmärtämään näitä systeemejä.
Meillä isäntä odottaa kun kuuta nousevaa, milloin mammalla on taas alakerrassa kaikki ok, ressuparka palleihinsa kohta kompastuu...mutta en halua yhtään pitkittää parantumista sillä, että liian aikaisin pöllyytellääm peittoja, se kun voi taas pistää monta asiaa uusiksi. Kovaa on miehen elämä...mutta elämä on...vai miten se oli:)))
Täytyis mennä laittamaan tää turpavärkki katu-uskottavaan kuntoon, että uskaltaa tuonne ulos lähteä sit kun täytyy töihin alkaa mennä.

Ai niin sitähän mun piti kysymän, että kuinkas monella toimii messenger? Meinaan vaan, että kun aika monesti ollaan linjoilla yhtäaikaa, niin voisi porukalla sielläkin rupatella, kun siellä onnistuu reaaliajassa turista isommallakin porukalla. Mulla toimii mese samalla osoitteella mikä suljetulla on sähköpostiosoitteeni, eli se hotmailissa oleva.
Joox jos haluat osoitteni saat sen minun luvalla pyytää Tehikseltä tai papulta, tai huutele täällä niin tekaisen uuden sellaisen minkä voi tänne laittaa, ettei ole vaaraa, että isot pahat sedät alkaa ahdistella:)

Kiitoskiitos :}
Mä en edes tiedä mun tärppipäiviä :D
Pitää tässä lueskella ja laskeskella kunhan pomo lähtee tosta pyörimästä..

Autolle ei käynyt sen kummemmin, vain ylpeys (ja sormet) koki kolauksen :}

Haidi meni piirtämään silmät päähän :D

Haidi, mun täytyy häpeäkseni myöntää etten ymmärrä ollenkaan miten se Mese toimii... *nolo* . Tähän duunikoneeseen ei varmasti sitä saa mutta kotona nuo teinit ainakin jatkuvasti siellä notkuu, en kyllä kehtaa ikinä niiltä kysyä mitä mun pitäis sen kanssa tehdä!! : D Mut jos enempi porukka sinne tulossa/menossa niin kerrottehan mullekin mitä mun pitää tehdä...

Yhteistyössä