Isi ei ole lapsen kanssa, vaan käy harrastuksissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vertaistukea kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, oottepa hienosti päässeet asian viereen! (Näinhän täällä käy melkein aina)

Mommomo:n kirjoittelut kuulostivat järkeviltä, joten siinä voisi olla itua ap:lle ja ehkäpä itsellenikin. Meidän perheessä vihollinen on golf, kentän kiertämiseen menee aika kivasti aikaa. Olen antanut kaksi iltaa ukolle harrastuksiin, mutta jotenkin kummassa viime viikollakin kentällä käytiin neljänä iltana. Ja sitten kun itse yritän kipaista pikapikaa tunnin jumpassa, niin tiukkaa tekee onnistuuko puuron keitto ja nukkumaan laitto...ei yleensä.

Taidanpa minäkin kopioida kalenterin jääkaapin oveen. Kiitti vinkistä! Ja jaksamista ap:lle. Ei se ovennäyttäminen ihan ensisijainen toimenpide taida olla!

Jäin miettimään, miten tilanne on luisunut tuohon pisteeseen. Oliko syynä todellakin alkuaikojen täysimetys vai mikä? Mietin myös, oletko itse ehkä alussa ottanut liikaa hoitovastuuta ja tavallaan syrjäyttänyt miehesi ja hän on sitten "oppinut" rooliinsa? No, nämä nyt olivat vain oman kokemukseni pohjalta tulleita ajatuksiani. En halua syyllistää, mutta onko mitään, mitä olisit itse voinut tehdä toisin tai mitä jatkossa voisit tehdä toisin. Olen ajatellut, että meillä on ehkä käynyt vähän näin. Onneksi itse olen nyt lähdössä työelämään ja mies jää kotiin hoitamaan lasta. Tavallaan odotan, että asiat lutviutuvat uusiin uomiinsa. Mutta omalla kohdallani myönnän avoimesti, että olen ollut niin voimakkaasti sitoutunut lapseen, että mies on kyllä jäänyt pikkasen ulkopuolelle. Ja lisäksi imetyksen takia olin todella kiinni lapsessa ja hän minussa varsin pitkään. Nyt alkaa pikkuhiljaa tulla muutosta.

Onpas täällä spekuloitu melkoisesti miehen harrastusten sisältöä, vaikka se ei ollutkaan pointtini. Sen verran voin ihmettelijöille kertoa, että mereltä on saanut kalaa (ainakin haukia) heti jäiden lähdön jälkeen ja nämä viimeiset metsästysreissut ovat olleet kytiksellä olemista. Tarkoituksena vähentää pienpetoja riistansuojelullisista syistä. Tuttavan metsissä kun halutaan säilyttää fasaanikanta runsaana. Harrastuksien laatu ei siis ole ongelma, vaan määrä. Parempi näin, kuin jos mies juoksisi baareissa.

Olen ajatellut, että paljon huonomminkin asiat voisivat olla. Aikoinani seurustelin mm. peliriippuvaisen, sovinistin, täysin uusavuttoman mammanpojan, patologisen valehtelijan, sairaalloisen mustasukkaisen, seksiriippuvaisen, maanis-depressiivisen ja kiihkouskovaisen kanssa. Tällaisia tapauksia (+alkoholiongelmaisia tai väkivaltaisia) en voisi ajatellakaan lasteni isäksi. Näihin verrattuna mieheni puutteet ovat täysin mitättömiä. Saammehan kuitenkin elää nyt henkisesti, taloudellisesti ja fyysisesti turvallisessa kodissa, ja kaikesta valituksestani huolimatta rakastamme toisiamme yhä.

En minä tällaisesta syystä aio eroa hakea. Enpä usko, että aivan täydellistä ihmistä on olemassakaan. Vuosien saatossa ihmiset, elämäntilanteet ja toiselle asetettavat odotukset muuttuvat, joten tuskin tilanne miestä vaihtamalla paranisi. Jos löytäisinkin hyvän isätyypin, niin varmasti tulisi vastaan jotain muuta, joka ei vastaisi toiveitani.

