[QUOTE="sipsi";30496331]Kyllä minun mielestäni aikuisen miehen (tai naisen) pitäisi tuon verran kyetä toisen toiveen mukaan toimimaan

Kysehän ei ole vennonvieraasta kadun-perasta tai - pirkosta, vaan oman puolison äidistä. Oman lapsen mummosta. Ja muutaman tunnin vierailusta...
Mielestäni tuo on kyllä eräänlaista vallankäyttöäkin

[/QUOTE]
En kyllä sanoisi muutamaksi tunniksi, jos on iltapäivästä lähes ilta yhdeksään.
En minä ainakaan haluaisi viettää jouluaattoakuunnellen koko iltaa muiden ihmisten arvostelua (joista osaa en edes tunne) ja heidän tekemisiensä kauhistelua yms. En myöskään halua kuunnella typerää naureskelua mukanaan raahaamiensa omien itselleen tulevien pakettien kohdalle, että mitähän tässä on, en vaan tiedä, heh-heh-heh, olen itse ostanut tämän itselleni. Sen jälkeen sitten tulee hirveä kuulustelu, että MIKSI joku on antanut minulle sen minun saamani lahjan, aivan kuin minä tietäisin, mitä joku toinen on sitä hankkiessaan ajatellut. Eikä ole kyse edes yhdestä joulusta, vaan tuollaista oli aina ennen lapsia.
Olkoon kuinka yksinäinen vaan, mutta nykyään saa tyytyä siihen, että käymme aattona muutaman tunnin, eipä tarvitse muiden mollaamisia kuunnella kauaa. Minusta tuollainen ei vaan yksinkertaisesti kuulu joulunviettoon, enkä myöskään halua lapsieni oppivan sellaista. Minun puolestani saatte tuon henkilön viettämään joulua kanssanne milloin vain :xmas:
Itse en ainakaan aio vaatia lapsi jouluksi kotiin, saavat viettää sen ihan missä haluavat, ilman minua tai minun kanssani, miten parhaaksi näkevät, kun muuttavat pois kotoa. Minulle ei tule olemaan mikään ongelma viettää joulua vaikka ihan yksinään. Löhöillä rauhassa, syödä herkkuja ja lukea hyvää kirjaa.