Hyviä neuvoja olette antaneet. Kun ei valittaminen kerran tuota tulosta, niin pitää ottaa konkreettiset toimenpiteet avuksi. Nyt raskausaikana en pysty juuri poistumaan kotoa, paitsi töihin ja imetyskin tulee pitämään minut lieassa jonkin aikaa. Ensi keväänä viimeistään aion alkaa pitämään puoleni menojen suhteen ja käyn vaikka väkisin yhtä paljon kuin mieheni kodin ulkopuolisissa harrastuksissa. Uskon, ettei minulla ole siihen mitään kynnystä, sillä aion olla kotiäitinä seuraavat pari vuotta. Haluan ehdottomasti muutakin elämää. Se on kyllä totta, etten raaski jättää alle 2-vuotiasta lastani viikoksi (isältä se onnistuu hyvin), mutta lyhyempiä reissuja voin hyvin tehdä. Pelkään vain, että lopputulos on se, että kumpikin käy vuorotellen harrastamassa, eikä perheelle jää yhteistä aikaa lainkaan. Toisaalta eipä sitä tunnu nytkään liikenevän ilman painostusta.

Kiitos teille ihanille vastaajille vertaistuesta. Helpottaa kummasti, kun kuulee muidenkin kokemuksista vastaavan tyyppisessä tilanteessa.

Minä olen alusta asti patistanut miestäni hoitoamaan lastaan ja ottamaan mukaan sellaisille reissuille, joissa joutuu itse huolehtimaan lapsesta. Kyläilyjä anopin luokse en huomioi, koska siellä mummo hoitaa kaiken ja mies pääsee taas kuin koira veräjästä. Haluaisin nimenomaan, että isälle ja lapselle rakentuu läheinen suhde. Nyt kun toinen lapsi on tulossa, niin olisi entistä tärkeämpää, että esikoinen voi turvautua yhtä lailla isään kuin äitiinkin. Melkein hirvittää tuleva, sillä nyt lapsi turvautuu aina minuun, jos olen näköpiirissä. Isin kanssa sujuu hyvin vain, jos minä en ole paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnu2:
Jäin miettimään, miten tilanne on luisunut tuohon pisteeseen. Oliko syynä todellakin alkuaikojen täysimetys vai mikä? Mietin myös, oletko itse ehkä alussa ottanut liikaa hoitovastuuta ja tavallaan syrjäyttänyt miehesi ja hän on sitten "oppinut" rooliinsa? No, nämä nyt olivat vain oman kokemukseni pohjalta tulleita ajatuksiani. En halua syyllistää, mutta onko mitään, mitä olisit itse voinut tehdä toisin tai mitä jatkossa voisit tehdä toisin. Olen ajatellut, että meillä on ehkä käynyt vähän näin. Onneksi itse olen nyt lähdössä työelämään ja mies jää kotiin hoitamaan lasta. Tavallaan odotan, että asiat lutviutuvat uusiin uomiinsa. Mutta omalla kohdallani myönnän avoimesti, että olen ollut niin voimakkaasti sitoutunut lapseen, että mies on kyllä jäänyt pikkasen ulkopuolelle. Ja lisäksi imetyksen takia olin todella kiinni lapsessa ja hän minussa varsin pitkään. Nyt alkaa pikkuhiljaa tulla muutosta.

Ja naisenko täytyy tässäkin tilanteessa ruveta itsestään syitä hakemaan. Missä on miehen vastuu reflektoida omaa toimintaansa ja siihen johtaneita syitä yhtä lailla. Henkinen vastuu perheestä, lapsista ja parisuhteesta ei kypsässä suhteessa ole yksin naisen kontolla. Ratkaisukeskeisyyttä... ei menneiden vellomista, sanon minä.

Samat terveiset myös nimimerkille "Mietteliäs äitee". Jos luit alkuperäisen viestin, niin ei tässä äidin ylimitoitetuista/kohtuuttomista toiveista ja patistuksesta voi olla kyse, kun mies luuhaa mielensä mukaan arjet ja pyhät.

Ap:lle sanoisin vielä, että jos kerran rakastatte toisianne ts. miehesikin sinua, sisältyy siihen sinun tarpeidesi ja toiveidesi huomioiminen, ei itsekkyys ja piittaamattomuus. Että tällaiset terveiset miehellesi ja tsemppiä sinulle vielä! Läheistä suhdetta et voi lastesi ja miehesi välille rakentaa, halun siihen täytyy nousta miehestäsi. Kunpa vain saisit hänen silmänsä aukeamaan menetykselle, jonka sekä hän että lapset kokevat jos isä on etäinen. Kaikkea hyvää!

Ainakin itse yleensä mietin, miten voin muuttua, jos ja kun toista ei voi muuttaa. Voisinko tehdä jotain toisin ja tarjota toisellekin silloin uuden tavan toimia. Toki jokainen elää tyylillään, mutta eikö täällä kerrota näkemyksiä ja mielipiteitä? Ja kyllä minä ainakin ap:n kirjoituksesta rivien välistä luen, että pientä "patistusta" on ilmassa. Ap mm. sanoo, että yhteistä aikaa ei ole ilman painostusta ja hän on alusta asti patistanut miestään ottamaan lapsen mukaan reissuilleen. Jospa mies ei halua patistusta eikä painostusta. Itse ainakin omassa suhteessani jättäisin nuo patistukset ja painostukset pois ja ilmoittaisin vain, että lähdenpä tässä lenkille/kaljalle/ystäviä tapaamaan. Mutta sehän ei yhteistä aikaa lisää ollenkaan.

Niin ja vielä V&Y. Jos kerrot oman tapasi toimia, niin täytyykö samalla mollata ja nollata toisen toiminta- ja elämätyyli? Ehkä minun tapani ei sovi sinulle, mutta ei sinunkaan tapasi kyllä minulle. Ei minun silti omaa näkemystäni esille tuodessa tarvitse sanoa, että V&Y se on aivan väärässä, näin sitä on tehtävä. Vaan että joku tekee noin, toinen näin ja itselleni sopii tämä tyyli

eroihin on juuri tämä mentaliteetti "mene sinä nyt, minä menen ensi viikonloppuna". 'Jolloin koskaan ei nähdä paitsi lapsia vaihtaessa. Tätä karikkoa ei voi välttää kuin niin että joko molemmat tai toinen karsii harrastuksiaan. Jos toinen, on katkeroituminen lähellä.

Minusta näissä on nyt parikin eri asiaa käsittelyssä
a) äidille lisää vapaa-aikaa, jonka äiti voi käyttää harrastuksiinsa tai ihan vain löhöilyyn
b) isä enemmän perheen kanssa
c) isä enemmän kahdestaan lapsen/lasten kanssa

Tiedän omasta kokemuksestani, että mies saattaa olla aika tumpelo vauvan kanssa. Miehelle voi olla myös turhauttavaa, kun vauvan kanssa ei voi tehdä mitään. Jos mies ei itse tajua, niin eikö mies tosiaan voisi esim. käydä kävelyllä lapsen kanssa metsässä ja keksiä tekemistä juuri ihan vain lapsen ja isän kesken?

Minusta on myös hyvä, että isä vie lasta myös äitinsä luokse, koska suhteet isovanhempiin ovat myös tärkeät. Ymmärrän kyllä, että jos on ns. miehen hoitovuoro, niin eihän se voi niinkään olla, että isä ei ole koskaan lapsen kanssa, vaan omalla hoitovuorollaan hän vain vie lapsen mummolaan.

Olen oppinut kantapään kautta, että pikkuvihjailut tai mököttelyt eivät auta, vaan pitää sanoa asioista niiden oikeilla nimillä. Itse haluan joka päivä ainakin puoli tuntia ikiomaa aikaa. Lisäksi haluan, että me perheenä olemme tekemättä mitään erityistä mieluiten ainakin joka toinen ilta.

Ratkaisuna meillä on ollut se, että kotiäitinä ollessa lapsi on mummolassa yhtenä iltana viikossa (arki-ilta), jolloin pääsemme kumpikin harrastamaan, tapaamaan kavereita tai viettämään parisuhteen laatuaikaa. Sen lisäksi olen asettanut miehelle ehdoksi, että minuun pitää myös satsata ja nyt tietysti myös lapsiin. Aiemmin mies keikkui ylitöissäkin harva se ilta ja tapaili kavereitaan vähän väliä. Koska aikaa on vähän, sen kanssa pitää olla tarkempi. Minä ja mies kumpikin pidämme kiinni 8 h työajasta eli mieluummin töitä urakkatahtia 8 h kuin että joka päivä on töissä 10 h eikä väsymykseltä saa kuitenkaan mitään järkevää aikaiseksi.

Itse olisin ollut jo valmis eroamaan, mutta onneksi mies tajusi, että kyse on minulle tärkeästä asiasta. Nyt perhesopu on ollut hyvä jo yli vuoden, kun mies ottaa usein isomman lapsen mukaansa, jos haluaa jonnekin mennä jne.

nyt raskausaikana en pysty juurikaan poistumaan kotoa, kirjoitat
ap. siis miksi ihmeessä et pysty? kyllä raskaana voi poistua kotoa. ei jymmärrää. jos jo raskausaikana linnottaudut kotiin, niin siellä varmaankin tulet pysymäänkin.

Niin ja vielä V&Y. Jos kerrot oman tapasi toimia, niin täytyykö samalla mollata ja nollata toisen toiminta- ja elämätyyli? Ehkä minun tapani ei sovi sinulle, mutta ei sinunkaan tapasi kyllä minulle. Ei minun silti omaa näkemystäni esille tuodessa tarvitse sanoa, että V&Y se on aivan väärässä, näin sitä on tehtävä. Vaan että joku tekee noin, toinen näin ja itselleni sopii tämä tyyli

Ihankos olen koko sinun elämäntyylisi mollannut ja nollannut? Ja missähän kohtaa? Hohhoijakkaa... johan vedit olemattomista herneet nenään. Älä tulkitse rivien välistä sellaista mitä siellä ei ole.

No, lainasit koko tekstini ja kirjoitit sitten vastauksen. Tulkitsin todellakin, että minun kirjoittamaani kommentoit. Tyylihän oli tämä :"Ja naisenko täytyy tässäkin tilanteessa ruveta itsestään syitä hakemaan. Missä on miehen vastuu reflektoida omaa toimintaansa ja siihen johtaneita syitä yhtä lailla. Henkinen vastuu perheestä, lapsista ja parisuhteesta ei kypsässä suhteessa ole yksin naisen kontolla. Ratkaisukeskeisyyttä... ei menneiden vellomista, sanon minä. " Kyllä, tulkitsin tekstiäsi. Sinä suosit ratkaisukeskeisyyttä, et menneiden vellomista. Ilmeisesti siis tulkitsit minun vastaukseni menneiden vellomieksi ja naisen vastuunkannoksi jne. Ehkä sinun olisi kannattanut vain kirjoittaa viestisi eikä lainata lainkaan minun viestiä. Herneitä en todellakaan nenään vetänyt, kunhan...pikkuystävä tahtoo myös kir-joittaa+....2226455

Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä ä:
nyt raskausaikana en pysty juurikaan poistumaan kotoa, kirjoitat
ap. siis miksi ihmeessä et pysty? kyllä raskaana voi poistua kotoa. ei jymmärrää. jos jo raskausaikana linnottaudut kotiin, niin siellä varmaankin tulet pysymäänkin.

Molemmat raskauteni ovat olleet vaikeita, käytännössä olen putkeen kipeänä 8 kk. Pahoinvointi ja oksentelu tuntuvat tässä toisessakin odotuksessa jatkuvan synnytykseen asti. Pelkästään pahoinvointi estää minua lähtemästä mihinkään, sen lisäksi kärsin niin kovista liitoskivuista sekä supisteluista, etten pysty juurikaan kävelemään. Kaikki eivät sitä ymmärrä, mutta raskaus voi todellakin olla sairaus.

No, eikö sitä suuremmalla syyllä luulisi, että mies olisi enemmän SINUN kanssasi ja auttaisi SINUA kodinhoidossa ja lapsenhoidossa. Sorry, jos olen ymmärtänyt väärin, mutta eikös lapset ole tehty yhteisymmärryksessä ja kummankin tahdosta...

Tosin tuollaista sairastelutaustaa vasten olisi entistä tärkeämpää se, että yrittäisit esim. käydä kävelyllä raittiissa ilmassa tai vaikka etsiä apua homeopatiasta tms, jotta saisit itseäsi kuntoon. Toisaalta jos mies on seksittä 9 + 9 kk, niin alkaisin hitusen jo epäillä sitäkin, että millaisia kottaraisia se mies sieltä ulkomaailmasta bongaileekaan;)

No, lainasit koko tekstini ja kirjoitit sitten vastauksen. Tulkitsin todellakin, että minun kirjoittamaani kommentoit. Tyylihän oli tämä :"Ja naisenko täytyy tässäkin tilanteessa ruveta itsestään syitä hakemaan. Missä on miehen vastuu reflektoida omaa toimintaansa ja siihen johtaneita syitä yhtä lailla. Henkinen vastuu perheestä, lapsista ja parisuhteesta ei kypsässä suhteessa ole yksin naisen kontolla. Ratkaisukeskeisyyttä... ei menneiden vellomista, sanon minä. " Kyllä, tulkitsin tekstiäsi. Sinä suosit ratkaisukeskeisyyttä, et menneiden vellomista. Ilmeisesti siis tulkitsit minun vastaukseni menneiden vellomieksi ja naisen vastuunkannoksi jne. Ehkä sinun olisi kannattanut vain kirjoittaa viestisi eikä lainata lainkaan minun viestiä. Herneitä en todellakaan nenään vetänyt, kunhan...pikkuystävä tahtoo myös kir-joittaa+....2226455

Oletkohan nyt vähän yliherkkä? Älä viitsi kyhätä tappelua olemattomista.

Minusta on merkillistä, että naisen täytyy itsestään hakea syyllistä, oli tilanne mikä hyvänsä. Tämä toistuu ihan muissakin keskusteluissa (mm. perheväkivalta, raiskaukset). Eiköhän tässä ap:n tilanteessa ole ensisijaisesti miehen tehtävä korjata asennettaan ja käytöstään sen mukaan. Jossain toisissa olosuhteissa toki toisin. Tämä on minun näkemykseni, sinulla olkoon omasi.

V&Y: Olet aivan oikeassa. Ellen kertoisi miehelle omaa mielipidettäni tilanteesta, niin hän varmasti kuvittelisi kaiken olevan kohdallaan ja jatkaisi perheen vapaamatkustajana entistä itsekkäämmin. Mies ei halua luopua saavutetuista eduista, joten siksi häntä on välillä muistutettava asioiden tärkeysjärjestyksestä. Valitettavasti hän ei sitä itse tajua.

Turha tässä mitään syyllisiä on etsiskellä. Veikkaanpa, että monissa perheissä tilanne ajautuu samaan suuntaan ihan luonnollisista syistä. Imettävät äidit ovat aluksi kiinni vauvassa ja kotona ollessa äidit samalla hoitavat kotityöt. Isän ei ole pakko missään vaiheessa muuttaa radikaalisti elämäänsä, toisin kuin äidin. Töihin palattuaan monet äidit odottavat, että työnjakoa muutetaan tasapuolisemmaksi, mutta miehet eivät tietenkään halua luopua saavutetuista eduista ja odottavat kaiken jatkuvan entiseen malliin. On toki olemassa miehiä, jotka vapaaehtoisesti jäävät kotiin lapsiaan hoitamaan ja osallistuvat perhe-elämään täysipainoisesti, mutta he ovat yhä poikkeustapauksia.

Toivon, että meilläkin käy niin, kuten joku kertoi, että isi ja lapset löytävät toisensa vähän vanhempana, sitten kun lapsetkin voivat osallistua isin harrastuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:lle:
No, eikö sitä suuremmalla syyllä luulisi, että mies olisi enemmän SINUN kanssasi ja auttaisi SINUA kodinhoidossa ja lapsenhoidossa. Sorry, jos olen ymmärtänyt väärin, mutta eikös lapset ole tehty yhteisymmärryksessä ja kummankin tahdosta...

Tosin tuollaista sairastelutaustaa vasten olisi entistä tärkeämpää se, että yrittäisit esim. käydä kävelyllä raittiissa ilmassa tai vaikka etsiä apua homeopatiasta tms, jotta saisit itseäsi kuntoon. Toisaalta jos mies on seksittä 9 + 9 kk, niin alkaisin hitusen jo epäillä sitäkin, että millaisia kottaraisia se mies sieltä ulkomaailmasta bongaileekaan;)

Ensimmäiseen kappaleeseen kommentoin, että niin juuri luulisi. Siitähän olen valittanutkin, kun mies on niin itsekäs, että laittaa harrastukset perheensä edelle. Kuten olen maininnut, niin kyllä hän kotitöitä tekee. Enemmän minua häiritsee hänen vähäinen ajankäyttönsä lapsen kanssa.

Kävely ei todellakaan tee hyvää, koska se aiheuttaa supistuksia ja liitoskipuja. Niihin ei auta muu kuin lepo. Uinti on ainoa liikuntamuoto, jota pystyn harrastamaan, mikäli pahoinvointi hetkeksi hellittää.

Meidän seksielämästämme sinä et tiedä yhtään mitään, joten siitä ja uskottomuudesta kuulemani kommentit jätän omaan arvoonsa. Se puoli elämässämme ei aiheuta ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja V&Y:

Oletkohan nyt vähän yliherkkä? Älä viitsi kyhätä tappelua olemattomista.

Minusta on merkillistä, että naisen täytyy itsestään hakea syyllistä, oli tilanne mikä hyvänsä. Tämä toistuu ihan muissakin keskusteluissa (mm. perheväkivalta, raiskaukset). Eiköhän tässä ap:n tilanteessa ole ensisijaisesti miehen tehtävä korjata asennettaan ja käytöstään sen mukaan. Jossain toisissa olosuhteissa toki toisin. Tämä on minun näkemykseni, sinulla olkoon omasi.

Yliherkkä? No, se on sinun tulkintasi. Ja tappelua en todellakaan ole hakemassa, mutta ihmetytti, miksi ihmeessä lainasit tekstiäni. Minulle tämä ei ole mikään mies-nais-kysymys. Minusta sekä naisen että miehen tulee miettiä asioita omalta kantiltaan ja pohtia, voisiko omaa käytöstä muuttaa. Enkä todellakaan puhu syyllisen hakemisesta. Mutta okei, me emme varmaankaan puhu samoilla käsitteillä emmekä tule toisiamme ymmärtämään, joten ei keskustella enää. Nautitaan kesästä ;)

Sinulla on itsekäs mies. Ei sitä voi muuttaa patistuksella. Tai sitten lapset eivät vain kiinnosta. Sitäkään et voi muuttaa. Olet osasi valinnut. Ja sitäpaitsi kuten itse sanoit, kaikkea ei voi saada. Mieshän muuten osallistuu paljonkin.

Viimeinen sana on näköjään aina saatava... Mietipä ninnu2 joskus myös omia kirjoituksiasi. Sinulla tuntuu olevan käsitys, että tiedät oikean vastauksen jokaiseen asiaan. Oikein pelottaa ihmiset joilla on noin hurjat luulot omasta ajattelustaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nautitaan kesästä!:
Viimeinen sana on näköjään aina saatava... Mietipä ninnu2 joskus myös omia kirjoituksiasi. Sinulla tuntuu olevan käsitys, että tiedät oikean vastauksen jokaiseen asiaan. Oikein pelottaa ihmiset joilla on noin hurjat luulot omasta ajattelustaan.

ELi kukahan tämän kirjoitti? Tämä aiempi keskustelukumppanini ehkä? Kyllä voin hyvinkin miettiä. Tiedän aika hyvin omat ajatukseni, olen niitä paljon tutkaillut ;) Minulla siis ei ole hurjat luulot omasta ajattelustani, koska mielestäni tunnen omaa ajatteluani aika hyvin. Oikeita vastauksia elämänonglemiin ja -kysymyksiin, varsinkaan toisten, en tiedä ollenkaan. Mutta keskuselupalstathan ovat sitä varten, että vaihdetaan ajatuksia ja näkemyksiä, toisiamme kunnioittaen mieluiten. Eli nautitaan vaan, toivottaa ninnu2

hmm, minä kyllä ajattelin ihan samalla tavalla tuosta viimeisestä sanasta, kun ketjua seurasin. sellainen olo minullekin tuli, että sen saaminen oli tärkeää. mutta se siitä.

ap:lle toivotan jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja Nautitaan kesästä!:

kyl ärsyttää just ton tyyppiset kirjoitukset!!! ei nickillä tullaan arvosteleen jotain, joka käyttää nickiä, sillainhan se on helppoa joo. olen tätä keskustelupalstaa seurannut jotain 2 vuotta ja tuo on alkanut ärsyttää, että jotkut ottaa oikeudekseen arvostella niitä, jotka kirjotitaa tänne sillä vakkarinickillään. kyllähän siinä helposti pääsee silmätikuksi. sit oon huomannu, että nää vakkarinickit yleensä pikkuhiljaa väistyy keskustelusta pois, kun joku ilkeämieli keljuilee lakkaamatta. itse en juuri kirjoittele, luen vaan, mutta kaipa jätän pian lukemisenkin, kun niin potuttaa. eli jos arvostelet nickillstä, niin käytä sentään nickiä!!!!

Yhdyn edelliseen. On helppo käydä heittämässä sivukommentti ja vaihtaa aina tarvittaessa nimimerkkiä. Ja tällä erää tämä on viimeinen sanani ;), koska kone tai pikemminkin kovalevy haetaan kohta huoltoon. Ja muutenkin näin kesällä viihtyy enemmän ulkona rapsuttamassa ja kuopsuttamassa pihamaata kuin netin ääressä. Nautin siitä kesästä.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:lle:

Sympatiat ap:lle! Tämä menee nyt vähän asian vierestä, mutta ylläoleva viesti sai vereni kuohahtamaan.

Kärsin itsekin 9 kk raskauspahoinvoinnista. "Kävelystä raittiissa ilmassa" saatoin vain haaveilla, sillä olisi todennäköisesti pyörtynyt matkan varrelle. Epätoivoissani kokeilin mm. akupunktiota, mutta mikään ei auttanut. Raskaus voi todellakin olla sairaus. Kun niistä pitkistä kuukausista yrittää selvitä hengissä, miehen seksielämästä murehtiminen tuntuu aika naurettavalta ja myös miestä alentavalta.

Olet saanut monia hyviä vinkkejä tilanteeseesi. Kuten moni muukin, en minäkään kuittaisi tätä asiaa sillä, että "miehet on miehiä". Tasapuolisesti pitäisi järjestää molemmille vanhemmille omaa aikaa ja myös perheen yhteinen aika on tärkeää. Toivottavasti asianne selviää.

Ps. Ihailen kyllä suuresti sitä, että olet uskaltanut uudelleen tulla raskaaksi. Itse en tiedä, onko minusta siihen kärsimykseen enää, vaikka toista lasta tekee kovasti mieli :(

Yhteistyössä